میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

کربوکسی تراپی لک صورت
کربوکسی تراپی لک صورت

لیست موضوعات

کربوکسی تراپی لک صورت

کربوکسی تراپی لک صورت موضوعی می باشد که امروز در مقاله ی پیش رو مورد بررسی قرار خواهد گرفت. با مطالعه بر روی کربوکسی تراپی و شناخت آن به موضوع اصلی نیز پرداخته خواهد شد.

کربوکسی تراپی لک صورت
کربوکسی تراپی لک صورت

اگر مایل به انجام کربوکسی تراپی لک صورت هستید پیشنهاد می کنیم به زر کلینیک مراجعه کنید.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

کربوکسی تراپی چیست؟

شیوه ی انجام کربوکسی تراپی چگونه است؟

کربوکسی تراپی چه کاربردهایی دارد؟

کربوکسی تراپی مناسب چه کسانی نمی باشد؟

کربوکسی تراپی چه عوارضی دارد؟

تعداد جلسات لازم برای کربوکسی تراپی چه قدر است؟

ایمنی کربوکسی تراپی تا چه اندازه است؟

مکانیزم اثر کربوکسی تراپی چگونه است؟

هزینه ی کربوکسی تراپی چه قدر است؟

آیا پس از کربوسی تراپی ورم ایجاد می شود؟

ماندگاری کربوکسی تراپی تا چه مدت باقی می ماند؟

مراقبت های پس از کربوکسی تراپی به چه شکل است؟

کربوکسی تراپی برای لک صورت چیست؟

 

کربوکسی تراپی

قدمت کربوکسی تراپی به سال 1830، به حمام های گرمایی فرانسه باز می گردد. که در آنها از گاز گازکربنیک برای بالا بردن جریان گردش خون در بافت ها و درمان متابولیسم استفاده می کرده اند.

کربوکسی تراپی
کربوکسی تراپی

بیماران دچار اختلالات گردش خون در اسپاهای سلطنتی که در آب غنی شده بودند، با دی اکسید کربن استحمام می نمودند. تا فرایند بهبودی زخم هایشان زودتر انجام گیرد.

کربوکسی تراپی
کربوکسی تراپی

دکتر فرودو کربوکسی تراپی را در سال 2010 به کشور هلند معرفی نمود. پزشکان با کمک گرفتن از این روش قادر شدند بر فرایند طبیعی کاهش گردش خون در اثر افزایش سن غلبه نمایند.

در جایی هم این گونه نقل شده است که کربوکسی تراپی شیوه ای درمانی فرانسوی می باشد، چون کربوکسی تراپی برای بار نخست در سال 1932 انجام گرفت. یعنی حدوداً 8 دهه پیش. در طول این هشتاد و اندی سال رشد پیدا کرده و پیشرفت کرده است.

کربوکسی اسم علمی گاز دی اکسید کربن است

در فرانسه از کربوکسی تراپی برای درمان بیماران عروقی استفاده می کرده اند. در حقیقت کربوکسی اسم علمی گاز دی اکسید کربن است و کربوکسی تراپی روشی پزشکی می باشد که در آن، دی اکسید کربن برای هدف های درمانی به کار برده می شود.

کربوکسی تراپی یکی از انواع مزوتراپی می باشد که در آن از تزریق کردن گاز دی اکسید کربن به عنوان جایگزینی برای مواد و مایعات موسوم به مزوتراپی استفاده می گردد. دمیده شدن شبیه مزوتراپی در لایه ی مزودرم و یا عمیق تر و در لایه ی زیرین پوست، انجام می گردد.

این نوع درمان به وسیله ی سازمان غذا و داروی آمریکا مورد تأیید قرار گرفته است. تاریخچه ی این درمان به هفتاد سال گذشته مربوط می شود. برای بار نخست در فرانسه برای گرفتگی عروقی مورد استفاده قرار گرفت.

برای زیبایی در ایتالیا به سال 2000 از آن استفاده نمودند. امروزه به شکلی گسترده در آمریکای جنوبی، شمالی و اروپا برای زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد.

در هنگام درمان به این روش، گاز استریل پزشکی دی اکسید کربن، به بخشهایی از پوست یا بافتهای چربی فرد اعمال می گردد و به این صورت نشانه ای مبنی بر کمبود اکسیژن فرستاده می شود و ارگانیسم بدن در طول مدت چند دقیقه ای، گاز کربنیک را با اکسیژن تعویض و جایگزین می نماید.

در افرادی که گزینه های مناسبی جهت انجام جراحی و با داشتن بیهوشی نمی باشند، این روش جایگزین خوبی به جای لیپوساکشن و برخی روش های دیگر می باشد.

شیوه ی انجام کربوکسی تراپی

مکانیزم بدن انسان به شکلی می باشد که به شکل طبیعی اکسیژن به وسیله ی سلول های بدن انسان به عنوان محصول متابولیسم، هر روز تولید گردیده و وارد خون می گردد و از راه گردش خون و ریه ها مقدار دی اکسید کربن اضافی را از بدن دفع می نماید.

پس گاز دی اکسید کربن گازی غیر سمی محسوب می شود. حتی اگر این گاز به طور مستقیم وارد رگ گردد، باعث ایجاد آمبولی نمی شود و به آسانی دفع می گردد.

در شیوه ی کربوکسی تراپی از این تکنیک استفاده می گردد. که با تزریق گاز کربنیک اضافه، میزان آن در بدن افزایش پیدا می کند. بعد از تزریق گاز کربنیک، جریان خون در زیر پوست زیاد می شود و این امر سبب تولید مویرگ های تازه و افزایش کلاژن و الاستین در پوست می شود.

شیوه ی انجام کربوکسی تراپی
شیوه ی انجام کربوکسی تراپی

از این رو با تزریق کربوکسی تراپی، جوان سازی در پوست انجام می شود. این کار به وسیله ی دستگاه های مخصوص با کنترل محدوده فشار و مقدار گاز که در زمان درمان اعمال گردیده، انجام می گردد.

دستگاه دارای یک مخزن گاز دی اکسید کربن می باشد، که به وسیله ی قسمت الکترونیک، خروجی دستگاه را تنظیم می نماید.

سرعت و مقدار گاز خروجی با توجه به جای درمان و بیماری، به وسیله ی پزشک تنظیم می گردد. گاز دی اکسید کربن از راه سوزنی نازک به زیر پوست تزریق می گردد.

در شیوه ی کربوکسی تراپی، گاز گازکربنیک به وسیله ی سوزنی خیلی نازک زیر پوست وارد می گردد. که تحریک و افزایش محصولات اکسیژنی را در بافت های انسان ایجاد می کند. همین طور متابولیسم زیر پوست را تنظیم می نماید و درمان می کند. این بهبودی شامل میکرو جریان ها و تحریک فیبرولاست ها در قسمت سنتز کلاژن نیز می باشد.

کاربردهای کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی را برای همه ی نقاط بدن مثل پلک، صورت، گردن، پشت دست ها، باسن و پاها می توان استفاده نمود.

به شکل دقیق باید گفته شود: کربوکسی تراپی برای از بین بردن غبغب، رفع لک صورت، کم کردن سلولیت، پسوریازیس، پدیده ی رینود، چرک های صورت، آلوپسی و ریزش مو زخم های پوستی و عروقی، بهبود اگزماهای عود کننده، بیماری های ایسکمیک اندام تحتانی، درمان کردن پف و تیرگی و چروک دور چشم، کم کردن چربی موضعی بدون انجام لیپوساکشن،

اسکارهای ناشی از سوختگی، آکنه و جراحی، جوان کردن قفسه ی سینه، پوست دست و گردن، از بین بردن خطوط ریز دور دهان و خط خنده، کم کردن درد و اسپاسم عضله در پزشکی ورزشی، درمان نمودن اختلالات نعوظ به دلیل مشکلات عروقی ریز، بر طرف کردن شل شدگی و افتادگی پوست (صورت، بازوها و…)،

استرچ مارک که به معنی ترک های پوستی می باشد که از حاملگی و چاقی ایجاد می شود و مکمل درمان لیپوساکشن برای صاف نمودن ناهمواری های پوست مناسب می باشد.

مناسب نبودن کربوکسی تراپی برای این افراد

همه ی افراد از کربوکسی تراپی نمی توانند بهره ببرند مانند:

کسانی که مبتلا به نارسایی کلیوی هستند.

افرادی که تحت دیالیز هستند.

بانوانی که باردار می باشند.

اشخاصی که بعد از جراحی، خون فعال در جای زخم خود دارند.

بیمارانی که به سرطان مبتلا هستند.

افرادی که شیمی درمانی انجام می دهند، اشخاصی که کم خونی شدید دارند.

بیمارانی که به صرع مبتلا هستند.

کسانی که بیماری مغزی دارند.

افرادی که به بیماری آب سیاه و یا گلوکم مبتلا می باشند.

مناسب نبودن کربوکسی تراپی برای این افراد
مناسب نبودن کربوکسی تراپی برای این افراد

عوارض احتمالی کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی به شکل معمول دارای عوارض نمی باشد. اندکی درد و تغییر رنگ پوست به قرمزی در جای تزریق، احساس کردن حرارت و گرما در بدن و شنیدن حالت صدای خش خش در سطح پوست و گاهی رنگ کبودی در جای تزریق از عوارض کوتاه مدت این شیوه ی درمانی می باشد که به طور معمول در ظرف چند ساعت و یا نهایتا بعد از چند روز به شکل کامل رفع می گردد.

تعداد جلسات مورد نیاز

تغییر کربوکسی تراپی تنها پس از یک جلسه مشخص می شود، اما توصیه می گردد که 4 تا 6 جلسه درمان انجام گیرد. برای کربوکسی تراپی صورت به شکل معمول 4 تا 6 جلسه کافی می باشد که هر جلسه حدود 30 دقیقه به طول می انجامد.

جلسات درمان می بایست در وقفه های 2 تا 4 هفته ای برنامه ریزی گردد. نتیجه هم به مرور بهتر و بهتر می گردد. توصیه ای که به بیماران می گردد این است که به جای اینکه دست روی دست گذاشته تا وضعیت شان آزار دهنده گردد

نتیجه ای که به دست می آید را حفظ نمایند و درمان خود را هر 6 تا 8 ماه یک بار تکرار نمایند تا همیشه دارای صورتی جوان و با طراوت باشند.

ایمن بودن کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی درمانی بدون درد می باشد که در طول انجام آن و زمان وارد شدن گاز به زیر پوست، یک ناراحتی جزئی، فشار یا سوزشی کم حس می شود.

البته، چون گاز در طول کار گرم می گردد و همه ی گازهای اضافی تخلیه می شوند، این ناراحتی کم تر احساس می گردد. انجام این اقدامات برای بالا بردن ایمنی درمان لازم می باشد، زیرا گاز گازکربنیک غیر انسدادی می باشد.

اگر گاز به درستی تزریق گردد و مشاوره ای پیش از درمان با پزشک انجام گردد، درمان خیلی ایمن می گردد. دی اکسید کربن یکی از فرآورده های جانبی می باشد که به شکلی طبیعی در بدن ایجاد می گردد و حتی در مقدار بالا هم سمی نمی باشد، مگر اینکه متقاضی درمان، بیماری خاصی داشته باشد.

ایمن بودن کربوکسی تراپی
ایمن بودن کربوکسی تراپی

همه ی گاز تزریق شده ظرف 5 دقیقه باز جذب شده و قسمت درمان به حالتی طبیعی باز خواهد گشت. کربوکسی تراپی پوست های مختلف را در نهایت ایمنی بدون هیچ درد قابل توجهی یا نیاز به استراحت طولانی مدت درمان می نماید.

این درمان تأثیر گذار، صورت را سال ها جوان تر می نماید و ظرف مدت 2 تا 6 ماه به دلیل بالا رفتن تولید کلاژن گرد و غبار پیری را از چهره پاک می نماید.

برای کربوکسی تراپی هیچ گونه آمادگی خاصی نیاز ندارد. البته بهتر این است که فرد تا چند روز پیش از مراجعه به کلینیک، داروهای ضد التهابی مانند (ایپوبروفن و ژلوفن) یا آسپرین مصرف ننماید

زیرا این داروها احتمال کبودی را بالا می برند. از مزیت های کربوکسی تراپی این می باشد که پس از درمان احتیاجی به مراقبت ندارد و همین طور محدودیت خاصی هم ندارد. در کل فقط لازم است تا چهار ساعت پس از درمان در زیر آب سرد نروید.

مکانیزم کربوکسی تراپی

تا رسیدن به سن 30 سالگی، مقدار اکسیژن پوست به اندازه ی 25% و تا چهل سالگی به اندازه ی 50% کاهش پیدا می کند. بدن به شکل طبیعی اکسیژن را از راه تنفس دریافت می کند، ولی عواملی مثل آلودگی، اندازه ی اکسیژن را کم می کند.

در ابتدا بدن اکسیژن اندام های اصلی را مصرف می نماید و در نهایت سراغ اکسیژن پوست خواهد رفت. اگر پوست اکسیژن کافی را نگیرد، در مقابل پیری، جوش و آکنه، قرمزی، تحریک و لکه های پیری آسیب پذیر می گردد.

در کربوکسی تراپی، گاز کربنیک به طور واضح زیر سطح پوست شخص تزریق می گردد. بدن افزایش غلظت دی اکسید کربن را مانند کمبود اکسیژن تلقی می نماید و با افزایش جریان خون و عوامل رشد به این کمبود عکس العمل نشان خواهد داد.

مکانیزم کربوکسی تراپی
مکانیزم کربوکسی تراپی

از این رو موجی از اکسیژن و مواد مغذی به قسمت درمان ارسال می گردد و گردش خون بهبود پیدا می کند، در نتیجه سلول ها ترمیم شده و مشکل احتباس آب کم تر می گردد

اما سودمندی تزریق گازکربنیک برای پوست این می باشد که افزایش جریان خون ایجاد کلاژن را تحریک می نماید. در اثر افزایش کلاژن، چین و چروک های پوست و سیاهی دور چشم کم تر می گردد.

دو اتفاق مهم که در اثر تزریق گاز دی اکسید کربن در بدن می افتد بدین شرح است:

گشاد شدن رگ و افزایش جریان خون:

با وارد شدن گاز دی اکسید کربن به بافت، هموگلوبین به خاطر تمایل بیشتر به دی اکسید کربن، اکسیژن را آزاد می نماید و به دی اکسید کربن متصل می گردد. این مسأله سبب تراکم زیاد اکسیژن دریافت می گردد که نهایتاً موجب افزایش جریان خون، تولید مویرگ های نو و افزایش بازسازی و تولید بیشتر تارهای کلاژن و الاستین در همان محل می گردد.

تجزیه ی چربی انباشته شده:

در ریه ها یک اتفاق به اسم اثر Bohr صورت می گیرد و تفاوت غلظت گاز گازکربنیک در یک طرف غشا سلولی و هموگلوبین، موجب تبادل گاز با اکسیژن می گردد.

در جای تزریق وجود گاز گازکربنیک سبب تشکیل رگ های کوچک خونی و افزایش اکسیژن می شود و  هر دو مورد در بافت چربی موجب تجزیه ی چربی های ناشی از اکسیده شدن می گردد.

در ضمن افزایش فشار بافتی ناشی از حضور گازکربنیک سبب یک سلسله فعالیت ها به طور آبشاری می شود که نتیجه ی آن ها تجزیه ی چربی است.

در دیگر موارد هم افزایش جریان خون و تشکیل مویرگ های تازه منجر به ایجاد سلول ها و تارهای کلاژن و الاستین و جوانسازی در جای تزریق می باشد.

بدیهی می باشد که این شیوه هم مثل دیگر شیوه های زیبایی دارای نواقصی بوده که به شکل کلی مشکلی را کاملاً برطرف ننموده، اما سبب بهبود چشمگیر مشکل گشته و با توجه به جواب دادن متغیر اشخاص مختلف که دلیل آن ژنتیکی است، نتیجه های مختلفی هم قابل مشاهده است.

هزینه ی کربوکسی تراپی

از آنجایی که معمولاً می بایست چند جلسه تزریق گازکربنیک انجام گیرد، هزینه ی درمان هم بیشتر خواهد شد. هزینه ی درمان به موقعیت جغرافیایی مطب یا کلینیک پزشک وابسته است. به صورت متوسط می بایست 10 جلسه درمان صورت گیرد. پزشک مربوطه تعداد جلسات را تعیین می نماید.

ورم پس از کربوکسی تراپی

متورم شدن یکی از عوارض کربوکسی تراپی می باشد. اشخاصی که عمل کربوکسی تراپی می کنند نگران این تورم می شوند. تورم در قسمت تزریق اتفاق می افتد و در افراد متفاوت می باشد. در خیلی از مواقع تورم ایجاد نمی شود، اما اگر پوست دچار تورم گردد، جای نگرانی نیست. تورم ایجاد شده پس از کربوکسی تراپی اغلب بعد از 48 ساعت بر طرف می شود و احتیاجی به مراجعه به پزشک وجود ندارد.

ماندگاری کربوکسی تراپی

اگر کسی قصد دارد کربوکسی را انجام دهد حتماً در ابتدا با پزشک مشورت نماید تا مشخص گردد که به چند جلسه برای کربوکسی تراپی نیاز است. تعداد جلسه های کربوکسی تراپی به مواردی مثل نوع عارضه، نوع و جنس پوست و سن افراد وابسته است.

میزان ماندگاری یک جلسه ی کربوکسی تراپی معمولاً 6 ماه می باشد، اما اگر این کار با روالی مشخص انجام شود، ماندگاری این شیوه بیشتر خواهد بود.

مراقبت پس از کربوکسی تراپی

همان طور که در پیش از اینجا هم گفته شد این شیوه عوارض چندانی ندارد و نهایتاً تا 48 ساعت از بین خواهد رفت. مراقبت پس از کربوکسی تراپی مهم می باشد، ولی نباید نگران بود.

این شیوه به مراقبت های زیادی احتیاج نخواهد داشت. بیمار می بایست فقط تا 4 ساعت بعد از انجام این عمل، از رفتن به حمام، استخر، سونا و جکوزی می بایست پرهیز کند، همچنین بهتر این می باشد که تا مدتی از انجام دادن ورزش های سنگین پرهیز نماید و تا یک ماه زیر تابش مستقیم نور آفتاب نرود.

کربوکسی تراپی و درمان لک صورت

کوشش برای کم کردن و یا به عقب انداختن نشانه های پیری پوست، می بایست شامل شیوه هایی باشد که مزایای آن ها به خطر ناشی از عوارض جانبی آن ها بیشتر باشد.

در این سال ها شیوه های نوینی جایگزین شیوه های تهاجمی و کهنه گشته است. جراحی پلاستیک که برای کم کردن پوست اضافه مورد استفاده قرار می گیرد

امروزه به وسیله ی شیوه های غیر تهاجمی تر جایگزین شده است. به نظر می رسد کربوکسی تراپی فقط متدی می باشد که روی همه ی علامت های پیری پوست نظیر از دست رفتن الاستیسیته و حالت کشسانی پوست، چروک های پوست، سایه های موجود، ورم ها و چربی های پایین چشم مؤثر می باشد.

تیمی از محققان مطالعاتی را به بررسی اثر کربوکسی تراپی روی کاهش چروک های اطراف پلک و سایه های چشم و همچنین کک و مک ها و لک های تیره روی پوست صورت انجام دادند.

90 بیمار هفته ای یک بار به مدت 7 هفته تحت تزریق زیر پوستی گازکربنیک بودند اثرهایی که این درمان گذاشت و محققان مشاهده نمودند، این بود که الاستیسیته ی پوست ارتقاء یافت، چروک ها کم شدند، میزان چربی بافت کم شده و سایه های زیر چشم وضوحشان از بین رفت و لک و کک و مک های صورت برطرف شدند.

کربوکسی تراپی یک روش موثر در از بین بردن علائم پیری

محققان از این تجربه به این نتیجه رسیدند که کربوکسی تراپی یک روش تأثیر گذار در از بین بردن علائم پیری پوست می باشد و این موضوع به دلیل بازسازی کلاژن ها، ارتقاء ریز جریان پوست و کاهش بافت چربی اتفاق می افتد.

لک یا لکه نه تنها یک مشکل معمول پوستی می باشد، بلکه در خیلی از موارد به سختی آن را می توان درمان نمود. در مردان و زنان از همه ی نژادها و قومیت ها دیده می شود.

لک در قسمتی از پوست که تیره تر می باشد و بیشتر در اشخاص میانسال دیده شده است. لکه ها به طور مستقیم به وسیله ی سلول های تولید کننده ملانوسیت یا سلول های تولید کننده ملانین تولید می شوند و یا با تکثیر خود ملانوسیت ها ایجاد می شوند.

کربوکسی تراپی یک روش موثر در از بین بردن علائم پیری
کربوکسی تراپی یک روش موثر در از بین بردن علائم پیری

دلیل ایجاد لکه های پوستی:

رنگ پذیری پوست به هموگلوبین، کاروتنوئید و ملانویست ها وابسته است و بیشترین تأثیر را ملانین بر رنگ پوست دارد. تغییرات رنگ پوست به دو شکل مجزا می باشد: یا رنگ به صورتی ذاتی و ژنتیکی می باشد و یا به شکل کسب شدنی ( اکتسابی)  که در اثر برخورد با نور خورشید به وجود می آید.

در قسمت های مختلف بدن، چون تراکم ملانوسیت ها یا سلول های شامل ملانین متفاوت است، رنگ پوست امکان دارد تفاوت داشته باشد.

در اثر تحریک های درونی و بیرونی و افزایش سلول های رنگ ساز، لک های پوستی مشاهده می گردند. عامل های مختلفی در این میان نقشی را ایفا می کنند که از آن جملهمی توان به اختلالات ژنتیکی، عفونت های موضعی، داروها، مواد شیمیایی، تغذیه و سوء تغذیه، بدخیمی های پوستی، اختلالات هورمونی، بارداری و… اشاره نمود.

انواع لکه های پوستی

آکنه:

یک نوع بیماری پوستی مزمن و از نوع التهابی می باشد که سبب به وجود آمدن جوش های نوک سفید، جوش های نوک سیاه، کورک و کیست می گردد.

 

این جوش ها خطری ندارند، ولی سبب ایجاد جای جوش (اسکار) بر روی پوست می گردند. پوست انسان دارای منافذی است که به غدد چربی به زیر پوست متصل می شود.

فولیکول ها غدد چربی را به این منافذ وصل می نمایند. فولیکول ها کیسه های کوچکی می باشند که مایعاتی تولید و ترشح می نمایند.

این غدد، مایعات چربی به اسم سبوم ایجاد می نمایند. سبوم سلول های پوست مرده را از راه فولیکول ها به سمت سطح پوست حمل می نماید. یک موی کوچک از راه فولیکول خارج از پوست رشد می نماید.

آکنه مواقعی به وجود می آید که سر این فولیکول ها بسته شده باشد و چربی در زیر پوست ایجاد شود. که غالبا بر روی پوست هایی نظیر صورت، پشت، سینه، شانه و گردن فرد ایجاد می گردد.

میلیا:

اسم تخصصی برای برجستگی های سفید، سفت و کوچکی است که معمولاً بر روی صورت ایجاد می شود و در هر کس با هر سنی امکان دارد به وجود بیاید.

این برجستگی ها خیلی سمج می باشند و هفته ها و ماه ها و حتی بیشتر امکان دارد بر روی پوست جا خوش کنند. این عارضه هیچ گونه ضرری ندارد که شخص از شر آن بخواهد خلاص شود.

راه های درست و اشتباه برای برداشتن آن هست که راه های اشتباه امکان دارد به پوست آسیب برساند. بعضی ها آن را با آکنه اشتباه می گیرند، اما بین میلیا و آکنه تفاوت است. یکی از راه های تشخیص آن این می باشد که هنگام دیده شدن آن، چه حسی ایجاد می شود. بر خلاف آکنه، میلیا نسبتاً سفت و سخت می باشد و فشار دادن

آن اثر چندانی نمی تواند داشته باشد و یا این که  تاثیرش خیلی ضعیف می باشد. میلیا بیشتر دور چشم و در بخش هایی از پوست صورت ایجاد می شود.

پیش از اینکه لک پوستی درمان شود باید در ابتدا دلیل پیدایش لک شناسایی شود. در ساختار پوست سلول های ملانوسیت وظیفه ی ساخت ماده ی ملانین را عهده دار است.

انداه ملانین

با توجه به انداه ی ملانین، رنگ پوست سبزه، سفید و یا سیاه خواهد شد. در برخی افراد امکان دارد بخشی از پوست بدن با زیاد شدن یا کم شدن مقدار ملاتونین مواجه گردد. که سبب به وجود آمدن لک های سفید یا تیره می گردد.

لک های سفید اغلب از بیماری های خود ایمنی به وجود می آید. برص یکی از این نوع بیماری ها است. در مواردی نیز قارچ های پوستی، خال سفید، نور آفتاب و… باعث ایجاد این لک ها می گردد که تشخیص این نوع لک ها بعضی اوقات تنها با معاینه ی بالینی امکان پذیر نیست و به پیگیری های آزمایشگاهی نیازمند است.

لک های تیره ی پوست امکان دارد به دلایل مختلف و در هر بخش از پوست بدن ظاهر گردد، اما اغلب روی پوست صورت به دلیل نور آفتاب به وجود می آیند.

لک های تیره شامل خال های مسطح، کک و مک، لک های تیره پس از عارضه های پوستی و… است. لازم می باشد که گفته شود درمان لک های پوستی سفید و تیره متفاوت می باشد. به میزان عمق و طول عمر لکه ها وابسته است. در حقیقت هر چه قدر لک ها تازه تر و سطحی تر باشند، درمان سریع تر و راحت تر انجام می شود.

برای درمان لکه های پوستی باید موارد زیر را در نظر داشت:

برای درمان لکه های پوستی باید موارد زیر را در نظر داشت:
برای درمان لکه های پوستی باید موارد زیر را در نظر داشت:

سابقه ی خانوادگی بیمار را در نظر داشت.

دارویی که بیمار احتمالاً مصرف می کند.

آزمایشات هورمونی که بیمار باید انجام دهد.

شرایط محیط زندگی و شغلی که بیمار داشته است.

مقدار تماسی که بیمار با نور و آفتاب داشته است.

میزان تماسی که با مواد شیمیایی داشته است.

مقدار نور مانیتور و لامپ مهتابی به خصوص در طول شب

بعد از انجام این بررسی ها درمان شروع می شود که روش های مختلفی وجود دارد:

مصرف کرم های مختلف با توجه به پوست بیمار که در این موارد به درصد لکه های صورت بستگی دارد.

انجام لیزر، میکرودرم، پیلینگ

کربوکسی تراپی صورت

با توجه به داشتن به حساسیت و ظرافت پوست و احتیاج به بررسی های دقیق با مراجعه نمودن به پزشک متخصص و مشاوره های بسیار، درمان در زمینه های گفته شده آغاز می شود.

این شیوه برای رفع چین و چروک پوست و ترک های پوستی قابل استفاده است.  گاز کربنیک در این نوع درمان اصلاً خطر ندارد و غیر آمبولیک می باشد.

کربوکسی تراپی صورت
کربوکسی تراپی صورت

اشخاص می توانند بدون دلهره و ترس از ویژگی های این درمان بهره ببرند. کربوکسی تراپی برای شادابی، ترمیم، بازسازی و جوان سازی پوست انجام می شود. برای اندام های مختلف بدن نیز قابل استفاده می باشد.

دی اکسید  کربن ، گازی بی بو و نامرئی می باشد که به شکل طبیعی در هوا وجود دارد. در کربوکسی تراپی پوست صورت گاز کربنیک با استفاده از سوزن های ریز به زیر پوست صورت تزریق می گردد.  گاز کربنیک سبب باز شدن رگ های خونی در بافت های مجاور جای تزریق می گردد.

با توجه به گفته ی پژوهشگران، نتیجه ی نهایی کربوکسی تراپی لکه های صورت، سلول هایی کم چرب تر و محکم تر و طبیعتا پوستی صاف و جوان تر است.

تاثیر کربوکسی تراپی بر زیبایی پوست

مطالعات اخیری که در دانشگاه سیانا در ایتالیا انجام شده است، مهر تأیید بر این نکته گذاشته است که کربوکسی تراپی برای زیبا سازی پوست و کم شدن چربی به شدت مؤثر است.

از مهم ترین چالش های زیبایی پوست، جای جوش می باشد. فقط مهم این می باشد که به دنبال درمان آن بود و با جستجویی آسان می توان متوجه شد که روش های درمانی زیادی وجود دارد که هر کدام معایب و مزایای خود را دارا است. به طور حتم درمان کربوکسی تراپی برای از بین بردن جای جوش در اولویت قرار می گیرد.

تاثیر کربوکسی تراپی بر زیبایی پوست
تاثیر کربوکسی تراپی بر زیبایی پوست

چندین تزریق کوچک که با سوزن هایی نازک و ظریف انجام می گیرد، سوزن هایی که به لوله ای متصل می باشند؛ از راه این لوله مقدار خیلی کمی از دی اکسید کربن پزشکی با جریانی کنترل شده، زیر پوست وارد می گردد.

باید گفت زمینه های فرهنگی تأثیر زیادی در انتخاب شیوه های درمانی دارد. با این حال تکنولوژی و اتفاقات جدید درمانی همواره قدرت خود را به رخ می کشد و تأثیر آنی خود را بارها به اثبات رسانده است.

کربوکسی تراپی از شیوه های جدید برای برطرف کردن جای جوش، افتادگی پوست، چین و چروک های پوست و شلی صورت می باشد.

چالش پوست و سوزن، چالشی قدیمی می باشد که شاید به اولین تزریق ها ربط داشته باشد. از ترس هایی که گاهی اوقات تا بزرگسالی به همراه انسان است، ترس از سوزن و آمپول است

ولی این ترس دلیل بر این نیست که کسی تأثیر سریع این شیوه را رد کند، اما اگر شخصی ترس ندارد، بهتر است کربوکسی تراپی را در اولویت انجام کار خود قرار دهد.

چندین تزریق کوچک صورت می گیرد

چندین تزریق کوچک که به وسیله ی سوزن هایی ظریف صورت می گیرد. این سوزن ها به لوله ای متصل می باشند که از راه این لوله ها مقدار خیلی کمی از دی اکسید کربن پزشکی با جریانی کنترل شده وارد پوست می گردد.

اگر شخصی نگران درد می باشد باید بداند که کربوکسی تراپی برای از بین بردن لک صورت بدون درد می باشد و زمان تزریق گاز به زیر پوست فقط کمی ناراحتی حس خواهد شد.

دلیل کم بودن احساس ناراحتی به دلیل گرم شدن گاز در زمان درمان می باشد که سبب تخلیه ی همه ی گازهای اضافی می گردد و این اتفاق به کم تهاجمی بودن شیوه و کم تر احساس شدن ناراحتی ختم می گردد.

از آن جا که گاز گازکربنیک به شکل طبیعی در بدن ایجاد می گردد و غیر انسدادی می باشد، اگر تزریق گاز به درستی انجام شود به وسیله ی مشاور پیش از درمان خطر درمان به صفر می رسد. دی اکسید کربن حتی در اندازه ی بالا هم سمی نمی باشد، مگر اینکه درمان شونده از بیماری خاصی برخوردار باشد.

جالب اینجا است که ظرف 5 دقیقه همه ی گاز وارد شده، به صورت بیمار جذب شده و جایی که درمان بر آن صورت گرفته به شکل طبیعی باز خواهد گشت.

کربوکسی تراپی لک صورت بدون نیاز داشتن به استراحت پس از درمان، بیمار را تا سال ها جوان و زیبا نشان می دهد و با پوستی شفاف و صاف به شخص درمان شده اعتماد به نفس بسیاری خواهد داد.

چندین تزریق کوچک صورت می گیرد
چندین تزریق کوچک صورت می گیرد

جذاب ترین شیوه های درمانی

کربوکسی تراپی برای لک صورت با همه ی مواردی که گفته شد از جذاب ترین شیوه های درمانی محسوب می گردد و جایگزینی مناسب برای روش های دیگر است. این شیوه را خیلی از افرادی که انجام داده اند با اطمینان کامل به دیگران پیشنهاد می دهند.

کربوکسی تراپی از شیوه هایی می باشد که برای کم کردن ترک ها و لک های پوستی یا کم رنگ تر کردن آن ها مؤثر است. این شیوه به این شکل است که با تجزیه ی چربی های زیر پوست و اکسیژن رساندن به قسمت مورد نظر، به بهبودی ترک ها و لک های پوستی کمک کننده می باشد.

جذاب ترین شیوه های درمانی
جذاب ترین شیوه های درمانی

کربوکسی تراپی لک صورت بدون درد می باشد، زیرا پوستی که دچار لک است، قابلیت های حسی عادی را دارا نیست. امکان دارد کمی احساس فشار یا خارش ایجاد شود که بین 5 تا 10 دقیقه پس از تزریق از بین خواهد رفت.

درمان جوش شدید صورت و لکه های صورت، سخت می باشند. با این وجود با بهره بردن از درمان ترکیبی می توان بهبودی چشمگیری به وجود آورد.

پس پزشکان پوست توصیه می کنند برای برطرف کردن جای جوش و لک صورت زیاد و جدی، درمان ترکیبی صورت گیرد. که کربوکسی تراپی می تواند پیشنهاد مناسبی برای از بین بردن جای جوش و لکه های صورت باشد.

تولید کلاژن تازه و مشخص شدن آخرین نتیجه بیش از 3 تا 6 ماه به طول می انجامد. پس روند بهبود تدریجی می باشد و بیمار می بایست 3 تا 6 ماه انتظار بکشد.

سیاهی دور چشم

سیاهی دور چشم هم یک نوع لک صورت به حساب می آید. سیاهی زیر چشم در نتیجه ی جمع شدن خون عروق زیر پوست می باشد. گرفتگی شبکه ی مویرگی پلک پایین دلایل متفاوتی می تواند داشته باشد.

اشک در حالت عادی از پلک داخل بینی تخلیه می گردد، ولی اگر به دلیل گرفتگی مزمن بینی در اثر حساسیت های فصلی، شکستگی سابق بینی یا انحراف بینی انسداد دیده شود، این تخلیه ها به خوبی انجام نگیرد و جریان خون پلک پایین کند گردد، حلقه ی آبی کبود دور چشم ها ایجاد می گردد که به کبودی آلرژیک معروف است.

اختلال در اکسیژن رسانی پلک پایین سبب می گردد که این کبودی از روی پوست نازک پلک قابل مشاهده است. کربوکسی تراپی شبکه ی مویرگی پلک های پایین را بهبود می بخشد و لایه ی کلاژنی موجود در پوست پلک پایین را تقویت می نماید.

وقتی که مقدار کمی گاز دی اکسید کربن در قسمت مورد نظر تزریق می گردد، جریان خون افزایش پیدا می کند و شبکه های مویرگی بهتری تشکیل می گردد که گردش خون را در طولانی مدت بهبود می بخشد.

سایه ی آبی رنگ پس از تزریق به وسیله ی کربوکسی تراپی با رنگ صورتی سالمی جایگزین می گردد. پوست پس از چند بار تزریق درخشندگی بیشتری می یابد که به طور تقریبی 6 ماه دوام می آورد.

نتیجه گیری

همه افراد برای جوان سازی و زیبایی به دنبال روش های مختلف و جدید هستند. در طول گذشت عمر و بالا رفتن سن صورت و بدن دچار پیری و چین و چروک می شود که برای برطرف کردن آن ها روش های زیادی وجود دارد. شاید خیلی ها از کرم های موضعی استفاده کنند

نتیجه گیری
نتیجه گیری

اما این کرم ها خیلی طول درمان طولانی دارند و گاهی جوابگو نخواهند بود، بنابراین اشخاص از عمل های جراحی مختلف استقبال می کنند که گاهی خیلی جواب می گیرند، اما گاهی اوقات هم امکان دارد جانشان به خطر بیفتد. روش های کم دردسر و آسان که نیازی به جراحی و بیهوشی ندارند خیلی وقت ها بهتر به نظر می رسد، که کربوکسی تراپی یکی از آن روش ها می باشد که خیلی کم خطر و کمک کننده است.

موضوع این مقاله نیز که کربوکسی تراپی برای از بین بردن لک های صورت اشاره دارد، توضیحاتی را در مورد چگونگی انجام این تزریق داده است.

همانطور که در متن اشاره شد کربوکسی تراپی با تزریق گاز دی اکسید کربن به زیر پوست انجام می شود که گازی بی خطر و بی بو می باشد. با جذب شدن گاز به پوست ترمیم صورت می گیرد،

برای ماندگاری بیشتر چندین جلسه کربوکسی تراپی انجام دهید

اما برای ماندگاری بیشتر می بایست طی چند جلسه کربوکسی تراپی انجام شود تا تزریق تا مدتی تثبیت بماند که معمولاً برای کربوکسی تراپی لک صورت حدود 4 تا 6 جلسه لازم می باشد.

پس پیشنهادی که این مقاله می تواند داشته باشد این است که برای زیبا سازی و جوانسازی پوست یکی از بهترین و ایمن ترین راه هاکربوکسی تراپی می باشد که هر جلسه ی آن هم کم تر از یک ساعت به طول می انجامد

برای ماندگاری بیشتر چندین جلسه کربوکسی تراپی انجام دهید
برای ماندگاری بیشتر چندین جلسه کربوکسی تراپی انجام دهید

زیرا تزریق آن هیچ گونه عکس العمل جانبی قابل ملاحظه ای از جمله بازتاب های آلرژیک را در پی نخواهد داشت و در مقایسه با دیگر متدهای کاربردی در دراماتولوژی زیبایی و آرایشی، کربوکسی تراپی خطر کم تری را به دنبال دارد و فعالیت های روزمره فرد مورد نظر  را محدود نمی کند.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با زر کلینیک:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید