لیزر

فاصله بین جلسات لیزر فول بادی

فاصله بین جلسات لیزر فول بادی

در این مقاله می خواهیم در مورد فاصله بین جلسات لیزر فول بادی و مطالب مربوط به آن صحبت کنیم. همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات لازم در مورد فاصله بین جلسات لیزر فول بادی می توانید به زر کلینیک مراجعه کنید و یا با شماره تلفن این کلینیک که در انتهای همین پست درج شده است تماس بگیرید.

همان طور که شما نیز اطلاع دارید، تا مدت زمانی قبل از پیشرفت های علم در زمینه از بین بردن موهای زائد، فقط این امکان را داشتید که با روش هایی مثل استفاده کردن از تیغ، موم، وکس و شیو کردن، موهای اضافی و زائد بدنتان از بین ببرید و این روش ها در گذشته بهترین و اثرگذارترین روش های از میان بردن موهای اضافی و زائد در بدن بودند.

نوشته های مشابه
فاصله بین جلسات لیزر فول بادی
فاصله بین جلسات لیزر فول بادی

اما خوشبختانه؛ امروزه با پیشرفت تکنولوژی در این زمینه، از روش لیزر کردن موهای زائد نیز می توانید برای از بین بردن موهای تمامی ناحیه های بدن استفاده کنید که این روش، در همه کلینیک های پوست و مو و با روش های متفاوت و دستگاه های مختلف به وسیله کارشناسان و متخصصان این زمینه انجام می شود و با این روش می توانید موهای اضافی و ناخواسته بدن خویش را به صورت کاملا یکنواخت و کامل، از بین ببرید.

استفاده از لیزر کردن

اگر شما نیز از روش های قدیمی و شناخته شده به ستوه آمده اید و دردسرهای زیادی را برای از بین بردن موهای زائد می کشید و وقتتان در این زمینه تلف می شود، می توانید با استفاده از لیزر کردن به تمامی این مشکلات خاتمه دهید.

روش انجام دادن این کار به این گونه است که تمامی افراد با داشتن انواع مختلف جنس پوست و مو می توانند از این روش بهره مند شوند و از شر موهای زائد بدن خود به صورت طولانی مدت خلاص شوند.

در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا در مورد لیزر موهای بدن و فاصله بین جلسات لیزر فول بادی و تمامی سوالات مربوطه در این زمینه آشنا شوید و بتوانید از این طریق اطلاعات مفیدی را دریافت کنید.

در ادامه مقاله، به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

فواید لیزر کردن چیست؟

لیزر فول بادی چیست؟

اقدامات لازم قبل از لیزر فول بادی چیست؟

مزایای لیزر فول بادی چیست؟

لیزر فول بادی به چه معناست؟

مزیت انجام لیزر فول بادی نسبت به روش های سنتی چیست؟

چه زمانی نتایج ماندگار ظاهر می شوند؟

دستگاه های انجام لیزر فول بادی چیست؟

پاسخ تمامی سوالات رایج در مورد لیزر کردن موهای زائد بدن و لیزر فول بادی

نکات مهم در مورد لیزر موهای زائد بدن

فاصله بین جلسات لیزر فول بادی

فاصله بین جلسات لیزر فول بادی چقدر باید باشد؟

فاصله بین جلسات لیزر فول بادی به چه عواملی بستگی دارد؟

فاصله بین جلسات لیزر فول بادی به طور میانگین چقدر است؟

فاصله بین جلسات لیزر فول بادی چگونه باید باشد؟

معرفی مراحل مختلف رشد مو و توضیح کامل آن ها

نکات مهم و تاثیر گذار در تعیین فاصله بین جلسات لیزر فول بادی چیست؟

نتیجه گیری نهایی در مورد فاصله بین جلسات لیزر فول بادی چیست؟

اگر بیش از حد لیزر موهای زائد انجام شود، چه اتفاقی می افتد؟

چه عواملی در نتیجه گیری بهتر لیزر موهای زائد نقش دارند؟

آیا در فاصله بین جلسات لیزر، می توان اصلاح کرد؟

فاصله بین جلسات لیزر فول بادی ثابت است یا متغیر؟

فاصله بین جلسات لیزر فول بادی بهتر است که چقدر باشد؟

فاصله بین جلسات لیزر فول بادی از نظر متخصصین چقدر باید باشد؟

برنامه زمانی میان فاصله بین جلسات لیزر فول بادی

چه افرادی برای انجام لیزر مناسب نیستند؟

معرفی انواع دستگاه لیزر موهای زائد

نکات مهم در مورد لیزر موهای زائد بدن و بعد از آن

نتیجه گیری

 

فواید لیزر کردن چیست؟

لیزر کردن موهای زائد و اضافی بدن در زمان امروزی یکی از محبوب ترین و اثرگذارترین راه های از بین بردن و رفع موهای اضافی و ناخواسته در تمامی صورت و قسمت های بدن است که افراد زیادی خواستار استفاده کردن از این نوع خدمات برای رفع مشکل موهای زائد و اضافی بدن خود هستند.

این روش باعث می شود تا خانم ها و آقایان از روش های سنتی و قدیمی از بین بردن موهای زائد، روز به روز دورتر شوند. روش هایی مثل تیغ، شیو، موم، وکس و غیره که باعث مشکلاتی نظیر حساسیت های پوستی، جوش زدن و قرمزی پوست بعد از اصلاح با این روش ها می شد.

روش لیزر روش بهتر و مناسب تری نسبت به روش های شمرده شده است

به همین خاطر، روش لیزر روش بهتر و مناسب تری نسبت به روش های شمرده شده است و به خاطر همین برتری، نسبت به آن ها از محبوبیت بالایی میان افراد، به خصوص خانم ها برخوردار است.

قطعا می توان گفت که از بین بردن موهای زائد و اضافی صورت و بدن با روش لیزر، یکی از بهترین و ماندگارترین و موثرترین روش های حذف همیشگی موهای اضافی بدن افراد است.

چرا که همه آقایان و خانم ها از موهای زائد و اضافی بدن خود می خواهند خلاص شوند و علاوه بر این نمی خواهند وقت و پول خود را در این راه هدر بدهند و نمی خواهند که دچار مشکلات پوستی به خاطر عوارض اصلاح نادرست موهای صورت و بدن خود شوند.

یکی از روش های حذف موهای زائد

به همین دلیل، لیزر کردن را به صورت قطعی می توان یکی از روش های حذف موهای زائد و بدون هر گونه عوارض و مشکلات خاصی معرفی کرد.

اما فقط یکی از مشکلات مهمی که در این زمینه وجود دارد، این است که افراد کلاهبردار و سوءاستفاده در روش های جدید و تکنولوژی ها در این زمینه سوءاستفاده می کنند. به همین جهت، قبل از اقدام به لیزر کردن، اطلاعات لازم و درست را درباره مکانی ‌که می خواهید در آنجا لیزر انجام دهید را به دست بیاورید تا بعدا به مشکل بر نخورده و پشیمان نشوید.

ما در این مقاله، قصد داریم تا تمامی مطالب و اطلاعات مفید در مورد لیزر فول بادی و فاصله بین جلسات لیزر فول بادی و همچنین مزایای لیزر فول بادی و دیگر مطالب در این زمینه را برایتان توضیح دهیم تا نگرانی بابت انجام دادن لیزر موهای خود نداشته باشید و با خیال راحت به سراغ لیزر کردن موهای صورت و بدن خود بروید.

لیزر فول بادی چیست؟

منظور از لیزر فول بادی، لیزر کردن تمامی موهای زائد و اضافی بدن است. آن دسته از افرادی که به علت های مختلفی مثل اختلالات هورمونی و یا علت های ژنتیکی دچار موهای پرپشت و ضخیم و زائد بر روی بدن خود هستند، می توانند به راحتی با روش لیزر کردن به درمان حتمی موهای زائد خود بپردازند.

در اصل؛ لیزر کردن موهای زائد با تشخیص پزشک و به طور میانگین در جلسه هایی به طول 8 الی 10 مرحله ای تشکیل داده می شود و روند لیزر کردن تمامی قسمت های بدن همچنین بنا به خواست پزشک ممکن است، کمی بیش تر از این زمان نیز طول بکشد.

فرد در این موقع از درمان نباید موهای خود را با هر روشی که باشد از ریشه در بیاورد. چرا که این کار باعث کم شدن موهای زائد و اضافی برای مدت زمان کوتاهی می شود و انجام دادن عمل لیزر، تاثیرات لازمه را بر روی ریشه مو نخواهد گذاشت.

لیزر فول بادی چیست؟
لیزر فول بادی چیست؟

اقدامات لازم قبل از لیزر فول بادی چیست؟

البته منطقی است که قبل از انجام دادن هر گونه لیزر با پزشک خودتان و یا پزشک پوست و مو مشورت کنید و تحت نظر پزشک متخصص، عمل لیزر فول بادی ر انجام دهید.

در طی مشاوره قبل از لیزر باید نوع و ضخامت موهای زائد خود را به اطلاع پزشکتان برسانید و حتما اگر داروی خاصی را مصرف می کنید، به پزشک متخصص در این زمینه اطلاع بدهید و تمامی توصیه ها و نکاتی که پزشک شما به شما می گوید را به خوبی و کامل رعایت کنید.

اگر در مراحل انجام مرحله های لیزر دچار مشکلاتی مثل حساسیت های پوستی، قرمزی و خارش خیلی زیاد شدید، حتما قبل از هر کاری بهتر است که این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید. در جلسات لیزر درمانی توصیه می شود تا شما قبل از رفتن به هر جلسه، موهای زائد خود را شیو نکنید و هرگز سعی نکنید که مانع روند رشد طبیعی موهای خود شوید.

اقدامات لازم قبل از لیزر فول بادی چیست؟
اقدامات لازم قبل از لیزر فول بادی چیست؟

مزایای لیزر فول بادی چیست؟

هزینه کمتر؛

یکی از مزیت های مهم انجام دادن لیزر فول بادی، داشتن هزینه پایانی کمتر به نسبت دیگر روش های سنتی و قدیمی از بین بردن موهای زائد است. لیزر فول بادی به علت دوام و پایداری بالا و مصرف کردن هزینه ای که فقط در نگاه اول شاید زیاد به نظر بیاید، اما این روش می تواند شما را تا آخر عمرتان از انجام دادن روش های دیگر از بین بردن موهای زائد و هزینه های جانبی زیاد خلاص کند.

اگر شما نیز از دست هزینه های زیاد و از بین بردن موهای زائد با برگشت پذیری کوتاه مدت و یا عارضه های بعدی آن خسته شده اید، لیزز موهای زائد بهترین روش برای راحت شدن همیشگی شما از دست موهای اضافی و زائد بدنتان می باشد.

روش های دیگری مثل اپیلاسیون که هر چقدر هم آن را انجام دهید، دارای نتیجه های کوتاه مدت و محدودی است؛ همچنین علاوه بر این موضوع، مشکلات هزینه زیاد، دردناک بودن پروسه حذف موهای زائد با اپیلاسیون که در بهترین حالت مدت زمان کوتاهی شما را از دست موهای زائد خلاص می کند و بعد از آن مدت دوباره مجبورید تا همین روند هزینه بر و وقت بر را انجام دهید که در نهایت دوباره نتیجه کوتاه مدت دارد. در دنیای امروزی بهترین و مناسب ترین رفع موهای زائد، لیزر کردن آن ها است.

شما در حال مطالعه مقاله فاصله بین جلسات لیزر فول بادی می باشید.

سرعت رشد؛

اگر شما از روش های دیگر برطرف کردن موهای زائد مثل شیو کردن، اپیلاسیون، وکس یا موم استفاده کرده باشید، حتما می دانید که در این روش ها علاوه بر زیاد شدن موها و اضافه شدن ضخامت آن ها، سرعت رشد موها را نیز زیادتر می کند.

همچنین روش هایی مثل تیغ و یا ژیلت نیز علاوه بر زیاد کردن سرعت رشد موها، عارضه های پوستی و همچنین احتمال بریدگی و خراش با تیغ و ژیلت روی پوست به وجود می آید.

همچنین روش اپیلاسیون نیز روشی قطعی برای مشکل موهای زائد نمی تواند باشد و تا آخر عمرتان مجبورید هر ماه به صورت یک الی دو بار از این روش استفاده کنید. اما با روش لیزر کردن موها، علاوه بر این که بعد از لیزر نتیجه های طولانی مدت و دائمی را می بینید، سرعت رشد موهای زائد بدن نیز بسیار کم تر می شود.

با استفاده از روش لیزر، شما کم کم موهای خود را از دست خواهید داد و یا سرعت رشد آن ها به قدری پایین می آید که دیگر احتیاجی به از بین بردن موهای زائد در کوتاه مدت نیستید.

کاهش ضخامت موها؛

اگر شما نیز در مورد انجام دادن لیزر و نتایج آن تحقیق کرده باشید، متوجه شده اید که تمامی موها با لیزر برطرف نمی شوند. در حقیقت برخی از موها بعد از مدت زمانی احتمالا تا چندین سال به رشد خود ادامه می دهند. چرا که جزو روند نرمال و طبیعی بدن است.

اما سوالی که در اینجا مطرح می شود، این است که باید بدانید که این موها ضخامت بسیار کم و ناچیزی را دارند. به طوری که حتی با رشد آن ها باز هم نمی توانید آن ر ا با چشم خود ببینید.

یعنی آن قدر از ضخامت آن ها کاسته شده است که حتی با رشد آن ها به طور محسوسی به هیچ وجه دیده نمی شوند. در این مورد می توان یکی از مزایاهای مهم لیزر کردن را مشاهده کرد.

چرا که با لیزر کردن و کم شدن سرعت رشد و کاهش ضخامت موها، شما دیگر احتیاجی به لیزر کردن دوباره یا روش های دیگر رفع موهای زائد نیستید.

درد کمتر

اگر شما نیز تجربه استفاده کردن از روش های رفع موهای زائد با روش هایی مثل وکس، موم یا اپیلاسیون را داشته باشید، حتما به یاد دارید که درد زیادی را برای از بین بردن موهای زائدتان باید تحمل می کردید و همچنین عوارض بعدی مثل حساسیت های پوستی، جوش زدن و قرمزی را نیز شاید تجربه می کردید.

یکی دیگر از مهم ترین مزایای لیزر کردن، درد کمتر در از بین بردن موهای زائد حین لیزر کردن است. البته در حین لیزر کردن موها، کمی درد احساس خواهید کرد.

اما به صورتی است که قابل تحمل است و مشکلی نیز نخواهید داشت. همچنین با استفاده از بی حس کننده ها و یا کمپرس های یخ می توانید این درد را به حداقل برسانید.

البته قابل ذکر است که با زیاد شدن جلسه های لیزر، این درد با گذشت زمان بسیار کمتر می شود و درد بسیار کمتری را حین لیزر کردن احساس خواهید کرد. به طوری که هرگز با روش های اپیلاسیون، موم، وکس و یا کندن موها قابل مقایسه نیست و لیزر کردن بین تمامی روش های دیگر قدیمی و رایج، کم دردترین در بین آن ها می باشد.

درد کمتر
درد کمتر

لیزر فول بادی به چه معناست؟

وقتی که حرف از لیزر کردن موهای زائد پیش می آید، روش های متفاوتی که برای انجام دادن این کار وجود دارد، مطرح می شود. در مورد لیزر کردن موهای اضافی و زائد، همیشه سوالات زیادی مطرح می شود. سوالاتی مثل لیزر درمانی چند نوع مختلف دارد؟ بهترین روش لیزر درمانی چیست؟

فاصله بین جلسات لیزر فول بادی چقدر است؟ لیزر فول بادی چیست؟ و سوالات مشابه این موارد. برای شروع و تعریف لیزر فول بادی باید بگوییم که این روش بهترین و مطمئن ترین روش برای رفع موهای زائد بدن شناخته شده است.

لیزر فول بادی جزو بهترین روش های برطرف کردن موهای زائد است که دیگر احتیاجی به اصلاح و اپیلاسیون و روش های قدیمی دیگر ندارید و لازم نیست که در مدت زمان کوتاهی دوباره به فکر رفع موهای زائد خود باشید و با لیزر کردن می توانید یک بار برای همیشه از دست موهای زائد و اضافی خود خلاص شوید.

لیزر فول بادی به معنی رفع کردن تمامی موهای زائد است

لیزر فول بادی به معنی رفع کردن تمامی موهای زائد است. این روش جزو اثرگذارترین راه های برطرف کردن موهای زائد است که طریقه انجام آن به این گونه است که در طول زمان و بعد از چندین جلسه استفاده کردن از روش لیزر، موهای بدن نرم تر می شوند و رنگدانه های آن ها نیز کم رنگ تر از گذشته می شود و از بین بردن این موها تا زمانی پیش می رود که دیگر قابل مشاهده نباشد و به طور کامل و در نهایت باعث کمتر شدن رشد موهای بدن و رفع کامل آن ها می شود.

در این روش؛ از انرژی نور برای از بین بردن فولیکول های موهای اضافی استفاده می شود. پروسه ای که در روش فول بادی استفاده می شود و باعث از بین بردن موهای زائد می شود را فوتوترمولیز می گویند.

این روش در اصل ریشه های داخل پوست را به عنوان هدف اصلی انتخاب می کند و با از بین بردن فولیکول های مو، از رشد دوباره آن ها جلوگیری می کند. لیزر فول بادی را به راحتی می توان بر روی هر نوع جنس پوست و مو و با هر رنگی استفاده کرد و هیچ گونه محدودیتی در این مورد وجود ندارد.

لیزر فول بادی به معنی رفع کردن تمامی موهای زائد است
لیزر فول بادی به معنی رفع کردن تمامی موهای زائد است

مزیت انجام لیزر فول بادی نسبت به روش های سنتی چیست؟

برطرف کردن موهای زائد همیشه جزو معضلات روزانه اساسی برای زنان و مردان است. همین طور که در دیگر مسائل زندگی، انسان ها همیشه آسان ترین و بهترین راه ها را برای حل مشکلات خود ایجاد می کنند، در این مسائل و رفع موهای زائد نیز همیشه افراد به دنبال با کیفیت ترین و بهترین راه های جایگزین کردن روش های قدیمی و سنتی هستند.

رفع موهای زائد با استفاده از لیزر فول بادی بهترین روش برای افرادی است که از روش های قدیمی و سنتی برطرف کردن موهای اضافی خسته شدند و همچنین انجام دادن پی در پی برای آن ها وقت گیر و سخت است و هزینه های زیادی را برای آن ها دارد. روش های قدیمی و رایج رفع موهای زائد، معایب و عارضه های زیادی را دارد.

روش های قدیمی و سنتی، عیب ها و مشکلات زیادی را دارند و همچنین به خاطر فاصله های کوتاه مدتی که باید این روش ها را انجام دهید، هزینه های زیادی را نیز برای شما دارد. از مشکلات این روش ها می توان به حساسیت های پوستی، قرمزی و چروک شدن و شل شدن پوست در زمان طولانی مدت اشاره کرد‌.

همچنین راه های دیگری مثل استفاده کردن از ماده های داغ مثل موم ها برای برطرف کردن موهای زائد، پوست فرد را دچار زخم ها و یا سوختگی هایی می کند.

عدم کنترل بر روی رشد دوباره موهای زائد

اگر چه مشکل اصلی برطرف کردن موهای زائد به روش های قدیمی و سنتی، عدم کنترل بر روی رشد دوباره موهای زائد است. با روش های قدیمی و سنتی در زمان بسیار کمی موهای بدن و صورت دوباره شروع به رشد می کنند و سرعت رشد آن ها سریع است.

همچنین بعضی از راه های رفع موهای زائد باعث زیاد شدن سرعت رشد موها می شوند. برای مثال؛ یکی از روش های برطرف کردن موهای زائد، تراشیدن موها است که عارضه هایی مثل ایجاد زخم و سوزش را دارد. همچنین در برخی موارد، اصلاح کردن موهای زائد با روش تراشیدن موها باعث افزایش ضخامت و تیره تر شدن رنگ موها می شود.

اما در روش لیزر فول بادی با روش بدون درد یا کمترین درد و بدون داشتن اثرات بد بر روی پوست، موهای زائد را از بین می برد و با نفوذ اشعه های نوری به قسمت های زیرین پوست، باعث تخریب بافت موها شده و از رشد سریع و مجدد آن ها جلوگیری می کند و باعث نازک شدن و کمرنگ شدن موها نیز می شود.

عدم کنترل بر روی رشد دوباره موهای زائد
عدم کنترل بر روی رشد دوباره موهای زائد

چه زمانی نتایج ماندگار ظاهر می شوند؟

یکی دیگر از سوالاتی که به طور مدوام پرسیده می شود، این است که نتیجه های ماندگار در رفع موهای زائد تا چه مدت زمانی مشاهده می شود؟ پاسخ این سوال بستگی به نوع دستگاه انتخابی و با توجه به ضخیم بودن و نوع جنس پوست فرد دارد.

شما حتما باید قبل از انجام دادن لیزر، با پزشک متخصص پوست مشورت کنید و در این مورد با او صحبت کنید. احتمال دارد که اگر ضخامت موهای شما بالا باشد، از دستگاه الکساندرایت برای رفع موهای زائد استفاده کنید. این دستگاه در لیزر کردن موهای افراد با رنگ پوست نسبتا روشن و موهایی ضخیم می تواند معجزه کند و نتایج چشمگیر و عالی را برای فرد ایجاد کند.

چه زمانی نتایج ماندگار ظاهر می شوند؟

با استفاده از لیزر کردن می توانید بعداز 4 الی 6 جلسه کاهش چشمگیری را در رشد موهای خود مشاهده کنید. همچنین سرعت رشد کردن موهای زائد بدن بعد از لیزر کردن نیز به طور محسوس و قابل توجهی کمتر می شود. همچنین این مورد بستگی به جنس مو و مراقبت های بعد از لیزر دارد.

اگر شما موهای زائد و اضافی خود را با روش های گفته شده از ریشه از بین ببرید، احتمال دارد که در اوایل نتایج مثبتی را بگیرید. اما بعد از تمام شدن دوره لیزر، دوباره شاهد رشد موهای خود باشید. به همین دلیل، حتما نکات و مراقبت های قبل و بعد از لیزر را به خوبی رعایت کنید تا دچار این مشکلات نشوید.

چه زمانی نتایج ماندگار ظاهر می شوند؟
چه زمانی نتایج ماندگار ظاهر می شوند؟

دستگاه های انجام لیزر فول بادی چیست؟

سوالات زیادی در مورد انتخاب کردن بهترین دستگاه های انجام دادن لیزر موهای زائد مطرح است. هر دستگاهی مزیت ها و معایب خاص خود را دارد که باید طبق هدف و خواست خود مناسب ترین را از بین آن ها انتخاب کنید.

برای مثال؛ اگر موهای شما ضخیم و به رنگ مشکی است، می توانید با استفاده کردن از دستگاه الکساندرایت کندلا نتایج عالی و رضایت بخشی را از لیزر کردن با این دستگاه بگیرید.

اما اگر موهای شما نازک و کرکی شکل است، برای انتخاب بهترین دستگاه لیزر کردن موهای زائد باید با پزشک خود مشورت کنید تا به شما در این راه کمک و راهنمایی بکند. در ادامه مبحث، شما را با انواع دستگاه های لیزر و بهترین آن ها آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.

انواع دستگاه های انجام لیزر فول بادی:

الکساندرایت کندلا:

یکی از معروف ترین، بهترین و تاثیر گذارترین دستگاه های لیزر در دنیا، دستگاه الکساندرایت کندلا است. این دستگاه با توانایی نفوذ بالا، قادر است که شما را از شر موهای اضافی و زائد ضخیم و مشکی برای همیشه خلاص کند.

این دستگاه به خاطر داشتن توانایی بالا در جذب کردن ملانین، به آسانی و در مدت زمان کوتاهی شما را صاحب پوستی صاف، یکدست و بدون مو می کند. به گفته متخصصان این حیطه؛ این دستگاه قدرتمند ترین و اثرگذارترین دستگاه میان دستگاه های رفع موهای زائد با استفاده از لیزر است.

دستگاه دایود:

این دستگاه در طول سالیان اخیر بعد از دستگاه الکساندرایت کندلا یکی از موثر ترین دستگاه ها در این زمینه است. همین طور این دستگاه طول موج و قدرت جذب ملانین کمتری را به نسبت دستگاه الکساندرایت کندلا دارد. این دستگاه برای افرادی با پوست تیره مناسب تر است.

علاوه بر این؛ اگر فردی که با این دستگاه لیزر کردن را انجام می دهد دارای تجربه کافی نبوده و مهارت مناسب این کار را نداشته باشد، می تواند باعث آسیب های پوستی، تحریک پوست فرد و سوختگی بر روی پوست فرد شود‌.

به همین خاطر، همیشه در انتخاب پزشک متخصص باتجربه و ماهر برای انجام دادن لیزر دقت لازم را داشته باشید و تحقیقات لازم در این زمینه را به خوبی انجام دهید تا بتوانید نتایج عالی و رضایت بخشی را بگیرید.

دستگاه دایود:
دستگاه دایود:

پاسخ تمامی سوالات رایج در مورد لیزر کردن موهای زائد بدن و لیزر فول بادی

افرادی که در نظر دارند تا موهای خود را با لیزر کردن برطرف کنند، احتمالا قبل از انجام دادن لیزر، سوالاتی در ذهنشان مطرح می شود. در ادامه، به این سوالات احتمالی پاسخ می دهیم.

لیزر کردن موهای اضافی و زائد جزو روش های همیشگی برای خلاص شدن از شر موهای زائد است. این روش جزو روش های جدید و پیشرفته سالیان اخیر است که با استفاده از نور مخصوصی موجب از بین رفتن فولیکول ها و ریشه های مو می شود.

سوالات رایج افراد قبل از انجام دادن لیزر موهای زائد از این قرار است:

سلام؛ می خواستم ببینم که لیزر دقیقا چطوری موها رو از بین می برد؟

شاید اسم لیزر برای شما در برخورد اول ترسناک بیاید. اما به هیچ وجه این گونه نیست و این روش جزو کم دردترین و ایمن ترین روش های رفع موهای زائد است.

در اصل؛ لیزر موهای زائد به این طریق انجام می شود که انرژی موجود در لیزر به وسیله رنگدانه هایی که در فولیکول های مو وجود دارد، جذب می شود و موجب نابود شدن ریشه های موها می شود.

به همین خاطر، بعد از مدتی ریشه های مو از بین می روند و دیگر موها قادر به رشد مجدد نخواهند بود و به این طریق بعد از گذشت مدت زمانی از لیزر کردن، به طور همیشگی و تا آخر عمر از دست موهای زائد و اضافی راحت می شوید.

بهترین قسمت بدن برای لیزر کدام قسمت هست؟ و کدام قسمت ها بهتر به روش لیزر درمانی پاسخ می دهند؟

لیزر کردن موهای زائد برای همه قسمت های بدن می تواند استفاده شود. اما اگر بخواهیم راجع به بهترین قسمت برای لیزر کردن صحبت کنیم، باید گفت که قسمت های بیکینی، پشت لب ها، چانه و قسمت زیر بغل بهترین جاها برای لیزر هستند و پاسخگویی عالی را برای روش لیزر دارند.

در حالت کلی؛ ناحیه هایی از بدن که موهایی با صخامت بالا و موهایی با رنگ تیره تر دارند، ایده آل ترین قسمت ها برای انجام دادن لیزر است و متاسفانه هنوز هم که هنوز است، روش لیزر کردن بر روی موهای نازک، بور و کرکی جواب نمی دهد و فقط آن قسمت از بدنتان که موهای ضخیم و مشکی داشته باشند، به روش لیزر جواب می دهند.

مصرف چه داروهایی قبل از انجام لیزر باید متوقف شود؟

مصرف کردن بعضی از داروها قبل از لیزر کردن می تواند اختلالاتی را بر پروسه لیزر کردن ایجاد کنند. برای مثال؛ داروی روآکوتان که بسته به مقدار دوز مصرفی دارد، می تواند باعث تداخل در روند لیزر شود. به همین خاطر توصیه می کنیم که از مصرف این دارو قبل از لیزر پرهیز کنید.

استفاده کردن از داروهایی که حساسیت بالایی به نور دارند، در کمترین زمان باید حداقل یک هفته قبل از لیزر کردن از مصرف آن دوری کنید. بعضی از داروهای آنتی بیوتیک نیز نسبت به نور حساس هستند و باید قطع شوند. همچینین استفاده کردن از لیزر باید بعد از درمان هر نوع عفونت احتمالی در بدن فرد انجام شود.

همچنین در صورتی که در مورد اثرات منفی بسیاری از داروها بر روی کارکرد لیزر خبر ندارید، قبل از انجام دادن لیزر حتما با پزشک خود در این باره مشورت کنید و سوالات خود را مطرح کنید.

آیا درست است که برگشت موهای زائد بعد از لیزر امکان دارد؟

بله؛ در مواردی که فرد مبتلا به بیماری ها و اختلالات هورمونی و تیروئیدی باشد، احتمال بازگشت موهای زائد بعد از لیزر وجود دارد. همچنین برطرف کردن موهای زائد بدن به تعداد جلسه های لیزر نیز بستگی دارد.

آیا در هنگام خوردن قرص روآکوتان (برای جوش صورت) می توان لیزر نواحی مختلف بدن را انجام داد؟

این مورد کاملا بسته به شرایط پوست و مقدار دوز مصرفی فرد دارد. برای تصمیم نهایی، پزشک با دیدن وضعیت پوست و معاینه از نزدیک و بررسی دوز مصرفی فرد می تواند مشخص کند که فرد لیزر را انجام دهد یا خیر.

با سلام؛ اگر فاصله بین جلسات لیزر زیاد شود، چه اتفاقی می افتد؟ آیا باید تا دوره بعدی صبر کرد یا می توانیم هر زمان که توانستیم، دوباره اقدام کنیم؟

فاصله بین جلسات لیزر فول بادی یا لیزر هر قسمتی از بدن، باید به مقدار مشخص و ثابتی باشد تا تاثیر زیادی را داشته باشد.‌ علاوه بر نکته ذکر شده، فاصله بین جلسات لیزر فول بادی و یا لیزر قسمت های دیگر بدن بسته به نوع و جنس پوست شخص، دستگاه لیزر مورد استفاده و میزان ضخامت مو می تواند متفاوت باشد.

سلام؛ من در قسمت بالای لب و چانه خود، موهای زائد زیادی دارم و پوستم نیز سبزه می باشد. آیا درست است که افراد با پوست سبزه نمی توانند لیزر کنند؟

خیر؛ اصلا مشکلی در لیزر کردن پوست های سبزه وجود ندارد. چرا که برای لیزر کردن پوست در این افراد، از دستگاه لیزر جنتل مکس پرو با امکان لیزر اندینگ استفاده می شود که با داشتن طول موج 1064 کاملا برای پوست های سبزه و ناحیه های تیره از بدن طراحی شده است. به همین سبب، از لیزر الکساندرایت کندلا برای پوست های تیره استفاده نمی شود.

چرا که علاوه بر تاثیر نداشتن و عدم جواب دهی به لیزر با این دستگاه، در استفاده کردن از درجات بالا باعث سوختگی پوست فرد نیز می شود. به همین خاطر؛ برای هر نوع پوست باید از دستگاه مناسب لیزر استفاده کرد تا بهترین نتیجه را گرفت.

لیزر اندینگ برای لیزر کردن پوست های سبزه و تیره طراحی شده است و بهترین نتیجه را خواهد داشت. همچنین کسانی که در ناحیه های صورت مثل چانه موهای زائد دارند، باید قبل از لیزر کردن از لحاظ مشخص کردن هورمونی بودن یا نبودن این موهای زائد، آزمایش های لازم و بعضی مواقع سونوگرافی را انجام دهند تا کاملا مطمئن شویم که منشا این موهای زائد در اطراف چانه هورمونی است یا خیر؟ بعد از نتیجه آزمایش، تصمیم گرفته می شود که آیا لیزر می تواند انجام شود و یا ابتدا باید درمان دارویی برای مشکل هورمونی را شروع کرد.

من قصد دارم که موهای زائدم را لیزر کنم. اما شنیدم که لیزر کردن کل بدن، غده های سرطانی بدن را فعال می کند. آیا این مطلب صحت دارد؟

خیر؛ هرگز و به هیچ وجه درست نیست. چرا که انرژی لیزر فقط جذب لایه سطحی پوست می شود و اصولا باعث هر گونه مشکل یا جهش سلولی نمی شود.

از این طرف میزان نفوذ لیزر فقط تا عمق ریشه مو بوده که در دستگاه هایی که از تکنولوژی الکساندرایت کندلا استفاده می کنند، این مقدار نفوذ به حداقل میزان یعنی سه میلی متر می رسد.

در ضمن اگر دستگاه های لیزر موهای زائد حتی یک درصد باعث بیماری های خطرناکی مثل سرطان می شد، در اولین اقدام تولید آن ها به وسیله سازمان غذا و داروی ایالات متحده متوقف می شد. همچنین قابل ذکر است که در دنیا، تا به حال حتی یک مورد گزارش در این مورد داده نشده است. پس جای نگرانی نیست و می توانید به راحتی تحت نظر پزشک متخصص، اقدام به لیزر درمانی موهای زائد خود بکنید.

من به خاطر رشته ی ورزشی و استفاده از تستوسترون، بدنم خیلی پر مو شده است. آیا برای آقایان نیز لیزر انجام می شود؟

بله چرا که نه؛ لیزر برای آقایان هم انجام می شود. البته باید عرض کنیم که لیزر روی بدن آقایان به اندازه خانم ها جواب دهی عالی ندارد؛ اما برای جبران این تفاوت باید تعداد جلسات لیزر درمانی در آقایان بیشتر باشد تا بتوان به نتیجه دلخواه رسید. همچنین به جلسه های یادآور سالیانه هم احتیاج دارید. به خصوص در شما که به خاطر ورزش، سطح هورمون های مردانه شما بیشتر شده است.

من مجرد هستم و می خواستم ناحیه بیکینی و پایین ناحیه تناسلی را با دستگاه الکساندرایت لیزر کنم. آیا مشکلی برای بکارتم ایجاد نمی شود و یا باعث مشکلات نازایی در آینده نمی شود؟

خیر؛ به هیچ عنوان برای هر دو مسئله ای که پرسیدید، مشکلی ایجاد نمی شود و عوارضی از این لحاظ برای شما ایجاد نمی شود. متاسفانه در کشورهای جهان سومی؛ به خاطر نبود مطالعه کافی، شایعات بیشتر مورد توجه قرار می گیرند. به طوری که هر روزه شاهد شایعات عجیب و غریب و بی اساس هستیم. اما در حقیقت FDA که بالاترین سطح علمی در دنیا است، لیزر موهای زائد را تایید کرده است.

لیزر بیکینی بعد از چند جلسه جواب می دهد؟

لیزر بیکینی بستگی به جنس پوست و موهای فرد و ضخامت آن ها به جلسات متفاوتی احتیاج دارد. اما اگر بخواهیم به طور تخمینی بگوییم، تقریبا بین 6 الی 12 جلسه برای لیزر بیکینی احتیاج دارید.

بعد از دوران بارداری؛ موهای زائد و اضافی من به نسبت قبل بیشتر شده است. آیا انجام دادن لیزر در دوران شیردهی وجود دارد و آیا ضرری برای من ندارد؟

انجام دادن لیزر موهای زائد در دوران بارداری یا شیردهی از لحاظ پزشکی مانعی ندارد. اما بهتر است بدانید که به خاطر تغییرات هورمونی متعدد در دوران بارداری و شیردهی، احتمال دارد تا بخشی از موهای زائد برگردد و به همین خاطر، لیزر کردن در این دو دوران از لحاظ اقتصادی به صرفه نیست و توصیه می کنیم که حداقل شش ماه بعد از تمام شدن دوران شیردهی، شروع به لیزر کردن موهای زائد خود بکنید.

همچنین همیشه باید در نظر داشته باشید، درست است که لیزر کردن در دوران بارداری منع پزشکی و سلامتی ندارد، اما بهتر است که در این دوران، از کارهای غیر ضرروری دوری کنید. از خانم های باردار خواهشمندیم؛ چه لیزر کردن موهای زائد باشد، چه هر عمل غیر ضروری دیگر را به بعد از این دوران موکول کنند.

تعداد جلسات لیزر موهای زائد چقدر است؟

تعداد جلسات لازم برای هر فرد متفاوت است. لیزر کردن موهای زائد زمانی که موها در حالت رشد فعال قرار دارند، بیشترین اثر گذاری را دارد. همچنین هر قسمت از بدن، الگوی رشد منحصر به فرد خود را دارد و با دیگر ناحیه ها متفاوت است. به همین جهت، تعداد جلسات مورد نیاز بستگی به ناحیه مورد نظر، متغیر خواهد بود.

اما در حالت کلی؛ تعداد جلسات با لیزر جنتل مکس پرو برای نود درصد خانم ها 4 الی 6 جلسه است که در ده درصد افراد، احتیاج به انجام دادن جلسات بیشتری وجود دارد.

همین طور بعد از تمام شدن دوره لیزر برای بعضی از افراد، احتیاج به جلسه های یادآور سالیانه می باشد. یعنی سالی یک یا دو جلسه یادآوری که معمولا یادآوری جلسات در آقایان بیشتر از این مقدار می شود.

من ساکن شهرستان هستم. می خواستم ببینم که آیا شرکت در تمام جلسات لیزر ضروری هست؟

یکی از رایج ترین و مهم ترین اشتباهات افراد در لیزر کردن، تمام نکردن جلسات درمانی و تکمیل نکردن دوره درمانی لیزر است. هنگامی که رشد موها کمتر می شوند، بعضی از افراد روند درمان را قطع می کنند. در حالی که برای ریشه کن کردن موها برای همیشه باید تعداد جلساتی که پزشکتان برای شما تعیین کرده است را طی کنید تا به طور دائمی از شر موهای زائد و اضافی خلاص شوید.

خانم دکتر؛ من از درد لیزر خیلی می ترسم. آیا لیزر موهای زائد خیلی درد دارد؟

علت اصلی درد در ناحیه لیزر شده، گرمای بیش از حد است. اما خوشبختانه با آمدن دستگاه های جدید که به سیستم های خنک کننده مجهز هستند، کمترین درد را حین لیزر کردن احساس خواهید کرد. در دستگاه های جدید؛ بر روی سیستم خنک کننده خیلی خوب کار شده است.

به این ترتیب که در دستگاه های الکساندرایت کندلا، به جای استفاده کردن از باد معمولی، از گازهای فوق سرد کرایوژن استفاده می شود که میزان درد و سوزش را بسیار کم می کند و به حداقل ترین حالت می رساند.

به طوری که بسیاری از افراد بعد از جلسه دوم به بعد حتی از کرم های بی حسی نیز استفاده نمی کنند. علاوه بر این؛ افرادی که به درد حساس هستند، می توانند در طول جلسات از کرم های بی حسی استفاده کنند.

آیا نیاز به لیزر مجدد برای رشد نکردن موها لازم است؟

چیزی که در مورد جواب این سوال مهم است، این است که به جلسات لیزر درمانی پایبند باشید و دوره درمانی تعیین شده را تکمیل کنید. در این حالت؛ فرد احتیاجی به انجام دادن لیزر دوباره ندارد. اما در بعضی از افراد، بعد از پایان جلسات در سال، یک یا دو جلسه احتیاج به جلسات یادآوری است. اما تاکید می کنیم که این جلسات یادآوری فقط در بعضی افراد لازم می شود، نه تمامی افراد.

بعد از لیزر موهای زائد، چطور باید از پوستم مراقبت کنم تا بهترین نتیجه را بگیرم؟

بعد از انجام دادن لیزر، از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب دوری کنید و حتما از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید. علاوه بر این؛ در صورتی که رشد موهای زائد در بین جلسه های لیزر باید توسط تیغ اصلاح شوند، از استفاده کردن از روش های دیگر اصلاح کردن مثل موم، وکس و یا کندن آن ها پرهیز کنید.

آیا موهای نازک و کرکی را می توان لیزر کرد؟ آیا لیزر موهای کرکی صورت موثر است؟

نحوه کارکرد تمامی دستگاه های لیزر به یک شکل است که آن هم جذب به وسیله رنگدانه ها می باشد. بنابراین اگر موها بسیار کمرنگ، بور و کرکی باشند، باید گفت که لیزر بر روی این موها تاثیری نخواهد داشت.

متاسفانه حتی با این همه پیشرفت، هنوز هم که هنوز است، لیزر بر روی موهای ضخیم و مشکی اثرگذاری بیشتری دارد. اما بر روی موهای بور و کرکی، لیزر موثر نخواهد بود. اما برای مشخص کردن این که آیا موهای شما مناسب لیزر کردن است یا خیر؛ حتما باید پزشک متخصص از نزدیک موهای شما را بررسی کند و نتیجه را به شما بگوید.

آیا موهای نازک و کرکی را می توان لیزر کرد؟ آیا لیزر موهای کرکی صورت موثر است؟
آیا موهای نازک و کرکی را می توان لیزر کرد؟ آیا لیزر موهای کرکی صورت موثر است؟

نکات مهم در مورد لیزر موهای زائد بدن

ابتدا در وهله اول، این نکته را بدانید که این کار یک پروسه طولانی مدت است و باید طبق برنامه مشخص و ثابتی به طور منظم انجام شود. این روش موثر و کاربردی است و فقط برای گرفتن نتیجه باید به برنامه زمانی جلسات لیزر خود پایبند بمانید.

همین طور لازم به ذکر است که طول دوره درمانی موهای زائد با لیزر رابطه مستقیمی با جنس و نوع پوست شما دارد. هر چقدر ریشه و فولیکول موهای شما ضخامت بیشتری را داشته باشد، احتمالا طول دوره درمانی بلند مدتی را نیز خواهید داشت. اما در نهایت به نتیجه عالی و ایده آل خود خواهید رسید.

برخی مواقع؛ بعضی از افراد با مراجعه به پزشک و در اولین جلسه متوجه روند طولانی مدت لیزر می شوند و به همین خاطر از انجام دادن این کار منصرف می شوند.

اما باید در نظر بگیرید که اگر واقعا می خواهید برای همیشه از شر موهای اضافی و زائد خود خلاص شوید، صبر داشته باشید و طبق برنامه درمانی پیشنهادی پزشک خود به جلسه های لیزر خود پایبند باشید تا یک بار برای همیشه از دست موهای اضافی خلاص شده و به طور درست و اصولی موهای خود را لیزر کرده و از بین ببرید.

در پروسه لیزر کردن موهای زائد، فقط قسمتی از موها فعال هستند و تحت تاثیر لیزر قرار می گیرند

در پروسه لیزر کردن موهای زائد، فقط قسمتی از موها فعال هستند و تحت تاثیر لیزر قرار می گیرند و بقیه موها در حالت غیر فعال هستند که همین زمان بهترین موقع برای لیزر کردن موهای زائد است.

زمانی که لیزر بر روی موهای فعال اثر گذاشت، وقت کافی برای رشد موهای غیر فعال داده می شود که حدود چند هفته طول می کشد. اما اگر بین جلسه های لیزر درمانی، فاصله مناسب و لازم در نظر گرفته نشود، موهایی که غی رفعال بودند، فرصت رشد مناسبی را پیدا نمی کنند و به همین سبب، اشعه لیزر بر روی این گروه از موها هیچ گونه اثربخشی را نخواهد گذاشت.

در پروسه لیزر کردن موهای زائد، فقط قسمتی از موها فعال هستند و تحت تاثیر لیزر قرار می گیرند
در پروسه لیزر کردن موهای زائد، فقط قسمتی از موها فعال هستند و تحت تاثیر لیزر قرار می گیرند

به همین خاطر، تعیین فاصله مناسب بین جلسه های لیزر دارای اهمیت بالایی است و بر روی روند موفقیت دوره درمانی لیزر نیز تاثیر می گذارد.

فاصله بین جلسات لیزر فول بادی

فاصله بین جلسات لیزر فول بادی یا لیزر بیکینی و دیگر قسمت های بدن، بستگی به قسمتی از بدن دارد که روی آن لیزر را انجام می دهید. به طور تخمینی و میانگین؛ فاصله بین جلسات لیزر فول بادی و فاصله بین جلسات لیزر بیکینی 4 هفته است که در بعضی مواقع به 2 هفته زمان نیز کاهش می یابد.

همان طور که قبلا نیز گفتیم، فاصله بین جلسات کاملا بستگی به ناحیه ای دارد که در حال لیزر کردن آن هستید. برای مثال؛ فاصله بین جلسات در لیزر صورت بین 4 الی 5 هفته، فاصله بین جلسات زیر بغل بین 5 الی 6 هفته و فاصله بین جلسات کمر و پشت بین 8 الی 12 هفته است که در موارد خاصی می تواند کمتر یا بیشتر از این زمان ها نیز باشد.

فاصله بین جلسات لیزر فول بادی
فاصله بین جلسات لیزر فول بادی

فاصله بین جلسات لیزر فول بادی چقدر باید باشد؟

فاصله بین جلسات لیزر فول بادی اگر چه به نوع و جنس پوست شما و ضخیم بودن و یا نبودن موهای شما و دستگاهی که با آن لیزر را انجام داده اید، بستگی دارد؛ اما در حالت نرمال و به صورت میانگین می توان این طور گفت که در کوتاه ترین زمان 4 هفته و در بیشترین زمان آن 6 هفته لازم است تا فاصله بین جلسات لیزر فول بادی ایجاد شود.

البته این مقدار زمان برای برخی قسمت های بدن مثل کمر به زمان 8 الی 12 هفته نیز می رسد. همچنین در مورد دستگاه های خانگی لیزر هم به خاطر کم بودن قدرت و توانایی لیزر این دستگاه ها نسبت به دستگاه های لیزر پیشرفته در کلینیک ها و مطب ها، فاصله بین جلسات لیزر فول بادی با این دستگاه ها بین 2 الی 3 هفته است.

فاصله بین جلسات لیزر فول بادی چقدر باید باشد؟
فاصله بین جلسات لیزر فول بادی چقدر باید باشد؟

فاصله بین جلسات لیزر فول بادی به چه عواملی بستگی دارد؟

تعیین فاصله بین جلسات لیزر فول بادی همان طور که قبلا نیز برایتان توضیح دادیم؛ به عواملی نظیر جنس پوست، تیره یا روشن بودن پوست، ضخیم بودن پوست، نازک بودن پوست، قدرت دستگاه لیزر، نوع دستگاه لیزر و قسمت تحت درمان لیزر درمانی بستگی دارد.

به همین دلیل، برای موضوع فاصله بین جلسات لیزر فول بادی نمی توانید انتظار داشته باشید تا سریعا به نتیجه برسید و به اصطلاح راه صد ساله را یک شبه طی کنید.

برای گرفتن نتیجه دلخواه و موفق از لیزر درمانی باید صبر لازم را داشته باشید و مطابق توصیه ها و دستورهای اصولی که پزشکتان به شما می دهد، فاصله اصولی و مناسب بین جلسات لیزر درمانی را رعایت کنید تا در نهایت بتوانید بهترین نتیجه را از روند درمان موهای زائد با استفاده از لیزر داشته باشید و بتوانید برای همیشه از شر موهای زائد و اضافی خود خلاص شوید.

فاصله بین جلسات لیزر فول بادی به چه عواملی بستگی دارد؟
فاصله بین جلسات لیزر فول بادی به چه عواملی بستگی دارد؟

فاصله بین جلسات لیزر فول بادی به طور میانگین چقدر است؟

فاصله زمانی مناسب بین جلسات لیزر فول بادی به طور میانگین بین 4 الی 6 هفته تغییر می کند. در حالتی که روند درمان لیزر موهای زائد خود را مطابق دستورالعمل های گفته شده بگذرانید، بهترین نتیجه را از این روند درمانی خواهید گرفت.

برای گرفتن اطلاعات دقیق و بیشتر در مورد روند لیزر درمانی و تعیین فاصله مناسب بین جلسات لیزر، مطابق شرایط پوستتان حتما با پزشکتان مشورت کنید و توصیه و نکاتی که پزشکتان به شما می گوید را حتما رعایت کنید.

فاصله بین جلسات لیزر فول بادی به طور میانگین چقدر است؟
فاصله بین جلسات لیزر فول بادی به طور میانگین چقدر است؟

فاصله بین جلسات لیزر فول بادی چگونه باید باشد؟

رعایت کردن فاصله مناسب بین جلسات لیزر درمانی از نکات مهمی است که در حین لیزر کردن باید به آن توجه کنید. لیزر کردن موهای زائد جزو روش های زیبایی است که در آن از اشعه لیزر و نور برای حذف موهای زائد و اضافی بدن استفاده می شود.

لیزر کردن موهای زائد به عنوان یک روش درمانی قطعی و سریع همراه با داشتن روند درمانی طولانی مدت برای از بین بردن موهای زائد مطرح شده است که در چندین سال اخیر تبدیل به یکی از پرطرفدارترین روش های حذف موهای زائد شده است.

این روش موفق شده است که از روش های قدیمی و رایج سنتی جلوتر بیفتد و روشی دائمی و پایدار و طولانی مدت را ارائه دهد. اثر گذاری این روش در مقایسه با روش های دیگر از بین بردن موهای زائد بیشتر و طولانی مدت تر است.

به طوری که مدت زمان نسبتا طولانی را با آسانی و تجربه داشتن بدن بدون مو و صاف سپری خواهید کرد و علاوه بر این؛ با تکرار این روند درمانی و تکمیل دوره درمانی موهای زائد با لیزر، می توانید با گذشت زمان به طور همیشگی و دائم از شر موهای زائد و اضافی صورت و بدنتان خلاص شوید. روش های مختلفی نیز در لیزر کردن وجود دارد که به نوع پوست، ضخامت و حجم موهای فرد بستگی دارد.

لیزر کردن موهای زائد در افرادی که دارای پوست روشن و موهایی تیره و سیاه هستند

معمولا لیزر کردن موهای زائد در افرادی که دارای پوست روشن و موهایی تیره و سیاه هستند، به نسبت دیگر افراد بهتر جواب می دهد. در اصل؛ لیزر کردن به طور محسوسی مقدار ملانین موجود در مو را هدف قرار می دهد. اقدامات و نکات مهمی در مورد لیزر کردن وجود دارد که باید به دقت آن ها را رعایت کنید.

از جمله این اقدامات می توان به تعیین فاصله مناسب بین جلسات لیزر درمانی موهای زائد اشاره کرد. به همین دلیل بهتر است که قبل از هر گونه اقدام در مورد لیزر کردن موهای زائد و اضافی بدنتان، با پزشک یا متخصص پوست در این مورد صحبت کرده و مشورت کنید تا از این طریق بتوانید بهترین راه حل و توصیه را از منظر پزشکی بدانید.

لیزر کردن موهای زائد در افرادی که دارای پوست روشن و موهایی تیره و سیاه هستند
لیزر کردن موهای زائد در افرادی که دارای پوست روشن و موهایی تیره و سیاه هستند

معرفی مراحل مختلف رشد مو و توضیح کامل آن ها

آشنا شدن با مراحل روند رشد طبیعی موها و تعیین کردن فاصله بین جلسات لیزر درمانی باعث می شود تا این موضوع را بهتر درک کنید. مراحل مختلفی از رشد مو وجود دارد که در زیر به آن ها اشاره کرده ایم. این مراحل به این ترتیب هستند:

 مرحله آناژن

یکی از مرحله های رشد مو با نام آناژن معروف است. دراین مرحله، سلول های ماتریس برای ایجاد کردن سلول های جدید ضرب می شوند و این مسئله بسته به محل رشد مو ممکن است حتی تا شش سال بعد نیز ادامه داشته باشد.

مدت زمانی که مو در این مرحله اولیه باقی می ماند، بستگی به ژنتیک و جنس پوست فرد دارد. اگر موها در این مرحله بیشتر باقی بمانند، به همان میزان بیشتر نیز رشد می کنند. چرا که رشد موها فقط در این مرحله میسر و ممکن است.

مرحله کاتاژن

قسمت پایینی فولیکول های مو به مرحله کاتاژن مربوط است. در این مرحله، موها رشد نمی کنند و رشد موها فقط در مرحله قبلی یا همان مرحله آناژن اتفاق می افتد. کاتاژن به معنی پایان مرحله تغذیه موها برای رشد کردن است. چرا که در این مرحله، جریان خون به موها قطع می شود و موها مجبور هستند تا قبل از این اتفاق به احیای دوباره خود بپردازند.

مرحله تلوژن

مرحله آخر از رشد موها که به عنوان مرحله استراحت برای موها می باشد، با نام فاز تلوژن معروف است. موها معمولا تا مدت یک الی چهار ماه در این مرحله به طور ثابت باقی می مانند و سلول های اپیدرمی پوستی یا همان فولیکول ها به رشد خود ادامه می دهند تا موها در جای خود محکم تر شوند و استقامت بالایی پیدا کنند. ده الی پانزده درصد از موها در این مرحله قرار می گیرند.

مرحله تلوژن
مرحله تلوژن

نکات مهم و تاثیر گذار در تعیین فاصله بین جلسات لیزر فول بادی چیست؟

نکات مهم و تاثیر گذار در تعیین فاصله بین جلسات لیزر فول بادی متفاوت است و برای این مسئله باید به نکات زیر توجه کنید. این نکات از این قرار هستند:

بعد از لیزر کردن موها در مرحله آناژن، موها به طور کامل از بین نمی روند و در اصل آن ها به موهای تلوژن تبدیل می شوند. لیزر کردن فقط جلوی روند رشد موهای آناژن را می گیرد.

رشد کردن موها تا حدود یک هفته بعد از لیزر کردن همچنان مثل سابق ادامه دارد. همچنین به این نکته نیز باید توجه کنید که لیزر کردن موهای زائد باعث می شود تا موها در ناحیه مورد نظر سریع تر از قبل رشد کنند تا از این طریق سریع تر بتوانند از بین بروند.

در قسمت های مختلف بدن، مقدار تلوژن با هم فرق دارد

در قسمت های مختلف بدن، مقدار تلوژن با هم فرق دارد. برای مثال؛ ناحیه زیر بغل و بیکینی به نسبت پاها، بازوها و قفسه سینه مقدار تلوژن بالاتری را دارد. به همین خاطر این ناحیه ها از بدن، نسبت به دیگر ناحیه های بدن واکنش بهتر و بیشتری را نسبت به لیزر درمانی نشان می دهند و تغییرات زیادتری در مقدار تراکم موها در نهایت دیده می شود.

رشد موها معمولا به خاطر فصول مختلف می تواند با هم متفاوت باشد. برای مثال؛ رشد موهای اضافی در قسمت چانه در ماه های اولیه فصل زمستان بیشتر می شود و در ماه های اولیه ماه تابستان از رشد آن ها کاسته می شود. همین مسئله نقش مهمی را در تعیین فاصله بین جلسات فول بادی ایفا می کند.

چرخه رشد موهای بدن خانم ها و آقایان با هم فرق دارد. همچنین این تفاوت با اَضافه شدن عوامل ژنتیکی که نسبت به هر فرد نیز با هم متفاوت است، بیشتر نیز می شود.

در قسمت های مختلف بدن، مقدار تلوژن با هم فرق دارد
در قسمت های مختلف بدن، مقدار تلوژن با هم فرق دارد

نتیجه گیری نهایی در مورد فاصله بین جلسات لیزر فول بادی چیست؟

برای نتیجه گیری نهایی برای تعیین فاصله بین جلسات لیزر فول بادی، باید گفت که به علت متفاوت بودن چرخه رشد مو در افراد، تعداد جلسات برای هر فرد ممکن است متفاوت با فرد دیگر باشد.

این موضوع را باید قبل از تصمیم گیری در مورد نهایی کردن فاصله بین جلسات لیزر فول بادی یا لیزر دیگر قسمت های بدن در نظر گرفت. اما به صورت کلی؛ انجمن متخصصین پوست، فاصله زمانی مناسب بین جلسات را بین 6 الی 8 هفته توصیه می کند. همین طور باید گفت که بسته به ناحیه لیزر شده، این عدد ممکن است متفاوت باشد. در مرحله اول، پزشکان متخصص پوست فاصله زمانی 6 هفته را به طور پیش فرض در نظر می گیرند.

اما بعد از 4 الی 6 جلسه لیزر درمانی، اگر موها نازک تر شوند و تعداد آن ها نیز کم تر شود، فاصله بین جلسات لیزر فول بادی به 8 هفته افزایش پیدا می کند.

نتیجه گیری نهایی در مورد فاصله بین جلسات لیزر فول بادی چیست؟
نتیجه گیری نهایی در مورد فاصله بین جلسات لیزر فول بادی چیست؟

اگر بیش از حد لیزر موهای زائد انجام شود، چه اتفاقی می افتد؟

لیزر کردن بیش از حد نیاز موها در فاصله های زمانی نزدیک و غیر مناسب، باعث آسیب دیدن پوست می شود. از آسیب هایی که در این موارد به پوست وارد می شود، می توان به حساسیت های پوستی، قرمزی و تورم اشاره کرد.

اگر بیش از حد لیزر موهای زائد انجام شود، چه اتفاقی می افتد؟
اگر بیش از حد لیزر موهای زائد انجام شود، چه اتفاقی می افتد؟

چه عواملی در نتیجه گیری بهتر لیزر موهای زائد نقش دارند؟

گرفتن بهترین نتیجه از لیزر کردن موهای زائد به عوامل زیادی بستگی دارد. از جمله این عوامل می توان به فاکتورهای سن، ژنتیک، جنس پوست، ضخامت موها، مسائل پزشکی، داروهای تجویزی و عوامل هورمونی اشاره کرد.

چه عواملی در نتیجه گیری بهتر لیزر موهای زائد نقش دارند؟
چه عواملی در نتیجه گیری بهتر لیزر موهای زائد نقش دارند؟

آیا در فاصله بین جلسات لیزر می توان اصلاح کرد؟

بله؛ می توانید در فاصله های بین جلسه های لیزر موهای زائد از روش های ایمن و بی خطر برای اصلاح کردن استفاده کرد. البته لازم به ذکر است که بیش از دو الی سه بار نباید این کار را انجام دهید.

آیا در فاصله بین جلسات لیزر می توان اصلاح کرد؟
آیا در فاصله بین جلسات لیزر می توان اصلاح کرد؟

فاصله بین جلسات لیزر فول بادی ثابت است یا متغیر؟

فاصله بین جلسات لیزر فول بادی ثابت نیست و بسته به افراد مختلف می تواند متغیر باشد. به این سبب که لیزر موهای زائد باید در زمان هایی انجام شود که در آن زمان ها موها در مرحله رشد باشند. به طور نرمال، جلسه های درمان با فاصله های زمانی معین از یکدیگر انجام می شوند. بعضی مواقع جلسه های اولیه 4 هفته و جلسات بعدی نیز حدود 6 هفته با هم فاصله دارند. حتما برای تعیین جلسات مناسب بین جلسات لیزر فول بادی با پزشک خود مشورت کنید.

فاصله بین جلسات لیزر فول بادی ثابت است یا متغیر؟
فاصله بین جلسات لیزر فول بادی ثابت است یا متغیر؟

فاصله بین جلسات لیزر فول بادی بهتر است چقدر باشد؟

فاصله جلسات لیزر درمانی به میزان چرخه رشد مو در ناحیه لیزر شده بستگی دارد. به طور کلی و تخمینی؛ فاصله بین جلسات موهای زائد برای نواحی صورت بین 4 الی 6 هفته، برای بدن بین 6 الی 8 هفته و برای پاها بین 8 الی 10 هفته است. اگر شما در نظر دارید که کل بدنتان را در یک جلسه لیزر کنید، بهتر است که فاصله بین جلسات لیزر فول بادی 8 هفته باشد. اما اگر فقط قسمت های خاصی از بدنتان را به صورت جداگانه لیزر کنید، می توانید مطابق زمان بندی که گفتیم، عمل کنید.

فاصله بین جلسات لیزر فول بادی بهتر است چقدر باشد؟
فاصله بین جلسات لیزر فول بادی بهتر است چقدر باشد؟

فاصله بین جلسات لیزر فول بادی از نظر متخصصین چقدر باید باشد؟

فاصله زمانی ایده آل و مناسب حدود 6 هفته است. در سال های قبل، این عقیده وجود داشت که بهتر است که لیزر در فاز تلوژن یعنی همان فاز استراحت موها انجام شود. به خاطر همین مسئله، فاصله زمانی بین جلسات طولانی تر می شد که این مقدار حتی به زمان 12 الی 16 هفته نیز می رسید.

اما طبق تحقیقات جدیدتر و مطالعات بیشتر، متخصصان در این زمینه ثابت شده است که موهای زیادی در 6 هفته بعد از لیزر فعال هستند و در پستانداران، ملانین زیادی حتی در مرحله تلوژن وجود دارد تا بتوان فاصله زمانی بین جلسات را به 6 هفته نیز کاهش داد. طبق تجربه؛ بعد از حدود 4 الی 6 هفته از جلسات لیزر، موهای زائد نازک تر از قبل می شوند و تعداد و حجم آن ها نیز کمتر می شود.

به همین دلیل، احتمالا فاصله درمانی را بتوان به 8 هفته افزایش داد. اگر چه این مورد همیشه اتفاق نمی افتد و نسبت به هر فرد جلسه های درمانی و فاصله های زمانی متفاوتی مورد نیاز است. به همین جهت، متخصص یا تکنیسین لیزر باید به طور دقیق پیشرفت شما در هر جلسه را بررسی کند تا بتواند مطمئن شود که در نهایت به بهترین نتیجه از لیزر درمانی موهای زائد خواهید رسید.

فاصله بین جلسات لیزر فول بادی از نظر متخصصین چقدر باید باشد؟
فاصله بین جلسات لیزر فول بادی از نظر متخصصین چقدر باید باشد؟

برنامه زمانی میان فاصله بین جلسات لیزر فول بادی

فاصله زمانی بین جلسه های درمانی همان طور که قبلا نیز گفتیم، رابطه مستقیمی با ناحیه لیزر شده دارد و بسته به ناحیه لیزر شده، این فاصله زمانی نیز می تواند متفاوت باشد. همچنین در هر فرد به خاطر متفاوت بودن چرخه رشد مو، رنگ پوست، جنس پوست، ضخامت مو و غیره نیز این فاصله های زمانی با هم متفاوت خواهند بود.

فقط زمانی که موها در مرحله رشد قرار دارند، لیزر می تواند آن ها را تشخیص داده و شروع به درمان موهای زائد بکند. چرخه طبیعی رشد مو برای هر قسمت از بدن متفاوت است. اما اگر فاصله بین جلسات لیزر فول بادی را بخواهید بدانید، باید بگوییم که فاصله 8 هفته برای این روند درمانی مناسب است.

برنامه زمانی میان فاصله بین جلسات لیزر فول بادی
برنامه زمانی میان فاصله بین جلسات لیزر فول بادی

چه افرادی برای انجام لیزر مناسب نیستند؟

  • داشتن مشکلات یا اختلال های هورمونی درمان نشده
  • استفاده کردن از داروهای مخصوص
  • داشتن بعضی از بیماری ها
  • داشتن سابقه خال گوشتی یا گوشت اضافی در ناحیه مورد نظر
  • سابقه داشتن تبخال های پی در پی
  • سابقه داشتن عفونت های فعال مثل جوش های چرکی
  • برنزه بودن پوست
  • داشتن تاتو یا خال و یا کک و مک در ناحیه لیزر
  • استفاده کردن از داروی ایزوترتینویین
  • استفاده کردن از داروهای حاوی طلا
  • داشتن سابقه بیماری هایی مثل لوپوس
  • خانم های باردار
چه افرادی برای انجام لیزر مناسب نیستند؟
چه افرادی برای انجام لیزر مناسب نیستند؟

 معرفی انواع دستگاه لیزر موهای زائد

بسته به رنگ مو، نوع پوست، جنس مو، ضخامت مو و ناحیه مورد نظر برای لیزر کردن، از دستگاه های زیر برای از بین بردن موهای زائد استفاده می شود. این دستگاه ها از این قرار هستند:

  • لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت کندلا
  • لیزر موهای زائد با لیزر روبی یا همان به معنی لیزر یاقوت
  • لیزر موهای زائد با لیزر تور پالسی بالا
  • لیزر موهای زائد با لیزر ND:YAG
  • لیزر موهای زائد با استفاده از لیزر دایود
 معرفی انواع دستگاه لیزر موهای زائد
معرفی انواع دستگاه لیزر موهای زائد

نکات مهم در مورد لیزر موهای زائد بدن و بعد از آن

  • حتما لازم است، ناحیه ای که می خواهید لیزر کنید را قبل از انجام دادن لیزر با استفاده از تیغ یا ژیلت بتراشید.
  • برای از بین بردن درد حین لیزر کردن، از ژلی که به شما داده می شود و خاصیت رسانا دارد، استفاده کنید.
  • توجه داشته باشید که حتما از عینک محافظی که به شما داده می شود، استفاده کنید.
  • در حین لیزر کردن، از شما درخواست می شود تا هر گونه ناراحتی یا درد را که داشتید، به زبان بیاورید و درد خود را بروز دهید تا تنظیمات دستگاه لیزر با توجه به واکنش شما راحت تر و موثر تر تنظیم شود.
  • تا سه روز بعد از لیزر کردن موهای زائد، از رفتن به مکان هایی مثل استخر، جکوزی و سونا خودداری کنید.
  • بعد از لیزر کردن، قبل از خارج شدن از منزل حتما از کرم های ضد آفتاب مناسبی حداقل با اس پی اف 30 استفاده کنید.
  • حداقل یک هفته بعد از لیزر کردن، در معرض نور آفتاب نباید قرار بگیرید.

بعضی مواقع بعد از چند ساعت گذشتن از لیزر کردن، کمی قرمزی روی پوست ایجاد می شود که در اکثر موارد موقت است و از بین می رود و جای نگرانی برای این مسئله نیست. همین طور می توانید برای چنین موقعیت هایی بعد از لیزر کردن، از پمادهای زینک اکساید یا کرم های ترمیم کننده استفاده کنید.

نکات مهم در مورد لیزر موهای زائد بدن و بعد از آن
نکات مهم در مورد لیزر موهای زائد بدن و بعد از آن

نتیجه گیری

لیزر کردن موهای زائد، یکی از جدید ترین و نوین ترین روش های رفع موهای زائد و اضافی است که امروزه به جای روش های سنتی و قدیمی از این روش استفاده می شود.

لیزر کردن شامل تکنولوژی است که با نوری که خصوصیات فیزیکی مخصوصی را دارد و دارای انرژِی بالایی است، انجام می شود. لیزرها در پزشکی و صنعت کاربردهای بسیاری دارند. در صنعت از لیزر برای برش زدن و حکاکی و در پزشکی از لیزر برای جراحی های مختلفی مثل عمل لیزیک چشم استفاده می شود.

هر قسمت از بدن را می توان با لیزر کردن، موهای زائد آن ناحیه را از بین برد. البته مراجعین برای لیزر؛ بیشتر برای قسمت های خاصی از بدن لیزر درمانی را در نظر دارند.

خانم ها؛ لیزر ناحیه بیکینی، ناحیه تناسلی و لیزر موهای صورت را ترجیح می دهند.

برای مثال خانم ها؛ لیزر ناحیه بیکینی، ناحیه تناسلی و لیزر موهای صورت را ترجیح می دهند. در آقایان نیز بیشتر لیزر موهای زیر بغل، لیزر خط ریش، موهای کمر و پشت گردن رایج است. اگر چه روش لیزر کردن به حدی سریع، اثرگذار و منعطف است که می توانید در یک جلسه کل بدن را در زمان کمتر از یک ساعت لیزر کنید.

ناحیه تحت درمان لیزر، هر چقدر که وسیع باشد یا محدود؛ یعنی چه فقط پشت لب های خود را لیزر کنید، چه کل بدنتان را برای از بین بردن یا کم کردن موهای زائد، باید دوره درمانی را به طور کامل طی کنید. این دوره درمان معمولا شامل 4 الی 6 جلسه لیزر با فاصله های زمانی 6 هفته است.

در نهایت؛ در این مقاله در مورد لیزر کردن موهای زائد و اضافی، انواع دستگاه لیزر کردن، لیزر فول بادی، فاصله بین جلسات لیزر فول بادی، مزیت انجام لیزر نسبت به روش های قدیمی، نکات مهم در مورد لیزر موهای زائد بدن و دیگر موضوعات از این قبیل برایتان توضیح دادیم. امیدواریم که با مطالعه این مقاله، به تمامی سوالات خود در این زمینه رسیده باشید. از این که ما را همراهی کردید، بسیار سپاسگزاریم.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با زر کلینیک:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
با یک کلیک تماس بگیرید