لیزر

لیزر کل بدن چند دقیقه طول میکشد

لیزر کل بدن چند دقیقه طول میکشد

در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که لیزر کل بدن چند دقیقه طول میکشد . تا انتهای مطلب لیزر کل بدن چند دقیقه طول میکشد همراه ما باشید.

لیزر کل بدن چند دقیقه طول میکشد
لیزر کل بدن چند دقیقه طول میکشد

برای کسب اطلاعات لازم در مورد لیزر کل بدن چند دقیقه طول میکشد می توانید به زر کلینیک مراجعه کنید و یا با شماره تلفن این کلینیک که در انتهای همین پست درج شده است تماس بگیرید.

تصور بیشتر افراد از جلسات لیزر درمانی برای رفع موهای زائد کل بدن به این صورت است که برای هر جلسه لیزر نیاز به ساعت ها زمان گذاشتن است و با این تصور، ترجیح می دهند تا به جای روش ساده و پر مزیت لیزر، از روش های سنتی رفع موی زائد استفاده کنند. همچنین تصور بسیاری از افراد در مورد این روش، سختی و مشکلات زیاد در حین انجام لیزر و بعد از آن است.

نوشته های مشابه

در این مقاله قصد داریم تا علاوه بر پاسخ به پرسش لیزر کل بدن چند دقیقه طول میکشد در مورد خود این روش، محدودیت ها و ویژگی ها، نوع انجام و فرآیند لیزر کل بدن و مزایای مختلف آن نیز توضیحاتی را ارائه دهیم تا افرادی که با این روش آشنایی کامل نداشته اما قصد انجام آن را دارند، با خیال راحت اقدام به انجام لیزر کل بدن کنند.

آن چه در نوشتار لیزر کل بدن چند دقیقه طول میکشد بررسی می شود:

  1. لیزر کل بدن چیست؟
  2. کدام قسمت های بدن شامل لیزر کل بدن می شوند؟
  3. پیش از انجام لیزر کل بدن، چه اقداماتی باید انجام شود؟
  4. اقدامات بعد از لیزر کل بدن چیست؟
  5. اولین جلسه لیزر فول بادی شامل چه چیزها و اتفاقاتی است؟
  6. نتیجه لیزر فول بادی، دائمی است یا مقطعی؟
  7. لیزر کل بدن چند دقیقه طول میکشد ؟
  8. مزایای انجام لیزر کل بدن چیست؟
  9. لیزر کل بدن در مردان به چه شکل و به چه دلایلی انجام می شود؟
  10. کدام نوع از موها در لیزر کل بدن از بین می روند؟
  11. چه افرادی نمی توانند از لیزر کل بدن استفاده کنند؟
  12. فرآیند حذف و لیزر موهای کل بدن به چه صورت است؟
  13. در لیزر کل بدن، چه دستگاه هایی استفاده می شود؟
  14. با کدام دستگاه، لیزر کل بدن زمان کمتری طول می کشد؟
  15. آیا اندازه مو در لیزر کل بدن تاثیری دارد؟
  16. آیا این تصور که لیزر کل بدن به اندام های داخلی آسیب می زند، درست است؟
  17. درد و عوارض احتمالی لیزر کل بدن را به چه صورت می توان برطرف کرد؟
  18. لیزر کل بدن برای افرادی که پوست حساس دارند، به چه صورت است؟
  19. علت رویش مجدد مو بعد از لیزر کل بدن چیست؟
  20. جه عواملی رشد موهای زائد را افزایش می دهند؟
  21. بهترین فاصله زمانی بین دو لیزر چند جلسه است؟
  22. انجام لیزر برای هر قسمت از بدن در لیزر کل بدن چند دقیقه طول میکشد
  23. کلام آخر

 

لیزر کل بدن چیست؟

یکی از مشکلات اجتناب ناپذیر و آزاردهنده بدن، رشد موهای زائد است. رشد این موها جز پشت پلک و کف دست و پا در تمام قسمت ها رخ می دهد و در برخی افراد کمتر و در برخی افراد بیشتر است.

این موها، به خصوص در قسمت هایی مانند صورت بسیار آزاردهنده هستند و مانع جدی زیبایی به حساب می آیند. موی زائد، هم در زنان و هم در مردان رشد می کند. برای رفع این موهای زائد روش های مختلفی وجود دارد که لیزر کردن یکی از بهترین و قطعی ترین روش های درمان است.

رفع موی زائد به صورت سنتی

همان طور که گفته شد رشد موهای زائد اجتناب ناپذیر و عادی است و یک امر طبیعی است که از دوران بلوغ شدت گرفته و تا پایان عمر ادامه دارد.

البته شدت رشد موهای زائد در افراد مختلف متفاوت است و شرایطی مانند آب و هوای محل زندگی، وضعیت روحی، سلامتی جسمی، ژنتیک و … می توانند سرعت و حجم موهای زائد را کم و زیاد کنند. از گذشته، روش های زیادی برای رفع این مشکل به کار گرفته می شد.

استفاده از وکس، کرم های موبر، موچین، تیغ های اصلاح، گیاهان خاص و … از جمله مواردی بودند که در قدیم و برخی از آن ها حتی در دنیای امروز برای رفع موهای زائد مورد استفاده قرار می گیرند. این روش ها مقطعی هستند و بسیاری از آن ها به گونه ای است که رشد مجدد مو بعد از انجام آن در مدت زمان کوتاه اتفاق می افتد.

رفع موی زائد با لیزر کل بدن

یک روش قطعی تر برای رفع موهای زائد که امروزه بسیار پرطرفدار و مورد توجه است، رفع موهای زائد با استفاده از لیزر کل بدن است. در این روش، رشد مجدد موها دیرتر اتفاق می افتد و با انجام چند دوره لیزر، بسیاری از بخش ها رشد مو نخواهند داشت. دلیل اثرگذاری بیشتر لیزر بر خلاف سایر روش ها، تاثیر بر فولیکول موهای زائد و حذف ریشه ای موهاست.

لیزر معمولا جزو روش های دائمی برای رفع موهای زائد به حساب می آید. با وجود فواید و تاثیر این روش، هنوز هم بسیاری از افراد با لیزر آشنایی نداشته و برای استفاده از آن، پرسش های مختلفی مانند لیزر کل بدن چند دقیقه طول میکشد لیزر شامل کدام قسمت هاست و … دارند.

رفع موی زائد با لیزر کل بدن
رفع موی زائد با لیزر کل بدن

کدام قسمت های بدن شامل لیزر کل بدن می شوند؟

از دیگر سوالات مهم افرادی که برای نخستین بار قصد انجام لیزر کردن برای رفع موهای زائد را دارند، سوال در مورد قسمت هایی است که قابلیت انجام این کار را داشته و موی زائد در این نواحی با لیزر کردن به طور کامل از بین می رود. در این بخش، قسمت هایی از بدن که شامل لیزر کل بدن می شوند، معرفی خواهند شد.

مناطق لیزر در مردان

هنگامی که صحبت از لیزر کردن برای برطرف کردن موهای زائد به میان می آید، افراد تصور می کنند که لیزر فقط در زنان قابل انجام است و در واقع تنها موهای زائد زنانه با لیزر کردن از بین می روند.

در حالی که مردان به دلیل ضخامت و وضعیت موهای زائد که رشد بیشتری داشته و سطح گسترده تری را می پوشانند، برای رفع موهای زائد، بیشتر به روش لیزر نیاز دارند.

قسمت هایی از بدن که در مردان قابلیت لیزر برای کل بدن را دارد، شامل زیر بغل، شکم، کمر، باسن، دست و پا، صورت و … می باشد. در مردان نیز این مسئله که لیزر کل بدن چند دقیقه طول میکشد حائز اهمیت است. این زمان در مردان به دلیل ضخامت و عمق بیشتر موهای بدن، بیشتر از زنان است.

مناطق لیزر در زنان

تمام قسمت هایی که در بدن مردان قابل لیزر است و با این روش می توان موهای زائد آن را از بین برد، در زنان نیز قابل انجام این کار می باشد.

در زنان نیز قسمت هایی از بدن مانند شکم، زیر بغل، دور ناف، پا از ران تا مچ، دست ها، اطراف ناحیه تناسلی که در اصطلاح بیکینی نام دارد، دور سینه و … جزو قسمت هایی هستند که قابل لیزر بوده و در لیزر کل بدن تحت اثر لیزر قرار می گیرند. موی زائد زنان، کم پشت تر و نازک تر از مردان است. مگر زنانی که به دلیل مشکلات هورمونی به اختلال موی مردانه دچار شده باشند.

پیش از انجام لیزر کل بدن، چه اقداماتی باید انجام شود؟

لیزر کردن جزو درمان های زیبایی به حساب می آید. درمان های زیبایی شرایط به خصوصی دارند و برای نتیجه گیری بهتر از آن، متقاضی باید قبل از اقدام و شروع کار، برخی مراقبت ها را آغاز کند.

این مراقبت ها مزایای مختلفی دارند که از جمله آن ها می توان به کاهش و به صفر رساندن عارضه های احتمالی بعد از لیزر کردن، درمان سریعتر و اثرگذاری بیشتر لیزر بر موهای زائد و دیگر مواردی از این دست اشاره کرد.

معاینه متخصص و درمان عارضه های پوستی

در اولین اقدام پیش از انجام لیزر کل بدن، مانند انجام هر روشی، نیاز به مراجعه به یک متخصص است. این مراجعه در جهت پرسش در مورد نحوه انجام کار، شرایط، آمادگی ها، نیازها و مراقبت های بعد از انجام کار و … می باشد.

به عنوان مثال؛ در اولین جلسه پرسش هایی مانند لیزر کل بدن چند دقیقه طول میکشد لیزر روشی دائمی است؟ برای لیزر شدن کل بدن چند جلسه مراجعه نیاز است و … پرسیده می شود.

همچنین وضعیت بدن متقاضی به طور کامل بررسی می شود. ممکن است در بدن و در محل انجام لیزر، مشکلاتی مانند زخم و اسکارهای عمیق، عفونت های پوستی، زگیل و … مشاهده شود.

در این صورت ابتدا باید این مشکلات برطرف شوند و سپس اقدام به لیزر کل بدن شود. در این شرایط بسته به وضعیت مشاهده شده، متقاضی ممکن است به پزشک متخصص ارجاع داده شود یا با زمان و استفاده از پماد، مشکل پوستی برطرف شود.

پرهیز از اپیلاسیون و …

همچنین پیش از انجام لیزر باید از انجام هر گونه اپیلاسیون و دیگر روش های رفع موهای زائد که مو را از ریشه در می آورند، مانند استفاده از موچین خودداری کرد. در واقع چند میل از مو روی پوست و ریشه و فولیکول در زیر پوست باید باقی بمانند تا روش به درستی انجام شود.

به منظور تمیزی و بهداشت اما می توان با استفاده از تیغ های اصلاح، سطح بدن و محلی که قرار است لیزر در آن انجام شود را از موهای زائد تمیز کرد که این کار نیز بهتر است چند روز پیش از جلسه لیزر انجام شود.

عدم استفاده از لوازم آرایش معطر

در صورتی که متقاضی، در روز لیزر و روز قبل آن از مواد آرایشی معطر و مخصوص استفاده کند، احتمال آسیب و حساسیت پوستی بعد از اجرای روش وجود دارد. به این منظور بهتر است که متقاضیان پیش از مراجعه برای انجام لیزر درمانی به خوبی استحمام کرده و بدن را از هر شوینده یا مواد بهداشتی پاک کنند.

آمادگی برای انجام لیزر

در نهایت بعد از انجام اقدامات ذکر شده در روزهای پیش از لیزر، متقاضی برای انجام این کار به کلینیک مراجعه می کند. در جلسه مراجعه، بسته به حساسیت پوستی و آستانه درد، از بی حسی موضعی برای لیزر استفاده می شود. البته لیزر کردن امروزی به دلیل پیشرفت دستگاه ها کاملا بدون درد است، اما آستانه تحمل درد در برخی افراد به حدی است که ممکن است نیاز به بی حسی وجود داشته باشد.

آمادگی برای انجام لیزر
آمادگی برای انجام لیزر

اقدامات بعد از لیزر کل بدن چیست؟

همان طور که در بخش قبلی مقاله لیزر کل بدن چند دقیقه طول میکشد گفته شد، قبل از مراجعه به کلینیک برای انجام لیزر کل بدن، نیاز است که آمادگی هایی لحاظ شود.

در واقع بدن از نظر سلامت و عدم ابتلا به مشکلات پوستی، استحمام و عدم وجود شوینده یا آرایشی های خاص و … باید برای انجام لیزر کاملا آماده باشد. اما به همان نسبت، بعد از انجام این کار نیز اقدامات مهمی وجود دارند که اجرای آن ها باعث نتیجه گیری سریع تر و طولانی تر شدن نتیجه لیزر کل بدن می شود.

استفاده از کمپرس یخ

یکی از این اقدامات، استفاده از کمپرس یخ است. این کار به خصوص برای افرادی که دارای پوستی نازک و حساس هستند، الزامی است تا از التهاب و قرمز شدن پوست جلوگیری شود.

همچنین در صورتی که بعد از لیزر احساس درد در ناحیه انجام این کار شود، کمپرس یخ باعث کاهش آن می شود. استفاده یا عدم استفاده از کمپرس یخ منوط به اجازه و نظر پزشک است و ممکن است که در برخی افراد، پزشک این کار را مانع از ریزش موها به مقدار کافی بداند.

صبر و تحمل

لیزر روشی است که باید در چند جلسه انجام شود. در واقع به این معنی نیست که بیمار از همان جلسه اول ریزش کامل موهای زائد را تجربه کند.

برای پاکسازی کامل بدن، نیاز به چند جلسه متوالی مراجعه است. متقاضی انجام لیزر کل بدن، باید نسبت به این مسئله آگاه باشد و در طول جلسات با استفاده از روش های دیگر مانند اپیلاسیون، وکس و … در حذف موهای زائد خود تلاشی نکند. انجام این کار علاوه بر اختلال در عملکرد لیزر، رشد موها را نیز افزایش می دهد.

عدم استحمام

همچنین باید، از استحمام پیش از انجام این کار حداقل تا 4 ساعت بعد و دوش آب ولرم یا گرم تا 24 ساعت جلوگیری شود. استحمام پیش از این زمان، پوست را تحریک کرده و اثرات اشعه لیزر را کاهش می دهد. همچنین با جایگزین کردن سلول های آب در سطح منافذ پوست، فولیکول سفت شده و در جای خود باقی می ماند و در واقع لیزر بی اثر می شود.

استفاده از لوسیون های تجویزی

ممکن است در افراد دارای پوست های خشک یا حساس و افرادی که موهای ضخیم دارند، پزشک، لوسیون هایی را در طی دوره لیزر درمانی تجویز کند. استفاده از این لوسیون ها الزامی است و باید با همان روند مشخص شده توسط پزشک مورد استفاده قرار گیرند تا اثرگذاری لیزر را بیشتر کنند.

معاینه و مراجعات به موقع به متخصص

در نهایت، بعد از هر جلسه یا در اولین جلسه، تعداد جلسات و فاصله زمانی بین آن ها مشخص می شود که برای نتیجه گیری بهتر از لیزر و اثر سریع تر، باید مراجعات در همان تایم مشخص شده انجام شود. البته بسته به وضعیت پوست و همکاری بدن، ممکن است تعداد این جلسات در نهایت کمتر یا بیشتر از موقعیت پیش بینی شده شود.

معاینه و مراجعات به موقع به متخصص
معاینه و مراجعات به موقع به متخصص

اولین جلسه لیزر فول بادی شامل چه چیزها و اتفاقاتی است؟

تا این قسمت از مقاله لیزر کل بدن چند دقیقه طول میکشد در مورد لیزر، بایدها و اقداماتی که قبل و بعد از آن باید انجام گیرد و همچنین نقاطی که در بدن مردان و زنان قابلیت لیزر دارند، صحبت شد.

اما شاید جالب باشد که بدانید، در نخستین جلسه لیزر درمانی چه اتفاقاتی افتاده و چه روندی طی می شود. اطلاع از این موضوع می تواند به تصمیم گیری بهتر در مورد انتخاب یا عدم انتخاب این روش کمک کرده و در صورتی که در مورد اجرای آن ترس و نگرانی وجود دارد، برطرف شدن آن ها نیز ساده تر شود.

اولین جلسه ملاقات با پزشک

اولین جلسه لیزر درمانی برای رفع موهای زائد کل بدن معمولا دو نوع است. در یک یا چند جلسه بیمار نیاز به مراجعه به پزشک برای معاینات و مشاوره های قبل از انجام لیزر دارد و بعد از آن جلسه اول، این کار آغاز می شود.

در این جلسه، معمولا پزشک در مورد باید و نبایدهای قبل و بعد این کار و همچنین روندی که در هر جلسه طی می شود، صحبت می کند. همچنین در صورت صلاحدید، لوسیون هایی را برای بیمار تجویز می کند تا بعد از این کار برای حفظ سلامت پوست از آن استفاده کند.

اولین جلسه درمان

در اولین جلسه درمان، بعد از آمادگی بیمار برای انجام لیزر و شروع به این کار، در صورت نیاز، پزشک از بی حسی موضعی استفاده می کند. دستگاه هایی که امروزه برای لیزر استفاده می شوند، به گونه ای است که فرد، کمترین درد را احساس می کند.

اما به دلیل مسائلی مانند حساسیت پوستی و … ممکن است که آستانه تحمل درد فرد پایین باشد که در این صورت استفاده از بی حسی موضعی الزامی است.

بعد از این کار و اثرگذاری بی حسی، لیزر آغاز می شود. برای این کار، از طریق دستگاهی مخصوص، اشعه ها وارد بدن شده و تا لایه نهایی پوست نفوذ می کنند تا فولیکول های موی زائد را به طور کامل از بین ببرند.

اولین جلسه درمان
اولین جلسه درمان

نتیجه لیزر فول بادی دائمی است یا مقطعی؟

سیستم بدنی انسان، به گونه ای است که در بسیاری از بخش ها و اندام ها قابلیت ترمیم دارد. این ترمیم بسته به وضعیت بدن ممکن است سال ها زمان برده یا در مدت زمان کوتاهی صورت گیرد. رشد موها، از جمله ترمیم هایی است که بعد از هر بار کوتاهی یا اصلاح مجدد به وضعیت سابق باز می گردد.

دائمی یا مقطعی

رشد مو، چه در سر و چه موهای زائد در هر فرد، زمان متفاوتی دارد. لیزر، به این دلیل توسط افراد برای رفع موهای زائد انتخاب می شود که تصور می کنند که این روش بدون بازگشت بوده و مو به طور قطع و دائمی از بین می رود که البته دور از ذهن نیست.

ممکن است بعد از گذشت چند دوره لیزر درمانی، فولیکول برخی از بخش های دارای موی زائد به طور کل از بین برود که در این صورت رشد موی زائد متوقف می شود.

اما ممکن است این اتفاق نیفتد که در این صورت لیزر باز هم نسبت به سایر روش ها مزیت داشته و این مزیت طولانی تر کردن دوره رشد مو است. مقطعی یا دائمی بودن نتیجه به عواملی بستگی دارد که برخی از آن ها شامل موارد زیر است.

عوامل موثر در دائمی شدن نتیجه لیزر کل بدنپیدا می کند که این امر در جلسه های آخر به دلیل 

یکی از عوامل تاثیرگذار در کند کردن روند رشد موهای زائد، وضعیت سیستم داخلی بدن، به خصوص هورمون های اثرگذار بر این موضوع هستند. در صورت منظم بودن ترشح هورمون ها؛ بعد از چند بار لیزر کردن، فولیکول از بین رفته و رشد مجدد مو کمتر می شود. همچنین محل زندگی و نوع تغذیه نیز در دائمی کردن نتیجه بسیار تاثیرگذار است.

به علاوه؛ با تکرار لیزر در دوره های مشخص از سال، کم کم موهای بدن در رشد مجدد ضعیف شده و بعد از چند دوره در بسیاری از نقاط دیگر، موی زائدی رشد نخواهد کرد.

عوامل موثر در دائمی شدن نتیجه لیزر کل بدن
عوامل موثر در دائمی شدن نتیجه لیزر کل بدن

لیزر کل بدن چند دقیقه طول میکشد

به طور دقیق نمی توان زمانی را برای پاسخ به این پرسش که لیزر کل بدن چند دقیقه طول میکشد مشخص کرد. در واقع؛ این مدت زمان در هر جلسه متفاوت است و طبیعتا در جلسات اول که فولیکول های مو قوی تر هستند، نسبت به جلسات آخر که مو ضعیف شده و بخش زیادی از آن ریزش داشته، مدت زمان هر جلسه متفاوت است. همچنین این مسئله به پارامترهای دیگری نیز بستگی دارد.

نوع و ضخامت مو

اولین عاملی که در مشخص کردن این مسئله که لیزر کل بدن چند دقیقه طول میکشد موثر است، نوع مو و ضخامت آن است. در اولین بخش مقاله؛ گفته شد که بسته به سن، جنسیت، محل زندگی و … میزان رویش و جنس موهای زائد از نازک تا ضخیم، متفاوت هستند.

موهای نازک مقاومت کمتری داشته و در اثر اشعه لیزر، زودتر نابود شده و از بین می روند. در حالی که موهای ضخیم برای نابودی باید مدت بیشتری در معرض اشعه لیزر قرار گیرند.

محل لیزر

محل لیزر کردن نیز از جمله عوامل موثر در مدت زمان هر جلسه لیزر است. به طور تخمینی می توان گفت که فولیکول های مو بعد از قرارگیری در معرض اشعه لیزر، بین 1 تا چند میلی ثانیه مقاومت کرده و سپس نابود می شوند. بنابراین طبیعی است که محل های کوچک تر مانند زیر بغل، مدت زمان کمتری نسبت به شکم خواهد داشت.

همچنین در برخی قسمت های بدن، مانند اطراف اندام جنسی یا ناحیه بیکینی در زنان، به دلیل بیشتر بودن ترشح و میزان تاثیر هورمون ها، فولیکول مو نیز محکم تر از سایر بخش هاست که این عامل نیز موثر در مدت زمان تابش اشعه برای نابودی و در نتیجه مدت زمان جلسه لیزر کل بدن می باشد.

نوع دستگاه

در دستگاه های مختلف نیز این که هر جلسه از لیزر کل بدن چند دقیقه طول میکشد متفاوت است. به عبارت دیگر؛ قدرت دستگاه، میزان تابش اشعه و … که در هر دستگاه متفاوت هستند، باعث ایجاد تفاوت در زمان لیزر کل بدن در هر جلسه مراجعه بیمار می شوند.

شماره جلسه

همان طور که در بالا گفته شد، مدت زمان طول کشیدن لیزر در هر جلسه متفاوت است. به طور کل، لیزر فرآیندی است که حدود 6-8 جلسه درمانی نیاز دارد. در جلسه های سوم تا پنجم، بسته به تمام عواملی که گفته شد، مدت زمان کاهش پیدا می کند که این امر در جلسه های آخر به دلیل ریختن بیشتر موها، حداکثری است و جلسه آخر بسیار کوتاه تر از اولین جلسه درمان است.

مزایای انجام لیزر کل بدن چیست؟

اصلی ترین مزیت انجام لیزر برای رفع موهای زائد کل بدن، راحتری این روش نسبت به روش های قدیم این کار، مانند تیغ و استفاده از موبرهاست. اما این تنها  مزیت این کار نیست. لیزر کل بدن و رفع موهای زائد از این طریق مزایای مختلفی از جمله عوارض کم، ایجاد کمترین حساسیت و آسیب پوستی و … دارد که موجب پرطرفدار شدن این روش گردیده است.

بدون عارضه

صرف نظر از این که لیزر کل بدن چند دقیقه طول میکشد و چه میزان بدن در معرض لیزر و اشعه آن قرار دارد، این روش بسیار کم عارضه است. بیشتر افرادی که این شیوه را برای رفع موهای زائد انتخاب کرده اند، این روش را به عنوان روش بدون درد رفع موهای زائد معرفی می کنند.

همچنین عارضه هایی مانند زخم، تغییر رنگدانه های پوستی، درگیری پوست و تغییر حالت آن، ناراحتی ها و حساسیت های پوستی و … که در روش های دیگر وجود دارند، در لیزر بروز نخواهند کرد.

اثربخشی سریع

لیزر کل بدن، بسیار سریع انجام می شود و اثربخشی آن از همان جلسات ابتدایی مشخص می شود. حتی در قسمت هایی که وسعت کمتری داشته، یا برآمدگی ها کمتر بوده و سطح آن صاف تر است، لیزر کل بدن چند دقیقه طول میکشد که این مسئله به دلیل صرفه جویی در زمان، یکی از مزایای مهم لیزر کردن به جای دیگر روش هاست.

ماندگار تر نسبت به سایر روش ها

لیزر، روشی است که ماندگاری بیشتری دارد. در این روش بسته به وضعیت بدن در هر فرد، نتایج از شش ماه تا گاها یک سال ماندگار است. همچنین با تکرار این روش در هر دوره رویش مجدد مو، فاصله و میزان رشد موها کمتر می شوند تا جایی که در برخی قسمت ها دیگر رویش مو اتفاق نخواهد افتاد.

پوشش حداکثری

در استفاده لیزر می توان بیشتر قسمت های بدن را از موهای زائد پاکسازی کرد. به عبارت دیگر؛ این روش در همه نقاط قابل استفاده می باشد و چون سرعت انجام آن مناسب تر از سایر روش هاست، در مدت کوتاه، بخش وسیعی را تحت درمان قرار می دهد.

پوشش حداکثری
پوشش حداکثری

لیزر کل بدن در مردان به چه شکل و به چه دلایلی انجام می شود؟

بدن مردان نسبت به زنان پر مو تر است. این مسئله به ساختارهای ژنتیکی و هورمونی آن ها بستگی دارد، پاکسازی موهای زائد بدن، همان اندازه که برای زنان ضروری است، برای مردان نیز برای حفظ بهداشت و رسیدگی راحت تر به پوست مورد نیاز است.

برای آقایان نیز بهترین روش برای رهایی از موهای زائد کل بدن، استفاده از لیزر درمانی است. در گذشته این روش چندان برای مردان مرسوم نبود. اما امروزه مردان زیادی خواهان انجام لیزر برای رفع موهای زائد به ساده ترین شیوه هستند.

کاهش تراکم مو

حتی اگر مردان به دنبال حذف کامل موهای زائد خود نباشند، با استفاده از لیزر می توان به کاهش تراکم آن ها کمک کرد. البته در صورت تمایل، رفع کل موها با تداوم انجام جلسات وجود دارد اما بسیاری از مردان با کم تراکم شدن و کم پشت شدن موها به جلسات لیزر خاتمه می دهند. به خصوص در قسمت هایی مانند دست ها، مردان مایلند که موها تنها کم پشت تر شده و به طور کامل حذف نشود که این امکان در اولین جلسه مراجعه به پزشک با تعیین تعداد جلسات لازم مشخص می شود.

بهداشت پوست

لیزر کل بدن برای آقایان نیز به بهداشت پوستی آن ها کمک  می کند. به خصوص در مردانی که دارای بدنی پرمو هستند، به دلیل ضخامت بیشتر موی مردانه، رسیدگی به بهداشت پوستی سخت تر می شود.

به همین دلیل؛ نیاز است که با روشی مانند لیزر از تراکم موها کم کرده تا رسیدگی های پوستی ساده تر شوند. به عبارت؛ دیگر لیزر کردن مو، باعث کم کردن التهابات شده و چون شست و شوی پوست راحت تر اتفاق می افتد، از بسیاری از عارضه های پوستی نیز جلوگیری می شود.

کم کردن عارضه های پوستی

همان طور که گفته شد؛ پرمو بودن بدن، احتمال بروز عارضه های پوستی را افزایش می دهد. به طور مثال؛ افرادی که در ناحیه زیر بغل موی بیشتری دارند، معمولا بیش از سایرین دچار تعریق می شوند که این مشکل علاوه بر بوی ناخوشایند، به عرق سوز شدن این ناحیه نیز می انجامد. به همین دلیل، انجام لیزر می تواند از بیشتر این عارضه ها جلوگیری کند.

به خصوص در مردان ورزشکار که به طور حرفه ای به ورزش هایی نظیر دوچرخه سواری مشغول هستند، لیزر برای کاهش تعریق و ماندگاری عرق در سطح بدن بسیار مفید می باشد.

شکل دهی موها

در نهایت؛ مردان با انجام لیزر و کنترل تراکم موها، در انجام اصلاحات بعدی پوست و موی زائد راحتتر هستند. به عنوان مثال؛ لیزر صورت کمک می کند که در اصلاح های خانگی، فرد راحت تر بوده و زمان کمتری  صرف کند.

همچنین بسیاری از مردان با مشکل موهای زیر پوستی مواجه هستند که بعد از هر بار اصلاح، رشد کرده و معمولا به سمت داخل رشد می کنند یا به شکل نامناسبی بیرون می زنند. لیزر با حذف این موها، مشکلات بعد از اصلاح را نیز از بین می برد و به مردان در شکل دهی راحتتر موها کمک می کند.

شکل دهی موها
شکل دهی موها

کدام نوع از موها در لیزر کل بدن از بین می روند؟

یکی از نگرانی های مهم افراد یا به عبارت بهتر، تصور اشتباه در مورد لیزر کردن که باعث می شود بسیاری از افراد به جای این روش پر فایده، به سراغ سایر روش ها بروند، حذف موی سر در کنار لیزر موهای زائد است.

در واقع تصور این گونه افراد به این صورت است که اشعه لیزر همان اثری که بر موهای زائد می گذارد را در موی سر نیز خواهد داشت و در طولانی مدت موجب ریزش موی سر می شود.

انواع موی بدن

مو در بدن انسان به جز موی سر، در سه نوع مختلف رشد می کند. اولین نوع مو که فارغ از جنسیت در سطح بدن تمام جنین ها وجود دارد، موی لانگو نام دارد. دومین نوع که به موی ولوس معروف است، موی روشن صورت و دست ها و بیشتر در کودکان و زنان است. ویژگی این مو به جز رنگ روشن تر، نرمی آن است.

همچنین اندازه این مو معمولا در حدود 2 میلیمتر است. این مو از زمان تولد در صورت کودک وجود داشته و در زنان بعد از بلوغ نیز باقی مانده و در مردان با نوع بعدی جایگزین می شود. آخرین نوع مو، موهای ترمینال هستند.

این نوع مو از آغاز دوره بلوغ، شروع به رشد می کند. از نظر ضخامت و رنگ، این موها نسبت به سایر موهای بدن قابل تشخیص تر هستند. این مو به موی آندروژنیک نیز معروف است که به دلیل سطح آندروژن یا هورمون مردانه در بدن، ممکن است که بیشتر یا کمتر شود و چون مردان میزان بیشتری از این هورمون در بدن دارند، این نوع مو نیز رشد بیشتری در بدن آن ها دارد. موی ولوس و ترمینال در تمام سطح بدن پوشیده می شوند و با ورود به سن بلوغ، ضخیم تر و تیره تر می شوند.

موهای قابل لیزر

هر چند موهای ولوس نیز تمام سطح بدن را می پوشانند، اما حالتی پرز مانند داشته و معمولا چندان دیده نمی شوند. اما موهای ترمینال به دلیل ضخامت بیشتر و رنگ تیره تر، آزاردهنده تر هستند. به خصوص در صورت رشد این مو در صورت برای زنان، مشکلات زیادی در ظاهر ایجاد می کنند که حذف آن ها الزامی است.

موهایی که با لیزر کل بدن قابل حذف هستند، موهای ترمینال می باشند. در لیزر کردن، اولا به دلیل ساختار متفاوت موی سر و دوما به دلیل عدم برخورد اشعه لیزر با سر و تمرکز اشعه، تنها در محل استفاده، موی سر آسیبی ندیده و ریزش نخواهد داشت.

موهای قابل لیزر
موهای قابل لیزر

چه افرادی نمی توانند از لیزر کل بدن استفاده کنند؟

لیزر درمانی برای رفع موهای زائد، روشی بی خطر و بی عارضه است. تا به حال مشکل و بیماری جدی که ناشی از استفاده لیزر باشد، گزارش نشده است. با این حال برای احتیاط بیشتر، برخی گروه ها در استفاده از این روش محدودیت دارند. هر چند گروه هایی که در ادامه معرفی خواهند شد نیز در صورت مشورت و تایید پزشک می توانند لیزر کل بدن یا در برخی نقاط را انجام دهند.

زنان باردار

اولین گروهی که در انجام لیزر کل بدن، برای رفع موهای زائد دارای محدودیت هستند، زنان باردار می باشند. البته زنان در دوره بارداری و شیردهی نه تنها در لیزر کردن، بلکه در بیشتر درمان ها دارای محدودیت ها و مراقبت های خاصی هستند و بهتر است که این گونه خدمات و فعالیت ها را بعد از زایمان و سپری کردن دوران شیردهی انجام دهند.

به خصوص زنان در آخرین ماه های بارداری باید از انجام هر گونه لیزر درمانی برای جلوگیری از آسیب به جنین خودداری کنند. در صورت ضرورت و نیاز انجام این کار، تنها باید با تایید پزشک و در ماه های اول بارداری انجام شود.

بیماران خاص

گروه بعدی که ممکن است در انجام لیزر دچار مشکل و عارضه های خاص شوند، افراد با سابقه بیماری های خاص هستند. از این گروه می توان مبتلایان به بیماری هایی نظیر صرع یا تشنج را مثال زد.

در صورت نیاز به رفع موهای زائد در این گروه ها، معمولا روش هایی به جز لیزر پیشنهاد می شود. به خصوص در صورت ابتلا به نوع حاد این بیماری ها، یا بیماران با سابقه شیمی درمانی، لیزر به طور کل ممنوع می شود.

افراد با مشکلات هورمونی

یکی از مشکلاتی که رشد موهای زائد را افزایش می دهد، بیماری و اختلال در میزان و ترشح هورمون هاست. به عنوان مثال؛ در صورتی که زنان، دچار اختلال در ترشح هورمون مردانه باشند و این میزان هورمون را بیشتر داشته باشند، موی بدن حالتی مردانه پیدا کرده و نسبت به دیگر زنان، ضخیم تر و تیره تر می شود. در صورت این مشکل حتی با لیزر کردن نیز موهایی که مجدد رشد می کنند نیز ضخیم و تیره می باشند.

این افراد برای انجام لیزر درمانی ابتدا باید اقدام به درمان مشکلات هورمونی خود کنند. در غیراین صورت موها، مجددا رشد کرده و لیزر بی فایده خواهد بود.

به علاوه افرادی که دارای رنگدانه های خاص هستند نیز امکان لیزر درمانی را ندارند. این مسئله به دلیل مشکل در فولیکول های مو در آن هاست.

بیماران مبتلا به عفونت

در نهایت؛ در صورتی که فردی به بیماری عفونی مبتلا بوده و این بیماری در پوست نمایان باشد و در واقع عارضه هایی از عفونت مانند زخم و التهاب در پوست بیمار وجود داشته باشد، تا زمان درمان عفونت امکان استفاده از لیزر را ندارد.

در صورتی که بدون مشورت با پزشک، لیزر برای این گروه انجام شود، احتمال بروز مشکلاتی مانند زخم، آلرژی، التهاب و … وجود دارد. همان طور که گفته شد، ممنوعیت برای این گروه محدود است و در صورت درمان عفونت و سپری کردن دوره نقاهت، می توانند اقدام به انجام این کار کنند.

بیماران مبتلا به عفونت
بیماران مبتلا به عفونت

فرآیند حذف و لیزر موهای کل بدن به چه صورت است؟

حذف و از بین بردن موهای زائد از طریق لیزر، روشی بسیار ساده و سریع است. نوع اشعه و شیوه و عمقی که برای حذف فولیکول ها استفاده می شود، به گونه ای نیست که باعث آسیب رساندن به اندام های داخلی و سلامت بدن شود.

با این حال اطلاع از فرآیند انجام این روش برای افرادی که آشنایی خاصی با این شیوه درمانی ندارند، باعث انتخاب مطمئن تر می شود.

فرآیند انجام لیزر کل بدن

به منظور برطرف کردن موهای زائد از طریق لیزر، از دستگاه های مخصوص این کار استفاده می شود که انواع مختلفی دارند. با این حال ساز و کار تمام دستگاه ها به یک شکل است.

در تمام دستگاه ها، انرژی و اشعه نوری به طور متمرکز در محل مشخص و مورد نظر جمع می شود. این انرژی که گرمای زیادی از خود ساطع می کند، با نفوذ به فولیکول مو، موجب اختلال رشد و عملکرد آن می شود و با سوزاندن آن، سبب تخریب و ریزش موهای زائد می گردد.

در جلسه لیزر درمانی، از یک عینک مخصوص استفاده می شود تا چشم بیمار در اثر اشعه آسیبی نبیند. به علاوه؛ در کنار اشعه، معمولا از یک دستگاه خنک کننده برای راحتی بیشتر بیمار استفاده می شود. بسته به نظر بیمار می توان تمام بدن را لیزر کرد یا تنها یک قسمت را برای انجام این کار انتخاب کرد.

فرآیند انجام لیزر کل بدن
فرآیند انجام لیزر کل بدن

در لیزر کل بدن چه دستگاه هایی استفاده می شود؟

مانند هر روش زیبایی، لیزر نیز به شیوه های مختلفی انجام می شود که در تمام آن ها هدف، برطرف کردن موهای زائد است. نوع دستگاهی که برای رفع موهای زائد مورد استفاده قرار می گیرد، بیشتر در مسائلی مانند لیزر کل بدن چند دقیقه طول میکشد چند جلسه برای لیزر کل بدن مورد نیاز است، دوره رشد مجدد مو چقدر زمان می برد و … تاثیرگذار است. همچنین برخی دستگاه ها در پوست های مختلف، پاسخ با کیفیت متفاوتی خواهند داشت.

لیزر الکساندریت

یکی از دستگاه هایی که برای این کار مورد استفاده قرار می گیرد، لیزر الکساندریت است. اصلی ترین ویژگی استفاده از این دستگاه این است که با انجام توسط دستگاه مبتنی بر الکساندریت، لیزر کل بدن چند دقیقه طول میکشد و سریع ترین روش انجام با این دستگاه است. همچنین این دستگاه می تواند مناطق وسیع مانند پشت کمر و … را لیزر کند.

بیشترین اثر این دستگاه بر موهای نازک است. به همین دلیل، برای افرادی که دارای پوست روشن هستند، مناسب تر می باشد. این دستگاه، دارای انواع و مدل های مختلفی است که هر کدام در قدرت تابش، سیستم خنک کننده و … دارای تفاوت هایی می باشند.

لیزر دیود

دومین نوع دستگاه های مورد استفاده در لیزر درمانی، استفاده از دستگاه های مبتنی بر لیزر دیود است. تعداد جلسات در استفاده از این لیزر کمتر است و چون موهای ضخیم تر و تیره تر را رفع می کند، برای افرادی که دارای پوست تیره هستند، مناسب تر می باشد. این دستگاه نیز مانند دستگاه هایی بر پایه الکساندریت، انواع مختلفی دارند. از ویژگی های این دستگاه ها تجهیز به سیستم خنک کننده، تاثیرگذاری بالا، قدرت تابش خوب و … را می توان نام برد.

ان دی یاگ

جدیدترین نسل دستگاه های لیزر کل بدن مبتنی بر این تکنولوژی هستند. از ویژگی های مهم این دستگاه ها می توان هماهنگی با انواع رنگ پوست را نام برد. همچنین، چه برای افراد با موهای نازک و چه برای افراد با موهای ضخیم، قابل استفاده می باشند. این دستگاه نیز مانند سایر دستگاه ها قدرت تابش خوبی داشته و بدون عوارض است.

ان دی یاگ
ان دی یاگ

با کدام دستگاه، لیزر کل بدن زمان کمتری طول می کشد؟

این که لیزر کل بدن چند دقیقه طول میکشد تا حد زیادی به وضعیت بدن بستگی دارد و دستگاه نمی تواند در این امر تاثیرگذار باشد. در اولین جلسه لیزر درمانی که مشاوره و معاینه توسط پزشک انجام می شود، معمولا نوع مو و ضخامت آن مشخص می شود. در صورتی که مو از نوع تیره و ضخیم باشد، فولیکول ها استحکام بیشتری دارند.

همچنین زنان با شدت ترشح بیشتر هورمون های مردانه نیز دارای موهای ضخیم تری هستند که معمولا باعث طولانی تر شدن جلسات لیزر درمانی می شود. در این شرایط، معمولا با استفاده از قویترین دستگاه ها نیز حداقل نیاز به 4 جلسه لیزر وجود دارد. برای کاهش تعداد جلسات، بهتر است که دستگاه انتخابی کاملا با پوست فرد تناسب داشته باشد.

همچنین قدرت اشعه و تابش باید به حدی باشد که به خوبی بر فولیکول ها اثر بگذارد. در واقع دستگاه باید به گونه ای باشد که با کاهش انرژی پرتو، قدرت جذب آن را بالاتر ببرد.

البته انتخاب دستگاه باید با نظر و مشورت پزشک انجام شود. چون ممکن است، پوست دارای حساسیت هایی نسبت به دستگاه انتخابی بوده و در صورت استفاده از آن در فرد ایجاد عارضه کند.

با کدام دستگاه، لیزر کل بدن زمان کمتری طول می کشد؟
با کدام دستگاه، لیزر کل بدن زمان کمتری طول می کشد؟

آیا اندازه مو در لیزر کل بدن تاثیری دارد؟

از دیگر پرسش های اساسی افرادی که متقاضی انجام لیزر کل بدن می باشند، پرسش در مورد اندازه موهایی است که برای لیزر کردن مناسب هستند. اشعه موجود در دستگاه های لیزر معمولا بر فولیکول اثر می گذارد و این بخش نیز در موهای حاوی رنگدانه وجود دارد. این که اندازه مو چقدر باشد، اهمیت چندانی نداشته و تنها وجود فولیکول، حائز اهمیت است.

در واقع حتی موهای کوتاه و پرز مانند نیز در لیزر قابل برطرف شدن می باشند. اما به شرطی که دارای رنگدانه باشند. البته در صورت نازک بودن بیش از حد مو نیز ممکن است توسط اشعه جذب نشده و استفاده از لیزر بی نتیجه باشد.

بهترین کار برای پاسخ دقیق به این پرسش و روشن شدن وضعیت بیمار، مراجعه به پزشک و معاینه دقیق از نزدیک است تا نوع مو، اندازه و تناسب آن در لیزر مشخص شود. نکته مهمی که در مورد لیزر کردن وجود دارد، این است که در صورت استفاده از لیزر کل بدن برای برخی از افرادی که دارای موی کرک و بور مانند هستند، ممکن است تا نتیجه معکوس داشته باشد.

آیا اندازه مو در لیزر کل بدن تاثیری دارد؟
آیا اندازه مو در لیزر کل بدن تاثیری دارد؟

آیا این تصور که لیزر کل بدن به اندام های داخلی آسیب می زند، درست است؟

یکی از نگرانی های مهم افرادی که قصد انتخاب لیزر برای رفع موهای زائد را دارند، آسیب به اندام های داخلی و بروز مشکلاتی مانند نازایی است. نگرانی های این چنینی بیشتر در زنان دیده می شود و بیشترین نگرانی تاثیر لیزر، به خصوص لیزر ناحیه بیکینی بر تخمدان و رحم است.

انرژی ساطع شده از دستگاه های لیزر، به گونه ای است که تنها در لایه های سطحی پوست اثر می گذارد. در واقع قدرت جذب و عبور این اشعه ها به حدی است که از لایه آخر سطح پوست پایین تر نمی روند. با توجه به این که لیزر تنها به پوست تابانده شده و تا اندام های داخلی نفوذ نمی کند، هیچ اثری بر اندام ها نخواهد داشت.

بنابراین اندام هایی مانند تخمدان و رحم از اثر لیزر در امان هستند و انجام این کار، هیچ آسیبی به باروری فرد وارد نخواهد کرد. با این حال، برای کاهش نگرانی ها می توان به پزشک مجرب و با تجربه در این زمینه مراجعه کرد تا از سلامت روش، اطمینان کامل داشت.

آیا این تصور که لیزر کل بدن به اندام های داخلی آسیب می زند، درست است؟
آیا این تصور که لیزر کل بدن به اندام های داخلی آسیب می زند، درست است؟

درد و عوارض احتمالی لیزر کل بدن را به چه صورت می توان برطرف کرد؟

لیزر کل بدن هیچ عارضه ای ندارد. در بخش قبل مقاله لیزر کل بدن چند دقیقه طول میکشد توضیحات کاملی در مورد این که چرا این روش آسیبی به اندام های داخلی نمی زند، داده شد.

حال؛ در مورد عوارضی که این روش ممکن است در سطح پوست داشته باشد، توضیحاتی را ارائه می کنیم تا متقاضیان آن با خیال آسوده اقدام به انجام این کار کنند.

در صورتی که نوع پوست پیش از اقدام به لیزر درمانی به طور دقیق مشخص شود و از سلامت کامل پوست و نبودن هر گونه عارضه پوستی اطمینان حاصل شود، انجام این کار کاملا بدون عارضه خواهد بود.

با این حال؛ در افرادی که آستانه تحمل درد پایینی داشته یا پوست های حساسی دارند، ممکن است مشکلاتی مانند درد، التهاب و تورم ناحیه لیزر به وجود آید. این افراد برای برطرف کردن این عوارض نیز روش های مختلفی مانند کمپرس سرد، استفاده از مسکن ها یا لوسیون های تجویزی توسط پزشک و … کمک کننده می باشد.

لیزر کل بدن برای افرادی که پوست حساس دارند، به چه صورت است؟

افراد دارای پوست های حساس، نیاز به مراقبت بیشتری برای حفظ سلامت پوست دارند. مشکلات و عارضه های پوستی در این افراد معمولا بیش از سایرین مشاهده می شود.

در اصلاح موهای زائد، استفاده از روش هایی مانند اپیلاسیون و استفاده از تیغ می تواند یک مشکل اساسی باشد و عارضه هایی مانند خارش، قرمزی و تورم پوست را به همراه داشته باشد.

برای این گروه، بهترین راه رفع موهای زائد، استفاده از لیزر می باشد. به خصوص استفاده از دستگاه هایی که همزمان با لیزر و اثرگذاری بر فولیکول های مو، دارای خنک کننده بوده و گرمای سطح پوست را کاهش می دهند، برای کاهش عوارض پوستی این افراد بسیار مناسب تر می باشند.

در صورت حساسیت بیش از حد پوست فرد، می توان لیزر را ابتدا در یک ناحیه کوچک انجام داد و بعد از چند روز و اطمینان از عدم ایجاد مشکل در سطح پوست، این کار را بر روی کل بدن اجرا کرد.

در صورت عدم مشاهده مشکل بعد از تست اولیه، پزشک بعد از انجام لیزر درمانی، لوسیون ها و داروهای مخصوصی را برای رفع حساسیت های پوستی بیمار تجویز می کند که از همان جلسه اول باید به طور منظم استفاده شوند تا از هر گونه عارضه احتمالی جلوگیری شود.

لیزر کل بدن برای افرادی که پوست حساس دارند، به چه صورت است؟
لیزر کل بدن برای افرادی که پوست حساس دارند، به چه صورت است؟

علت رویش مجدد مو بعد از لیزر کل بدن چیست؟

به طور کل؛ هیچ روش رفع موهای زائد، روشی دائمی نیست و در تمامی روش ها امکان رویش مجدد مو وجود دارد. تنها نوع موی رشد کرده و میزان آن در روش های مختلف متفاوت است.

به عنوان مثال؛ افرادی که برای اصلاح موهای زائد از تیغ استفاده می کنند، معمولا رشد موی بیشتر و ضخیم تری نسبت به قبل دارند. در صورتی که افرادی که با اپیلاسیون و لیزر موهای زائد خود را برطرف می کنند، هم به میزان کمتر و هم موهای نازک تری خواهند داشت. به عبارت دیگر؛ لیزر می تواند یک روش دائمی کاهش رشد مو باشد و در قطع رویش مو بی تاثیر است.

البته افرادی که انجام لیزر را در دوره های متوالی و منظم انجام می دهند، ممکن است در برخی قسمت ها، دیگر شاهد رویش موهای ترمینال نباشند.

برخی مسائل مانند تغییرات هورمونی در بدن، وارثت و تغییرات پوستی و داخلی ممکن است این مشکل را سرعت داده و رویش موهای زائد را افزایش دهد. به طور کل می توان گفت که در هر دوره لیزر درمانی، بسته به دستگاه، سرعت رشد موی زائد در بدن 20 درصد کاهش پیدا می کند که با تداوم دوره ها می توان این سرعت را بسیار کمتر کرد.

علت رویش مجدد مو بعد از لیزر کل بدن چیست؟
علت رویش مجدد مو بعد از لیزر کل بدن چیست؟

بهترین فاصله زمانی بین دو لیزر چند جلسه است؟

لیزر درمانی روشی است که در یک جلسه پاسخ نخواهد داد. هر چند اثرات آن از همان جلسه اول مشاهده می شود، اما برای نتیجه گیری نیاز به حداقل 8 جلسه انجام این کار می باشد.

بهترین فاصله زمانی برای جلسات در هر دوره، یک هفته فاصله است. همچنین، با توجه به دائمی نبودن اثر استفاده از لیزر و رشد مجدد موها بعد از گذشت چند وقت، بهتر است برای کاهش سرعت رشد و در امان ماندن طولانی مدت از شر موهای زائد، در دوره های مختلف و منظم اقدام به تکرار این کار کرد. هر دوره لیزر درمانی برای رفع موهای زائد معمولا تا 6 ماه اثرگذار است.

البته در صورتی که فرد هیچ عارضه داخلی مانند مشکلات هورمونی نداشته و در منطقه مناسبی از نظر آب و هوایی زندگی کند، ممکن است این دوره طولانی تر نیز شود و رویش مجدد موها تا یک سال نیز زمان ببرد.

بهتر است در فاصله بین دوره های لیزر از روش هایی مانند اپیلاسیون یا بند انداختن استفاده نشود. برای جلوگیری از نیاز به این کار، پزشک معمولا بازه ای کمتر از 6 ماه را برای لیزر مجدد بیمار مشخص می کند.

بهترین فاصله زمانی بین دو لیزر چند جلسه است؟
بهترین فاصله زمانی بین دو لیزر چند جلسه است؟

انجام لیزر برای هر قسمت از بدن در لیزر کل بدن چند دقیقه طول میکشد ؟

هر چقدر وسعت محلی که برای لیزر انتخاب می شود، بیشتر باشد، مدت زمان لیزر درمانی نیز بیشتر خواهد شد. بنابراین قسمت هایی مانند زیر بغل کمترین زمان را در لیزر خواهند داشت.

مدت زمان انجام لیزر در بدن، به ترتیب از زیر بغل، صورت، دست ها، پاها، کمر و شکم، از کمتر به بیشتر است. در واقع قسمت هایی مانند کمر یا شکم که وسعت بیشتری دارند، مدت زمان بیشتری طول می کشند.

کلام آخر

به انتهای مقاله کاربردی دو مورد لیزر کل بدن رسیدیم. در نهایت؛ با اطلاعاتی که تا اینجا گفته شد، در پاسخ به این پرسش که لیزر کل بدن چند دقیقه طول می کشد، عوامل مختلفی موثر هستند و امکان مشخص کردن یک زمان واحد برای تمام افراد وجود ندارد و معمولا با انجام یک جلسه لیزر، مشخص می شود که وضعیت بدن و مدت زمان جلسات لیزر به چه صورت خواهند بود.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با زر کلینیک:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
با یک کلیک تماس بگیرید