میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

تعداد جلسات لیزر موهای زائد صورت
تعداد جلسات لیزر موهای زائد صورت

لیست موضوعات

تعداد جلسات لیزر موهای زائد صورت

در این مقاله تصمیم داریم در رابطه با موضوع تعداد جلسات لیزر موهای زائد صورت به صورت مفصل برای شما صحبت کنیم و در این راستا اطلاعات کاربردی را در اختیار شما قرار دهیم.

همچنین می توانید به صفحه پرسش و پاسخ زرکلینک رفته و سوالات خود را از متخصصین ما بپرسید.

تعداد جلسات لیزر موهای زائد صورت
تعداد جلسات لیزر موهای زائد صورت

برای اطلاع از تعداد جلسات لیزر موهای زائد صورت می توانید به زر کلینیک مراجعه کنید و یا با شماره تلفن این کلینیک تماس بگیرید.

بهتر است، بدانید که امروزه یکی از روش ‌های پرطرف‌دار که با استقبال بسیاری از مردم مواجه شده است، این است که بتوان مو های زائد و ناخواسته بدن را که بسیار آزاردهنده می باشند، برطرف کرد. در چند سال اخیر استفاده از لیزر به جهت کاهش و برطرف نمودن موهای زائد با استقبال بی ‌نظیری از طرف تمامی افراد روبرو شده است.

تعداد جلسات لیزر موهای زائد صورت
تعداد جلسات لیزر موهای زائد صورت

به دلیل این‌که استفاده از این روش سبب خلاص شدن از مراجعه ‌های پی ‌در پی به سالن ‌های اپیلاسیون، استفاده از تیغ، استفاده از مومک، استفاده از موبر، استفاده از دستگاه اپیلیدی و یا بند انداختن در سالن‌ های آرایشی شده است.

همان ‌طور که می ‌دانید استفاده از تمامی این روش ‌ها سبب به وجود آمدن جوش‌ های ریز و موهای زیر پوستی متعدد می ‌شد و بسیار برای افراد آزاردهنده می باشد، اما امروزه به دلیل این‌که روز به ‌روز پیشرفت تکنولوژی بیشتر می باشد، استفاده از تکنولوژی لیزر به سبب برطرف نمودن موهای زائد امری بسیار مؤثر است.

این تکنولوژی لیزر بسیار مناسب برطرف نمودن موهای زائد می باشد

این‌که این تکنولوژی لیزر بسیار مناسب برطرف نمودن موهای زائد می باشد، امر درستی می باشد، اما اغلب افراد بدون این‌که در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشند و فقط بر اساس تبلیغات و یا قیمت ‌های کمتری که برخی از مراکز ارائه می دهند، از لیزر مو های زائد استفاده کرده اند و ممکن است که نتیجه مؤثری از این روش را دریافت نکرده باشند.

حال ما در این مقاله در تلاشیم تا به‌ صورت مفصل اطلاعات مؤثری برای شما در این زمینه داشته باشیم تا اگر شما نیز قصد خلاص شدن از سالن‌ های اپیلاسیون، مومک، تیغ و یا دیگر موارد در این زمینه را کرده‌اید، به راحتی بتوانید از شر موهای زائد خود خلاص شوید و به بهترین نحو ممکن نتیجه دلخواه خود را داشته باشید و تا پایان عمر دوام استفاده از لیزر را احساس کنید.

بهتر است، بدانید برای انجام لیزر مهم نیست که کدام یک از بخش بدن را قصد لیزر کردن دارید. به ‌جهت این‌که برای انجام لیزر لازم است که چندین جلسه به مراکز و کلینیک ‌های درمانی که ارائه دهنده خدمات لیزر موهای زائد می باشند، مراجعه کنید.

یکی دیگر از پوئن‌ های مثبتی که برای لیزر موهای زائد در نظر گرفته می ‌شود

یکی دیگر از پوئن‌ های مثبتی که برای لیزر موهای زائد در نظر گرفته می ‌شود، میزان جلسات لیزر برای تکمیل کردن درمان می باشد. حال اگر شما از دسته افرادی هستید که قصد دارید، از لیزر مو های زائد صورت استفاده کنید و نیازمند کسب اطلاعات در رابطه با تعداد جلسات لیزر موهای زائد صورت می باشید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به صورت مفصل و جامع در رابطه با تعداد جلسات لیزر موهای زائد صورت و دیگر نواحی بدن برای شما صحبت کنیم.

در ادامه مقاله تعداد جلسات لیزر موهای زائد صورت در رابطه با تعداد جلسات لیزر موهای زائد صورت عنوان ‌های زیر را مطالعه می ‌کنید.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

  1. لیزر موهای زائد چیست؟
  2. عملکرد لیزر موهای زائد به چه صورت است؟
  3. انواع لیزر موهای زائد به چه صورت است؟
  4. مزایای انجام لیزر موهای زائد صورت چیست؟
  5. نکات مهم قبل از انجام لیزر موهای زائد صورت چیست؟
  6. انتظاراتی که بعد از جلسه اول لیزر موهای زائد وجود دارد، چیست؟
  7. تعداد جلسات لیزر موهای زائد صورت چه میزان می باشد؟
  8. چرا برخی از نواحی بدن نیاز به تعداد بیشتری از جلسات لیزر موهای زائد صورت دارند؟
  9. چرا بعد از جلسه اول لیزر لازم است، مجدداً برای حذف موهای زائد به کلینیک مراجعه کنیم؟
  10. پکیج های درمانی لیزر مو به چه صورت می ‌باشد؟
  11. سوالات متداول در راستای لیزر موهای زائد صورت چیست؟
  12. چه کسانی نباید از لیزر موهای زائد استفاده کنند؟
  13. سخن پایانی

لیزر موهای زائد چیست؟

در آغاز نوشتار تعداد جلسات لیزر موهای زائد صورت به بیان نکاتی در خصوص لیزر موهای زائد خواهیم پرداخت. در ادامه ما را همراهی نمایید.

برای درک بهتر استفاده از لیزر موهای زائد اول باید به تعریف آن بپردازیم. بهتر است، بدانید هر نوع موی ضخیم و تیره ای که در تمامی نواحی بدن علی ‌الخصوص سینه، صورت، چانه، گلو، رشد می کند، موهای زائد نامیده می شوند. علت به وجود آمدن مو های زائد ممکن است، به دلایل هورمونی و غیرهورمونی باشد و سبب رشد این نوع مو ها می شود.

حال اگر به وجود آمدن مو های زائد در نواحی سینه، صورت، چانه و گلوی شما به واسطه دلایل هورمونی باشد، شما قادر به درمان این نوع موهای زائد با لیزر بدون درمان ‌های اولیه نیستید. به دلیل این‌که اختلالات هورمونی که در بدن وجود دارد، سبب می‌ شود، در برخی نواحی که حتی هیچ‌گونه موی زائدی در آن‌ جا وجود ندارد، رویش مو به شدت ضخیم‌ تر و تیره ‌تر باشد.

مشکلات هورمونی

حال اگر شما از دسته افرادی هستید که مشکلات هورمونی دارید و از داروی خاصی استفاده می‌کنید که این امر سبب رشد موهای زائد شما می‌شود، در نظر گرفتن کاربرد لیزر موهای زائد برای شما توصیه نمی شود و فقط هزینه بیهوده‌ای برای شما به وجود می آورد.

با در نظر گرفتن این موارد بهتر است، بدانید که لیزر موهای زائد یکی از مؤثرترین روش‌ های کاربردی برای این‌که بتوان موهای زائد را برطرف کرد می باشد. استفاده از لیزر موهای زائد سبب نازک ‌تر شدن این موها می‌گردد.

به دلیل این‌که روش لیزر موهای زائد به واسطه نور لیزر و گرمایی که تابش آن به وجود می ‌آورد، می ‌تواند به فولیکول های مو نفوذ کند و عمق مشخصی از پوست را در بر بگیرد و آن‌ ها را تحت تاثیر خود قرار دهد. همین امر سبب می‌شود که ریشه مو آسیب ببیند.

فولیکول مو

برای اطلاعات بهتر لازم است، بدانید که یکی از اصلی‌ ترین دلایلی که رویش مو در نواحی متفاوت بدن اتفاق می‌ افتد، فولیکول مو می باشد. حال اگر به واسطه لیزر موهای زائد بتوان به این نواحی آسیب رساند، همین امر سبب توقف رویش مو می شود و باعث می‌ شود که مو های زائد به صورت دائم از بین برود و رویش آن ‌ها توقف کند.

همان ‌طور که ذکر کردیم، استفاده از لیزر موهای زائد می تواند فولیکول مو را تحت تأثیر خود قرار بدهد و از این طریق سبب از بین بردن طولانی ‌مدت یا به صورت دائم تمامی موهای زائد بدن می گردد.

در طی استفاده بسیاری از افراد از این روش نتایج موثری از لیزر موهای زائد صورت دیده شده است. مهم‌ ترین دلیل و مزایایی که سبب می شود، اغلب افراد از این روش به جهت برطرف نمودن موهای زائد استفاده کنند، سرعت بالا، اثرگذاری قابل توجه و دقت بالای لیزر می باشد.

فولیکول مو
فولیکول مو

عملکرد لیزر موهای زائد به چه صورت است؟

ممکن است، برخی از افراد نیازمند کسب اطلاعات در راستای عملکرد لیزر موهای زائد صورت باشند و قصد داشته باشند تا در این زمینه بیشتر بدانند که چگونه لیزر می تواند باعث برطرف نمودن مو های زائد صورت گردد.

در این زمینه لازم است، برای شما بگوییم نور لیزری که از دستگاه آن متصاعد می ‌شود، می ‌تواند قادر باشد، هر چیز تیره ‌رنگی را که حرارت داده شود، بسوزاند.

حال در نظر داشته باشید که با استفاده از حرارت دادن و سوزاندن موهای تیره تمامی اشعه لیزر به داخل فولیکول مو برخورد می‌کند و می ‌تواند سبب آسیب رساندن به فولیکول مو شود و از این طریق آن را از بین ببرد.

هر کدام از مو های بدن در بخش‌ های متعدد دارای چرخه‌ های رشد و استراحتی می باشند

به‌ طور کلی برای این‌که بهتر در این زمینه شما را آگاه کنیم، می توانیم بگوییم که هر کدام از مو های بدن در بخش‌ های متعدد دارای چرخه‌ های رشد و استراحتی می باشند و در یک زمان تعیین شده ممکن است که بیشتر مو های بدن در فاز استراحت باشند، اما برخی از زمان ‌ها فاز رشد خود را طی کنند.

حال با در نظر گرفتن این موضوع اگر هنگامی‌که قصد انجام لیزر مو های زائد دارید، فولیکول مو در فاز استراحت قرار گرفته باشد، انجام لیزر و اشعه لیزر ممکن است، تاثیر بر روی آن نداشته باشد.

به همین جهت است که لازم است، برای این‌که بتوان به صورت دائم از شر تمامی موهای زائد خلاص شد، چندین جلسه درمان با لیزر به فاصله ‌های زمانی مشخص با در نظر گرفتن تشخیص پزشک مد نظر انجام بگیرد.

حال با استفاده از جلسات متعدد برای رفع موهای زائد در تمامی جلسات میزان زیادی از فولیکول های فعال مو سوخته می شوند و ریشه آن ‌ها متوقف می‌ شود. بعد از گذشت دوره نهایی و تکمیل کردن تعداد جلسات شما می‌ توانید به ‌راحتی از تمامی موهای زائد بدن خود خلاص شوید.

هر کدام از مو های بدن در بخش‌ های متعدد دارای چرخه‌ های رشد و استراحتی می باشند
هر کدام از مو های بدن در بخش‌ های متعدد دارای چرخه‌ های رشد و استراحتی می باشند

انواع لیزر موهای زائد به چه صورت است؟

در آغاز نوشتار تعداد جلسات لیزر موهای زائد صورت به بیان نکاتی در خصوص انواع لیزر موهای زائد خواهیم پرداخت.

با در نظر گرفتن تشخیص پزشک مدنظر و شرایط جسمانی و پوست شما ممکن است، از دستگاه‌ های متفاوتی برای انجام لیزر موهای زائد صورت و بدن شما استفاده شود.

در نظر گرفتن دستگاه مربوط بسته به رنگ مو، نوع پوست، ضخامت مو، ناحیه درمان برای لیزر و دیگر موارد تعیین می‌گردد، اما به ‌طورکلی دستگاه ‌هایی که برای لیزر موهای زائد مفید واقع می شوند، عبارتند از:

  • لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت
  • لیزر موهای زائد با لیزر روبی
  • لیزر تور پالسی بالا
  • لیزر ND: YAG
  • لیزر موهای زائد با استفاده از لیزر دایود
انواع لیزر موهای زائد به چه صورت است؟
انواع لیزر موهای زائد به چه صورت است؟

مزایای انجام لیزر موهای زائد صورت چیست؟

در نظر گرفتن لیزر موهای زائد می تواند برای نواحی که موهای زائد دارند، همانند صورت، پا، چانه، پشت، بازو، زیر بغل، خط بیکینی، شکم، کمر و دیگر مناطق بدن مفید و کاربردی باشد و از این طریق سبب برطرف نمودن تمامی موهای زائد در این نواحی گردد.

حال با در نظر گرفتن مطالبی که برای شما ذکر کردیم و از عملکرد لیزر برای موهای زائد بیشتر گفتیم، لازم است، بدانید که استفاده از لیزر برای موهای زائد شامل مزایای بسیاری برای افراد می‌گردد که همین امر سبب شده که اغلب افراد به سمت استفاده از لیزر موهای زائد صورت و دیگر نواحی بدن کشیده شوند و جذب این امر شوند.

حال در ادامه در تلاشیم که در رابطه با مزایای منحصر به‌ فرد استفاده از لیزر موهای زائد صورت برای شما بیشتر بگوییم تا در این راستا اطلاعات کاربردی داشته باشید.

  • دقت

در نظر گرفتن استفاده از دستگاه لیزر مو های زائد قادر به این امر است که مو های درشت و تیره رنگی را که در پوست شما وجود دارد، به صورت انتخابی مورد هدف قرار بدهد و همین امر سبب می شود که دقت بسیار دستگاه لیزر، دیگر نواحی پوست اطراف را مورد هدف قرار ندهد و به بخش ‌های دیگر پوست شما هیچ ‌گونه آسیبی وارد نمی‌ شود.

این امر حاکی از دقت بالای دستگاه لیزر موهای زائد می باشد که یکی از مهم‌ ترین مزایای استفاده از لیزر موهای صورت و دیگر نواحی بدن می باشد.

  • سرعت

بهتر است، بدانید یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی ‌های منحصر به ‌فرد استفاده از لیزر موهای زائد سرعت آن می باشد. به دلیل این‌که در کسری از ثانیه هر پالس از نور های دستگاه لیزر موهای زائد می‌ تواند بر روی سطح پوست تابانده شوند و همین امر می‌ تواند یک ناحیه وسیع را به صورت هم‌ زمان برای برطرف نمودن موهای زائد مورد هدف قرار بدهد.

به صورت نمونه نواحی کوچک‌ تری همانند لب فوقانی می ‌تواند در مدت زمان اندکی همانند ۱ دقیقه به واسطه لیزر درمان شود. همین طور در نظر گرفتن لیزر موهای زائد برای مناطق بزرگی همانند پاها ممکن است، مدت زمان ۳۰ دقیقه به طول بیانجامد و به سرعت نتیجه حاصل می شود.

  • نتیجه‌گیری دلخواه

از مهم‌ ترین دلایلی که سبب شده اغلب افراد استفاده از لیزر موهای زائد را ترجیح بدهند، این است که استفاده از این روش می ‌تواند به سرعت نتیجه دلخواه را برای افراد به ارمغان بیاورد.

بعد از طی کردن جلسات تعیین شده فرد مورد نظر می ‌تواند بعد از ۳ هفته از اولین جلسه خود ریزش دائمی مو های خود را با چشم مشاهده کند و از این امر شگفت زده شود. به همین سبب است که نتیجه دلخواه به واسطه لیزر موهای زائد صورت و بدن توانسته نگاه بسیاری از افراد را به سمت خود داشته باشد.

نتیجه‌گیری دلخواه
نتیجه‌گیری دلخواه
  • بدون عارضه

استفاده از دستگاه های لیزر برای برطرف نمودن موهای زائد می تواند بدون عارضه صورت بگیرد و هیچ گونه آثار مخربی بر روی پوست نخواهد گذاشت.

  • بدون درد

اگر از دستگاه لیزر موهای زائد با بهترین تکنولوژی دنیا استفاده کنید، می ‌توانید بدون درد بودن این روند را کاملاً احساس کنید. به دلیل این‌که امروزه دستگاه ‌هایی که از آمریکا وارد می شوند، دارای پیشرفته‌ترین تکنولوژی می باشند

و همین طور دستگاه خنک‌کننده در کنار آن ‌ها وجود دارد. همین امر می ‌تواند سبب شود که هیچ‌گونه دردی برای فرد بیمار صورت نگیرد و همین طور به صورت دائمی موهای زائد بدن را برطرف کند.

از دیگر مزایای استفاده از لیزر موهای زائد می توان موارد زیر را نام برد:

  • استفاده از دستگاه لیزر نیاز به هیچ‌گونه بستری نمی باشد و بعد از انجام لیزر موهای زائد فوراً می‌توانید فعالیت ‌های روزانه خود را ادامه دهید.
  • در مقایسه با روش ‌های دیگر استفاده از این روش بدون ناراحتی و درد می باشد.
  • به واسطه تکنولوژی FAD کاهش و حذف موهای زائد به واسطه لیزر دائمی می باشد.
  • در روش استفاده از لیزر موهای زائد پوست درگیر نمی ‌شود.
  • رفع موهای زائد به واسطه لیزر اثر بخش‌ تر می ‌باشد.
  • مناطق وسیعی از پوست را به سرعت می ‌توان درمان نمود.
  • در استفاده از لیزر موهای زائد تغییر رنگ‌دانه و به وجود آمدن زخم بسیار کم به وجود می‌آید.
  • همان‌طور که ذکر کردیم، سرعت عملکرد لیزر موهای زائد بسیار بالا می ‌باشد.
  • در نظر گرفتن درجه مناسب برای مناطق حساس بدن صورت می‌گیرد و عوارض آن بسیار کم است.
  • در فاصله ‌های بسیار کم می توانید نتایج قابل‌توجهی از استفاده لیزر موهای زائد را مشاهده کنید.
از دیگر مزایای استفاده از لیزر موهای زائد می توان موارد زیر را نام برد:
از دیگر مزایای استفاده از لیزر موهای زائد می توان موارد زیر را نام برد:

با ادامه نوشتار ما در زمینه ی تعداد جلسات لیزر موهای زائد صورت همراه باشید.

نکات مهم قبل از انجام لیزر موهای زائد صورت چیست؟

بهتر است، بدانید که برای این‌که بتوان از لیزر موهای زائد صورت و دیگر نواحی بدن به بهترین نحو ممکن استفاده کنید، نیاز است که قبل از آن اطلاعات مفیدی در این زمینه داشته باشید.

اگر بدون در نظر گرفتن این موارد و آگاهی لازم از لیزر موهای زائد استفاده کنید، می ‌تواند تأثیرات مخربی را بر روی پوست شما به ‌همراه داشته باشد.

حال برای این‌که در این زمینه آگاهی بیشتری کسب کنید، نیاز می‌دانیم که در رابطه با نکات قبل از انجام لیزر مو های زائد بیشتر برای شما بگوییم تا بتوانید به خوبی از لیزر موهای زائد استفاده کنید.

این نکات عبارتند از:

قبل از این‌که از لیزر موهای زائد بدن استفاده کنید، حتماً با یک پزشک متخصص در این راستا صحبت کنید تا بتواند با در نظر گرفتن شرایط پوست شما تشخیص دهد که چه نوع لیزری می ‌تواند انتخاب بهتری برای پوست شما باشد.

اگر شما از دسته افرادی هستید که هر ماه از اپیلاسیون به جهت برطرف نمودن موهای زائد خود استفاده می‌کنید، نیاز است که مدتی صبر کنید تا مجدداً رویش موهای شما اتفاق بیفتد، سپس می ‌توانید برای انجام لیزر موهای زائد اقدام کنید.

اگر شما از دسته افرادی هستید که از حمام آفتاب استفاده کرده‌اید و یا سولاریوم انجام داده اید، این عملکرد ممکن است، برای انجام لیزر موهای زائد مناسب نباشد و لازم است، مدتی از حمام آفتاب گرفتن شما بگذرد تا اثرات آن از روی سطح پوست شما از بین برود، سپس می توانید برای انجام لیزر موهای زائد اقدام کنید،

سوختگی پوست

اما اگر شما به این نکته توجه نکنید و در هنگام انجام سولاریوم از لیزر موهای زائد استفاده کنید، در هنگام انجام این امر پوست شما سبب سوختگی می شود. حال برای از بین رفتن اثرات سولاریوم لازم است، مدت زمانی ما بین ۴ تا ۶ هفته به پوست خود استراحت بدهید.

همان‌طور که ذکر کردیم، برای از بین بردن موهای زائد به واسطه لیزر که ریشه موها را مورد هدف قرار می دهد و توجه ویژه‌ای که به ریشه مو دارد، به همین جهت لازم است که حتماً قبل از انجام لیزر تمامی موها بر روی سطح بدن خود را به واسطه تیغ بتراشید و هیچ‌گونه مویی بر روی سطح بدن شما وجود نداشته باشد.

نکته مهم دیگری که در راستای انجام لیزر موهای زائد نیاز است، به آن توجه کنید، این است که حداقل به میزان ۴ هفته قبل از اولین جلسه لیزر موهای زائد نباید سطح پوست شما در زیر نور مستقیم خورشید قرار گرفته باشد. به همین جهت است که اغلب افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، توصیه می‌کنند به هنگام فصل پائیز و زمستان از لیزر موهای زائد استفاده کنید.

در نظر گرفتن هر جلسه لیزر موهای زائد با این‌که کدام یک از نواحی را قصد انجام لیزر دارید، متفاوت می باشد، اما به ‌طور میانگین می ‌توان میزان زمان ۲۰ تا ۶۰ دقیقه را برای موهای زائد بدن در نظر گرفت.

بهتر است، بدانید که اشعه لیزر برای موهای اطراف چشم مضر می باشد و لیزر کردن مو های زائدی که در اطراف چشم وجود دارند، ممنوع در نظر گرفته شده است.

لیزر کل بدن را در یک جلسه به اتمام نرسانید

در بسیاری از موارد توصیه شده که لیزر کل بدن را در یک جلسه به اتمام نرسانید. به دلیل این‌که ممکن است، بدن افراد قادر به تحمل حجم زیادی از لیزر در یک جلسه نباشد. بهتر است که این عملکرد در طی چندین جلسه متوالی صورت بگیرد تا بتوانید تحمل بیشتری در لیزر موهای زائد داشته باشید.

برای این‌که بتوانید لیزر موهای زائد انجام دهید، لازم است که فاصله بین جلسات را نیز رعایت کنید. حال بهترین زمان ممکن برای انجام لیزر موهای زائد به فاصله زمانی بین ۴ تا ۶ هفته در نظر گرفته شده است.

به دلیل این‌که این فاصله بین جلسات زمان بسیار مؤثری برای رشد فولیکول های مو به حساب می ‌آید. حال اگر فاصله این جلسات رعایت گردد، بهترین نتیجه از استفاده لیزر موهای زائد برای شما حاصل می‌گردد.

برای انجام لیزر موهای زائد لازم است که صبور باشید، به دلیل این‌که بهترین نتیجه و عملکرد آن بعد از گذشت ۳ ماه مشخص می‌شود و می‌ تواند نتیجه مؤثری را داشته باشد.

لیزر کل بدن را در یک جلسه به اتمام نرسانید
لیزر کل بدن را در یک جلسه به اتمام نرسانید

انتظاراتی که بعد از جلسه اول لیزر موهای زائد وجود دارد، چیست؟

احتمالاً بعد از انجام لیزر مو های زائد بدن شما انتظاراتی دارید و ممکن است، تصور کنید که بعد از جلسه اول لیزر موهای زائد صورت فوراً نتیجه حاصل می‌گردد و تمامی موهای شما از بین می ‌رود، اما بهتر است، بدانید که این تفکر درست نمی ‌باشد، زیرا مدت زمان معینی نیاز است تا بتوانید ریزش مو های زائد در نواحی صورت و دیگر نواحی بدن را مشاهده کنید.

به دلیل این‌که همان ‌طور که در مطالب بالا برایتان ذکر کردیم، اشعه لیزر می تواند بر روی فولیکول های مو تاثیرگذار باشد و سبب توقف رشد موها شود، در نظر گرفتن این امر و اثرات آن بر روی پوست می ‌تواند بعد از گذشت چندین روز خود را به نمایش بگذارد و سپس می ‌توانید از این طریق شاهد ریزش موها باشید و بعد از جلسه اول آن را تجربه کنید.

در برخی موارد ممکن است که شما رویش موهای جدیدی را داشته باشید

لازم به ذکر است، بدانید در برخی موارد ممکن است که شما رویش موهای جدیدی را داشته باشید. به دلیل این‌که این موهای تازه رویش کرده در حقیقت موهایی بوده‌اند که قبلاً رشد نداشته‌اند. به‌ طورکلی این موها قبلاً در زیر پوست قرار داشتند، اما به واسطه لیزر تحریک شده اند و می‌ توانید مشاهده کنید که فولیکول و ریشه این موها نیز از بین می رود و بعد از گذشت مدتی دیگر هیچ‌گونه اثری از موهای زائد وجود ندارد.

بهتر است، بدانید بعد از این‌که اولین جلسه از لیزر موهای زائد صورت و بدن را انجام دادید، ممکن است که پوست شما میزان کمی حساس شود و رنگ قرمز داشته باشد. به همین جهت لازم است که حتماً در این امر مراقبت های پوست را جدی بگیرید و از آسیب ‌های احتمالی جلوگیری کنید. حال برای این‌که پوست شما در این هنگام آسیب‌پذیر نباشد،

لازم است که در هنگام انجام لیزر مواردی که برای شما ذکر می‌کنیم، را هرگز انجام ندهید.

  • حداقل حدود ۲۴ ساعت قبل از هر جلسه از لیزر بهتر است که ورزش نکنید.
  • حدوداً بعد از ۲۴ از هر جلسه از لیزر لازم است که دوش آب گرم نگیرید و حمام نکنید.
  • استفاده از لیزر برای لیزر موهای زائد برای صورت سبب می شود که تا حدود ۲۴ ساعت بعد از مواد آرایشی همانند کرم پودرها و کانسیلرها استفاده نکنید.
  • بهتر است که بعد از انجام لیزر تا حدود ۴۸ ساعت از دئودورانت استفاده نکنید.
لازم است که در هنگام انجام لیزر مواردی که برای شما ذکر می‌کنیم، را هرگز انجام ندهید.
لازم است که در هنگام انجام لیزر مواردی که برای شما ذکر می‌کنیم، را هرگز انجام ندهید.

تعداد جلسات لیزر موهای زائد صورت چه میزان می باشد؟

برای این‌که بتوانید نتیجه دلخواه خود را از لیزر موهای زائد صورت داشته باشید و این امر تا پایان عمر شما تداوم داشته باشد، لازم است که صبوری به خرج بدهید و زمانی را برای انجام لیزر موهای زائد وقت بگذارید. در نظر گرفتن این امر مهم نیست که کدام یکی از قسمت ‌های بدن خود را قصد انجام لیزر دارید،

اما در این قسمت تلاش ما بر این است که در راستای تعداد جلسات لیزر موهای زائد صورت برای شما صحبت کنیم. یکی از مهم‌ترین جنبه ‌هایی که سبب شده اغلب افراد به لیزر موهای زائد روی بیاورند، این است که تعداد جلسات آن بسیار محدود می باشد و برای تکمیل درمان لازم است که تمامی این جلسات صورت بگیرد.

برای این‌که بتوان کاهش حدوداً ۹۰ درصدی از موهای زائد در تمامی بخش ‌های بدن را داشت، لازم است که حداکثر جلساتی ما بین ۸ تا ۱۲ جلسه برای برطرف کردن دائم آن ‌ها صورت بگیرد.

هر جلسه درمانی ممکن است، با در نظر گرفتن نواحی مدنظر شما تا یک ساعت زمان‌بر باشد، اما بهتر است، بدانید که میزان جلسات با در نظر گرفتن پارامترهای متعددی ممکن است، مختلف باشد. حال در ادامه بیشتر در این راستا برای شما صحبت می‌کنیم.

درمان خاص برای یک شخص خاص

در نظر گرفتن استفاده از لیزر موهای زائد لازم است، برای درمان هر فرد متفاوت باشد و به‌ صورت برنامه ‌ریزی ‌شده صورت بگیرد، اما به ‌طور کلی لازم است، بدانید که تعداد جلسات برای استفاده از لیزر موهای زائد در هر ناحیه از بدن ممکن است، متفاوت باشد.

همین طور ممکن است، هر شخصی با شخص دیگری تعداد جلسات متفاوتی را تجربه کند و این عوامل به شرایطی همانند رنگ پوست، رنگ مو، ضخامت موها و دیگر موارد بستگی دارد و بر روی تعداد جلسات لیزر موهای زائد تاثیرگذار است.

کنتراست قابل ‌توجه بین رنگ پوست و رنگ مو

مهم‌ترین نکته‌ای که در این راستا وجود دارد، این است که تاثیرگذاری لیزر موهای زائد هنگامی می تواند بسیار بالا باشد، در صورتی که کنتراست قابل ‌توجهی بین رنگ پوست و رنگ مو وجود داشته باشد. به‌ عنوان نمونه پوست‌ های روشن که دارای موهای تیره و ضخیم می باشند، یک ترکیب بسیار مؤثر برای استفاده از دستگاه لیزر می باشد.

کنتراست قابل ‌توجه بین رنگ پوست و رنگ مو
کنتراست قابل ‌توجه بین رنگ پوست و رنگ مو

قبل از این‌که شروع جلسات برای افراد به واسطه لیزر موهای زائد اتفاق بیفتد، لازم است که متخصص نوع پوست و رنگ پوست شخص مورد نظر را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد و از این طریق لیزر مورد استفاده برای این شخص در نظر گرفته می‌ شود.

همین طور تعداد جلسات لیزر موهای زائد برای برطرف کردن دائمی آن و فاصله زمانی در نظر گرفته ‌شده بین جلسات به واسطه متخصص در نظر گرفته می شود.

برای این‌که بتوانید در زمینه جلسه تعداد جلسات لیزر موهای زائد صورت و دیگر نواحی بدن اطلاعات کافی داشته باشید، لازم است که یک جلسه مشاوره رایگان با متخصصان این امر داشته باشید و با در نظر گرفتن دستگاه مربوطه میزان جلسات آن را تخمین بزنید.

استفاده از هر نوع لیزر موهای زائد در یک جلسه نمی ‌تواند سبب رفع دائمی تمامی موهای زائد شود

به ‌طور کلی استفاده از هر نوع لیزر موهای زائد در یک جلسه نمی ‌تواند سبب رفع دائمی تمامی موهای زائد شود. به دلیل این‌که همان‌طور که ذکر کردیم، هر مویی یک چرخش رشد و عمر دارد و در ۳ فاز متفاوت همانند آناژن، کاتاژن و تلوژن رشد می کند.

حال هنگامی‌که قصد حذف موهای زائد به واسطه لیزر را دارید، لازم است که این امر در فاز آناژن صورت بگیرد و همین امر سبب می شود که تعداد جلسات بیشتری برای درمان لیزر موهای زائد وجود داشته باشد و در حالت فاز آناژن قرار بگیرند.

با در نظر گرفتن این مطالب می ‌توان ذکر کرد که تعداد جلسات لیزر زائد موهای بدن برای هر بخش از بدن و مدت زمان هر جلسه زمان می‌ برد و تمامی این موارد به خصوصیات فردی افراد مرتبط می باشد.

از مهم ‌ترین عواملی که می ‌تواند بر روی تعداد جلسات اثرگذار باشد

از مهم ‌ترین عواملی که می ‌تواند بر روی تعداد جلسات اثرگذار باشد، رنگ پوست، رنگ مو، ضخامت مو، نحوه درمان، نوع دستگاه مورد نظر می باشد،

اما اگر بخواهیم در حالت کلی در راستای تعداد جلسات لیزر موهای زائد صورت صحبت کنیم، به واسطه دستگاه کندلاالکساندرایت ۸ جلسه و نهایتاً در صورت بالا بودن میزان حجم موهای زائد شما ۱۲ جلسه به طور دائم می ‌توان تمامی موهای زائد را برطرف کرد.

فاصله زمانی بین این جلسات ۴ تا ۸ هفته‌ای اتفاق می‌افتد. همان‌طور که ذکر کردیم، میزان زمان لازم برای استفاده از لیزر موهای زائد در نواحی متفاوت کمتر از ۱ ساعت در نظر گرفته شده است.

از مهم ‌ترین عواملی که می ‌تواند بر روی تعداد جلسات اثرگذار باشد
از مهم ‌ترین عواملی که می ‌تواند بر روی تعداد جلسات اثرگذار باشد

حال برای دانستن اطلاعات بیشتر در راستای تعداد جلسات لیزر موهای زائد صورت لازم است، عوامل متعادل متعددی که می ‌توانند بر این امر تاثیرگذار باشند، را برای شما ذکر کنیم. این عوامل عبارتند از:

فازهای مختلف رشد مو

در نظر گرفتن چرخه مو یکی از مهم‌ترین عوامل در راستای تعداد جلسات می باشد. به دلیل این‌که چرخه مو حدوداً بین ۴ تا ۶ هفته‌ای یک بار در بخش‌ های متعدد بدن تکرار می‌ شود. در هنگام این چرخش موهای زائد روی پوست فازهای متفاوتی را تجربه می‌کنند.

فازهای مختلف رشد مو
فازهای مختلف رشد مو

این فازها عبارتند از:

  • آناژن: فاز رشد
  • کاتاژن: فاز ریختن
  • تلوژن: فاز استراحت

استفاده از لیزر موهای زائد می‌ تواند بر روی این ۳ فاز مؤثر واقع شود و فاز رشد یا همان آناژن را تحت تأثیر خود قرار می دهند. در بخش‌ های فاز کاتاژن و تلوژن رشد موهای زائد به ترتیب حدود ۲ هفته تا ۳ ماه ممکن است، به طول می انجامد، اما هنگامی‌که مو در رشد آناژن خود قرار دارد، ۲ تا ۳ سال و بیشتر از این زمان ممکن است که رویشی وجود نداشته باشد.

به طور کلی بهتر است، بدانید که در هر دوره فاز آناژن حدوداً ۷۵ درصد از موها در حالت رشد قرار دارند و همین امر سبب می‌ شود که درمان در دوره فاز آناژن پاسخ مثبتی به لیزر بدهند و در فولیکول های مو اثرگذار باشد. حال بعد از انجام جلسه اول لیزر تکرار جلسه دوم می ‌تواند بر روی فولیکول مو هایی که در دوره قبل در فاز رشد وجود نداشتن تاثیرگذار باشد.

حال همین امر گواه این را می‌دهد که استفاده از لیزر درمانی می ‌تواند تا حدود ۸۵ درصد سبب کاهش رشد موهای زائد در نواحی متفاوت شود و بعد از گذشت ۸ تا ۱۲ جلسه می ‌تواند حدود ۹۰ درصد از تمامی مو ها را کاهش دهد.

عوامل متعددی می ‌توانند در مدت زمان رشد موها

عوامل متعددی می ‌توانند در مدت زمان رشد موها در هر فاز از چرخه رشد مو تاثیر گذار باشند. عواملی همانند سطح هورمون ‌های بدن و نوع پوست بدن هر فرد از لحاظ ژنتیکی مهم‌ترین آن‌ ها می باشد.

در ادامه جدولی در راستای رشد متوسط موها در بخش‌های متعدد بدن برای شما ارائه می‌دهیم، البته در نظر گرفتن این نکته حائز اهمیت است که نحوه رشد مو در هر فرد به صورت ژنتیکی صورت می‌گیرد و ممکن است، در افراد متفاوت این نحوه چرخش متفاوت باشد.

استفاده از این جدول راهنما فقط می‌ تواند زمان متوسط رشد موها را در فازهای متفاوت برای شما داشته باشد و در این زمینه آگاهی لازم را برای شما به ارمغان بیاورد.

عوامل متعددی می ‌توانند در مدت زمان رشد موها
عوامل متعددی می ‌توانند در مدت زمان رشد موها

میزان ملانین در فولیکول مو

همان ‌طور که در مطالب بالا ذکر کردیم، اهمیت بسیاری در چرخه رشد موها در انجام لیزر موهای زائد وجود دارد. به دلیل این‌که درمان و حذف کردن موهای زائد به واسطه لیزر فقط بر روی موهای صورت گرفته می شود که در انجام لیزر در فاز آناژل وجود داشته باشند و از این طریق بیشترین ملانین به آن‌ ها رسیده باشد و اثرگذار باشد.

در نظر گرفتن لیزر موهای زائد می ‌تواند به واسطه طیف نور و طول موج مشخص شده ملانین، در فولیکول مو را مورد هدف قرار بدهد. اگر بخواهید در راستای ملانین بیشتر بدانید بهتر است، عنوان کنیم که رنگدانه ‌های تیره‌ای که در پوست و مو وجود دارد و اغلب در اطراف فولیکول مو و در ریشه مو ها اجتماع پیدا می‌کنند، ملانین نام دارد.

به واسطه استفاده از لیزر زائد موهای بدن ملانین نور لیزر را جذب خود می‌کند

حال به واسطه استفاده از لیزر زائد موهای بدن ملانین نور لیزر را جذب خود می‌کند و انرژی حرارتی بالایی را از این طریق تولید می‌کند که همین امر می ‌تواند سبب تخریب شدن فولیکول مو شود. حال هنگامی‌که سلول تخریب می‌ شود، رشد آن متوقف می شود، بعد از گذشت ۱ تا ۲ هفته بعد از انجام لیزر موهای زائد مو ریزش پیدا می‌کند.

در همین راستا اغلب دستگاه لیزر کندلا الکس برای افرادی پیشنهاد می‌شود که دارای پوستی روشن و موهای تیره می باشند و بهترین نتیجه را می ‌توانند از این دستگاه بگیرند. اشخاصی که دارای پوست تیره می باشند، بیشترین میزان ملانین در پوست خود را دارند و همین امر می ‌تواند تمرکز مو را بر روی ملانین مو کاهش دهد. به همین جهت اغلب برای این افراد استفاده از دستگاه لیزر کندلا توصیه می‌شود تا بتوانند نتیجه ایده‌آلی بگیرند.

امروزه به دلیل این‌که تکنولوژی روز به ‌روز در حال رشد می باشد، دستگاه های متعددی تولید شده‌اند که می‌توانند بر روی پوست‌های تیره نیز اثر مثبتی بگذارند،

البته لازم به ذکر است، بگوییم که استفاده از لیزر موهای زائد برای اشخاصی که موهای قرمز، بلوند، سفید و خاکستری دارند، مؤثر واقع نمی ‌شود. همین طور یک نکته دیگر که در راستای تعداد جلسات لیزر موهای زائد وجود دارد، نواحی لیزر می باشد.

تراکم مو

این امری کاملاً واضح می باشد که هرچه میزان تراکم مو بیشتر باشد، میزان جلسات مورد نیاز برای لیزر موهای زائد و حذف دائمی آن ‌ها نیز بیشتر می‌ شود. ممکن است، برخی از بخش ‌ها به صورت مادرزادی در فاز رشد قرار نگرفته باشد و در هنگام مراجعه و درمان به واسطه لیزر موهای زائد مجدداً رشد کنند.

در همین راستا نیز امکان دارد، برخی از فولیکول های مو از درمان نجات پیدا کنند و دوباره رشد کنند. به همین جهت است که واکنش ‌های متفاوتی برای بدن هر فرد وجود دارد و نحوه درمان به واسطه لیزر برای هر شخص متفاوت در نظر گرفته می شود.

تراکم مو
تراکم مو

چرا برخی از نواحی بدن نیاز به تعداد جلسات بیشتری برای لیزر موهای زائد دارند؟

همان‌طور که ذکر کردیم، طبق چرخه به‌ وجود آمده درمان برای کاهش موهای زائد به واسطه لیزر فقط هنگامی مؤثر واقع می شود که نور لیزر موهای زائد در هنگام دوره رشد مو یا همان فاز آناژن به سلول ‌های مو برسد. در نظر گرفتن این دوره تنها چندین هفته طول می‌کشد. بعد از گذشت آن دوره استراحت مو شروع می شود و حدوداً ۲۴ هفته زمان لازم دارد، البته میزان استراحت مو با در نظر گرفتن نواحی بدن متفاوت می ‌باشد.

حال اگر بخواهید برنامه‌ریزی مؤثری برای درمان حذف موهای زائد کنید، لازم است که دوره رشد آن‌ ها را مهم بشمارید. به همین جهت بعد از گذشت ۱ سال از تکمیل تمامی دوره درمان لیزر موهای زائد ممکن است که در دوره شارژ مجدداً ۱ جلسه لیزر نیاز داشته باشید.

به ‌عنوان نمونه اگر بخواهیم ذکر کنیم، موهای زائدی که در زیر بغل قرار دارند، بعد از گذشت دوره ۶ ماه به طور کامل برطرف شده اند، اما بعد از گذشت ۱۲ ماه وارد دوره شارژ می شوند که تکمیل حذف نهایی آن ‌ها صورت می گیرد.

تغییرات هورمونی بدن

یکی دیگر از دلایل مهمی که ممکن است، در برخی از نواحی به نسبت دیگر نواحی نیاز به جلسات بیشتری برای لیزر باشد، این است که تغییرات هورمونی بدن هر فرد در نواحی متفاوت بدن او مختلف می باشد.

به‌ عنوان نمونه نواحی از بدن همانند لب، چانه، بازوها، پاها، اغلب تحت تأثیر شرایط هورمونی می باشند. به همین جهت ممکن است که تعداد جلسات در نظر گرفته ‌شده برای موهای زائد صورت در این نواحی متفاوت باشد. به دلیل این‌که نوسانات هورمونی و فعالیت رشد بیشتر یا کمتری در نواحی متعدد بدن رخ می دهد.

همین طور بهتر است، بدانید که عوامل هورمونی همانند بارداری، یائسگی و دیگر موارد می ‌تواند در فعال شدن ناگهانی فولیکول های مو تاثیرگذار باشد و همین امر نتیجه عدم توازن در رشد موها را به وجود می‌ آورد، البته در نظر گرفتن این امر خللی در حذف موهای دائم به واسطه لیزر به وجود نمی ‌آورد،

اما ممکن است، با در نظر گرفتن موهایی که تشخیص آن به واسطه متخصص مورد نظر می باشد، جلسات متعددی برای آن تعیین گردد و برنامه زمان‌بندی آن به واسطه متخصص تغییر کند.

تغییرات هورمونی بدن
تغییرات هورمونی بدن

شما در حال مطالعه ی مقاله ی تعداد جلسات لیزر موهای زائد صورت می باشید.

چرا بعد از جلسه اول لیزر لازم است، مجدداً برای حذف موهای زائد به کلینیک مراجعه کنیم؟

دلایل متعددی برای این‌که افراد مجدداً بعد از جلسه اول که لازم است به مراکز درمانی لیزر مراجعه کنند، وجود دارد. نکته اول در این راستا این است که مویی که در پوست باقی می ‌ماند، به واسطه یک جلسه نمی‌ تواند درمان شود و بعد از گذشت دوره ۴ تا ۶ هفته‌ای مجدداً رشد می‌کند.

به همین جهت لازم است که به واسطه لیزر موهای زائد تمامی ریشه موها تخریب شود و همین امر سبب می شود که جلسات متعددی را برای درمان به واسطه لیزر موهای زائد صورت بدهید تا بتوانید درمان خود را تکمیل کنید، همچنین بعد از به اتمام رساندن تمامی جلسات ۱ یا ۲ جلسه تمرینی در هر سال لازم است، انجام بگیرد تا بتواند همچنان حذف موهای دائمی حذف موهای بدن شما را به ‌همراه داشته باشد.

نکته دوم در این راستا این است که تغییرات هورمونی یکی از نکات مؤثر می باشند که سبب رشد مو در بسیاری از بخش ‌های متعدد بدن می‌گردد. به همین جهت صلاح متخصصین بر این است که دوره‌ های ۶ ماه تا یک‌ سال بعد از به اتمام رساندن تمامی جلسات صورت بگیرد تا تخریب فولیکول‌ های مو به صورت دائم انجام شود،

امروزه پیشرفت چشمگیری در دستگاه های لیزر موهای زائد وجود دارد

البته لازم به ذکر است، بدانید که امروزه پیشرفت چشمگیری در دستگاه های لیزر موهای زائد وجود دارد و به دلیل دقت بسیار بالا و سرعت بالایی که دارند، می توانند بخش متعددی از موهای یک نواحی را مورد هدف خود قرار دهند و رشد سلول های آن ‌ها را به پایان برساند.

به همین جهت سلول‌ هایی که به واسطه لیزر درمانی، دیگر رشد نمی‌کنند و موهایی که در جلسه لیزر در فاز آناژن وجود نداشته‌اند به واسطه لیزر با مشکل مواجهه نمی شوند و بعد از مدتی روی پوست رشد می‌کنند. به همین سبب لازم است که جلسات متعددی برای انجام لیزر صورت بگیرد.

امروزه پیشرفت چشمگیری در دستگاه های لیزر موهای زائد وجود دارد
امروزه پیشرفت چشمگیری در دستگاه های لیزر موهای زائد وجود دارد

پکیج های درمانی لیزر مو به چه صورت می ‌باشد؟

در نظر گرفتن تعداد جلسات مراجعین به واسطه پزشک متخصص در نظر گرفته می شود، اما بهتر است، بدانید که از جلسه اول نمی ‌توان تمامی جلسات موجود برای لیزر موهای زائد را مشخص کرد.

اغلب متخصصین و پزشکان در این راستا توصیه می‌کنند که تعداد جلسات لیزر موهای زائد را تا جایی که لازم است که انجام بدهند، البته در بسیاری از موارد قبل از این‌که شروع جلسات اتفاق بیفتد، تعداد جلسات تعیین‌ شده‌ای برای یکی از نواحی بدن اتفاق می‌ افتد تا اگر شخص نتیجه حاصل شده را دریافت کرد، بتواند در دیگر نواحی بدن خود از لیزر موهای زائد استفاده کند. در چند دهه اخیر طرف‌داران بسیاری از لیزر موهای زائد استقبال کرده اند.

یکی از ایده ‌آل‌ترین گزینه‌ ها

به دلیل این‌که این روش یکی از ایده ‌آل‌ترین گزینه‌ ها برای حذف دائمی موهای زائد در تمامی نواحی بدن می باشد و می ‌تواند در مدت زمان اندکی نتیجه‌ای بسیار اثربخشی با خود به‌ همراه داشته باشد.

به طور کلی اغلب افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، به توافق رسیده‌اند که به صورت متوسط لازم است، حداقل ۶ جلسه برای این‌که نتیجه مطلوبی از لیزر موهای زائد دریافت شود، از آن استفاده کرد. هر چند هنگامی که ۱ جلسه از لیزر موهای زائد استفاده کنید، می ‌توانید تاثیر آن را به خوبی احساس کنید،

اما با تکرار این روش بین ۶ تا ۱۲ جلسه تقریباً می‌ توانید کاهش دائمی موهای خود را به سرانجام برسانید. حال اگر بتوانید برنامه درمانی خود را بر طبق فواصل زمانی مشخص شده دنبال کنید، لازم است که به طور متوسط حدود ۴ تا ۶ هفته فاصله زمانی بین جلسات وجود داشته باشد تا بتوانید تأثیرات قابل ‌توجهی در موفقیت ‌آمیز بودن لیزر موهای زائد احساس کنید. حال اگر فاصله بین ۲ جلسه بیش از حد ممکن طولانی شود، ممکن است که چرخه رشد مو از بین برود و کاهش موها صورت نگیرد.

تاثیر جلسات بعدی در کاهش موهای زائد

به ‌طور کلی لازم است، ذکر کنیم، افرادی که از لیزر موهای زائد استفاده می‌کنند، بعد از جلسه اول می‌توانند حدود ۵ تا ۲۰ درصد کاهش موها را مشاهده کنند. حال اگر تمامی درمان خود را تا جلسه 6 به پیش ببرند امکان مشاهده ۸۰ درصد کاهش موهای زائد بدن خود را دارد.

این‌که بتوانید نتیجه مؤثری برای کم شدن رشد موها احساس کنید، لازم است که عوامل متعددی همانند نوع پوست، رنگ پوست، نوع مو، ویژگی‌ های ژنتیکی بدن هر فرد را مهم بشمارید.

تاثیر جلسات بعدی در کاهش موهای زائد
تاثیر جلسات بعدی در کاهش موهای زائد

سوالات متداول در راستای جلب لیزر موهای زائد صورت چیست؟

ممکن است که اغلب افراد سوالات متعددی در راستای لیزر موهای زائد داشته باشند و در این زمینه نیازمند راهنمایی ‌های بسیاری باشند. ما در این بخش از مقاله در تلاشیم تا بتوانیم با گردآوری تمامی سوالات موجود افراد به آن‌ ها پاسخ دهیم و از دغدغه ‌های ذهنی افراد بکاهیم. حال این سوالات عبارتند از:

آیا لیزر موهای زائد با درد همراه است؟

یکی از مهم ترین و پرتکرار ترین سوالاتی که در راستای لیزر موهای زائد وجود دارد، این است که آیا لیزر موهای زائد با درد همراه است و این درد به چه میزان است و می ‌توان آن را تحمل کرد؟

قبل از این‌که در تلاش باشیم در رابطه با تمامی این سوالات جواب مناسبی را برای شما به همراه داشته باشیم، لازم است، این نکته را در نظر بگیریم که هر فردی می ‌تواند با داشتن پوست مدنظر خود آستانه تحمل درد متفاوتی داشته باشد.

ممکن است که برخی از اشخاص تحمل درد را داشته باشند و برای برخی دیگر بسیار دردناک باشد، اما لازم به ذکر است، بدانید که درد اندکی که در هنگام انجام لیزر برای شما اتفاق می ‌افتد، در قیاس با نتیجه‌ای که از انجام لیزر دریافت می‌کنید قابل مقایسه نمی باشد و استفاده از لیزر موهای زائد می تواند ارزش انجام این کار و تحمل درد را داشته باشد و بعد از گذشت جلسه سوم و چهارم نتیجه بسیار خوبی را دریافت می‌کنید. همین امر می‌ تواند اهمیت کمی برای درد شما داشته باشد.

بهتر است، برای اطلاعات بیشتر شما در زمینه انجام لیزر موهای زائد بدن بگوییم که ممکن است، در هنگام انجام لیزر دردی همانند این‌که نوار لاستیکی به پوست شما اصابت می‌کند، داشته باشد،

درد لیزر موهای زائد بستگی به پارامترهای متعددی دارد

البته در نظر گرفتن درد لیزر موهای زائد بستگی به پارامترهای متعددی دارد و ممکن است که در همه جای بدن درد احساس نشود، البته امروزه با پیشرفت تکنولوژی دستگاه‌های به ‌روز دنیا توانستند با اسپری کردن بی‌حسی در آن نواحی از درد موجود برای لیزر موهای زائد بکاهند.

درد لیزر موهای زائد بستگی به پارامترهای متعددی دارد
درد لیزر موهای زائد بستگی به پارامترهای متعددی دارد

همان‌طور که ذکر کردیم، در نظر گرفتن درد لیزر موهای زائد عوامل متعددی دارد. پارامترهای مهمی همانند تیرگی موها، قدرت تحمل درد در بیمار، نوع دستگاه لیزر، چاقی و دیگر موارد ممکن است، در راستای درد در نواحی لیزر موهای بدن تاثیرگذار باشد.

به‌ عنوان نمونه هنگامی‌که قصد انجام لیزر موهای زائد برای نواحی بیکینی را دارید، ممکن است، دردی که در هنگام انجام لیزر موهای زائد برای نواحی زیر بغل را دارید، تفاوت بسیاری داشته باشد.

درد بیشتر

برخی از نواحی همانند پشت بدن، بیکینی، زیر بغل و دیگر موارد ممکن است، درد بیشتری را به نسبت دیگر نواحی بدن در هنگام انجام لیزر موهای زائد به ‌همراه داشته باشد. به دلیل این‌که در این موارد ممکن است، موهای ضخیم‌تری و شرایط متفاوت‌تری را داشته باشید.

البته امروزه دستگاه های لیزر به حدی تجهیز شده‌اند که می ‌توانند کمترین درد ممکن را برای بیمار به همراه داشته باشند و اغلب پزشکان و کلینیک هایی که قصد انجام لیزر موهای زائد برای بدن را دارند، توصیه می‌کنند قبل از شروع لیزر از کرم‌های بی‌حسی استفاده شود.

همین طور که ذکر کردیم، با پیشرفت تکنولوژی دستگاه های لیزر موهای زائد از دستگاه‌ های خنک‌کننده پوست استفاده می کنند. همین امر سبب می شود که بلافاصله بعد از این‌که تابش لیزر بر روی پوست شما صورت می گیرد، سپس گازهای خنک کننده دستگاه های لیزر نیز شروع به خنک کردن پوست شما می‌کنند و می‌توانند از سوختگی ‌ها و درد موجود در این امر بکاهند.

درد بیشتر
درد بیشتر

آیا استفاده از لیزر موهای زائد سرطان‌زا است؟

همان ‌طور که ذکر کردیم، استفاده از لیزر موهای زائد یک راه ‌حل بسیار مفید، کاربردی و ایده‌آل به نظر می ‌رسد و می ‌تواند برای برطرف نمودن موهای زائد بسیار مناسب باشد، اما اغلب افراد با تصور به این‌که ممکن است، انجام لیزر موهای زائد سرطان زا باشد، از این امر اجتناب می کنند.

حال برای این‌که این افراد اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنند، بهتر است، بگوییم که خیر استفاده از لیزر موهای زائد سبب به وجود آمدن سرطان نمی‌ شود.

استفاده از لیزر موهای زائد هیچ‌گونه سرطانی را به وجود نمی‌آورد

با در نظر گرفتن تحقیقات ارائه شده استفاده از لیزر موهای زائد هیچ‌گونه سرطانی را به وجود نمی‌آورد، اما لازم است، حتماً این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از لیزر موهای زائد نیاز است که تحت نظر پزشک متخصص و افراد اپراتورهایی که در این زمینه دوره ‌های متعدد دیده‌اند انجام بگیرد تا از این طریق هیچ‌گونه آسیبی برای پوست شما به همراه نداشته باشد. همین طور لازم است، کلینیک و مرکز درمانی که قصد انجام لیزر در آن را دارید، از تهویه مناسبی برای این امر برخوردار باشد.

به دلیل این‌که هنگامی‌که از دستگاه لیزر موهای زائد بدن استفاده می شود، گاز سوختن مو آزاد می شود و ممکن است که این گاز برای بدن انسان خطر آفرین باشد. حال اگر کلینیک و مرکز درمانی مدنظر تهویه مناسبی نداشته باشد، استنشاق این گاز ممکن است، با خطراتی به همراه باشد.

علاوه بر در نظر گرفتن این امر لازم است که حتماً جلسات بین لیزر را به خوبی رعایت کنید تا از این طریق هیچ‌گونه خطری سبب به وجود آمدن مشکلاتی برای پوست شما نگردد. اغلب فاصله ‌های زمانی بین جلسات لیزر موهای زائد بین ۱ ماه در نظر گرفته شده است.

استفاده از لیزر موهای زائد هیچ‌گونه سرطانی را به وجود نمی‌آورد
استفاده از لیزر موهای زائد هیچ‌گونه سرطانی را به وجود نمی‌آورد

تاثیرگذاری لیزر موهای زائد به چه صورت است؟

بهتر است، برای درک بهتر این موضوع بدانید که از بین بردن موهای زائد به ۳ روش امکان‌پذیر می باشد: دارو، الکترولیز، لیزر

در نظر گرفتن روش لیزر برای کاهش موهای زائد می ‌تواند آن ‌ها را نازک کند و نیاز است که حتماً تمامی جلسات در نظر گرفته‌ شده برای انجام لیزر صورت بگیرد تا بتواند نتیجه اثربخشی را داشته باشد.

بعد از تعداد جلسات مورد نیاز لیزر نتیجه تا چه زمانی ماندگار باقی می‌ماند؟

عموماً بعد از این‌که تمامی جلسات لیزر طی شد و ما بین 6 تا 8 جلسه صورت گرفت، نیاز است که شارژ جلسات لیزر به صورت هر ۶ ماه یک‌ بار اتفاق بیفتد و همین امر می ‌تواند در کم کردن تعداد مو ها به صورت متوسط تأثیرگذار باشد و حدوداً ۶۰ تا ۸۰ درصد آن ‌ها را کاهش دهد.

آیا لیزر موهای زائد با مضراتی همراه است؟

در مطالب بالا برای شما در نظر گرفتیم که لیزر موهای زائد نمی ‌تواند علائم سرطان را به‌ همراه داشته باشد، اما در برخی موارد همان‌طور که ذکر کردیم، اگر شخص قبل از انجام لیزر موهای زائد آفتاب گرفته باشد، ممکن است که سبب سوختن پوست او گردد و جای لکه های آن به صورت سفید در پوست باقی بماند،

همچنین لازم است که هر شخصی بعد از انجام لیزر موهای زائد مراقبت ‌های لازم را به عمل بیاورد و اگر زخمی ایجاد شد، آن را دست‌کاری نکنند تا تاول به وجود نیاید. حال اگر اپراتور موردنظر در این زمینه تخصص کافی نداشته باشد، نیز ممکن است، شرایط دستگاه بر روی پوست شما اثرگذار باشد و سبب به وجود آمدن زخم ‌های کوچک گردد.

آیا لیزر موهای زائد با مضراتی همراه است؟
آیا لیزر موهای زائد با مضراتی همراه است؟

در ادامه ی نوشتار تعداد جلسات لیزر موهای زائد صورت با ما همراه باشید.

آیا فقط پزشک متخصص پوست و لیزر موهای زائد بدن را انجام می دهد؟

بله لازم است که اشخاص متخصص پوست که در این زمینه تبحر و تخصص کافی دارند، از این روش استفاده کنند. به دلیل این‌که متخصص پوست آگاهی لازم را به دستگاه لیزر موهای زائد دارد و می ‌تواند پوست ‌های متفاوت را بشناسد و کار درست را انجام دهد.

به چه دلیل در نظر گرفتن برخی از لیزرهای موهای زائد سبب سوختگی می شود؟

یکی از مهم‌ترین دلایلی که سبب به وجود آمدن سوختگی در محل پوست می شود، انتخاب نادرست دستگاه لیزر موهای زائد می باشد. به دلیل این‌که برخی از افراد گول تبلیغات و هزینه‌ های کم لیزر موهای زائد را می‌خورند و از این طریق ممکن است، سبب آسیب رساندن به پوست خود شوند.

آیا ممکن است، لیزر موهای زائد سبب تیرگی پوست شود؟

بهتر است، در راستای به وجود آمدن این سوال بدانید که در برخی موارد ممکن است که به علت ‌های متفاوت لیزر موهای زائد سبب سوختگی شود، اما در حالت عادی هیچ‌گونه تیرگی پوست به واسطه لیزر موهای زائد برای شما رخ نمی‌ دهد.

آیا ممکن است، لیزر موهای زائد سبب تیرگی پوست شود؟
آیا ممکن است، لیزر موهای زائد سبب تیرگی پوست شود؟

آیا لیزر موهای زائد بر روی روند باروری و غدد لنفاوی اثرگذار است؟

اغلب افراد برای استفاده از لیزر موهای زائد نگران مشکلات متعدد و شایعاتی هستند. بهتر است، در راستای این موضوع اطلاعات مفصلی در اختیار شما قرار دهیم و بگوییم خیر استفاده از لیزر موهای زائد در ناحیه بیکینی، زیربغل، صورت و دیگر موارد نمی ‌تواند هیچ ارتباطی با دیگر اعضای داخلی بدن داشته باشد و نمی‌ تواند در تخمدان، بافت سینه و دیگر قسمت های بدن سبب به وجود آمدن آثار مخربی کند.

تحقیقات انجام ‌شده در راستای این موضوع در کل جهان مورد بررسی و تجزیه قرار گرفته است و عنوان شده که لیزر موهای زائد نفوذ بسیار کمی در حد چند میلی‌متر بر روی پوست دارد و نمی ‌تواند آثار مخربی به بافت ‌های زیرین داشته باشد و مشکلی از این طریق ایجاد نمی‌کند.

همان‌طور که ذکر کردیم، در نظر گرفتن انرژی لیزر به واسطه گرما آزاد می شود و این گرما نفوذی تا عمق بافت پوست ندارد و فقط می ‌تواند قسمت‌ های سطحی پوست را مورد اصابت قرار دهد.

آیا انجام لیزر موهای زائد در بارداری ممنوع است؟

اغلب پزشکان توصیه می‌کنند بهتر است که افراد از لیزر موهای زائد در هنگام بارداری استفاده نکنند، اما در دوران شیردهی مشکلی برای استفاده کردن از لیزر موهای زائد افراد وجود ندارد.

آیا واگیر بیماری ‌های پوستی همانند زگیل به واسطه دستگاه لیزر امکان‌پذیر است؟

در نظر گرفتن بیماری ‌های واگیردار پوستی از طریق دستگاه لیزرهایی که تماس مستقیم با پوست دارند، امکان‌پذیر می باشد و گزارشاتی از این نوع بیماری‌ها وجود دارد،

اما برای برطرف شدن این موارد دستگاه هایی از لیزر موهای زائد بدن ارائه شده اند که دارای سری های مخصوص برای هر فرد می باشند و از این طریق دیگر اشخاص می ‌توانند با وسایل شخصی خود از لیزر موهای زائد استفاده کنند و جای هیچ‌ گونه نگرانی برای انتقال ویروس ‌ها از این طریق نباشد.

آیا واگیر بیماری ‌های پوستی همانند زگیل به واسطه دستگاه لیزر امکان‌پذیر است؟
آیا واگیر بیماری ‌های پوستی همانند زگیل به واسطه دستگاه لیزر امکان‌پذیر است؟

چه کسانی نباید از لیزر موهای زائد استفاده کنند؟

با در نظر گرفتن مطالب بالا تا به این ‌جا دریافتیم که انجام لیزر برای موهای زائد یک درمان ایده‌آل می‌باشد، اما ممکن است، استفاده از این روش برای تمامی افراد مناسب در نظر گرفته نشود.

حال پیشنهاد می‌کنیم برای این‌که بتوانید لیزر موهای زائد استفاده کنید، قبل از انجام این امر حتماً با پزشک مشورت کنید تا اطمینان حاصل کنید که استفاده از لیزر موهای زائد برای شما خطری به همراه نخواهد داشت.

با در نظر گرفتن این موارد ممکن است، دلایل متعددی وجود داشته باشد که شما را از استفاده لیزر موهای زائد منع کند. حال اگر شما از دسته افرادی هستید که از داروهایی استفاده می‌کنید که پوست شما نسبت به نور خورشید حساس می کند، ملزم به استفاده از لیزر موهای زائد نیستید.

همین طور اگر از دسته افرادی هستید که در قلب خود باتری دارید، لازم است، برای انجام این امر با پزشک معالج خود مشورت کنید. افرادی که از داروهای خاصی استفاده می‌کنند لازم است، قبل از انجام لیزر حتماً با پزشک خود در این زمینه مصرف مشورت کنند.

به دلیل این‌که استفاده از برخی داروها ممکن است، سبب به وجود آمدن حساسیت گردد. برخی از داروهایی که باعث حساسیت می شوند، همانند مسکن‌ها و برخی داروهای دیابت و… می باشد.

لیستی از افرادی که نمی ‌توانند از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد استفاده کنند، برای شما عنوان می کنیم:

  • اشخاصی که پوست بسیار تیره‌ای دارند و پزشک آن‌ ها را از انجام لیزر منع کرده است.
  • بانوانی که باردار هستند و در دوره شیردهی فرزند خود هستند.
  • افرادی که مشکلات بیماری ‌های عصبی دارند و ممکن است، از نواحی لیزر خود را دست‌کاری کند.
  • افرادی که یک ماه قبل از لیزر موهای زائد حمام آفتاب گرفته اند یا سولاریوم کرده‌اند یا به دلیل فعالیت‌ های کاری خود بیشتر ساعات روز در معرض مستقیم نور خورشید هستند.
  • اشخاصی که در سطح بدن خود زخم فعال و یا عفونت دارند.
  • اشخاصی که در قلبشان باتری کار گذاشته اند.
  • افرادی که داروهایی مصرف می‌کنند که می ‌تواند پوست آن‌ها را به نور حساس کند.
لیستی از افرادی که نمی ‌توانند از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد استفاده کنند، برای شما عنوان می کنیم:
لیستی از افرادی که نمی ‌توانند از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد استفاده کنند، برای شما عنوان می کنیم:

سخن پایانی

در این مطلب تمامی تلاش ما بر این بود که در راستای تعداد جلسات لیزر موهای زائد صورت برای شما صحبت کنیم و در این راستا اطلاعات مؤثری برای شما داشتیم.

همین طور عنوان کردیم که استفاده از لیزر موهای زائد به‌ هیچ ‌عنوان نمی ‌تواند سرطان‌زا باشد و خطری برای افراد به وجود نمی ‌آورد، اما لازم است که حتماً لیزر موهای زائد را در مراکزی انجام دهید که اپراتورهای با تخصصی در این زمینه داشته باشد و نکات بهداشتی قبل و بعد از لیزر در این محیط رعایت شود.

همین طور لازم است که حتماً تمامی نکات موردنظر را قبل و بعد از انجام لیزر انجام دهید تا بتوانید به بهترین نحو ممکن با در نظر گرفتن دستگاه های مربوط به پوست از خدمات پوستی بهره ببرید. امیدواریم که در نظر گرفتن مطالب بالا برای شما مفید واقع شده باشد.

سخن پایانی
سخن پایانی

در این جا به پایان مقاله ی تعداد جلسات لیزر موهای زائد صورت رسیدیم. امید است به خوبی با تعداد جلسات لیزر موهای زائد صورت آشنا شده باشید.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با زر کلینیک:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

۴۱ پاسخ

  1. من در اینجا چند چیز عمده یاد گرفتم، خوشحالم که شما تلاش کرده اید تا این سایت عالی آموزنده را ایجاد کنید.

  2. این اولین بار است که به صفحه وب شما مراجعه کردم ، با توضیحاتی که برای این مورد خاص دادید تعجب کردم کارتون باشکوه بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید