میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

این زنان عمل لابیاپلاستی انجام ندهند
این زنان عمل لابیاپلاستی انجام ندهند

لیست موضوعات

این زنان عمل لابیاپلاستی انجام ندهند.

در حال حاضر عمل های زیبایی در بین بانوان رواج یافته است که عمل لابیاپلاستی یکی از این عمل ها می باشد. ما قصد داریم تا در این مقاله به اینکه عمل لابیا پلاستی چیست و این زنان عمل لابیاپلاستی انجام ندهند بپردازیم.

این زنان عمل لابیاپلاستی انجام ندهند.
این زنان عمل لابیاپلاستی انجام ندهند.

در ادامه به پرسش های زیر پاسخ می دهیم.

ـ عمل لابیاپلاستی چیست؟

ـ عمل لابیاپلاستی با چه روشی انجام می شود؟

ـ عمل لابیاپلاستی چه عوارضی دارد؟

ـ چه زنانی نباید عمل لابیاپلاستی را انجام دهند؟

 

1ـ عمل لابیاپلاستی چیست؟

هنگامی که در مورد زندگی خصوص افراد صحبت می شود در اکثر مواقع با نارضایتی همراه است و بیشتر این عدم رضایت ناشی از مشکلات جنسی و واژن می باشد.

در گذشته ممکن نبود بتوان به راحتی در مورد مشکلات جنسی صحبت نمود. اما در حال حاضر با افزایش تکنولوژی می توان اطلاعات نسبتا خوبی را از طریق اینترنت کسب  کرد  و در مورد مشکلات جنسی خود  با دیگران مشورت نمود.

یکی از  مشکلات بانوان در مورد ناحیه تناسلی آن ها است. هنگامی که لب های واژن بزرگتر از حد معمول است ، مشکلاتی را در زندگی روزمره ایجاد می کند. زمانی که شخص لباس تنگ
می پوشد، یا در هنگام رابطه جنسی باعث ایجاد ناراحتی در فرد می شود و این امر اعتماد به نفس شخص را کم می کند، که خوشبختانه با پیشرفت علم پزشکی و با عمل لابیاپلاستی این مسئله حل‌شده است.

 

لابیا به لبه‌های کنار واژن اتلاق می‌گردد و لابیاپلاستی نوعی جراحی زیبایی ، جوان‌سازی واژن است. در بخش بیرونی،  واژن از سه قسمت شامل لب‌های دورنی «لابیاپلاستی مینور» ، لب های بیرونی « لابیاپلاستی ماژور» و کلیتوروس تشکیل گردیده است.

1ـ عمل لابیاپلاستی چیست؟
1ـ عمل لابیاپلاستی چیست؟

دو نوع عمل روی لابیاپلاستی انجام می شود:

1ـ لابیاپلاستی مینور :  به عمل زیبایی بر روی  لب های دورنی گفته می شود.

2ـ لابیاپلاستی ماژور: عمل زیبایی واژن بر روی لب های بییرونی بیان می شود.

دو نوع عمل روی لابیاپلاستی انجام می شود:
دو نوع عمل روی لابیاپلاستی انجام می شود:

2ـ عمل لابیاپلاستی با چه روشی انجام می شود؟

امروزه با پیشرفت روز افزون علم و صنعت روش های مختلفی برای عمل های زیبایی بوجود آمده است.  این توسعه ها برای بهبود شرایط عمل و پایین آوردن عوارض عمل تا حد ممکن و کاهش مدت زمان بهبودی پس از عمل می باشد. برای عمل زیبایی لابیاپلاستی روش های مختلفی وجود دارد. با توجه به خواست بیمار، تشخیص پزشک و امکانات موجود می توان از این روش ها استفاده کرد.

هر روش مزایا و معایب خاص خود را دارد وانتخاب هر کدام از این روش ها بستگی به حساسیت در ناحیه تناسلی و مهارت پزشک دارد. این روش ها شامل تکنیک خطی، wedge ، De-epitheliazaton  ، seculped linear ، عمل لابیاپلاستی با لیزر و soft surgery است.

رایج ترین نوع عمل لابیا پلاستی عمل با استفاده از لیزر است و همانور که مشخص است، در این عمل با استفاده از فناوری لیزر مشکلات لابیاپلاستی رفع می شود این روش دارای مزیت های بسیاری است. در عمل با لیزر جای زخم و بخیه به سرعت بهبود پیدا می کند و با حداقل برش و خونریزی انجام می شود.

2ـ عمل لابیاپلاستی با چه روشی انجام می شود؟
2ـ عمل لابیاپلاستی با چه روشی انجام می شود؟

3ـ عمل لابیاپلاستی چه عوارضی دارد؟

اگر برای بیمار عمل لابیاپلاستی ممنوع نباشد، با مشکل خاصی مواجه نمی شود. در هر صورت این جراحی نیز مانند جراحی های دیگر دارای عوارضی است که در مدت زمان کوتاهی بعد از عمل رفع می گردد.

این عوارض شامل تورم، کبودی و درد می باشد. به دلیل وجود غدد لنفاوی وعصبی در ناحیه واژن، هنگام جراحی مقدار کمی آسیب به رگ ها و بافت ها وارد می شود که باعث ایجاد تورم و درد می شود.

این عوارض اغلب تا یک ماه طول می کشد ، البته با انجام اقداماتی از قبیل رژیم غذایی بعد از جراحی ، نخوردن غذاهایی که بعد از عمل ممنوع است ،  حمام کردن بعد از عمل لابیاپلاستی و خوردن داروهای بعد از عمل می شود این عوارض را هر چه  زودتر برطرف کرد.

همچنین در بعضی موارد ممکن است لابیاپلاستی باعث بروز خونریزی، عفونت، زخم در ناحیه بافت، کاهش حس در ناحیه تناسلی شود.

در هر عمل جراحی احتمال بروز خطر وجود دارد از جمله در رگ لخته خون ایجاد شود یا نسبت به داروی بیهوشی واکنش آلرژی صورت گیرد. این خطرات هرچه قدر پزشک معالج متبحرتر و با تجربه تر باشد کاهش می یابد.

در هر صورت اگر بعد از عمل جراحی لابیاپلاستی دچار عوارضی  مانند درد بسیار شدید که با داروهای مسکن هم رفع نمی شود، تب بالای 5/38 ، ترشح بد بو با رنگ زرد یا سبز ، زیاد شدن کبودی یا تورم و واکنشهایی همانند تهوع، سردرد و استفراغ بیش از حد  به داروهای بعد از عمل، شدید  باید سریعا به پزشک مراجعه کنید.

3ـ عمل لابیاپلاستی چه عوارضی دارد؟
3ـ عمل لابیاپلاستی چه عوارضی دارد؟

4ـ چه زنانی نباید عمل لابیاپلاستی را انجام دهند؟

عمل لابیاپلاستی زیر مجموعه جراحی های زیبایی محسوب می شود و برای اکثر خانم ها جز موارد خاص منعی ندارد. پیشنهاد می شود افراد زیر از انجام عمل صرف نظر کنند یا آن را به تاخیر بیندازند.

  • ـ زنان باردار: عمل لابیاپلاستی با بی حسی موضعی انجام می گردد و احتمال دارد باعث بروز عوارض برای سلامت جنین شود. در زمان بارداری به دلیل تغییرات هورمونی که در بدن ایجاد می شود لابیاها تغییر شکل می دهند و متورم و بزرگ می شوند. این حالت ممکن است بعد از زایمان برطرف شود. بنابراین به خانم های باردار توصیه می شود عمل را تا دوماه بعد از زایمان به تاخیر بیندازند.
  • ـ زنان مبتلا به زگیل یا تبخال تناسلی: عمل لابیاپلاستی یا لیزر موهای زائد در ناحیه تناسلی باعث زیاد شدن زگیل یا تبخال در این ناحیه می شود.
  • ـ دختران کمتر از 20 سال: دختران زیر بیست سال نباید این عمل را انجام دهند، زیرا بلوغ جنسی و بزرگ شدن لابیاپلاستی تا 20 سالگی ادامه پیدا می کند.
  • ـ زنان بالای 55 سال: زنان بالای 55 سال به دلیل سن بالا بدن شان توانایی لازم برای بازسازی وجوش خوردن زخم را ندارد بنابراین احتمال ایجاد عفونت زیاد است، به همین خاطر انجام عمل لابیا پلاستی مناسب زنان بالای 55 سال نیست.
  • ـ زنانی که عفونت و زخم درون واژن دارند: افرادی که دارای عفونت واژن و زخم داخل واژن هستند ابتدا باید بیماری خود را درمان نمایند و درمان بیماری عفونی مهم تر از عمل لابیاپلاستی است.
4ـ چه زنانی نباید عمل لابیاپلاستی را انجام دهند؟
4ـ چه زنانی نباید عمل لابیاپلاستی را انجام دهند؟

ما سعی داشتیم تا شما را با عمل لابیاپلاستی و موارد ممنوعیت انجام این عمل در زنان آشنا کنیم. امیدواریم نهایت استفاده را از این مطالب برده باشید.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال ۱۳۶۱به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران و فارغ التحصیل 1368

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال۱۳۷۴در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سابقه کار در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ از سال۱۳۶۸

سابقه کار در زمینه زیبایی های زنان با دستگاه مونالیزاتاچ از سال۱۳۹۴

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

مشاوره در زمینه مراقبت بعد از تزریق ژل لب

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس : 161 930 22 021

۰۹۱۲۷۳۷۹۸۹۳

اینستاگرام:dr_zarganj

ایمیل :info@drzarganj.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید