لیزر

فاصله بین جلسات لیزر بیکینی

فاصله بین جلسات لیزر بیکینی

همراه ما باشید تا بیشتر با موضوع فاصله بین جلسات لیزر بیکینی آشنا شوید.

فاصله بین جلسات لیزر بیکینی
فاصله بین جلسات لیزر بیکینی

برای کسب اطلاعات لازم در فاصله بین جلسات لیزر بیکینی می توانید به زر کلینیک مراجعه کنید و یا با شماره تلفن این کلینیک که در انتهای همین پست درج شذه است تماس بگیرید.

در این مقاله سعی داریم تا در مورد فاصله بین جلسات لیزر بیکینی توضیحات جامع و کاملی را برای شما ارائه دهیم. همچنین در مورد لیزر موهای زائد، مراقبت های قبل و بعد از لیزر بیکینی، تعداد جلسات لیزر بیکینی و عوامل تاثیرگذار در هزینه لیزر نیز توضیحات کاملی را عنوان نماییم. با ما همراه باشید.

نوشته های مشابه

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر موهای زائد بیکینی چیست؟

مشخصات پوست ناحیه تناسلی بانوان را توضیح دهید؟

دستگاه لیزری که برای حذف موهای زائد بیکینی مورد استفاده قرار می گیرد، باید دارای چه قابلیت های باشد؟

معایبی که استفاده مکرر از تیغ برای ناحیه بیکینی ایجاد می کند را نام ببرید؟

اقداماتی که بانوان قبل از استفاده از لیزر بیکینی باید انجام دهند را شرح دهید؟

بهترین فاصله زمانی بین جلسات بیکینی چه موقع است؟

مناسب ترین زمانی که متخصصین زیبایی بین دو جلسه درمان با لیزر را عنوان کرده اند، چه موقع است؟

مراحل چرخه رشد مو را نام ببرید؟

فاصله بین جلسات لیزر بیکینی با استفاده از دستگاه های مختلف به چه صورت است؟

چه افرادی کاندیدای مناسب برای انجام لیزر بیکینی هستند. توضیح دهید؟

چه بانوانی نمی توانند از دستگاه لیزر برای حذف موهای زائد بیکینی استفاده نمایند؟

رعایت نکردن فاصله بین جلسات لیزر بیکینی چه مشکلاتی را برای بانوان به همراه می آورد؟

شیوه درمانی استفاده از لیزر موهای زائد به چه صورت است؟

مزیت های استفاده از لیزر موهای زائد را نام ببرید؟

مراقبت هایی که بانوان باید بعد از لیزر بیکینی آن ها را رعایت نمایند، نام ببرید؟

نکات مهم در مورد مراقبت های بعد از لیزر درمانی پوست را نام ببرید؟

بانوان در صورت بروز چه علائمی بعد از لیزر بیکینی باید به پزشک متخصص زیبایی مراجعه کنند؟

تاثیر لیزر بر روی ناحیه بیکینی به چه صورت است؟

شیو کردن ناحیه بیکینی بین جلسات باید هر چند وقت انجام شود؟

عوامل تاثیرگذار در هزینه لیزر بیکینی را نام ببرید؟

 

لیزر موهای زائد

این شیوه درمانی زیبایی پوست به عنوان یکی از شیوه های اثر بخش به منظور حذف موهای زائد است که متخصصین پوست و مو با استفاده از پیشرفته ترین و به روزترین تکنولوژی نوری روز دنیا به منظور مورد هدف قرار دادن فولیکول های موجود در مو به صورت عمقی در پوست از آن استفاده می نمایند.

از این روش می توان برای بخش بیکینی که با کمک سایر شیوه های دیگر نتوانستیم تا برای مدت طولانی موهای زائد آن را از بین ببریم، با کمک دستگاه فوق می توان از روش دائم و همیشگی آن استفاده نماییم.

لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد

بهتر است بدانید که وظیفه تولید مو بر عهده فولیکول های مو است که با تغییراتی که به وسیله ی این دستگاه در ناحیه ذکر شده ایجاد می کنیم، می توانیم در یک بازه زمانی کوتاه، پوستی صاف و همچنین بدون مو نیز داشته باشیم.

لیزر موهای زائد بیکینی

یکی از مستحکم ترین و مقاوم ترین موهای زائد بدن در بانوان اختصاص به موهای بیکینی دارد. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، متخصصین برای حذف موهای زائد یکی از بهترین و اثر بخش ترین شیوه های درمانی را استفاده از « لیزر » می دانند.

یکی از مشکلاتی که در اکثر بانوان رایج است، تیره بودن دستگاه تناسلی (بیکینی) است. امروزه بانوان به راحتی می توانند این مشکل را در ناحیه تناسلی از بین ببرند.

لیزر موهای زائد بیکینی
لیزر موهای زائد بیکینی

به این ترتیب که با استفاده از لیزر به آسانی ریشه موهای زائد و همچنین بخش های تیره زیر پوست را به طور کامل از بین می برند. این امر سبب می شود که پوست این بخش ( ژنیتال ) در بانوان بعد از اعمال جلسات لیزر به تدریج رنگ روشن و همچنین پوست لطیفی را به خود بگیرد.

مسدود شدن منافذ پوستی

تازگی و طراوت پوستی که بعد از انجام لیزر بر روی پوست بدن افراد ایجاد می شود، به علت مسدود شدن منافذ پوستی است که دارای موهای زائد می باشد.

بعد از این که بانوان با استفاده از لیزر، موهای زائد بیکینی را از بین بردند، دیگر نیازی به موم انداختن و یا استفاده از دستگاه اپیلیدی ندارند و می توانند برای همیشه از دست موهای زائد این ناحیه راحت شوند.

مسدود شدن منافذ پوستی
مسدود شدن منافذ پوستی

به منظور رسیدن به بهترین و اثر گذارترین نتیجه لیزر موهای بیکینی در بانوان، متخصصین پوست در گام نخست با انجام آزمایش یک شات، اثر گذاری دستگاه فوق را بر روی پوست و دستگاه تناسلی مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهند. بانوانی که تمامی مراحل از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی مانند:

مراحل از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی

1)    اپیلاسیون 2) وکس 3) تیغ 4) قیچی 5) کرم موبر 6) داروهای مختلف

را امتحان کرده اند، باید بدانند که این شیوه های درمانی ذکر شده هیچ کدام برای طولانی مدت دوام نداشته و با رشد مجدد موهای این بخش روبرو می شوند.

این در حالی است که امروزه با بهره مندی از لیزر که به عنوان یک شیوه کم خطر و بدون درد به حساب می آید، می توان در یک بازه زمانی مناسب (چهار جلسه) موهای زائد این ناحیه را به صورت دائم حذف کرد و مقدار موی باقیمانده که در این بخش شروع به رویش می کنند نیز بسیار کم و نازک هستند.

بانوان با رعایت فاصله بین جلسات لیزر بیکینی می توانند برای همیشه موهای زائد این ناحیه را حذف و با پوستی نرم و تازه همراه باشند.

مراحل از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی
مراحل از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی

مشخصات پوست ناحیه تناسلی

همان طور که می دانید، پوست این ناحیه در بانوان بسیار حساس و لطیف است که این امر منجر به تاثیرگذاری بسزایی در رابطه زناشویی نیز می شود.

باید گفت که این ناحیه تناسلی در بانوان نسبت به سایر اندام های بدن بیشتر در معرض عفونت و همچنین آسیب های بافتی قرار دارد، به همین منظور متخصصین زیبایی توصیه می کنند تا یکی از شیوه هایی که کمترین آسیب را به پوست این ناحیه وارد می کند را برای درمان زیبایی استفاده نمایند.

طبق مطالعات پزشکی انجام شده در امریکا، متخصصین به این نتیجه رسیده اند که تقریباً نیمی از بانوان و دختران جوانی که به سن بلوغ رسیده اند، برای برطرف کردن موهای زائد ناحیه تناسلی از تیغ استفاده می کنند که این امر سبب بروز:

1)    قرمزی 2) زخم 3) بریدگی 4) افزایش عفونت های پوستی 5) بروز تبخال 6) زگیل تناسلی

در آن ها می گردد. علاوه بر این بروز جوش و موهای زیرپوستی نیز یکی دیگر از عوارض تیغ است که در بانوان نمایان می شود. متخصصین زیبایی به بانوان متذکر می شوند که با استفاده از دستگاه های لیزر پ رقدرت می توانند در یک بازه زمانی کوتاه با پوست نرم و با طراوت نیز همراه باشند.

تیرگی پوستی که در بخش ناحیه تناسلی ایجاد می شود

به خصوص تیرگی پوستی که در بخش ناحیه تناسلی ایجاد می شود را به طور کامل از بین می برند. طبق تحقیقاتی که متخصصین پوست بر روی بیماران انجام داده اند، به این نتیجه رسیده اند که بیشتر موهای زائدی که در ناحیه تناسلی بیش از حد نرمال خود رشد می کنند، در اثر عواملی مانند:

1)    ژنتیکی 2) انواع داروهای مصرفی 3) استرس و اضطراب 4) تغییرات فیزیولوژیک

پدیدار می شود. بانوان با رعایت فاصله بین جلسات لیزر بیکینی می توانند تقریباً حدود هشتاد و پنج درصد از موهای زائد این بخش را از بین برده و مابقی اندک موهای درآمده نیز بسیار به مراتب نازک تر هستند.

تیرگی پوستی که در بخش ناحیه تناسلی ایجاد می شود
تیرگی پوستی که در بخش ناحیه تناسلی ایجاد می شود

قابلیت های لیزر برای حذف موهای زائد بیکینی

بهتر است بدانید که لیزر حذف موهای زائد ناحیه تناسلی که در بانوان مورد استفاده قرار می گیرد، یک روش غیر تهاجمی است که بانوان با رعایت فاصله بین جلسات لیزر بیکینی به مرور تغییرات قابل ملاحظه ای را در ناحیه تناسلی مشاهده می کنند که بیشتر این نتایج دارای اثر گذاری دائم و همیشگی است.

زمانی که شیوه درمانی لیزر موهای زائد را با سایر شیوه های دیگر نظیر الکترولیز مطابقت می دهیم، می توانید تفاوت های قابل توجهی را در روند اثرگذاری آن مشاهده نمایید.

قابلیت های لیزر برای حذف موهای زائد بیکینی
قابلیت های لیزر برای حذف موهای زائد بیکینی

متخصصین زیبایی و پوست و مو، با استفاده از دستگاه ذکر شده، با حذف موهای زائد این ناحیه به زیبایی بیشتر این بخش کمک بسزایی می نمایند.

اما در مجموع بیشتر بانوان به منظور حفظ نکات بهداشتی و همچنین نظافت بیشتر در این بخش از این دستگاه استفاده می کنند. نکته مهم این است که بانوان در هر رده سنی و هر طبقه اجتماعی که باشند، می توانند از این دستگاه برای ایجاد یک پوست زیبا و با طراوت نیز استفاده نمایند.

معایب استفاده از تیغ برای بیکینی

تیغ زدن مکرر موهای زائد ناحیه تناسلی بانوان یکی از شیوه های متداول به منظور حذف موهای زائد است که به نوبه خود دارای معانی متعددی است که عبارتند از:

یکی از معایب تیغ زدن برای ناحیه بیکینی را می توان به زمانبر بودن آن اشاره کرد.

استفاده دائم و همیشگی از تیغ که برای برطرف کردن موهای زائد ناحیه تناسلی از آن استفاده می شود نیز یکی دیگر از معایب تیغ است.

زمان استفاده از تیغ برای بخش های مختلف بدن به خصوص بخش بیکینی باید با احتیاط کامل انجام شود. زیرا این بخش به عنوان حساس ترین عضو در بانوان محسوب می شود.

یکی از معایب رایج در بین بانوانی که از تیغ به صورت مکرر استفاده می کنند را می توان به بریده شدن پوست بیکینی اشاره کرد که سبب بروز عفونت های این ناحیه نیز می شود.

معایب استفاده از تیغ برای بیکینی
معایب استفاده از تیغ برای بیکینی

از معایب بارز استفاده مکرر از تیغ

از معایب بارز استفاده مکرر از تیغ را می توان به سوختگی و یا این که حساسیت های پوستی در بخش بیکینی اشاره کرد.

بانوانی که به صورت مکرر از تیغ استفاده می کنند باید به این نکته توجه داشته باشند که این امر منجر به بروز موهای زیرپوستی در بخش بیکینی نیز می شود.

از معایب بارز استفاده مکرر از تیغ
از معایب بارز استفاده مکرر از تیغ

استفاده مکرر از تیغ در یک دوره زمانی هزینه بر است که از معایب دیگر استفاده از تیغ نیز محسوب می شود.

بانوانی که برای اصلاح بخش بیکینی از تیغ استفاده می کنند، باید به این مورد توجه داشته باشند که انجام آن امری موقتی بوده است و علاوه بر این بعد از گذشت دو روز موهای زائد این بخش مجدداً شروع به رویش می کنند.

تیره شدن پوست ناحیه تناسلی

یکی دیگر از معایب مکرر استفاده از تیغ را می توان به تیره شدن پوست ناحیه تناسلی بانوان اشاره کرد.

کلیه موارد ذکر شده از معایب استفاده از تیغ است که با پیشرفت علم و تکنولوژی در زمینه زیبایی پوست و مو، متخصصین یکی از بهترین شیوه های رفع موهای زائد در بخش بیکینی را استفاده از لیزر می دانند که باید فاصله بین جلسات لیزر بیکینی به طور کامل رعایت شود تا بانوان در دوره استفاده به یک نتیجه مطلوب و مفیدی برسند. علاوه بر موارد ذکر شده، بعضی از بانوان برای از بین بردن موهای زائد این بخش از شیوه های متعدد دیگری مانند:

1)    موم ، 2) اصلاح با نخ ، 3) اپیلاسیون

اقدام به حذف موهای بیکینی می کنند که این شیوه ها نیز به نوبه ی خود دارای عوارض مختلفی است که عبارتند از:

– یکی از معایب انجام حذف موهای بیکینی از طریق موارد ذکر شده این است که باید موهای این بخش بین یک تا دو سانت رشد کنند تا فرد بتواند به طور کامل موهای زائد را از ریشه بیرون آورند.

–  موم انداختن به مراتب نسبت به لیزر که امروزه یکی از بهترین شیوه های از بین بردن موهای بیکینی است، با درد زیادی نیز همراه است.

بروز حساسیت های پوستی

–   موم انداختن موهای زائد ناحیه تناسلی سبب بروز حساسیت های پوستی در بانوان نیز می شود.

–  یکی دیگر از معایب موم انداختن را می توان به رشد موهای زیرپوستی در بخش بیکینی اشاره کرد.

–  مدت زمانی که بانوان از موم برای اصلاح بخش ناحیه تناسلی استفاده می کنند، تقریباً حدود دو هفته است که مو مجدداً شروع به رویش می کند.

–       هزینه بر بودن موم برای بخش بیکینی نیز یکی دیگر از معایب اصلاح به روش موارد ذکر شده است.

با توجه به معایب ذکر شده به روش موم و یا اپیلاسیون برای بخش بیکینی، همین امر سبب شده که امروزه بیشتر بانوان به استفاده از دستگاه پیشرفته و مدرن لیزر روی آورند.

بروز حساسیت های پوستی
بروز حساسیت های پوستی

نکته در مورد تعداد جلسات لیزر

بهتر است بدانید که لیزر موهای زائد بخش بیکینی براساس رنگ پوست بدن شخص و همچنین رنگ موی بدن فرد بین چهار تا ده جلسه زمان بر بوده است که متخصصین به بیماران متذکر می شوند که حتماً فاصله بین جلسات لیزر بیکینی را رعایت نمایند و به هیچ عنوان بین فواصل زمانی ذکر شده تاخیر نیندازند.

البته به طور کلی فاصله بین هر جلسه که متخصص پوست برای بانوان با توجه به شرایط ناحیه تناسلی مناسب می دانند، بین شش تا هشت هفته است.

نکته در مورد تعداد جلسات لیزر
نکته در مورد تعداد جلسات لیزر

اقدامات قبل از لیزر موهای زائد بیکینی

یکی از اقداماتی که بانوان قبل از لیزر باید انجام دهند، این است که به مدت سی روز قبل از انجام لیزر موهای زائد بیکینی، موهای این ناحیه حساس را به وسیله تیغ به طور کامل شیو نمایند.

بهتر است که به این نکته توجه داشته باشید که از بین بردن موهای زائد قبل از لیزر از طریق هر یک از شیوه هایی مانند اپیلاسیون، موم و همچنین وکس به هیچ عنوان مجاز نبوده است.

اقدامات قبل از لیزر موهای زائد بیکینی
اقدامات قبل از لیزر موهای زائد بیکینی

زیرا به منظور منتقل کردن انرژی حاصل از لیزر به ریشه موها، نیاز به ساقه موی زائد است که در زیر پوست شروع به رشد می کند. همچنین متخصصین پوست و مو به بانوانی که تمایل دارند تا برای حذف موهای زائد از این شیوه درمانی اثر بخش استفاده کنند، توصیه می کنند که به مدت دو ساعت قبل از لیزر کلیه موهای زائد بخش بیکینی را با تیغ به صورت کامل شیو نمایند.

نکته در مورد اثرات لیزر موهای زائد

بهتر است بدانید که لیزر با توجه به ساختار نوری که دارد، هیچ گونه مشکل و یا عارضه ای را در طولانی مدت مانند کاهش باروری، سرطان و همچنین نازائی را برای بانوان به همراه ندارد و به عنوان یک روش کاملاً ایمن و بدون عارضه به حساب می آید.

نکته در مورد اثرات لیزر موهای زائد
نکته در مورد اثرات لیزر موهای زائد

بهترین فاصله بین جلسات لیزر بیکینی

امروزه یکی از شیوه های زیبایی که سبب می شود تا از طریق لیزر، موهای زائد بیکینی را به صورت دائم و همیشگی از بین برد، به وسیله دستگاه های فوق است. همان طور که توضیح دادیم، این روش نسبت به سایر شیوه های دیگر که به منظور حذف موهای زائد ناحیه تناسلی به کار برده می شود، از دوام و ماندگاری بیشتری برخوردار است.

البته تاثیرگذاری این شیوه زیبایی تقریباً تا بخش زیادی به فرد و همچنین پیگیر بودن منظم تعداد جلسات لیزر موهای بیکینی دارد که متخصص زیبایی برای شخص تعیین کرده است. این شیوه زیبایی دارای روش های متعددی است که به منظور انتخاب یکی از روش ها باید به موارد زیر توجه داشت که شامل:

1)    نوع پوست شخص 2) ضخامت موی بخش بیکینی 3)  نوع و میزان تراکم مو 4) ناحیه مورد نظر

که  قرار است لیزر در این نواحی به کار برده شود، بستگی دارد.

استفاده از یکی از مدل های دستگاه مدرن و پیشرفته لیزر

یکی از شیوه های درمانی و زیبایی اثربخش که تاثیر بسزایی را بر روی پوست فرد ایجاد می کند، استفاده از یکی از مدل های دستگاه مدرن و پیشرفته لیزر است که بانوانی که دارای موهای زائد تیره و همچنین پوست روشن هستند، می توانند از آن استفاده نمایند.

به طور کلی کلیه دستگاه های لیزر به صورت کامل ملانین کردن مو را مورد هدف قرار می دهند که باید به منظور پیشگیری از خطرات احتمالی که ممکن است در حین استفاده از لیزر مو صورت بگیرد، این کار را توسط مجرب ترین اپراتورهای این بخش انجام دهیم و در این خصوص با پزشک متخصص زیبایی پوست نیز مشورت نماییم.

یکی از دستگاه های لیزر « کندلا الکساندرایت » نام دارد که برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی در طی جلسات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد که به میزان عملکرد بدن بیمار نسبت به شیوه درمان بستگی دارد که توسط متخصص لیزر فاصله بین جلسات لیزر بیکینی مشخص می گردد.

بهترین زمان مناسب بین دو جلسه درمان با لیزر

به منظور درک و فهم این که فاصله بین جلسات لیزر بیکینی باید چه مدت باشد تا بهترین و اثرگذارترین تاخیر را در چرخه رشد مو ایجاد کند، در مرحله نخست باید « چرخه رشد مو » را بشناسیم و آن را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم. این چرخه دارای مراحل متعدد و همچنین بخش های گوناگونی است که عبارتند از:

بهترین زمان مناسب بین دو جلسه درمان با لیزر
بهترین زمان مناسب بین دو جلسه درمان با لیزر

آناژن

باید بدانید که مرحله رشد مو از نظر متخصصین زیبایی مرحله « آناژن » معرفی می شود. در این گام سلول های مو به منظور ایجاد سلول های جدید و تازه تقسیم می گردند که این بخش به ناحیه مورد نظر بدن فرد ( بیکینی ) بستگی دارد که احتمالاً تا شش سال به صورت مداوم ادامه دار خواهد بود.

باید گفت که مقدار زمانی که مو در این بخش رشد می کند، با ژنتیک مشخص می گردد و علاوه بر این هر چه موی رشد کرده در این بخش بیشتر بماند، به این ترتیب بیشتر نیز رشد می کند که این موضوع بیشتر به علت رشد مو فقط در این مرحله است که رخ می دهد.

طبق مطالعات به صورت میانگین در مرحله آناژن بین دو تا هفت سال زمان می برد که مو رشد کند و بر این اساس اندازه موها نیز در همین گام نیز مشخص می گردد.

کاتاژن

این بخش، به عنوان بخش میانه و یا بینابینی معرفی می گردد که در این مرحله بخش تحتانی « فولیکول » به فاز « کاتاژن » بر می گردد. در مرحله کاتاژن ده روز زمان می برد تا فولیکول مو مجدداً به حالت منقبض در بیاید

در مرحله کاتاژن رشد مویی وجود ندارد و یا به عبارتی مو به قدری رشد می کند و بلند می شود که در مرحله « آناژن » بوده است و همچنین در اندازه طول مو نیز تغییری را ایجاد نمی کند.

متخصصین زیبایی این مرحله را به عنوان مرحله پایانی تغذیه ای چرخه رشد مو معرفی می کنند. به دلیل این که در این مرحله جریان خون قطع شده و مو ناگزیر باید قبل از این رویداد مجدداً خود را زنده و احیا نماید.

تلوژن

مرحله استراحت مو را گام « تلوژن » معرفی می کنند که موها بین یک تا چهار ماه در این بخش باقی می مانند و به این ترتیب سلول های اپیدرمی و یا این که سلول های پوستی که به شکل پوششی بر روی فولیکول مو قرار گرفته اند، رشد کرده تا از این طریق ریشه های مو در محلی که در حال رشد هستند، مستحکم تر شوند.

بهتر است بدانید که در هر زمان، تقریباً بین ده تا پانزده درصد مو در این بخش وجود دارد و همچنین این مرحله که به عنوان مرحله استراحت مو شناخته شده است نیز تقریباً بین سه ماه زمان می برد.

متخصصین متذکر می شوند که در کنار موهایی که در این مرحله (تلوژن) قرار دارند، موهای تازه و جدید آغاز به رشد و نمو می کنند.

آناژن اولیه

در این مرحله مو شروع به ریزش می کند که در این بخش موهایی که در گام ( تلوژن ) یعنی مرحله استراحت قرار داشته اند، به شکل پایانی خود در فولیکول مو رسیده و سپس از آن محل تفکیک می گردند.

با توجه به مراحل متعدد چرخه مو که توضیح دادیم، باید گفت که چرا متخصصین پوست و مو مناسب ترین فواصل زمانی بین جلسات لیزر را امری مهم و ضروری می دانند.

بیشتر متخصصین زیبایی پوست و مو متعقدند که موهایی که در مرحله آناژن رشد می کنند، اثرگذارترین و همچنین مثبت ترین نتیجه را از طریق لیزر به دست می آورند و علت آن را هدف اصلی نور لیزر بیان می کنند که تاثیر جزئی را بر روی فولیکول مو که « ملانین » نام دارد، ایجاد می کند.

در مرحله آناژن مو در حال رشد است

در مرحله آناژن که مو در حال رشد است، ملانین به بالاترین میزان خود در فولیکول مو می رسد. بنابراین رشد مو در مرحله کاتاژن متوقف شده  که این امر سبب کاهش میزان ملانین مو می گردد که تاثیرگذاری مثبت لیزر نیز به همین علت روند نزولی به خود می گیرد و در نهایت مو در مرحله تلوژن چرخه مو، کمترین آسیب دیدگی را از دستگاه پیشرفته لیزر مشاهده می کند.

به جز قرارگیری مو در گام درست چرخه رشد مو، شیوه دیگری به منظور تاخیر در رشد موهای بیکینی توصیه می شود که « تخریب سلول های بنیادی فولیکول » است که متخصصین زیبایی به بیماران خود پیشنهاد می کنند. البته تخریب سلول های بنیادی با کمک یکی از دستگاه های به روز لیزر اثربخش تر و مناسب تر است.

به این دلیل که بخش برجسته فولیکول مو به فرم دهی سلول های ماتریکس مو و همچنین رشد آن نیز کمک بسزایی می نماید. باید بدانید که این سلول ها( سلول های بنیادی فولیکولی ) در بخش برآمدگی قرار دارند که حذف آن ها مانع از رشد قابل توجهی از مو می گردد.

در مرحله آناژن مو در حال رشد است
در مرحله آناژن مو در حال رشد است

نکته در مورد چرخه مو

همان طور که توضیح دادیم، چرخه مو دارای سه بخش است که با کمک لیزر فقط می توان موهایی که در مرحله رشد فعال هستند را تخریب کرد و آن ها را از بین برد.

به همین دلیل است که متخصصین زیبایی متذکر می شوند که بین چهار تا شش جلسه نیاز است که موهای بخش بیکینی به طور کامل حذف گردد و از این طریق تمامی موهایی که در حال رشد هستند، به وسیله لیزر درمان گردند.

طبق تحقیقات انجام شده، بین هشتاد تا نود درصد از افرادی که کاندیدای مناسب به منظور اعمال لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی با کمک دستگاه فوق هستند، بین چهار تا شش جلسه لیزر با فاصله زمانی بین شش تا ده هفته بین جلسه های تعیین شده زمان نیاز است.

به این ترتیب با رعایت فاصله بین جلسات لیزر بیکینی، فرد می تواند تقریباً بالغ بر نود درصد از موهای زائد دستگاه تناسلی را کاهش دهد که برای هر فرد بسیار اثربخش بوده است.

فاصله زمانی بین جلسات با استفاده از دستگاه های مختلف

لیزر بخش بیکینی با کمک بهترین و مدرن ترین دستگاه های روز در طی چند جلسه برای موهای زائد ناحیه تناسلی صورت می گیرد که بیماران باید در فاصله زمانی مشخص به منظور تکرار مجدد جلسات لیزر به کلینیک مورد نظر مراجعه نمایند.

بهترین فواصل زمانی که استفاده از لیزر می تواند موهای زائد بخش تناسلی را از بین ببرد، مدت زمانی است که برای رشد مو در هر فرد تعیین می گردد.

به همین دلیل است که میزان چرخه رشد مو برای هر شخص که مایل به استفاده از پیشرفته ترین دستگاه های روز دنیا هستند، باید توسط متخصصین پوست و مو مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد.

بنابراین با توجه به سه فاز چرخه رشد مو ( آناژن، کاتاژن، تلوژن) این فاصله زمانی به منظور از بین بردن موهای زائد بیکینی مشخص می شود.

زمانی که مو به ریشه چسبیده است، یعنی فاز آناژن، زمانی است که برای از بین بردن موهای زائد بیکینی با کمک لیزر می تواند فولیکول های مو را به طور کامل با موفقیت بیشتر ویران سازد.

در هر دوره موهای زائد بیکینی در گام های مختلف رشد متغیری را دارا هستند

در هر دوره موهای زائد بیکینی در گام های مختلف رشد متغیری را دارا هستند و همین دلیل سبب شده که متخصصین تعداد جلسات مختلفی را برای حذف فولیکول های مو در گام آناژن تعیین نمایند.

نکته مهم این است که با توجه به میزان موهای زائد بخش ناحیه تناسلی در مرحله رشد به نوع پوست و همچنین موی فرد متغیر است.

یکی از دستگاه های مدرن و پیشرفته که با بهره مندی از تکنولوژی روز دنیا توسط متخصصین طراحی شده است، دستگاه « کندلا الکس 2019 » است که با کمک این دستگاه می توان اقدام به از بین بردن فولیکول های مو در این بخش فعال (آناژن) نمود.

به همین دلیل است که متخصصین زیبایی با تاکید فاصله بین جلسات لیزر بیکینی برای از بین بردن فولیکول های مو که در این مدت دوباره به چرخه ی رشد برگشته اند را امری مهم و ضروری می دانند.

همان طور که می دانید، رشد مو در بخش بیکینی در تمامی افراد متغیر بوده است و همچنین به دلیل استفاده مکرر افراد از تیغ، این ناحیه به مراتب رشد بیشتری را نسبت به بخش های دیگر داراست.

در هر دوره موهای زائد بیکینی در گام های مختلف رشد متغیری را دارا هستند
در هر دوره موهای زائد بیکینی در گام های مختلف رشد متغیری را دارا هستند

افرادی که کاندیدای مناسب انجام لیزر موهای زائد بیکینی هستند

موهای زائد ناحیه تناسلی در بانوان به وسیله لیزر، ملانینی که در پوست این ناحیه قرار دارد را مورد هدف قرار می دهد تا از این طریق جلوی رشد بیش از حد موهای زائد این بخش را بگیرد.

بنابراین بهترین افرادی که کاندیدای مناسب برای استفاده از لیزر موهای زائد بیکینی هستند، از نظر متخصصین زیبایی و پوست و مو افرادی هستند که دارای پوست روشن و همچنین موهای تیره هستند که با رعایت فاصله بین جلسات لیزر بیکینی در یک بازه زمانی مناسب از روند رشد موهای زائد این بخش جلوگیری می نمایند.

نکته ای که متخصصین به بیماران متذکر می شوند، علاوه بر این که لیزر درمانی به عنوان بهترین و مناسب ترین روش برای حذف موهای زائد است، باید به این مورد نیز توجه داشته باشند که روند درمانی موهای زائد بیکینی در سایر بانوان نیز متفاوت است.

اپراتوری که این شیوه درمانی را برای بیماران خود انجام می دهد، به دلیل این که حذف موهای زائد این بخش به وسیله لیزر با کمی درد و همچنین سوزش همراه است، قبل از انجام مراحل لیزر درمانی موهای زائد از کرم های بی حسی موضعی به منظور تسکین درد در بانوان استفاده می نمایند.

در این بین افرادی نیز هستند که کاندیدای مناسب برای انجام لیزر موهای زائد بیکینی نیستند:

بانوانی که از حمام آفتاب و یا این که دستگاه های سولاریم ( برنزه کننده ) استفاده می نمایند، کاندیدای مناسب برای حذف لیزر موهای زائد بیکینی نیستند و انجام این شیوه درمانی را باید به زمان دیگری موکول نمایند.

بانوانی که در ناحیه تناسلی دچار تبخال هستند، باید از انجام این شیوه زیبایی نیز خودداری نمایند.

گروه دیگری از افراد که کاندیدای مناسب انجام لیزر موهای زائد بخش بیکینی نیستند، اختصاص به بانوان باردار و همچنین شیرده دارد که باید انجام این روش زیبایی را به زمان بعد از این دوران موکول نمایند.

یکی دیگر از بانوانی که کاندیدای مناسب برای انجام لیزر موهای زائد بخش بیکینی نیستند، اشخاصی هستند که به اگزمای پوستی مبتلا هستند.

بانوانی که دارای سوابق کلوئید هستند

بانوانی که دارای سوابق کلوئید هستند نیز انجام این روش درمانی برای آن ها مقدور نیست.

گروه دیگری که کاندیدای مناسب برای انجام لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی نیستند، بانوانی هستند که به لوپوس یا پسوریازیس مبتلا هستند.

بانوانی که از ( ماینوکسیدیل ) نیز استفاده می کنند، گزینه مناسبی برای انجام لیزر موهای زائد این بخش نیستند. علاوه بر این بانوانی که از داروهای حاوی طلا استفاده می کنند نیز نمی توانند این شیوه را برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی استفاده نمایند.

تمامی موارد ذکر شده از بانوانی هستند که کاندیدای مناسب برای انجام لیزر موهای زائد بیکینی نیستند و باید این شیوه زیبایی را به زمان دیگری موکول نمایند.

پیروی نکردن از فاصله بین جلسات لیزر بیکینی

موهای زائد آناژن ( یعنی موهایی که در حال رشد هستند ) بعد از این که به وسیله یکی از دستگاه های مدرن و پیشرفته لیزر شدند، از بین نمی روند، بلکه به موهایی که در فاز استراحت هستند، یعنی موهای تلوژن تبدیل می گردند و می توان گفت که موهای زائد این بخش به صورت دائم و همیشگی متوقف می شوند. موهای زائد این بخش این قابلیت را دارا هستند که به مدت هفت روز بعد از درمان به وسیله لیزر رشد کنند.

باید بدانید که حذف موهای زائد به وسیله لیزر سبب سرعت دهی بیشتر در چرخه رشد مو می شود و موهایی را که به این روش از بین برده است، به اتمام دوره چرخه  نزدیک تر کرده است که این چرخه رشد در تمامی بانوان متغیر بوده است.

طبق مطالعاتی که متخصصین زیبایی انجام داده اند، به این نتیجه رسیده اند که رشد چرخه مو با توجه به فصول سال نیز متغیر بوده است.

چرخه رشد مو در افراد و عوامل ژنتیکی در افراد کاملاً متغیر بوده است

بنابراین چرخه رشد مو در افراد و همچنین عوامل ژنتیکی در افراد کاملاً متغیر بوده است، به همین دلیل است که متخصصین زیبایی در مورد فاصله زمانی مناسب بین جلسات لیزر موهای زائد بیکینی بهترین و مناسب ترین تصمیم را انجام می دهند.

این امکان وجود دارد که مرحله استراحت مو یا همان تلوژن مو با استفاده مکرر لیزر افزایش یافته که دلیل مهم و اساسی این روند افزایشی رشد دوباره موهای زائد بخش بیکینی است.

طبق تحقیقاتی که متخصصین انجام داده اند، به این نتیجه رسیده اند که هر چه فواصل زمانی بین جلسات لیزر موهای زائد بیکینی بیشتر باشد، تراکم مو نیز به مراتب کاهش می یابد و همچنین در مواردی که فواصل لیزر این قسمت نیز بیشتر باشد، تاثیر لیزر موهای زائد دستگاه تناسلی به اندازه کافی اثربخشی مثبتی را به همراه ندارد.

متخصصین یکی از مواردی که در مورد فاصله بین جلسات لیزر بیکینی باید به آن توجه داشته باشند، چرخه رشد مو در بانوان است که در هر فرد این روند متغیر بوده است که باید به این نکته برای انجام لیزر موهای زائد دقت نمایند.

چرخه رشد مو در افراد و عوامل ژنتیکی در افراد کاملاً متغیر بوده است
چرخه رشد مو در افراد و عوامل ژنتیکی در افراد کاملاً متغیر بوده است

شیوه درمانی لیزر موهای زائد

لیزرهایی که برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی به کار برده می شود، توسط سازمان FDA از نظر درجه پزشکی مورد تایید قرار گرفته است که با تکان های کوتاه ایجاد شده، نور را در ناحیه مورد نظر پخش می کند.

باید بدانید که این دستگاه نسبت به رنگ پوست بدن فرد حساس بوده و در نتیجه نوری را که تولید می کند، بر روی رنگدانه های ملانین پوست تاثیر گذاشته و به این ترتیب جذب می نماید و در نهایت گرمایی که محصول نور لیزر تولید شده است، فولیکول های موجود در موهای زائد بیکینی را به مراتب تغییر می دهد.

به این ترتیب بعد از چند روز از دوره درمانی به وسیله لیزر، موهای زائد بیکینی به این ترتیب شروع به ریزش می کند و در نهایت فولیکول های موی این ناحیه دیگر توانایی تولید موهای جدید در ناحیه تناسلی را ندارند.

مزیت های استفاده از لیزر موهای زائد

این شیوه درمانی زیبایی دارای مزیت های متعددی است که عبارتند از:

صرفه جویی در زمان

یکی از مزیت های این شیوه درمانی را می توان به صرفه جویی در زمان اشاره کرد. به این صورت که اپراتور این بخش در کمتر از نیم ساعت تمامی موهای زائد بخش بیکینی ناحیه تناسلی را از بین می برد. احتمال دارد که شما در کمتر از چند دقیقه بتوانید با کمک تیغ موهای زائد این بخش را از بین ببرید.

اما باید به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از تیغ برای این بخش هم خطرناک است و هم سبب می شود که پوست این ناحیه به مراتب تیره تر شود و در کمتر از دو روز مجدداً موهای زائد شروع به رشد نمایند.

به همین ترتیب سایر شیوه های دیگر برای حذف موهای زائد ناحیه تناسلی مانند اپیلاسیون و یا وکس کردن، علاوه بر تکرار مجدد، یک شیوه دائمی و همیشگی محسوب نمی شود.

به همین دلیل است که امروزه بیشتر متخصصین زیبایی به دلیل صرفه جویی در زمان و همچنین بهره مندی از یک شیوه دائمی و همیشگی لیزر موهای زائد را به بیماران توصیه می کنند. شما با انجام لیزر درمانی می توانید در یک بازه زمانی کوتاه با یک پوست صاف و همچنین بدون مو همراه باشید.

انجام لیزر موهای زائد بیکینی در ابتدا شش جلسه با فاصله زمانی مشخص بوده است و سپس سالی یک یا دو بار را متخصصین زیبایی به بانوان برای حذف موهای زائد توصیه می نمایند. به این ترتیب مشاهده می کنید که استفاده از این روش درمانی زیبایی که با رعایت فواصل میان جلسات لیزر به چه میزان در زمان شما صرفه جویی می شود.

صرفه جویی در هزینه

طبق مطالعات انجام شده نیمی از بانوان برای برطرف کردن موهای زائد ناحیه تناسلی از شیوه های متعددی مانند:

1)    اصلاح با تیغ 2) اپیلاسیون 3) کرم های موبر

استفاده می کنند که هر یک از این محصولات بهداشتی به نوبه ی خود هزینه بر هستند. بانوان می توانند با جایگزین کردن لیزر موهای زائد بیکینی تا حد زیادی در هزینه ها صرفه جویی نمایند و یک روش دائمی و ماندگار را که دارای اثربخشی مثبت است و علاوه بر این پوست نرم و با طراوتی را به همراه می آورد نیز ستفاده نمایند.

صرفه جویی در هزینه
صرفه جویی در هزینه

داشتن پوست صاف دائمی

یکی دیگر از مزیت های لیزر بیکینی را می توان به پوست صاف به صورت تمام وقت در بانوان اشاره کرد. بانوانی که برای رفع موهای زائد ناحیه تناسلی از تیغ استفاده کرده اند، این امر سبب شده که به مرور زمان این افراد با تیرگی پوست و همچنین ضخیم شدن موهای این ناحیه همراه شوند.

امروزه متخصصین زیبایی بهترین شیوه درمانی برای رفع این مشکل را استفاده از لیزر برای موهای زائد بیکینی می دانند. زیرا با رعایت فاصله بین جلسات لیزر بیکینی در یک دوره کوتاه بانوان با یک پوست نرم و با طراوت همراه هستند.

کاهش تحریک پوستی

یکی دیگر از مزیت هایی که لیزر موهای زائد برای بخش بیکینی دارد را می توان به کاهش میزان تحریکات پوستی اشاره کرد. به طور کلی بانوانی که برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی از:

1)    کرم های مخصوص اصلاح 2) مواد اپیلاسیون 3) کرم های موبر 4) وکس

استفاده می نمایند، باید بدانند که تمامی این مواد برای برطرف کردن موهای زائد سبب تحریک پوستی  می شود. علاوه بر این استفاده مکرر از این مواد سبب مواردی نظیر:

1)    بریدگی 2) سوختگی 3) قرمزی 4) موهای مرده 5) سوزش 6) موهای زیر پوستی

نیز می گردد.

زیاد شدن اثرات منفی

البته در اثر استفاده مکرر، به تدریج این اثرات منفی نیز بیشتر می شود. زیرا شیوه هایی که بانوان برای حذف موهای زائد استفاده می کنند، سبب تحریکات پوستی نیز می گردد که به منظور حفظ بهداشتی یک پوست فاقد مو به صورت مداوم این روش را مجدداً تکرار می نمایند.

بانوان برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی می توانند لیزر موهای زائد را جایگزین شیوه های پرهزینه و تحریک کننده پوست نمایند و از این طریق به صورت دائم و همیشگی از شر موهای زائد این ناحیه نیز راحت شوند.

کلیه موارد ذکر شده از مزیت های لیزر درمانی پوست است که سبب شده تا بیشتر بانوان امروزه از این شیوه درمانی زیبایی نیز استفاده نمایند. البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که فاصله بین جلسات لیزر بیکینی نیز در درمان بیماران و همچنین حذف موهای زائد به صورت دائمی و همیشگی نیز کمک بسزایی می نمایند.

زیاد شدن اثرات منفی
زیاد شدن اثرات منفی

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

بانوانی که به منظور برطرف کردن موهای زائد ناحیه تناسلی از لیزر درمانی پوست استفاده می کنند، باید به مراقبت های بعد از لیزر که امری مهم و ضروری است نیز بسیار توجه داشته باشند.

یکی از مراقبت های بعد از لیزر، جلوگیری از صدمات احتمالی است. به این صورت که حداکثر تا چند روز بعد از لیزر سعی کنید که به پوست یا فولیکول های مو آسیبی وارد نشود. متخصصین متذکر می شوند که از مواردی نظیر:

1)    وکس 2) الکترولیز 3) لایه برداری 4) تاتو، و همچنین از شیوه های جوانسازی پوست نیز مثل:

اندولیفت، میکرونیدلینگ و همچنین هایفوتراپی نیز خودداری نمایند. متخصصین زیبایی به بانوان متذکر می شوند که حداکثر بین چهار تا پنج روز از انجام موارد ذکر شده نیز خودداری نمایند و آن را به زمان دیگری موکول کنید.

یکی دیگر از مراقبت هایی که بانوان بعد از لیزر درمانی پوست باید انجام دهند

یکی دیگر از مراقبت هایی که بانوان بعد از لیزر درمانی پوست باید انجام دهند، این است که انجام لیزر نیز سبب گرم شدن بافت های فولیکولی مو می شود. پس بهتر است که از گرم شدن پوست نیز خودداری کنند. به طور مثال لیزر موهای زائد بخش بیکینی، بلافاصله بعد از گرم شدن از حالت عادی نیز گرم تر می شود.

به همین منظور متخصصین زیبایی متذکر می شوند که بعد از لیزر این بخش از انجام هر گونه فعالیت ها و همچنین مواردی که سبب گرم شدن بیش از حد این بخش نیز می شوند نیز خودداری نماید.

بهتر است که بانوان بعد از لیزر موهای زائد بخش بیکینی از انجام مواردی نظیر:

1)    ورزش 2) فعالیت های فیزیکی 3) جکوزی 4) سونا

و سایر موارد دیگری که سبب افزایش دمای بافت های پوستی این بخش می شود نیز خودداری نمایند. البته باید گفت که تمامی این موارد حداکثر به مدت دو روز بوده است.

بعد از این مدت بانوان می توانند به هر نوع فعالیتی نیز بپردازند و ممنوعیتی را نیز ندارند. همچنین متخصصین زیبایی به بانوان نیز متذکر می شوند که از قرار گرفتن در معرض نور خورشید نیز خودداری نمایند.

نکات مهم در مورد مراقبت های بعد از لیزر درمانی پوست

از نکات مهم دیگری که باید به عنوان مراقبت های بعد از لیزر درمانی پوست به آن توجه داشته باشید، عبارتند از:

1)    بهتر است که بعد از لیزر موهای زائد بیکینی، محل درمان را زیر لباس بپوشانیم.

2)    اگر مایل به برنزه کردن بدن هستید، بهتر است که این کار را بعد از اتمام دوره لیزر درمانی پوست انجام دهید. زیرا انجام آن امری خطرناک بوده و علاوه بر این تاثیرگذاری مثبت برای از بین بردن موهای زائد بخش بیکینی را به مراتب از بین می برد.

3)    یکی از نکات مهمی که متخصصین زیبایی به تمامی بانوان بعد از انجام لیزر درمانی موهای زائد متذکر می شوند، استفاده از ژل های مخصوص و همچنین لوسیون های مناسب برای بخش بیکینی است که این امر به طراوت و نرمی پوست این ناحیه نیز کمک بسزایی می کند.

4)    مصرف آب فراوان نیز یکی دیگر از نکات مهم بعد از لیزر موهای زائد است. کم آبی سبب اثربخشی منفی لیزر موهای زائد می شود. به همین دلیل است که متخصصین به بانوان متذکر می شوند که حتماً بعد از لیزر به میزان کافی آب مصرف نمایند.

آب استخر حاوی مقادیر زیادی کلر است

5)    همان طور که می دانید، آب استخر حاوی مقادیر زیادی کلر است که سبب تحریک پوست بدن می شود. پس بهتر است که به مدت دو روز بعد از لیزر از رفتن به استخر نیز خودداری نمایید.

6)    یکی از نکات مهم به عنوان مراقبت های بعد از لیزر را می توان به پرهیز از حمام یا دوش آب گرم اشاره کرد. زیرا این امر سبب گرم شدن بیش از حد فولیکول های پوستی شده و در نتیجه تاثیر لیزر موهای زائد را نیز به مراتب کاهش می دهد.

تمامی موارد ذکر شده از نکات مهم لیزر درمانی پوست موهای زائد است که با پیروی از تمامی این نکات و همچنین رعایت فاصله بین جلسات لیزر بیکینی می توان در یک بازه زمانی کوتاه به بهترین و مطلوب ترین نتیجه استفاده از لیزر دست پیدا کنیم.

آب استخر حاوی مقادیر زیادی کلر است
آب استخر حاوی مقادیر زیادی کلر است

در چه مواقعی بانوان بعد از لیزر درمانی پوست باید به پزشک مراجعه کنند

به طور کلی بانوانی که برای حذف موهای زائد بیکینی از لیزر استفاده کرده اند و بدن آن ها نسبت به این دستگاه عکس العمل های منفی نشان داده باشد، باید سریعاً به متخصص زیبایی مراجعه کرده و مشکلات ایجاد شده در این ناحیه را با وی در میان بگذارند.

در صورتی که بیماران با قرمزی و یا تورم در این ناحیه همراه هستند، باید به این نکته توجه داشته باشند که این مشکل برای تمامی بانوان امری طبیعی بوده است. اما در صورتی که با عفونت های پوستی بعد از لیزر همراه شده اند، باید مراقبت های لازم را انجام دهند.

همچنین بانوانی که تمایل به بارداری دارند نیز باید قبل از انجام لیزر ناحیه بیکینی به پزشک متخصص زیبایی مشاوره نمایند.

زیرا انجام لیزر بیکینی به یک دوره زمانی مشخصی نیاز دارد که باید به صورت مرتب بانوان مراحل آن را پشت سر بگذارند. بر همین اساس متخصصین پوست و مو انجام این شیوه زیبایی را بعد از دوران بارداری به بانوان توصیه می نمایند.

نکته در مورد مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

بهتر است بدانید که یکی از نکات مهمی که تمامی متخصصین زیبایی و پوست و مو به بانوان متذکر می شوند، این است که به هیچ عنوان بعد از لیزر از سولاریوم استفاده نکنند.

آفتاب نگیرند و همچنین در معرض نور خورشید نیز قرار نگیرند. علاوه بر این به بانوان متذکر می شوند که از پوشیدن لباس زیرهای تنگ که در اثر تماس آن با پوست سبب تحریک های پوستی می شود نیز به مدت چهل و هشت ساعت نیز خودداری نمایند.

اثرگذاری لیزر

بهتر است بدانید که تاثیر و اثرگذاری لیزر زمانی بهترین و مطلوب ترین نتیجه را به همراه دارد که فاصله بین جلسات لیزر بیکینی رعایت شده و همچنین دوره درمانی را به طور کامل پشت سر گذارد.

متخصصین زیبایی چهار تا شش جلسه لیزر درمانی موهای زائد را تقریبا بین یک تا دو ماه برای بیماران در نظر می گیرند که در این جلسات، بخش عمده ای از موهای زائد به صورت دائم و همیشگی از بین می رود. همان طور که توضیح دادیم، موهای بدن از یک چرخه رشد تشکیل شده اند که دارای سه فاز هستند. به این ترتیب که:

1) در فاز اول موهای بدن رشد کرده 2) در فاز دوم رشد موهای بدن راکد مانده و همچنین پیاز مو نیز تجزیه می شود. 3) در فاز سوم نیز مو شروع به ریزش می کند و همچنین فولیکول های مو بین نود تا صد و بیست روز ( سه تا چهار ماه) رشد نمی کند و غیر فعال می شوند.

بنابراین اثرگذاری بیشتر لیزر بر روی مرحله نخست از موهای بدن است. زیرا بین هشتاد تا نود درصد از موهای زائد در گام نخست وجود دارند.

به این ترتیب بانوان بعد از این که تمامی مراحل لیزر موهای زائد بیکینی را پشت سر گذاشتند، به مراتب با کاهش هشتاد تا نود درصدی موهای زائد بخش بیکینی همراه می شوند که به صورت دائم و همیشگی است و در نتیجه با یک پوست با طراوت و نرمی نیز بانوان همراه می شوند که از اثر گذاری مثبت لیزر موهای زائد محسوب می شود.

شیو کردن بین جلسات لیزر موهای زائد

برعکس شیوه های دیگری که برای از بین بردن موهای زائد بدن از آن استفاده می شود، فقط لیزر است که این امکان را برای بانوان ایجاد می کند که در فاصله بین جلسات لیزر بیکینی امکان استفاده از شیو کردن را داشته باشند.

زیرا شیو کردن در بین فواصل زمانی برای تمامی بانوانی که این شیوه زیبایی را انتخاب کرده اند، امری مهم محسوب می شود.

رشد موهای زائد بخش بیکینی بعد از هر جلسه لیزر امری طبیعی است. زیرا هر فولیکول پوستی مو در گام دیگری از چرخه رشد مو قرار می گیرد.

به همین دلیل است که بیشتر متخصصین زیبایی به بانوان چندین گام لیزر درمانی پوست را با فواصل زمانی ده هفته، به منظور دست یافتن به حذف کامل موهای زائد به بیماران توصیه می کنند.

متخصصین زیبایی به بانوان متذکر می شوند که قبل از انجام لیزر موهای زائد بیکینی، این ناحیه را به طور کامل شیو کرده تا از این طریق لیزر بتواند با شلیک مشخصی فولیکول مو را مورد هدف قرار دهد.

شیو کردن بین جلسات لیزر موهای زائد
شیو کردن بین جلسات لیزر موهای زائد

عوامل تاثیرگذار در هزینه لیزر موهای زائد

باید به این نکته توجه داشته باشید که هزینه لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی بانوان (ژنیتال) به مقدار موهای این ناحیه موجود در سطح این منطقه و همچنین تعداد جلساتی که متخصص پوست و مو برای درمان بانوان مناسب می دانند، بستگی دارد.

متخصصین در هر جلسه به صورت معمول تقریباً حدود بیست درصد از موهای زائد دستگاه تناسلی را از بین می برند و همچنین به بانوان متذکر می شوند که به منظور رسیدن به بهترین نتیجه و اثربخشی، بهتر است که فاصله بین جلسات لیزر بیکینی را به طور کامل دنبال نمایند.

باید بدانید که مهمترین عامل در هزینه لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی، مرکزی است که در آن اقدام به انجام لیزر درمانی می نمایند. در این فاکتور باید به عوامل دیگری نظیر:

عوامل تاثیرگذار در هزینه لیزر موهای زائد
عوامل تاثیرگذار در هزینه لیزر موهای زائد

1)    نوع دستگاه لیزری که کلینیک زیبایی برای حذف موهای زائد استفاده می کند، یکی از عوامل تاثیرگذار در هزینه لیزر بخش بیکینی است. امروزه اکثر کلینیک های زیبایی پوست و مو پیشرفته ترین و همچنین مدرن ترین دستگاه ها برای از بین بردن موهای زائد استفاده می کنند.

به این ترتیب هزینه ابزار دستگاه و همچنین محصولات مصرفی بیشتر سبب تاثیرگذاری بیشتر لیزر به منظور از بین بردن موهای زائد و علاوه بر این هزینه لیزر موهای زائد را نیز به مراتب افزایش می دهد.

مهارت و همچنین تخصصی که کادر درمانی کلینیک زیبایی

2)    مهارت و همچنین تخصصی که کادر درمانی کلینیک زیبایی در این زمینه به دست آورده است، یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در هزینه لیزر موهای زائد نیز محسوب می شود. بانوان باید به این نکته توجه داشته باشند که شخصی که بدن شما را لیزر می کند، دستگاه لیزر نیست، بلکه اپراتور لیزر درمانی است که باید در این زمینه تجربه و مهارت های لازم را کسب کرده باشد.

زیرا هر چه این شخص متبحر و با تجربه باشد، تاثیرگذاری لیزر برای بیکینی نیز به مراتب بیشتر می شود و همچنین عوارض کمتری را برای بانوان به همراه می آورد.

فاصله بین جلسات لیزر بیکینی
فاصله بین جلسات لیزر بیکینی

3) یکی از مهمترین عوامل اثرگذار بر روی قیمت تمام شده هزینه لیزر موهای زائد اختصاص به ناحیه تحت درمان دارد. بعضی از بانوان به دلیل استفاده مکرر از تیغ و یا اپیلاسیون سبب رشد سریع و بیشتر موهای زائد ناحیه بیکینی شده اند که همین امر سبب شده تا انجام لیزر برای این بخش به مراتب نسبت به سایر بخش های دیگر هزینه بیشتری را در برگیرد.

کلینیکی که لیزر در آن انجام می گیرد

4) یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در هزینه لیزر اختصاص به کلینیکی است که لیزر در آن انجام می گیرد. کلینیک هایی که در مناطق بالای شهر قرار دارند و از امکانات و تجهیزات بیشتری برخوردار هستند، به مراتب هزینه بیشتری را نسبت به کلینیک هایی که در مناطق پایین شهر واقع شده اند، به خود اختصاص می دهند.

5) مرکز تخصصی لیزر موهای زائد باید حتماً توانایی حذف موهای زائد ناحیه تناسلی را با در نظر گرفتن رنگ پوست و همچنین ضخامت موهای فرد را نیز دارا باشد.

6)  دسترسی راحت و آسان به مرکز لیزر موهای زائد یکی دیگر از دلایل موثر در هزینه حذف موهای زائد است.

7) این مراکز باید به صورتی باشد که شخص با توجه به هر رنگ پوست و همچنین ضخامت مویی که دارا است، بتوانند به آسانی و در یک بازه زمانی کوتاه اقدام به رفع موهای زائد بخش بیکینی نمایند.

کلیه موارد ذکر شده از عوامل تاثیرگذار در هزینه های لیزر موهای زائد بیکینی است که بانوان با رعایت فاصله بین جلسات لیزر بیکینی می توانند تا حد زیادی در هزینه ها نیز صرفه جویی نمایند.

کلینیکی که لیزر در آن انجام می گیرد
کلینیکی که لیزر در آن انجام می گیرد

سوالات رایج در مورد لیزر بیکینی

یکی از متداول ترین سوالاتی که تمامی بانوان در خصوص لیزر درمانی پوست دارند، این است که نتیجه لیزر چه زمانی قابل مشاهده است؟

متخصصین به بانوانی که این شیوه زیبایی را انتخاب کرده اند، متذکر می شوند که بعد از چهارده روز پس از نخستین جلسه لیزر موهای زائد بیکینی نتایج درمانی به طور کامل قابل مشاهده است و همچنین ریزش بخش وسیعی از موهای زائد این بخش توانسته رضایت بیشتر بانوان را به خود جلب نماید.

اثربخشی لیزر موهای زائد بیکینی به این صورت که با: 1) به راحتی کنده شدن موها 2) کز کردن موها 3) ریزش مو، نیز به همراه است.

باید گفت که در جلسه های اول و همچنین دوم بخش زیادی از موهای زائد این بخش حذف می گردد. البته بانوان باید حداکثر چهار جلسه لیزر را در فاصله های زمانی تعیین شده به صورت مکرر انجام دهند.

آیا انجام لیزر موهای زائد سبب تغییر رنگ و یا این که ایجاد لک در بخش دستگاه تناسلی بانوان می گردد؟

انجام لیزر موهای زائد بیکینی در مواردی که به شکل استاندارد صورت بگیرد، به هیچ وجه سبب بروز لک و یا تغییر رنگ تیره پوست بخش بیکینی نمی گردد. حتی باید گفت که این امر سبب می شود که پوست این ناحیه چند درجه روشن تر از قبل شود.

متخصصین به بانوان متذکر می شوند که انجام لیزر موهای زائد بیکینی نقش بسزایی در برطرف کردن تیرگی پوست ناحیه تناسلی که بر اثر استفاده مکرر از مصرف تیغ بوده است نیز می شود.

تعداد جلسات لیزر موهای زائد دستگاه تناسلی چند جلسه است؟

انجام لیزر موهای زائد بیکینی بر اساس رنگ پوست زمینه ای فرد و همچنین رنگ موی بانوان معمولاً بین چهار تا ده جلسه است. متخصصین به منظور اثربخشی بیشتر این شیوه زیبایی فاصله بین هر جلسه لیزر را بین شش تا هشت هفته توصیه کرده اند.

تعداد جلسات لیزر موهای زائد دستگاه تناسلی چند جلسه است؟
تعداد جلسات لیزر موهای زائد دستگاه تناسلی چند جلسه است؟

آیا انجام لیزر موهای زائد بیکینی خطری را برای بانوان ایجاد نمی کند؟

با پیشرفت علم و تکنولوژی در زمینه پزشکی باید گفت که این شیوه زیبایی یک روش بی خطر و بدون دردی است. به این صورت که نوری که از لیزر منتشر می شود، توسط فولیکول های مو جذب می گردد و به این ترتیب نور لیزر سبب می شود که موهای زائد ناحیه تناسلی بدون این که به پوست و یا این که بافت های اطراف آسیبی وارد کند حذف گردد.

این شیوه زیبایی به عنوان یک روش درمانی غیر تهاجمی شناخته شده است و بعد از استفاده هیچ زخم و یا آسیبی را بر روی پوست ایجاد نمی کند. بانوان بعد از اتمام جلسه لیزر درمانی پوست می توانند به فعالیت های روزانه و شغلی خود باز گردند.

در مجموع باید گفت که حذف موهای زائد ناحیه تناسلی به شیوه استفاده از لیزر به عنوان یکی از روش های دائمی و بی خطری است که امروزه اکثر متخصصین زیبایی به بانوان توصیه می کنند.

آیا استفاده از لیزر به منظور حذف موهای زائد بیکینی سبب نازائی و یا سرطان در بانوان می شود؟

باید گفت که این دستگاه های پیشرفته و مدرن با توجه به وجود نوری که از خود منتشر می کنند، هیچ گونه مشکلی را در طولانی مدت مانند سرطان، کاهش باروری و همچنین نازائی را برای بانوان به همراه نمی آورد و از نظر پزشکی مورد تایید است.

آیا استفاده از لیزر به منظور حذف موهای زائد بیکینی سبب نازائی و یا سرطان در بانوان می شود؟
آیا استفاده از لیزر به منظور حذف موهای زائد بیکینی سبب نازائی و یا سرطان در بانوان می شود؟

الکترولیز بهتر است یا لیزر درمانی؟

باید بدانید که الکترولیز و همچنین انجام لیزر درمانی پوست، هر دو دارای اثر گذاری مثبت و ماندگار است. اما متخصصین زیبایی و پوست و مو متعقدند، در صورتی که از پیشرفته ترین و مدرن ترین دستگاه های روز دنیا، لیزر درمانی پوست برای از بین بردن موهای زائد بیکینی استفاده شود، می توان در کوتاهترین زمان به بهترین نتیجه و عملکرد لیزر بر روی پوست دست پیدا کنند.

نتیجه گیری

امروزه یکی از معضلاتی که اکثر بانوان با آن همراه هستند، در خصوص موهای زائد ناحیه تناسلی (بیکینی) است که در اثر استفاده مکرر از تیغ سبب تیره شدن پوست و همچنین رشد سریع مو در این ناحیه شده است.

متخصصین زیبایی یکی از موثرترین شیوه های درمانی که به حذف موهای زائد بیکینی کمک بسزایی می نماید را استفاده از لیزر می دانند.

بانوان با رعایت فاصله بین جلسات لیزر بیکینی که متخصصین برای آن ها تعیین کرده اند، می توانند در طی چهار الی شش جلسه با حذف موهای زائد این بخش همراه شوند.

نتیجه گیری
نتیجه گیری

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با زر کلینیک:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
با یک کلیک تماس بگیرید