میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

لیزر کل صورت
لیزر کل صورت

لیست موضوعات

لیزر کل صورت

در این مقاله می خواهیم راجع به درمان لیزر کل صورت صحبت کنیم.

تعریف لیزر پوست صورت

لیزر درمانی روشی است برای پاک کردن لایه‌های بیرونی پوست از روی صورت و تشویق پوست جدید به رشد. افراد معمولا این کار را به دلایل زیبایی انجام می‌دهند این روش ممکن است قادر باشد چین و چروک، زخم‌ها و مناطق رنگ پریده را از بین ببرد و پوست شما را مقاوم کند.

 

سعی شده که در این مقاله به سوالات زیر پاسخ داده شود:

  • روش های لیزر پوست صورت کدامند؟
  • روش های جایگزین لیزر پوست صورت کدامند؟
  • آماده سازی پوست برای درمان لیزر به چه صورت است؟
  • در هنگام عمل لیزر صورت چه رخ می دهد؟
  • ریکاوری بعد از عمل چگونه خواهد بود؟
  • مراقبت از پوست در حال بهبود چگونه است؟

لایه برداری به کمک لیزر

در لایه برداری به کمک لیزر، پزشک شما پرتوی لیزر شدید را بر روی پوست شما هدایت می‌کند. بسته به نوع لیزر مورد استفاده، روش درمانی لیزر می‌تواند:

  • چین و چروک‌های ظریف را از بین ببرد
  • پوست را سفت کند
  • نواحی رنگ پریده را یکسان کند
  • پوست زبر را نرم کند
  • جای زخم، از جمله زخم‌های سطحی آکنه را بهبود ‌بخشد.
لایه برداری به کمک لیزر
لایه برداری به کمک لیزر

جراح شما می‌تواند لیزر را بر روی نواحی خاص مشکل مانند چین و چروک دور چشم‌ها، دهان و بینی هدایت کند. یا آن‌ها می‌توانند کل سطح صورت شما را درمان کنند. شما می‌توانید در مناطق دیگر نیز لیزر درمانی داشته باشید، مانند روی پوست گردن، سینه و دست‌ها.

روش های لیزر پوست صورت کدامند؟

دو نوع عمده از روش های لیزر پوست صورت وجود دارند که عبارتند از :

  • لیزر های سایشی
  • لیزر های غیر سایشی

لیزر درمانی سایشی لایه سطحی پوست شما را از بین می‌برد و روپوست را با تبخیر بافت پوست تمیز می‌کند. این کار را به روش کنترل‌شده انجام می‌دهد و لایه عمیق‌تری از پوست را در زیر به نام غشای میانی قرار می‌دهد.

حرارت لیزر باعث تنگ شدن بافت پوست شما می‌شود و فیبرهای جدیدی از کلاژن را تحریک می‌کند تا رشد کند. کلاژن یک پروتیین فیبری بلند است که ساختار و قدرت خود را به شما می‌دهد. وقتی زخم التیام پیدا می‌کند، پوست جدیدی شکل خواهید داد که ملایم‌تر و کم‌تر از قبل چروک یا زخمی است.

روش های لیزر پوست صورت کدامند؟
روش های لیزر پوست صورت کدامند؟

لیزر درمانی غیر سایشی لایه بالایی پوست شما را از بین نمی‌برد بلکه لایه میانی را هدف قرار می‌دهد. پوست را گرم می‌کند تا پوست جدید را تشویق کند تا رشد کند و رشد کلاژن را تحریک کند

درمان لیزر سایشی بیش‌ ترین نتایج را ایجاد می‌کند، اما دوره بازیابی می‌تواند تا چند هفته طول بکشد. همچنین خطر بزرگتری از عوارض جانبی وجود دارد. درمان لیزر غیر سایشی یک اثر ملایم‌تر بر روی پوست با نتایج ملایم‌تر دارد. ممکن است برای چند ساعت پس از این روش درمانی، پوست شما سرخ باشد.

اگر شما یک نوع پوست تیره‌تر داشته باشید، غیر ممکن است که از لیزر گزینه ی بهتری داشته باشید.

 

روش های جایگزین لیزر پوست صورت کدامند؟

درمان‌های دیگری نیز وجود دارند که به روش مشابهی عمل می‌کنند تا سطح پوست شما را از بین ببرند و پوست جدیدتر را به رشد تشویق کنند.

قرص های شیمیایی که از اسید برای برداشتن لایه پوست استفاده می کنند می تواند جایگزین درمان لیزر باشد.

اگر چین و چروک بسیار عمیق و یا شل شدن پوست داشته باشید، جراحی مثل یک جراحی پلاستیک ممکن است گزینه بهتری برای شما باشد. یک جراح پلاستیک گزینه‌های مختلف را با شما بررسی خواهد کرد.

آماده سازی پوست برای درمان لیزر به چه صورت است؟

قبل از روز عمل جراحی، با جراح خود ملاقات خواهید کرد. آن‌ها می‌خواهند پوست شما را معاینه کنند تا نوع پوست شما و مناطقی که می‌خواهید درمان شود را بررسی کنید. آن‌ها همچنین درباره آنچه پیش از این اتفاق خواهد افتاد، و بعد از روند شما و هر گونه عوارض احتمالی یا احتمالی که ممکن است داشته باشید، بحث خواهند کرد.

آماده سازی پوست برای درمان لیزر به چه صورت است؟
آماده سازی پوست برای درمان لیزر به چه صورت است؟

لیزر درمانی معمولا به عنوان یک روش در روز در یک درمانگاه یا بیمارستان انجام می‌شود. این به این معنی است که شما این روند را خواهید داشت و در همان روز به خانه خواهید رفت. اگر یک داروی بی‌هوشی عمومی داشته باشید، معمولا از شما درخواست می‌شود که چیزی بخورید و یا هر چیزی را به طور معمول شش ساعت قبل از روند کار خود بخورید. ممکن است بتوانید برای چند ساعت از قبل آب بنوشید، اما از هر توصیه‌ای که توسط پزشک شما به شما داده می‌شود پیروی بکنید.

در هنگام عمل لیزر صورت چه رخ می دهد؟

اگر شما دارای مناطق کوچکی از پوست هستید، معمولا به یک داروی بی‌حسی محلی یا تزریق به پوست شما داده می‌شود. یک داروی بی‌حسی محلی، پوست را بر روی صورت شما خنثی خواهد کرد، پس شما احساس درد نخواهید کرد – اما در طی این روند بیدار می‌مانید. ممکن است به شما یک مسکن نیز بدهند – این کار به شما کمک می‌کند آرام بگیرید و احساس نگرانی نکنید.

بعضی اوقات، ممکن است لیزر درمانی تحت بی هوشی انجام شود، که به این معنی است که شما در طی این روند در خواب خواهید بود. این معمولا زمانی خواهد بود که شما کل چهره خود را تحت درمان قرار دهید. همچنین شما ممکن است نیاز داشته باشید که یک سپر محافظ داشته باشید، بسته به این که کدام قسمت از صورت شما باید درمان شود.

 

ریکاوری بعد از عمل چگونه خواهد بود؟

به احتمال زیاد پوست شما برای چند روز بعد از این روند سرخ خواهد شد. اینها اثرات جانبی این روند مورد انتظار هستند. معمولا در حدود یک هفته طول می‌کشد تا پوست شما التیام یابد، و دوتا شش ماه طول می‌کشد تا قرمزی به طور کامل محو شود. این تفاوت بین افراد فرق می‌کند و هم چنین به نوع لیزری که از آن استفاده می‌کند بستگی دارد، بنابراین آن‌ها می‌توانند چیزهای بیشتری به شما بگویند.

مراقبت از پوست در حال بهبود چگونه است؟

جراح شما ممکن است به شما توصیه کند که صورت خود را به آرامی با یک تمیز کننده ویژه، چند روز بعد از این روند بشویید. شاید لازم باشد که این کار را دو یا سه بار در روز انجام دهید و سپس پوست خود را نیز مرطوب کنید.

مراقبت از پوست در حال بهبود چگونه است؟
مراقبت از پوست در حال بهبود چگونه است؟

این کار پوست شما را تمیز و انعطاف‌ پذیر خواهد کرد و به جلوگیری از خشک شدن آن کمک خواهد کرد. امیدواریم این مطلب برای شما همراهان مفید بوده باشد.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال ۱۳۶۱به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران و فارغ التحصیل 1368

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق ازسال۷۴در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سابقه کار در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ از سال۸۶

سابقه  کار در زمینه زیبایی های زنان با دستگاه مونالیزاتاچ از سال۹۴

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس : 161 930 22 021

۰۹۱۲۷۳۷۹۸۹۳

اینستاگرام:dr_zarganj

ایمیل :info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید