میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

تزریق بوتاکس برای دیستونی گردن
تزریق بوتاکس برای دیستونی گردن

لیست موضوعات

تزریق بوتاکس برای دیستونی گردن

ما در این مقاله قصد داریم به بررسی موضوع تزریق بوتاکس برای دیستونی گردن بیپردازیم.

تزریق کردن بوتاکس برای گردن در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین علت های مراجعه کننده به دکتر می باشد. علت های مختلفی وجود دارد تا فرد برای تزریق کردن بوتاکس گردن به دکتر مربوطه رجوع کند که پرطرفدار ترین آن ها به قصد جوان ماندن، شادابی و زیباسازی صورت و گردن مراجعه می کنند.

اما لازم به تذکر است که به جز در نظرگرفتن زیبایی و جوان ماندن گردن، علت های مهم دیگری مانند بیماری های ناشی از گردن و یا پیشگیری از آن وجود دارند که بعضی از آن عبارتند از: درمان کجی سر و گردن برای رفع آن، درمان سفت شدن و انقباض زیاد عضلات گردن، درمان شل شدگی و یا به عبارت دیگر افتادگی غیرعادی عضلات گردن، همچنین درمان دردهای گردن به علت گرفتگی و سفت شدن عضلات و…

به همین علت این دلایل باعث شده است از ناحیه ها و جاهای مختلف بدن برای تزریق کردن بوتاکس، قسمت گردن جز شایع ترین علت های مراجعه به دکتر باشد. باید توجه داشت جوان ماندن و زیبایی گردن به صورت فرد زیبایی خاصی در جهت جوان تر شدن می شود.

تزریق بوتاکس برای دیستونی گردن
تزریق بوتاکس برای دیستونی گردن

ما در این مقاله درباره ی این موضوع به چند سوال زیر پاسخ می دهیم.

1) بیماری دیستونی گردن چیست؟

2) تزریق بوتاکس به چه معناست و به طور اختصار درباره ی آن توضیح دهید؟

3) درمان دیستونی گردن با روش تزریق بوتاکس را شرح دهید؟

4) عوارض پیش آمده ی بوتاکس گردن را بیماران بازگو کنید؟

5) نام چند داروی مصرفی برای درمان دیستونی گردن را همراه با تزریق بوتاکس بنویسید؟

تزریق بوتاکس برای دیستونی گردن
تزریق بوتاکس برای دیستونی گردن

 

1) بیماری دیستونی گردن چیست؟

یکی از بیماری های ناشی از گردن، بیماری تورتیکولی یا کجی گردن می باشد و در واقع یک اختلال عصبی- حرکتی است که عواملی همچون ژنتیکی ویا محیطی مانند حادثه و صدمات بدنی، کم رسیدن اکسیژن به هنگام زایمان، مصدومیت ها در به وجود آمدن این بیماری دخیل هستند.

ضربه مغزی نیز می تواند یکی ازعلت به وجود آمدن این بیماری باشد. این بیماری به بیماری لکسیا نیز نوشته می شود و نام دیگر آن میان پزشکان به دیستونی گردن مشهوراست که باعث به وجود آمدن انقباض شدید و غیرطبیعی عضلات گردن می شود که به همین علت گردن به سمت جلو و یا عقب خم شده و می تواند به طورغیرعادی بچرخد. سن به وجود آمدن این بیماری ممکن است درهرسنی پیش بیاید اما معمولا سن آن به طور تقریب بین 30 تا 50 سالگی است.

متاسفانه باید گفت درمان قطعی برای این بیماری شناخته نشده است اما می توان به وسیله ی داروها و همچنین تزریق بوتاکس گردن به پیش روی این بیماری خاتمه دهیم و حتی در بعضی از بیماران با تزریق بوتاکس این بیماری بطور کامل متوقف می شود.

اگر به این بیماری اهمیت ندهیم و برای پیش روی آن کاری انجام ندهیم ممکن است با پیشرفته تر شدن بیماری باعث عوارضی در ناحیه ی شانه ها، ستون فقرات، فک و نیزبازو شود.

برای کمترشدن این بیماری باید بیمار استراحت و خواب کافی داشته باشد و نباید استرس به خود راه دهد. از دیگر روش های درمان برای دیستونی گردن می توان به تحریک کردن عمیق مغز نام برد که در بعضی از بیماران می تواند مفید، موثر و قابل درمان باشد.

1) بیماری دیستونی گردن چیست؟
1) بیماری دیستونی گردن چیست؟

2)تزریق بوتاکس به چه معناست و به طور اختصار درباره ی آن توضیح دهید؟

تزریق بوتاکس به معنی تغییر دادن باکتری کلستریدیوم بوتولونیوم در عضلات منقبض کننده گردن است که باعث ضعیف کردن عضلات و فلج موقتی پایانه های عصبی عضلات گردن می شود و در نتیجه شاهد آن هستیم که بیماری کنترل شده است. باید به این موضوع توجه خاصی داشته باشیم که تزریق بوتاکس زیرنظر پزشک متخصص صورت بگیرد تا هیچ عوارضی نداشته باشد.

تنها عیب این عمل می تواند موقتی بودن آن باشد که بعد ازطی کردن فاصله ی زمانی 4الی 6ماه باید دوباره تزریق بوتاکس گردن را انجام دهیم. نکته قابل توجه این است که برای افراد زیر 18 سال و کودکان و نوزادان ممنوع و غیرقابل استفاده می باشد. برای بهترشدن نتیجه بوتاکس گردن و یا زودتر جواب دادن آن از دارو نیز کنارش استفاده می کنند.

2)تزریق بوتاکس به چه معناست و به طور اختصار درباره ی آن توضیح دهید؟
2)تزریق بوتاکس به چه معناست و به طور اختصار درباره ی آن توضیح دهید؟

3) درمان دیستونی گردن با روش تزریق بوتاکس را شرح دهید؟

درحال حاضر بهترین روش انجام شده درمان دیستونی گردن با استفاده از روش تزریق بوتاکس صورت می گیرد. این عمل بدون نیاز به بی حسی موضعی صورت می گیرد.

به بوتاکس، دیسپورت نیز می گویند. بوتاکس یا  دیسپورت با تزریق نمودن به داخل عضلات گردن باعث ضعیف شدن همان عضله می شود. اثر استفاده از آن برای بیماران معمولا بین 4 تا 5 روز آغاز شده و در فاصله ی 2 هفته به اوج خود می رسد.

بیشتر بیماران از تزریق بوتاکس برای گردن خود راضی و خشنود هستند چرا که این عمل به مدت زمانی 3 الی 4 ماه اثر مطلوب آن به وضوح مشخص است. بعضی از بیماران که عمل تزریق برای آن ها پاسخ داده است، بعد از تزریق های سری های بعد به علت به وجود آمدن آنتی بادی هایی در بدن مقابل دارو، دیگر به تزریقات بعد جواب نمی دهند. به همین علت برای کم ترشدن این آنتی بادی ها، باید فاصله ی زمانی تزریق ها از 3 ماه کم تر نباشد.

3) درمان دیستونی گردن با روش تزریق بوتاکس را شرح دهید؟
3) درمان دیستونی گردن با روش تزریق بوتاکس را شرح دهید؟

4) عوارض پیش آمده ی بوتاکس گردن را بیماران بازگو کنید؟

از عارضه هایی که ممکن است به طوراندک در تزریق بوتاکس گردن پیش بیاید، به وجود آمدن اختلال بلع البته به طورموقت در فاصله زمانی چند روز یا چند هفته می باشد. از دیگر عوارض آن به پشت گردن می توان به شل شدگی وافتادن سر به روی شانه که این نیز به طور موقت است نام برد.

 

5) نام چند داروی مصرفی برای درمان دیستونی گردن را همراه با تزریق بوتاکس بنویسید؟

در ابتدا لازم به تذکر است که برای خوردن داروها و تزریق بوتاکس از پزشک متخصص مشورت گرفته و زیر نظر تجویز او آن ها را مصرف و استفاده کنیم. داروهای مصرفی برای درمان دیستونی گردن شامل موارد زیر می باشد:

بکلوفن، کلونازپام، آنتی کلینرژیک ها نظیر بیپریدین، تری هگزی فنیدیل ، گاباینتین و سایر داروهای دیگر و… است.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران و فارغ التحصیل 1368

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سابقه موفق از سال 86 در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ

سابقه درخشان از سال 94 در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا تاچ

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس : 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل :info@drzarganj.com

 

به طور حتم موضوعات بهترین دکتر برای تزریق بوتاکس و بوتاکس گردن و درمان واژینیسموس با بوتاکس و بوتاکس خط گردن و تزریق ژل و بوتاکس در میرداماد چگونه انجام می شود و نحوه تزریق بوتاکس گردن چگونه است؟ و کلینیک تزریق ژل و بوتاکس در قیطریه به شما کمک شایانی برای فهم دقیق تر در مورد بوتاکس می کنند

ما قصدمان بر این است شما را با قیمت بوتاکس نورونوکس و تاتو بعد از بوتاکس مشکلی ندارد؟ و نکات مهم قبل و بعد از بوتاکس و بوتاکس صورت برای کدام چروکها موثر است و ورزش بعد از بوتاکس و بوتاکس ابرو و همه چیز درباره اثرات مثبت و منفی بوتاکس آشنا کنیم

داشتن فهم درست و دقیق در مورد بوتاکس به شما کمک می کند تا انتخاب درستی داشته باشید ازاین رو مقالات رفع چروک گردن با بوتاکس امکان پذیر است  و بعد از بوتاکس چند ساعت نباید خوابید و انتخاب بهترین دکتر برای تزریق بوتاکس زیر بغل و درمان قطعی پتوز ناشی ازبوتاکس و از بین بردن اثر بوتاکس چگونه انجام می شود را بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید