میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

تزریق ژل به لب بهتر است یا چربی
تزریق ژل به لب بهتر است یا چربی

لیست موضوعات

تزریق ژل به لب بهتر است یا چربی

در این مقاله به این موضوع می پردازیم که تزریق ژل به لب بهتر است یا چربی ؟

در دنیای امروزی، زیبایی ظاهر بسیار اهمیت پیدا کرده است. به طوری که برخی افراد برای زیباتر و جذاب تر شدن اقدام به حجیم سازی برخی از مناطق صورت خود مانند لب ها و گونه ها می کنند. حجیم سازی لب ها یکی از عمل های زیبایی است که در این مقاله پیرامون این موضوع صحبت خواهیم کرد.

برای کسب اطلاعات لازم در مورد تزریق ژل می توانید به زر کلینیک مراجعه کنید و یا با شماره تلفن این کلینیک تماس بگیرید.

02122930161

حجیم سازی لب ها از طریق تزریق ژل یا تزریق چربی انجام می گیرد. هر کدام از این دو روش مزایا و معایب خاص خود را دارد. برای برخی افرادی که قصد دارند که این عمل را انجام دهند، این سوال پیش می آید که تزریق ژل به لب بهتر است یا چربی؟

افراد به منظور انتخاب بهترین روش از بین این دو روش باید همه جوانب و عوارض و مزایای آن ها را بررسی کنند و با داشتن اطلاعاتی کامل در این زمینه روش مورد نظر خود را انتخاب نمایند.

تزریق ژل به لب بهتر است یا چربی
تزریق ژل به لب بهتر است یا چربی

زر کلینیک بهترین مرکز تزریق ژل و چربی به لب، در ادامه به معرفی مزایا و معایب تزریق ژل به لب و تزریق چربی به لب می پردازد تا به شما بگوید که کدام روش مناسب تر است. با مطالعه دقیق این مقاله می توانید برای انتخاب روش حجیم سازی لب خود تصمیم قطعی بگیرید.

فهرست مطالب:

تزریق ژل به لب بهتر است یا چربی؟

تفاوت تزریق چربی و تزریق ژل به لب چیست؟

زمان ماندگاری تزریق ژل به لب بیشتر است یا چربی؟

انتخاب درست بین تزریق چربی و تزریق ژل

تزریق ژل به لب چگونه انجام می شود؟

مراحل انجام تزریق ژل به لب را بیان نمایید.

مزایای تزریق ژل به لب چیست؟

چه افرادی کاندیدای تزریق ژل به لب می باشند؟

میزان ماندگاری تزریق ژل به لب چقدر است؟

مراقبت های قبل از تزریق ژل به لب چیست؟

مراقبت های بعد از تزریق ژل به لب چیست؟

تزریق چربی به لب

نحوه تزریق چربی به لب ها

مهم ترین نکات تزریق چربی به لب ها کدامند؟

مراقبت های قبل از تزریق چربی به لب

مراقبت های بعد از تزریق چربی به لب ها چیست؟

عوارض جانبی تزریق چربی به لب ها چیست؟

چه افرادی می توانند از مزایای تزریق چربی به لب بهره ببرند؟

چه افرادی نمی توانند از روش تزریق چربی برای لب ها استفاده نمایند؟

میزان ماندگاری تزریق چربی به لب ها چقدر است؟

مهم ترین اثرات تزریق چربی به لب ها چیست؟

فواید تزریق چربی به لب ها چیست؟

 

تزریق ژل به لب بهتر است یا چربی؟

برای بررسی پاسخ این سوال، بهتر است که ابتدا مشخصات و خصوصیات هر کدام از این دو تکنیک را ارزیابی کنیم:

در ژل ماده ای به نام هیالورونیک اسید وجود دارد. از ژل های حجیم دهنده برندهای مختلفی در بازار موجود است. تزریق ژل را از طریق بی حسی موضعی انجام می دهند که در مدت کوتاهی نیز قابل انجام است.

مزایای تزریق ژل نسبت به تزریق چربی

تزریق ژل عوارضی مانند قرمزی و کبودی دارد اما میزان آن بسیار کمتر از روش تزریق چربی است و بعد از دوره کوتاهی این علائم از بین خواهند رفت.

هزینه های تزریق ژل نسبت به تزریق چربی بسیار کمتر می باشد.

معایب تزریق ژل نسبت به تزریق چربی

یکی از مهم ترین معایب این تکنیک، واکنش آلرژیک بدن نسبت به مواد ژل می باشد. مواد موجود در ژل ها از مواد مصنوعی ساخته شده اند و از هر نوع برند و کیفیتی که باشند، باز هم ممکن است در برخی از افراد آلرژی ایجاد کنند. بنابراین خطر تحریک سیستم ایمنی فرد وجود دارد و بدن ممکن است نسبت به این مواد واکنش نشان داده و عفونت های شدیدی ایجاد گردد.

عیب بزرگ دیگر تزریق ژل این است که تمام آن ها موقتی هستند و لازم است که فرد به صورت مرتب برای تزریق ژل مجدد اقدام نماید که این خود هزینه ها و عوارض آن را افزایش می دهد.

معایب تزریق ژل نسبت به تزریق چربی
معایب تزریق ژل نسبت به تزریق چربی

معایب تزریق چربی نسبت به تزریق ژل

در پاسخ به این سوال که تزریق ژل به لب بهتر است یا چربی، باید بگوییم که انتخاب روش مناسب کاملا بستگی به سلیقه افراد و سلامت عمومی بدن او دارد. می توان گفت که بزرگ ترین عیب تزریق چربی، فرایند انجام آن است که شبیه به یک عمل می ماند. زیرا طی انجام آن، چربی مورد نیاز از بدن خود فرد دریافت می گردد. به همین دلیل باید ابتدا سلامت جسمانی فرد بررسی گردد. سپس چربی مورد نیاز از ناحیه شکم یا پهلو استخراج می شود.

از دیگر سختی های تزریق چربی این است که چربی خارج شده باید در دستگاه سانتریفیوژ قرار گیرد تا بافت های ناخالص آن جدا گردد. در این مرحله بسیار مهم است که چربی آسیب نبیند. به همین دلیل این مرحله دشوار است.

بعد از جدا سازی ناخالصی ها از طریق سرنگ های کوچک، تزریق چربی انجام می گیرد. بعد از تزریق چربی، ناحیه مورد نظر ورم می کند که نیاز است بیمار چند روزی استراحت کند.

در زر کلینیک بهترین مرکز تزریق ژل و چربی به لب، طی جلسات مشاوره ای برای متقاضیان، خواسته ها و نیازهای مراجعه کننده بررسی می گردد و برای او توضیح داده می شود که تزریق ژل به لب بهتر است یا چربی. طی این جلسات، مزایا و معایب هر تکنیک برای مراجعه کننده بررسی می گردد و مناسب ترین گزینه برای او انتخاب می شود.

تفاوت تزریق چربی و تزریق ژل به لب

بین روش های حجیم سازی ژل و چربی تفاوت های اساسی و زیادی وجود دارد که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم:

در تکنیک تزریق چربی، از چربی های طبیعی بدن خود متقاضی استفاده می گردد که این چربی ها، ایمن تر از ژل ها برای بدن می باشند. در حالی که ژل ها از مواد مصنوعی و غیر طبیعی ساخته شده اند.

استفاده از چربی بدن فرد متقاضی برای تزریق، علاوه بر حجیم سازی موجب جوان سازی لب نیز می شود. زیرا تحقیقات نشان داده است که سلول های بنیادی موجود در بافت چربی هنگامی که به مکان دیگری انتقال می یابند، تحرکات در بین سلول های آن منطقه افزایش یافته و در دراز مدت تکثیر می یابند که این فرایند سبب جوانسازی لب می شود.

فعالیت زیاد سلول های بنیادی روی زیبایی لب تاثیر زیادی دارد. به طوری که بعد از گذشت مدتی متوجه شادابی و طراوت در ناحیه لب های خود می گردید.

تفاوت تزریق چربی و تزریق ژل به لب
تفاوت تزریق چربی و تزریق ژل به لب

برداشت چربی از سایر قسمت های بدن برای تزریق چربی به لب، موجب می شود تا چربی های اضافی سایر قسمت های بدن کاهش یابد که موجب تناسب اندام می گردد.

عوارض ناشی از تزریق ژل برای لب بسیار کمتر از تزریق چربی می باشد

با این حال عوارض ناشی از تزریق ژل برای لب بسیار کمتر از تزریق چربی می باشد. عوارض جانبی تزریق چربی بیشتر بوده و می تواند برای فرد چالش بر انگیز باشد.

عوارضی مانند ورم و کبودی در تزریق چربی بیشتر است و در بدترین حالت، چربی زیر پوست گلوله می شود. البته باید گفت که تمامی عوارض موقتی بوده و بعد از چند روز از بین خواهند رفت.

در تزریق چربی، فرد بایستی بیهوش گردد یا با بی حسی طولانی مدت تزریق انجام شود که یکی از معایب تزریق چربی می باشد.

اما در تزریق ژل، نیازی به بیهوشی نیست و تنها از طریق بی حسی موضعی و در کلینیک عمل انجام می گیرد.

در روش تزریق ژل، نتایج عمل بلافاصله نمایان می شوند. در صورتی که در تزریق چربی چنین نیست و ممکن است نتایج بعد از مدت طولانی تری نمایان گردند.

زمان ماندگاری تزریق ژل به لب بیشتر است یا چربی؟

از جمله تفاوت های میان تزریق ژل و چربی می توان به میزان ماندگاری هر کدام از این دو روش اشاره نمود. می توان گفت که میزان ماندگاری ژل نسبت به چربی بسیار کمتر است. به صورتی که بعد از گذشت چند ماه الی 1 سال اثرات تزریق ژل از بین می رود. در حالی که میزان ماندگاری تزریق چربی بسیار بیشتر است و تا چند سال می تواند دوام داشته باشد.

اما باید گفت که میزان ماندگاری هر کدام از این دو تکنیک به میزان زیادی بستگی به مراقبت های بعد از تزریق دارد.

در صورتی که فرد به توصیه های پزشک بعد از عمل به دقت عمل کند و از ضربه وارد شدن و فشار به لب ها جلوگیری نماید، تزریق ژل با مشکلی رو به رو نخواهد شد و میزان ماندگاری ژل در لب ها افزایش می یابد.

در تزریق چربی نیز لازم است فرد در تغذیه خود به نکاتی توجه داشته باشد

در تزریق چربی نیز لازم است فرد در تغذیه خود به نکاتی توجه داشته باشد که برای دریافت این نکات باید با پزشک خود مشورت نماید. بعد از تزریق چربی، فرد باید از کاهش وزن شدید اجتناب نماید. زیرا در شرایط رژیم و لاغری، سلول های چربی موجود در لب ها از بین می روند و در نهایت تزریق چربی به لب با مشکل مواجه می گردد.

در تزریق چربی نیز لازم است فرد در تغذیه خود به نکاتی توجه داشته باشد
در تزریق چربی نیز لازم است فرد در تغذیه خود به نکاتی توجه داشته باشد

تزریق چربی تکنیکی جدید در علم پزشکی نیست. روی این عمل زیبایی تحقیقات گسترده ای انجام گرفته است. به طور مثال بعد از تحقیقات زیاد، دانشمندان دریافتند که طی 6 ماه اول بعد از تزریق، 60 درصد از چربی های تزریقی به بدن از بین می روند.

پس تنها 40 درصد از چربی باقی می ماند. باید گفت که در واقع همین 40 درصد سبب زیبا دیده شدن لب ها می گردد و نقش موثری در زیبایی لب ها دارد. در صورتی که مواد غذایی مورد نیاز برای چربی ها فراهم گردد، سلول های چربی به خوبی رشد و فعالیت می کنند که در این صورت حجم لب ها ماندگاری بیشتری خواهد داشت و بعد از دوره کوتاهی چربی خود را از دست نمی دهد.

تزریق ژل و تزریق چربی به لب در چه سنی انجام می گیرد؟

به منظور تزریق چربی، افراد باید سن بلوغ را گذرانده باشند تا وارد چرخه ثابت بدنی گردند که معمولا در سن 20 تا 21 سالگی طول خواهد کشید. اما در تزریق ژل چنین محدودیتی وجود ندارد و هر فردی در هر سنی می تواند تزریق ژل به هر نقطه ای از بدن را انجام دهد.

تزریق ژل و تزریق چربی به لب در چه سنی انجام می گیرد؟
تزریق ژل و تزریق چربی به لب در چه سنی انجام می گیرد؟

انتخاب درست بین تزریق چربی و تزریق ژل

بسیاری از افرادی که قصد حجیم سازی لب های خود را دارند، با مراجعه به زر کلینیک از کارشناسان ما سوال می کنند که تزریق ژل به لب بهتر است یا چربی؟ پاسخ ما به این سوال این گونه مطرح می گردد که باید تمامی مزایا و معایب هر کدام از این تکنیک ها در نظر گرفته شود. در آخر با توجه به انتظاراتی که دارید و با مشورت پزشک، یک روش را می توانید انتخاب نمایید.

برخی افراد قصد دارند تا حجیم سازی لب را در مدت کوتاهی تجربه کنند که پزشک زیبایی توصیه می کند که از روش تزریق ژل استفاده نمایند. افرادی نیز هستند که تمایل دارند از مزیای تزریق چربی بهره ببرند. بنابراین انتخابشان تزریق چربی است.

یکی دیگر از مزایای ژل این است که برای تمام نقاط بدن کاربرد دارد ولی در تزریق چربی چنین نیست. زیرا چربی قابلیت جذب دارد که در اعضایی از بدن که فعالیت زیادی دارند، مورد استفاده قرار نمی گیرد. اصولا تزریق چربی به پاها و دست ها انجام نمی گیرد زیرا در طول روز، دست ها و پاها دائما در حال فعالیت است که سبب ذوب شدن چربی ها و عدم ماندگاری آن می گردد.

برای تمام اعضای بدن کاربرد دارد

اما تزریق ژل چنین نیست و برای تمام اعضای بدن کاربرد دارد. گاهی افراد در اثر برخی از حوادث رانندگی یا جراحی ها مجبورند در ناحیه پا یا دست، عمل زیبایی انجام دهند. بنا به دلایلی که بیان کردیم، تزریق ژل برای این افراد توصیه می گردد. از تزریق ژل همچنین برای برجسته سازی باسن، سینه ها و سایر نواحی بدن استفاده می گردد.

تزریق چربی اگرچه ماندگاری بیشتری دارد، اما نیاز است که تزریق در چند مرحله انجام شود تا نتایج مطلوبی حاصل گردد. اما در تزریق ژل حداقل زمان لازم برای تزریق 20 دقیقه است. البته باید گفت که نتیجه چربی زودتر نمایان می گردد و برای مشاهده نتایج تزریق ژل، فرد باید کمی صبوری کند.

برای تمام اعضای بدن کاربرد دارد
برای تمام اعضای بدن کاربرد دارد

همان طور که گفته شد، انتخاب تکنیک مناسب سلیقه ای می باشد و شما بعد از خواندن این مقاله می توانید تصمیم نهایی خود را برای انتخاب نوع تزریق انجام دهید.

مهارت و تخصص پزشک

ناگفته نماند که نتیجه نهایی هر کدام از این دو تکنیک کاملا بستگی به مهارت و تخصص پزشک زیبایی دارد. در صورتی که تزریق در مراکز نامعتبر و توسط افراد بدون تجربه و تخصص انجام شود، می تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد.

زیرا اگر هنگام تزریق، مواد ژل وارد جریان خون شوند، خطرات زیادی جان فرد را تهدید خواهد کرد. به همین دلیل است که توصیه می شود تا تزریق ژل به افراد متخصص و با تجربه سپرده شود.

روش های تزریق چربی و تزریق ژل خصوصیات خاص و منحصر به فرد خود را دارند. بسیاری از افرادی که به کلینیک ها برای حجیم سازی لب مراجعه می کنند، سوالشان این است که تزریق ژل به لب بهتر است یا چربی؟

در زر کلینیک؛ بهترین مرکز تزریق ژل و چربی، ابتدا شرایط و انتظارات افراد بررسی می گردد. سپس تکنیک متناسب با نیاز و شرایط فرد به او پیشنهاد می گردد.

به طور مثال برای افراد لاغری که چربی اضافی در بدن خود ندارند، نمی توان از تکنیک تزریق چربی استفاده نمود. زیرا چنین افرادی منطقه اهدا کننده ندارند و استفاده از چربی های مورد نیاز بدن برای سلامتی خطرناک است.

برای پاسخ به افرادی که سوال ذهنی ایشان این است که تزریق ژل به لب بهتر است یا چربی، برخی تفاوت های دیگر تزریق ژل و تزریق چربی را بیان نموده ایم:

دوره نقاهت تزریق چربی و تزریق ژل

افرادی که تزریق چربی انجام می دهند، دوره نقاهت طولانی تری نسبت به تزریق ژل دارند. تا جایی که تا چند هفته ممکن است که فرد فقط استراحت کند. عوارض تزریق چربی مانند کبودی، ورم، خشکی و شکنندگی پوست تا چند هفته ممکن است ماندگار باشند. به دلیل این عوارض، فرد تا چند روز بعد از تزریق نمی تواند لب های خود را حرکت دهد.

حجم لب در تزریق چربی و تزریق ژل

بدیهی است که تزریق چربی و تزریق ژل به لب هر دو سبب حجیم سازی لب ها می شوند. البته باید گفت که میزان حجیم شدن لب ها بستگی به میزان ژل یا چربی تزریقی نیز دارند. از آن جایی که چربی یک بافت زنده است و از بدن خود افراد دریافت می شود، ممکن است بخشی از آن توسط بدن جذب گردد و اندازه آن در طول دوره نقاهت نیز تغییر نماید.

حجم لب در تزریق چربی و تزریق ژل
حجم لب در تزریق چربی و تزریق ژل

شکل لب در تزریق چربی و تزریق ژل

پزشکان زیبایی در زر کلینیک، حجم دهی لب ها را با استفاده از تزریق چربی و تزریق ژل انجام می دهند و شکل لب ها را نیز اصلاح خواهند کرد. پزشکان ژل های تزریقی را می توانند روی لب ها، خطوط ، مرکز و کناره ی لب ها تزریق کنند.

سوالی که در اینجا ذهن ما را درگیر می کند، این است که برای شکل دهی بهتر لب ها تزریق ژل به لب بهتر است یا چربی؟ باید گفت که شکل لب ها و خطوط باریک و ظریف اطراف لب ها از طریق تزریق ژل بهتر اصلاح می گردد.

رفع چین و چروک ها با تزریق چربی و تزریق ژل

باید گفت که چین و چروک ها و خطوط اطراف لب ها از طریق تزریق چربی درمان نمی شوند. در واقع تزریق ژل گزینه بهتری برای رفع چین و چروک ها و خطوط اطراف لب ها هستند.

حس لامسه در تزریق چربی و تزریق ژل

می توان گفت، بعد از تزریق چربی یا ژل تغییراتی در حس لامسه لحاظ نخواهد شد. اما ممکن است بعد از تزریق هر نوع تکنیکی، عدم تقارن، توده های ریز و برجستگی هایی در برخی از نقاط لب دیده شود. اما باید گفت که تزریق ژل نسبت به تزریق چربی، پوست لب را نرم تر خواهد کرد.

از بین بردن ژل یا چربی تزریق شده

اثرات ژل هایی که برای حجیم سازی لب ها استفاده می گردد، موقتی است و به مرور زمان از بین خواهند رفت. در صورتی که فرد تمایل به حذف ژل تزریقی داشته باشد، مقداری آنزیم هیالورونیداز به لب تزریق می گردد که ژل به تدریج در بافت های لب حل شده و از بین می رود. در حالی که از بین بردن چربی های تزریق شده بسیار سخت است و برای خارج سازی باید از عمل جراحی استفاده کرد که ممکن است نتیجه مطلوبی نداشته باشد.

از بین بردن ژل یا چربی تزریق شده
از بین بردن ژل یا چربی تزریق شده

برای درک بهتر و رسیدن به پاسخ سوال ” تزریق ژل به لب بهتر است یا چربی؟ “، به شرح کامل هر کدام از این دو تکنیک خواهیم پرداخت. با مطالعه این قسمت ها، اطلاعات شما در زمینه تزریق ژل و تزریق چربی بیشتر خواهد شد و می توانید تصمیم درست را برای حجیم سازی لب ها بگیرید.

تزریق ژل به لب برای حجیم سازی لب ها چگونه است؟

لب ها نقش موثری در زیبایی و جذابیت دارند. خوش فرم و حجیم بودن لب ها، زیبایی صورت را دو چندان خواهد کرد. بسیاری از افراد به صورت ژنتیکی لب های نازکی دارند یا در اثر افزایش سن، حجم لب ها کمتر می شود.

برای این افراد تزریق ژل به لب برای جوانسازی و حجیم سازی گزینه مناسبی است. از جمله اهداف تزریق ژل به لب بالا و پایین می توان به حجم دهی، متقارن سازی، رفع چین و چروک و رفع خطوط اشاره کرد که هم زنان و هم مردان می توانند از مزایای تزریق ژل به لب استفاده نمایند.

تزریق ژل به لب چگونه انجام می شود؟

برای دریافت بهترین نتیجه از تزریق ژل و داشتن لب هایی با حالتی زیبا و متقارن، در قدم اول باید پزشکی کار بلد و متخصص در این زمینه انتخاب نمایید. زیرا در صورتی که تزریق لب به درستی انجام نگیرد، نه تنها سبب زیبایی و خوش فرم شدن لب ها نمی گردد، بلکه عوارض جبران ناپذیری نیز، سلامت شما را تهدید خواهد کرد.

در نتیجه تزریق ژل باید در مراکز معتبر و توسط پزشک متخصص انجام گیرد. همچنین در اصل و استاندارد بودن مواد تزریقی نیز دقت داشته باشید. زیرا مواد بی کیفیت و قلابی سبب به خطر انداختن سلامت شما می گردند.

زر کلینیک بهترین مرکز تزریق ژل به لب، از بهترین و با کیفیت ترین برندهای موجود در بازار برای حجیم سازی استفاده می کند تا تزریق با بهترین کیفیت و اثربخشی انجام گیرد.

مراحل انجام تزریق ژل به لب

قبل از شروع عمل تزریق، فرد باید طی جلسات مشاوره ای با پزشک انتظارات خود را برای نتیجه تزریق بیان کند. میزان حجم دهی و نواحی حجم دهی باید در این جلسات تعیین گردد و در صورتی که فرد، بیماری خاص یا آلرژی دارد، باید آن را با پزشک در میان بگذارد.

آماده سازی ژل و لب برای تزریق

پزشک با توجه به انتظارات مراجعه کننده، میزان ژل مورد نیاز را از طریق سرنگ های کوچک مخصوص از زاویه های درست به نواحی مختلف لب تزریق می کند.

اما قبل از تزریق، لب ها و نواحی اطراف آن از طریق بی حسی موضعی، بی حس می شوند. تزریق حجم مناسبی از ژل در زاویه های مناسب سبب خلق بهترین نتیجه می شود. برای به دست آمدن چنین نتیجه مطلوبی، نیاز است که پزشک متخصص، مهارت و تجربه بالایی در این زمینه داشته باشد.

به همین دلیل انتخاب کلینیک و پزشک برای تزریق ژل بسیار مهم است. شما می توانید با مراجعه به زر کلینیک از بهترین خدمات و مهارت های بالای پزشک زیبایی در این مرکز بهره ببرید.

آماده سازی ژل و لب برای تزریق
آماده سازی ژل و لب برای تزریق

مزایای تزریق ژل به لب چیست؟

مسلما آن چه که باعث شده تا تزریق ژل به لب در میان مردم محبوب شود، مزایای زیاد این تکنیک است. از جمله مهم ترین مزایای تزریق ژل به لب می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • حجم دهی لب ها
  • متقارن سازی لب ها
  • راحتی در تنظیم حجم لب ها
  • سازگاری با بدن
  • بدون بروز عوارض جانبی
  • هزینه کم
  • رفع چین و چروک
  • رفع خطوط لبخند
  • قابلیت خارج سازی در صورت پشیمانی

با توجه به مزایایی که بیان کردیم، باز هم برای اغلب افراد متقاضی زیبایی، سوال پیش می آید که تزریق ژل به لب بهتر است یا چربی؟ برای یافتن پاسخ چنین سوالی، بهتر است که در قسمت های بعدی مقاله همراه ما باشید تا به شرح بیشترمزایا و معایب هر کدام از روش ها بپردازیم.

آیا تزریق ژل به لب ها درد دارد؟

بسیاری از افراد دوست دارند که برای خوش فرم شدن لب ها از تکنیک تزریق ژل استفاده نمایند. اما ترس از درد تزریق، اجازه ی اقدام برای زیباسازی را نمی دهد. اکثر ژل های مخصوص حجم دهی در بازار حاوی داروهای بی حس کننده برای کاهش درد هنگام تزریق می باشند.

علاوه بر آن، پزشک قبل از عمل تزریق، از بی حسی های موضعی برای کاهش درد استفاده می کند. در نتیجه شما برای تزریق ژل هیچ گونه دردی احساس نخواهید کرد و با خیال راحت می توانید برای انجام این عمل به کلینیک مراجعه کنید.

چه افرادی کاندیدای تزریق ژل به لب می باشند؟

تزریق ژل برای زیباسازی در اعضای بدن روشی غیر تهاجمی است. به همین دلیل محدودیت زیادی برای انجام تزریق وجود ندارد و اکثر افراد می توانند از مزایای خوب تزریق ژل بهره ببرند. با این حال محض احتیاط ، بهتر است افرادی که شرایط زیر را دارند، از انجام این عمل بپرهیزند:

  • افرادی که عفونت پوستی در اطراف لب ها دارند.
  • افرادی که بدنشان به هر نوع مواد خارجی آلرژی دارد.
  • زنانی که باردار و شیرده هستند.
  • افرادی که بیماری خودایمنی دارند.
  • افرادی که می خواهند سایر عمل های زیبایی مانند اندولیفت یا هایفوتراپی انجام دهند.

بهتر است قبل از انجام تزریق برای این که از ایجاد هر گونه مشکلی جلوگیری گردد، با پزشک خود صحبت کنید و از شرایط بدنی و عمومی حال خود برای او بگویید.

چه افرادی کاندیدای تزریق ژل به لب می باشند؟
چه افرادی کاندیدای تزریق ژل به لب می باشند؟

میزان ماندگاری تزریق ژل به لب چقدر است؟

اغلب افرادی که قصد حجیم سازی لب های خود را دارند، تمایل دارند بدانند که تزریق ژل به لب بهتر است یا چربی. میزان ماندگاری ژل یا چربی روی لب ها در تصمیم گیری نهایی افراد برای انتخاب مناسب ترین روش، تاثیر گذار است.

اغلب افراد تمایل دارند بدانند که صرف هزینه و زمانی که برای تزریق ژل می کنند، چه مدت لب هایشان پر حجم می ماند.

برای پاسخ به این سوال باید پارامترهای مختلفی بررسی گردد. زیرا نوع و برند ژل، سیستم متابولیسم بدن، میزان ژل استفاده شده و مراقبت های بعد از تزریق در ماندگاری ژل ها تاثیر گذار است. در نتیجه برای افزایش ماندگاری ژل، باید با پزشک خود در مورد نوع و برند ژل مشورت داشته باشید.

اما باید گفت ژل هایی که کیفیت و ماندگاری بالایی دارند، اغلب بین 2 تا 3 سال ماندگاری دارند. اما ژل هایی نیز هستند که ماندگاری کمتری داشته و در طی 1 سال اثر خود را از دست می دهند. علاوه بر این، شرایطی مانند متابولیسم بدن نیز در ماندگاری تاثیر گذار است که کنترل آن از توانایی افراد فراتر است. در صورتی که سوخت و ساز بدن بالا باشد، احتمالا ژل تزریق شده ماندگاری کمتری نسبت به سایر افراد با همین نوع ژل دارد.

مراقبت های قبل از تزریق ژل به لب چیست؟

الزامی است که قبل از تزریق ژل، برخی از مراقبت ها را انجام دهید تا در حین تزریق و بعد از آن مشکلی ایجاد نگردد. رعایت این مراقبت ها در عدم ایجاد عوارض مختلفی مانند کبودی و ورم موثر است. همچنین رعایت این توصیه ها نتایج عمل را بهتر خواهند کرد. در زیر چند مورد از مهم ترین اقدامات قبل از عمل تزریق ژل را بیان نموده ایم:

  • 2 هفته قبل از تزریق ژل از مصرف داروهای رقیق کننده خون بپرهیزید.
  • از 1 هفته قبل از عمل، مصرف نوشیدنی های الکلی و دخانیات را کنار بگذارید.
  • از 2 هفته قبل از تزریق، درمان های دندانپزشکی را انجام ندهید.
  • قبل از شروع عمل، صورت خود را با آب و صابون به مدت 20 ثانیه بشویید.
  • در صورتی که بیماری خاصی دارید، حتما به پزشک گزارش دهید.
  • در صورتی که قبلا سابقه تبخال زدن داشته اید، به پزشک اطلاع دهید تا داروهای ضد تبخال تجویز نماید.
مراقبت های قبل از تزریق ژل به لب چیست؟
مراقبت های قبل از تزریق ژل به لب چیست؟

مراقبت های بعد از تزریق ژل به لب چیست؟

مراقبت های بعد از تزریق ژل به میزان مراقبت های قبل از آن اهمیت دارد. حتی می توان گفت که رعایت برخی از آنان بسیار ضروری تر از مراقبت های قبل از آن است. از جمله مراقبت های بعد از عمل تزریق ژل به لب عبارتند از:

  • تا زمانی که بی حسی لب ها از بین نرفته است از خوردن و آشامیدن بپرهیزید.
  • برای جلوگیری از بروز کبودی و خون مردگی، از انجام فعالیت های سنگین و فعالیت های ورزشی تا چند روز بعد از تزریق بپرهیزید.
  • تا 1 هفته بعد از تزریق از مصرف نوشیدنی های الکل دار و دخانیات پرهیز نمایید.
  • از حضور در محیط هایی که گرم هستند، بپرهیزید و فورا به یک مکان خنک بروید.
  • از دست زدن و ماساژ لب های خود بعد از تزریق به شدت خودداری نمایید. این کار سبب ایجاد نامتقارنی در لب ها می گردد.

تا این قسمت به مزایا و مراقبت های قبل و بعد از تزریق ژل به لب اشاره نمودیم. برای رسیدن پاسخ به سوال ” تزریق ژل به لب بهتر است یا چربی؟ ” بهتر است مزایا و معایب تزریق چربی به لب را نیز بررسی نماییم.

در زر کلینیک بهترین مرکز تزریق ژل و چربی به لب، خواسته ها و انتظارات مراجعه کنندگان بررسی می گردد و با توجه به شرایط بدنی آن ها، روش مناسب برای حجم دهی پیشنهاد می شود. برای آشنایی بیشتر با تزریق چربی در ادامه با ما همراه باشید.

مراقبت های بعد از تزریق ژل به لب چیست؟
مراقبت های بعد از تزریق ژل به لب چیست؟

تزریق چربی به لب

تزریق چربی یکی از روش های موثر برای زیباسازی و حجیم سازی اعضای بدن است که بیشترین کاربرد آن برای حجیم سازی لب ها می باشد. این تکنیک را می توان به صورت جداگانه نیز برای پر کردن لب بالا یا پایین به کار برد. پر کردن لب ها و ایجاد برجستگی روی فرم کلی بدن تاثیر گذاشته و سبب جذابیت می گردد. از تزریق چربی می توان برای رفع مشکلاتی مانند باریک بودن، افتادگی و کم حجم بودن لب ها استفاده نمود.

نحوه تزریق چربی به لب ها

هنگامی که چربی مورد نیاز برای تزریق از دیگر نقاط دریافت شده و به مکان جدید انتقال می یابد، سلول های چربی مکان جدیدی برای تغذیه پیدا کرده اند که با خونرسانی بیشتر به آن ها، میزان ماندگاری شان در لب ها افزایش می یابد. اما گاهی نیز ممکن است چربی تزریق شده مورد قبول لب ها واقع نگردد.

در این صورت پزشک تزریق چربی را مجدد انجام خواهد داد. برای برداشت چربی از بدن و تزریق آن به لب ها، پزشک باید دقت داشته باشد که چربی هایی برای لب ها مناسب است که در برابر رژیم های غذایی مقاوم باشند.

چربی های موجود در نواحی خارجی ران و باسن این ویژگی را دارا هستند و گزینه مناسبی برای تزریق چربی می باشند. علاوه بر آن می توان از چربی قسمت های دیگر بدن نیز مانند پهلوها، زیر شکم، کنار زانو و ران ها استفاده نمود.

مهم ترین نکات تزریق چربی به لب ها

بسیاری از افرادی که متقاضی عمل های زیبایی هستند، با مراجعه به کلینیک های زیبایی سوال می کنند که تزریق ژل به لب بهتر است یا چربی؟ همان طور که قبلا بیان کردیم، انتخاب روش حجیم سازی لب ها با بررسی مزایا و معایب هر کدام از این دو روش اتفاق می افتد.

شما هر کدام از روش های تزریق را که انتخاب نمایید، باید به نکات و توصیه های پیرامون آن عمل کنید تا از بروز عوارض و مشکلات جدی جلوگیری شود. همچنین توجه به این نکات اثرات تزریق را بهتر خواهد کرد.

در راستای انجام تزریق چربی به لب ها باید به نکات زیر توجه داشته باشید :

–       میزان تورم بعد از تزریق چربی ممکن است زیاد باشد. زیرا لب ها بافتی نرم دارند و میزان گردش خون در آن ها زیاد است. این تورم ممکن است تا 2 الی 3 هفته ادامه داشته باشد.

–       به دلیل فعالیت زیاد لب ها نسبت به سایر اجزای بدن، میزان جذب چربی کمتر می باشد و به صورت طبیعی 25 درصد چربی هایی که تزریق می گردد، پیوند می خورد. در نتیجه باید مجدد چربی تزریق گردد تا حجم لب ها افزایش یابد.

در راستای انجام تزریق چربی به لب ها باید به نکات زیر توجه داشته باشید :
در راستای انجام تزریق چربی به لب ها باید به نکات زیر توجه داشته باشید :

–       با روش تزریق چربی می توان به لب ها فرم طبیعی داد. به همین دلیل است که اکثر افراد این تکنیک را برای جذابیت لب ها استفاده می کنند.

–       در این روش می توان به نواحی اطراف لب ها مانند گوشه لب، خط خنده و محدوده زیر لب نیز چربی تزریق نمود که سبب زیبایی بیشتر لب ها می گردد.

–       تزریق چربی به لب ها طبق خواسته متقاضی انجام می گیرد. به طور مثال فرد تمایل دارد که فقط در قسمت خطوط جلوی لب، چربی تزریق گردد یا کل لب حجیم گردد.

مراقبت های قبل از تزریق چربی به لب

قبل از هر کاری، باید پزشک متخصص زیبایی با مهارت و با تجربه ای پیدا کنید. برای پیدا کردن چنین پزشکی به مراکز معتبر تزریق چربی مانند زر کلینیک مراجعه نمایید.

پزشک متخصص در مورد مراقبت های قبل و بعد از تزریق برای شما صحبت خواهد کرد. از جمله مواردی که قبل از تزریق چربی باید رعایت نمایید، می توان به موارد زیر اشاره نمود.

·        از مصرف داروهای رقیق کننده از 2 هفته قبل از تزریق بپرهیزید.

·        مصرف نوشیدنی های الکلی و دخانیات را از 1 هفته قبل از تزریق کنار بگذارید.

·        درمان های دندانپزشکی را از 2 هفته قبل انجام ندهید.

·        قبل از شروع تزریق، صورت خود را با آب و صابون بشویید.

·        در صورتی که سابقه بیماری خاصی دارید، به پزشک اطلاع دهید.

·        در صورتی که سابقه تبخال دارید، به پزشک اطلاع دهید تا دارو برایتان تجویز گردد.

مراقبت های بعد از تزریق چربی به لب ها چیست؟

·        برای کاهش تورم و جلوگیری از کبودی، از کمپرس سرد استفاده نمایید.

·        برای بر طرف کردن هر گونه دردی با تجویز پزشک، داروهای مسکن مصرف نمایید.

·        روی صورت و شکم نخوابید.

·        به مدت 1 الی 2 روز سرتان را زیادی پایین نگیرید و به صورت درازکش استراحت نمایید.

·        از فعالیت های سنگین ورزشی به مدت 2 هفته بپرهیزید.

·        هنگام خندیدن، حرف زدن و خوردن غذا با احتیاط رفتار نمایید.

مراقبت های بعد از تزریق چربی به لب ها چیست؟
مراقبت های بعد از تزریق چربی به لب ها چیست؟

عوارض جانبی تزریق چربی به لب ها چیست؟

احتمال ایجاد عوارض جانبی بعد از تزریق چربی بسیار کم است و فقط در صورتی این عوارض بروز می یابند که فرد به توصیه های قبل و بعد از تزریق عمل نکند. اما در صورتی که عوارضی ایجاد گردد، خفیف بوده و بعد از مدت کوتاهی از بین می روند. عوارضی که بعد از تزریق چربی به لب ها ممکن است ایجاد شود، شامل موارد زیر است:

  • تورم
  • قرمزی
  • حساسیت به لمس لب ها
  • عدم تقارن لب ها
  • عفونت
  • کبودی

چه افرادی می توانند از مزایای تزریق چربی به لب بهره ببرند؟

افرادی که شرایط زیر را دارا هستند، می توانند برای زیباسازی لب های خود از تزریق چربی استفاده کنند:

  • نازک شدن لب ها به دلیل افزایش سن
  • نامتقارن بودن لب ها
  • وجود چین و چروک اطراف لب ها
  • تمایل به برجسته کردن لب ها
  • تمایل به استفاده از ترکیبات طبیعی برای افزایش حجم لب ها
  • تمایل به برجسته کردن لب‌ها و افزایش حجم آن
چه افرادی می توانند از مزایای تزریق چربی به لب بهره ببرند؟
چه افرادی می توانند از مزایای تزریق چربی به لب بهره ببرند؟

چه افرادی نمی توانند از روش تزریق چربی برای لب ها استفاده نمایند؟

  • افرادی که دخانیات مصرف می کنند.
  • افرادی که تمایل دارند لب هایشان بیش از حد برجسته گردد.
  • افرادی که بیماری های خود ایمنی دارند.
  • زنانی که باردار هستند یا شیر می دهند.

میزان ماندگاری تزریق چربی به لب ها چقدر است؟

بعد از تزریق در مرحله اول، مقداری از چربی ها جذب بدن می گردد. در نتیجه حجم لب دوباره کاهش می یابد. میزان جذب چربی در افراد متفاوت می باشد. تحقیقات نشان داده است که بین 18 تا 60 درصد چربی در مرحله اول تزریق، جذب بدن می گردد. بعد از آن نیاز است تا در مرحله دوم، مجدد تزریق چربی انجام شود.

میزان ماندگاری چربی نیز در افراد مختلف متفاوت می باشد و میزان ماندگاری بستگی به شرایط بدنی افراد و مراقبت های قبل و بعد از تزریق نیز دارد.

اما به صورت کلی می توان گفت که چربی تزریق شده بعد از گذشت 6 تا 12 ماه کاملا جذب می گردد. بعد از آن اگر فرد بنا به نظر پزشک در دوره های 6 تا 12 ماه اقدام به تزریق مجدد نماید، میزان ماندگاری چربی افزایش یافته و تا 10 سال نیز ماندگار خواهد بود.

مهم ترین اثرات تزریق چربی به لب ها چیست؟

  • رفع چروک های اطراف لب ها
  • رفع خطوط خنده
  • رفع مشکلات ارثی
  • رفع آسیب های شدید و تروما به لب ها
  • افزایش حجم لب ها برای زیبایی و جذابیت
  • متقارن سازی لب ها
  • همگام سازی سایز و حجم لب ها با یکدیگر

فواید تزریق چربی به لب ها چیست؟

ممکن است برای شمایی که قصد حجیم سازی لب های خود را دارید، سوال پیش بیاید که تزریق ژل به لب بهتر است یا چربی؟ همان طور که قبلا نیز بیان نمودیم، برای رسیدن به این پاسخ باید مزایای هر کدام از روش ها را بررسی نمایید. برای بررسی مزایای تزریق چربی به لب موارد زیر را مطالعه نمایید.

  • اصلی ترین مزیت تزریق چربی به لب را می توان به طبیعی بودن مواد تزریقی اشاره نمود.
  • عدم بروز واکنش های آلرژی به چربی
  • جایگیری راحت در بافت لب ها
  • طبیعی جلوه کردن لب ها
  • کوتاه بودن دوره نقاهت
فواید تزریق چربی به لب ها چیست؟
فواید تزریق چربی به لب ها چیست؟

سخن پایانی

در پایان باید گفت که هر یک از روش های تزریق ژل و تزریق چربی برای زیباسازی لب ها، خصوصیات و مزایای منحصر به فرد خود را دارند و برای استفاده از هر کدام، بهتر است که فرد از مزایا و معایب هر کدام از آن ها اطلاع داشته باشد تا به جواب سوال ” تزریق ژل به لب بهتر است یا چربی؟” برسد.

برای رسیدن به بهترین نتایج تزریق چربی و ژل باید در انتخاب پزشک و مرکز تزریق، توجه و دقت داشته باشید. زر کلینیک بهترین مرکز تزریق چربی و ژل در تهران، با استفاده از با کیفیت ترین مواد و با تجربه ترین پزشکان، تجربه ای خاص و به یادماندنی را از تزریق چربی یا ژل برای شما خلق می کند.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با زر کلینیک:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

منبع:

https://b2n.ir/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید