میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

ورم بعد از کربوکسی تراپی
ورم بعد از کربوکسی تراپی

لیست موضوعات

ورم بعد از کربوکسی تراپی

در مطلب پیش رو می خواهیم در مورد ورم بعد از کربوکسی تراپی صحبت کنیم. حال با تعریف کربوکسی تراپی و شناخت آن به ورم بعد از عمل آن هم، می رسیم.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم

ازکربوکسی تراپی و تاریخچه ی آن چه می دانید؟

کربوکسی تراپی چه کاربرد هایی دارد؟

جلسات درمان کربوکسی تراپی به چه صورت است؟

چه مراقبت هایی بعد از این عمل مورد نیاز است؟

کربوکسی تراپی برای چه کسانی منع است؟

ورم بعد از کربوکسی تراپی چیست؟

ورم بعد از کربوکسی تراپی
ورم بعد از کربوکسی تراپی

تاریخچه و تعریف کربوکسی تراپی

در سال ۱۹۳۲، اشخاص سلطنتی کشور فرانسه از چشمه‌های معدنی برای بهبود مریضی بسته شدن رگ ها بهره می بردند. پژوهشگران با پیگیری و مطالعه این اتفاق و دلایل درمانی این چشمه‌ها متوجه شدند دی اکسید کربنی که در این چشمه ها وجود دارد با رسوخ کردن به زیر پوست موجب درمان‌های فراوانی می گردد. این اتفاق سبب شد تا در حال حاضر درمان کربوکسی تراپی به وجود بیاید و مورد توجه و استفاده ی همگان قرار بگیرد.

در جنوب آمریکا و اروپا، روش درمانی ذکر شده نتیجه قابل توجهی در بهبود مریضی‌هایی مثل سلولیت و اسکار هایپرتروفیک مؤثر بوده است. مطالعاتی بر روی افراد زیادی که تحت این درمان بوده اند، نشان داده که کربوکسی تراپی قابلیت ارتجاعی پوست را درمان می کند و گردش خون را ازدیاد می بخشد.

همین طور با زیاد شدن کلاژن، موجب درمان ظاهر خط های ریز و چین و چروک و چربی‌های موضعی می‌گردد. گاز دی اکسید کربن به طور طبیعی در بدن انسان ها وجود دارد و این درمان هیچ‌ نوع خطری برای اشخاص ندارد و تا به امروز هیچ نوع مشکلی درباره ی عوارض آن  نگفته اند.

تاریخچه و تعریف کربوکسی تراپی
تاریخچه و تعریف کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی عملی است که از تزریق گاز دی اکسید کربن انجام می شود. گاز CO2 با ساختار های مختلف باعث ایجاد تأثیرات بهبود درمان میشود.

زیاد شدن حرکت خون موضعی یکی از این اتفاقات اثر بخش می باشد. شیوه ی بعدی آن که موجب تحریک سلول های فیبروبلاست می شود؛ که این ها تولید کلاژن می کند و سبب کشیدن پوست می شود. روش درمانی مذکور تا حدودی تأثیر گذار است و عملی ساده و با کم ترین مشکلات می باشد.

در شیوه ی کربوکسی تراپی، گاز CO2 با سوزنی بسیار نازک زیر پوست وارد می شود. درد و سوزش به وجود آمده از آن بسیار خفیف است و لازم به انجام بی حسی ندارد. معمولاً زمان مورد نیاز برای هر جلسه بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه به طول می انجامد.

کاربردهای کربوکسی تراپی

تیرگی دور چشم

کربوکسی تراپی باعث درمان شبکه مویرگی پلک پایین می شود و همچنین با زیاد شدن لایه کلاژن پوست را جوان تر می کند. به وسیله ی تزریق مقداری از گاز دی اکسید کربن به قسمت های صدمه دیده، جریان خون زیاد شده و شبکه مویرگی استحکام یافته و گردش خون برای مدت طولانی در منطقه تزریق شده افزایش پیدا می کند. در پایان رنگ کدر زیر چشم به صورتی  تبدیل شده که تاثیرش تا 6 ماه باقی می ماند.

ترکهای پوستی مثل ترک بارداری

ترک های پوستی به خاطر کش آمدن پوست و پاره شدن کلاژن پوستی به وجود می آید. کربوکسی تراپی باعث تولید کلاژن های تازه شده و با بهتر شدن قوام پوست ظاهری طبیعی پیدا می کند.

-سلولیت
-ریزش مو
-.بیماری های عروقی مرتبط با دیابت
-زخم های پوستی
-برخی از مشکلات نعوظ به علت اختلالات عروقی
-درمان بیماریهای التهابی پوست مانند اگزمای پوستی یا پسوریازیس
-درمان اسکار یا جوشگاه مانند اسکارهای آکنه

-درمان چین و چروک

ترکهای پوستی مثل ترک بارداری
ترکهای پوستی مثل ترک بارداری

تعداد جلسات درمان

مدت زمان جلسات درمان بسته به نوع آن متفاوت می باشد. برای کم کردن جای چربی ها معمولأ 8 تا 10 جلسه لازم می باشد. فاصله میان جلسه ها یک تا دو هفته است. برای رسیدن به نتیجه ی درست درمان، در سال باید یک بار درمان تکرار شود.

برای درمان سلولیت نیاز به 6 تا 10 جلسه، در فاصله ی یکی دو هفته نیاز است. ماساژ و کاپینگ گرم به درمان این ضایعات کمک بیشتری می کند. برای درمان ترک های پوستی و چین و چروک پوست 4 تا 6 جلسه مورد نیاز است که در فاصله ی یک هفته انجام می گیرد.

تعداد جلسات درمان
تعداد جلسات درمان

موارد منع کربوکسی تراپی

همه ی افراد نمی توانند کربوکسی تراپی را انجام دهند. در زیر به بعضی از این نکات اشاره می کنیم:

-افرادی که نارستیی کلیه دارند

-کسانی که دیالیز انجام می دهند

-خانم های حامله

-اشخاصی که پس از عمل جراحی از محل عملشان خون می آید

-بیماران سرطانی

-کسانی که تحت شیمی درمانی هستند

-افراد با کم خونی شدید

-بیماران مبتلا به صرع

-کسانی که بیماری مغزی دارند

-افراد مبتلا که آب سیاه (گلوکوم)

موارد منع کربوکسی تراپی
موارد منع کربوکسی تراپی

مراقبت های بعد از عمل

مشکلات بعد از عمل کربوکسی تراپی نگرانی ندارد و کم کم کاهش می یابد. عوارض آن درد کم در جای تزریق، احساس صدای خش خش در پوست و گاهی کبودی در آن محل می باشد که با گذشت چند ساعت یا چند روز به صورت کامل رفع می شود.

تنها مراقبتی که این شیوه دارد استفاده نکردن از سونا، جکوزی و حمام تا حدود 4 ساعت است. پوست پس از عمل کربوکسی تراپی تا مدتی تورم خواهد داشت که این تورم بعد از سپری شدن چند ساعت و گاهی چند روز از بین می رود.

بیمار باید از انجام دادن ورزش های سنگین خود داری کند. تا یک ماه از قرار گرفتن در معرض مستقیم آقتاب اجتناب کند. داروهای تجویز پزشک را مرتب و دقیق مصرف کند و همچنین جلسه های معاینه ی بعد از عمل کربوکسی تراپی را حتما برود.

مراقبت های بعد از عمل
مراقبت های بعد از عمل

تورم پس از کربوکسی تراپی

انجام عمل کربوکسی تراپی عوارضی نه چندان خطرناک به همراه دارد که می توان به تورم، کبودی، قرمزی، احساس فشار، حرکت گاز زیر پوست و سنگینی اشاره کرد.

متورم شدن محل مورد عمل قرار گرفته بسته به افراد متفاوت است؛ برخی ها بعد از عمل دچار تورم در آن ناحیه می شوند که جای نگرانی ندارد اما برای بعضی ها این اتفاق پیش نمی آید و دچار تورم در قسمت کربوکسی تراپی شده نمی شوند. کسانی که دچار تورم می شوند، این متورم بودن 48 ساعت بعد از بین می رود و جای نگرانی ندارد.

تورم پس از کربوکسی تراپی
تورم پس از کربوکسی تراپی

نتیجه گیری

کربوکسی تراپی عملی است که به درمان های پوستی کمک می کند. مثلاً جای جوش و لک آن، گودی و پف زیر چشم، چین و چروک های پوست و… را از بین می برد.

این عمل عوارض کمی دارد، یکی از آن ها متورم شدن جای عمل است که خطرناک نیست و با گذشت یک روز از عمل بهبود می یابد. این عمل خاصیت جوانسازی و زیبایی را دارا می باشد که خیلی از افراد می توانند در پیری هم، جوان بمانند.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران و فارغ التحصیل 1368

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سابقه کار از سال 86 در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ

سابقه کار در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا از سال 74

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

مشاوره در زمینه مراقبت بعد از تزریق ژل لب

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس :

09127379893

161 930 22 021

اینستاگرام:dr_zarganj

ایمیل :info@drzarganj.com

 

اگر در فکر کربوکسی تراپی هستید لازم است مقالاتی همچون کربوکسی تراپی زیر چشم و  کربوکسی تراپی قیطریه و  کربوکسی تراپی صورت و قیمت کربوکسی تراپی را مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید