میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

لیزر زیر بغل چند جلسه طول میکشه
لیزر زیر بغل چند جلسه طول میکشه

لیست موضوعات

لیزر زیر بغل چند جلسه طول میکشه

با ما همراه باشید تا بدانیم که لیزر زیر بغل چند جلسه طول میکشه .

یکی از نشانه هایی که مشخص می کند که فرد دارد دوران بلوغ را می گذراند، رشد موهای زائد در ناحیه های مختلف بدن به خصوص در قسمت تناسلی و زیر بغل است. به نوعی می توان گفت که چگونگی رویش موهای زائد برای آقایان و خانم ها با هم متفاوت بوده و الگوی یکسان و مشابهی برای رشد ندارند.

لیزر زیر بغل چند جلسه طول میکشه
لیزر زیر بغل چند جلسه طول میکشه

برای کسب اطلاعات لازم در مورد لیزر زیر بغل چند جلسه طول میکشه می توانید به زر کلینیک مراجعه کنید و یا با شماره تلفن این کلینیک که در انتهای همین پست درج شذه است تماس بگیرید.

فعالیت های غده های جنسی

به وجود آمدن این موها بر اثر فعالیت های غده های جنسی و هورمون هایی که از آن ها ترشح می شوند، بوده و در نتیجه می توانیم بگوییم که رشد آن ها امری کاملا طبیعی در روال رشد و نمو انسان است و از نظر تعریف های فیزیولوژیکی نمی توان آن ها را در دسته ی موهای زائد دسته بندی کرد.

اما با همه ی این ها از جنبه های بهداشتی و تمیز نگاه داشتن بدن و حتی زیبایی، این موها در دسته ی موهای زائد هستند که می بایست حتما برای از بین بردن آن ها اقدام هایی را صورت داد.

از جمله روش هایی که برای از بین بردن موهای زائد بدن مورد استفاده قرار می گیرند و از ایام قدیم تا به امروزه مورد استفاده قرار می گیرند، می توان به استفاده از تیغ یا همان شیو کردن، استفاده از موم یا وکس کردن، استفاده از مواد موبر و حتی گاها استفاده از نخ و بند انداختن اشاره کرد.

هر یک از این شیوه های از بین بردن موهای زائد کاملا به شکل موقتی هستند

هر یک از این شیوه های از بین بردن موهای زائد کاملا به شکل موقتی هستند و اثر دائمی ندارند و می بایست بسته به رویش مو به صورت هفتگی، ماهانه و غیره تکرار شوند.

در حال حاضر یک روش همیشگی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد و آن هم استفاده از لیزر است. این روش در دسته ی یکی از محبوب ترین شیوه ها برای از بین بردن موهای زائد به شمار می رود و افراد چه مرد و چه زن به خوبی از آن استقبال کرده اند.

در ادامه می خواهیم مفصلا راجع به این که لیزر زیر بغل چیست، چگونه انجام می شود، لیزر زیر بغل چند جلسه طول میکشه و چیزهایی از این دست صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

هر یک از این شیوه های از بین بردن موهای زائد کاملا به شکل موقتی هستند
هر یک از این شیوه های از بین بردن موهای زائد کاملا به شکل موقتی هستند

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

موهای زیر بغل چطور رشد می کنند؟

عامل های موثر بر رشد موهای زائد کدام هستند؟

چرا باید موهای زائد زیر بغل را اصلاح کنیم؟

چه راه هایی برای از بین بردن موهای زائد زیر بغل وجود دارد؟

آیا روش دائمی برای از بین بردن موهای زائد زیر بغل وجود دارد؟

از بین بردن موهای زائد زیر بغل به وسیله ی لیزر چگونه انجام می شود؟

انواع اشعه های لیزر کدام هستند؟

چگونه می توانیم از لیزر برای از بین بردن موهای زائد در ناحیه ی زیر بغل بهره ببریم؟

از کجا متوجه شویم که لیزر زیر بغل مشکلی برای شخص به وجود نمی آورد و روشی مناسب است؟

پیش از انجام لیزر زیر بغل چه کارهایی باید انجام شوند؟

سایر مواردی که قبل از جلسه ی لیزر می بایست انجام شوند، کدام هستند؟

آیا در زمان پریودی می توان از لیزر برای رفع موهای زائد استفاده کرد یا باید جلسه را به تاخیر انداخت؟

در صورت وجود چه شرایطی استفاده از لیزر برای شخصی مناسب نیست؟

انواع تیپ های پوستی کدام هستند؟

چنان چه فرد دارای پوستی تیره باشد، آیا می تواند برای لیزر موهای زائد زیر بغل اقدام کند؟

برای جلسه های لیزر موهای زائد زیر بغل چه کارهایی می بایست انجام شود؟

فرد در حین جلسه ی انجام لیزر موهای زائد زیر بغل چه حسی خواهد داشت؟

فرد متقاضی پس از انجام لیزر زیر بغل چه احساسی خواهد داشت؟

پس از انجام لیزر زیر بغل چه کارهایی می بایست انجام شوند؟

روال پیشرفت از بین رفتن موهای زائد زیر بغل چگونه است؟

چه عامل هایی بر تعداد جلسه های لازم برای لیزر زیر بغل تاثیر می گذارند؟

آیا تعداد جلسه های لیزر زیر بغل برای مردان و زنان با هم متفاوت است؟

هر یک جلسه از انجام لیزر برای زیر بغل حدودا چه مدتی به طول می انجامد؟

بین هر جلسه انجام لیزر موهای زائد زیر بغل با جلسه ی بعدی چه مقدار فاصله باید وجود داشته باشد؟

آیا برخی قسمت های بدن به تعداد جلسه های بیشتر برای لیزر نیازمند هستند؟

 

موهای زیر بغل چطور رشد می کنند؟

پیش از این که به این موضوع بپردازیم که لیزر زیر بغل چند جلسه طول میکشه بهتر است تا کمی در مورد موهای زیر بغل و روند کلی رشد آن بیشتر بدانیم.

به طور کلی می توانیم بگوییم که موهای زیر بغل یکی از قسمت هایی هستند که خیلی به چشم نمی آیند اما زمانی که بحث نظافت و بهداشت در میان باشد و یا زمان پوشیدن لباس های تابستانی برسد، قطعا دارای اهمیت می شوند. اما این سوال پیش می آید که این موهای زیر بغل چگونه رشد می کنند؟

این موها به علت ترشح هورمون های جنسی در بدن به وجود می آیند. همچنین به علت ماهیت و ساختاری که دارند، در مقایسه با موهای سایر قسمت های بدن، هم زبرتر و ضخیم تر هستند و هم رشد بیشتری دارند و بلندتر هستند. همان طور که در خلقت خداوند متعال وجود هیچ چیزی بی حکمت نیست، این موهای زائد زیر بغل هم دارای مزیت هایی هستند.

برای مثال کمک می کنند تا عرقی که در زیر بغل تولید می شوند، به راحتی جذب شده و در نتیجه سبب پایین آمدن درجه ی حرارت بدن و نیز خنک شدن آن می شوند. اما با این وجود، هم به دلیل بهداشتی و هم به دلایل زیبایی بهتر است تا از شر این موها خلاص شویم.

موهای زیر بغل چطور رشد می کنند؟
موهای زیر بغل چطور رشد می کنند؟

عامل های موثر بر رشد موهای زائد کدام هستند؟

قبل از پرداختن به موضوع مقاله تحت عنوان لیزر زیر بغل چند جلسه طول میکشه ابتدا عوامل رشد موهای زائد را بررسی می کنیم.

رشد موهای زائد به دو عامل بسیار مهم وابسته است: نخستین عامل این است که میزان هورمونی که در بدن از غده های مربوط به رشد موهای زائد ترشح می شود چه میزان است؟ هر قدر این مقدار بیشتر باشد، قطعا موهای زائد رشد بیشتری خواهند داشت.

به طور کلی هر قدر که هورمون های یک انسان در ترشح دارای نوسان باشند و در این نوسان میزان هورمون تستوسترون افزایش پیدا کند، رشد موهای زائد بیشتر می شوند.

عامل های موثر بر رشد موهای زائد کدام هستند؟
عامل های موثر بر رشد موهای زائد کدام هستند؟

حرکت های فرد

مورد بعدی نیز حرکت های فرد است که به صورت روزمره انجام می دهد. مانند راه رفتن و انجام کارهای روزمره و غیره. جالب است بدانید که یکی از وظیفه هایی که موهای زائد در قبال بدن ما دارند، این است که سطح پوست بدنمان را در برابر سایش و اصطکاک حفظ کند. وقتی که ما راه می رویم، در حین حرکت لباس هایی که بر تن داریم، بر روی سطح پوست کشیده شده و سبب بروز اصطکاک با پوست می شوند.

این امر مانند یک محرک عمل کرده و گردش خون را در ناحیه هایی که این اصطکاک وجود دارند، بیشتر می کند. همین امر می تواند منجر به بیشتر شدن میزان رشد مو شود. یکی از مثال هایی که برای این مورد می توانیم بزنیم، شانه های آقایان است.

این قسمت از بدن آقایان دارای بیشترین میزان سایش در طی حرکت های روزمره ی یک فرد را دریافت می کند و در نتیجه به یکی از نقطه هایی در بدن آقایان تبدیل شده است که میزان رشد مو در آنجا بسیار زیاد است. در مورد این ناحیه ها در بدن خانم ها می توان به بازو، زانو، قسمت بالایی زانو و حتی صورت اشاره کرد.

چرا باید موهای زائد زیر بغل را اصلاح کنیم؟

قبل از این که ببینیم تا لیزر زیر بغل چند جلسه طول میکشه در ابتدا باید به این امر بپردازیم که اصلا چرا باید موهای زیر بغل خود را اصلاح کنیم؟ درست است که این امر یک موضوع شخصی به شمار می آید و هر شخصی اختیار بدن خود را دارد. اما قصد ما این است که کمی در این مورد برای افرادی که دوست دارند تا اطلاعاتی داشته باشند، صحبت کنیم.

یکی از دغدغه ها و کشمکش هایی که هر فردی با آن روبرو است، کنار آمدن یا از بین بردن موهای زائد زیر بغل است. این امر به خصوص هنگامی نمود پیدا می کند که فرد قصد دارد تا لباس هایی را بپوشد که اصطلاحا آستین حلقه بوده و زیر بغل کاملا نمایان است و در نتیجه حجم کم یا زیاد موهای زیر بغل کاملا خود را نشان می دهد.

چرا باید موهای زائد زیر بغل را اصلاح کنیم؟
چرا باید موهای زائد زیر بغل را اصلاح کنیم؟

یکی از عارضه هایی که موهای زائد زیر بغل می توانند برای بدن فرد به وجود بیاورند، مشکل های پوستی است که عموما به علت بروز عفونت هایی از نوع باکتریایی به وجود می آیند و از جمله ی آن ها می توان به قارچ های پوستی اشاره کرد. در نتیجه گاها ممکن است که موهای این ناحیه سلامت شخص را به خطر بیاندازد.

از جمله سایر عارضه هایی که این مشکل های پوستی می توانند برای بدن فرد به وجود بیاورند، می توان به وجود آمدن مشکل ها و حساسیت های پوستی، ساطع شدن بوی نامطلوب از بدن، بروز لکه های پوستی که به رنگ های تیره هستند، بروز احساس سوزش در پوست زیر بغل و غیره را اشاره کرد.

چه راه هایی برای از بین بردن موهای زائد زیر بغل وجود دارد؟

برای این که موهای زائد موجود در زیر بغل را از بین ببریم، هم روش های موقتی موجود هستند و هم روش های دائمی که به نسبت جدیدتر هستند.

از قدیم الایام، استفاده از مواد موبر برای از بین بردن موهای زائد بسیار مرسوم بوده و سپس استفاده از وکس یا موم، استفاده از دستگاه های برقی مخصوص اپیلاسیون به نام اپیلیدی، بهره گیری از نخ و بند انداختن همگی از روش های موقت از بین بردن موهای زائد به شمار می آیند.

اما امروزه یک روش نسبتا جدید وجود دارد که آن هم لیزر موهای زیر بغل است و می توان گفت که تاثیری دائمی دارد. با توجه به این که روش های موقتی تاثیر دائم ندارند، بهترین کار استفاده از لیزر به عنوان یک روش دائمی است که هم از نظر اقتصادی بسیار به صرفه تر خواهد بود، هم متحمل درد کمتری خواهید شد و هم در عین حال از نظر رعایت بهداشت بسیار بهتر از موارد موقتی عمل می کند.

با کمک لیزر علاوه بر از بین بردن موهای زائد زیر بغل به صورت دائمی می توانید، از رعایت بهداشت و نیز ایمن بودن روش هم اطمینان خاطر داشته باشید. اما همواره این سوال پیش می آید که لیزر زیر بغل چند جلسه طول میکشه

چه راه هایی برای از بین بردن موهای زائد زیر بغل وجود دارد؟
چه راه هایی برای از بین بردن موهای زائد زیر بغل وجود دارد؟

آیا روش دائمی برای از بین بردن موهای زائد زیر بغل وجود دارد؟

قبل از این که به این بپردازیم تا لیزر زیر بغل چند جلسه طول میکشه باید ببینیم که آیا روشی همیشگی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد یا خیر؟ پاسخ به این سوال مثبت است.

یکی از محبوب ترین روش های از بین بردن موهای زائد، استفاده از لیزر برای این کار است که نتیجه ی نهایی آن به صورت همیشگی ماندگار است. عموما این کار طی چند جلسه صورت می پذیرد و مدت زیادی به طول نمی انجامد.

در لیز زیر بغل پرتوهای لیزر را به صورت دسته ای و تحت عنوان شات لیزر به فولیکول های مویی که در زیر بغل قرار دارند، می تابانند و همین امر سبب می شود تا ریشه ی مو از درون کاملا از بین برود.

همین امر سبب می شود که تار مو که هیچ ریشه ای ندارد، خیلی راحت بریزد و با اتمام مدت دوره ی لیزر دیگر رویشی نداشته باشد و برای همیشه از شر این موهای زائد رهایی پیدا کنید.

آیا روش دائمی برای از بین بردن موهای زائد زیر بغل وجود دارد؟
آیا روش دائمی برای از بین بردن موهای زائد زیر بغل وجود دارد؟

نکته ای که در این میان از اهمیت بالایی برخوردار است، این است که انجام این پروسه می بایست حتما با وسیله هایی صورت بگیرد که استاندارد بوده و قابل اطمینان باشند.

علاوه بر این، کسی که قرار است تا این کار را انجام دهد نیز بایستی حتما یا پزشک متخصص باشد و یا تکنیسینی که برای این موضوع کاملا آموزش های لازم را دیده باشد.

از بین بردن موهای زائد زیر بغل به وسیله ی لیزر چگونه انجام می شود؟

در طی سال های گذشته، لایف استایل افراد و نیز سلیقه های آن ها، تغییرات بسیار زیادی داشته است و همین امر سبب شده تا طراحان به این فکر باشند که برای این تغییر در سلیقه ها تمهیداتی را بیاندیشند و امکاناتی را طراحی کنند که بتواند پاسخگوی احتیاج های مختلف انسان باشند.

یکی از این امکانات که در راستای راحتی انسان به وجود آمده است، دستگاه هایی است که برای لیزر کردن موهای زائد بدن کاربرد دارند. درست است که در ابتدا بهره گیری از لیزر می تواند کمی دردناک باشد،

اما اگر با دردی که هر ماه برای انجام اپیلاسیون یا وکس کردن برای از بین بردن موهای زائد می بایست متحمل شوید، مقایسه شود؛ قطعا استفاده از لیزر انتخاب بهتر و کم دردتر و در عین حال ساده تری است.

از بین بردن موهای زائد زیر بغل به وسیله ی لیزر چگونه انجام می شود؟
از بین بردن موهای زائد زیر بغل به وسیله ی لیزر چگونه انجام می شود؟

درست است که انجام این پروسه به چشم آسان می آید، اما روالی که باید برای از بین بردن موهای زائد طی شود بسیار پیچیده بوده و فردی که به عنوان اپراتور قرار است که این کار را انجام دهد، می بایست که حتما در این موضوع کاملا آموزش دیده باشد.

چگونه این لیزر، موهای زائد موجود در زیر بغل را از بین می برد؟

روال کار به این صورت است که اشعه ی لیزر به ناحیه ی زیر بغل فرد تابانده می شود و هدف اصلی آن در واقع همان فولیکول های مو هستند.

عملکرد آن هم به این شکل است که موی زیر بغل دارای رنگدانه هایی است که آن ها این اشعه ی لیزر را به خود می گیرند و در نتیجه ی این عمل، فولیکول مو از بین رفته و در نهایت مو از بین خواهد رفت. در ادامه توضیح خواهیم داد که این عمل لیزر زیر بغل چند جلسه طول میکشه

انواع اشعه های لیزر کدام هستند؟

قبل از این که بخواهیم در مورد این که  لیزر زیر بغل چند جلسه طول میکشه به بحث بپردازیم؛ می خواهیم بینیم که آیا لیزرها انواع مختلفی دارند؟ پاسخ به این سوال مثبت است.

لیزرها در انواع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. اما سه مورد از معروف ترین و پر استفاده ترین آن ها شامل این موارد می شوند: لیزر دایود، لیزر الکساندرایت و لیزر ان دی باگ. حال به توضیح مختصری راجع به هر یک از این انواع لیزر می پردازیم.

انواع اشعه های لیزر کدام هستند؟
انواع اشعه های لیزر کدام هستند؟

لیزر دایود:

این نوع از لیزر و تجهیزات در ارتباط با آن را می توان در زمره ی یکی از دستگاه هایی به شمار آورد که تاثیر بسیار بالایی در از بین بردن موهای زائد دارند.

یکی از مزیت های این دستگاه این است که طول دوره ی انجام لیزر به کمک آن در زمان کمی صورت می پذیرد. همچنین این نوع از لیزر برای همه ی مدل های پوست مناسب بوده و قابل استفاده می باشد. البته اگر بخواهیم که دقیق تر ذکر کنیم، این دستگاه بیشتر مناسب تیپ های پوستی یک، دو، سه و چهار است و برای آن ها کارایی دارد.

لیزر الکساندرایت:

این نوع از لیزر دارای میزان توانایی بسیار بالایی در از بین بردن موهای زائد داشته و بسیار قدرتمند می باشد. بیشترین استفاده از دستگاه الکساندرایت برای لیزر کردن ناحیه هایی از بدن است که دارای مساحت زیادی هستند.

برای مثال دستگاه الکساندرایت به شدت مناسب لیزر کردن ناحیه هایی مانند کمر، قفسه ی سینه و اعضای بدنی از این دست است. همچنین این دستگاه به علت قدرت زیادی که دارد، برای انواع پوست مناسب نمی باشد و تنها پوست هایی با طیف رنگی خاص مجاز به استفاده از آن هستند.

معمولا این طیف رنگی پوست های روشن تا سبزه را در بر می گیرد و افرادی با این رنگ پوست می توانند از این نوع دستگاه قوی بهره ببرند و از مزیت های آن کمال استفاده را داشته باشند.

این رنگ پوست در تیپ پوست های یک، دو، سه و چهار قرار می گیرند و افرادی با این تیپ های پوستی مجاز به استفاده از این دستگاه برای از بین بردن موهای زائد در ناحیه ی زیر بغل هستند.

لیزر ان دی یاگ:

دستگاه ها و تجهیزاتی که با این نوع از لیزر کار می کنند را می توان برای هر نوع پوست با هر جنس و رنگی مورد استفاده قرار داد. حتی این دستگاه می تواند بدون وارد آوردن هیچ گونه آسیبی روی پوست هایی که برنزه هم شده اند، مورد استفاده قرار بگیرد. در توضیحات مربوط به این دستگاه هم ذکر شده که مناسب تیپ های پوستی 5 و 6 می باشد و آسیبی هم به آن ها وارد نمی آورد.

نکته ی خیلی خیلی مهم برای پوست هایی که تیپ آن ها 5 و شش می باشد، این است که به غیر از دستگاه لیزر ان دی یاگ Nd:YAG نباید از هیچ یک از انواع دیگر دستگاه های لیزر استفاده کنند.

چرا که این دستگاه ها با پوست آن ها سازگار نبوده و قطعا سبب بروز صدمه هایی به پوست فرد می شوند و عارضه های خطرناکی را در پیش خواهند  داشت.

اگر در مورد تیپ های پوستی سوال هایی در ذهن دارید، منتظر بمانید تا در ادامه ی این مطلب که لیزر زیر بغل چند جلسه طول میکشه کاملا به آن ها هم می پردازیم.

چگونه می توانیم از لیزر برای از بین بردن موهای زائد در ناحیه ی زیر بغل بهره ببریم؟

شاید یکی از بهترین روش ها برای بهره مندی از زیر بغلی صاف و در عین حال بدون مو، تیرگی و حتی زبری استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد این ناحیه از بدن است.

این روش نه تنها برای خانم ها، بلکه برای آقایان هم مورد استفاده قرار می گیرد. اما پیش از این که به این موضوع بپردازیم که لیزر زیر بغل چند جلسه طول میکشه اول کمی در مورد کلیات لیزر و چگونگی عملکرد آن صحبت خواهیم کرد.

در لیزر موهای زائد از اشعه های لیزری که دارای طول موج مشخصی است، کمک می گیرند و این پرتو را روی تارهای مو در ناحیه ی مورد نظر به صورت متمرکز می تابانند. بر اثر این تابش، قسمتی از لیزر وارد پوست شده و ریشه ی مو را هدف قرار می دهد.

هنگامی که ریشه ی مو با این پرتو تماس پیدا می کند

هنگامی که ریشه ی مو با این پرتو تماس پیدا می کند، سلول های موجود در آن را از بین می برد. سیکل رشد موهای زیر بغل هر فرد دارای دوره ای تقریبا چهار الی پنج ماهه است.

در این سیکل گاها موها در وضعیت فعال و بعضی اوقات در وضعیت غیر فعال یا استراحت به سر می برند. در هر بار که اشعه های لیزر را به زیر بغل می تابانیم، هدف آن دسته از موهایی هستند که در فاز فعال خود قرار دارند و در سیکل رشد به سر می برند.

به همین علت است که برای این که اپراتور یا پزشک مورد نظر، در از بین رفتن موهای زائد ناحیه ی تحت لیزر قرار گرفته اطمینان خاطر حاصل کند، لیزر را در چندین جلسه ی متوالی با فاصله های زمانی معین انجام می دهند.

با توجه به این که مساحت ناحیه ی زیر بغل هر فرد خیلی زیاد نیست و یکی از قسمت های کوچک در بدن هر فرد محسوب می شود، لیزر کردن آن هم زیاد به طول نمی انجامد و به کمک این روش فرد می تواند خیلی سریع از شر موهای زائد موجود در این ناحیه خلاص شود.

علاوه بر سرعت بالای این روش، نکته ی دیگر در مورد آن این است که به حجم و میزان موهای موجود در این ناحیه کاری نداشته و روشی بدون وجود درد و بسیار آسان است. اما با این حال این پرسش وجود دارد که لیزر زیر بغل چند جلسه طول میکشه

از کجا متوجه شویم که لیزر زیر بغل مشکلی برای شخص به وجود نمی آورد و روشی مناسب است؟

شاید بتوان گفت که در نود و نه درصد از مواقع، هر کسی که تمایل داشته باشد تا برای از بین بردن موهای زیر بغل خود از لیزر استفاده کند، یک کاندید مناسب برای این کار به شمار می آید.

فقط گاها استثناهایی وجود دارند که بهتر  است تا رسیدن به شرایط ایده آل از انجام این کار خودداری کنند. این دسته از افراد موارد زیر را در بر می گیرند و نمی بایست از روش لیزر برای از بین بردن موهای زائد خود استفاده کنند: افرادی که سن آن ها کمتر از هجده سال است، خانم هایی که باردار هستند و نیز خانم هایی که به کودکان خود شیر خودشان را می دهند.

از کجا متوجه شویم که لیزر زیر بغل مشکلی برای شخص به وجود نمی آورد و روشی مناسب است؟
از کجا متوجه شویم که لیزر زیر بغل مشکلی برای شخص به وجود نمی آورد و روشی مناسب است؟

این گونه نیز می توان گفت که لیزر کردن برای رهایی از شر موهای زائد برای هر کسی ( البته به جز موارد گفته شده در بالا) که مایل است تا به شکلی همیشگی از این موها در زیر بغل خود رهایی پیدا کند و از انجام روش های موقتی مانند وکس، اپیلاسیون و غیره به تاب آمده است، بسیار مناسب می باشد.

پیش از انجام لیزر زیر بغل چه کارهایی باید انجام شوند؟

همان طور که گفتیم، در این مطلب قصد داریم تا در مورد این که لیزر زیر بغل چند جلسه طول میکشه به بحث و گفت و گو پرداخته و اطلاعاتی را در این مورد به شما ارائه دهیم.

اما پیش از انجام هر کاری، آشنایی با روال انجام آن از اهمیت بالایی برخوردار است. لیزر کردن ناحیه ی زیر بغل هم از این موضوع مستثنی نیست و پیش از این که در جلسه ی لیزر حضور پیدا کنید، باید کارهایی را انجام داده یا مواردی را رعایت کنید و از انجام برخی کارها هم پرهیز کنید.

به طور کلی لیزر به هیچ عنوان قابل مقایسه با روش های دردناک مانند وکس یا اپیلاسیون و غیره نیست و قطعا در طی دوره ی انجام این کار، شما درد زیادی را حس نخواهید کرد.

پاکسازی موضع مورد نظر

یکی از کارهایی که می بایست پیش از رفتن به جلسه ی لیزر خود انجام دهید، این است که موضع مورد نظر را که در اینجا منظور همان ناحیه ی زیر بغل است، کاملا به کمک یک تیغ یا ژیلت از موهای زائد پاکسازی کنید.

انجام این امر به این علت است که هنگامی که موهای بلند روی سطح پوست ناحیه ی مورد نظر وجود داشته باشند، اشعه ی لیزر نمی تواند به راحتی راه خود را به سمت ریشه ی مو پیدا کند و در نتیجه شما نمی توانید انتظار نتیجه ی مطلوبی داشته باشید. همچنین برخی از داروها هستند که طی انجام جلسه های لیزر می بایست از خوردن آن ها خودداری کرد.

چرا که ممکن است تا سبب بروز مشکل در انجام لیزر شوند. برای مثال عموما پزشک ها از فرد می خواهند که مصرف آنتی بیوتیک ها را پیش از انجام لیزر قطع کنند. چرا که این داروها با تاثیری که دارند، می توانند تا پوست شخص را به نور و اشعه ی لیزر حساس تر کنند و سبب بروز مشکل شوند.

حتما داروهایی که از آن ها استفاده می کنید را با پزشک خود در میان بگذارید

حتما داروهایی که از آن ها استفاده می کنید را با پزشک خود در میان بگذارید تا وی شما را در این مورد راهنمایی کند. اگر مصرف این داروها می بایست حتما صورت گیرند، برای مثال بدن فرد دچار عفونتی شده است که برای رفع آن می بایست حتما از آنتی بیوتیک استفاده کند، وقت لیزر خود را می توانید تا تمام شدن دوره ی مصرف آنتی بیوتیک ها به تعویق بیاندازید.

از جمله داروهای دیگری که نباید قبل از انجام لیزر از آن ها استفاده کرد؛ چون باعث می شوند که پوست شخص نسبت به نور و اشعه ی لیزر حساس شود، می توان به رتینوئیدها و آلفا هیدروکسیل ها اشاره کرد. این نوع از داروها باعث می شوند که پس از انجام لیزر، پوست فرد به شدت دچار التهاب گردد.

سایر مواردی که قبل از جلسه ی لیزر می بایست انجام شوند، کدام هستند؟

بهتر است که پیش از جلسه ی لیزر برای یک هفته از حضور در نور مستقیم خورشید و اشعه ی فرابنفش آن دوری کنید. همچنین اگر پوست خود را برنزه کرده اید، بهتر است تا رفع آفتاب سوختگی آن صبر کنید و سپس برای لیزر اقدام کنید.

اگر از درد آن هراس دارید، می توانید نیم ساعت قبل از شروع جلسه ی لیزر از یک کرم بی حسی استفاده کنید. البته پزشک را در جریان بگذارید تا در زمان شروع کار ناحیه ی مورد نظر را کاملا تمیز کند.

سایر مواردی که قبل از جلسه ی لیزر می بایست انجام شوند، کدام هستند؟
سایر مواردی که قبل از جلسه ی لیزر می بایست انجام شوند، کدام هستند؟

آیا در زمان پریودی می توان از لیزر برای رفع موهای زائد استفاده کرد یا باید جلسه را به تاخیر انداخت؟

علاوه بر سوال رایج لیزر زیر بغل چند جلسه طول میکشه یکی دیگر از سوال های پر تکرار مراجعه کننده ها به کلینیک های رفع موهای زائد با لیزر، این است که آیا انجام این کار در زمان قاعدگی هم امکان پذیر هست یا خیر؟

پاسخ به این پرسش مثبت است. شخص حتی قادر است تا در زمانی که در دوران عادت ماهیانه ی خود قرار دارد، برای وقت لیزر خود در کلینیک حضور پیدا کند و به هیچ عنوان نیازی به کنسل کردن وقت و به تعویق انداختن آن نیست.

شخص می بایست بر اساس برنامه ای که به وی داده شده است، در کلینیک حضور پیدا کند و کار از بین بردن موهای زائد را ادامه دهد و حتی در ناحیه ی بیکینی هم می تواند این امر صورت پذیرد و هیچ گونه مشکلی به وجود نخواهد آمد.

فقط به این موضوع دقت داشته باشید که دست کم یک ماه پیش از این که بخواهید تا لیزر موهای زائد را شروع کنید، تحت هیچ شرایطی موهای ناحیه ی مورد نظر را بی رنگ یا همان دکلره نکنید.

موهای زائد ناحیه ی مورد نظر  را با روش هایی که ریشه ی مو را از پوست در می آورند؛ مانند اپیلاسیون، موم انداختن و غیره اصلاح کنید و برای از بین بردن آن ها تنها و تنها از تیغ و روش شیو کردن بهره ببرید.

چرا که ریشه ی مو در ناحیه ی مورد نظر حتما باید وجود داشته باشد تا لیزر به نحوی مطلوب پیش برود و نتیجه ای که دوست دارید را از آن دریافت کنید.

در صورت وجود چه شرایطی استفاده از لیزر برای شخصی مناسب نیست؟

یکی از سوال های رایج در مورد لیزر به غیر از این سوال معمول که لیزر زیر بغل چند جلسه طول میکشه این است که لیزر کردن برای چه افرادی مناسب نیست.

اگر شما به عنوان یک کاندیدا برای انجام لیزر زیر بغل هستید و در عین حال یکی از نشانه ها یا شرایط زیر را دارید، ممکن است تا اطلاع ثانوی و حتی گاها به صورت همیشگی نتوانید از لیزر برای رفع موهای زائد زیر بغل بهره ببرید. این شرایط به شرح زیر هستند:

در صورت وجود چه شرایطی استفاده از لیزر برای شخصی مناسب نیست؟
در صورت وجود چه شرایطی استفاده از لیزر برای شخصی مناسب نیست؟

سابقه ی بروز مشکل در انجام لیزر موهای زائد در دفعه های پیشین

داشتن هر گونه زخم یا جای زخم به صورت کلوئیدی

برخورداری از عفونت فعال

برخورداری از عفونت فعال و همچنین داشتن پیشینه ی قبلی در مورد تبخال در ناحیه ای که تصمیم به لیزر کردن موهای زائد آن گرفته اید.

اگر در طول مدت چند هفته ی معین ( که پزشک آن را به شما می گوید ) پیش از شروع لیزر موهای زائد زیر بغل خود به کمک روش هایی مانند اپیلاسیون، وکس، استفاده از دستگاه های موکن برقی که آن ها را با نام اپیلیدی می شناسیم، حتی کندن موهای ناحیه ی مورد نظر با موچین، یا انجام الکترولیز و تجربه هایی از این دست، مو زدایی کرده اید، نمی توانید که از این روش استفاده کنید.

در صورت وجود سابقه ی آلرژیک شدید به هیدروکینون یا هر نوع ماده ی سفید کننده ی دیگر

استفاده از داروی راکوتان به صورت خوراکی در طی یک ماه و نیم پیش از شروع پروسه ی لیزر موهای زائد زیر بغل

همان طور که در سطرهای بالایی مقاله لیزر زیر بغل چند جلسه طول میکشه هم گفته شد، خانم های باردار و نیز خانم هایی که تغذیه ی نوزاد یا فرزند خود را به وسیله ی شیر خود انجام می دهند نیز گزینه ی مناسبی برای انجام لیزر موهای زائد زیر بغل نیستند.

بهره مندی از پوست درجه 5 که همان پوست تیره بوده و به آن رنگ پوست آفریقایی آمریکایی هم گفته می شود.

در ادامه نوشتار لیزر زیر بغل چند جلسه طول میکشه کمی در مورد انواع تیپ های پوستی صحبت می کنیم.

انواع تیپ های پوستی کدام هستند؟

پوست انسان را در درجه ها و تیپ های مختلفی دسته بندی می کنند که این کار به کمک رنگ پوست و میزان رنگ گرفتن آن در برابر آفتاب صورت می پذیرد. این تیپ های پوستی عبارت هستند از:

تیپ 1- سفید:

همیشه در مواجهه با آفتاب می سوزد و در عین حال هیچ گاه رنگ پذیری ندارد. (Always burns, never tans.)

تیپ 2-سفید:

اکثر مواقع اگر در برابر آفتاب قرار بگیرد، می سوزد. برای رنگ گرفتن بسیار سخت عمل می کند. (Usually burns, difficulty in tanning.)

تیپ 3- سفید:

گاها در معرض آفتاب می سوزد. رنگ گیری آن در برابر نور خورشید متوسط است. (Sometimes burns, average tan.)

تیپ 4- قهوه ای معمولی:

این تیپ از پوست به ندرت دچار آفتاب سوختگی می شود، در حالی که بسیار ساده در مواجهه با نور خورشید رنگ می گیرد. (Rarely burns, tans very easily)

تیپ 5- قهوه ای تیره:

خیلی خیلی به ندرت امکان آفتاب سوختگی برای آن وجود دارد و در عین حال بسیار راحت و بدون هیچ دشواری می تواند در مقابل آفتاب تغییر رنگ دهد. (Very rarely burns, tans very easily.)

تیپ 6- سیاه:

این تیپ از پوست به هیچ عنوان دچار آفتاب سوختگی نمی شود و در عین حال مثل آب خوردن در مواجهه با خورشید رنگ می گیرد. (Does not burn, tans very easily)

حال چه نکته ای در مورد این تیپ های پوستی وجود دارد؟ نکته ای که در این میان موجود است، این است که هر تیپ پوستی می بایست به کمک دستگاهی که برای آن پوست مناسب تر است و جوابدهی بهتری دارد، تحت لیزر موهای زائد قرار بگیرد.  اگر از دستگاهی برای لیزر کردن استفاده کنیم که با تیپ پوستی فرد تناسب و هماهنگی نداشته باشد،

علاوه بر این که تاثیرگذاری لیزر را تحت شعاع قرار داده و آن را کاهش می دهد، همچنین سبب بروز برخی عارضه های جانبی برای پوست فرد خواهند شد. با توجه به آن چه گفته شد، بهتر است تا ابتدا نوع پوست خود را شناسایی کنید

و سپس با حضور در یک کلینیک معتبر و حرفه ای و در میان گذاشتن این موضوع بهترین نوع دستگاه را که با تیپ پوستی شما هم هماهنگی دارد، برای لیزر موهای زائد زیر بغل انتخاب کنید.

چنان چه فرد دارای پوستی تیره باشد، آیا می تواند برای لیزر موهای زائد زیر بغل اقدام کند؟

تا حدودی می توان گفت که پاسخ به این سوال مثبت است. اگر شخصی دارای پوستی تیره است هم می تواند از لیزر برای از بین بردن موهای زائد زیر بغل بهره ببرد که البته این کار می بایست به کمک دستگاه های مخصوص و اعمال تغییراتی خاص روی تنظیمات این دستگاه صورت پذیرد.

علت این امر این است که همان طور که در انواع تیپ های پوستی گفته شد، این پوست ها ریسک این که رنگ پوستشان دچار تغییر شود و حتی روی آن لک شود بسیار زیاد است.

چون پوست های تیره دارای پیگمنت های رنگی بیشتری بوده و همین امر منجر به این موضوع خواهد شد. پروسه ی انجام لیزر روی این تیپ از پوست ها به این شکل است که پیش از این که لیزر موهای زائد ناحیه ی مورد نظر را به صورت کامل شروع کنند، ابتدا این کار را روی یک قسمت بسیار کوچک از بدن فرد به صورت تستی انجام می دهند.

چنان چه فرد دارای پوستی تیره باشد، آیا می تواند برای لیزر موهای زائد زیر بغل اقدام کند؟
چنان چه فرد دارای پوستی تیره باشد، آیا می تواند برای لیزر موهای زائد زیر بغل اقدام کند؟

سپس با توجه به درجه ی تیرگی یا روشنی پوست فرد چیزی در حدود پانزده الی چهل و هشت ساعت منتظر می مانند تا تاثیری که لیزر بر روی پوست فرد متقاضی می گذارد را مشاهده کرده و آن را تحت بررسی قرار دهند.

سپس این اپراتور است که با توجه به نتیجه ای که مشاهده می کند، تصمیم می گیرد تا چه تنظیماتی باید اعمال شوند تا پوست فرد دچار آسیب نشود.

برای جلسه های لیزر موهای زائد زیر بغل چه کارهایی می بایست انجام شود؟

قبل از این که به این موضوع برسیم که لیزر زیر بغل چند جلسه طول میکشه ابتدا بررسی می کنیم که قبل از حضور در جلسه ی لیزر در کلینیک می بایست چه کارهایی صورت گیرند.

پیش از این که فرد به جلسه ی لیزر موهای زائد زیر بغل خود مراجعه کند، می بایست اقدام هایی را صورت دهد و با آمادگی لازم در محل کلینیک حضور پیدا کند. نخستین مورد از این اقدامات آمادگی این است که پوست فرد می بایستی حتما تمیز بوده و فاقد هر گونه آلودگی باشد.

پس استحمام را پیش از مراجعه به کلینیک فراموش نکنید. نکته ی بعدی این است که بیست و چهار ساعت پیش از موعد جلسه ی لیزر تان حتما موهای ناحیه ی مورد نظر را به کمک تیغ شیو کنید.

برای جلسه های لیزر موهای زائد زیر بغل چه کارهایی می بایست انجام شود؟
برای جلسه های لیزر موهای زائد زیر بغل چه کارهایی می بایست انجام شود؟

تنها باید موها را شیو کنید

این امر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و دقت به آن ضروری است که تنها باید موها را شیو کرده و از سایر روش های موزدایی که مو را از ریشه بیرون می کشند، اکیدا استفاده نکنید.

مورد بعدی این است که پیش از حضور در کلینیک برای وقت لیزر خود،  تحت هیچ شرایطی از هیچ گونه کرم و لوسیون و چیزهایی از این دست استفاده نکنید.

علاوه بر این سعی کنید که همواره دو یا سه روز پیش از نوبت خود از کلیه ی محصولات اعم از آرایشی یا بهداشتی که می توانند سبب تحریک و حساس شدن پوست شما در ناحیه ی مورد نظر شوند، به هیچ عنوان استفاده نکنید.

فرد در حین جلسه ی انجام لیزر موهای زائد زیر بغل چه حسی خواهد داشت؟

پیش از این که به این بپردازیم که لیزر زیر بغل چند جلسه طول میکشه نخست می خواهیم ببینیم که در حین انجام این کار، فرد متقاضی چه احساسی خواهد داشت؟ هنگامی که اپراتور عملیات را شروع می کند، فرد در ابتدا در ناحیه ی مورد نظر یعنی زیر بغل کمی احساس گرما خواهد کرد.

اما با توجه به این که دستگاه هایی که برای این کار مورد استفاده قرار می گیرند بسیار پیشرفته و مدرن هستند، این امر طول زیادی نخواهد کشید. چرا که دستگاه دارای یک سامانه ی سرد کننده است که به صورت بدون تاخیر، با شروع کار وارد عمل می شود و همین میزان کم گرما را هم به نوعی از بین خواهد برد.

البته این گرمای حس شده خیلی کم بوده و به هیچ عنوان آزار دهنده نمی باشد و حتی کمک می کند تا هیچ دردی را احساس نکنید و آزرده خاطر نشوید.

اگر بخواهیم که مقیاسی برای فهمیدن این میزان گرما به شما بگوییم؛ می توان گفت که حس آن مثل وقتی است که شخصی بدون اعلام قبلی و با یک کش از جنس لاستیک، به پوست شما ضربه وارد می آورد.

فرد در حین جلسه ی انجام لیزر موهای زائد زیر بغل چه حسی خواهد داشت؟
فرد در حین جلسه ی انجام لیزر موهای زائد زیر بغل چه حسی خواهد داشت؟

احساس درد

در مورد احساس درد هم همان طور که در بالاتر گفته شد، دستگاه های لیزر در سیستم خودشان از یک سامانه ی سرد کننده استفاده می کنند که کمک می کنند تا پروسه ی لیزر کردن موهای زائد تا جایی که امکان دارد ساده بوده و فرد هیچ دردی را احساس نکند.

توجه به این نکته ضروری است که اگر شما به عنوان متقاضی قصد داشته باشید که این کار را بر روی موهای ناحیه های کمی حساس تر بدن مانند زیر بغل، بیکینی و ناحیه هایی از این دست انجام دهید، این امکان وجود دارد که اندکی احساس درد یا آزردگی داشته باشید که امری طبیعی محسوب می شود.

حتما دقت کنید تا اگر دردی که تحمل می کنید، از آستانه ی تحمل تان بیشتر است و احساس ناراحتی می کنید، این امر را با اپراتور دستگاه در میان بگذارید تا وی تنظیمات دستگاه را تغییر داده و سپس به کار خود ادامه دهد.

فرد متقاضی پس از انجام لیزر زیر بغل چه احساسی خواهد داشت؟

یکی از سوالاتی که همیشه در مورد لیزر کردن خصوصا لیزر زیر بغل وجود دارد این است که پس از اتمام جلسه ی لیزر فرد چه حالی خواهد داشت؟ عموما افراد این گونه بیان می کنند که در محدوده ی ناحیه ای که لیزر صورت گرفته است، کمی احساسی مانند آفتاب سوختگی داشته اند

و این امر مختص چند روز نخست پس از انجام لیزر است و بعد از گذشت یک تا حداکثر دو روز، بایست که حتما بهتر شده و دیگر اثری از آن باقی نماند. اگر حساس هستید و یا احساس درد می کنید، می توانید که از یک کمپرس سرد بهره بگیرید تا ناحیه ی مورد نظر را خنک نگه دارید و اندکی درد خود را التیام دهید.

فرد متقاضی پس از انجام لیزر زیر بغل چه احساسی خواهد داشت؟
فرد متقاضی پس از انجام لیزر زیر بغل چه احساسی خواهد داشت؟

مورد بعدی که وجود دارد این است که طی روزهای پس از انجام لیزر، برخی از موها خیلی راحت از ریشه ی خود کنده شده و می ریزند. این امر در پروسه ی لیزر موهای زائد کاملا نرمال محسوب شده و فقط ممکن است تا برخی از افرادی که پوست حساس تری دارند، این ریزش موها را همزمان با بروز برخی حساسیت های پوستی مثل خارش خفیف تجربه کنند.

اما همین هم جزو شرایط نرمال پس از لیزر محسوب می شود و پزشک ها اعلام می کنند که این نوعی واکنش پوست به اشعه های لیزر است. این خارش های خفیف یا حساس شدن پوست  و ملتهب شدن آن نهایتا چند روز ادامه داشته و پس از آن قطعا از بین خواهد رفت.

اگر حساس هستید تا این موارد زودتر رفع شوند، می توانید به همراه کمپرس سرد از پمادهای آنتی بیوتیک هم بهره ببرید تا روال التیام پوست سریع تر صورت پذیرد.

پس از انجام لیزر زیر بغل چه کارهایی می بایست انجام شوند؟

قبل از پرداختن به این که لیزر زیر بغل چند جلسه طول میکشه می خواهیم ببینیم تا پس از این که لیزر انجام شد، چه اقدام هایی باید صورت بگیرند؟ پس از این که جلسه ی لیزر فرد به اتمام رسید، می بایست که هر روز برای دو مرتبه محلی که تحت لیزر واقع شده است، یعنی زیر بغل را به آهستگی و بدون فشار آوردن کمی تمیز کنید.

همیشه پیش از بیرون رفتن و اگر قرار است که در معرض نور آفتاب قرار بگیرید، از یک کرم یا لوسیون ضد آفتاب بهره ببرید و سعی کنید تا حداقل عیار محافظتی آن یا همان اس پی اف SPF حداقل پانزده باشد. البته که بهترین کار این است که حتی الامکان در معرض تابش پرتوهای شدید نور خورشید نباشید.

نکته ی بعدی که می بایست رعایت شود این است که حتما در دو روز نخست پس از انجام لیزر از کارهایی مانند حمام کردن با آب گرم، ماساژ ناحیه ی تحت لیزر قرار گرفته، انجام هر گونه درمان که برای آن نیاز است پوست به صورت مستقیم لمس شود و غیره پرهیز کنید.

پس از انجام لیزر زیر بغل چه کارهایی می بایست انجام شوند؟
پس از انجام لیزر زیر بغل چه کارهایی می بایست انجام شوند؟

روال پیشرفت از بین رفتن موهای زائد زیر بغل چگونه است؟

قبل از این که ببینیم تا لیزر زیر بغل چند جلسه طول میکشه می خواهیم این مورد را بررسی کنیم که روال پیشرفت این پروسه و از بین رفتن این موهای زائد زیر بغل به چه صورت انجام می شود؟ هر بار که فرد یک جلسه از لیزر را به پایان می رساند، موهای ناحیه ای که تحت لیزر قرار گرفته است، هم از نظر ضخامت و هم از نظر جنس، نازک و نرم می شوند.

بعد از این که کل پروسه به اتمام رسید و تعداد جلسه های لازم تماما انجام شدند، فرد به عینه خواهد دید که تقریبا بین هفتاد الی هشتاد درصد از موهای ناحیه ی مورد نظر که تحت لیزر قرار گرفته است، از بین خواهند رفت.

البته که حتما این نکته را در نظر داشته باشید که بدن هر فرد با فرد دیگر متفاوت است و به همین دلیل نتیجه ای که هر فرد می بیند، با فرد دیگر می تواند کاملا فرق داشته باشد.

روال پیشرفت از بین رفتن موهای زائد زیر بغل چگونه است؟
روال پیشرفت از بین رفتن موهای زائد زیر بغل چگونه است؟

از بین رفتن موهای زائد در جلسه اول

برای مثال یک نفر ممکن است که در همان جلسه ی اول از انجام لیزر شاهد از بین رفتن درصد زیادی از موهای زائد زیر بغل باشند، در حالی که فردی بعد از چندین جلسه هم ممکن است تا پیشرفت شایان ذکری نداشته باشد. برای همین، جواب پرسش لیزر زیر بغل چند جلسه طول میکشه در افراد مختلف، متفاوت است.

حتما به این نکته دقت کنید که لیزر موهای زیر بغل یکی از روش هایی است که دارای کمترین درصد خطر و ریسک می باشد و همچنین بهترین تاثیر را در مدت زمان طولانی خواهد داشت. کلیه ی دستگاه های لیزر از وسیله هایی استفاده می کنند که همگی مورد تایید اف دی ای FDA بوده و از استانداردهای طلایی بهره می برند.

عموما این روش دارای تاثیر بسیار بالایی بوده و نتیجه ای که گرفته می شود، کاملا ایمن است و حتی اگر شخصی دارای انواع پوست حساس باشد هم می تواند بدون هیچ گونه مشکلی این کار را انجام دهد.

از بین رفتن موهای زائد در جلسه اول
از بین رفتن موهای زائد در جلسه اول

چه عامل هایی بر تعداد جلسه های لازم برای لیزر زیر بغل تاثیر می گذارند؟

برای این که ببینیم تا لیزر زیر بغل چند جلسه طول میکشه می بایست ابتدا فاکتورهایی را در نظر بگیریم. به عبارتی می توان گفت؛ این که طول دوره ی انجام این پروسه چقدر باشد، برای هر فرد با فرد دیگر متفاوت است و بسته به شرایط بدنی آن ها می تواند متغیر باشد.

از جمله عامل هایی که بر روی تعداد جلسه های لازم برای انجام لیزر زیر بغل و تکمیل آن وجود دارند، می توان به این موارد اشاره کرد: مورد نخست را می توان مقدار موهای زائدی که در ناحیه ی زیر بغل فرد وجود دارد به شمار آورد. عامل موثر بعدی بر تعداد جلسه های مورد نیاز برای لیزر، سن بیولوژیکی بدن فرد است.

مقدار هورمون های موجود در بدن

دیگر عامل مهم برای این موضوع مقدار هورمون های موجود در بدن فرد می باشد. یکی دیگر از چیزهایی که برای طول دوره ی لیزر از اهمیت فراوانی برخوردار است، این است که موهای این ناحیه از بدن فرد تا چه حد رشد می کنند و فرد برای اصلاح موهای زائد زیر بغل خود هر چند وقت یک بار می بایست که اقدام به این کار کند.

هر قدر که حجم موهای فرد در ناحیه ی مذکور بیشتر باشد، قطعا تعداد جلسه هایی هم که برای لیزر لازم است تا این فرد پاسخ مناسب را از این روش بگیرد، بیشتر خواهند بود.

عامل موثر دیگر برای تاثیر گذاری لیزر و تعیین تعداد جلسه های انجام لیزر، نوع پوست فرد است. رنگ مو و نیز بافتی که مو دارد، یعنی زبر یا نازک و غیره هم در تعیین تعداد جلسه های مورد نیاز بی تاثیر نیستند.

یکی دیگر از عامل هایی که روی تعداد جلسه های لازم برای لیزر زیر بغل تاثیر می گذارد، جنسیت فرد متقاضی است. در ادامه بررسی پرسش لیزر زیر بغل چند جلسه طول میکشه به این مورد کمی بیشتر می پردازیم.

آیا تعداد جلسه های لیزر زیر بغل برای مردان و زنان با هم متفاوت است؟

همان طور که در قسمت پیش هم گفتیم، این که لیزر زیر بغل چند جلسه طول میکشه به عامل های مختلفی بستگی دارد که یکی از این عامل ها جنسیت فرد متقاضی است.

این امر یعنی این که تعداد جلسه های لازم برای انجام لیزر زیر بغل بین خانم ها و آقایان با یکدیگر متفاوت است. در خانم هایی که موهای بدن آن ها، رشد نرمال داشته و دارای مشکل نمی باشند، تقریبا بین شش الی هشت جلسه برای از بین بردن موهای زائد زیر بغل مورد نیاز است.

آیا تعداد جلسه های لیزر زیر بغل برای مردان و زنان با هم متفاوت است؟
آیا تعداد جلسه های لیزر زیر بغل برای مردان و زنان با هم متفاوت است؟

تفاوت تعداد جلسات

همان طور که گفته شد، این تعداد جلسه برای خانم هایی با شرایط معمولی است و اگر خانم دارای مشکل های هورمونی باشد و رویش موهای وی به صورت هورمونی صورت پذیرند، تعداد این جلسه ها کمی تفاوت خواهد داشت و این امکان وجود دارد که حتی بین ده تا دوازده جلسه هم این امر به طول بیانجامد.

اما این امر در مورد آقایان کمی متفاوت است. برای این که ببینیم که برای آقایان، لیزر زیر بغل چند جلسه طول میکشه  باید این را در نظر داشته باشیم که حجم موی آقایان در مقایسه با خانم ها بیشتر بوده و ریشه ی موهای آن از ضخامت بیشتری نیز برخوردار است.

به صورت عمومی برای آقایانی که موهای زیر بغل آن ها معمولی باشد، به تعداد جلسه ای بین هشت الی ده عدد نیاز است. اما اگر فرد متقاضی از نظر میزان مو در ناحیه ی زیر بغل و نیز مقدار و تراکم آن از حالت عادی چیزی فراتر باشد، قطعا تعداد جلسه های لازم افزایش پیدا می کنند. عموما این گونه از آقایان بین ده تا دوازده جلسه ی لیزر برای از بین بردن موهای زائد در ناحیه ی زیر بغل احتیاج دارند.

هر یک جلسه از انجام لیزر برای زیر بغل حدودا چه مدتی به طول می انجامد؟

در راستای این که ببینیم تا لیزر زیر بغل چند جلسه طول میکشه می خواهیم این مورد را هم بررسی کنیم که هر یک جلسه که برای انجام لیزر شروع می شود، حدودا چه مدت زمانی به طول می انجامد. یکی از مهم ترین عامل ها برای تعیین این که مدت زمان یک جلسه از لیزر چقدر است، موضعی است که قرار است تا اشعه های لیزر به آن تابانده شود.

هر یک جلسه از انجام لیزر برای زیر بغل حدودا چه مدتی به طول می انجامد؟
هر یک جلسه از انجام لیزر برای زیر بغل حدودا چه مدتی به طول می انجامد؟

به شکل کلی برای این که یک فولیکول مو به وسیله ی اشعه ی لیزر از بین برود، تقریبا به یک میلی ثانیه زمان احتیاج می باشد. با یک حساب سرانگشتی می توانیم متوجه شویم که ناحیه هایی از بدن که دارای مساحت کمتری هستند، قطعا به مدت زمان کمتری برای انجام لیزر در هر جلسه نیاز دارند و البته عکس این موضوع هم کاملا صادق است.

هر یک جلسه از انجام لیزر برای زیر بغل حدودا چه مدتی به طول می انجامد؟
هر یک جلسه از انجام لیزر برای زیر بغل حدودا چه مدتی به طول می انجامد؟

پس انجام لیزر برای ناحیه ی کوچکی مانند زیر بغل حتی می تواند کمتر از  چند دقیقه به طول بیانجامد، در حالی که عضوی مانند پا که قسمت بزرگی از بدن  را در بر گرفته است، می تواند حتی تا سی دقیقه هم به طول بیانجامد.

6 تا 10 جلسه

تعداد جلسه ها را هم که در بخش های بالایی کامل در مورد آن صحبت کردیم که در حالت معمول و برای موهای نرمال بین 6 تا 10 جلسه زمان نیاز است تا بتوان جواب خوبی از لیزر گرفت.

عموما در لیزر به این شکل است که موهای زائد موجود در ناحیه هایی مانند پا یا دست یا کمر زودتر پاسخ می دهد و از بین می روند و در مقابل ناحیه های کوچک مانند زیر بغل یا بیکینی یا صورت و غیره مدت زمان بیشتری طول می کشد تا کامل جواب بگیریم.

این امر به این دلیل است که این ناحیه ها در بدن فرد به خاطر وجود دلیل های هورمونی از فولیکول هایی بهره می برند که خیلی محکم و در عین حال مقاوم هستند.

موهای این ناحیه ها بین شش الی هشت جلسه درمان نیاز دارند که در زمانی بین 1 ماه تا 1 ماه و نیم انجام می پذیرد. در این پروسه چیزی بین هشتاد تا نود درصد این موهای زائد کاملا نابود خواهند شد.

بین هر جلسه انجام لیزر موهای زائد زیر بغل با جلسه ی بعدی چه مقدار فاصله باید وجود داشته باشد؟

برای این که بهترین جواب را از لیزر کردن موهای زائد بتوانیم بگیریم، باید یک فاصله ی زمانی بین هر جلسه با جلسه ی دیگر وجود داشته باشد.

معمولا این فاصله را بین یک ماه تا یک ماه و نیم در نظر می گیرند که بسته به نظر پزشک معالج یا اپراتور و نیز با توجه به شرایط و وضعیت فرد متقاضی تعیین می شود.این فاصله ی بین جلسه ها بسیار مهم هستند و اگر به درستی مشخص نشوند، قطعا نمی توانید پاسخ خوبی از لیزر بگیرید.

اگر فاصله های بین جلسه ها از این حد نرمال کمتر باشند، علاوه بر این که شما متحمل هزینه های بیشتری می شوید و از نظر اقتصادی دچار ضرر می شوید، قطعا نتیجه ی درستی هم از کار دریافت نخواهید کرد. چرا که پایه و اساس آن غیر اصولی است.

بین هر جلسه انجام لیزر موهای زائد زیر بغل با جلسه ی بعدی چه مقدار فاصله باید وجود داشته باشد؟
بین هر جلسه انجام لیزر موهای زائد زیر بغل با جلسه ی بعدی چه مقدار فاصله باید وجود داشته باشد؟

حال اگر فاصله ی میان جلسه های لیزر از حد تعیین شده بیشتر باشند، سیکلی که می بایست برای لیزر اجرا شود و موها در این سیکل از بین بروند، به نوعی معیوب شده و کار به درستی انجام نمی شود. در نتیجه قطعا نتیجه ی مطلوبی حاصل نخواهد شد.

آیا برخی قسمت های بدن به تعداد جلسه های بیشتر برای لیزر نیازمند هستند؟

در پاسخ به سوال لیزر زیر بغل چند جلسه طول میکشه باید گفت که برای این که وقتی شخص برای لیزر موهای زائد بدن خود اقدام می کند، نتیجه ی مناسبی دریافت کند؛ می بایست دارای فولیکول های مویی باشد که در چرخه ی فعال از دوره ی حیات خود به سر می برند.

هنگامی که این فولیکول ها در وضعیت فعال خود قرار داشته باشند، لیزر می تواند روی آن ها اثر خود را باقی گذاشته و در نتیجه سبب به وجود آمدن یک نتیجه ی مطلوب برای شخص شود. معمولا هر فولیکول مو برای طول مدت 14 روز یا دو هفته در وضعیت فعال خود به سر می برد و پس از طی این دوره، فولیکول وارد فاز استراحت می شود.

به همین علت است که تعداد جلسه هایی که برای از بین بردن موهای زائد به طول می انجامد، در هر منطقه ای از بدن با ناحیه ی دیگر می تواند متفاوت باشد.

آیا برخی قسمت های بدن به تعداد جلسه های بیشتر برای لیزر نیازمند هستند؟
آیا برخی قسمت های بدن به تعداد جلسه های بیشتر برای لیزر نیازمند هستند؟

برای نمونه طول دوره ی جوابدهی لیزر موهای زائد برای ناحیه ی زیر بغل تقریبا به یک دوره ی 5 ماهه احتیاج دارد. در حالی که برای لیزر کردن موهای زائد پا این امکان وجود دارد که چیزی حدود 12 ماه یعنی یک دوره ی یک ساله هم زمان نیاز باشد.

نتیجه گیری

برای این که ببینیم تا لیزر زیر بغل چند جلسه طول میکشه ابتدا مختصری در مورد انواع لیزر و نحوه ی کار لیزر صحبت کردیم. سپس به تیپ های پوستی مختلف پرداخته و این که کدام دستگاه ها مناسب کدام تیپ پوستی هستند را بیان کردیم.

به طور کلی تعداد جلسه های لازم برای نتیجه گرفتن از لیزر به شرایط و عامل های مختلفی وابسته است و بین هر فرد با فرد دیگری متفاوت می باشد.

نتیجه گیری
نتیجه گیری

اما اگر بخواهیم تا در مورد شرایط نرمال و عادی صحبت کنیم، بین 6 تا 10 جلسه زمان لازم است تا نتیجه ی مطلوبی از لیزر موهای زائد زیر بغل بگیرید. در این پروسه چیزی در حدود 70 تا 80 درصد از موهای زائد زیر بغل از بین خواهند رفت و این امر به صورت دائمی خواهد بود.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با زر کلینیک:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید