درمان میخچه با لیزر در تهران

ما با نوشتن این مقاله تلاش می کنیم شما مخاطبان رابا درمان میخچه با لیزر در تهران آشنا کنیم.

شما می توانید به جای مطالعه این مقاله فایل صوتی آن را در زیر بشنوید.

اگر مایل به درمان میخچه خود هستید، لیزر درمانی یکی از بهترین راه هاست. لیکن باید توسط پزشک متخصص انجام شود. پیشنهاد ما به شما کلینیک تخصصی دکتر زرگنج فرد می باشد.

در ادامه به مطالب زیر می پردازیم

• میخچه پا چیست؟
  • نحوه درمان میخچه پا
  • نحوه جراحی با لیزر
  • مزایا و معایب استفاده از لیزر در درمان میخچه پا

میخچه پا

میخچه پا در واقع برجستگی ها و توده هایی است که از بافت های مرده در سطح پا بوجود آمده اند که در نتیجه مالش پاها و کفش ها و ممکن است بین استخوان هایی که در کنار هم در پا هستند ایجاد می شوند. پینه یا میخچه پا به دلایل متعددی بوجود می آیند ولی اصلی ترین آن بکار بردن کفش های تنگ ونامناسب است .کفش پاشنه بلند نوک تیز ، کمبود ویتامین و از این دست دلایل دیگری برای بوجود آمدن میخچه پا می باشد.

پوست سپر دفاعی بدن و اولین بافت است که وظیفه مقابله با عوامل متفاوت خارجی برای بدن را بعهده دارد. یکی از این عوامل که شاید اصلی ترین و مهمترین عامل هم باشد و می تواند آسیب های جدی به بدن انسان وارد کند ضربه و فشار مداوم و طویل مدت به پوست پا است .

این فشار مداوم در افرادی است که  به دلایل متعدد مانند شغل یا ورزش و تفریح به کف پا اعمال می شود  نتیجه این فشار های مداوم ، ضخیم تر شدن پوست است  و در واقع این ضحامت و افزایش قطر پوست ، عکس العملی است که پوست از خود نشان می دهد. در بعضی مواقع میخچه بعلت ویروس در کف پا ایجاد می شود. پوشیدن کفش در سایز و اندازه مناسب ، می تواند جلوی ایجاد این عارضه را بگیرد .

کفشی که معمولا برای پا انتخاب می کنیم باید عرض جلویی کفش طوری باشد که به انگشتان پا صدمه و فشاری وارد نکند . همچنین سعی شود از کفش هایی با جنس مواد طبیعی مانند چرم طبیعی و همینطور کفش های بنددار استفاده کرد.

همانطور که کفش های تنگ سبب آسیب و بیماری در پا می شود کفش های گشاد و با سایز بزرگ هم به همان اندازه می تواند سبب آسیب شود.

نحوه درمان میخچه پا

حال سوال اینست که چطور می توانیم از دست این توده های دردناک در کف پا نجات پیدا کنید؟ روش های متعدد سنتی  و جدید وجود دارد روش هایی که به درمان های خانگی معروف هستند که نمی تواند کاملا قطعی و سریع باشد .

نحوه درمان میخچه پا

درمان با لیزر

روش درمان جدید  درمان با لیزر است که روشی مطمین و ایمن است با لیزر میخچه های پا را بر می دارند، و جایگزین عالی برای کاربرد چاقوی جراحی و داروها پر عوارض شیمیایی می باشد.

در ابتدا پزشک معالج با بیمار مشورت می کند که علت اصلی بوجود آمدن میخچه را پیدا کند بعنوان مثال اگر میخچه بعلت عفونت و قارچ بوجود آمده باشد حتما بایستی قبل از کاربرد لیزر زمینه عفونت و قارچ درمان شود در غیراینصورت جراحی با لیزر موثر نخواهد بود و یا اگر بر اثر ناخنی که تو گوشت فرو رفته بوجود آمده باشد باید این ناخن برداشته شود .بسیاری از مردم سعی می کنند با پماد های خانگی آنرا درمان کنند که اصلا روش مناسب و صحیحی نیست.

جراحی با لیزر شاید موثرترین شیوه درمان میخچه می باشد. جراحی با لیزر بر عکس با کاربرد چاقوی جراحی ، شیوه ای بسیار ملایم و سریع است . جراحی با لیزر در بیشترین موارد جراحی با لیزر Co2 انجام می شود .

لیزر ، سلول هایی که بر اثر میخچه تغییر کرده اند ، ابتدا داغ و سپس تبخیر می کند . همچنین لیزر با نابود کردن عفونت ها و باکتری و ویروس های مضر از سرایت التهاب جلوگیری می نماید که د رنتیجه بیمار از میخچه دردناک نجات پیدا می کند . نکته قابل توجه اینست که در مدت زمان درمان با لیزر، هیچگونه آسیبی به بافت های سلام نمی رسد.

درمان با لیزر

نشانه های لزوم کاربرد لیزر برای درمان میخچه

• درد به همراه خارش
  • کم رنگ یا بی رنگ شدن میخچه
  • تورم و برجستگی
  • تغییرات پوستی نواحی اطراف میخچه

البته قبل از توجه به این نشانه ها بلافاصله بعد از بوجود آمدن میخچه به پزشک مراجعه کرد.

نشانه های لزوم کاربرد لیزر برای درمان میخچه

موارد منع کاربرد جراحی با لیزر

• بیماری سرطان
  • صرع
  • بارداری و شیردهی
  • بیماری های حاد عفونی
  • سنین قبل از 15 سال
  • امکان بوجود آمدن اسکار

نحوه جراحی با لیزر

این درمان با لیزر فقط باید با مشورت پزشک متخصص پوست و توسط ایشان انجام شود و میخچه را می توان در حدود کمتر از یک ربع دقیقه برداشت .

• پزشک با استفاده بیهوشی موضعی در بخش آسیب دیده آنرا بی حس می کند.
  • میخچه را ضد عفونی می کنند
  • با لیزر میخچه برداشته می شود
  • سپس محل بانداژ می شود
  • بیمار می تواند پس از طی این مراحل مرخص شود

مزایا و معایب استفاده از لیزر در درمان میخچه پا

مزایای جراحی میخچه پا با لیزر

• تاثیر بالای لیزر ، لیزر به طور کامل و قطعی میخچه را از بین می برد و از برگشت و عود مجدد آن جلوگیری می کند.
  • لیزر می تواند عفونت را از بین ببرد و محیط پوستی را ضد عفونی کند و کمتری خطر عفونت را دارد.
  • این جراحی بدون درد و خونریزی است و فقط با بیهوشی موضعی انجام می شود و هیچ دردی هم بیمار حس نمی کند.
  • درمان سریع بیمار بعد از جراحی و بیمار می تواند سریع به جریان عادی زندگی برگردد.
  • خلاصی از میخچه برای همیشه و تنها در یک جلسه چند دقیقه ای

معایب جراحی میخچه پا با لیزر

• درد اسکار پوست
  • هزینه جراحی با لیزر
  • موارد منع که قبلا ذکر شد

اقداماتی که سبب کاهش خطر ابتلا به میخچه می شود

• هر شب پا را با مواد شوینده و آب شستشو داده و پس از خشک نمودن آن ها با یک کردم مرطوب کننده مالش دهید.
  • استفاده از کفش مناسب
  • استفاده از جوراب نخی و مناسب
  • شستشوی هر روز جوراب ها
  • عدم بکار بردن لوسیون بدن برای پاها