میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

ماندگاری ژل تئوسیال
ماندگاری ژل تئوسیال

لیست موضوعات

ماندگاری ژل تئوسیال

برای بسیاری از افرادی که قصد تزریق ژل دارند این سؤال پیش می‌آید که ماندگاری ژل تئوسیال چقدر است. همان‌طور که میدانید، امروزه یکی از روش‌های رایجی که برای زیباسازی و جوان‌سازی پوست صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد، استفاده از تزریق ژل است. سال‌ها پیش، از مواد مختلفی برای پر کردن چین‌وچروک‌های صورت استفاده می‌کردند. به عنوان مثال از چربی‌های حیوانی به عنوان فیلر پوست استفاده می‌شد. فیلر به معنی پرکننده می‌باشد. چرا که افراد برای برجسته کردن لب یا گونه و یا پر کردن چین‌وچروک‌های صورت خود، از این مواد استفاده می‌کنند. البته استفاده از چربی‌های حیوانی به دلیل ایجاد حساسیت، دیگر امروزه رایج نیست و به جای آن از ژل‌های مختلف با ترکیبات قابل جذب در بدن استفاده می‌شود. در این مقاله قصد داریم اندکی شما را با تزریق ژل و نکات مهمی که پیرامون آن وجود دارد، آشنا کنیم.

ماندگاری ژل تئوسیال
ماندگاری ژل تئوسیال
برای این منظور به سؤالاتی که به ترتیب زیر آمده است، پاسخ می‌دهیم: ژل‌های دائمی با موقت چه تفاوتی دارند؟ ماندگاری ژل تئوسیال چقدر است؟ آیا تزریق ژل تئوسیال عوارض خطرناکی دارد؟ چه کسانی نباید از تزریق ژل استفاده کنند؟ بعد از تزریق ژل باید چه کاری انجام بدهیم؟ آیا ژل‌های ارزان قیمت، کیفیت پایین‌تری دارند؟
 

ژل‌های دائمی با موقت چه تفاوتی دارند؟

در گذشته تمایل زیادی وجود داشت که از ژل‌های دائمی استفاده شود. ژل دائمی به این معنا است که بعد از تزریق به زیر پوست، ژل در همان‌جا مانده و جذب بدن نمی‌شود و اثری همیشگی دارد. اما امروزه تقریباً دیگر از این ژل‌ها استفاده نمی‌شود. دلیل آن این است که بعد از گذشت مدت زمان مشخصی، عوارض جانبی نسبتاً زیادی متوجه بسیاری از بیماران می‌شد که البته با توجه به دائمی بودن ژل، امکان از بین بردن آن‌ها نیز وجود نداشت. حتی در مواردی هم دیده می‌شد که تزریق توسط یک فرد کم تجربه انجام شده و ظاهر چهره به کلی عوض می‌شد. در این موارد هیچ راه برگشتی برای بیمار وجود نداشت. خوشبختانه امروزه دیدگاه بسیاری از افراد نسبت به تزریق ژل تغییر کرده و افراد خواهان آن هستند که در درجه‌ی اول سلامتی بدن خود را حفظ کرده و بعد از آن نسبت به زیباسازی چهره‌ی خود اقدام کنند. به همین منظور از ژل‌های موقتی استفاده می‌شود. این ژل‌ها از ترکیبات کاملاً طبیعی مانند هیالورونیک اسید ساخته می‌شوند که نه تنها آسیبی به بدن وارد نمی‌کنند، بلکه بعد از مدتی نیز به طور کامل جذب بدن می‌شود. اما مهم‌ترین مشکلی که در استفاده از این ژل‌ها وجود دارد، این است که تأثیر آن‌ها بعد از مدتی از بین می‌رود و فرد باید مجدداً نسبت به تزریق ژل اقدام کند.

ژل‌های دائمی با موقت چه تفاوتی دارند؟
ژل‌های دائمی با موقت چه تفاوتی دارند؟

ماندگاری ژل تئوسیال چقدر است؟

نمی‌توان پاسخ دقیقی به این سؤال داد. با توجه به اینکه ژل‌ها از ترکیبات مختلفی ساخته می‌شوند، پس بین آن‌ها نیز تفاوت‌های زیادی وجود دارد. کیفیت ژل و برند آن نیز یکی از عوامل تأثیرگذار بر ماندگاری ژل است. هرچه ژل بی‌کیفیت‌تر باشد، تأثیرگذاری کمتری خواهد داشت. علاوه بر آن، میزان حجمی که ژل تزریق می‌شود و پاسخی که بدن فرد به آن می‌دهد نیز بسیار متفاوت خواهد بود. بنابراین بهتر است که حتماً برای اطلاع از زمان دقیق ماندگاری این ژل‌ها از پزشک خود راهنمایی بخواهید؛ اما می‌توان گفت به طور متوسط این ژل‌ها می‌توانند بین 4 تا 6 ماه دوام بیاورند.

ماندگاری ژل تئوسیال چقدر است؟
ماندگاری ژل تئوسیال چقدر است؟

آیا تزریق ژل تئوسیال عوارض خطرناکی دارد؟

با توجه به اینکه این ژل‌ها از ترکیبات سازگار با بدن انسان ساخته می‌شوند، عوارض چندانی برای آن‌ها وجود ندارد. معمولاً ممکن است بعد از تزریق ژل دچار سردرد یا حالت تهوع شوید. یا اینکه پوست شما در محل تزریق، دچار التهاب، قرمزی، خون‌مردگی، خشکی و یا سوزش شود. اما همه‌ی این علائم طبیعی بوده و بعد از چند روز اثر آن‌ها از بین می‌رود. اما اگر با عوارض دیگری روبرو بودید، حتماً در این باره با پزشک خود مشورت کنید.

چه کسانی نباید از تزریق ژل استفاده کنند؟

تقریباً همه‌ی افراد می‌توانند از تزریق ژل استفاده کنند. چه آقایان و چه خانم‌ها در هر سنی می‌توانند برای فرم دادن و یا کاهش چین‌وچروک‌های صورت خود از تزریق ژل استفاده کنند. البته این نکته را به یاد داشته باشید که تزریق ژل در سنین بالا و برای کسانی که چین‌وچروک‌های زیادی دارند، ممکن است تأثیر زیادی نداشته باشد. اما به هر حال همه می‌توانند از تزریق این ژل استفاده کنند. اما محدودیت‌هایی در مواردی وجود دارد که طبق آنها، پزشک افراد خاصی را از تزریق ژل منع می‌کند: زنان باردار و شیرده افرادی که داروهای خاص مصرف می‌کنند. افرادی که سابقه‌ی انواع سکته را دارند. افرادی که دارای بیماری‌های پوستی هستند.

چه کسانی نباید از تزریق ژل استفاده کنند؟
چه کسانی نباید از تزریق ژل استفاده کنند؟

بعد از تزریق ژل باید چه کاری انجام بدهیم؟

تزریق ژل با اینکه جزء عمل‌های زیبایی به حساب می‌آید، اما نیازی به مراقبت‌های شدید ندارد. تنها کافی است چند کار ساده را بعد از تزریق ژل انجام دهید: تا دو روز استراحت کرده و کار سنگین انجام ندهید. از دوش گرفتن خودداری کنید. در صورتی که جای تزریق درد می‌کند، از یخ استفاده کنید. از مصرف آسپیرین خودداری کنید. در معرض تابش نور آفتاب قرار نگیرید. محل تزریق را فشار ندهید.

بعد از تزریق ژل باید چه کاری انجام بدهیم؟
بعد از تزریق ژل باید چه کاری انجام بدهیم؟

آیا ژل‌های ارزان قیمت، کیفیت پایین‌تری دارند؟

با اینکه همواره گفته می‌شود که قیمت بالاتر به معنی با کیفیت بودن نیست؛ اما باید گفت احتمالاً در مورد ژل‌ها این گونه است. ژل‌های بسیار زیادی از ساخت چین گرفته تا سوئیس و آمریکا در بازار کشور ما وجود دارند که رنج قیمت آن‌ها بسیار با هم متفاوت است. اما ژل‌های گران‌تر که در کشورهای معتبرتری نیز ساخته می‌شوند، معمولاً کیفیت بسیار بهتری نسبت به انواع ارزان قیمت دارند. دقت کنید که علاوه بر اینکه برند و کیفیت ژل عاملی تعیین‌کننده برای قیمت آن است، عوامل دیگری نیز وجود دارد که ممکن است از چشم شما پنهان بماند. به عنوان مثال ممکن است یک حجم مشخص از ژل‌های یک برند را با هم مقایسه کرده و مشاهده کنید که قیمت آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. دلیل آن این است که غلظت ژل‌ها می‌تواند با یکدیگر متفاوت باشد. هر ژل با هر غلظتی برای یک قسمت از صورت استفاده می‌شود. بنابراین بهترین کار این است که ژل‌های یک برند را با هم مقایسه کنید و تفاوت قیمت آن‌ها را متوجه شوید. در پایان امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما خواننده‌ی گرامی مفید واقع شده باشد.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک تجربه موفق در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سابقه کار در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ از سال 86

سابقه  کار در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا از سال 94 لابیاپلاستی برطرف نمودن خشکی واژن  

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

اینستاگرام:dr_zarganj

شماره تماس : 161 930 22 021

 09127379893

ایمیل :info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید