میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

جدیدترین روش درمان واژینیسموس
جدیدترین روش درمان واژینیسموس

لیست موضوعات

جدیدترین روش درمان واژینیسموس

موضوع بررسی شده در این مقاله جدیدترین روش درمان واژینیسموس می باشد.

جدیدترین روش درمان واژینیسموس
جدیدترین روش درمان واژینیسموس

اگر مایل به درمان واژینیسموس هستید پیشنهاد می کنیم به کلینیک تخصصی دکتر زرگنج فرد مراجعه کنید و یا با شماره تلفن کلینیک ک تماس بگیرید.

02122930161

با مطالعه این مقاله درباره واژینیسموس اطلاعاتی را به دست خواهید آورد. سعی کرده ایم در طی این مقاله درباره علت های این مشکل و همچنین راهکاری های درمان آن توضیحاتی را ارائه دهیم.پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

با مطالعه این مقاله توانایی پاسخ دهی به پرسش های زیر را دارید.

درباره واژینیسموس چه اطلاعاتی دارید؟

در کلینیک درمان واژینیسموس درمان به چه صورت است ؟

درمان خانگی واژینیسموس به چه صورت می باشد؟

تمرینات کگل برای درمان واژینیسموس به چه صورت می باشد؟

آیادرمان واژینیسموس با قرص امکان پذیر می باشد؟

روش درمان واژینیسموس با تزریق بوتاکس به چه صورت می باشد؟

درمان واژینیسموس با لیزر به چه صورت انجام می گیرد؟

آیا درمان واژینیسموس با هیپنوتیزم قابل انجام می باشد؟

آیا از درمان واژینیسموس با دستگاه RF اطلاعاتی دارید؟

درمان واژینیسموس با RF چه مزیت هایی دارد؟

برتری روش RF نسبت به دیگر روش‌ها چه مواردی می باشد؟

انجام روش دستگاه RF برای چه کسانی توصیه نمی شود؟

هزینه درمان واژینیسموس با دستگاه RF به چه صورت می باشد؟

روش های درمان واژینیسموس چه نوع روش هایی می باشد؟

تاثیر واژینیسموس و بارداری چگونه می باشد؟

دوران بارداری برای زنان مبتلا به واژینیسموس به چه صورت می باشد؟

بارداری همراه با داشتن معضل واژینیسموس به چه صورت می باشد؟

آیا می توان واژینیسموس را در حین بارداری درمان کرد؟

آیا برای بیماران واژینیسموس سزارین الزامی است؟

تاثیر مشکل واژینیسموس بر طلاق چگونه می باشد؟

در درمان مشکل واژینیسموس مردان چه نکاتی را باید رعایت کنند؟

در درمان مشکل واژینیسموس زنان چه نکاتی را باید رعایت کنند؟

در واژینیسموس خفیف وضعیت بانوان به چه صورت می باشد؟

انجمن درمان واژینیسموس چه راهکاری برای درمان پیشنهاد می کند؟

بهترین دکتر برای درمان واژینیسموس چه پزشکی می باشد؟

علائم اصلی وجود مشکل واژینیسموس کدام موارد می باشد؟

شرایط واژینیسموس و مهریه به چه صورت می باشد؟

خاطرات واژینیسموس و باورهای غلط درباره این بیماری چه مواردی می باشد؟

 

درباره واژینیسموس چه اطلاعاتی دارید؟

مشکل واژینیسموس در برخی زنان به وجود می آید و به صورتی است که در هنگام برقراری رابطه جنسی، مجبور به تحمل درد زیادی می باشند و ممکن است نتوانند رابطه جنسی مطلوبی را داشته باشند ، از این رو از برقراری رابطه ترس دارند.

در علوم پزشکی این مشکل را با نام واژینیسم می شناسند، این مشکل منقبض شدن بیش از حد و غیر ارادی واژن در زنان در هنگام آمیزش جنسی می باشد.

درباره واژینیسموس چه اطلاعاتی دارید؟
درباره واژینیسموس چه اطلاعاتی دارید؟

افرادی که این مشکل را دارند متاسفانه در برقراری رابطه جنسی موفق نیستند و همواره این عمل برایشان دردناک و با ترس همراه می باشد. این مشکل بسیار آزار دهنده می باشد و زنانی که این مشکل را دارند، به هنگام نزدیکی درد بسیاری را تحمل می کنند.

پایین آمدن اعتماد به نفس

این معضل باعث به هم ریختن روابط و زندگی افراد می شود. پایین آمدن اعتماد به نفس، استرس و ناراحتی، بروز پرخاشگری و عصبانیت، اختلاف در زندگی زناشویی،… از مواردی است که با داشتن این مشکل در زندگی ها به وجود می آید.

وجود این مشکل در برخی موارد مانع از باردار شدن زن می شود. افراد مبتلا به واژینیسموس ، حتی نمی توانند تحت معاینه قرار بگیرند؛ زیرا معاینه در ناحیه لگن و واژن برای آنها با درد بسیاری همراه است و در برخی موارد امکان پذیر نمی باشد.

واژینیسموس در زنان درجات متفاوتی دارد. در برخی زنان این مشکل به حدی است که واژن آنها به صورت غیرارادی بسته می شود و امکان دخول وجود ندارد.

در برخی موارد امکان استفاده از کاندوم و تامپون وجود دارد اما قادر به برقراری رابطه جنسی نیستند.

در برخی خانم ها امکان آمیزش جنسی وجود دارد اما رابطه آنها با درد وحشتناکی همراه خواهد بود.

همانطور که در مطالب قبلی اشاره شد، برخی از زنان با این مشکل مواجه هستند که عضلات واژن مانع از دخول آلت تناسلی مرد به داخل آن می شود، این عارضه را واژینیسموس می نامیم.

این مشکل مانع از برقراری رابطه جنسی می شود و یا رابطه جنسی دردناکی را به همراه دارد. واژینیسموس و تحریک جنسی با هم تداخلی ندارند فقط از ورود آلت تناسلی مرد جلوگیری می شود.

قابل ذکر است اختلالات جنسی هم در مردان و هم در زنان به وجود می آید اما اغلب راه درمان نیز برای آن وجود دارد. بروز این اختلالات جنسی ممکن است بر روی کیفیت و موفقیت ازدواج شما تاثیرگذار باشد.

شما در حال مطالعه مقاله جدیدترین روش درمان واژینیسموس هستید

  • در کلینیک درمان واژینیسموس درمان به چه صورت است ؟

برای درمان مشکل واژینیسموس زوجین می توانند به کلینیک درمان واژینیسموس مراجعه نمایند و مشکلات خود را ریشه یابی کنند. پزشک با انجام بررسی ها تشخیص می دهد که مشکل شما ریشه روحی و روانی دارد و یا به طور غیرارادی این مشکل برای شما به وجود آمده است.

در صورتی که مشکل شما به صورت غیرارادی به وجود آمده باشد، پزشک روش های درمان پیشنهادی را برای شما ارائه می دهد و بیماری شما را درمان می کند.

در کلینیک درمان واژینیسموس درمان به چه صورت است ؟
در کلینیک درمان واژینیسموس درمان به چه صورت است ؟

در صورتی که مشکل شما ریشه روانی داشته باشد، با مراجعه به روانپزشک باید روش های درمان را شروع کنید تا ذهن شما آرام گیرد و به رسیدن به آرامش در طی زمان مشکل شما درمان گردد.

با مراجعه زوجین به مشاور ، آموزش هایی در رابطه با برقراری درست رابطه جنسی آموزش داده می شود، آماده سازی و معاشقه قبل از انجام دخول و اطلاعاتی درباره آناتومی دستگاه تناسلی به زوجین آموزش داده می شود.

به زوجین درک و شناخت درست از دستگاه تناسلی داده می شود تا در هنگام واژینیسوس بتوانند عملکرد درست را انجام داده و از برقراری رابطه جنسی لذت ببرند.

درمان خانگی واژینیسموس به چه صورت می باشد؟

روش دیگر درمان خانگی واژینیسموس استفاده از وان آب گرم می باشد، با این روش عضلات لگن و آلت تناسلی شما شل می شود، این کار را 20 دقیقه قبل از انجام رابطه جنسی انجام دهید، با نشستن در وان آب گرم قبل از رابطه جنسی عضلات این نواحی آرام می شود و مشکلات شما در هنگام آمیزش جنسی برطرف خواهد شد .

درمان خانگی واژینیسموس به چه صورت می باشد؟
درمان خانگی واژینیسموس به چه صورت می باشد؟

سعی کنید رابطه خود را با همسرتان تقویت کنید و از نظر احساسی روابط خود را گسترش دهید، مشکلات و اختلافات کوچک را کنار بگذارید و از در کنار هم بودن لذت ببرید. پروسه درمانی را با هم جلو ببرید تا در این رابطه موفق تر عمل کنید.

در صورتی که اختلافی با همسرتان دارید و قادر به رفع آن نیستید از راهنمایی های یک مشاور کمک بگیرید. از تکنیک های ریلکسیشن که مشاور به شما پیشنهاد می کند، استفاده کنید تا شرایط روحی شما بهتر شود. به یاد داشته باشید در درمان واژینیسموس مرد و زن هر دو باید تلاش خود را به کار گیرند.

درمان خانگی واژینیسموس به چه صورت می باشد؟
درمان خانگی واژینیسموس به چه صورت می باشد؟

 

  • تمرینات کگل برای درمان واژینیسموس به چه صورت می باشد؟

خانم ها می توانند در منزل با استفاده از تمرینات کگل (Kegel exercises) برای درمان واژینیسموس خود اقدام کنند و عضلات نواحی آلت تناسلی خود را آرام و شل کنند. این تمرینات مربوط به عضلات کف لگن می باشد.

با انجام این تمرینات بسته شدن عضلات که به صورت غیرارادی صورت می گیرد، متوقف می شود. برای داشتن نتیجه بهتر ، این تمرینات را 3 الی 4 ماه ادامه دهید.

تمرینات کگل برای درمان واژینیسموس به چه صورت می باشد؟
تمرینات کگل برای درمان واژینیسموس به چه صورت می باشد؟

برای انجام این تمرین ها عضلات کف لگن را سفت و شل کنید، در این صورت واژن، روده راست و مثانه کنترل می شوند. در هنگام ادرار می توانید این ماهیچه ها را شناسایی کنید، بعد از ادرار، جریان آن را متوقف کنید؛ در این حالت ماهیچه های کف لگن به کار برده می شود، که این ناحیه احساس سفت شدن را به همراه دارد.

ماهیچه های این قسمت ها به طور گروهی حرکت دارند، از این رو همه آنها به یک باره منقبض می شوند. با پیدا کردن عضلات خود و انجام درست این تمرین نیازی نیست همیشه این کار را در دستشویی انجام دهید. سعی کنید با هر بار انجام، 20 انقباض را داشته باشید. بعد از انجام هر انقباض برای چند ثانیه این نواحی را شل کنید.

تمرینات کگل برای درمان واژینیسموس به صورت زیر می باشد:

  • مثانه خود را تخلیه نمایید.
  • انقباض عضلات کف لگن خود را انجام دهید و تا ده بشمارید.
  • عضلات کف لگن را رها کرده و تا ده بشمارید.
  • سعی کنید در روز سه بار این مراحل را انجام دهید.
  • جهت درست انجام دادن این کار در هنگام انقباض عضلات ماهیچه های شکم، باسن و ران خود را درگیر نکنید.

تمرینات کگل برای درمان واژینیسموس را با یک انگشت آغاز کنید و در پایان با سه انگشت تمرین را انجام دهید.

تمرینات کگل برای درمان واژینیسموس به صورت زیر می باشد:
تمرینات کگل برای درمان واژینیسموس به صورت زیر می باشد:

برای انجام این تمرین انگشت خود به داخل واژن وارد کنید ، در صورتی که درد داشتید انگشت خود را خارج کنید.

استفاده از دیلاتورها برای درمان واژینیسموس کاربرد دارد، برخی استفاده از دیلاتور ها را توصیه می کنند. این وسیله شبیه مخروط می باشد که در داخل واژن قرار می گیرد.

برای شروع از سایز های کوچک تر استفاده کنید ، به تدریج سایز آن را افزایش دهید تا عضلات واژن به آرامی کشش پیدا کند . برای مدت 10 تا 15 دقیقه از دیلاتور استفاده کنید، استفاده بیشتر از این زمان باعث فشار وارد شدن به واژن شما می شود. از همسر خود برای انجام این کار کمک بگیرید.

شما در حال مطالعه مقاله جدیدترین روش درمان واژینیسموس هستید

  • آیا درمان واژینیسموس با قرص امکان پذیر می باشد؟

غالباً به دارو درمانی برای واژینیسموس نیازی نیست و قرص خاصی برای درمان این معضل وجود ندارد. فقط در موارد خاص قرص های خواب آور و آرام بخش در صورتی که پزشک تشخیص دهد ، برای بیمار تجویز می شود.

معمولاً روش های درمانی با مشاوره صورت می گیرد و ریشه این مشکل ، حالات خاص روحی و روانی می باشد. البته امروزه با پیشرفت تکنولوژی روش های خاصی برای درمان این مشکل ابداع شده است که در ادامه در خصوص این روش ها بیشتر توضیح خواهیم داد.

آیا درمان واژینیسموس با قرص امکان پذیر می باشد؟
آیا درمان واژینیسموس با قرص امکان پذیر می باشد؟
  • روش درمان واژینیسموس با تزریق بوتاکس به چه صورت می باشد؟

یکی از روش های نوین درمان قطعی واژینیسموس با بوتاکس می باشد. این روش در موارد حاد استفاده می شود، تزریق بوتاکس واژینیسموس برای افرادی به کار برده می شود که پاسخی به دیگر روش ها نداشته اند.

تزریق بوتاکس موجب فلج شدن عضلات می شود. این درمان برای بعضی افراد با یک بار تزریق نتیجه مطلوب را دارد؛ اما در برخی از خانم ها تزریق باید تا هر چند یک ماه انجام شود، برای نمونه در سال یک بار و یا دو بار این کار انجام شود تا مشکل واژینیسموس درمان شود.

در استفاده از این روش در ابتدا عضلاتی که منقبض تر هستند، شناسایی می شود و در این قسمت ها تزریق بوتاکس انجام می شود تا بی حسی صورت گیرد.

در بوتاکس واژن واژینیسموس مواد بی حس کننده بلند مدت نیز تزریق می شود. بعد از تزریق از دیلاتورها در سایز کوچک استفاده می کنند و سایز این دیلاتورها را به تدریج افزایش می دهند و در داخل واژن قرار می دهند.

در نهایت بیمار را به بزرگترین سایز دیلاتور به اتاق ریکاوری می برند. بیمار را سه روز در بیمارستان نگه می دارند، در طی این مدت استفاده از دیلاتور در سایزهای مختلف به بیمار آموزش داده می شود تا دردی را احساس نکند. بیمار را هنگامی که سایز متوسط دیلاتور را در واژن خود دارد، مرخص می کنند و بعد از مدتی دیلاتور را خارج می کنند.

شما در حال مطالعه مقاله جدیدترین روش درمان واژینیسموس هستید

  • درمان واژینیسموس با لیزر به چه صورت انجام می گیرد؟

هر چند مشکل واژینیسموس ریشه در مشکلات روحی ، روانی دارد ؛ اما امروزه درمان های جسمی برای آن به وجود آمده است. درمان واژینیسموس با لیزر از بهترین روش هایی است که پزشکان آن را برای بیماران توصیه می کنند. باید این مسئله را بگوییم که این بیماری درجات متفاوتی دارد که تمام آن ها با این روش درمان می شوند.

واژینیسموس به 4 درجه تقسیم می شود که درجات 1 و 4 قابل درمان به وسیله لیزر هستند ، درجات 2 و3 نیز با این روش درمان می شوند .

واژینیسموس درجه 1 از بقیه شدیدتر است و فرد درهنگام نزدیکی درد زیادی را تحمل می کند، که به واسطه انقباض و اسپاسم عضلات به وجود می آید؛ این انقباض و اسپاسم ایجاد شده به وسیله لیزر به راحتی درمان می شود.

درمان واژینیسموس با لیزر به چه صورت انجام می گیرد؟
درمان واژینیسموس با لیزر به چه صورت انجام می گیرد؟
  • آیا درمان واژینیسموس با هیپنوتیزم قابل انجام می باشد؟

از دیگر روش ها ، درمان واژینیسموس با هیپنوتیزم می باشد. در به کارگیری این راه رفتار درمانی در فرد با هدف حساسیت زدایی انجام می شود، در این روش به تدریج حس ترس روانی فرد از بین می رود.

در روش روان درمانی با افزایش شناخت در فردی که دچار این بیماری است، وی شناخت بیشتری پیدا خواهد کرد و به سبب این موضوع ترسش از رابطه جنسی از بین می رود.

در روش هایی که از عمل جراحی برای درمان استفاده می شود ، مشکل فرد از بین می رود؛ اما طبق مشاهدات بعد از انجام عمل های جراحی و رفع مشکل حالت های روانی دیگری از جمله افسردگی، سرد شدن در روابط جنسی،… در فرد به وجود می آید.

آیا درمان واژینیسموس با هیپنوتیزم قابل انجام می باشد؟
آیا درمان واژینیسموس با هیپنوتیزم قابل انجام می باشد؟

روش های درمانی روانشناسی نیز پروسه زمان بری می باشد و در برخی موارد نیز شاید نتیجه مطلوبی را نداشته باشد، اما در درمان به شیوه هیپنوتیزم به دلیل از بین رفتن ریشه بیماری ، مشکل واژینیسموس به طور قطعی از بین می رود و مشکلاتی از قبیل افسردگی نیز برای فرد به وجود نمی آید.

 

  • آیا از درمان واژینیسموس با دستگاه RF اطلاعاتی دارید؟

یکی از جدیدترین و بهترین روش ها،  درمان واژینیسموس با RF می باشد، این روز ها برای حذف مشکل این بیماری از دستگاه RF بهره می برند.

روش کار این دستگاه به این صورت می باشد که از امواج الکترومغناطیسی که دارای فرکانس بالا هستند استفاده می شود، این امواج سبب بروز تغییرات مولکولی در عضلات ناحیه تناسلی می شود که در پی آن رهاسازی و درمان واژینیسموس انجام می شود. با آرام شدن و رها سازی عضلات نواحی تناسلی ، مشکل گرفتگی و اسپاسم عضلات واژن برطرف می شود

و در پی آن درمان واژینیسموس صورت می گیرد. درمان به وسیله بوتاکس ممکن است موقتی باشد و فرد پس از تزریق بوتاکس باز هم با مشکل واژینیسموس مواجه شود و مجدد نیاز به تزریق بوتاکس داشته باشد.

به این دلیل استفاده از این روش توصیه نمی شود و اگر به دنبال یک روش پایدار و مداوم هستید ، روش rf برای شما گزینه مناسب تری می باشد.

آیا از درمان واژینیسموس با دستگاه RF اطلاعاتی دارید؟
آیا از درمان واژینیسموس با دستگاه RF اطلاعاتی دارید؟
  • درمان واژینیسموس با RF چه مزیت هایی دارد؟

درمان  واژینیمسوس به وسیله  دستگاه RF مزیت های بسیاری دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد:

  • درمان در تعداد جلسات کم صورت می گیرد.
  • در مواردی که واژینیسموس بسیار حاد می باشد و درمانی وجود نداشته باشد قابل استفاده است.
  • نیاز به انجام تمرینات و ورزش در منزل نیست و بعد از انجام هر جلسه مراقبت و دوره نقاهت خاصی وجود ندارد.
  • این درمان یک روش غیرتهاجمی می باشد و عوارض خاصی را در پی ندارد.
  • وجود تغییرات و نشانه های بهبودی در همان جلسات اول مشاهده می شود که این امر باعث رضایت فرد و شرکت در جلسات بعدی خواهد شد .
  • این روش تا به امروز بهترین روش برای درمان واژینیسموس می باشد.
  • درمان نیاز به دوره نقاهت ندارد و بدون کوچکترین دردی انجام می شود.
  • در طی انجام هیچ گونه برشی روی بافت واژن ایجاد نمی شود.
  • بهبودی کامل بستگی به شرایط فرد دارد و برای هر فرد تعداد جلسات مشخصی تعیین می شود.

شما در حال مطالعه مقاله جدیدترین روش درمان واژینیسموس هستید

  • برتری روش RF نسبت به دیگر روش‌ها چه مواردی می باشد؟

در دیگر روش های درمانی خود بیمار باید همکاری لازم را داشته باشد و نیاز است با انجام تمریناتی در منزل کمک به بهبود وضع خود کند تا در روند درمان تسهیل صورت گیرد

اما در روش RF خود فرد ملزم به انجام کار خاصی نمی باشد، فقط باید جلسات خود را به طور منظم انجام دهد. روش دستگاه  RFبه صورت سرپایی انجام می شود و بیمار هیچ گونه دردی را تحمل نمی کند ، همچنین دوره درمان نیز وجود ندارد.

نتیجه کسب شده در این روش بسیار مطلوب می باشد و این مشکل برای همیشه از بین می رود. استفاده از این دستگاه محدودیت خاصی را ندارد و تمام افرادی که مشکل واژینیسموس دارند می توانند از این روش بهره ببرند. تمام خانم هایی که به هنگام رابطه جنسی مشکل دارند و درد بسیاری را تحمل می کنند ، می توانند از این روش استفاده کنند.

  • انجام روش دستگاه RF برای چه کسانی توصیه نمی شود؟

افرادی که شرایط زیر را دارند گزینه مناسبی برای استفاده از دستگاه RF نمی باشند و در صورت داشتن این مشکلات حتماً باید مشکل خود را ابتدا درمان کنند و بعد از دستگاه مذکور استفاده کنند:

  • کسانی که از عفونت های واژینال رنج می برند نمی توانند از این دستگاه استفاده کنند.
  • در صورتی که تبخال تناسلی دارید ابتدا اقدام به درمان آن کنید.
  • از دیگر موانع برای استفاده از دستگاه RF وجود زگیل تناسلی می باشد.
  • در صورتی که بیماری خاصی را دارید از جمله بیماری های پوستی، حتماً ابتدا با پزشک خود صحبت کنید.

شما در حال مطالعه مقاله جدیدترین روش درمان واژینیسموس هستید

  • هزینه درمان واژینیسموس با دستگاه RF به چه صورت می باشد؟

هزینه درمان بستگی به شرایط فرد و میزان و درجه مشکل فرد دارد ، البته براساس این مشکلات تعداد جلسات درمان تعیین می شود. با مراجعه به کلینیک هایی که این کار را انجام می دهند نسبت به درمان اقدام نمایید.

در ابتدا یک جلسه مشاوره برای شما در نظر گرفته می شود و با توجه به شرایط موجود تعداد جلسات و هزینه این درمان برای شما مشخص می شود.

روش های درمان واژینیسموس چه نوع روش هایی می باشد؟

علاوه بر روش های ذکر شده درمان های دیگری برای واژینیسموس وجود دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. در ادامه به بررسی این روش ها خواهیم پرداخت.

  • پروتز درمانی

در این روش، پزشک برای شما پروتزهای مخصوص پلاستیکی را پیشنهاد می کند که موجب گشاد شدن ناحیه تناسلی می شود، این کار در مطب و از طریق پزشک متخصص باید انجام شود. پزشکی که می خواهد این کار را برای شما انجام دهد باید تخصص و مهارت انجام این کار را داشته باشد.

  • استفاده از ژل های لوبریکانت

مواد روان کننده موجود در ژل های لوبریکانت یا ژل های مرطوب کننده، باعث از بین رفتن خشکی واژن می شود و برای زنان یائسه و بانوانی که زایمان کرده اند ، توصیه می شود.

خانم هایی که برای اولین بار تجربه رابطه جنسی دارند، می توانند از این ژل ها استفاده کنند. این ژل ها خشکی واژن را از بین می برند و باعث لغزندگی واژن می شوند. استفاده از این ژل ها باعث داشتن رابطه جنسی بهتر می شود. خشکی واژن یاعث به وجود آمدن واژینیسموس می شود، پس برای جلوگیری از این مشکل استفاده از این ژل ها توصیه می شود.

  • درمان واژینیسموس با برداشتن اندومتریوز

از عواملی که باعث به وجود آمدن واژینیسموس می شود، اندومتریوز می باشد. این اختلال بیرون آمدن قسمتی از پوشش درونی رحم می باشد، که موجب ایجاد درد در هنگام آمیزش می شود. با عمل جراحی این بافت برداشته می شود  و این مشکل رفع می شود.

شما در حال مطالعه مقاله جدیدترین روش درمان واژینیسموس هستید

  • درمان واژینیسموس با کمک جراحی بزرگ کردن واژن

در صورتی که فرد سابقه جراحی داشته باشد، ممکن است واژنش بسته شده باشد، برای رفع این مشکل جراحی انجام می شود و در طی آن واژن را بزرگ تر می کنند. انجام این جراحی توسط پزشک متخصص زنان و زایمان صورت می گیرد.

درمان واژینیسموس با کمک جراحی بزرگ کردن واژن
درمان واژینیسموس با کمک جراحی بزرگ کردن واژن

تاثیر واژینیسموس و بارداری چگونه می باشد؟

در این  قسمت مطلبی را درباره واژینیسموس و بارداری برای شما آماده کرده ایم. غالباً زنان در مواجه با واژینیسموس سوالات و مشکلاتی را دارند که در ادامه به بررسی این مسائل خواهیم پرداخت.

با وجود  داشتن بیماری واژینیسموس ، بارداری انجام می شود، بسیاری از مردم بر این باورند که بارداری هنگام دخول آلت تناسلی مرد داخل واژن رخ می دهد

تاثیر واژینیسموس و بارداری چگونه می باشد؟
تاثیر واژینیسموس و بارداری چگونه می باشد؟

اما باید بگوییم که با ریختن مایع منی روی لب های واژن در طول تخمک گذاری بارداری انجام می شود ، حتی ممکن است دختران باکره نیز باردار شوند.

روش دیگری که خانم دارای مشکل واژینیسموس می تواند باردار شود این است که مرد مایع منی خود را در ظرفی بریزد و زن آن را داخل واژن خود کند ، یا از طریق سرنگ مایع را درون واژن خود بریزد، همچنین می توان با پزشک برای انجام روش های لقاح مصنوعی مشورت بگیرید.

دوران بارداری برای زنان مبتلا به واژینیسموس به چه صورت می باشد؟

با وجود واژینیسموس در دوران بارداری ممکن است دچار مشکلاتی شوید. زنانی که در معرض واژینسموس هستند، با تنگی لگن یا اسپاسم عضلات در طی انجام معاینات روبرو هستند.

از این رو با وجود واژینیسموس احتمالا در حین معاینه و ویزیت در دوران بارداری، سونوگرافی، معاینات لگنی بعد و قبل از زایمان با مشکلاتی روبرو خواهید شد.

پس برای جلوگیری از بروز این مشکلات به شما توصیه می شود که قبل از اقدام به بارداری واژینیمسوس را درمان کنید تا از درد در حین معاینه و دیگر مشکلات آسوده شوید.

دوران بارداری برای زنان مبتلا به واژینیسموس به چه صورت می باشد؟
دوران بارداری برای زنان مبتلا به واژینیسموس به چه صورت می باشد؟

شما در حال مطالعه مقاله جدیدترین روش درمان واژینیسموس هستید

  • بارداری همراه با داشتن معضل واژینیسموس به چه صورت می باشد؟

زنانی که واژینسموس خود را درمان نکرده اند و اقدام به بارداری نموده اند، راهکارهایی برای کاهش دردها و مشکلات واژینیسموس وجود دارد که در ادامه برخی از آنها را توضیح خواهیم داد. به هنگام مراجعه به پزشک و انجام معاینه، پزشک خود را از مشکل مطلع سازید.

با دانستن این موضوع توسط پزشک امکان کم کردن معاینات لگنی وجود دارد و تنها در مواقع لزوم این معاینه ها انجام شود؛ در این صورت شرایطی برای راحتی بیمار فراهم می شود. همچنین قابل ذکر است انجام سونوگرافی واژینال برای بسیاری از بارداری ها ضرورت ندارد.

بارداری همراه با داشتن معضل واژینیسموس به چه صورت می باشد؟
بارداری همراه با داشتن معضل واژینیسموس به چه صورت می باشد؟
  • آیا می توان واژینیسموس را در حین بارداری درمان کرد؟

با وجود بارداری می توان در ماه های اول واژینیسموس را درمان کرد، که اثرات قابل توجهی نیز دارد. علاوه بر اینکه درمان کردن واژینیسموس دوران بارداری را آسان تر می کند، در داشتن زایمان طبیعی راحت تر نیز به شما کمک می کند و در بهبود سریع تر بعد از زایمان نیز موثر می باشد.

اگر در طول بارداری اقدام به درمان واژینیمسوس می کند حتماً باید با پزشک خود در استفاده از بهترین روش مشورت بگیرید تا از روش درمانی که آسیبی برای شما نداشته باشد بهره ببرید.

آیا می توان واژینیسموس را در حین بارداری درمان کرد؟
آیا می توان واژینیسموس را در حین بارداری درمان کرد؟
  • آیا برای بیماران واژینیسموس سزارین الزامی است؟

خانمی که مبتلا به واژینیسموس می باشد و باردار شود امکان دارد در طول زمان دوره بارداری با مشکلاتی مواجه شود اما غالبا برای زایمان طبیعی مانعی وجود ندارد، زیرا در طی زایمان طبیعی ؛ هورمون هایی ترشح می شود که باعث گشاد شدن دهانه رحم می شود. به این ترتیب کانال واژن باز می شود و با وجود داشتن واژینیسموس نوزاد از کانال زایمان به دنیا می آید.

هرچند ممکن است در برخی موارد زایمان طبیعی به تشخیص پزشک برای مادر ممکن نباشد و پزشک برای مادر باردار تشخیص سزارین دهد ، در این صورت به علت داشتن واژینیسموس سزارین انجام می شود.

  • تاثیر مشکل واژینیسموس بر طلاق چگونه می باشد؟

بر طبق شواهد و آمارها بالای 50 درصد جدا شدن ها به دلیل مشکلات جنسی رخ می دهد که به سبب وجود رابطه های جنسی دردناک برای زنان می باشد. وجود درد هنگام برقراری رابطه جنسی به سه دلیل می باشد، یکی از علل به سبب وجود عفونت های زنان ، التهابات پوستی و اختلالت سطح پوست می باشد.

 

یکی دیگر از علت ها دلیل واژینال می باشد که هنگام تماس آلت تناسلی مرد با مخاط واژن باعث بروز درد می شود ، این مشکل در یائسگی و به علت خشکی واژن صورت می گیرد.

برای برطرف کردن مشکل خشکی واژن استفاده از ژل های لیز کننده توصیه می شود. علل دیگر تماس جنسی دردناک است که به هنگام رابطه جنسی به دیواره یا دهانه رحم فشار وارده شده ، سبب ایجاد درد می شود.

علت های دیگر به وجود آمدن درد در هنگام رابطه جنسی

علت های دیگر به وجود آمدن درد در هنگام رابطه جنسی؛ عفونت های لگنی، درد های عضلات لگن، عمل جراحی که قبلا انجام شده، تغییر شکل رحم که باعث چسبندگی رحم می شود، می باشد.

از دیگر علل شایع درد هنگام رابطه جنسی ، واژینیسموس می باشد که در بسیاری از موارد باعث می شود افراد نتوانند رابطه جنسی را برقرار کنند. واژینیسموس که با سفت شدن عضلات و اسپاسم آنها در حین رابطه جنسی همراه است، مانع از دخول می شود .

این عوامل سبب نداشتن رابطه جنسی و نارضایتی از زندگی جنسی می شود. بسیاری از این مشکلات به علت سابقه جنسی وحشتناک در گذشته و به واسطه داشتن آموزش های غلط رخ می دهد

که باعث ترس از رابطه جنسی می شود که در طی زندگی باعث کاهش رابطه جنسی و سرد شدن زندگی می شود. برخی از جراحان در ایران و اروپا، راه درمان واژینیسموس را فیزیوتراپی لگن و آموزش فرد برای شناخت آلت تناسلی پیشنهاد می کنند.

به عقیده متخصصان جراحی کلیه و مجاری ادرار برای برطرف کردن این مشکل باید به متخصص اورولوژی یا متخصص زنان مراجعه کرد تا با راهنمایی های آنها این مشکل درمان شود.

قابل ذکر است بیش از نیمی از طلاق ها به دلیل مشکلات جنسی می باشد که با درمان آنها و کمک به رفع این مشکل می توان زندگی زناشویی پایداری داشت. طبق تحقیقات داشتن رابطه جنسی موفق و مطلوب در 90 درصد موارد زندگی خانوادگی موفق و سالمی را در پی خواهد داشت.

شما در حال مطالعه مقاله جدیدترین روش درمان واژینیسموس هستید

  • در درمان مشکل واژینیسموس مردان چه نکاتی را باید رعایت کنند؟

قابل ذکر است که آقایان باید توجه داشته باشند که این مشکل قابل درمان است و نباید این مشکل را غیرقابل درمان بدانند، اکثر مردان بر این باور هستند که خانم هایی که این مشکل را دارند، تمایلی به داشتن رابطه جنسی ندارند و یا این مشکل را به دلیل ناز کردن زنان می دانند، اما باید دانست که این یک بیماری است و باید هر چه سریعتر برای درمان آن اقدام کرد.

در مواقعی که درمان روند طولانی تری را داشته باشد، زوجین نسبت به هم سرد می شوند و انگیزه خود را برای درمان از دست می دهند، ممکن است مشکلات دیگری نیز برای آنها به وجود آید. متاسفانه با وجود پیشرفت تکنولوژی ، هنوز در ایران راه درمان قطعی برای این مشکل وجود ندارد.

برخی از مردم به دلیل نداشتن آگاهی ریشه این مشکل را مسائل خرافاتی می دانند و برای حل مشکلشان سراغ دعانویس، باز کردن طلسم می روند.

برخی نیز دلایل دیگری را برای این مشکل در نظر می گیرند و معتقدند پاره شدن پرده بکارت باید به وسیله عمل جراحی انجام شود. قابل ذکر است که مشکل ربطی به ضخامت پرده بکارت ندارد و این مشکل با برداشتن پرده بکارت به وسیله جراحی حل نمی شود.

در درمان این مشکل ژل و کرم های لیز کننده به تنهایی کارایی ندارد ، هرچند برای برخی افراد تجویز می شود و بااعث برطرف شدن مشکل آنها نیز می شود.

ایجاد تغییرات رواشناختی

مهم ترین نکته در درمان واژینیسموس ایجاد تغییرات رواشناختی در فرد می باشد و این نکته که باید آماده سازی انجام شود، بسیار به رفع مشکل کمک می کند.

باید این مسئله را ذکر کنیم که در بین مشکلات جنسی موجود این بیماری درمان پذیرتر از بقیه مشکلات می باشد و در بسیاری از موارد این مشکل درمان شده است.

غالباً تغییراتی که از پس درمان برای زندگی فرد به وجود می آید، بسیار خوشایند می باشد و باعث بهبود کیفیت زندگی زوجین می شود. در مواردی که آقایان به همسرشان در درمان کمک می کنند، روند درمان سریعتر و با نتیجه بهتری صورت می گیرد. برای رسیدن به نتیجه مطلوب به تیم درمانگری مراجعه کنید تا آنها در درمان مشکل به شما کمک کنند.

شما در حال مطالعه مقاله جدیدترین روش درمان واژینیسموس هستید

  • در درمان مشکل واژینیسموس زنان چه نکاتی را باید رعایت کنند؟

ممکن است خانم ها به دلیل احساس ناراحتی از وضعیت خود، برای درمان واژینیسموس اقدام نکنند. این مسئله کاملاً غیرارادی می باشد و تحت کنترل خود فرد نمی باشد ، پس حتماً در صورت داشتن این مشکل برای درمان آن اقدام کنید. در ابتدا به یک پزشک مشاور ماهر مراجعه کنید و در صورت لزوم مشکل خود را با پزشک زنان و زایمان مطرح کنید.

با شروع روند درمان زندگی جنسی شما مطلوب خواهد شد . پیشنهاد برخی از پزشکان برای درمان واژینیسموس استفاده از داروهای بی حسی می باشد.

به طور کلی این شیوه خیلی مناسب نمی باشد ،ممکن است بی حسی موضعی درد را برای شما کاهش دهد اما درمان قطعی و خوبی برای رفع مشکل واژینیسموس نمی باشد، حتی در برخی موارد روند درمان را سخت تر می کند.

 

  • در واژینیسموس خفیف وضعیت بانوان به چه صورت می باشد؟

واژینیسموس در دو نوع وجود دارد:

واژینیسموس خفیف: وقتی که دخول اصلاً صورت نگرفته باشد، در اولین بار برای تجربه رابطه جنسی این مورد را تجربه خواهید کرد. ممکن است در پی ناتوانی مرد در انجام عمل جنسی صورت گیرد، در حالی که واژن اینقدر تنگ باشد، که عمل دخول انجام پذیر نباشد.

در پی این مشکل متوقف شدن موقتی تنفس، درد، اسپاسم عضلاتی به وجود می آید، این شرایط با تلاش برای ورود به داخل واژن از بین می رود. این مشکل ممکن است به زندگی زناشویی آسیب وارد کند.

واژینیسموس ثانویه:

این مورد بعد از یک بار دخول ایجاد می شود، بار اول نفوذ به داخل واژن صورت گرفته اما برای دفعات بعد امکان پذیر نمی باشد؛ در پی عواملی از قبیل: جراحی های زنان، زخم و حتی تابش اشعه ممکن است این مشکل به وجود آید.

این نوع ممکن است در هر مرحله و شرایطی از زندگی برای خانم ها پیش آید ، حتی در مواردی که قبلاً سابقه واژینیسموس را نداشته باشند.

در این نوع احتمالاً حتی با وجود درمان کردن ، درد با بیمار همراه می باشد. در بسیاری از زنان بعد از یائسه شدن، واژینیسموس بیشتر می شود، زیرا سطح استروژن کم می شود و باعث خشکی واژن می شود که رابطه جنسی را دردناک خواهد کرد.

شما در حال مطالعه مقاله جدیدترین روش درمان واژینیسموس هستید

  • انجمن درمان واژینیسموس چه راهکاری برای درمان پیشنهاد می کند؟

طبق تعریف انجمن درمان واژینیسموس ، انقباض غیرارادی عضله های لگن و واژن به زمان برقراری رابطه جنسی ، که عمل دخول را تقریباً غیرممکن می کند، واژینیسموس نامیده می شود. در هنگام معاینه توسط پزشک نیز این اسپاسم ها صورت می گیرد .

زنانی که از این مشکل رنج می برند علاقه دارند که رابطه جنسی را داشته باشند اما به علت ریشه ها و مشکلات روانی انجام این عمل برایشان غیرممکن می باشد. انجمن روانپزشکی آمریکا ملاک های زیر را برای شناخت این مشکل ارائه کرده است.

  1. اسپاسم و منقبض شدن غیرارادی عضلات لگن و اندام های جنسی آلت تناسلی که زوجین را از داشتن رابطه جنسی محروم می کند.
  2. واژینیسموس موجب ایجاد نارحتی و مشکلات و اختلاف بین زوجین می شود.
  3. اختلال روانپزشکی تعریف مناسبی برای این بیماری نمی باشد و صرفاً این معضل ناشی از مشکلات فیزیولوژیکی نمی باشد.

 

  • بهترین دکتر برای درمان واژینیسموس چه پزشکی می باشد؟

اگر احساس می کنید که با مشکل واژینیسموس مواجه هستید، بهترین دکتر برای درمان واژینیسموس ، پزشک متخصص زنان می باشد. در مواجه با این مشکل احساس خجالت را کنار بگذارید و صراحتاً با پزشک در این رابطه صحبت کنید تا راهکار درمانی مناسب برای شما به کار برده شود ، زیرا راه حل و درمان برای این مشکل وجود دارد.

بسیاری از خانم ها از گفت و گو با پزشک درباره مشکل واژینیسموس شرم دارند، باید گفت این مشکل امروزه در بین زنان شیوع پیدا کرده است و به صراحت می توان گفت این مسئله در بین زنان ایرانی که رابطه جنسی یک تابو می باشد ، بسیار بیشتر دیده می شود.

در صورتی که با این مشکل مواجه هستید به پزشک زنان و زایمان مراجعه کنید تا روش درمانی مناسب برای شما انجام شود. پزشک با بررسی وضعیت شما، سوابق پزشکی، معاینه جسمی درجه مشکل شما را تشخیص خواهد داد.

در هنگام مراجعه به پزشک سوالات در خصوص موضوعات زیر از شما پرسیده می شود:

  • آیا ورود جسم خارجی در واژن خود را می توانید تحمل کنید یا این امر برای شما دردناک خواهد بود.
  • آیا تفکر ورود هرچیزی مثل تامپون تا انگشت به داخل واژن شما حس ناخوشایندی را برایتان به همراه دارد.
  • آیا تجربه جنسی دردناک و ناخوشایندی را در گذشته داشته اید.

پس از اطلاع از موارد فوق پزشک معاینه جسمی را روی شما انجام می دهد و علت دقیق واژینیسموس را در شما پیدا می کند که ممکن است این علل: زخم ، عفونت، وجود عصب بیش از حد حساس در ناحیه واژن باشد.

شما در حال مطالعه مقاله جدیدترین روش درمان واژینیسموس هستید

  • علائم اصلی وجود مشکل واژینیسموس کدام موارد می باشد؟

اصلی ترین نشانه تشخیص واژینیسموس ، انقباض غیرارادی واژن می باشد که هنگام نزدیکی رخ می دهد و انجام رابطه جنسی را مشکل می کند.

علائم این مشکل در زنان مختلف می باشد، زیرا درجات واژینیسموس باهم متفاوت می باشد. برخی از خانم ها نمی توانند چیزی را وارد واژن خود کنند ، زیرا به علت اسپاسم مسیر کاملاً بسته می شود.

برخی توانایی داخل کردن این وسیله را در واژن خود دارند اما قادر به انجام رابطه جنسی نمی باشند ، برخی از خانم ها نیز رابطه جنسی را انجام می دهند اما این رابطه با درد بسیاری زیادی برایشان همراه است.

از دیگر علائم تشخیص واژینیمسوس می شود به موارد زیر اشاره کرد:

  • در هنگام دخول آلت تناسلی مرد یا هر چیز دیگر احساس سوزش شدید در این ناحیه دارند.
  • احساس ترس از برقراری رابطه جنسی که خانم در این شرایط از داشتن رابطه خودداری می کند.
  • در صورت تلاش مرد برای انجام رابطه جنسی، میل جنسی زن کاهش می یابد.

توجه داشته باشید منقبض شدن عضلات زن امری غیرارادی می باشد و نباید تلاشی برای متوقف کردن آن انجام داد. بدن شما در هنگام دخول واکنش شدید نشان می دهد و با قرار گرفتن در این شرایط پاسخ بدن اسپاسم و منقبض شدن عضلات می باشد.

از دیگر علائم تشخیص واژینیمسوس می شود به موارد زیر اشاره کرد:
از دیگر علائم تشخیص واژینیمسوس می شود به موارد زیر اشاره کرد:
  • شرایط واژینیسموس و مهریه به چه صورت می باشد؟

واژینیسموس و مهریه شرایط متفاوتی را در موارد مختلف به همراه دارد. در صورتی که زن بیماری واژینیسموس را داشته باشد و نتواند رابطه جنسی برقرار کند، مرد می تواند زن را طلاق دهد.

البته شرایط و تبصره های مختلفی در این زمینه وجود دارد ؛ برای نمونه در صورتی که در دوران عقد مرد از این موضوع  مطلع شود و هیچ گونه دخولی نیز صورت نگرفته باشد، مرد می تواند عقد را فسخ کند و زن نمی تواند مهریه خود را درخواست کند، اما در شرایطی که دخول یک بار صورت گرفته باشد، زن می تواند مهریه خود را دریافت نماید. در هر صورت مرد می تواند زن را طلاق دهد.

  • خاطرات واژینیسموس و باورهای غلط درباره این بیماری چه مواردی می باشد؟

در زیر مواردی از خاطرات واژینیسموس و  باورهای غلط درباره این بیماری را برای شما آورده ایم، با مطالعه این موارد آگاهی شما در مورد این بیماری افزایش پیدا می کند.

  • زنانی که با مشکل واژینیسموس مواجه هستند، سرد مزاج می باشند.

این باور بسیار غلطی است که در بین مردم رایج شده است، زنانی که این مشکل را دارند ممکن است از نظر تحریک جنسی مشکلی نداشته باشند و صرفاً مشکل آنها دخول و رابطه جنسی باشد.

  • در صورتی که دخول را با قدرت بیشتر انجام شود، موفق به انجام رابطه جنسی خواهیم شد.

این باور نیز اشتباه می باشد و انجام این کار فقط شرایط را برای شما سخت تر می کند.

شما در حال مطالعه مقاله جدیدترین روش درمان واژینیسموس هستید

  • درمان واژینیسموس با خوردن الکل و دیدن فیلم های جنسی قابل انجام است.

این نیز طرز تفکر اشتباهی می باشد، زیرا این زنان میل و رغبت جنسی لازم را دارند و نیاز به تحریک شدن بیشتر با تماشای فیلم و خوردن الکل را ندارد. مشکل آنها در انجام و برقراری رابطه می باشد که نیاز به تمرین و درمان شدن دارند.

درمان واژینیسموس با خوردن الکل و دیدن فیلم های جنسی قابل انجام است.
درمان واژینیسموس با خوردن الکل و دیدن فیلم های جنسی قابل انجام است.
  • آلت تناسلی مرد برای زن بزرگ است.

این موضوع نیز تاثیر چندانی بر روند رابطه ندارد. در واقع داخل واژن چین هایی قرار دارد که به میزان لازم بافت آن کشش پیدا می کند.

  • برای واژینیسموس درمانی تعریف نشده است و مشاوره ها فقط وقت ما را می گیرد.

امروزه موارد بسیاری از درمان واژینیسموس در کشور مشاهده شده است و زنان بسیاری این مشکل را حل کرده اند.

  • کسانی که این مشکل را دارند، در کودکی با مشکل آزار جنسی مواجه شده اند.

نمی توان این موضوع را علت اصلی مشکل واژینیسموس دانست و این علت تنها در درصد کمی از زنان مشاهده شده است.

  • صرفاً با جراحی می توان این مشکل را رفع کرد.

 

با آشنایی با آناتومی دستگاه تناسلی متوجه می شوید که تنها راه برای درمان واژینیسموس جراحی نیست. زیرا این مسئله ریشه در ذهن شما دارد  و ممکن است جراحی راه درمان مناسبی برای آن نباشد. در مواردی ممکن است ضخامت پرده بکارت زیاد باشد که فقط با جراحی از بین رود، این موضوع را نباید با واژینیسموس یکی دانست.

از توجه شما به این مقاله کمال تشکر را داریم، وجود کاستی ها را بر ما ببخشید. امیدواریم با مطالعه این مقاله پاسخ پرسش های شما داده شده باشد .

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید