میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

بهترین دکتر عفونت زنان در تهران
بهترین دکتر عفونت زنان در تهران

لیست موضوعات

بهترین دکتر عفونت زنان در تهران

با ما همراه شوید تا بیشتر با بهترین دکتر عفونت زنان در تهران آشنا شوید.

برای کسب اطلاعات لازم در مورد بهترین دکتر عفونت زنان در تهران می توانید به زر کلینیک مراجعه کنید و یا با شماره تلفن این کلینیک که در انتهای همین پست درج شده است تماس بگیرید.

02122930161

بهترین دکتر عفونت زنان در تهران
بهترین دکتر عفونت زنان در تهران

به طور معمول واژن سالم و طبیعی، حاوی باکتری و گاهی مخمر است، بدون اینکه لزوماً عفونت داشته باشد. اما برخی موارد خاص می توانند محیط واژن را تغییر دهند، رشد بیش از حد باکتری یا مخمر را ایجاد کرده و باعث بروز علائم عفونت در افراد شوند. بهترین دکتر عفونت زنان در تهران ابتدا موارد مهم در این زمینه را بررسی می کند. در همین راستا بروز عفونت ها شامل:

دوش گرفتن، یا شستشوی واژن با آب یا مایعات دیگر

تغییرات هورمون های زنانه

مصرف آنتی بیوتیک

مقاربت واژن

بارداری و شیردهی

گرچه نمی توان از همه این ها جلوگیری کرد، مثلا، دوش گرفتن غیرضروری، به طور بالقوه مضر است.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

شایع ترین انواع عفونت های واژن و بررسی آنان چگونه است؟

نکات موثر در رابطه با بهترین دکتر عفونت زنان در تهران چیست؟

بخش های موثر برای عفونت مخمر (واژن) کدام موارد است؟

انواع مختلف عفونت های واژن و آنچه در مورد آنها می توانید انجام دهید؟

موارد موثر در عفونت های شایع واژن چیست؟

واژینیت در زنان چیست؟

نتیجه گیری

 

شایع ترین انواع عفونت های واژن و بررسی آنان

در مجموع سه نوع عفونت واژن بسیار رایج است: عفونت های مخمری، واژینوز باکتریایی و تریکومونیازیس و عفونت منتقله از راه مقاربتی.

شایع ترین انواع عفونت های واژن و بررسی آنان
شایع ترین انواع عفونت های واژن و بررسی آنان

عفونت مخمر

شایع ترین نوع واژینیت، عفونت مخمری ناشی از یکی از انواع قارچ های معروف به کاندیدا است. در حقیقت گونه های زیادی مخمر یا کاندیدا وجود دارد،  کاندیدا آلبیکانس شایع ترین نوع آن است.

تحقیقات نشان می دهد اختلال عملکرد جنسی در برخی از زنان سال ها قبل از یائسگی رخ می دهد و در مواردی می تواند موجب بروز عفونت در افراد شود.  بهترین دکتر عفونت زنان در تهران می تواند  به درمان و بهبود عفونت در خانم ها به بهترین نحو بپردازد.

به طور معمول، باکتری های کاندیدا به تعداد خیلی کم در واژن و بدن شما به صورت بی خطر زندگی می کنند. اما تحت شرایط خاص این کار را انجام می دهند. رشد بیش از حد کاندیدا می تواند باعث عفونت واژن شود.

این شرایط ممکن است شامل تغییرات سطح هورمون به دلیل بارداری، قرص های جلوگیری از بارداری یا قاعدگی باشد. برخی از شرایط دیگر که خطر ابتلا به عفونت های مخمر واژن را افزایش می دهد، شامل قند خون مکرر یا مزمن و کاهش ایمنی بدن به دلیل یک بیماری پزشکی مانند HIV یا ایدز است.

عفونت های مخمر ممکن است شناخته شده ترین عفونت واژن باشد

عفونت های مخمر ممکن است شناخته شده ترین عفونت واژن باشد. عفونت مخمر به دلیل رشد بیش از حد قارچ در واژن شما ایجاد می شود. شایع ترین علامت عفونت مخمری، خارش واژن است.

اغلب عفونت ها، با افزایش ترشحات واژن به صورت ضخیم و سفید رنگ همراه هستند. بسیاری از داروهای بدون نسخه برای عفونت های مخمری وجود دارد. بسیاری از زنان تصور می کنند در صورت ناراحتی از واژن دچار عفونت مخمر شده اند، اما این روش های درمانی بدون نسخه همیشه موثر نیستند. اگر درمان های بدون نسخه را امتحان کرده اید اما هنوز علائمی را تجربه می کنید، بهتر است با دکتر متخصص مشورت نمایید.

عفونت های مخمر ممکن است شناخته شده ترین عفونت واژن باشد
عفونت های مخمر ممکن است شناخته شده ترین عفونت واژن باشد

علائم عفونت مخمر واژن شامل، ترشحات سفید و غلیظ است که برخی از زنان آن را شبیه پنیر سفید توصیف می­کنند. عفونت های مخمری همچنین می توانند باعث خارش واژن و قرمزی ولو (لب های ناحیه دستگاه تناسلی زنان خارجی) و واژن شوند.

واژینوز باکتریال

همراه با مخمر، باکتری های دیگری به نام لاکتوباسیل در واژن زندگی می کنند. وقتی تعداد لاکتوباسیل ها خیلی کم شود، می تواند شرایطی را ایجاد کند که  تحت عنوان واژینوز باکتریایی (BV) نامیده می شود . اینکه چرا سطح باکتری ها و تعداد آن ها تغییر می کند، شناخته شده نیست، اما لاکتوباسیل های طبیعی می توانند باکتری های دیگر ایجاد کننده عفونت باشند که در قسمت هایی از بدن ساکن می شوند.

گادنرلا باکتری هایی است که اغلب با واژینوز باکتریایی در ارتباط هستند. این عدم وجود لاکتوباسیل و رشد بیش از حد با این باکتری های دیگر است که علائم عفونت را ایجاد می کند.

با واژینوز باکتریایی، زن ممکن است ترشحات غلیظ یا مایل به سفید یا ترشحاتی را لغزنده و شفاف ببیند

با واژینوز باکتریایی، زن ممکن است ترشحات غلیظ یا مایل به سفید یا ترشحاتی را لغزنده و شفاف ببیند. احتمال خارش یا سوختگی وجود ندارد. در مواردی هنگام برو عفونت بوی ماهی ممکن است قابل توجه باشد، خصوصاً در هنگام آمیزش،   بهترین دکتر عفونت زنان در تهران مانند دکتر زرگنج می تواند به شما در این امر کمک کند.

در حقیقت در این نمونه از عفونت، واژن شما به طور طبیعی دارای باکتری است. اگر یک نوع باکتری شروع به رشد بیش از حد کند، تعادل را بر هم می زند و ممکن است به یک عفونت باکتریایی به نام واژینوز باکتریایی مبتلا شوید.

این می تواند با داشتن چندین شریک جنسی یا یک شریک جدید تحریک شود، اما هم چنین این امر بر زنان غیر فعال جنسی نیز تأثیر می گذارد. عفونت باکتریایی ممکن است ترشحات واژن را خاکستری یا زرد کند. گاهی اوقات، زنان متوجه می شوند که ترشحات بوی ماهی دارد، به خصوص پس از رابطه جنسی که این امر بیشتر متداول است.

با واژینوز باکتریایی، زن ممکن است ترشحات غلیظ یا مایل به سفید یا ترشحاتی را لغزنده و شفاف ببیند
با واژینوز باکتریایی، زن ممکن است ترشحات غلیظ یا مایل به سفید یا ترشحاتی را لغزنده و شفاف ببیند

تریکومونیازیس

از بین سه عفونت شایع واژن، واژینیت تریکوموناس، که تریکومونیازیس نیز نامیده می شود، بسیار اثر گذار است، که معمولاً ” تریچ ” نامیده می شود، توسط انگل تک سلولی، Trichomonas vaginali s ایجاد می شود و در حین رابطه از شریک به شریک دیگر منتقل می شود .

علائم ابتلا به این بیماری شبیه به دیگر عفونت های واژن بوده که عبارتند از: سوزش، قرمزی و تورم فرج، با ترشحات واژن به رنگ زرد متمایل به خاکستری یا مایل به سبز، احتمالا با یک بوی ماهی. برخی از زنان در هنگام دفع ادرار نیز درد دارند که باید با مراجعه به پزشک آن را برطرف سازند.

سایر عفونت های شایع واژن و دلایل خارش واژن عبارتند از:

واژینیت کلامیدیا

کلامیدیا یک بیماری آمیزشی است که می تواند باعث التهاب واژن شود. در برخی از خانم ها ترشحات کلامیدیا وجود دارد و در برخی دیگر این ترشحات وجود نخواهد داشت. بر اساس تحقیقات و مطالعات صورت گرفته مشخص شده است، اگر عفونت فراتر از واژن و دهانه رحم گسترش یابد، زنان ممکن است خونریزی بین پریود یا بعد از آمیزش واژن را تجربه کنند .

زنان فعال جنسی تا 26 سال باید سالانه از نظر کلامیدیا مورد آزمایش قرار بگیرند زیرا اغلب بدون علائم بروز می کند و می تواند طولانی مدت باشد و مقدار قابل توجهی به باروری آسیب برساند. لذا باید افراد با بروز این علایم به پزشک مراجعه نمایند  بهترین دکتر عفونت زنان در تهران ، دکتر زرگنج بهترین مشاوره ها را در این زمینه به افراد می دهد.

واژینیت کلامیدیا
واژینیت کلامیدیا

سوزاک

سوزاک یکی دیگر از عفونت های آمیزشی است که بسیار مسری است و اغلب علائمی ایجاد نمی کند، اما می تواند باعث ترشح واژن، درد هنگام ادرار و درد در حین رابطه جنسی واژینال شود. زنانی که مبتلا به سوزاک هستند، غالباً دچار کلامیدیا نیز هستند، بنابراین خانمی که آزمایش او یکی از این عفونت های باکتریایی را نشان می دهد، غالباً برای دیگری نیز درمان می شود.

واژینیت غیر عفونی

واژینت غیر عفونی وقتی ایجاد می شود که پوست اطراف واژن به یک ماده تحریک کننده مانند تامپون های معطر، صابون های معطر یا نرم کننده های پارچه حساس شود.

این یک عفونت نیست و راه حل آن ساده است: به این صورت است که در معرض هرگونه واکنشی قرار نگیرید. نوع دیگر واژینیت غیر عفونی، واژینیت آتروفیک نامیده می شود و به طور معمول هنگامی رخ می دهد که سطح هورمون های زنانه در حدود سن یائسگی کاهش می یابد و دیواره های واژن نازک تر، خشک تر و انعطاف پذیرتر نمی شوند.

در شرایط خاصی زنان بدون علت مشخص، درد مزمن و ناراحتی مرتبط با آن را دارند. علائم آن مشابه عفونت های واژن است: سوزش، سوزش، درد و تورم. علائم ممکن است ثابت یا گاه به گاه باشد و فرد را دچار اذیت و آسیب نماید.

واژینیت ویروسی

ویروس ها همچنین می توانند باعث عفونت واژن شوند. بیشتر ویروس هایی که مستقیماً روی واژن تأثیر می گذارند از طریق تماس جنسی منتشر می شوند. علائم شامل درد در ناحیه تناسلی و بروز ضایعات یا زخم ها است. در بیشتر اوقات، می توانید زخم های داخل ولو یا واژن را مشاهده کنید

اما همچنین می تواند این زخم ها پنهان باشد و فقط در طول معاینه توسط متخصص زنان مشاهده شود  حال  بهترین دکتر عفونت زنان در تهران به افراد در این زمینه بسیار کمک میکند.

واژینیت ویروسی
واژینیت ویروسی

درمان عفونت های واژن

همه این شرایط قابل درمان هستند، اما مهم است که بدانید کدام نوع عفونت یا بیماری دیگری دارید، بنابراین با رعایت این امر و توجه به آن به درستی قابل درمان است. داروی مخمر بدون اطمینان از نسخه آن موجود است، اگر مطمئن باشید که این یک عفونت مخمری است. اگر داروهای بدون نسخه را آزمایش می کنید و موثر نیستند، باید به پزشک مراجعه کنید.

درمان عفونت های واژن
درمان عفونت های واژن

نکات موثر در رابطه با بهترین دکتر عفونت زنان در تهران

یک رژیم غذایی با فیبر بالا ممکن است به کاهش خطر افسردگی کمک کند. یک تحقیق جدید حاکی از آن است که رژیم غذایی حاوی میوه ها، سبزیجات و غلات کامل غنی از فیبر می تواند باعث افزایش سلامت روانی در زنان شود.

درمان تجربی می تواند باروری را در زنان دارای یائسگی زودرس بازیابی کند، روش درمانی جدید ممکن است خطرات مرتبط با سن بیماری های قلبی و پوکی استخوان را نیز کاهش دهد.

 

مسائل یا عفونت های شایع زنان و زایمان

بیماری های مقاربتی (STD)

بحث در مورد بیماری های مقاربتی (STDs) در هر سنی، بهتر است با بیماران مطرح شود. بسیاری از کسانی که به بیماری STD مبتلا شده اند، دارای چنان علائم خفیفی هستند که از خطرات احتمالی سلامتی بی اطلاع هستند. هرچه زن بیشتر در مورد بیماری های مقاربتی و چگونگی پیشگیری از آن درک کند، قدرت بیشتری برای محافظت از سلامتی خود دارد.

برخی از عفونت های واژن از طریق مقاربت جنسی منتقل می شوند. اگر با شخصی که دارای STI است رابطه جنسی محافظت نشده دارید، می توانید آن را منعقد کنید.

تریکومونیازیس یکی از رایج ترین بیماری های مقاربتی است که هم زنان و هم مردان را درگیر می کند و علائم آن می تواند سایر عفونت های واژن را تحت تاثیر قرار دهد. در حقیقت این انگلی است که ممکن است باعث ترشحات واژن و کف و بوی نامطبوع شود.

بیماری های مقاربتی (STD)
بیماری های مقاربتی (STD)

ترشحات ممکن است به رنگ زرد مایل به سبز، خاکستری یا سفید باشد

ترشحات ممکن است به رنگ زرد مایل به سبز، خاکستری یا سفید باشد، اما همه کسانی که به آن مبتلا هستند علائم آن را نشان نمی دهند. داشتن یک STI ممکن است در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به دیگران باشد، اما فقط حدود 30٪ از افراد مبتلا به تریکومونیازیس علائم دارند.

به همین دلیل مهم است که به طور منظم از نظر STI غربالگری شوید، حتی اگر علائم قابل توجهی نداشته باشید، بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آزمایش STI که برای شما مناسب است، با پزشک متخصص صحبت کنید و از او راهنمایی هایی را در این زمینه بخواهید.

ترشحات ممکن است به رنگ زرد مایل به سبز، خاکستری یا سفید باشد
ترشحات ممکن است به رنگ زرد مایل به سبز، خاکستری یا سفید باشد

اطلاعات بیشتر در مورد بیماری های مقاربتی

عفونت های واژن

اگرچه ممکن است یک موضوع معمول مکالمه نباشد، اما عفونت های واژن به طور معمول ممکن است، اتفاق بیافتد. گاهی اوقات ممکن است تشخیص آنها دشوار باشد، زیرا می تواند باعث تغییرات ظریف لگن شود. اگر احساس ناراحتی مانند خارش، سوزش، قرمزی یا ترشحات غیرطبیعی دارید، باید توسط پزشک معاینه شوید.

پزشک می تواند آزمایشاتی را برای تعیین نوع عفونت شما و بهترین روش برای درمان انجام دهد. گاهی بهترین دکتر عفونت زنان در تهران مانند دکتر زرگنج می تواند مشاوره های عالی در این زمینه به افراد بدهد.

خونریزی غیر طبیعی واژن

بسیاری از خانم ها ممکن است در دوره های قاعدگی دچار خونریزی یا لکه بینی شوند. خونریزی واژینال در صورتی غیر طبیعی تلقی می شود، که در زمانی اتفاق نیفتد که منتظر قاعدگی خود باشید یا جریان قاعدگی شما سبک یا سنگین تر از حد طبیعی باشد.

خونریزی نیز اگر در دوره ای از زندگی اتفاق نیفتد، مانند بارداری یا بعد از یائسگی، غیر طبیعی تلقی می شود. خونریزی غیرطبیعی از واژن می تواند دلایل زیادی داشته باشد و لزوماً نشان دهنده یک بیماری جدی نیست.

با این حال، اگر خونریزی غیرطبیعی از واژن دارید، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید تا وی بتواند معاینه لگن و یا سایر آزمایشات را برای تعیین علت انجام دهد.

خونریزی غیر طبیعی واژن
خونریزی غیر طبیعی واژن

درد لگن

ما می فهمیم که درد لگن می تواند برای بسیاری از خانم ها منبع ناامیدی باشد، زیرا تعیین علت، اغلب اوقات دشوار است. برخی از رایج ترین منابع درد لگن در افراد شامل موارد زیر است:

آندومتریوز

این یک بیماری است که در آن سلول هایی که به نظر می رسند و مانند سلول های رحم پوشیده می شوند (سلول های آندومتر) در نواحی دیگر بدن، معمولاً در لگن، یافت می شوند. آندومتریوز می تواند باعث درد لگن، دوره های دردناک و درد در هنگام مقاربت شود و همچنین ممکن است بر قدرت باروری شما تأثیر بگذارد.

چسبندگی لگن

چسبندگی لگن، نوعی بافت زخمی است که بین دو ساختار یا اندام ایجاد می شود که به طور معمول به یکدیگر متصل نیستند. این بافت ممکن است به دلیل التهاب، شرایط زنان (مانند آندومتریوز) یا جراحی های قبلی به سطوح اطراف متصل شود. چسبندگی می تواند باعث درد، انسداد یا سایر مشکلات شود.

فیبروئید رحم

فیبروم رحم رشد غیر سرطانی است که در رحم ایجاد می شود. آنها می توانند در داخل رحم، درون دیواره عضله رحم یا در سطح خارجی رحم رشد کنند. فیبروم ها با رشد می توانند شکل رحم را تغییر دهند و اندازه، شکل، محل و علائم فیبروم ممکن است با گذشت زمان تغییر کند.

فیبروئید رحم
فیبروئید رحم

کیست های تخمدان

این کیسه های پر از مایعات، می توانند در تخمدان شما تشکیل شوند. آنها شایع ترین رشد تخمدان در زنان در سنین باروری ، 20 تا 35 سال هستند. اگر درد لگن را تجربه کردید، به پزشک خود مراجعه کنید تا وی بتواند معاینه لگن را برای تعیین علت درد شما انجام دهد. بهترین دکتر عفونت زنان در تهران با تجربه ای که دارد بهتر این موارد را تشخیص می دهد.

یائسگی

یائسگی یک مرحله طبیعی در زندگی هر خانمی است که تخمدان ها از کار می افتند و دوره قاعدگی او متوقف می شود و این پایان سال های باروری او است. در حالی که میانگین سن یائسگی حدود 50 سالگی است، بدن هر زن جدول زمانی خاص خود را دارد. ممکن است علائم ناخوشایندی از جمله گرگرفتگی، تعریق شبانه، خشکی افتادگی اندام لگن

افتادگی اندام لگن زمانی اتفاق می افتد که یک یا چند اندام داخل لگن از وضعیت طبیعی خود بیفتند. این وضعیت ممکن است باعث احساس سیری یا فشار در قسمت پایین شکم، مشکلات دفع ادرار یا اجابت مزاج، نشت ادرار، درد یا فشار در کمر یا مشکلات آمیزش شود.

یائسگی
یائسگی

علت این امر ممکن است یک یا چند عامل زیر باشد: زایمان واژینال، تغییرات هورمونی همراه با یائسگی، سرفه مداوم (به دلیل برونشیت یا استعمال دخانیات)، وزنه برداری سنگین، فشارهای مزمن (به دلیل یبوست) یا اضافه وزن. افتادگی ممکن است خفیف، متوسط یا شدید باشد و شما ممکن است بیش از یک نوع افتادگی داشته باشید، که در مواردی مشخص شده است می تواند باعث بروز عفونت در زنان شود.

بی اختیاری ادرار

بی اختیاری ادرار، نوعی از دست دادن کنترل مثانه است. علائم می تواند از بروز علایم خفیف تا خیس شدن غیرقابل کنترل در افراد باشد. این ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد، اما با افزایش سن بیشتر اتفاق می افتد.

زنان دو برابر مردان بی اختیاری ادرار را تجربه می کنند. بیشتر مشکلات کنترل مثانه، زمانی اتفاق می افتد که عضلات بیش از حد ضعیف یا بیش از حد فعال باشند. بی اختیاری ادرار فقط یک مشکل پزشکی نیست. بسیاری از افرادی که بی اختیاری ادرار دارند از انجام کارهای عادی روزمره می ترسند.

آنها نمی خواهند از توالت خیلی دور باشند. بی اختیاری ادرار می تواند افراد را از لذت زندگی باز دارد. چندین گزینه درمانی برای درمان بی اختیاری ادراری، استرس و مثانه بیش فعال یا ترکیبی از هر دو وجود دارد.

داروهایی برای درمان و کنترل علائم و همچنین سایر کارها و موارد دیگری وجود دارد که می توانید انجام دهید، از جمله تمرینات “Kegel” برای تقویت کف لگن، تغییر سبک زندگی، دستگاه های واژن و مجرای ادرار، پد ها و حتی جراحی.

از ارائه دهنده خود بپرسید کدام گزینه برای شما مناسب است. اجازه ندهید مثانه زندگی شما را کنترل کند. بگذارید به شما کمک کند تا کنترل بی اختیاری ادرار خود را برطرف کنید.   بهترین دکتر عفونت زنان در تهران در بهبود بیماری ها بسیار کمک میکند.

بخش های موثر برای عفونت مخمر (واژن)

عفونت مخمر واژن، یک عفونت قارچی است که باعث تحریک، ترشح و خارش شدید واژن و ولو و بافت های دهانه واژن می شود.  این عفونت در مواردی تحت عنوان، کاندیدیازیس واژن نیز نامیده می شود، عفونت مخمر واژن در هر دوره از زندگی خود از هر 4 زن 3 نفر را تحت تأثیر قرار می دهد. بسیاری از خانم ها حداقل دو قسمت را تجربه می کنند. اما، خطر ابتلا به عفونت مخمر واژن در زمان اولین فعالیت جنسی منظم را افزایش می یابد.

اگر مبتلا به عفونت های مکرر مخمری هستید، مثلا چهار بار یا بیشتر در طی یک سال آن را تجربه می کنید، ممکن است به یک دوره درمان طولانی تر و یک برنامه نگهداری نیاز داشته باشید

بخش های موثر برای عفونت مخمر (واژن)
بخش های موثر برای عفونت مخمر (واژن)

بهترین دکتر عفونت زنان در تهران علائم عفونت مخمر را به صورت زیر تشخیص می دهد :

خارش و تحریک در واژن و مجرا

احساس سوزش، به ویژه هنگام مقاربت یا ادرار کردن

قرمزی و تورم ولو

درد و درد واژن

بثورات واژن

ترشحات واژن غلیظ، سفید و بدون بو با ظاهری پنیری شکل

ترشحات آبکی واژن

عفونت مخمر پیچیده

اگر شما علائم و نشانه های شدیدی دارید، مانند قرمزی گسترده، تورم و خارش که منجر به اشک، ترک یا زخم می شود:

در طول یک سال چهار یا بیشتر به عفونت مخمر مبتلا هستید

عفونت شما به دلیل نوع معمول کمتر قارچ ایجاد می شود

باردار هستید

شما دیابت کنترل نشده دارید

سیستم ایمنی بدن شما به دلیل داروهای خاص یا شرایطی مانند عفونت HIV ضعیف شده است، ممکن است این سوال در ذهن شما پیش آید که:دچه موقع به پزشک مراجعه کنیم

اگر تصور نمی کنید که به عفونت مخمر ابتلا پیدا کرده اید یا خیر

علائم شما پس از معالجه با کرم های ضد قارچ ضد قارچ یا شیاف بدون نسخه از بین نمی روند

شما علائم دیگری پیدا می کنید، اینجاست که مراجعه به بهترین دکتر عفونت زنان در تهران می تواند امری ضروری تلقی شود، که در اینجا دکتر زرگنج به عنوان بهترین دکتر عفونت در تهران شناخته شده است که به درمان و بهبود عفونت در خانم ها می پردازد

علل عفونت

قارچ کاندیدا آلبیکانس عامل اکثر عفونت های مرتبط با مخمر واژن است.

واژن فرد به طور طبیعی حاوی مخمر، از جمله کاندیدا و باکتری ها است. باکتری هایی از قبیل (لاکتوباسیلوس) موجب مهار رشد بیش از حد مخمر می شوند. رشد ناشی از مخمر می تواند به شامل موارد زیر باشد:

علل عفونت
علل عفونت
  • استفاده از آنتی بیوتیک، که موجب اختلال در بخش های طبیعی واژن می شود
  • بارداری
  • دیابت کنترل نشده
  • نقص سیستم ایمنی

کاندیدا آلبیکانس شایع ترین عامل ایجاد عفونت های مخمری است. درمان این دسته از عفونت ها بسیار سخت است و معمولاً نیاز به وقت بیشتری برای درمان دارد.

عوامل خطر

مواردی که باعث ابتلا به عفونت مخمر می شوند، عبارتند از:

استفاده از آنتی بیوتیک عفونت مخمر، در زنانی که آنتی بیوتیک مصرف می کنند، شایع است. آنتی بیوتیک ها شامل طیف گسترده ای هستند، که طیف وسیعی از باکتری ها را از بین می برند، باکتری های سالم واژن را نیز از بین می برند و منجر به رشد بیش از حد مخمر می شوند.

عوامل خطر
عوامل خطر

بالا رفتن سطح استروژن، عفونت های مخمری معمولا در اکثر موارد در زنان با  میزان استروژن بالا دیده شده است.

دیابت کنترل نشده، زنانی که قند خون آنها به میزان کم کنترل شده است، بیشتر از زنان با قند خون کنترل شده در معرض خطر بیشتر عفونت های مخمری هستند.

راه های جلوگیری از بروز عفونت

برای کاهش خطر ابتلا به عفونت های مخمر واژن، لباس زیر بپوشید که فاقد نخ است و خیلی محکم نیست. همچنین ممکن است جلوگیری از موارد زیر به شما در بهبود کمک شایانی کند:

راه های جلوگیری از بروز عفونت
راه های جلوگیری از بروز عفونت

جوراب شلواری تنگ

دوش، که برخی از باکتری های طبیعی واژن را که از شما در برابر عفونت محافظت می کنند، از بین می برد

محصولات زنانه معطر، از جمله حمام حبابی، پد و تامپون

استفاده بی مورد از آنتی بیوتیک، مانند سرماخوردگی یا سایر عفونت های ویروسی

مدت طولانی در لباس های خیس مانند لباس شنا و لباس تمرینی بمانید.

هم چنین مراجعه به پزشک متخصص، که مراجعه به بهترین دکتر عفونت زنان در تهران دکتر زرگنج می تواند در این زمینه به شما کمک کند و مشاوره های لازم را به شما بدهد.

انواع مختلف عفونت های واژن و آنچه در مورد آنها می توانید انجام دهید

بهتر است برای شناسایی بیشتر عفونت های مختلف زنان، وبلاگ انواع مختلف عفونت های واژن و آنچه در مورد آنها می توانید انجام دهید را بخوانید.

آیا شما دچار خارش واژن، درد یا ناراحتی دیگری هستید؟ این می تواند یک عفونت واژن باشد.

دارو، پیشگیری از بارداری، فعالیت جنسی و موارد دیگر می توانند باعث شوند که واژن شما احساس ناراحتی کند و یا باعث ایجاد تغییر در بو و شکل ظاهری ترشحات شود، که نشان دهنده عفونت واژن است که گاهی واژینیت نیز نامیده می شود.

اغلب، عفونت ها توسط باکتری ها، قارچ ها یا مواد تحریک کننده صابون یا مواد ضد بارداری ایجاد می شوند. اگر احساس ناراحتی در واژن می کنید، تشخیص خود عفونت امری ضروری است، اما واژینیت همیشه با داروهای بدون نسخه قابل درمان نیست. بهتر است به مراقبت های خود به متخصصان اعتماد کنید بهترین دکتر عفونت زنان در تهران می داند که با توجه به شرایط فرد چه راهکارهایی را در اختیار افراد بگذارد.

انواع مختلف عفونت های واژن و آنچه در مورد آنها می توانید انجام دهید
انواع مختلف عفونت های واژن و آنچه در مورد آنها می توانید انجام دهید

درمان عفونت های واژن

اگر احساس ناراحتی در واژن می کنید، خواه قبلاً عفونت واژن داشته باشید یا نه، مراجعه به پزشک برای تشخیص تخصصی ضروری است. اگر علائم شما با تب یا درد لگن همراه باشد، جستجوی مراقبت حرفه ای از عفونت واژن بسیار مهم است. علائم رایج عفونت واژن عبارتند از:

خارش

تغییرات ترشحات واژن

درد با رابطه جنسی

درد همراه با ادرار

افزایش نیاز به دفع ادرار

خونریزی واژن یا لکه بینی

پزشک می تواند یک آزمایش جامع زنان را برای تشخیص وضعیت شما انجام دهد. اگر واژنیتان به دلیل تحریک کننده روش صابون یا پیشگیری از بارداری ایجاد شده باشد، گزینه های مختلفی را به شما پیشنهاد می کنند.

سایر عفونت ها ممکن است به کرم های دارویی، قرص یا ژل برای تسکین علائم نیاز داشته باشند. خارش واژن، درد یا تغییر در ترشحات را نادیده نگیرید. اگر فکر می کنید ممکن است به عفونت واژن مبتلا شده باشید، قرار ملاقات خود را با پزشک بگذارید.  بهترین دکتر عفونت زنان در تهران  به شما بسیار کمک می کند

بدن شما در طول زندگی باروری خود تغییرات زیادی را تجربه می کند

به عنوان یک زن، بدن شما در طول زندگی باروری خود تغییرات زیادی را تجربه می کند. لذا مطمئن باشید که هر از چند گاهی موارد مربوط به سلامت زنان را بررسی کنید تا این اطمینان حاصل شود. برخی از رایج ترین موضوعاتی که ممکن است در طول سال های باروری با آنها روبرو شوید، عبارتند از:

خونریزی نامنظم دوره های قاعدگی به طور متوسط حدود پنج روز طول می کشد و از دست دادن خون به طور کلی حدود 4 اونس یا 8 قاشق غذاخوری است. بسیاری از زنان در طول دوره قاعدگی خود یک روز “سنگین” را تجربه می کنند، قبل و بعد از آن روزهای جریان کمتری دارند.

بدن شما در طول زندگی باروری خود تغییرات زیادی را تجربه می کند
بدن شما در طول زندگی باروری خود تغییرات زیادی را تجربه می کند

ممکن است طبیعی باشد که بعضی از خانم ها خونریزی شدیدتری داشته باشند مثلا، تا دو برابر مقدار متوسط آن. اما ممکن است بعضی از خانم ها علاوه بر لخته شدن و گرفتگی، در روزهای متوالی حتی خونریزی شدیدتری داشته باشند.

اگر در هر زمان به طور مداوم دچار خونریزی شدید، لخته یا گرفتگی شدید، با پزشک خود تماس بگیرید. در صورت خونریزی شدید، درمان خونریزی نامنظم در طی دوره ها می تواند شامل داروهای تجویز شده یا جراحی باشد.   دکتر زرگنج به عنوان  بهترین دکتر عفونت زنان در تهران بهترین داروها را با توجه به شرایط شما تجویز می کند.

عفونت های مخمری، عفونت های مخمر واژن دلیل اصلی تحریک واژن است

عفونت های مخمری، عفونت های مخمر واژن دلیل اصلی تحریک واژن است. از هر چهار زن حدود سه نفر در طول زندگی خود حداقل یک عفونت مخمر را تجربه خواهند کرد.

عفونت های مخمری ناشی از رشد بیش از حد سلول های مخمری است که به طور معمول در واژن زندگی می کنند. عواملی که معمولاً با عفونت های مخمری مرتبط هستند شامل بارداری، دیابت کنترل نشده و استفاده از داروهای ضد بارداری خوراکی یا آنتی بیوتیک است.

سایر عوامل شامل اسپری های بهداشتی زنانه معطر، عوامل ضد میکروبی موضعی و لباس و لباس زیر با تهویه مناسب است. خوشبختانه، بیشتر عفونت های مخمری را می توان با داروهای بدون نسخه یا نسخه دار تجویز کرد.

فیبروئید رحم، فیبروم رحم گره هایی از عضله و بافت صاف است که در دیواره رحم تشکیل می شود. فیبروم رحم سرطانی نیست، اما می تواند باعث خونریزی بیش از حد یا دردناک در دوران قاعدگی، تکرر ادرار یا ناباروری شود. تا همین اواخر، هیسترکتومی تنها روش درمانی بود. با این حال، پزشکان دریافته اند که ممکن است فیبروئیدها به هیچ دارویی بیش از داروهای ضد التهاب بدون نسخه یا داروهای تجویز شده برای موارد آزار دهنده تر نیاز نداشته باشند.

آندومتریوز

آندومتریوز در پایان هر چرخه قاعدگی، که موجب می شود زنان پریود شوند، یعنی تخلیه آندومتر یا مایع قاعدگی از داخل رحم. این بافت آندومتر هم چنین می تواند در قسمت بیرونی رحم رشد کند و در طی دوره قاعدگی از بین رفته و خونریزی می کند.

در نتیجه موجب می شود خون از بافت جابجا شود و در قسمت بیرونی رحم ممکن است جایی برای رفتن نداشته باشد و باعث التهاب یا تورم بافت های اطراف شود. التهاب ممکن است بافت اسکار ایجاد کند، که به نوبه خود ممکن است به ضایعات تبدیل شود.

آندومتریوز
آندومتریوز

در حالی که درمان آندومتریوز در طول سال ها متفاوت بوده است، پزشکان اکنون توافق دارند که اگر علائم خفیف باشد، به غیر از دارو برای درمان، نیازی به درمان دیگری نخواهد بود. اگر شک دارید، بهتر است با پزشک متخصص خود صحبت کنید.

دکتر زرگنج با توجه به تجره ای که دارد می تواند بهترین دکتر عفونت زنان در تهران به درمان و بهبود عفونت در خانم بسیار کمک کند. موارد ذکر شده چهار نمونه از مشکلات زنان است که ممکن است زنان در طول زندگی خود آن را تجربه کنند. در مورد هر عامل، سوال یا نگرانی در مورد بهداشت یا باروری خود داشتید، حتما با پزشک خود مشورت نمایید.

موارد موثر در عفونت های شایع واژن

معمولا در عفونت های شایع زنان، پزشک شرح حال مفصلی را انجام می دهد و فرد را معاینه می کند. برای تأیید علت ممکن است ارسال سواب به آزمایشگاه محلی انجام شود. نتایج با بیمار معمولاً از طریق تلفن در میان گذاشته می شود و هرگونه درمان مورد نیاز با نسخه پزشک ارائه می شود.

ماهیت مشکل توضیح داده خواهد شد و هر نوع تغییر در سبک زندگی یا تغییر در رژیم غذایی برای جلوگیری از عود مجدد فراهم خواهد شد. هزینه این سرویس بسته به آزمایش فرد متغیر خواهد بود. (در صورت مشخص شدن، حداکثر دو سواب انجام می شود)

موارد موثر در عفونت های شایع واژن
موارد موثر در عفونت های شایع واژن

عفونت های واژن

عفونت واژن بسیار شایع است. تقریباً 50-75٪ زنان در برهه ای دچار برفک می شوند و 10-30٪  از آن ها دچار واژنوز باکتریایی می شوند. این بخش فقط به این دو عفونت می پردازد. در بخشی به نام غربالگری STI با کلامیدیا، سوزاک و تریکومونا برخورد می شود .

برفک زدن

این یکی از علل شایع عفونت واژن است. علت آن یک گونه قارچ به نام کاندیدا است. رایج ترین نوع عفونت کاندیدا به نام کاندیدا آلبیکنس شناخته می شود. تقریباً در همه خانم ها، کاندیدا آلبیکنس روی بدن آن ها رشد می کنند.

وقتی به دلایل مختلف تعادل واژن مختل می شود، قارچ بیش از حد رشد می کند و باعث ایجاد علائمی می شود که به برفکده معروف است.

علل برفک شناخته شده است که عبارتند از:

استفاده از آنتی بیوتیک

دیابت

لباس زیر تنگ پوشیده است

مصرف قرص ضد بارداری

دوره ها

بارداری

علائم برفک شامل درد واژن، خارش و ترشحات است. گاهی ممکن است فقط یکی از این علائم وجود داشته باشد. اغلب بیمار برفک خود را تشخیص می دهد و برخی از درمان ها بدون نیاز به نسخه در داروخانه در دسترس است.

اما اگر علائم طی دو هفته بهبود نیافت یا عود کرد، پزشک معمولاً درمان واژینال یا خوراکی را تجویز می کند. در صورت علامت داشتن، همسر فرد مورد آرمایش هم باید تحت درمان قرار گیرد. پزشک عمومی شما را برای گرفتن سواب برای بررسی سایر عفونت ها و اطمینان از برفک دهی راهنمایی و هدایت می کند.

در صورت استفاده صحیح از درمان، از هر 10 زن، 8 زن از عفونت کاملاً پاک می شوند.

در صورت استفاده صحیح از درمان، از هر 10 زن، 8 زن از عفونت کاملاً پاک می شوند. با این حال، برخی از خانم ها متوجه می شوند که برفک به طور مداوم تکرار می شود. اگر در طول سال بیش از چهار قسمت برفک داشته باشید، این به عنوان برفک مکرر شناخته می شود و شما باید به روش دیگری به مشکل نزدیک شوید.

برای از بین بردن مشکل برفک مکرر، از جمله اصلاح رژیم غذایی، تغییر در نوع لباس و رویکرد جدید به بهداشت شخصی خود، ممکن است اقدامات طولانی مدت بیشتری لازم باشد.

در صورت استفاده صحیح از درمان، از هر 10 زن، 8 زن از عفونت کاملاً پاک می شوند.
در صورت استفاده صحیح از درمان، از هر 10 زن، 8 زن از عفونت کاملاً پاک می شوند.

از قضا شستن بیش از حد ناحیه واژن با برفک مکرر همراه است. عفونتی که مرتباً برمی گردد، ممکن است بسیار ناراحت کننده باشد و برخی از زنان دریافتند که بر زندگی جنسی و احساس آنها در مورد خود تأثیر می گذارد. اگر نگران هستید با پزشک عمومی خود صحبت کنید. در این مرحله مراجعه به بهترین دکتر عفونت زنان در تهران بسیار مهم است.

واژینوز باکتریایی (BV)

واژینوز باکتریال شایع ترین علت ترشحات واژن در زنان در سنین باروری است. زمانی اتفاق می افتد که تعادل واژن به هم بخورد. رشد زیاد یک باکتری به نام گاردنرلا واژینالیس در این مرحله رخ می دهد که موجب می شود علائم را ایجاد کند.

گه گاه عفونت BV در سواب هایی که از زنانی که هیچ علائمی ندارند، گرفته می شود و مورد شناسایی قرار می گیرد. معمولاً خانم ها از ترشحات نازک، خاکستری یا سبز با بوی نامطبوع ماهی، شکایت دارند. به خصوص پس از رابطه جنسی، ممکن است درد و تحریک واژن وجود داشته باشد.

در صورت عدم درمان، ارتباطی بین BV و سقط وجود دارد. با یک دوره مترونیدازول (فلاژیل) این امر درمان می شود. پس از این درمان، از هر چهار زن، حدود سه زن از عفونت بهبود می یابند.

با این حال، برخی از زنان متوجه می شوند که عفونت واژن مجدداً برمی گردد. اگر این اتفاق برای شما بیفتد، احتمالاً برای شما مترونیدازول بیشتری تجویز می شود. متناوباً می توان از داروی واژینال طراحی شده برای کاهش PH واژن و در نتیجه بازگرداندن تعادل سالم استفاده کرد.

ثابت شده است که این موارد در درمان BV کمتر از آنتی بیوتیک ها موثر هستند

اینها شامل Relactagel و Aci-Jel هستند. ثابت شده است که این موارد در درمان BV کمتر از آنتی بیوتیک ها موثر هستند، اما تقریباً در 50٪ موارد با موفقیت BV را درمان می کنند. همسران مرد نیازی به درمان نیستند.

اگر عفونت شما مرتباً برمی گردد، مهم است که از هیچ نوع محصول حمام معطر، شامپو یا ضد عفونی کننده استفاده نکنید، زیرا این مواد باعث تحریک پوست شما می شوند. از دوش واژن استفاده نکنید. دوش به معنای شستشوی واژن است، که معمولاً با آب یا مایع مخصوص دوش، برای تمیز کردن و جلوگیری از عفونت استفاده می شود.

با این حال، دوش گرفتن در واقع نتیجه عکس دارد. این باکتری های سالم، واژن شما را از بین می برد و شما را در برابر عفونت بازتر می کند. تعدادی از کارها وجود دارد که می توانید برای تسکین علائم خود در حین درمان انجام دهید. پوشیدن لباس و زیر لباس مناسب، استفاده نکردن از محصولات حمام و دوش معطر و مصرف مسکن.

برخی از عفونت های واژن علائمی ایجاد می کنند که می توانند ناخوشایند باشند

برخی از عفونت های واژن علائمی ایجاد می کنند که می توانند ناخوشایند باشند و همچنین با پیروی از هرگونه درمانی که به شما داده شده است، می توانید باعث بهبود سلامتی خود شوید تا احساس راحتی بیشتری داشته باشید. برخی از اصلی ترین ها در زیر ذکر شده است:

به جای لباس های تنگ مانند شلوار جین، یا مواد مصنوعی مانند لباس زیر نایلونی یا جوراب شلواری، لباس های نخی بپوشید.

برای شستشو به جای صابون های معطر، محصولات حمام یا دوش، ضد عفونی کننده ها و یا دئودورانت های واژن فاقد مواد افزودنی را استفاده کنید، زیرا این مواد می توانند پوست و ناحیه حساس فرج شما را تحریک کنند. با اسفنج اسکراب نکنید. موهای خود را به جای اینکه زیر دوش یا حمام قرار بگیرید، روی یک ظرفشویی بشویید تا شامپو با ناحیه موردنظر شما تماس نداشته باشد.

برخی از عفونت های واژن علائمی ایجاد می کنند که می توانند ناخوشایند باشند
برخی از عفونت های واژن علائمی ایجاد می کنند که می توانند ناخوشایند باشند

اگر خارش دارید، سعی کنید از آب یا ژل آلوئه ورا در اطراف واژن خود استفاده کنید

اگر خارش دارید، سعی کنید از آب یا ژل آلوئه ورا در اطراف واژن خود استفاده کنید. آب سرد یا تکه های یخ پیچیده شده در پارچه نیز می تواند خارش را تسکین دهد. شما نباید یخ را مستقیماً روی پوست خود بمالید، زیرا می تواند به پوست شما آسیب برساند.

در صورت داشتن رابطه جنسی، ممکن است لازم باشد از یک ماده روان کننده در حین رابطه استفاده کنید. توجه داشته باشید که برخی از درمان های عفونت های واژن می توانند لاتکس را در کاندوم، کلاه و دیافراگم ها تحت تأثیر قرار دهند که می تواند آنها را برای پیشگیری از بارداری ناامن کند.

برای مشاوره با پزشک عمومی یا داروساز مشورت نمایید. درحقیقت مراجعه به بهترین دکتر عفونت زنان در تهران بهترین تصمیمی است که برای مشاوره در این امر می توانید انتخاب نمایید.

واژینیت در زنان

یکی از شایع ترین شکایات زنان از طریق واژینیت است که به معنای واقعی کلمه به معنای “عفونت واژن” است. اگرچه این امر به نظر ترسناک می رسد، اما حدود 75٪ از زنان حداقل یک عفونت واژن را در طول زندگی خود تجربه می کنند. 40-50٪ زنان در طول زندگی خود دو یا چند عفونت را تجربه خواهند کرد.

اگرچه اغلب عفونت زنان با سن باروری در ارتباط است، اما ممکن است در زنان جوانی که از نظر جنسی فعال نیستند و در زنان مسن که یائسه هستند، رخ دهد. به طور دقیق، واژینیت یک روند التهابی در ناحیه واژن است.

از نظر یک زن معمولی، علائم واژن می تواند مانند ترشح، خشکی، بو یا سوزش بروز پیدا کند. این می تواند باعث درد در هنگام مقاربت، خارش، علائم ادراری و درد لگن شود. در بیشتر موارد این امر با افزایش خطر ابتلا به سرطان، ناباروری یا آسیب طولانی مدت همراه نبوده است.

واژینیت در زنان
واژینیت در زنان

با این حال، داشتن واژینیت می تواند خطر ابتلا به سایر بیماری های مقاربتی مانند HIV، کلامیدیا و سوزاک را در زنان دارای عفونت افزایش دهد. واژینیت تأثیر بسزایی در کیفیت زندگی روزمره زن دارد. همچنین می تواند تأثیر عمیقی در صمیمیت و روابط جنسی داشته باشد.

انواع واژینیت

انواع مختلفی از عفونت در واژن وجود دارد:

عفونت های مخمر( کاندیدیازیس ولوواژینال) برای اکثر خانم ها آشنا است. اکنون چندین داروی بدون نسخه (OTC) برای درمان این عفونت ها موجود است. در صورت عدم عارضه، درمان OTC ممکن است تمام مواردی باشد که برای یک زن لازم است تا بدون دردسر به زندگی پرمشغله خود برگردد.

اگر با این روش درمانی مشکل برطرف نشد و یا اینکه این امر به عنوان عفونت های مکرر شناخته شده است، به دنبال مراقبت های پزشکی باشید بهترین دکتر عفونت زنان در تهران به درمان و بهبود عفونت بسیار به بیمار کمک میکند.

انواع واژینیت
انواع واژینیت

واژینوز باکتریال (BV) عدم تعادل در رشد باکتری در واژن است که باعث افزایش تعداد باکتری های خاصی می شود که می تواند باعث بو، ترشح، تحریک و درد شود. هیچ دارویی وجود ندارد که بتوان برای درمان این عفونت ها خریداری کرد. سال ها پیش، هر دو بیمار و شرکای جنسی او تحت درمان قرار گرفتند، زیرا تصور می شد این یک عفونت منتقله از راه مقاربتی (STI) است.

تحقیقات این افسانه را برطرف کرده و به ما نشان داده است که معالجه همسران منجر به بهبود میزان بهبودی در زن نمی شود. واژینوز باکتریایی با عوارض قبل از تولد مانند زایمان زودرس همراه بوده و در صورت یافت شدن در بارداری، درمان می شود.

تریکومونیازیس واژینالیس، تریک یا تریکوموناس یک عفونت منتقله از راه مقاربتی است

تریکومونیازیس واژینالیس، ” تریک ” یا تریکوموناس یک عفونت منتقله از راه مقاربتی است که می تواند باعث ترشح، التهاب، بو و درد شود. می تواند ماه ها یا سال ها در واژن محبوس شود و قابل شناسایی نباشد. هنگام معالجه یک زن، این طرح همیشه شامل، درمان شرکای جنسی است تا زمانی که عفونت ریشه کن شود.

واژینیت آتروفیک نوعی التهاب واژن است که می تواند با ترشح، تحریک و درد همراه باشد. علت آن خشکی واژن است و در زنان یائسه دیده می شود. این به درمان عفونت نیاز ندارد، بلکه برای رفع علائم به استروژن نیاز دارد. اما زمانی که فرد متوجه عفونت واژن در خود شد، باید به نکات زیر دقت کند:

تشخیص صحیح در هنگام ابتلا به عفونت، بسیار مهم است. در صورت مشکوک بودن به عفونت مخمر، برخی از خانم ها ممکن است داروی OTC را امتحان کنند. با این حال، اگر اولین تلاش موثر واقع نشد، مجدداً اقدام به معالجه نکنید، اما وقت بگذارید و توسط متخصص زنان یا پزشک بهداشت زنان خود ارزیابی شوید.

تشخیص یا تفکیک صحیح نوع واژینیت، فقط با بروز علایم امکان پذیر است

تشخیص یا تفکیک صحیح نوع واژینیت، فقط با بروز علایم امکان پذیر است. هنگام مراجعه به پزشک خود برای ارزیابی، 3-5 روز چیزی را در واژن قرار ندهید تا توانایی یافتن سرنخ و تشخیص را بهبود بخشد.

بازرسی، جمع آوری نمونه ها و معاینه در مطب ممکن است در تشخیص شما کمک کند. این موارد را نمی توانید با رابطه جنسی اخیر، استفاده از دارو یا اگر در دوران قاعدگی هستید، انجام دهید. در ادامه برای جلوگیری از بروز عفونت در آینده لازم است به نکات زیر توجه کنید:

تشخیص یا تفکیک صحیح نوع واژینیت، فقط با بروز علایم امکان پذیر است
تشخیص یا تفکیک صحیح نوع واژینیت، فقط با بروز علایم امکان پذیر است

ما می دانیم که استفاده از آنتی بیوتیک، وضعیت نقص ایمنی، بیماری، دیابت و بارداری می تواند یک زن را مستعد عفونت کند. با این حال، پاسخ به این سوال در برخی از خانم ها دشوار است. منابع بسیاری برای اطلاعات در دسترس وجود دارد. استرس می تواند نقش مهمی در چگونگی مقابله بدن ما با عفونت داشته باشد.

علاوه بر این، تعریق زیاد و وجود رطوبت، رژیم های غذایی با کربوهیدرات زیاد، لباس های محدود کننده، دوش گرفتن، استحمام در وان، استفاده از روان کننده ها و استفاده از مواد معطر تأثیرگذار است.

پزشک شما درمورد سبک زندگی و مدیریت استرس با شما صحبت خواهد کرد

غالباً پزشک شما درمورد سبک زندگی و مدیریت استرس با شما صحبت خواهد کرد و مشاوره را براساس بحث شخصی شما منفرد می کند. معمولا پزشک می تواند با استفاده از روش های زیر به درمان عفونت واژن بپردازد:

عفونت های واژن با داروهای مختلف مانند داروهای ضد باکتری (واژینوز باکتریال و تریکومونیا) و استروژن (واژینیت آتروفیک) درمان می شوند. بعضی اوقات باید چندین روش درمانی یا برنامه های درمانی طولانی مدت انجام شود.

در موارد پیچیده، مراجعه به متخصص ممکن است لازم باشد. مرکز کنترل بیماری (CDC) رهنمودهای درمانی را توصیه کرده است. درمان های طولانی تر بر اساس نوع عفونت بیمار و نحوه تشخیص عفونت است.

پزشک شما درمورد سبک زندگی و مدیریت استرس با شما صحبت خواهد کرد
پزشک شما درمورد سبک زندگی و مدیریت استرس با شما صحبت خواهد کرد

نتیجه گیری:

حفظ سلامتی به طور کلی همیشه به شما در مبارزه با عفونت کمک می کند. این به معنای درمان هرگونه مشکل اساسی پزشکی، حفظ یک رژیم غذایی کاملاً متعادل، ورزش منظم اما نه بیش از حد و کنترل استرس روزانه است.

پرهیز از مصرف سیگار، الکل و سایر مواد دیگر، یک امر ضروری است. مسئولیت جنسی در استفاده از کاندوم و پرهیز از شریک زندگی متعدد و قرار گرفتن در معرض بیماری مقاربتی نیز سلامت شما را حفظ می کند.

نتیجه گیری:
نتیجه گیری:

بهتر است در این زمینه با پزشک خود صحبت کنید و در مورد سبک زندگی و عادات خود صادق باشید. این به آنها کمک می کند مراقبت شما را شخصی کنند و برای حل مشکل شما تلاش کنند. در همین راستا مراجعه به بهترین دکتر عفونت زنان در تهران بهترین تصمیمی است که فرد می تواند بگیرد.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با زر کلینیک:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید