Select Your Style

Choose your layout

Color scheme

لابیاپلاستی:کلمه لابیاپلاستی به معنی جراحی کوچک کردن اندازه لابیای کوچک است. این روش شایع ترین جراحی جوانسازی ناحیه تناسلی در زنان است. در این جراحی لابیای کوچک طوری سایز می شود که از خلال لابیای بزرگ کمتر دیده شود.گاهی کلاهک اضافی کلیتوریس نیز برداشته می شود.

علل انجام این جراحی

جراحی لابیاپلاستی از سالها قبل با هدف رفع غیرقرینگی لابیاها و درمان زنانی که به علت بزرگی بیش از حد لابیا دچار درد حین مقاربت، دوچرخه سواری یا سواری کاری می شدند انجام می شده است.

مقاله مرتبط:تجربه عمل لابیاپلاستی

اما امروزه با آگاهی بیشتر زنان و مردان، افزایش تماشای فیلم های پورن و تغییر سلایق جنسی جامعه تمایل به انجام جراحی های زیبایی در ناحیه تناسلی بیشتر شده است که می تواند با افزایش اعتماد به نفس زن به بهبود روابط جنسی  وی کمک کند.
روش بیهوشی جراحی لابیاپلاستی چگونه است؟

لابیاپلاستی روشی است که میتواند تحت هرنوع بی حسی موضعی و یا تحت بیهوشی عمومی انجام شود.

مقاله مرتبط:آیا لابیاپلاستی خطر دارد؟

لابیاپلاستی چگونه انجام می شود؟

در لابیاپلاستي با استفاده از نوعی جراحی پلاستیک بافت اضافي به طور مستقيم برداشته شده و بقیه قسمت ها دوباره با استفاده از بخیه های قابل جذب و یا بدون بخیه ترمیم می شود. علت محبوبیت این روش حفظ یک مرز طبیعی پس از یک قطعه از بافت برداشته شده و حفظ شکل طبیعی واژن می باشد. مدت زمان جراحی حدود 30دقیقه است.

ریسک ها و خطرات لابیاپلاستی

خطرات مرتبط با لابیاپلاستی شامل مواردی است که بیشتر روشهای جراحی دیگر ممکن است آن را داشته باشند همچون خونریزی، خون مردگی وعفونت. شایعترین عارضه برداشتن بیش از حد لبه های واژن می باشد. به همین دلیل تبحر پزشک متخصص زنان در انجام لابیاپلاستی بسیار مهم است.

این جراحی تاثیری بر کاهش میل جنسی ندارد مگر در اثر درد، خشکی و تورم اطراف زخم که به زودی برطرف می شود.
چه مدت بعد از لابیاپلاستی باید استراحت کرد؟

اکثر بیماران یک هفته بعد از انجام این جراحی می توانند کار و فعالیت های خود را شروع کنند، درطی آن میتوانند تورم و درد را با کمپرس سرد و استفاده از لباس های آزاد کاهش دهند. بیشتر تورم و التهاب حدودا طی 6 هفته از بین می رود.

بیمار از حدود چهار تا شش هفته بعد میتواند از تامپون استفاده کند و مقاربت جنسی داشته باشد.