میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

دکتر زنان در میدان تجریش
دکتر زنان در میدان تجریش

لیست موضوعات

دکتر زنان در میدان تجریش

هدف ما در طراحی این مقاله آشنایی شما مخاطبان محترم با دکتر زنان در میدان تجریش است. برای دریافت اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم حتما مقاله ی ما را دنبال کنید.

اگر به دنبال دکتر زنان بسیار حاذق نزدیک میدان تجریش هستید، پیشنهاد ما کلینیک تخصصی دکتر زرگنج فرد می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کلینیک می توانید به انتهای همین مقاله مراجعه کنید.

دکتر زنان در میدان تجریش
دکتر زنان در میدان تجریش

سوالاتی که قرار است در این مقاله به آن ها بپردازیم به شرح زیر می باشد:

  • دکتر زنان چه کاری را انجام می دهند؟
  • چرا باید به دکتر زنان مراجعه کنیم؟
  • چه نوع بیماریی ها تحت نظر دکتر زنان درمان خواهد شد؟
  • دکتر زنان برای درمان بیماری ها چه روش هایی را انجام می دهند؟
  • در چه مواقعی لازم است به دکتر زنان مراجعه شود؟
  • هزینه دکتر زنان چگونه است؟

 

دکتر زنان چه کاری را انجام می دهند؟

در ابتدا لازم است بدانید که رشته پزشکی یکی از رشته های بسیار مهم و ضروری می باشد که افراد زیادی به آن روی می آورند و در زمینه های مختلفی مشغول به فعالیت می شوند. یکی از رشته های مربوط به پزشکی را می توان به دکتر زنان اشاره کرد. این نوع رشته را می توان به عنوان یکی از رشته های بالینی به حساب آورد که برای تشخیص بیماری های مختلف و درمان آن ها  پزشکان زیادی در این راستا در تلاش اند که بیماران خود را معالجه کنند.

دکتر زنان چه کاری را انجام می دهند؟
دکتر زنان چه کاری را انجام می دهند؟

دکتر زنانی که در میدان تجریش مشغول به فعالیت هستند قصد دارند تمامی بیماری های مربوط به مراجعه کنندگان خود را از طریق روش های مختلف درمان کنند و شرایطی برای بهبودی آن ها فراهم سازند.

دکتر زنان افرادی می باشند که با گذراندن چندین دوره حرفه ای در زمینه های مختلفی توانسته اند به عنوان پزشکان ماهری شناخته شوند، این نوع پزشکان با توجه به اطلاعات بالایی که دارند می توانند به راحتی بیماری های مختلفی که امکان دارد برای زنان پیش آید را شناسایی کنند. کسانی که در این زمینه از حرفه ی بالایی برخوردار هستند را می توانیم دکتر زنان و زایمان به حساب آوریم.

 

چرا باید به دکتر زنان مراجعه کنیم؟

زنان باید برای اینکه از سلامت جسمانی خود با خبر باشند باید حتما به دکتر زنان مراجعه کنند. تخصص اصلی پزشکان متخصص زنان این است که به سلامتی بدن شما کمک کنند و دستگاه های تناسلی واژن شما را معاینه نمایند

بر اساس اطلاعات بدست آمده گفته شده است که دختران در سنین مختلف بخصوص در سن 13 تا 15 سالگی برای مطمن شدن سلامت خود باید به دکتر زنان جهت معاینه مراجعه کنند نا گفته نماند تمامی بانوان می توانند در هر زمانی که می خواهند توسط پزشکان متخصص معاینه شوند.

اگر بخواهیم بطور کلی از دانسته های این افراد صحبت کنیم باید بگوییم که دکتر زنان در بخش های مختلفی مانند بارداری، زایمان زنان، زایمان های مختلف طبیعی و سزارین، در زمینه پریودی، باروری، بیماری های مختلف هورمونی و.. کاملا ماهر هستند و از اطلاعات بسیار بالایی برخوردار می باشند.

چرا باید به دکتر زنان مراجعه کنیم؟
چرا باید به دکتر زنان مراجعه کنیم؟

اگر به دکتر زنان مراجعه نکنیم مشکلی پیش می آید؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت در بعضی مواقع ممکن است افراد با خود بگویند که هیچ مشکلی و علائمی در خود نمی بینند که بخواهند به پزشکان متخصص مراجعه کنند

در این حالت باید بگوییم بهتر است حتما جهت اطمینان کامل چند ماه یک بار معاینه کنید به این دلیل که بعضی از مشکلات ممکن است تا زمان معاینه مشخص نشود. اما در بعضی مواقع بیشتر افراد با علائم های مختلفی روبرو می شوند که باید حتما تحت درمان قرار گیرند.

دیگر افرادی که برای معالجه به دکتر زنان مراجعه می کنند مربوط به زنانی می شود که قصد دارند باردار شوند یا اینکه از لحاظ هورمونی دچار مشکل اند و می خواهند مشکلات خود را برطرف کنند یا اینکه از لحاظ قاعدگی ( پریودی) دچار اختلالاتی شده اند که باید حتما درمان شوند، ناگفته نماند در این قسمت فقط بخشی از مشکلاتی که بانوان با آن مواجه هستند را بازگو کرده ایم در مطالب بعدی مشکلاتی که امکان دارد بانوان به آن دچار شوند را شرح می دهیم.

اگر به دکتر زنان مراجعه نکنیم مشکلی پیش می آید؟
اگر به دکتر زنان مراجعه نکنیم مشکلی پیش می آید؟

چه نوع بیماریی ها تحت نظر دکتر زنان درمان خواهد شد؟

همانطور که در تعاریف بالا گفته شد بیماری های مختلفی ممکن است در بانوان به وجود آید که باید حتما تحت نظر دکتر معالج خود قرار گیرند. این نوع بیماری ها شامل موارد زیر می شوند:

بیماری های خوش خیم مربوط به دستگاه تناسلی این نوع بیماری در بخش های همچون: کیست تخمدان، زخم واژن صورت می گیرد، کسانی که به این بیماری مواجه می شوند به راحتی درمان خواهند شد و جای هیچ نگرانی نخواهد بود.

چه نوع بیماریی ها تحت نظر دکتر زنان درمان خواهد شد؟
چه نوع بیماریی ها تحت نظر دکتر زنان درمان خواهد شد؟

خون ریزی های غیر طبیعی رحم:

بانوانی که به این حالت دچارند باید حتما به دکتر زنان مراجعه کنند تا سریعا تحت درمان قرار گیرند.

افرادی که احتمال دارند دچار سرطان دستگاه تناسلی، سرطان سینه و تومورهایی که مربوط به بارداری باشند باید تحت درمان های مختلفی قرار گیرند، چرا که این نوع بیماری ممکن است سلامت بانوان را به خطر بیاندازد.

مشکلاتی که ممکن است در سیتولوژی به آن مواجه شوند. این نوع بیماری مربوط به اختلالاتی می شود که در سلول ها به وجود می آید بطور کلی می توان یکی از این بیماری ها مرتبط با سرطان باشد.

حاملگی که خارج از رحم صورت می گیرد، بسیاری از زنان ممکن است بجای اینکه تخم باروری در رحم قرار گیرد در خارج رحم پیش می آید این عمل موجب می شود لوله های مربوط به فالوپ بین رحم و تخمدان درگیرد خود کند، در این حالت باید حتما مورد درمان پزشکان متخصص زنان و زایمان قرار گیرند.

خون ریزی هایی که مدام است باید حتما زیرنظر پزشک معالجه شوند.

خون ریزی های غیر طبیعی رحم:
خون ریزی های غیر طبیعی رحم:

اندومتریوز:

نوعی بیماری می باشد که مزمن است، در این بیماری بافت هایی همچون داخلی رحم، آندومتر، در بخش های متفاوت بدن قابل مشاهده است که باید افراد مبتلا به آن تحت درمان قرار گیرند.

اندومتریوز:
اندومتریوز:

فیبروئید رحمی:

این نوع بیماری به گونه ای می باشد که رشد های غیرسرطانی در لایه های مربوط به رحم به وجود می آید که باید فرد مبتلا به این بیماری حتما به پزشک مراجعه کند، نام دیگر این بیماری فیبروم رحم می باشد.

بیماری های مختلف و مرتبط به التهاب لگن

درد لگن و دردهایی دیگری همچون درد آپانتیس و دردهای مزمن باید حتما به رسیدگی شود.

افرادی که مبتلا به بیماری های لگنی و مشکلاتی همچون ارگان های لگنی هستند باید معالجه شوند.

عفونت های مراقبتی

فیبروئید رحمی:
فیبروئید رحمی:

بی اختیاری ادرار و مدفوع:

کسانی که دچار به این بیماری هستند بدون هیچ اختیاری کنترل سیستم دفاعی خود را از دست می دهند و دچار بی اختیاری ادرار و مدفوع می شوند که باید چنین افرادی حتما تحت درمان قرار گیرند.

و…

بر اساس مطالب گفته شده باید این نکته را در نظر داشته باشید که اگر زمانی فردی دچار چنین مشکلاتی شد باید حتما تحت نظر دکتر زنان مورد درمان قرار گیرند، در غیر این صورت به سلامت خود صدمه خواهند زد.

دکتر زنان برای درمان بیماری ها چه روش هایی را انجام می دهند؟

دکتر زنانی که در میدان تجریش مشغول به فعالیت های مختلف جهت درمان بیمارن خود هستند از روش های متفاوتی استفاده می کنند که در ادامه هریک از روش ها را شرح می دهیم:

دکتر زنان برای درمان بیماری ها چه روش هایی را انجام می دهند؟
دکتر زنان برای درمان بیماری ها چه روش هایی را انجام می دهند؟

 

  • روش کولپوسکوپی: این روش برای بررسی کردن دهانه ی مربوط به رحم است.
  • آندومتر: از این روش برای نمونه برداری پوشش های مربوط به داخلی رحم است.
  • جراحی های کوچک همچون عقیم سازی
  • جراحی های بزرگ شامل میومکتومی برای معالجه فیبروم رحمی
  • هیستروسکوپی: از این روش برای دیدن رحم توسط آندوسکوپ انجام می شود
  • روش های مربوط به ناباروری
  • روش لاپاراسکوپی برای بررسی و جراحی
  • روش های مربوط به ارزیابی های قبل و بعد
  • سونوگرافی برای تشخصی بیماری
  • مراقبت های بعد از انجام عمل که به فرد بیمار توسط روش های مختلفی گفته می شود.
  • ماموگرافی برای معاینه سینه( این معاینه از سن 18 سالگی به بالا بهتر است انجام شود)

     

در چه مواقعی لازم است به دکتر زنان مراجعه شود؟

با توجه به تعاریف گفته شده می توان گفت زنان باید حداقل در سال یکی، دو بار برای معاینه به دکتر زنان مراجعه کنند. زمانی که به پزشک های متخصص جهت معاینه مراجعه می کنید پزشک مربوطه تمامی نکات لازمه را برای داشتن سلامت کافی به شما اطلاع رسانی می کند علاوه بر این موضوع هر آنچه که برای بهداشت و درمان لازم است به شما یادآوری می کنند تا از نظر بهداشت نیز مراقب خود باشید

 

چرا که رعایت بهداشت یکی از عوامل تاثیر گذار برای سلامت افراد است. طبق مطالعات انجام شده گفته شده است که رعایت نکردن بهداشت می تواند شما را دچار بیماری های مختلفی کند. خوب است که بدانید معایناتی که باید تحت نظر دکتر زنان انجام دهید در برگیرنده موارد زیر است:

معاینه

ارزیابی

مشاوره

ایمن سازی طبق سن افراد و عواملی که خطر ساز است

در چه مواقعی لازم است به دکتر زنان مراجعه شود؟
در چه مواقعی لازم است به دکتر زنان مراجعه شود؟

آزمایش های فیزیکی:

این نوع آزمایش شامل اندازه گیری علائم هایی که حیاتی است، آزمایش مربوط به شاخص توده بدنی، آزمایشات مرتبط با لمس غدد های لنفاوی شکم، کشاله ران و همچنین بررسی سلامت کامل بدن.

معاینه سینه و توده های مربوط به سینه ( این نوع معاینه پیشنهاد می شود حتما زنان به آن دقت کنند و نسبت به آن بی توجه نباشند، چنین معاینه ای در سن های مختلف 20 تا 40 سالگی باید در سال انجام شود)

زنانی که یائسه هستند باید حتما و هرسال معاینه شوند. این نوع معاینه برای این است که مطمن شوند این افراد دچار پوکی استخوان، سرطان های تخم دان، سرطان رحم و .. نباشند. نوعی تست برای افراد یائسه وجود دارد که به آن تست پاپ اسمیر گفته می شود، هدف اصلی این تست برای رسیدگی به این است که تخمدان ها دچار مشکلی نباشند.

در بعضی مواقع ممکن است بعضی از بانوان به دلیل اینکه مطمن هستند هیچ مشکلی ندارند به هیچ عنوان به پزشک معالجه جهت معاینه مراجعه نمی کنند، اما این اطمینان کامل کافی نیست باید سعی کنید حتما برای مطمن تر شدن سلامت بدن خود معاینه کنید.

احساس خجالت

امروزه یکی از عواملی که افراد با آن مواجه هستند این است که برای معاینه شدن احساس خجالت می کنند و این خجالت باعث می شود بانوان نتوانند به راحتی مشکلات خود را به پزشک معالج بیان کنند یا اینکه این اجازه را بدهند معاینه شوند.

بسیاری از افراد به دلیل اینکه خجالت می کشند ممکن است دچار بیماری هایی باشند که به دلیل معاینه نشدن این احتمال وجود دارد بیماری هایشان شدت پیدا کند و سلامتی بدن را به خطر بیاندازد  که در این صورت خود فرد دچار مشکلاتی می شود که بعد از آن پشیمانی هیچ سودی برای آن ندارد. در نهایت سعی کنید خجالت را کنار بگذارید و به سلامت بدن خود اهمیت دهید.

هزینه دکتر زنان چگونه است؟

هزینه دکتر زنان به عوامل های مختلفی بستگی دارد و ثابت نیست، برای مثال هزینه ویزیت، هزینه بعضی از روش های جهت درمان، هزینه بعضی از بیماران که باید عمل شوند، هزینه داروهای مختلف و… بستگی دارد.

در میدان تجریش کلینیک ها و مراکز معتبر برای دکتر زنان وجود دارد که زنان و دختران می توانند جهت معاینه و معالجه بعضی بیماری ها به پزشکان متخصص مراجعه کنند و طبق هزینه ای که به آن ها تعلق می گیرد تحت درمان دکتر زنان قرار گیرند.

 

با توجه به مطالب گفته شده می توان به این نتیجه رسید که دکتر زنان نقش مهمی را برای سلامتی تمامی زنان ایفا می کنند، و بانوان باید حتما در طول سال برای اطمینان داشتن سلامت خود به پزشک های متخصص زنان مراجعه کنند و تمامی معاینات لازمه را توسط دکتر مربوطه انجام دهند. بطور کلی اگر زمانی دچار مشکل خاصی بودید باید حتما تحت نظر پزشک باشید تا مشکلاتتان حل شود و بیماری که دارید تحت درمان قرار گیرد.

( ما در طراحی این مقاله توانستیم فقط بخشی از مطالب مربوطه را برای شما مخاطبان محترم شرح دهیم، امیدواریم اطلاعات کافی و سودمندی را نسبت به این مقاله کسب کرده باشید.)

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سابقه 12 سال کار در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ از سال 86

سابقه 5 سال کار در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا از سال 94

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس : 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل :info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید