میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

بهترین دکتر زنان برای عفونت
بهترین دکتر زنان برای عفونت

لیست موضوعات

بهترین دکتر زنان برای عفونت

در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی درباره بهترین دکتر زنان برای عفونت را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

بهترین دکتر زنان برای عفونت
بهترین دکتر زنان برای عفونت

اگر به دنبال بهترین دکتر زنان برای عفونت هستید، پیشنهاد ما مراجعه به کلینیک تخصصی دکتر زرگنج فرد می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کلینیک می توانید به انتهای همین مقاله مراجعه کنید

عفونت در زنان یکی از بیماری هایی است که باعث مشکلاتی در خانم ها شده که درمان سریع آن بسیار مهم است و باید سریع به بهترین دکتر زنان برای عفونت مراجعه کنید که در ادامه مقاله درباره عفونت ها و همینطور ویژگی های بهترین دکتر زنان برای عفونت را بررسی می کنیم.

سوالاتی که ممکن است درباره بهترین دکتر زنان برای عفونت داشته باشید :

عفونت در زنان چگونه بیماری است؟

کدام قسمت از دستگاه تناسلی زنان بیشتر به عفونت مبتلا می شود؟

چه ترشحاتی در زنان طبیعی می باشد؟

عفونت در زنان در چه سنی شروع می شود؟

عفونت در زنان چند نوع است؟

عفونت انگلی در زنان چگونه عفونتی است؟

عفونت قارچی در زنان چگونه عفونتی است؟

عفونت باکتریایی در زنان چگونه عفونتی است؟

عفونت در زنان چه نشانه هایی دارد؟

چه عواملی باعث بروز عفونت در زنان می شود؟

عفونت در زنان باعث نازایی می شود؟

عفونت در زنان باعث آسیب رساندن به جنین می شود؟

زنان برای پیشگیری از عفونت چه کارهایی باید انجام دهند؟

در دوران قاعدگی چه نکاتی برای پیشگیری از عفونت باید رعایت شود؟

واژن سالم دارای چه ویژگی هایی است؟

زنان برای جلوگیری از عفونت چه مواد غذایی باید مصرف کنند؟

زنان برای درمان عفونت در واژن چه مواد غذایی باید مصرف کنند؟

دکتر زنان خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

زنان با بی توجهی به عفونت چه مشکلاتی برایشان پیش می آید؟

دکتر زنان چه شیوه هایی را برای تشخیص عفونت در واژن انجام می دهد؟

دوش واژینال باعث درمان عفونت واژن می شود؟

معمولا چه دارو هایی برای درمان عفونت واژن تجویز می شود؟

هر چند وقت یک بار خانم ها باید به دکتر زنان مراجعه کنند؟

 

  1. عفونت در زنان چگونه بیماری است؟

عفونت در زنان از بیماری هایی می باشد که بیشتر خانم ها این بیماری را داشته اند. واژن زنان به علت گرم بودن و همینطور رطوبتی که دارد ، محل مناسبی برای رشد میکروب ها و باکتری ها می باشد که با بی توجهی به بهداشت فردی و همچنین داشتن بیماری های نقص ایمنی بدن مانند کم کاری تیروئید، لوپوس و همینطور دیابت و … ممکن است خانم ها دچار عفونت شوند.

عفونت در زنان چگونه بیماری است؟
عفونت در زنان چگونه بیماری است؟
  1. کدام قسمت از دستگاه تناسلی زنان بیشتر به عفونت مبتلا می شود؟

دستگاه تناسلی خانم ها شامل دو قسمت داخلی و خارجی بوده که قسمت های خارجی اندام جنسی زنان را واژن و همینطور دهانه رحم گرفته است که نسبت به سایر بخش های دستگاه تناسلی بیشتر با آلودگی ها برخورد دارد و انواع عفونت بیشتر در بخش خارجی دستگاه تناسلی به وجود می آید.

قسمت های داخلی اندام جنسی زنان نیز عبارتند از رحم، تخمدان و لوله های رحم که عفونت در این قسمت ها با عفونت در قسمت خارجی فرق می کند و همینطور عفونت در این قسمت کم تر بوده که معمولا از مواردی مانند رابطه جنسی به عفونت مبتلا می شود و احتمال دارد عفونت در لوله های رحمی باعث اختلال در آن و نازایی در خانم ها شود. عفونت در بخش داخلی دستگاه تناسلی زنان بسیار دیر خودش را نشان می دهد و 10 درصد نازایی ها به دلیل عفونت در این بخش می باشد.

  1. چه ترشحاتی در زنان طبیعی می باشد؟

برخی از ترشحات در واژن زنان کاملا طبیعی بوده که برخی فکر می کنند این ترشحات طبیعی  همان عفونت های واژن است. این ترشحات در واژن زنان گاهی اوقات به وجود می آید که جای هیچگونه نگرانی نیست.

معمولا پس از اینکه دوره قاعدگی به پایان برسد این ترشحات شروع می شوند و در زمان شروع ترشح حالت شفافی دارند که با مرور زمان کمی به رنگ زرد تبدیل خواهند شد و غلیظ تر از روز اول تبدیل می شوند.

بنابراین نباید تصور کنید، هر ترشحی در واژن به معنای وجود عفونت می باشد این تصور کاملا اشتباه است و اگر در عفونت داشتن یا نداشتن واژن شک دارید به بهترین دکتر زنان برای عفونت مراجعه کنید و توجه داشته باشید که نباید خود درمانی انجام دهید.

  1. عفونت در زنان در چه سنی شروع می شود؟

همانطور که گفته شد رشد میکروب ها در دستگاه تناسلی باعث بروز عفونت می شود و به دلیل اینکه زنان یائسه و کودکان در پوششی که بر روی سطح دستگاه تناسلیشان وجود دارد به حالتی می باشد که جلوی رشد انواع میکروب ها را در سیستم تناسلی می گیرد دچار عفونت نمی شوند.

معمولا عفونت در خانم ها از سن بلوغ یا به عبارتی زمانی که توانایی باروری پیدا می کنند شروع خواهد شد و تا یائسگی ادامه خواهد داشت. هر چند احتمال دارد زنان یائسه و خانم هایی که در قبل از دوران بلوغ خود بسر می برند دچار عفونت شوند اما این احتمال بسیار کم اتفاق می افتد.

عفونت در زنان در چه سنی شروع می شود؟
عفونت در زنان در چه سنی شروع می شود؟
  1. عفونت در زنان چند نوع است؟

سه نوع عفونت در زنان به وجود می آید که عبارتند از :

  • عفونت انگلی
  • عفونت قارچی
  • عفونت باکتریایی
  1. عفونت انگلی در زنان چگونه عفونتی است؟

علت به وجود آمدن عفونت انگلی وجود یک انگل از نوع تک سلول در مجاری تناسلی می باشد که در صورت ابتلا به عفونت انگلی باید سریع به بهترین دکتر زنان برای عفونت مراجعه کنید. حیات این انگل تک سلول در مجاری تناسلی نمی باشد و به دلیل مواردی مانند برقراری رابطه جنسی غیربهداشتی، استفاده از وسایل آلوده ای مانند حوله، رفتن به محیط های آلوده مثل استخرها این عفونت به وجود می آید.

ترشح های زیاد در واژینال از نشانه های ابتلا به عفونت انگلی است. رنگ عفونت انگلی خاکستری رنگ و همینطور سبز رنگ می باشد. بوی عفونت انگلی بسیار ناخوشایند بوده و حباب هایی در آن وجود دارد که شبیه به کف می باشد.

  1. عفونت قارچی در زنان چگونه عفونتی است؟

وجود قارچی که کاندیدا آلبیکنس نامیده می شود باعث بروز عفونت قارچی در زنان می شود. قارچ کاندیدا آلبیکنس در اندام تناسلی زنان زندگی می کند و به دلیل اسیدی بودن واژن نمی تواند در آن جا رشد کند ولی در صورتی که واژن حالت اسیدی بودنش را از دست بدهد و کمتر حالت اسیدی داشته باشد این نوع قارچ شروع به رشد خواهد کرد و عفونت قارچی را پدید می آورد.

عواملی که باعث بروز این مشکل در زنان می شود عبارتند از : حاملگی، بیماری هایی مثل بیماری های قند و دیابت، بکار بردن کورتون، استفاده از برخی از آنتی بیوتیک ها، استفاده از قرص هایی که مانع از حاملگی می شوند، زمان مربوط به سیکل ماهیانه و در مقاربت جنسی اگر بهداشت رعایت نشود قارچ ها سریع شروع به رشد کرده و عفونت قارچی را ایجاد می کند.

  1. عفونت باکتریایی در زنان چگونه عفونتی است؟

به جز قارچ، باکتری که لاکتوباسیل نامیده می شود در واژن خانم ها بدون مشکلی حیات دارند. عفونت باکتریایی یکی از عفونت ها می باشد که به دلیل کم شدن تعداد باکتری لاکتوباسیل پدید می آید که علت تغییر در باکتری لاکتوباسیل مشخص نشده است ولی برخی پزشکان معتقدند احتمال جایگزین شدن این باکتری با باکتری های مخرب وجود دارد. زمان مبتلا شدن به عفونت باکتریایی شاهد ترشحاتی سفید رنگ که ضخیم بوده و حالت لغزنده دارند خواهید بود.

در زمان مبتلا شدن به عفونت باکتریایی احساس سوزش در واژن و همینطور خارش خواهید داشت. این عفونت بویی مانند بوی ماهی میدهد که در زمان رابطه جنسی بیشتر آن را احساس خواهید کرد. ممکن است در هنگام ادرار کردن احساس سوزش کنید یا در واژن حالت ورم پدید آید.

عفونت باکتریایی در زنان چگونه عفونتی است؟
عفونت باکتریایی در زنان چگونه عفونتی است؟
  1. عفونت در زنان چه نشانه هایی دارد؟

همانطور که ذکر شد عفونت در زنان انواع مختلفی دارد و نشانه های آن بستگی به نوع عفونت در زنان دارد برای مثال بیشترین عفونت که به عفونت باکتریایی شناخته شده است در صورت مبتلا شدن، بیماران احساس خارش و سوزش داشته و در بعضی مواقع التهاب در واژن را مشاهده می کنند.

یکی دیگر از نشانه های عفونت در زنان تغییر بوی واژن است که در صورت بروز عفونت واژن به بوی بسیار ناخوشایندی تبدیل خواهد شد که شما را آزار می دهد.

نشانه دیگر عفونت در زنان این است که هنگام ادرار کردن ترشحات به صورت پنیری بوده و با حس خارش و سوزش نیز همراه خواهد بود.

ترشحات غیرطبیعی که درواقع عفونت در زنان می باشد اگر از نوع باکتریایی باشد معمولا سفید یا زرد بوده و اگر از نوع عفونت قارچی باشد خاکستری رنگ و سبز رنگ است.

عفونت در زنان چه نشانه هایی دارد؟
عفونت در زنان چه نشانه هایی دارد؟
  1. چه عواملی باعث بروز عفونت در زنان می شود؟

یکی از عواملی که باعث ایجاد عفونت در خانم ها می شود مقاربت جنسی است. بدن همسر شما حاوی میکروب هایی بوده که برای بدن او مشکلی به وجود نیاورد و شما از آن خبری نداشته باشید اما بعد از اینکه به بدن شما منتقل شد باعث بروز عفونت در شما می شود که بعد از مراجعه به دکتر زرگنج فرد داروهایی برای هم زن و هم مرد به منظور درمان و برطرف کردن کامل این مشکل تجویز خواهد شد.

خانم هایی که توالت فرنگی را مورد استفاده قرار می دهند احتمال اینکه به عفونت ها مبتلا شوند بیشتر است. بهتر است توالت فرنگی شخصی برای خود در نظر بگیرید.

چه عواملی باعث بروز عفونت در زنان می شود؟
چه عواملی باعث بروز عفونت در زنان می شود؟

نکته ای که باید توجه کنید این است که استرس باعث بروز عفونت در زنان خواهد شد به این صورت است که کورتیزول بیشتر خواهد شد و عفونت با اثرگذاری در هورمون های جنسی، در دوران قاعدگی تغییراتی ایجاد خواهند کرد و تغییر در دوران قائدگی سبب بروز عفونت در زنان از نوع عفونت قارچی خواهد شد.

لباس زیر غیراستاندارد یکی دیگر از عوامل بروز عفونت است و باید در انتخاب لباس زیر حساسیت بیشتری بکار ببرید و از خرید لباس های زیر که بسیار تنگ هستند و جنس آن ها نایلونی بوده و از مواد پلاستیکی درست می شود و همینطور بسیار برای واژن زنان ضرر دارد اجتناب کنید. بهتر است از لباس زیر استفاده نکنید و اگر عادت به استفاده از لباس های زیر دارید لباس زیری که گشاد بوده و جنس نخی دارد خریداری کنید. لباس های زیر باید دو روز یک بار تعویض شوند.

 

  1. عفونت در زنان باعث نازایی می شود؟

بله متاسفانه عفونت در زنان و بی توجهی به آن باعث نازایی در زنان خواهد شد و حتی اختلال در لوله های رحمی ایجاد خواهد شد و اینکه وجود عفونت باعث حاملگی از نوع خارج از رحم خواهد شد.

بنابراین عفونت در زنان باعث اختلال در رحم و همینطور لوله های آن شده و خطر نازایی در زنان را افزایش خواهد داد.

عفونت در زنان باعث نازایی می شود؟
عفونت در زنان باعث نازایی می شود؟
  1. عفونت در زنان باعث آسیب رساندن به جنین می شود؟

بله عفونت در زنان به جنین آسیب وارد می کند و باعث زایمان زودهنگام و تولد جنین نارس شده یا جنین وزن بسیار کمی داشته باشد. به همین دلیل باید قبل از بارداری کاملا مطمئن شوید که هیچ گونه عفونتی در واژن ندارید و سپس برای بارداری اقدام کنید تا به جنین آسیبی وارد نشود.

  1. زنان برای پیشگیری از عفونت چه کارهایی باید انجام دهند؟

تغذیه در پیشگیری از عفونت در زنان تاثیر بسیار زیادی دارد. عسل درمانی از راه های پیشگیری از عفونت در زنان بوده که از گذشته تا به امروز مورد استفاده زنان قرار گرفته و به نوعی عسل را معجزه ای در زمینه پیشگیری عفونت در زنان می دانند.

زنان برای پیشگیری از عفونت چه کارهایی باید انجام دهند؟
زنان برای پیشگیری از عفونت چه کارهایی باید انجام دهند؟

با خوردن یک قاشق عسل در روز از مبتلا شدن به عفونت پیشگیری کرده و همینطور سیستم ایمنی بدن شما نیز تقویت خواهد شد. مصرف عسل نه تنها از عفونت در زنان جلوگیری می کند بلکه مانع از بروز عفونت ها در تمام قسمت های بدن خواهد شد.

در جلوگیری از عفونت باید توجه داشته باشید که نباید از شوینده های غیراستاندارد که مخصوص شستشوی واژن نیستند واژن خود را شستشو دهید زیرا بکار بردن این شوینده ها باعث بالا رفتن PH در واژن شده و سبب می شود باکتری ها شروع به رشد کنند و عفونت در واژن را به وجود آورند بنابراین برای پیشگیری از عفونت در زنان از شوینده های بهداشتی که پزشک شما تجویز می کند استفاده کنید.

ادرار کردن بعد از استحمام از بروز عفونت در واژن پیشگیری می کند.

زمانی که استحمام می کنید و قصد داشتید موها را شستشو دهید باید سر خود را جلوتر از بدن قرار دهید تا شامپو با واژن شما تماسی نداشته باشد.

از پوشیدن شلوار های جین، مایو و دیگر لباس هایی که بسیار تنگ هستند اجتناب کنید.

در خرید شوینده برای لباس های زیر خود دقت داشته باشید و نباید لباس های زیر خود را به همراه سایر لباس های دیگر بشویید، باید در لباس های زیر خود شوینده هایی را که غیرمعطر بوده و ملایم هستند را بکار ببرید.

بعد از استفاده از سرویس بهداشتی واژن خود را با دستمال تمیز خشک کنید زیرا رطوبت در واژن باعث رشد میکروب ها خواهد شد.

اگر لباس زیر شما رطوبت دارد سریع آن را تعویض کنید.

نباید از پودر تالک استفاده کنید زیرا پودر تالک باعث نگه داشتن رطوبت در خود می شود.

در دوران قاعدگی سعی کنید از تامپون استفاده نکنید و اگر هم از تامپون استفاده کردید باید هر 3 ساعت آن را تعویض کرده و در هنگام تعویض کردن تامپون باید کاملا بهداشت را رعایت کرده و دست هایتان کاملا تمیز باشد. در شب و هنگام خواب نیز برای پیشگیری از عفونت تامپون را بکار نبرید و پد بهداشتی را جایگزین تامپون کنید.

نباید دستمال های توالت که از نوع معطر هستند را مورد استفاده قرار دهید.

اگر در دوران قاعدگی پدهای بهداشتی را بکار می برید، هر 4 ساعت یا 6 ساعت پد بهداشتی را تعویض کنید و قبل از عوض کردن پد بهداشتی نیز دست هایتان را کاملا شستشو دهید.

هنگام مقاربت جنسی از وازلین و همینطور لغزنده هایی که دارای سیلیکون می باشند را مورد استفاده قرار ندهید.

کاندوم و همینطور دیافراگم که جنس لاتکس داشته و همچنین ژل اسپرم کش باعث عفونت در زنان شوند بنابراین بهتر است روش طبیعی را برای جلوگیری از باردار شدن بکار برید.

آب ولرم برای شستشو دادن قسمت خارجی در اندام جنسی خانم ها انتخاب بسیار خوبی است و نیازی نیست از صابون ها برای شستشو استفاده نمایید و در نظر داشته باشید که باید به طور مرتب و با دستان تمیز ناحیه تناسلی خانم ها شستشو داده شود و بهداشت آن کاملا رعایت شود.

زنان برخلاف آقایان باید واژن خود را از جلو به سمت عقب شستشو دهند که با انجام این کار مانع از ورود باکتری های گوارش به داخل واژن می شوید.

بعد از استحمام از یک حوله جداگانه که جنس نرمی دارد برای خشک کردن واژن به آرامی استفاده کنید و حوله مخصوصی که برای خشک کردن واژن در نظر گرفته اید را به طور مرتب بشویید.

نگه داشتن ادرار

نگه داشتن ادرار بسیار برای بدن ضرر دارد و باعث بروز مشکلات بسیاری برای بدن می شود.

بدون تجویز پزشک آنتی بیوتیک مصرف نکنید زیرا مصرف آنتی بیوتیک به صورت خوددرمانی باعث می شود باکتری هایی که برای بدن ما فایده دارند نابود شده و عفونت قارچی در زنان به وجود آید.

زنان در دوره هایی مانند دوران بارداری، دوران شیردهی، دوران یائسگی و زنانی که قرص ضد بارداری استفاده نموده اند که هورمون ها در آن ها تغییر پیدا می کند و این تغییر هورمون زمینه ساز بروز عفونت در واژن است بنابراین باید بسیار در این دوران به بهداشت واژن توجه شود.

از لباس های زیری که جنس پنبه دارند استفاده کنید زیرا لباس زیرهایی که در ساخت آن ها پنبه به اندازه 100 درصد بکار رفته است از بروز عفونت پیشگیری می کند.

برای پیشگیری از عفونت در واژن باید تمام نکات ذکر شده را رعایت کنید برای مثال اگر از لباس زیر پنبه ای با 100 درصد پنبه استفاده کنید ولی در دوران قاعدگی بهداشت را رعایت نکرده باشید به عفونت واژن مبتلا خواهید شد. بنابراین همه نکات را به یاد داشته باشید که با رعایت آن ها به مرور زمان این نکات تبدیل به عادت شده و دیگر به انواع عفونت ها مبتلا نخواهید شد و واژن سالمی خواهید داشت.

  1. در دوران قاعدگی چه نکاتی برای پیشگیری از عفونت باید رعایت شود؟

دوران قاعدگی دوران بسیار مهم و حساسی است زیرا دهانه رحم باز می شود و اگر بهداشت در این دوره به خوبی رعایت نشود انواع عفونت را به دنبال دارد و حتی مشکلات دیگری نیز مثل نازایی به وجود خواهد آمد.

در دوران قاعدگی برای پیشگیری از عفونت هرگز از تامپون استفاده نکنید و پدهای بهداشتی مناسب را بکار ببرید. استفاده از تامپون باعث وسواس ذهنی و آزار شما می شود و حتی احتمال دارد زخم هایی در واژن به وجود آید به همین دلیل از مصرف تامپون اجتناب کنید.

یکی دیگر از نکاتی که مهم است و باید رعایت شود این است که پد بهداشتی از برندهای معتبر خریداری کنید که جنس نرمی داشته باشند و در زمان استفاده چروک نشوند و از همه مهم تر باعث بوی ناخوشایند نشود و همینطور باید در طول روز به طور مرتب پدهای بهداشتی را تعویض کنید.

  1. واژن سالم دارای چه ویژگی هایی است؟

اگر میزان PH در واژن زنان در اندازه طبیعی باشد و باکتری ها در واژن که باکتری های مفیدی هستند تعدادشان کافی باشد و تغییری در تعداد آن ها پدید نیاید واژن شما کاملا سالم خواهد بود.

این باکتری های مفید اقدام به خوردن باکتری های مضر کرده و مانع از عفونت در واژن شما می شوند و علاوه بر باکتری، قارچ هایی که تعدادشان زیاد شده است را خواهند خورد و تعداد قارچ ها را در اندازه طبیعی کنترل می کنند و مانع از عفونت قارچ در زنان می شوند و همینطور باعث می شوند واژن زنان سالم بوده و بدون ترشحات غیر طبیعی باشد.

واژن سالم در زنان بوی زننده ای ندارد و ترشحاتی که از آن می آید از نوع ترشحات طبیعی است.

  1. زنان برای جلوگیری از عفونت چه مواد غذایی باید مصرف کنند؟

اگر سیستم ایمنی بدن شما قوی باشد به راحتی جلوی بروز انواع عفونت ها را در واژن می گیرد به همین دلیل سیستم ایمنی قوی اهمیت بسیار بالایی داشته که با تغذیه مناسب و اصولی می توانید سیستم ایمنی خود را قوی کنید برای مثال در زمان صبح و پیش از صرف صبحانه ترکیبی از آب و لیمو میل کنید و همینطور چای سبز در طول روز مصرف کنید.

در هنگام شب و پیش از این که بخوابید مقداری شیر همراه با زردچوبه میل کنید تا سیستم ایمنی بدن شما قوی شده و مانع از عفونت در واژن شود.

زنان برای جلوگیری از عفونت چه مواد غذایی باید مصرف کنند؟
زنان برای جلوگیری از عفونت چه مواد غذایی باید مصرف کنند؟

غذاهای دارای ویتامین C

غذاهایی که ویتامین C دارند تهیه کنید برای مثال توت فرنگی، گوجه فرنگی، کیوی، فلفل دلمه ای، کلم بروکلی، جوانه گندم و … مصرف کنید و همینطور غذاهایی که سرشار ویتامین D هستند خریداری کنید، مواد غذایی که ویتامین D دارند عبارتند از زرده تخم مرغ، ماهی قزل آلا، پنیر و … که برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید هستند. مواد غذایی هایی وجود دارند که در زمینه عفونت ها بسیار قوی بوده و ما در ادامه مقاله به آن ها اشاره خواهیم کرد و شما باید در صورت حساسیت نداشتن به آن ها و با نظر پزشک خود مواد غذایی را میل کنید.

یکی از مهم ترین نکته در خصوص تغذیه برای جلوگیری یا کاهش عفونت در واژن خانم ها نوشیدن آب بسیار در طول روز است. مصرف زیاد آب سبب خارج شدن باکتری ها از مثانه خواهد شد و عفونت را تا حدودی بهبود می بخشد و همینطور ادرار را رقیق خواهد کرد که با رقیق شدن ادرار احساس سوزش و درد کم تری خواهید داشت. توجه داشته باشید که در طول روز باید بیشتر از 8 لیوان آب میل کنید و بهتر است آب میوه و غذاهای بیشتری مانند انواع سوپ ها را در سبد غذایی خود قرار دهید.

  1. زنان برای درمان عفونت در واژن چه مواد غذایی باید مصرف کنند؟

  • روغن درخت چای

آب ولرم را با مقدار کمی روغن درخت چای ترکیب کرده و واژن خود را با آن بشویید و هر روز و در مدت یک ماه این روش را انجام دهید که با انجام آن شاهد کاهش عفونت واژن خواهید بود.

روغن درخت چای
روغن درخت چای
  • برگ رزماری

استفاده از برگ رزماری در درمان عفونت واژن به این صورت است که باید 15 دقیقه همراه آب خیس بخورد و سپس همراه با آب گرم واژن شستشو داده شود.

برگ رزماری
برگ رزماری
  • چای کیسه ای

باید 15 دقیقه چای کیسه ای همراه آب گرم خیس بخورد و بعد در درون یخچال می گذاریم تا حرارتش پایین آمده و سرد شود و سپس بر روی واژن گذاشته شود. باید روزی سه بار و به مئت یک ماه این روش را انجام دهید.

چای کیسه ای
چای کیسه ای
  • روغن پونه کوهی

استفاده از روغن پونه کوهی که اصل باشد عفونت قارچی را از بین خواهد برد یا در حد زیادی عفونت را کم تر خواهد کرد.

مواد غذایی دیگری نیز در درمان و کاهش عفونت ها نقش دارند که عبارتند از ماست، برگ گیاه چریش، روغن مرزنگوش، جوش شیرین، شنبلیله، سرکه سیب، برگ ریحان و از همه مهم تر سیر است که سیر را معجزه ای در درمان عفونت واژن می دانند.

روغن پونه کوهی
روغن پونه کوهی
  1. دکتر زنان خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

دکتر زنان خوب باید رفتاری محترمانه و صمیمی با بیمار دارد تا بیمار در مطرح کردن مشکل خود احساس راحتی داشته باشد و با تمرکز بیشتری جزئیات مشکلش را در اختیار پزشک خود قرار دهد.

امید دادن به بیمار و اطمینان به او که حتما بیماریش سریع برطرف می شود از دیگر ویژگی های دکتر زنان خوب می باشد. دکتر زنان خوب باید خوش بین بوده و با دانستن دانش و درمان های به روز دنیا سخت ترین عفونت ها در بیمار خود را به راحتی درمان کند.

دکتر زنان خوب مسئولیت پذیر است و مشکل بیمار خود را مانند مشکل خود می داند و با تمام توانش شرایطی را در نظر می گیرد که بیمار را در سریع ترین زمان ممکن به بهبودی کامل برساند.

دکتر زنان خوب باید قدرت تشخیص عالی داشته باشد زیرا تا تشخیص درست انجام نشود درمان نیز جواب نمی دهد و در صورت تشخیص نادرست احتمال بدتر شدن وضعیت بیمار وجود دارد.

دکتر زنان باید مرتب در حال یادگیری و آموختن شیوه های مختلف درمان باشد و در زمینه های مختلفی مانند مشاوره و درمان های جدید دنیا به یادگیری بپردازد که در نهایت بهترین روش را برای درمان بیمار خود انتخاب می کند.

از ویژگی های مهم دکتر زنان خوب صبر زیاد است که صبور بودن دکتر مسئله بسیار مهمی می باشد زیرا زنان به دلیل بروز اختلال در اندام جنسیشان احساس نگرانی و آشفتگی خواهند داشت و اگر دکتر زنان صبر کافی را داشته باشد بهتر با بیماران خود ارتباط برقرار خواهد کرد.

ویژگی هایی مانند دلسوز بودن، باوجدان بودن، روابط عمومی بالا، دقیق بودن، واقع بین بودن، صداقت داشتن و … از ویژگی های دکتر زنان خوب می باشد.

پر انرژی بودن نیز یکی دیگر از مشخصه های دکتر زنان خوب می باشد زیرا خانم هایی که به عفونت دچار شده اند حس خوبی ندارند و این از دست دادن حس خوب باعث از بین رفتن انرژی در زنان می شود و اگر دکتر زنان فردی پرانرژی و خوشرو باشد ممکن است انرژی را به بیمار خود منتقل کند.

دکتر زنان باید با دقت تمام به حرفهای بیمار خود گوش کرده و برای بیماران خود وقت کافی در نظر بگیرد.

دکتر زنان خوب باید وقت شناس باشد و در زمانی که اعلام کرده است در مطب حاضر شود و برای وقت بیماران خود احترام قائل شود.

دکتر زنان خوب باید با روی خوش به سوالات بیماران پاسخ دهد زیرا بیماران بابت ویزیت پول پرداخت کرده اند و این حق آن ها است سوالات خود را با پزشک درمیان بگذارند بنابراین دکتر زنان خوب باید به بیمار و سوالاتی که باعث نگرانیش شده است صادقانه و باحوصله پاسخ دهد.

  1. زنان با بی توجهی به عفونت چه مشکلاتی برایشان پیش می آید؟

هرگز نباید به عفونت در زنان حتی به میزان کم بی توجهی کرد باید در سریع ترین زمان ممکن به بهترین دکتر زنان برای عفونت مراجعه کنید که در صورت بی توجهی ممکن است مشکلاتی مانند سقط شدن جنین پیش آید، عوارض بارداری را شاهد خواهید بود، درمان نکردن عفونت احتمال دارد شاهد بیماری مربوط به التهاب لگن باشید و همینطور خطر ابتلا به بیماری HIV بیشتر خواهد شد.

  1. دکتر زنان چه شیوه هایی را برای تشخیص عفونت در واژن انجام می دهد؟

دکتر زنان چه شیوه هایی را برای تشخیص عفونت در واژن انجام می دهد؟
دکتر زنان چه شیوه هایی را برای تشخیص عفونت در واژن انجام می دهد؟
  • بررسی کردن سابقه عفونت در بیمار :

دکتر زنان سابقه بیمار در زمینه انواع عفونت ها را بررسی خواهد کرد.

  • آزمایش در لگن :

آزمایش در لگن از طریق وسیله ای به نام اسپکولوم انجام می شود که دکتر زنان این وسیله را داخل واژن برده و بررسی می کند که ورم یا التهاب در واژن را بتواند ببیند و همینطور بررسی کند که ترشحات غیرطبیعی در واژن دیده می شود یا نه و دیگر موارد را مانند دهانه رحم و محل رحم و … را در آزمایش لگن مورد بررسی قرار خواهد داد.

  • معاینه واژن :

در معاینه واژن نیز اسپکولوم را در کنترل دهانه رحم بکار می برند و دکتر قسمتی از ترشحات را با کمک میکروسکوپ بررسی کرده تا از وجود عفونت در ترشحات مطمئن شود.

  • نمونه برداری :

در این شیوه تشخیص برای این که دکتر تشخیص دهد بیمار به کدام عفونت مبتلا شده است از ترشحات مربوط به واژن نمونه برداری خواهد کرد.

  • آزمایش PH :

آزمایش PH با کمک کاغذ PH انجام می شود و بدین صورت می باشد که دکتر زنان این کاغذ PH را که مانند برچسب می باشد به واژن چسبانده و با این برچس میزان PH مشخص خواهد شد و همانطور که ذکر شد اگر PH بیشتر ا میزان نرمال باشد به معنی عفونت در واژن است. این روش تشخیص شیوه راحتی است اما به تنهایی روش خوبی نمی باشد و باید در کنار آن از روش دیگری برای اطمینان از وجود عفونت استفاده کرد.

  1. دوش واژینال باعث درمان عفونت واژن می شود؟

کنترل کردن میزان باکتری ها در واژن کار راحتی نمی باشد و معمولا واژن خودش این باکتری ها را تمیز می کند. با ترشحات مخاطی که در واژن به وجود می آید واژن خودش را پاکیزه خواهد کرد. در قسمت های خارجی واژن نیز استفاده از آب گرم برای شستشو واژن بهترین انتخاب می باشد که با استفاده از آب گرم و بدون صابون های معطر به واژن آسیبی وارد نخواهد شد.

دوش واژینال باعث درمان عفونت واژن می شود؟
دوش واژینال باعث درمان عفونت واژن می شود؟

استفاده از دوش واژینال با وجود این که باعث پاکیزه شدن واژن می شود اما پزشکان معتقدند که نباید از دوش واژینال برای شستشو واژن استفاده کرد و دلیل رد کردن دوش واژینال توسط پزشکان این است که درون واژن تعادل خاصی برقرار است که دوش واژینال سبب از بین رفتن این تعادل می شود و نه تنها برای درمان عفونت واژن مفید نیست بلکه احتمال بروز عفونت واژن بعد از استفاده از دوش واژینال بیشتر خواهد شد.

طبق تحقیقاتی که انجام شده مشخص شده است که خانم هایی که از طریق دوش واژینال اقدام به تمیز کردن واژن خود می کنند بیشتر از سایر زنان دیگر به عفونت در واژن مبتلا می شوند به همین دلیل سعی کنید یا از این وسیله استفاده نکنید یا استفاده از آن را بسیار کم کنید.

در تصویر زیر نمونه ای از دوش واژینال را میتوانید مشاهده کنید که ظاهر آن جوری طراحی شده است که در داخل بطری تعبیه شده می توانید آب را به تنهایی یا همراه موادی مانند سرکه، جوش شیرین و … ترکیب کرده و درون بطری بریزید و سپس دوش واژینال با کمک لوله تعبیه شده به واژن وارد می شود.

  1. معمولا چه دارو هایی برای درمان عفونت واژن تجویز می شود؟

توجه داشته باشید که فقط با تجویز دکتر زنان باید داروهایی که در ادامه مقاله ذکر می کنیم مصرف کنید و معمولا داروخانه ها نیز بدون تجویز پزشک داروهای درمان عفونت واژن را در اختیار شما قرار نمی دهند.

تعدادی از این داروها در درمان عفونت واژن شامل موارد زیر می باشد :

  1. کلوتریمازول :

دارو کلوتریمازول از دسته داروهای ایمیدازول به حساب می آید و در مدل های مختلفی مانند پماد  و محلول موضعی، قرص واژینال و همینطور قرص های مکیدنی ساخته شده و در بازار ارائه می شوند.

  1. بوتوکونازول :

دارو بوتوکونازول نیز از دسته داروهای ایمیدازول می باشد که در مدل پماد واژینال ساخته شده و روانه بازار می شود. استفاده از این دارو باعث عوارضی مانند دل درد، تب، سوزش و ایجاد ترشحات با بوی بد است.

  1. فلوکونازول :

دارو فلوکونازول از دسته داروهای تیازول می باشد و در مدل هایی مانند قرص و همینطور آمپول وریدی ساخته شده و در بازار ارائه می شوند. مصرف این دارو باعث عوارضی مانند اختلال در حس چشایی، سردرد و سرگیجه، احساس درد در معده، سوزش در سر دل، کاهش اشتها، احساس خستگی، تهوع، کبودی، خونریزی، درد در طرف راست معده شده و همینطور سطح پوست و چشم احتمال دارد به رنگ زرد تبدیل شود.

  1. مترونیدازول :

دارو مترونیدازول از دسته آنتی بیوتیک ها بوده و برای برطرف کردن عفونت های باکتریایی بکار میرود که این دارو در مدل های مختلفی مانند شربت، قرص، پماد و همینطور شیاف ساخته شده و روانه بازار می شود.

داروهای دیگری نیز در بازار وجود دارند که ما 4 تا از آن ها را که معمولا پرکاربردتر از دیگر داروها است ذکر کردیم. توجه به این نکته نیز بسیار مهم می باشد که نباید برای درمان عفونت واژن خوددرمانی کنید زیرا سیستم بدن انسان ها بایکدیگر تفاوت دارد و باید زیر نظر پزشک داروها را مصرف کنید و به محض شک کردن به عفونت در واژن به بهترین دکتر زنان مراجعه کرده و با درمان به موقع مانع از پیشرفت بیشتر عفونت در واژن شوید.

  1. هر چند وقت یک بار خانم ها باید به دکتر زنان مراجعه کنند؟

معمولا هر 6 ماه یک بار یا هر 1 سال یک بار زمان مناسبی است که به دکتر زنان برای بررسی وضعیت خود بروید زیرا برخی عفونت ها در بخش داخلی واژن که سبب نازایی می شود بسیار دیر خودش را نشان می دهد بنابراین برای حفظ سلامتی خود باید مراجعه به دکتر زنان را جدی گرفته و با سهل انگاری و بی توجهی سبب مسدود شدن لوله های رحم خود نشوید که معمولا درمان آن نیز سخت و هزینه بر می باشد.

ممنون از همراهی شما امیدواریم مطالب ذکر شده مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید