میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

مزوتراپی مو خوبه؟
مزوتراپی مو خوبه؟

لیست موضوعات

مزوترراپی مو خوبه؟

مزوتراپی مو خوبه؟ این سوالی هست که هر کسی با مشکلات مو از خودش خواهد پرسید.

راه های زیادی برای درمان طاسی و ریزش مو وجود دارد. مزوتراپی مو نمونه ای از آن است که در این مقاله به شیوه ی عملکرد و مزایا و یا معایب آن می پردازیم. امید است که مورد توجه علاقه مندان واقع شود.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی برای چه کسانی مناسب و برای چه افرادی مناسب نیست؟

مزوتراپی مو چه مزایا و معایبی دارد؟

هزینه ی مزوتراپی چه قدر است؟

مزوترراپی مو خوبه؟
مزوترراپی مو خوبه؟

تعریف مزوتراپی

یکی از شیوه های درمانی ریزش مو می باشد که البته در این فن، کاشت مو صورت نمی پذیرد بلکه با بهره از وسیله ای مشابه  آمپول، مواد مغذی، ویتامین، آنزیم ها و بعضی مواد معدنی که مورد نیاز بدن می باشد و کمبود آنها باعث ریزش موها شده، تزریق می گردد.
این متد برای افرادی مناسب است که به تشخیص پزشک، به خاطر کمبود مواد معدنی و ویتامین های لازم برای رشد فولیکول های مو، درگیر ریزش شده اند.

افرادی هستند که بدنشان دچار کمبود این مواد نیست ولی ریزش مو دارند مانند زنان باردار، فشارهای روحی، بیماری های پوستی، زخم، ارث و… را دارند. کسانی که
مزوتراپی به واسطه ی شرایط ویژه ای که دارا است، برای اشخاص با توجه به وضعیت سلامت و بدن آنها فرق دارد

اما به طور معمول در بیشتر مواقع در سه جلسه و هر جلسه هم بین بیست الی چهل دقیقه به طول می انجامد. بین این جلسه ها معمولاً دو یا سه هفته فاصله است تا در این زمان، موادی که تزریق شده در بدن فرد مورد نظر جذب شود و بهترین نتیجه در پایان کار به دست آید.

نکته قابل ذکر اینکه اغلب سه یا چهار روز بعد از انجام هردوره ی تزریق، نتایج اولیه حاصل می گردد و علائم بهبود درمان کم کم دیده می شود.

تعریف مزوتراپی
تعریف مزوتراپی

تعریفی کوتاه از مزوتراپی مو

مزوتراپی مو شیوه ای از درمان است که از راه تزریق داروها، انواع ویتامین‌ و مواد غذایی به زیر سطح پوست سر انجام می گیرد و به روش های متفاوت اجرا می شود. داروهای تزریقی در متد مزوتراپی با استفاده از یک سوزن کوچک در لایه ی زیرین به فاصله ی یک میلی‌متری پوست سر (محل وجود فولیکول‌های مو) گذاشته می‌شود. این شیوه ای است که اصلاً درد ندارد.

به این صورت بر  پوست سر به عنوان یک مانع در برابر رشد موها غلبه می‌ کند و اندازه ی مناسب از داروها و مواد تقویت کننده رشد مو دقیقاً در  نقطه‌ای که لازم است، تأثیر می گذارد. مدت زمان لازم این عمل حدوداً 40 دقیقه می باشد.

مزوتراپی موی سر نتیجه ی بسیار فوری و خوبی در بهبود ریزش مو دارد، چون در این شیوه، داروها به طور مستقیم در جای رویش مو و دقیقاً به همان مقداری که نیاز است تزریق می‌شوند.

در حقیقت اندازه ی مشخص ماده ها و عنصرهای لازم برای رشد موها را با استفاده از هیچ شیوه ی درمانی دیگری نمی‌توان فراهم ساخت. به همین سبب مزوتراپی برای درمان بیماری‌های متنوعی در رابطه با موها مورد استفاده واقع می شود.

گزینش ترکیب دارویی که در شیوه ی مزوتراپی تزریق می‌گردد، مختص هر بیمار انجام می‌شود که این ترکیب بر اساس وضعیت سلامت عمومی مریض و نوع آسیبی که موجب ریزش مو در او شده است، معین می گردد.

تعریفی کوتاه از مزوتراپی مو
تعریفی کوتاه از مزوتراپی مو

کاندیدای مناسب مزوتراپی

اشخاصی که ریزش موی نامنظم دارند، یعنی موهای تمام قسمت های سرشان تنک شده است (بیشتر در بین خانم ها شایع است تا آقایان) می‌توانند با این روش بهبود یابند. و همین طور آلوپسی آندروژنتیک یا طاسی الگوی مردانه، در دوره ی اولیه به خوبی به این شیوه پاسخ می‌دهد.

در کل، مریض هایی که مزوتراپی مو مناسب آنها است، تمامی افرادی می باشند که فهم جامعی از این شیوه دارند (اشخاصی که انتظاراتی واقع‌بینانه‌ از استطاعت و کمبودهای این شیوه دارند) و آنقدر به بلوغ رسیده اند که بتوانند پیامد های جانبی فیزیکی و روانی آن را بفهمند.

کاندیدای مناسب مزوتراپی
کاندیدای مناسب مزوتراپی

افراد نا مناسب برای مزوتراپی

این شیوه خیلی بدون خطر می باشد و هیچ مانعی برای استفاده از آن دیده نمی شود؛ اگر افرادی به این داروها حساسیت دارند نباید از آن استفاده کنند.

برای مطمئن شدن به استفاده از این شیوه برای بدن و پوست سرتان لازم است قبل از درمان از پزشک متخصص مو مشاوره بگیرند. همچنین، پیشنهاد می‌شود یک تست آلرژی هم بدهید تا معلوم شود که هیچ کدام از اجزاء ترکیب مورد استفاده سبب ایجاد حساسیت در شما نخواهد شد.

کسانی که از داروهای شل کننده خون استفاده کرده یا سابقه لخته شدن را خون دارند باید به دنبال درمان دیگری باشند. انجام دادن این شیوه به مرحله ریزش موی مردان و زنان نیز وابسته است.

اگر موی بسیار زیادی از دست داده باشند، امکان دارد این شیوه زیاد تأثیر نداشته باشد، پس بهترین کار این است که از قبل در این باره با یک متخصص مشورت کنند. زنانی که حامله هستند و یا شیر می دهند نمی‌توانند از مزوتراپی موی سر استفاده  کنند

افراد نا مناسب برای مزوتراپی
افراد نا مناسب برای مزوتراپی

مزایا و معایب مزوتراپی مو

مزایای عمل مزوتراپی زیاد می باشد. از فواید مزوتراپی می توان به این نکات اشاره کرد که بیمار به گذراندن دوره‌ی نقاهت و استراحت کردن نیازی ندارد.

در جای درمان، زخم یا برش به وجود نمی آید. در زمان عمل مزوتراپی، بیهوشی صورت نمی‌گیرد. مزوتراپی، شیوه ای تهاجمی نیست. اگر از کرم بی‌حسی استفاده شود موجب می شود تا در زمان انجام عمل، دردی احساس نشود.

معایب مزوتراپی مو، در صورت انجام درست آن، کم است. کمی سوزش در قسمت تزریق طبیعی است و نباید نگران شد. پیش از انجام عمل مزوتراپی تست مواد تزریقی توصیه  می‌شود، زیرا سبب جلوگیری از حساسیت می‌شود احتمالی می شود.

مزایا و معایب مزوتراپی مو
مزایا و معایب مزوتراپی مو

هزینه ی مزوتراپی

مخارج مزوتراپی موی سر به تعداد جلسات درمانی مورد نیاز، اندازه ی دستمزد دکتر، قسمت تحت درمان و محل مطب پزشک وابسته است خرج مزوتراپی موی سر زیر نظر پوشش بیمه نیست. در جلسات مشاوره مخارج درمان ریزش موی سر با مزوتراپی، برای بیمار مشخص می شود.

 

نتیجه گیری

برای درمان ریزش مو راه های زیادی وجود دارد. کاشت مو روشی است که اکثر مردم آن را می شناسند و استفاده می کنند اما، ممکن است درد و یا خونریزی داشته باشد.

مزوتراپی مو شیوه ای نوین می باشد که برای درمان ریزش مو و ترمیم آن پیشنهاد می شود که درد و عوارض خاصی ندارد و همچنین دوره ی نقاهت طولانی نخواهد داشت و بیمار بسیار زود به نتیجه ی دلخواهش خواهد رسید.

از اینکه تا انتهای مقاله مزوتراپی مو خوبه؟ با ما همراه بودید متشکریم و امیدواریم از مقاله مزوتراپی مو خوبه؟ کمال استفاده را برده باشید

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنینی از جمله واژینیسموس

سابقه کار در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ از سال 85

سابقه کار در زمینه زیبایی های زنان از سال 94 :

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

کار با دستگاه  مونالیز

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس :

09127379893

161 930 22 021

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل :info@drzarganj.com

 

مزوتراپی لاغری شکم و مزوتراپی لاغری پهلو و مزوتراپی لاغری بازو و مزوتراپی بازو قیطریه و مزوتراپی بازو شرق تهران این مقالات در واقع با دقت بسیار زیاد برای شما کاربران عزیز انتخاب شده اند تا با مفهوم مزوتراپی بیشتر آشنا شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید