میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

از بین بردن جای سوختگی با لیزر
از بین بردن جای سوختگی با لیزر

لیست موضوعات

از بین بردن جای سوختگی با لیزر

در این مقاله به بررسی موضوع از بین بردن جای سوختگی با لیزر می پردازیم.

آیا می‌دانید از بین بردن جای سوختگی با لیزر امکان‌پذیر می‌باشد؟ اغلب ما بعد از این ‌که دوران نقاهت سوختگی را پشت سر گذاشتیم و بهبودی حاصل شد، نگران به‌ جای ماندن زخم نشأت ‌گرفته از سوختگی روی پوست می‌باشیم.

همچنین توصیه می کنیم قبل از آن صفحه هزینه لیزر سفید کننده پوست را مشاهده کنید.

برای کسب اطلاعات لازم در مورد از بین بردن جای سوختگی با لیزر می توانید به زر کلینیک مراجعه کنید و یا با شماره تلفن این کلینیک تماس بگیرید.

02122930161

به خصوص اگر سوختگی حاصل‌ شده از نوع درجه ۲ یا ۳ باشد، بیشتر رد آن باقی خواهد ماند و شدت زخم به ‌وجود آمده و عمق آن بستگی به نحوه درمان و مدیریت فرد برای رسیدگی بیشتر دارد.

از بین بردن جای سوختگی با لیزر
از بین بردن جای سوختگی با لیزر

اگر چه نمی‌توان گفت که اسکارهای سوختگی قطع به ‌یقین به ‌طور کامل برطرف خواهند شد، اما گفتن این ‌موضوع به این منظور نیست که با جای سوختگی همیشه دست پنجه نرم کنید و هیچ ‌گاه هیچ راهکاری برای درمان آن وجود ندارد.

عملکردهای مختلف

عملکردهای مختلفی برای کاهش دادن عمق جای به ‌وجود آمده بر اثر سوختگی وجود دارد که با توجه به دسته‌بندی نوع سوختگی قابل ‌درمان می‌باشد.

در حالت کلی ۴ دسته مختلف از درمان جای زخم سوختگی وجود دارد که شامل درمان موضعی بدون نسخه پزشک، عمل‌های تخصصی غیر جراحی، لیزر درمانی و جراحی شناخته می‌شوند.

یکی از مهم‌ترین مواردی که به‌ عنوان راهکار بهبود وضعیت آثار سوختگی قدیمی شناخته می‌شود، لیزر درمانی است که تاثیر بسیار زیادی برای درمان جای سوختگی خواهد داشت.

عملکردهای مختلف
عملکردهای مختلف

درست است که تأثیرات متفاوتی از عمق جراحت وارد شده بر اثر سوختگی روی پوست پدید می‌آید، اما با استفاده از این راهکار پیشرفته می‌توانید در برطرف نمودن آن موفق باشید. در این راستا می توانید با متخصصین مجموعه زر کلینیک در ارتباط باشید.

حال در ادامه این مطلب با ما باشید تا طبق تخصص پزشکان زر کلینیک به عنوان بهترین مجموعه درمانی، اطلاعاتی در زمینه‌ی از بین بردن جای سوختگی با لیزر برای شما داشته‌ باشیم.

مطالبی که در ادامه این مقاله قصد داریم به آن‌ها بپردازیم، عبارتند از:

سوختگی روی سطح پوست شامل چه مواردی خواهد شد؟

سوختگی تابشی

سوختگی حرارتی

سوختگی الکتریکی

سوختگی شیمیایی

از بین بردن جای سوختگی با لیزر چگونه امکان‌پذیر می‌باشد؟

آثار منفی سوختگی به دلیل عمق آن

سوختگی‌ها در چه دسته بندی ایجاد خواهند شد؟

سوختگی درجه ۱

سوختگی درجه ۲

سوختگی درجه ۳

اهمیت استفاده از عملکرد لیزر برای جای سوختگی در چیست؟

عملکرد از بین بردن جای سوختگی با لیزر

نتایج دائمی لیزر درمانی برای جای جوش

از بین بردن جای سوختگی با لیزر با چه دستگاهی امکان‌پذیر می‌باشد؟

لیزر فرکشنال CO2

لیزر اربیوم YAG

مزیت از بین بردن جای سوختگی با لیزر فرکشنال CO2 در چیست؟

مهم ترین عملکرد فرکشنال CO2

انجام عمل لیزر برای از بین بردن جای سوختگی به چه صورت است؟

مدت زمان درمان با فرکشنال CO2

لیست سوالات در هنگام مشاوره نزد پزشک

سخن آخر

 

سوختگی روی سطح پوست شامل چه مواردی خواهد شد؟

قبل از این ‌که اطلاعاتی در رابطه با از بین بردن جای سوختگی با لیزر برایتان فراهم کنیم، باید بدانید دلایل بسیار مختلفی باعث به وجود آمدن سوختگی‌ها روی پوست خواهد شد.

بخش عمده‌ای از عوامل به‌ وجود آمده برای سوختگی پوست بر اثر انرژی گرمایی و انرژی برق می‌باشد. حال در ادامه، اطلاعاتی در رابطه با انواع سوختگی ها برای شما خواهیم داشت تا با تشخیص آن‌ها بتوانید در برطرف نمودن جای سوختگی از طریق لیزر اقدام کنید.

سوختگی تابشی

هنگامی ‌که پوست مدت ‌زمان طولانی در معرض پرتوهای فرابنفش قرار بگیرد، دچار سوختگی تابشی خواهد شد. البته لازم به ذکر است بدانید که دلیل به وجود آمدن سوختگی تابشی فقط بر اثر پرتو خورشید و تابش طولانی‌ مدت آن نمی‌باشد،

بلکه امکان دارد برخی از افراد به دلایل مختلف در زمان بسیاری تحت تشعشعات مختلفی همچون اشعه ایکس باشند که این مسئله می‌تواند سبب ایجاد سوختگی‌های تابشی گردد.

سوختگی‌های تابشی نیز ممکن است بعد از بهبودی روی سطح پوست باقی بمانند و اثراتی از خود به‌ جای بگذارند. وجود آن‌ها می‌تواند تأثیرات منفی بر زیبایی پوست داشته باشد و آن را تحت تاثیر قرار بدهد.

سوختگی حرارتی

یکی از خطرناک‌ترین نوع سوختگی‌ها سوختگی حرارتی می‌باشد. بروز این نوع از سوختگی‌ها با از بین رفتن سلول‌ها و بافت پوست همراه می‌باشد و تأثیرات منفی و مخرب بر سطح پوست خواهد گذاشت.

هنگامی ‌که پوست فرد در تماس با مواردی همچون مایعات در حال جوشیدن، بخار آب، شعله آتش مستقیم و فلز داغ باشد، در دسته‌بندی سوختگی حرارتی قرار می‌گیرد. این نوع از سوختگی‌ها بسیار خطرناک می‌باشند و آثار منفی بسیار زیادی را به‌ دنبال خواهند داشت.

یکی از آثار آن به‌ جا ماندن جای سوختگی می‌باشد که در طولانی‌ مدت می‌تواند زیبایی افراد را تحت تاثیر قرار بدهد. البته نیازی به نگرانی نیست. زیرا همکاران ما در زر کیلنیک در کنار شما هستند تا با استفاده از لیزر در از بین بردن جای سوختگی به شما کمک کنند.

سوختگی الکتریکی

یکی دیگر از انواع سوختگی با نام سوختگی الکتریکی شناخته می‌شود. هنگامی ‌که فرد در تماس مستقیم یا متناوب و جریان برق باشد، سوختگی الکتریکی به وجود می‌آید. البته ممکن است این نوع سوختگی نیز باعث به وجود آمدن اثرات مخربی روی سطح پوست گردد که نیاز به درمان دارد تا بتواند برطرف شود.

سوختگی الکتریکی
سوختگی الکتریکی

سوختگی شیمیایی

در دسته‌بندی انواع سوختگی‌ها، یکی دیگر از مهم‌ترین آن‌ها سوختگی شیمیایی می‌باشد. در این مواقع، چشم یا پوست افراد ارتباط مستقیم با مواد شیمیایی مختلف داشته است.

اسیدهای غلیظ و مواردی همچون شوینده‌ها و مواد قلیایی تأثیرات بسیار مخربی بر سطح پوست خواهند داشت و می‌تواند باعث به وجود آمدن سوختگی بسیار زیاد شود.

این نوع سوختگی‌ها نیز در صورت عدم درمان، با جای سوختگی بسیار زیاد مواجه خواهند شد. مسئله مهمی که در راستای انواع سوختگی‌ها وجود دارد، شدت میزان سوختگی است.

هر چه که اوضاع سوختگی افراد وخیم‌تر باشد، قطعا نیاز به مدت‌ زمان بیشتری برای درمان دارد تا بتواند در از بین بردن جای سوختگی با لیزر موفق باشد.

سوختگی شیمیایی
سوختگی شیمیایی
بهتر است تشخیص بدهید که نوع سوختگی به ‌وجود آمده بر سطح پوست شما در کدام یک از این دسته‌بندی‌ها می‌باشد

بعد از این‌ که اطلاعات کافی در رابطه با انواع سوختگی‌ها پیدا کردید، بهتر است تشخیص بدهید که نوع سوختگی به ‌وجود آمده بر سطح پوست شما در کدام یک از این دسته‌بندی‌ها می‌باشد تا بتوانید با دادن اطلاعات کافی به پزشک و به او برای رسیدن به نتیجه بهتر کمک کنید. درمان سوختگی‌ها باید متناسب با نوع سوختگی حاصل ‌شده، ایجاد گردد.

هر چند که استفاده از لیزر به عنوان کاربردی‌ترین راهکار درمان برای از بین بردن جای سوختگی شمرده می‌شود و نیاز است که هر چه سریع‌تر به مراکز پزشکی معتبر برای استفاده از این خدمات مراجعه کنید.

زر کلینیک همواره امکانات گسترده‌ای در راستای از بین بردن جای سوختگی با لیزر برای بیماران فراهم کرده ‌است و به بهترین نحو ممکن می‌تواند در ارائه این خدمات موفق باشد.

از بین بردن جای سوختگی با لیزر چگونه امکان‌پذیر می‌باشد؟

با توجه به این ‌که لایه‌های مختلفی باعث شکل‌دهی پوست انسان شده‌ است، بهتر است بدانید که دو لایه اولی با نام درم و اپیدرم شناخته می‌شوند.

مواردی همچون چربی‌ها، عروق و اعصاب تشکیل‌دهنده، لایه درم می‌باشد. اپیدرم که بخش ابتدائی پوست است، از سلول‌های مرده پوست به ‌وجود آمده است.

روند سلولی پوست انسان به‌ گونه‌ای است که در طول روز و حدوداً ۳۰ هزار عدد از اپیدرم های موجود در سطح پوست می‌ریزند و مجدداً به واسطه درم ها، سلول‌های تازه‌ای را شکل می‌دهد و جایگزین سلول‌های مرده خواهد شد.

به‌ همین دلیل هنگامی ‌که پوست بر اثر هر یکی از موارد موجود همچون سوختگی دچار آسیب شود، به‌ مرور زمان سلول‌های قدیمی ریزش پیدا می‌کنند و سلول‌های جدید جایگزین سلول‌های آسیب یافته می‌شوند و باعث بهبودی آن‌ها خواهند شد.

آثار منفی سوختگی به دلیل عمق آن

حال در بسیاری از مواقع هنگامی ‌که آسیب‌دیدگی و جراحت و عمق زخم بسیار زیاد می‌باشد. سوختگی ناشی از آن نمی‌تواند به‌ راحتی از بین برود و امکان دارد تأثیرات منفی روی زیبایی نواحی در معرض دید بر اثر سوختگی عمیق داشته باشد.

روش‌های درمانی مختلفی برای از بین بردن جای زخم سوختگی وجود دارد که براساس تشخیص پزشکان ما در مجموعه زر کلینیک و با توجه به محل ضایعه، امکانات متعددی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

اما مهم‌ترین روشی که می‌تواند در این مواقع کارساز باشد، استفاده از لیزر به ‌عنوان یک تکنولوژی جدید برای از بین بردن جای سوختگی می‌باشد و تأثیرات بسیار مثبتی در این روند خواهد داشت.

البته در ابتدا باید شناخت کلی از انواع سوختگی و درجه‌بندی آن داشته باشید تا بدانید که سوختگی شما از کدام نوع است و آیا از بین بردن جای سوختگی با لیزر در بدن شما امکان‌پذیر می‌باشد.

آثار منفی سوختگی به دلیل عمق آن
آثار منفی سوختگی به دلیل عمق آن

سوختگی‌ها در چه دسته بندی ایجاد خواهند شد؟

در حالت کلی دسته ‌بندی مختلفی برای عمق سوختگی وجود دارد که فرد در صورت تشخیص عمق سوختگی خود می‌تواند به این موضوع برسد که آیا از بین بردن جای سوختگی با لیزر امکان‌پذیر می‌باشد تا بتواند تحت درمان پزشکان زر کلینیک در برطرف نمودن جای سوختگی به ‌وجود آمده موفق باشد.

سوختگی درجه ۱

هنگامی ‌که  از طریق سوختگی، پوست فقط قرمز ‌شود و هیچ ‌گونه تاول و یا دردی برای بیمار به وجود نیاورد، به ‌عنوان سوختگی درجه ۱ شناخته می‌شود.

کاملاً بدیهی است که این نوع سوختگی به مدت ‌زمان ۱ هفته بدون این‌ که هیچ جایی از آن در اثر زخم روی پوست باقی بماند، از بین خواهد رفت. امکان دارد لایه خارجی پوست یعنی اپیدرم درگیر این نوع سوختی گردد.

در واقع به ‌عنوان خفیف‌ترین نوع سوختگی به حساب می‌آید و بسیار سطحی است که بر اثر مصرف پمادهای سوختگی به ‌سادگی می‌توان آن را درمان کرد.

در این نوع سوختگی، پوست اندکی به لمس کردن حساس خواهد شد و در صورتی ‌که انگشت بر بخش سوخته ‌شده فشار داده شود، به‌ صورت موقت نواحی آن سفید خواهد شد.

بعداز گذشت چندین روز، سوختگی درجه ۱ بدون وجود هیچ‌ گونه اسکار و با حذف سلول‌های مرده برطرف خواهد شد و بهبودی و درمان فورا برای فرد اتفاق می‌افتد.

سوختگی درجه ۲

میزان وخامت و شدت این سوختگی از نوع اول شدیدتر است. در واقع در حد متوسطی از سوختگی قرار دارد و باعث آسیب ‌رساندن به بخش‌هایی از درم و اپیدرم خواهد شد.

این نوع از سوختگی هنوز به بافت‌های زیرین پوست منتقل نشده ‌است و فقط باعث تاول زدن و تورم در پوست خواهد شد.

ممکن است دردهای بسیار زیادی در این نوع سوختگی مشاهده شود و مایعی از بخش‌های مختلف زخم ترشح گردد.

پیشنهاد می کنیم از سایر مطالب سایت دکتر زرگنج فرد دیدن کنید.

شدت سوختگی و قرمزی و تاول روی پوست بر اثر سوختگی درجه ۲ بیشتر می‌باشد

شدت سوختگی و قرمزی و تاول روی پوست بر اثر سوختگی درجه ۲ بیشتر می‌باشد و تاول‌های بسیار بزرگی که پر از مایع می‌باشند، در بدن به وجود می‌آید.

امکان این ‌که تا 2 روز بعد این سوختگی‌ها و تاول‌ها همچنان وجود داشته باشد نیز بسیار زیاد است. طولانی‌ترین مدت‌ زمانی که سوختگی درجه ۲ بر سطح پوست باقی خواهد ماند، حداقل ۳ هفته می‌باشد.

حال اگر فرد مراقبت‌های لازم را برای درمان سوختگی درجه ۲ انجام بدهد، این سوختگی به‌ خودی ‌خود بر اثر مصرف پمادهای سوختگی برطرف خواهد شد و جای ناشی از سوختگی بسیار کم بر سطح پوست باقی خواهد ماند. امکان عفونی شدن زخم سوختگی در این نوع از سوختگی نیز وجود دارد.

به‌ همین دلیل فرد حتما باید مراقبت‌های لازم را از این نوع سوختگی به ‌جا بیاورد تا باعث به‌ جا ماندن هیچ ‌گونه زخمی روی پوست نشود.

برای برطرف نمودن این نوع سوختگی اغلب از پماد سوختگی استفاده می‌شود، اما در صورتی ‌که فرد هیچ ‌گونه توجهی به آن نداشته باشد، قطعا برای از بین بردن جای سوختگی با لیزر باید اقدامات لازم را توسط پزشکان مجموعه زر کلینیک انجام بدهد.

شدت سوختگی و قرمزی و تاول روی پوست بر اثر سوختگی درجه ۲ بیشتر می‌باشد
شدت سوختگی و قرمزی و تاول روی پوست بر اثر سوختگی درجه ۲ بیشتر می‌باشد

سوختگی درجه ۳

سطح سوختگی درجه ۳ بسیار وخیم می‌باشد و آسیب‌های بسیار زیادی روی تمامی اپیدرم و درم صورت گرفته ‌است و عمق سوختگی به ‌وجود آمده به بافت‌های زیرین پوست رسیده ‌است. این نوع سوختگی مواردی همچون چربی و ماهیچه و استخوان را نیز با خود درگیر کرده ‌است.

حال با توجه به این ‌که اعصاب زیرجلدی بیمار از بین رفته‌ است، ممکن است هیچ دردی احساس نکند. اما در شرایطی که فرد در اطراف این سوختگی از سوختگی درجه ۲ نیز رنج ببرد، ممکن است درد ناشی از آن را نیز تجربه کند.

در این مواقع فرد باید فورا به بیمارستان منتقل شود و این نوع از سوختگی فورا درمان گردد. زیرا باعث از بین رفتن اعصاب پوست دست می شود و ممکن است هیچ حسی یا دردی نیز نداشته باشد.

میزان به وجود آمدن عفونت در این نوع سوختگی بسیار زیاد است و ممکن است عوارض بسیار متعددی در پی آن شکل بگیرد.

سوختگی درجه ۳
سوختگی درجه ۳
بعد از بهبودی این نوع سوختگی، امکان به وجود آمدن جای زخم و جای سوختگی روی سطح پوست بسیار زیاد می‌باشد

حال مهم‌ترین چیز این است که بعد از بهبودی این نوع سوختگی، امکان به وجود آمدن جای زخم و جای سوختگی روی سطح پوست بسیار زیاد می‌باشد و در اغلب مواقع در اثرسوختگی‌های درجه ۳، فرد درگیر جای سوختگی می‌باشد. این ‌موضوع ممکن است زیبایی او را تحت تاثیر قرار بدهد.

در کل به وجود آمدن این نوع سوختگی عوارض بسیار زیادی همچون گوشت اضافه خواهد داشت و اغلب ممکن است عوارضی همچون فرورفتگی یا تغییر رنگ پوست را برای افراد به دنبال داشته باشد.

در برخی از افراد که سوختگی‌های بسیار حادی را تجربه می‌کنند، محدودیت‌های حرکتی به دلیل چسبندگی نیز حاصل می‌گردد.

حال برای از بین بردن تمامی این زخم‌های موجود که می‌تواند زیبایی افراد را در هر ناحیه از پوست تحت تاثیر قرار بدهد، عملکردهای متعددی امروز کارساز بوده‌اند که یکی از آن‌ها استفاده از لیزر به‌ عنوان یک دستگاه کاربردی و مفید می‌باشد.

در واقع می‌توان گفت که از بین بردن جای سوختگی با لیزر بهترین عملکردی است که می‌توان برای بهبود کیفیت پوست خود از آن استفاده کنید و زیبایی خود را مجدداً بازگردانید. برای استفاده از این راهکار مفید می‌توانید از زر کلینیک، بهترین خدمات را دریافت کنید.

اهمیت استفاده از عملکرد لیزر برای جای سوختگی در چیست؟

طبق گفته‌های ذکر شده، سوختگی‌ها یکی از نگران‌کننده‌ترین مواردی هستند که باعث می‌شود تا زیبایی افراد تحت تاثیر قرار بگیرد.

حال یکی از راهکارهای ساده‌ای که می‌توان برای بهبود وضعیت آثار سوختگی از آن استفاده کرد و به نتایج خوبی رسید، لیزر درمانی می‌باشد.

استفاده از این روش به ‌عنوان راهکاری مفید برای کودکان و بزرگسالانی که دچار سوختگی شده‌اند و حتی مدت‌ زمان بسیار زیادی از دوره سوختگی آن‌ها می‌گذرد و چندین سال است که دچار جای سوختگی شده‌اند، کاربرد بسیار زیادی خواهد داشت.

در واقع تمامی افراد اعم از افراد بزرگسال و کوچک، قادر به استفاده از لیزر درمانی برای جای سوختگی می‌باشند. هنگامی‌ که آسیب متعددی برای بافت‌های پوستی به وجود می‌آید، برای این ‌که بهبودی حاصل گردد، گذر زمان مسئله مهمی است.

اگر چه که سوختگی‌ها به‌ مرور زمان ممکن است التیام بیابند و بافت‌های آن‌ها همانند گذشته شود، اما همچنان اثرات موجود آن از بین نخواهد رفت و به‌ عنوان یکی از موارد مهمی است که می‌تواند روی اعتماد به ‌نفس افراد و همین ‌طور زیبایی آن‌ها تاثیر بسیار داشته باشد.

عملکرد از بین بردن جای سوختگی با لیزر

در حالت کلی استفاده از لیزر اغلب برای سوختگی‌های در سطح عمیق استفاده خواهد شد. البته برای این ‌که بتوان سوختگی‌های با عمق بسیار زیاد را نیز از روی سطح پوست به واسطه لیزر برطرف کرد، باید چندین جلسه متعدد درمان روی پوست افراد صورت بگیرد تا بتواند تاثیر مفیدی در برطرف نمودن آثار سوختگی داشته باشد.

مهم‌ترین عملکردی که از طریق لیزر درمانی صورت می‌گیرد، تابش مستقیم اشعه لیزر بر سطح پوست و ایجاد بافت‌ها و سلول‌های جدید می‌باشد.

این عملکرد ممکن است برای برخی از افراد، تورم و سوزش را به دنبال داشته باشد که البته جای هیچ‌ گونه نگرانی وجود ندارد.

زیرا پزشک قبل ‌از انجام لیزر درمانی قطعا از بی‌حسی‌های موضعی استفاده خواهد کرد و آثار به ‌وجود آمده از تورم و سوزش بعد از گذشت ۲۴ ساعت از بین خواهد رفت.

افرادی که دارای پوست تیره می‌باشند، در صورت استفاده از لیزر برای برطرف نمودن جای سوختگی ممکن است درگیر رنگدانه‌های پوستی گردد. در واقع این مسئله می‌تواند باعث تغییر رنگ پوست آن‌ها شود.

اما در صورتی‌ که روند درمانی تحت نظر مراقبت‌های یک پزشک حاذق صورت بگیرد، هیچ‌ گونه عوارضی را به دنبال نخواهد داشت.

پس بهتر است از تخصص‌های مجموعه‌ای حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید. زر کلینیک همیشه در کنار شماست تا بتوانید برای از بین بردن جای سوختگی با لیزر نتیجه خوبی دریافت کنید.

عملکرد از بین بردن جای سوختگی با لیزر
عملکرد از بین بردن جای سوختگی با لیزر

نتایج دائمی لیزر درمانی برای جای جوش

مهم‌ترین دلایلی که می‌توان برای به وجود آمدن جای سوختگی ذکر کرد؛ تصادف، محل جوش خوردن زخم‌ها، برآمدگی و یا گوشت اضافه یا دیگر موارد این‌ چنینی می‌باشد که به آن‌ها جوشگاه گفته می‌شود. بعد از این ‌که بافت سوخته التیام پیدا کرد، محل جوشگاه یا اسکار آن بسیار ضخیم خواهد شد.

به ‌همین دلیل از بین بردن جای سوختگی امری بسیار دشوار است و دغدغه ذهنی بسیاری از افراد می‌باشد. به ‌همین دلیل نتایج دائمی از طریق روش‌های مختلفی برای از بین بردن جای سوختگی همانند ماساژ، تهاجمی، اسکار و یا دیگر موارد دریافت نخواهید کرد و با گذشت مدت‌ زمان، دوباره به دلیل ضخیم بودن جای اسکار با بازگشت مواجه خواهید شد.

استفاده از لیزر به ‌عنوان عملکردی اصولی برای از بین بردن جای سوختگی کاربرد خواهد داشت که همین مسئله باعث شده ‌است تا اهمیت از بین بردن جای سوختگی با لیزر به نسبت دیگر راهکارهای درمانی نیز بیشتر مشخص باشد.

نتایج دائمی لیزر درمانی برای جای جوش
نتایج دائمی لیزر درمانی برای جای جوش

البته باید از پزشکانی در این امر کمک بگیرید که تخصص کافی داشته باشند و کلینیک مربوطه، دستگاه‌های لیزر حرفه‌ای را برای از بین بردن جای سوختگی مد نظر داشته باشد.

ما در مجموعه زر کلینیک همواره در کنار شماییم تا به بهترین روش ممکن در برطرف نمودن جای سوختگی با لیزر به شما خدمات‌رسانی داشته ‌باشیم.

از بین بردن جای سوختگی با لیزر با چه دستگاهی امکان‌پذیر می‌باشد؟

در هر صورت برای این‌ که جای سوختگی با لیزر از بین برود، از یک دستگاه استفاده نخواهد شد. زیرا لیزرهای متفاوتی برای برطرف نمودن جای سوختگی وجود دارد.

حال در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت. در صورتی‌ که شما نیز برای از بین بردن جای سوختگی با لیزر اقدام کنید، می توانید خدمات ارزنده‌ای از متخصصین مجموعه زر کلینیک در این خصوص دریافت کنید.

لیزر فرکشنال CO2

لیزرها برای کاربردهای متفاوتی ساخته می‌شوند و از انواع مختلفی برخوردار می‌باشند. یکی از آن‌ها لیزر فرکشنال CO2 می‌باشد که می‌تواند در برطرف نمودن جای سوختگی نقش بسیار زیادی ایفا کند.

استفاده از این لیزر به‌ عنوان یک روش غیر تهاجمی شناخته ‌شده است و این بدان معناست که دارای قابلیت کندن بافت را ندارد و هیچ نوع آسیبی بر بافت‌ها به وجود نمی‌آورد، فقط تنها وظیفه آن برای محو کردن جای سوختگی می‌باشد.

استفاده از این روش درمانی اغلب برای بافت‌های اسکار تجویز خواهد شد تا بتواند ظاهری صاف‌تر به پوست بدهد و همچنان در نرم شدن پوست مؤثر واقع شود. این دستگاه یکی از قوی‌ترین لیزرهایی است که می‌تواند در عمق پوست نفوذ داشته باشد.

اگر تحقیقات گسترده‌ای در این زمینه داشته باشید، خواهید دانست که استفاده از لیزر فرکشنال CO2 به‌ عنوان یکی از قوی‌ترین دستگاه‌هایی است که برای نفوذ به عمق پوست کارساز و مفید می‌باشد و می‌تواند به‌ عنوان بهترین لیزر برای برطرف نمودن جای سوختگی و از بین بردن بخیه و اسکار، کارساز و مفید باشد.

لیزر اربیوم YAG

در برخی از مواقع ممکن است برخی از کلینیک‌ها از لیزر اربیوم استفاده داشته باشند. البته لازم به ذکر است که در راستای مشخصات این لیزر بگوییم که قدرت آن به نسبت لیزر فرکشنال CO2 بسیار کمتر می‌باشد و فقط در مواقعی کاربرد خواهد داشت که میزان عمق سوختگی بسیار کمتر می‌باشد.

برای استفاده از این دستگاه باید بی ‌حسی موضعی صورت بگیرد. سوختگی‌هایی که عمق آن‌ها بسیار کم می‌باشد، با استفاده از این لیزر درمان خواهند شد. زمان ریکاوری و احیای بیمار حدوداً به ۱ هفته خواهد رسید.

در هر صورت استفاده از لیزر درمانی برای از بین بردن جای سوختگی یکی از روش‌های معقولی است که می‌تواند با یک هزینه ایده‌آل به شما کمک کند تا بتوانید عیب و نقص‌های به وجود آمده بر سطح پوست خود را برطرف کنید.

برای این‌ که بتوانید رضایت کافی را در از بین بردن جای سوختگی با لیزر کسب کنید، متخصصین و پزشکان زبده مجموعه زر کلینیک همواره در کنار شما هستند تا بتوانید بهترین نتیجه را از راهکار درمانی بگیرید و اسکار و جای سوختگی به‌ وجود آمده بر سطح پوست خود را به‌ سادگی برطرف کنید.

لیزر اربیوم YAG
لیزر اربیوم YAG

مزیت از بین بردن جای سوختگی با لیزر فرکشنال CO2 در چیست؟

همان ‌طور که در مطالب بالا گفتیم، نسبت استفاده از این دستگاه به نسبت لیزر اربیوم بیشتر می‌باشد و اثربخشی بسیار بیشتری برای برطرف نمودن جای سوختگی خواهد داشت.

در واقع این نوع از لیزر با استفاده از دی‌اکسیدکربن فرکشنال می‌تواند اثربخشی بیشتری روی اسکارهای شدیدتر داشته باشد.

در واقع اگر فردی مدت ‌زمان بسیاری است که با جای سوختگی بر پوست خود دست ‌و پنجه نرم می‌کند و همین ‌طور دارای جای زخم‌هایی است که به ‌درستی التیام نیافته اند و باعث به وجود آمدن زخم روی پوست شده‌اند، بهتر است از این دستگاه استفاده داشته باشد.

زیرا درمان این دسته از اسکارها برای افراد بسیار مشکل می‌باشد. به دلیل این ‌که مدت ‌زمان بسیاری روی سطح پوست باقی مانده ‌است، ممکن است عملکرد درمان را سخت‌تر کند.

در صورتی ‌که استفاده از لیزر فرکشنال CO2 می‌تواند تاثیر چشمگیری برای برطرف نمودن جای سوختگی‌های این ‌چنینی داشته باشد و این موارد به‌ عنوان ویژگی‌ها و مزیت‌های این دستگاه به حساب می‌آیند.

مهم ترین عملکرد فرکشنال CO2

مهم‌ترین عملکردی که از این دستگاه می‌توان دریافت کرد، این است که باعث بازگرداندن عملکرد طبیعی پوست خواهد شد.

در واقع میزان دردهای موجود را کاهش می‌دهد و سبب زیبایی پوست خواهد شد و از این طریق به پوست کمک می‌کند تا همانند گذشته عملکرد طبیعی خود را از سر بگیرد.

همین ‌طور می‌تواند سرعت فرایند التیام یافتن پوست را بسیار بیشتر کند و به نسبت موارد دیگری هم راهکارهای درمانی دیگری همچون جراحی ترمیم اسکار، نتایج بهتری را از این روش دریافت خواهید کرد.

زیرا هیچ ‌گونه دوران نقاهتی با استفاده از این لیزر وجود ندارد و فرد با گذشت اندکی بحران می‌تواند فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرد.

بیمار باید بین مدت‌ زمان ۶ ماه تا یک ‌سال تحت درمان و معاینه قرار بگیرد

کاملاً طبیعی است که بیمار برای از بین بردن جای سوختگی با لیزر باید بین مدت‌ زمان ۶ ماه تا یک ‌سال تحت درمان و معاینه قرار بگیرد.

اما ممکن است برخی از افراد به دلایل مختلف از این عمل سر باز زنند. باید بگوییم که نیازی به نگرانی نیست. زیرا این افراد در هر بازه زمانی دیگری که بخواهند، می‌توانند از فرآیند لیزر درمانی و استفاده از لیزر برای برطرف نمودن جای سوختگی استفاده داشته باشند.

همکاران ما در مجموعه زر کلینیک همواره در کنار شما هستند تا بتوانید بهترین نتیجه را برای از بین بردن جای سوختگی با لیزر دریافت کنید.

بیمار باید بین مدت‌ زمان ۶ ماه تا یک ‌سال تحت درمان و معاینه قرار بگیرد
بیمار باید بین مدت‌ زمان ۶ ماه تا یک ‌سال تحت درمان و معاینه قرار بگیرد

خدمات ارزنده‌ای که در مرکز درمانی زر کلینیک ارائه می‌شود، باعث رضایت مخاطبان بسیار زیادی خواهد شد و می‌توانید از این طریق، زیبایی طبیعی خود را دوباره به دست آورید.

انجام عمل لیزر برای از بین بردن جای سوختگی به چه صورت است؟

برای‌ این که شناخت بیشتری از این عملکرد داشته باشید، باید بگوییم که از بین بردن جای سوختگی با لیزر به ‌عنوان عمل‌های سرپایی به حساب می‌آید و نیازی به بستری‌شدن نخواهد داشت.

این فرایند اغلب در کلینیک‌های مجهزی همچون زر کلینیک انجام‌پذیر می‌باشد. شیوه عملکرد استفاده از انواع دستگاه‌های لیزر برای از بین بردن جای سوختگی به این ترتیب است که دستگاه لیزر به وسیله پرتوهایی که به سطح پوست می‌تاباند، باعث می‌شود که پوست، واکنش‌های جدیدی برای رشد بافت‌های جدید به وجود بیاورد.

در واقع پوست برای ساخت بافت‌های جدید تحریک خواهد شد و این مسئله می‌تواند باعث جایگزینی بافت‌های اسکار و سوختگی‌ها شود و در برطرف نمودن آن‌ها نقش داشته باشد. در همین راستا یک لایه‌ی جدید پوست شکل می‌گیرد که به‌ عنوان لایه اصلی پوست شناخته خواهد شد.

مدت زمان درمان با فرکشنال CO2

بررسی‌های لازم جلسات درمانی که برای استفاده از لیزر به منظور از بین بردن جای سوختگی در نظر گرفته می‌شود، اغلب تا ۴ جلسه می‌باشد.

در واقع مراجعه‌کنندگان با این تعداد از جلسه توانستند نتیجه خوبی از درمان بگیرد. البته این مسئله بستگی به شدت اوضاع وخامت سوختگی بر سطح پوست شما دارد.

برای این ‌که بیمار در حین دوره لیزر برای از بین بردن جای سوخت هیچ ‌گونه دردی را احساس نکند، داروهای بی‌حسی به او تزریق خواهد شد.

مدت زمان درمان با فرکشنال CO2
مدت زمان درمان با فرکشنال CO2

اما در هر صورت برای کسب نتیجه و شناخت بیشتر تعداد جلسات درمان، باید شرایط خود را در نظر بگیرید. مشاوره‌های رایگانی که توسط تیم حرفه‌ای متخصصین در زر کلینیک برای شما انجام می‌گیرد، می‌تواند برای شما این اطلاعات را داشته باشد که نیاز به چند جلسه لیزر برای از بین بردن جای سوختگی خواهید داشت.

البته می‌توانید مدارک پزشکی خود را به‌ صورت آنلاین نیز برای مشاوران زر کلینیک ارسال کنید تا نتایج بهتری از اطلاعات مربوطه برای تعداد جلسات درمان از طریق لیزر کسب کنید.

لیست سوالات در هنگام مشاوره نزد پزشک

هنگامی ‌که به ‌نزد پزشک برای از بین بردن جای سوختگی با لیزر مراجعه می‌کنید، بهتر است برخی از سوالات متعدد را از او بپرسید تا به نتایج دلخواه خود بر اثر استفاده از لیزر برسید. پس آن دسته از سوالات مهمی که حتما در مواجهه با پزشکان زر کلینیک بهتر است بپرسید را در ادامه خواهیم گفت.

  • آیا تمامی درجات سوختگی با لیزر قابل‌درمان می‌باشد؟
  • آیا در صورت مصرف دارو، امکان استفاده از لیزر وجود دارد؟
  • آیا در هنگام شیردهی نیز لیزر درمانی مؤثر می‌باشد؟
  • آیا لیزر درمانی در دوران شیردهی تأثیری روی کودک می‌گذارد؟
  • در صورت عدم نتیجه ‌گیری از لیزر، چکار باید انجام داد؟

به‌ غیر از این سوالات، هر گونه دغدغه و سوال ذهنی که در رابطه با لیزر و سلامتی پوست خود با استفاده از این راهکار درمانی دارید، بپرسید تا بتوانید با داشتن اطلاعات کافی از این راهکار اصولی توسط پزشکان زر کلنیک استفاده داشته باشید و از آن به نتیجه کافی دست یابید.

لیست سوالات در هنگام مشاوره نزد پزشک
لیست سوالات در هنگام مشاوره نزد پزشک

سخن آخر

با ارائه مطالب فوق دریافتید که از بین بردن جای سوختگی با لیزر از چه فواید و مزایایی برخوردار می‌باشد. ممکن است شما نیز نگرانی بسیار زیادی در راستای آثار به‌ وجود آمده از سوختگی بر بدن خود داشته باشید.

با ارائه این مطلب می‌توانید اطمینان حاصل کنید که استفاده از لیزر می‌تواند راهکاری مناسب برای برطرف نمودن عیب و نقص‌های به وجود آمده برای سطح پوست شما به دلیل سوختگی می‌باشد. پس هر چه سریع‌تر می‌توانید از اقدامات درمانی آن استفاده کنید.

این ‌که چند جلسه نیاز به استفاده از لیزر در برطرف نمودن اسکار و یا جای زخم دارید، بستگی به میزان جراحت شما خواهد داشت.

هر چه که عمق سوختگی بیشتر و کهنه‌تر باشد، قطعا نیاز به زمان بیشتری خواهد داشت. اما با تخصص‌های حرفه‌ای زر کلینیک می‌توانید از این امکانات ویژه بهره‌مند شوید و زیبایی پوست خود را دوباره کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید