میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

کربوکسی تراپی ساق پا
کربوکسی تراپی ساق پا

لیست موضوعات

کربوکسی تراپی ساق پا

کربوکسی تراپی ساق پا یکی از روش هایی است که می توان برای برطرف کردن مشکلات پوستی در این ناحیه از آن استفاده کرد و بهترین نتیجه را گرفت.

کربوکسی تراپی ساق پا
کربوکسی تراپی ساق پا

برای کسب اطلاعات لازم در مورد کربوکسی تراپی ساق پا می توانید به زر کلینیک مراجعه کنید و یا با شماره تلفن این کلینیک که در انتهای همین پست درج شذه است تماس بگیرید.

مشکلات و عارضه های پوستی انواع مختلفی دارند که در هر قسمت از بدن به شکل خاصی بروز پیدا می کنند، در ساق و ران پا مشکلات پوستی بیشتر به صورت سلولیت و چروک های ناشی از آن بروز می کنند.

رفع سلولیت در ناحیه پا به سادگی امکان پذیر نیست، چروک های ناشی از این مشکل حتی با رژیم غذایی و ورزش های سنگین نیز از بین نرفته و باقی می مانند. به خصوص در نوسانات شدید وزنی سلولیت و چروک های ناشی از سوزاندن چربی ها بیشتر خود را نشان می دهند.

روش انجام کربوکسی تراپی

روش انجام کربوکسی تراپی در زرکلینیک مطابق با بالاترین استانداردهای روز دنیاست و در زرکلینیک می توانید بالاترین کیفیت ممکن کربوکسی تراپی ساق پا را دریافت نمایید.

با کربوکسی تراپی ساق پا می توان به سادگی از مشکلات ناحیه خلاصی پیدا کرد

با کربوکسی تراپی ساق پا می توان به سادگی از مشکلات ناحیه خلاصی پیدا کرد. کربوکسی تراپی روشی کاملا ایمن است و هیچگونه عارضه ای ندارد. از طرفی نتیجه گیری از این روش در کوتاه ترین زمان ممکن رخ می دهد و از همان جلسه اول استفاده از این روش می توان نتایج و اثرات آن را مشاهده کرد.

در صورتی که شما نیز با مشکلات و عارضه های پوستی در ناحیه ساق پا مواجه هستید و برای برطرف کردن آن روش کربوکسی تراپی ساق پا را انتخاب کرده اید برای کسب اطلاعات بیشتر با ادامه این مقاله همراه باشید.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

مشکلات و عارضه های پوستی به چه دلایلی اتفاق می افتد؟

به منظور درمان مشکلات پوستی چه روش هایی وجود دارد؟

نشانه های پیری پوست چیست؟

بهترین شیوه رفع عارضه های پوستی چیست؟

سلولیت چیست؟

علل ایجاد سلولیت چه چیزهایی هستند؟

کربوکسی تراپی چیست؟

تاریخچه استفاده از کربوکسی تراپی به چه صورت است؟

کربوکسی تراپی به چه شیوه ای انجام می شود؟

به منظور انجام کربوکسی تراپی چه مواد و وسایلی مورد استفاده قرار می گیرند؟

مزایای استفاده از روش کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی چه کاربرد هایی دارد؟

به منظور بهبود نتایج پیش از کربوکسی تراپی چه اقداماتی مورد نیاز است؟

دوران نقاهت بعد از کربوکسی تراپی به چه صورت سپری می شود؟

کربوکسی تراپی ساق پا به چه صورت انجام می شود؟

چه افرادی به انجام کربوکسی تراپی ساق پا نیاز دارند؟

آیا جز جوانسازی برای مسائل دیگر نیز می توان از کربوکسی تراپی استفاده کرد؟

به منظور نتیجه گیری از کربوکسی تراپی ساق پا چند جلسه درمانی نیاز است؟

هزینه کربوکسی تراپی ساق پا به چه صورت محاسبه می شود؟

روش های مشابه کربوکسی تراپی کدامند و کربوکسی تراپی چه برتری هایی دارد؟

به جهت نتیجه گیری از کربوکسی تراپی ساق پا، تجربه پزشک چه میزان تاثیرگذار است؟

کدام بخش از بدن برای انجام کربوکسی تراپی مناسب تر است؟

چه افرادی نباید کربوکسی تراپی ساق پا را انجام دهند؟

عارضه های احتمالی بعد از کربوکسی تراپی ساق پا چیست؟

بعد از انجام کربوکسی تراپی بیمار چه وضعیتی خواهد داشت؟

 

مشکلات و عارضه های پوستی به چه دلایلی اتفاق می افتد؟

پوست، آیینه سلامتی انسان است. هر تغییری در وضعیت داخلی بدن در پوست نمایان می شود. تغذیه با مواد نامناسب، استرس و مشکلات روحی روانی، افزایش سن و… اولین نشانه های خود را در پوست بروز می دهند.

مشکلات پوستی که در این حالت اتفاق می افتد ممکن است چین و چروک، تیرگی پوست، ایجاد لک و جوش و اسکار باشد. با توجه به اینکه اولین قدم درمان هر چیزی، آشنایی با عوامل بروز آن است در این بخش به بررسی عللی که منجر به مشکلات پوستی می شوند خواهیم پرداخت.

مشکلات و عارضه های پوستی به چه دلایلی اتفاق می افتد؟
مشکلات و عارضه های پوستی به چه دلایلی اتفاق می افتد؟

افزایش سن

یکی از اتفاقات طبیعی و اجتناب ناپذیر که برای تمام افراد رخ می دهد افزایش سن است. با طی شدن روند طبیعی افزایش سن تغییراتی در بدن رخ می دهند. از جمله این تغییرات، کاهش حجم چربی ها در قسمت های مختلف بدن، به دلیل تغییر در فعالیت هورمون هاست.

کم شدن حجم چربی در بدن باعث ایجاد چروک در ناحیه خالی شده از چربی می شود. همچنین در اثر تغییر در رنگدانه های پوست که ناشی از افزایش سن است، پوست در نواحی مختلف بدن تیره تر می شود که این مورد نیز یکی از عارضه های پوستی است.

تغییرات شدید وزنی

یکی از دیگر از اتفاقات طبیعی که ممکن است در زندگی تمام افراد رخ دهد تغییرات وزنی است. با افزایش وزن توده چربی در بدن ذخیره می شود که باعث کشیدگی پوست می شود.

در اثر کاهش وزن، این توده از بین می رود، در این شرایط پوست در ناحیه ای که چربی وجود داشته جمع شده و ترک های پوستی یا چروک اتفاق می افتد. این مورد نیز به خصوص در کاهش وزن های شدید افتادگی های نامناسبی را در غبغب، ساق پا، بازوها و… به وجود می آورد.

حادثه

گاهی اوقات پوست در اثر حوادث دچار عارضه و مشکل می شود. از جمله عارضه های پوستی که در اثر حوادث رخ می دهند می توان به زخم شدن نواحی مختلف در اثر ضربه، بریدگی و… اشاره کرد.

در صورتی که زخم در سطح کمی اتفاق بیفتد بعد از جوش خوردن محل آن پوشیده می شود اما زخم هایی که در سطح و عمق زیاد به وجود می آیند معمولا بعد از جوش خوردن دچار گوشت اضافه یا در اصطلاح اسکار می شوند. این عامل به خصوص در محل بخیه ها بیشتر دیده می شود.

استرس

استرس نیز از جمله موارد اثرگذار در زیبایی و وضعیت پوست است. استرس و مشکلات روحی باعث کدر شدن پوست و تشدید روند پیری می شوند. همچنین در اثر افسردگی یا مشکلات روحی مسائلی مانند تغییرات وزنی رخ می دهد که اثرگذاری آن با چاقی و لاغری شدید یکسان است.

افرادی که به مشکلات روحی، به خصوص استرس دچار هستند ممکن است دچار خارش عصبی، نازک شدن پوست، تیرگی پوست و… شوند. با توجه به اینکه تمام مشکلات پوستی ظاهر افراد را تحت تاثیر قرار می دهند برطرف کردن آن و رسیدگی به درمان اینگونه مشکلات مسئله مهم برای تمام افراد است.

استرس
استرس

به منظور درمان مشکلات پوستی چه روش هایی وجود دارد؟

مشکلات و عارضه های پوستی در صورت عدم درمان و کنترل می توانند به سرعت تشدید پیدا کرده و به عارضه های جدی تبدیل شوند. به عنوان مثال در صورت چروک زودرس ناشی از افزایش سن یا لاغری شدید، چروک ها عمیق تر و وسیع تر می شوند و در صورت عدم درمان به موقع به مرحله ای می رسند که تمام سطح پوست را درگیر می کنند.

این عارضه ها به خصوص در صورتی که در اندام هایی مانند صورت، ساق پا یا بازوها که در برخی لباس ها پوشانده نمی شوند اتفاق بیفتند ظاهری نازیبا برای فرد ایجاد کرده و اعتماد به نفس وی را تحت تاثیر قرار می دهند.

بوتاکس

تزریق بوتاکس را می توان یکی از روش های شناخته شده در زمینه جوانسازی پوست و برطرف کردن آرزه های پوستی دانست. البته به دلیل شیوه انجام این کار معمولاً تلاش و مشکلات زیادی ممکن است در طول تزریق و بعد از آن به وجود آید.

در بوتاکس ماده خاصی مورد استفاده قرار می گیرد که باعث فلج شدن ناحیه تزریق شده می شود که این فلجی باعث از بین رفتن چین و چروک ها و همچنین صافی صورت یا هر قسمت از بدن که تحت تاثیر قرار گرفته باشد میشود.

تزریق بوتاکس باید به طور دوره‌ای تمدید شود در غیر این صورت به دلیل فلج شدن ناحیه تحت تزریق افتادگی پوست به شکل محرزی اتفاق می افتد.

اندولیفت

از دیگر روش هایی که برای جوان سازی و زیبایی پوست از آن استفاده می شود روش اندولیفت است که نوعی لیزر درمانی می باشد. در این نوع از جوانسازی پوست لیزر که از یک فیبر نازک نوری تشکیل شده است است وارد پوست شده و به لایه های عمیق پوست نفوذ پیدا می کند.

کاربرد لیزر افزایش کلاژن سازی و از بین بردن چربی هاست بنابراین برای افرادی که در اثر از دست دادن چربی دچار افتادگی پوست و چروک شده باشند چندان کاربردی نمیباشد.

هایفوتراپی

از دیگر روشهای استفاده از امواج برای درمان عارضه های پوستی هایفوتراپی می‌باشد. اساس کار هایفوتراپی تا حد زیادی مشابه لیزر درمانی و اندولیفت است.

در این روش نیز امواج متمرکز به یک قسمت از بدن وارد شده و با ایجاد انرژی کلاژن سازی را تحت تاثیر قرار می دهند. این دو روش بیشتر برای افرادی که پوست آنها دارای چربی زیادی است یا هنوز قابلیت انعطاف پذیری پوست از بین نرفته مناسبتر می باشد.

کربوکسی تراپی

از دیگر روش های جوانسازی پوست، که امروزه بیشتر از سایر روش ها مورد توجه قرار می گیرد کربوکسی تراپی می باشد. دلیل طرفداری بیشتر از این روش در میان سایر جراحی های زیبایی اثر طولانی مدت تر و همچنین کاربردهای وسیع تری است که روش کربوکسی تراپی دارد.

کربوکسی تراپی نه تنها برای از بین بردن چربی در ناحیه مورد نظر بلکه برای تحریک سلول ها و افزایش فعالیت آن ها نیز کاربردی می باشد که در نتیجه آن علاوه بر درمان چین و چروک ها، تیرگی های پوستی نیز برطرف می شوند.

کربوکسی تراپی
کربوکسی تراپی

نشانه های پیری پوست چیست؟

بالا رفتن سن به عنوان اولین عارضه اجزای تشکیل دهنده پوست را تحت تاثیر قرار می دهد. دو نوع پروتئین به نام های کلاژن و الاستین در پوست وجود دارند که باعث انعطاف پذیری پوست و جوان ماندن آن می شوند.

با افزایش سن به خصوص در صورت فعالیت هایی مانند سیگار کشیدن یا عدم تغذیه مناسب این دو پروتئین در بدن کاهش پیدا کرده و لایه های پوست را تحت تاثیر قرار می دهند.

پوست انسان از سه لایه مختلف تشکیل شده است که در اثر پیری هر کدام از این لایه ها تحت تاثیر قرار گرفته و در نهایت منجر به ایجاد ظاهر نازیبا و علائم مختلفی در پوست می شوند. در این قسمت از مقاله کربوکسی تراپی برای ساق پا، به معرفی نشانه های مهم پیری پوست خواهیم پرداخت.

چین و چروک

چین و چروک های پوستی که اصلی ترین نشانه پیری هستند ممکن است حتی از سنین پایین تر در پوست ظاهر شوند. به عنوان مثال بسیاری از افراد از حدود ۲۵ سالگی چروک های ریز در اطراف چشم یا لب های خود را مشاهده می کنند که درصورت عدم رسیدگی این چروک ها عمیق تر شده و ماندگار می‌شوند.

اغلب چین و چروک هایی که در پوست ظاهر می‌شوند در سنین جوانی در اثر حرکت دادن عضلات صورت رخ می دهند و با تغییر وضعیت از بین می روند اما در افزایش سن و پا گذاشتن به دوران پیری این جلوه ها ماندگار شده و بدون حرکت دادن عضلات صورت نیز در پوست باقی می مانند.

کاهش حجم

همانطور که گفته شد در اثر پیری کلاژن سازی و الاستین در بدن که محل اصلی ذخیره آن زیر پوست است کاهش پیدا می‌کنند. کاهش این دو ماده باعث شل شدن و افتادگی پوست می‌شوند به خصوص در محل هایی که استخوان بدن حفره مانند بوده و با چربی ها پر شده باشد این افتادگی بیشتر مشخص می‌شود مانند اطراف چشم یا گونه ها. افتادگی ها همچنین ممکن است در اثر از بین رفتن چربی زیر پوست باشد که به هر حال ایجاد حالتی نامناسب در ظاهر پوست می کنند.

غیر قابل ارتجاع شدن پوست

یکی از ویژگی‌های مهم پوست انسان خاصیت کشسانی و ارتجاعی بودن آن است. این ویژگی کمک می کند که در زمان ایجاد زخم ها پوست جوش خورده و به حالت عادی خود بازگردد.

همچنین در تغییرات وزنی و غیره نیز پوست هایی که حالت کشسانی بالایی دارند زودتر شکل عادی خود بازگشت و عارضه های پوستی در آنها کمتر مشاهده می شود. این مشکل که ممکن است هم در اثر از بین رفتن چربی و هم در اثر تخریب کلاژن ها اتفاق می افتد پوست را بسیار خشک کرده و ایجاد حالت شکنندگی می کند.

تغییر در لایه های پوست

پوست از چند لایه تشکیل شده که لایه های زیرین آن محل اصلی تولید کلاژن و الاستین و لایه میانی باعث فرم دهی و ثابت‌ماندن شکل پوست می‌شود همچنین این لایه بیشتر از سایر قسمت ها دارای آب میان بافتی میباشد.

در نهایت لایه بالایی پوست که از چند لایه سلول تشکیل شده است حساس ترین لایه پوست را تشکیل داده و معمولاً شامل سلولهای مرده و مشکلات عارضه های پوستی می باشد.

گاهی اوقات به دلایل مختلف مانند بیماری و عدم رسیدگی به پوست این لایه ها تحت تاثیر قرار گرفته و با ایجاد تغییرات در آنها مشکلات زیادی برای پوست به وجود می آید‌.

 

تغییر در لایه های پوست
تغییر در لایه های پوست

بهترین شیوه رفع عارضه های پوستی چیست؟

همان طور که گفته شد عارضه های پوستی انواع مختلفی دارند که شایع ترین آن ها چروک و افتادگی های پوست است. به منظور درمان این نوع عارضه ها روشی درمانی به نام جوانسازی پوست وجود دارد که خود از روش های مختلفی تشکیل شده است که در بخش های قبل به برخی از آن ها به طور مختصر توضیح داده شد.

همان طور که گفته شد برخی از روش های جوانسازی پوست تنها نوع خاصی از مشکلات پوستی را برطرف کرده و علی رغم نتیجه مناسب عوارضی را نیز به همراه دارند.

بهترین شیوه برای رفع عارضه و مشکلات پوستی روشی است که کمترین عارضه را به همراه داشته باشد و با استفاده از آن طیف وسیعی از مشکلات پوستی برطرف شوند.

کربوکسی تراپی در درمان های زیبایی و جوانسازی پوست

علی رغم عمر کوتاه استفاده از کربوکسی تراپی در درمان های زیبایی و جوانسازی پوست، این روش خیلی زود توانست جایگاه خود را در میان جراحی های زیبایی پیدا کرده و جایگزین بسیاری از روش های قدیمی شود.

کربوکسی تراپی تمام فاکتورهای یک روش خوب برای جراحی زیبایی را داراست همچنین با استفاده از آن می توان بسیاری از مشکلات پوستی را بدون نگرانی از عارضه و مشکلات بعدی برطرف کرد.

کربوکسی تراپی بسیار ساده انجام می شود و چون اثرگذاری آن بیشتر در لایه رویی و میانی است آسیبی درونی نداشته و تاثیرگذاری آن زودتر از سایر روش ها مشاهده می شود.

همچنین کربوکسی تراپی انواع مختلفی دارد که برای تمام قسمت های بدن قابل استفاده می باشد، به عنوان مثال کربوکسی تراپی ساق پا، کربوکسی تراپی به منظور لاغری، کربوکسی تراپی رفع خط اخم و…

کربوکسی تراپی در درمان های زیبایی و جوانسازی پوست
کربوکسی تراپی در درمان های زیبایی و جوانسازی پوست

 

سلولیت چیست؟

یکی از مشکلات و عارضه های پوستی سلولیت می باشد. سلولیت بیشتر از همه قسمت های بدن در پاها ظاهر می شود. با توجه به اینکه پا قلب دوم انسان هاست، برخورداری از ظاهر زیبا به اندازه سلامت داخلی آن حائز اهمیت می باشد. سلولیت در پا ظاهری بسیار نازیبا به خصوص در ران و ساق پا ایجاد می کند.

این مشکل گاهی اوقات به حدی جدی می شود که افراد از پوشیدن هر لباسی که پای آن ها را به نمایش می گذارد خودداری می کنند. برطرف کردن سلولیت به هیچ عنوان کار ساده ای نیست و با ورزش یا رژیم غذایی نمی توان آن را از بین برد. بهترین روش برای درمان سلولیت، کربوکسی تراپی ساق پا و قسمت هایی است که دچار این عارضه شده اند.

تعریف سلولیت

سلولیت که با نام های پوست پرتقالی یا حفره پنیری نیز معرفی می شود حالتی از مشکلات پوستی است که در آن، پوست برآمدگی های ریز و وسیع پیدا می کند.

همچنین ممکن است در برخی قسمت ها پوست دچار گودی شود. از نظر اندازه این برآمدگی و گودی ها بسیار کوچک هستند اما چون در سطح وسیع ظاهر می شوند باعث بد جلوه شدن ناحیه دارای سلولیت می شوند. این مشکل به خصوص در پاها باعث ظاهر نامناسب می شود. به عبارتی اندامی که بیشتر و شدیدتر درگیر سلولیت و مشکلات آن می شود پا می باشد.

علائم سلولیت

اولین علامت سلولیت ناهموار شدن سطح پوست است. این عارضه در مراحل ابتدایی کاملا مشهود نیست و در صورت خفیف بودن با فشار دادن ناحیه درگیر در دست برآمدگی ها مشخص می شوند.

در صورتی که سلولیت به موقع درمان نشود خیلی زود به مراحل شدید رسیده و از جمله علائم آن در مرحله شدید سلولیت پوستی می توان به گودی ها و برآمدگی های گره خورده و یک پارچه اشاره کرد.

بیشترین قسمت بدن که درگیر سلولیت می شود ران پا، ساق پا و اطراف باسن است. با این حال ممکن است سلولیت را در قسمت هایی مانند زیر شکم و بازوها نیز مشاهده کرد که این نواحی بیشتر در افرادی که اضافه وزن بالا داشته یا تغییرات شدید وزنی داشته اند مشاهده می شود.

علائم سلولیت
علائم سلولیت

علل ایجاد سلولیت چه چیزهایی هستند؟

سلولیت در تمام افراد رخ می دهد. حتی افرادی که دارای وزن نرمال بوده و تغییرات وزنی زیادی نداشته اند نیز ممکن است دچار سلولیت شوند. به عبارتی اکثریت افراد نوع خفیف سلولیت را دارا هستند، به همین دلیل نمی توان علتی را به طور دقیق برای ایجاد سلولیت در بدن دانست. با این حال برخی مسائل می توانند آن را تشدید کرده و از حالت خفیف و غیرقابل مشاهده به حالت شدید و کاملا مشهود برسانند.

تخریب یا تغییر وضعیت در بافت چربی

پوست از طریق رشته هایی مخصوص از بافت اصلی به عضلات زیرین خود متصل می شود. به طور کل در بدن تمام افراد مقداری بافت چربی وجود دارد، در برخی افراد اما تجمع چربی در میان بافت اصلی یا همبندی و عضلات زیرین بیشتر می شود.

هنگامی که تجمع چربی در این قسمت ها افزایش پیدا کند باعث کشیدگی بافت ها شده و پوست به سمت بالا کشیده می شود. با این حال رشته هایی که بافت ها و عضلات پوست را به هم متصل کرده اند در جای خود باقی مانده و این عامل باعث ایجاد ناهمواری در سطح پوست می شود که در اصطلاح سلولیت نامیده می شود. به همین دلیل اولین عامل ایجاد  آن را می توان تجمع و ذخیره نامنظم چربی ها دانست.

مشکلات هورمونی

از دیگر مسائلی که ممکن است باعث ایجاد سلولیت شده یا سلولیت را تشدید کنند مشکلات هورمونی می باشند. مشکلات هورمونی به شکل های مختلفی ایجاد سلولیت کرده و عارضه های پوستی را منجر می شوند.

از جمله مشکلاتی که در اثر هورمون های نامنظم به وجود می آیند می توان به تجمع نامناسب چربی اشاره کرد. همچنین مشکلات هورمونی باعث تغییر در ساختار پوست، رنگ، مقاومت، حالت ارتجاعی و… می شود که هر کدام از این عوامل ممکن است به تنهایی باعث ایجاد یا تشدید سلولیت شوند.

مشکلات هورمونی
مشکلات هورمونی

کربوکسی تراپی چیست؟

در بخش های پیشین مقاله کربوکسی تراپی ساق پا در مورد روش های مختلف جوانسازی پوست صحبت شد. همچنین گفته شد که به دلایل زیادی کربوکسی تراپی بهترین شیوه برای جوانسازی و درمان مشکلات و عارضه های مختلف پوستی می باشد.

با این حال ممکن است بسیاری از افراد با این روش آشنایی نداشته باشند و این عدم آشنایی منجر به انتخاب روش مناسب و صرف هزینه زیاد و نتیجه گیری کم شود.

اهمیت جوانسازی پوست

پوست تاثیر بسیار زیادی در زیبایی افراد دارد. گاهی اوقات افراد به دلیل ظاهر نامناسب در پوست خود از حضور در اجتماعات خودداری می کنند.

پوست زیبا اعتماد به نفس فرد را افزایش داده و این افزایش اعتماد به نفس منجر به ایجاد روحیه مناسب می شود. متداول ترین عارضه پوستی که در تمام افراد در بازه زمانی خاص رخ می دهد پیر شدن پوست است که به طور مفصل در مورد اثرات و نشانه های آن صحبت شد.

پیری پوست را می توان به شیوه های مختلفی برطرف کرد که به مجموع آن ها جوانسازی گفته شده و کربوکسی تراپی یکی از آن هاست. در گذشته که ابزار پزشکی به گستردگی حال نبود از منابع طبیعی برای جوانسازی و زیبایی پوست استفاده می شد امروزه اما با به کارگیری همان منابع در قالب تجهیزات استفاده راحت تر و موثرتر گردیده است.

تعریف کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی یکی از شیوه های جوانسازی پوست است. کربوکسی تراپی ساق پا، رفع غبغب، گودی چشم و… از انواع قسمت هایی هستند که می توان این روش را برای بهبود وضعیت آن ها به کار برد. در کربوکسی تراپی از گاز دی اکسید کربن یکی از گازهای موجود در بدن با شدت کم است استفاده می شود و در اثر فعل و انفعالات رخ داده در بدن، در اثر مصرف این گاز پوست جوان شده و بسیاری از عارضه های آن درمان می شوند.

تعریف کربوکسی تراپی
تعریف کربوکسی تراپی

تاریخچه استفاده از کربوکسی تراپی به چه صورت است؟

همان طور که گفته شد کربوکسی تراپی برگرفته از یکی از شیوه های طبیعی جوانسازی پوست است که در گذشته مورد استفاده قرار می گرفت. این شیوه در طول زمان با تغییرات مختلف به شکل امروزی در آمده و به شیوه مدرن از آن برای برطرف کردن عارضه های پوستی استفاده می شود.

کربن تراپی به صورت طبیعی

در قدیم امکانات به شکل حال نبود. به عنوان مثال امکان حفر چاه و… برای برطرف کردن نیاز به آب وجود نداشت، به همین منظور از تمام بخش هایی که آب را در خود جمع کرده یا تولید می کردند برای بخشی از نیازها استفاده می شد. به عنوان مثال از آب چشمه های آب معدنی برای استحمام استفاده می شد.

برخی از چشمه های آب معدنی دارای کربن دی اکسید بودند. در مناطقی که آب آن ها دارای این عنصر بود معمولا زخم ها زودتر بهبود پیدا می کردند و افراد کمتر به عارضه های پوستی دچار می شدند.

افراد ساکن در این مناطق پوست روشن تری داشته و دیرتر به چین و چروک دچار می شدند. تحقیقات نشان داد که علت این ویژگی در پوست این افراد وجود عنصر کربن دی اکسید در آب بوده است.

کربوکسی تراپی برای جراحی ها

بعد از کشف این ویژگی از دی اکسید کربن، تلاش شد که از آن در جهت کمک های درمانی نیز استفاده شود. اولین کاربرد کربوکسی تراپی یا دی اکسید کربن در انجام جراحی ها برای بهبود سریع تر محل بخیه، تمیز کردن اندام های داخلی از خون حین جراحی و جلوگیری از خونریزی شدید که مانع کار جراح می شود و… بوده است. تا مدت ها کربوکسی تراپی برای تکمیل جراحی ها، یا برای بی حسی ورزشکاران مورد استفاده قرار می گرفت.

کربوکسی تراپی برای جوانسازی

بعد از آن پزشکان کشف کردند که می توان گاز دی اکسید کربن را برای جوانسازی و برطرف کردن اثرات پیری نیز مورد استفاده قرار داد. این کشف زمانی رخ داد که افرادی که در درمان ها و حین جراحی تحت استفاده از کربوکسی تراپی قرار گرفته بودند کمتر از سایرین دچار چروک های پوستی می شدند که این عامل نشان دهنده اثر کربن دی اکسید بر پوست بود. با گذشت زمان، از این روش برای حل و برطرف کردن عارضه های پوستی نیز استفاده شد.

امروزه اصلی ترین استفاده ازکربوکسی تراپی ساق پا، کربوکسی تراپی لاغری و به طور کل تمام اقدامات مربوط به جوانسازی پوست می باشد.

کربوکسی تراپی برای جوانسازی
کربوکسی تراپی برای جوانسازی

کربوکسی تراپی به چه شیوه ای انجام می شود؟

روش انجام کربوکسی تراپی به گونه ای است که عوارض ناشی از آن بسیار محدود می باشند. رایج ترین عارضه استفاده از کربوکسی تراپی ورم و قرمزی در ناحیه تزریق است و تا کنون عارضه جدی تری از این عمل گزارش نشده است.

آشنایی با شیوه انجام کربوکسی تراپی یکی از راه های اطمینان از انتخاب می باشد. در این بخش از مقاله کربوکسی تراپی ساق پا در مرود روش انجام کربوکسی تراپی و فرآیندی که برای انجام این عمل صورت می گیرد توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد.

انتخاب محل تزریق

در درجه اول نیاز است که محل تزریق کربوکسی تراپی به طور دقیق مشخص شود. این کار به دلایل مختلفی انجام می شود. مهم ترین دلیل انتخاب و تعیین محل دقیق، مشخص کردن میزان کربن دی اکسید مورد نیاز برای تزریق می باشد.

هرچقدر سطح انتخابی وسیع تر باشد دی اکسید کربن بیشتری برای تزریق مورد نیاز است. به عنوان مثال کربوکسی تراپی ران پا، نسبت به کربوکسی تراپی ساق پا میزان دی اکسید کربنی بیشتری نیاز دارد.

آماده سازی دستگاه

بعد از انتخاب دقیق محل تزریق نیاز است که دستگاه کربوکسی تراپی که حاوی یک کپسول گاز دی اکسید کربن و لوله مخصوصی است که این کپسول را به سرنگ وصل می کند می باشد آماده شود.

در آماده سازی، میزان کربن دی اکسیدی که باید از دستگاه خارج شود، به علاوه زمانی که این تزریق نیاز دارد مشخص می شود. البته این مورد در مورد دستگاه های دیجیتال است و در دستگاه های با تنظیم دستی قطع و وصل دستگاه به وسیله خود پزشک انجام می گیرد.

تزریق دی اکسید کربن

در نهایت بعد از آماده سازی دستگاه و محل تزریق، کربن دی اکسید با مقدار مشخص به محل آماده شده تزریق می شود. بعد از تزریق این ماده فعل و انفعالات داخلی بدن به منظور جوانسازی پوست آغاز می شوند.

تزریق دی اکسید کربن
تزریق دی اکسید کربن

به منظور انجام کربوکسی تراپی چه مواد و وسایلی مورد استفاده قرار می گیرند؟

برای انجام عمل کربوکسی تراپی دستگاه های زیادی مورد نیاز نیست. بر خلاف بسیاری از روش ها که نیاز به آماده سازی پوست قبل از انجام عمل و بعد از آن دارند کربوکسی تراپی را می توان بدون آمادگی به خصوصی انجام داد و محدودیتی در انجام این فرآیند وجود ندارد.

کپسول دی اکسید کربن

اولین دستگاه مورد نیاز برای انجام کربوکسی تراپی کپسول دی اکسید کربن می باشد. این کپسول که به دستگاه اصلی متصل می شود حاوی گاز دی اکسید کربن می باشد که برای انجام عمل مورد استفاده قرار می گیرد.

کپسول های گاز دی اکسید کربن به گونه ای طراحی می شوند که امکان قطع و وصل آن به موقع وجود داشته باشد. با توجه به اینکه اصلی ترین ماده در انجام کربوکسی تراپی کربن دی اکسید است در صورتی خالی شدن این کپسول باید فورا به پر کردن آن اقدام کرد تا در حین انجام کربوکسی تراپی ایجاد مشکل نکند.

دستگاه مخصوص

هم چنین در انجام این روش به دستگاه مخصوصی نیز مورد نیاز است که قطع و وصل تزریق کربن و مدت زمان استفاده از آن را مشخص کند.

به عنوان مثال در صورتی که نیاز باشد کپسول با یک سرعت مشخص تزریق شود این مورد باید در دستگاه تعیین شده تا قابل انجام شود. دستگاه مخصوص همچنین واسط میان سرنگ و کپسول کربن دی اکسید نیز می باشد.

سرنگ مناسب

در نهایت برای ورود کربن دی اکسید به بدن نیاز به سرنگ مخصوصی است که به دستگاه و کپسول وصل بوده و بعد از دریافت کربن دی اکسید آن را به ناحیه مشخص تزریق می کند.

سرنگ مناسب
سرنگ مناسب

مزایای استفاده از روش کربوکسی تراپی چیست؟

هرچند کربوکسی تراپی روشی چندان قدیمی نیست اما از ابتدای استفاده توانست طرفداران زیادی را به خود جلب کند. امروزه محبوبیت کربوکسی تراپی به حدی است که بیشتر افراد برای درمان مشکلاتی که با پوست آن ها در ارتباط است به عنوان اولین روش از کربوکسی تراپی استفاده می کنند. یکی از عوامل مهم در این محبوبیت مزایای مختلفی است که روش کربوکسی تراپی دارا می باشد.

تنوع زیاد در کاربردها

برخلاف بسیاری از روش های جوانسازی و زیبایی پوست کربوکسی تراپی روشی است که می توان اقدامات مختلف زیبایی را به وسیله آن انجام داد. به عنوان مثال کربوکسی تراپی ساق پا برای برطرف کردن سلولیت، افتادگی و رفع چین و چروک در این ناحیه مورد استفاده قرار می گیرد،

از طرفی می توان تیرگی های این بخش یا هر قسمتی از بدن را نیز با کربوکسی تراپی برطرف کرد و همچنین امکان کاهش سایز و کم شدن چربی ها نیز در اثر استفاده از کربوکسی تراپی وجود دارد. این تنوع بالا باعث می شود که کربوکسی تراپی به یکی از روش های محبوب زیبایی تبدیل شود.

خطر کم

از دیگر مزایای کربوکسی تراپی نسبت به سایر روش ها می توان به خطر کم استفاده از این روش اشاره کرد. برخلاف سایر جراحی های زیبایی مانند تزریق بوتاکس که منجر به فلج شدن عضلات می شود کربوکسی تراپی نه تنها خطر و عارضه ای ندارد بلکه تا حدودی حالت درمانی داشته و جز بهبود وضعیت پوست، سلول های زیرین را نیز به وضعیت بهتری دچار می کنند.

زود بازده بودن

کربوکسی تراپی برخلاف بسیاری از روش ها بسیار زود بازده است. بیشتر افرادی که از کربوکسی تراپی ساق پا یا سایر قسمت ها استفاده کرده اند اثرات این روش را در جلسات اول یا دوم استفاده مشاهده کرده اند. به دلیل تزریق دی اکسید کربن در لایه نزدیک به سطح، اثرات ناشی از آن زودتر از سایر روش ها مشاهده می شود.

بازگشت دیرتر

یکی از مشکلات مهم در کربوکسی تراپی یا هر روش زیبایی بازگشت به شرایط اولیه و نیاز به تمدید است. در کربوکسی تراپی بازگشت دیرتر اتفاق می افتد. گاهی اوقات با رعایت نکات مهم بعد از انجام این عمل ممکن است اثرات آن تا یک سال در پوست باقی بمانند.

ساده

از دیگر مزایای مهم  کربوکسی تراپی سادگی انجام آن است. روش هایی مانند هایفو یا بوتاکس علاوه بر پیچیدگی نیاز به زمان طولانی برای نتیجه اولیه دارند در حالیکه در کربوکسی تراپی با جلسه اول بخش زیادی از کار انجام شده و بسته به سطح ممکن است در یک جلسه کار به اتمام برسد.

ساده
ساده

کربوکسی تراپی چه کاربرد هایی دارد؟

کربوکسی تراپی در کنار مزایای مختلف، کاربردهای مختلفی نیز دارد. در واقع تنوع کاربردهای این روش یکی دیگر از مزایای مهم آن هستند که در این قسمت مقاله کربوکسی تراپی ساق پا به برخی از مهم ترین کاربردهای آن اشاره خواهیم کرد.

جوانسازی پوست

جوانسازی پوست اولین و اصلی ترین کابرد کربوکسی تراپی است. در واقع تمام افرادی که از این روش استفاده می کنند بیش از هرچیز به دنبال جوانسازی پوست از طریق تزریق کربن دی اکسید می باشند. تزریق کربن دی اکسید، باعث از بین رفتن چین و چروک های موجود در پوست می شود.

این اتفاق به دلیل واکنش سلول ها به کربن دی اکسید می شود. در حالت عادی بدن انسان اکسیژن را جذب کرده و دی اکسید کربن را دفع می کند.

در تزریق دی اکسید کربن، برای دفع سریع تر دی اکسید کربن سلول ها بیشتر واکنش نشان می دهند که این عامل در برطرف کردن چروک ها و علائم پیری نقش دارد.

افزایش خون رسانی در بدن

کربوکسی تراپی هم چنین خون رسانی در بدن را افزایش داده و باعث بهبود عملکرد جریان خون در بدن می شود. همان طور که گفته شد با تزریق کربن دی اکسید سلول ها فعالیت بیشتری پیدا می کنند.

این فعالیت در سلول های خونی باعث گشاد شدن عروق و جریان خون روان تر می شود که در نهایت با بهبود گردش خون پوست شاداب تر شده ووضعیت بهتری پیدا می کند. این مسئله همچنین به علت شدت گیری عملکرد سلول های دفاعی بدن که بخش زیادی از آن ها در خون است نیز می باشد.

بهبود انعطاف پذیری پوست

جریان خون بهتر و فعالیت بیشتر سلول ها در زیر پوست همچنین بهبود انعطاف پذیری و خاصیت کشسانی پوست را نیز منجر می شوند. در اثر تزریق دی اکسید کربن و واکنش سلول ها، کلاژن سازی در پوست نیز تحت تاثیر قرار می گیرد.

رفع تیرگی

سطح رویی پوست، از لایه ای سلول تشکیل شده است که بخشی از آن ها مرده هستند و رنگ تیره تری نسبت به سایر سلول ها دارند. با تزریق کربن دی اکسید این سلول های تیره از بین رفته و جایگزین آن ها سلول های جوان و فعال لایه های میانی می شوند. همچنین بهبود گردش خون نیز باعث بهبود وضعیت رنگدانه ها و در نتیجه رفع تیرگی پوست می شود.

رفع تیرگی
رفع تیرگی

به منظور بهبود نتایج پیش از کربوکسی تراپی چه اقداماتی مورد نیاز است؟

علی رغم سادگی روش کربوکسی تراپی، این عمل نیز با مراقبت ها و اقدامات خاص نتیجه گیری بهتر و سریع تری خواهد داشت. بخشی از اقدامات برای بهبود نتیجه گیری از کربوکسی تراپی باید پیش از انجام روش صورت گیرند و برخی مراقبت ها نیز بعد از انجام کربوکسی تراپی برای تسریع نتیجه گیری و ماندگاری بیشتر نتیجه مورد نیاز هستند.

انتخاب پزشک مناسب

انجام کربوکسی تراپی توسط پزشک مخصوص انجام می شود. به همین دلیل نیاز است که پیش از اقدام به این کار در زمینه انتخاب پزشک تحقیقات مناسبی کرد و با پزشکان مختلفی که در این زمینه فعالیت می کنند مختصر آشنایی پیدا کرد.

سابقه پزشک، تجربه مراجعه کنندگان و… باید به طور کامل بررسی شود. همچنین برای برخی افراد جنسیت پزشک حائز اهمیت است که در صورت بودن در این گروه این مورد نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

انجام دقیق معاینات

بعد از انتخاب پزشک و انجام مشورت های اولیه به منظور شیوه انجام و زمان انجام کربوکسی تراپی نیاز است که معاینات و آزمایشاتی پیش از انجام کربوکسی تراپی صورت گیرد.

معاینات در زمینه اطمینان از سلامت پوست مانند عدم وجود عفونت و… انجام می گیرند. آزمایشات نیز برای اطمینان پزشک از عدم حساسیت به کربن دی اکسید مورد نیاز می باشند.

همچنین ممکن است بسته به شرایط خاص بیمار، پزشک برخی آزمایشات به خصوص را برای بیماران مشخص کند که تمام این موارد برای نتیجه گیری بهتر و بیشتر از کربوکسی تراپی می باشند.

بسته به نوع آزمایشات ممکن است بیمار داروی خاصی مصرف کرده که نسبت به دی اکسید کربن آلرژی زا باشد. در این صورت پیش از انجام کربوکسی تراپی تا مدت زمان مشخص نیاز است که مصرف دارو متوقف شود.

نظافت کامل پیش از انجام کربوکسی تراپی

بعد از کربوکسی تراپی معمولا تا چند روز نباید استحمام انجام شود. به همین دلیل توصیه بیشتر پزشکان، استحمام و نظافت کامل بدن پیش از انجام کربوکسی تراپی است. این مورد هم به بهداشت و هم به نتیجه بهتر از کربوکسی تراپی کمک می کند.

نظافت کامل پیش از انجام کربوکسی تراپی
نظافت کامل پیش از انجام کربوکسی تراپی

دوران نقاهت بعد از کربوکسی تراپی به چه صورت سپری می شود؟

در طی یک جراحی زیبایی، به هر منظور و با هر روشی برخی مراقبت ها پیش از انجام روش و برخی مراقبت ها بعد از انجام روش مورد نیاز می باشند. مراقبت های قبل از انجام عمل زیبایی برای نتیجه گیری بهتر و کم کردن عوارض روش و مراقبت های بعد از انجام جراحی برای تسریع بروز نتایج و افزایش ماندگاری صورت می گیرند.

عدم استحمام

در مورد کربوکسی تراپی یکی از مراقبت های مهم عدم استحمام است. رطوبت سطح پوست، باعث باز شدن منافذ می شود و این اتفاق نیز منجر به از بین رفتن و خارج شدن سریع تر کربن دی اکسید از بدن می شود و در نهایت در نتیجه کربوکسی تراپی اثر منفی خواهد گذاشت.

به منظور جلوگیری از این مسئله باید حداقل تا 48 ساعت بعد از کربوکسی تراپی از استحمام جلوگیری کرد. به خصوص دوش گرفتن با آب ولرم باید تا چند روز بعد از انجام روش انجام نشده و در صورت نیاز و ضرورت اینکار تنها از دوش آب سرد برای مدت زمان کوتاه استفاده شود.

استفاده منظم از داروهای تجویز شده

ممکن است برای تسریع نتیجه گیری نیاز به استفاده از کرم یا لوسین های مخصوصی باشد. همچنین در افرادی که پوست حساس و نازک دارند ممکن است برای جلوگیری از عوارضی همچنین کبودی، قرمز شدن و تورم پوست نیاز به استفاده از کرم های مخصوص باشد که توسط پزشک تجویز می شوند. برای تسریع نتیجه گیری از کربوکسی تراپی و کاهش عوارض مصرف داروهای تجویز شده باید به طور دقیق و کامل انجام شود.

کنترل میزان و شدت فعالیت ها

فعالیت بدنی زیاد باعث بالا رفتن سرعت جریان خون شده، همچنین تعرق بدن در فعالیت بالا افزایش پیدا می کند که این موارد نیز باعث از بین رفتن کربن دی اکسید تزریق شده به بدن شده و اثرات کربوکسی تراپی را کاهش می دهد. بهتر است بعد از انجام کربوکسی تراپی از فعالیت های بدنی سنگین که باعث تعرق بیشتر می شوند خودداری شود.

مراجعه جهت ویزیت پزشک در موعد مقرر

برای بررسی اثرات کربوکسی تراپی، نیاز به تجدید این کار و افزایش ماندگاری باید بعد از انجام روش به طور منظم به پزشک مراجعه کرد. به خصوص در قسمت هایی از بدن که کربوکسی تراپی باید در چند جلسه انجام شود بهتر است برای بررسی نتیجه جلسه قبلی و تعیین کردن تایم مجدد کربوکسی تراپی مراجعه به پزشک در زمان مناسب و درست انجام شود.

کربوکسی تراپی ساق پا به چه صورت انجام می شود؟

ساق پا یکی از قسمت های بدن است که ظاهر نازیبای آن چه برای زنان و چه برای مردان آزاردهنده می باشد. گاهی اوقات ظاهر نامناسب در این قسمت از بدن به حدی آزاردهنده می شود که فرد از پوشیدن لباس هایی که این بخش از بدن را مشخص می کند، خودداری می کند. این مورد در دراز مدت باعث بروز مشکلات مختلفی می شود که یکی از آن ها کم کردن اعتماد به نفس افراد است.

کربوکسی تراپی ساق پا

یکی از مشکلات ساق پا، تجمع چربی در این قسمت است. به خصوص با توجه به اینکه این ناحیه عضلانی تر از سایر قسمت هاست با تجمع مقدار کمی چربی ظاهر نامناسبی پیدا می کند.

در افرادی که قد کوتاهی دارند تجمع چربی در عضله ساق پا باعث مشکلاتی مانند کوتاه تر دیده شدن قد، عدم امکان استفاده از شلوارهای خاص و… می شود. درمان ساق پا عضلانی با روش هایی مانند رژیم و ورزش امکان پذیر نیست.

به خصوص که با ورزش کردن چربی ها تبدیل به عضله شده و حالت پا به همان صورت باقی می ماند. کربوسی تراپی ساق پا در این شرایط کمک زیادی به درمان این مشکل و طبیعی شدن ظاهر پا می کند.

چه افرادی به انجام کربوکسی تراپی ساق پا نیاز دارند؟

تمام افرادی که با ظاهر پاهای خود مشکل داشته و اندازه ساق پا در آن ها نسبت به سایر قسمت های پا بزرگ تر است می توانند برای بهبود وضعیت ظاهری در این قسمت از کربوکسی تراپی ساق پا استفاده کنند. با این حال برخی افراد بیشتر از سایرین به انجام کربوکسی تراپی ساق پا نیاز دارند که در ادامه به معرفی برخی از آن ها خواهیم پرداخت.

افراد مسن

اولین گروهی که نیاز به انجام کربوکسی تراپی ساق پا دارند افراد مسن می باشند. با افزایش سن چربی های بدن کاهش پیدا می کنند و در صورتی که این قسمت از بدن پیش از این دارای توده چربی بوده باشد تخلیه شده و باعث چروک، سلولیت و تیرگی می شود. به منظور برطرف کردن تمام این مشکلات استفاده از کربوکسی تراپی ساق پا می تواند مفید واقع شود.

افرادی که در مدت کوتاه کاهش وزن زیاد تجربه کرده اند

از دیگر گروه هایی که برای انجام کربوکسی تراپی ساق پا بیشتر مورد توجه قرار می گیرند افرادی هستند که در مدت زمان کوتاه کاهش وزن زیاد را تجربه کرده اند.

افرادی که به چاقی و اضافه وزن بالا مبتلا هستند و در زمان کوتاه کاهش وزن زیاد دارند معمولا با مشکلاتی مانند افتادگی پوست در قسمت های مختلف بدن مواجه می شوند که ساق پا یکی از آن هاست. کربوکسی تراپی ساق پا می تواند به بهبود وضعیت ظاهری این افراد نیز کمک زیادی داشته باشد.

افراد با اعتماد به نفس پایین

در نهایت افرادی که به دلیل عضلانی دیده شدن ساق پا اعتماد به نفس خود را از دست داده و این مورد در زندگی شخصی آن ها نیز تاثیرگذار بوده است می توانند برای افزایش اعتماد به نفس خود از کربوکسی تراپی ساق پا استفاده کنند و ظاهر این قسمت از بدن را به شکل مناسبی اصلاح کنند.

افراد با اعتماد به نفس پایین
افراد با اعتماد به نفس پایین

آیا جز جوانسازی برای مسائل دیگر نیز می توان از کربوکسی تراپی استفاده کرد؟

همان طور که در ابتدای مقاله کربوکسی تراپی ساق پا گفته شد یکی از مزیت های مهم کربوکسی تراپی تنوع کاربردهای آن است. کربوکسی تراپی برخلاف تصور عموم که از ابتدا برای جوانسازی مورد استفاده قرار می گرفت، در اولین استفاده ها برای بی حسی، کاهش درد و کمک به روند جراحی ها مورد استفاده قرار می گرفت.

کاهش وزن

کاهش وزن یکی از کاربردهای کربوکسی تراپی است که بسیاری از افراد جز مسئله جوانسازی صرفا برای این کار از آن استفاده می کنند. در واقع افرادی که وضعیت پوست عادی و مناسبی داشته اما به چاقی و تجمع چربی ها در قسمت های مختلف بدن دچار هستند برای بهبود آن و درمان از کربوکسی تراپی استفاده می کنند.

کربوکسی تراپی به منظور لاغری فرآیندی است که با تحریک به افزایش متابولیسم و سوخت و ساز سلول ها در بدن انجام می شود. در تزریق کربن دی اکسید، سلول ها برای دفع واکنش شدید نشان داده و فعالیت آن ها بالا می رود، افزایش فعالیت سلول ها باعث می شود که گردش خون افزایش پیدا کرده و چربی های بدن در محل تزریق دی اکسید کربن سوزانده می شوند.

افزایش سرعت گردش خون

با تزریق کربن دی اکسید همچنین سرعت گردش خون افزایش پیدا می کند. یکی از عناصر موجود در خون اکسیژن می باشد، اکسیژن برای مصرف و تنفس سلول ها مورد نیاز است و در بدن با ترکیب کربن به کربن دی اکسید تبدیل شده و در نهایت در فرآیندهایی مانند بازدم، تعرق و… از بدن خارج می شود.

با تزریق دی اکسید کربن به بدن و ورود آن به خون واکنش سلول های خونی افزایش پیدا کرده که در نهایت گردش خون با سرعت بالاتری انجام می گیرد.

روشن کردن پوست

در نهایت، فرآیندهایی که در سلول ها اتفاق می افتند باعث روشن شدن پوست می شوند. بهبود خونرسانی، جایگزینی سلول های  مرده با سلول های زنده، افزایش ترشح رنگدانه های پوست و… که از اثرات کربوکسی تراپی است باعث روشن شدن پوست می شود.

روشن کردن پوست
روشن کردن پوست

به منظور نتیجه گیری از کربوکسی تراپی ساق پا چند جلسه درمانی نیاز است؟

یکی از مسائل مهم کربوکسی تراپی انتخاب درست محل تزریق است. به عنوان مثال برای کربوکسی تراپی ساق پا باید محلی که نیاز به تزریق داشته و با وارد کردن کربن دی اکسید به آن بیشترین اثر گذاشته می شود مشخص شود، بسته به حجم محل، میزان مورد نیاز کربن دی اکسید برای تزریق و… ممکن است برای کربوکسی تراپی در یک ناحیه یک جلسه یا بیشتر تزریق نیاز باشد.

در مورد کربوکسی تراپی ساق پا، بسته به میزان چربی و درصد عضلانی بود ساق پا و آزمایشات انجام شده قبلی تعداد جلسات مشخص می شوند.

به عنوان مثال افرادی که ممکن است به تزریق یکباره کربن دی اکسید به دلیل مصرف داروهای خاص واکنش نشان دهند با تقسیم این کار به چند جلسه ، عمل به ایمن ترین شکل برای آن ها انجام می شود. با این حال اغلب افراد برای کربوکسی تراپی ساق پا نهایتا نیاز به یک جلسه یا دو جلسه تزریق دارند.

به منظور نتیجه گیری از کربوکسی تراپی ساق پا چند جلسه درمانی نیاز است؟
به منظور نتیجه گیری از کربوکسی تراپی ساق پا چند جلسه درمانی نیاز است؟

هزینه کربوکسی تراپی ساق پا به چه صورت محاسبه می شود؟

اطلاع از هزینه کربوکسی تراپی ساق پا برای تمام بیماران حائز اهمیت است. به همین دلیل این پرسش را می توان یکی از اولین و مهم ترین سوالاتی که تمام بیماران در جلسه اول مراجعه به پزشک و مشورت برای انجام کربوکسی تراپی از پزشک خواهند داشت. در تعیین هزینه کربوکسی تراپی ساق پا عوامل مختلفی موثر هستند.

همچنین بسته به شرایط مختلف ممکن است هزینه انجام این کار کم و زیاد شود به همین دلیل نمی توان مبلغ ثابتی را به عنوان هزینه کربوکسی تراپی ساق پا در نظر گرفت.

تعداد جلسات

اولین مورد تعیین کننده هزینه کربوکسی تراپی ساق پا تعداد جلساتی است که برای این کار مورد نیاز می باشد. هر چقدر جلسات انجام کربوکسی تراپی ساق پا بیشتر شوند هزینه نهایی کار نیز بیشتر می شود. تعداد جلسات انجام کربوکسی تراپی معمولا در ابتدا مشخص می شود با این حال ممکن است به دلیل اتفاقات مختلف تعداد جلسات افزایش پیدا کند.

کلینیک

کلینیکی که کربوکسی تراپی در آن انجام می شود در هزینه کربوکسی تراپی ساق پا تاثیر گذار است. دستگاه هایی که برای کربوکسی تراپی مورد استفاده قرار می گیرند انواع مختلف دستی، خودکار یا اتومات و… دارند که هر کدام از این دستگاه ها نحوه به خصوصی برای استفاده دارند که هزینه آن متفاوت می باشد.

میزان مورد استفاده دی اکسید کربن

همچنین کربن دی اکسیدی که برای تزریق و درمان مورد استفاده قرار می گیرد نیز در هزینه کربوکسی تراپی ساق پا تاثیرگذار می باشد.

میزان مورد استفاده دی اکسید کربن
میزان مورد استفاده دی اکسید کربن

روش های مشابه کربوکسی تراپی کدامند و کربوکسی تراپی چه برتری هایی دارد؟

جوانسازی پوست شیوه های مختلفی دارد. در انجام این کار از روش های مختلفی استفاده می شود. یکی از روش های جوانسازی پوست استفاده از امواج صوتی مختلف است که فرآیند انجام آن به طور کل با کربوکسی تراپی متفاوت است اما روش هایی وجود دارد که از نظر انجام شباهت زیادی با کربوکسی تراپی دارد که یکی از آن روش مزوتراپی است.

تفاوت ها و شباهت های مزوتراپی با کربوکسی تراپی

در هر دو روش کربوکسی تراپی و مزوتراپی که از روش های جوانسازی پوست هستند تزریق انجام می شود. در واقع برای جوانسازی و بازسازی پوست یک ماده مخصوص با استفاده از سرنگ و دستگاه تزریق می شود.

با این تفاوت که در کربوکسی تراپی ماده ای که به زیرپوست تزریق می شود گاز دی اکسید کربن است ولی در مزوتراپی مایعی متشکل از چند ماده شیمیایی به زیر پوست تزریق می شود.

هم چنین در مزوتراپی تزریق به لایه های پایینی پوست انجام می شود تا با اثرگذاری در خون و سلول ها نتایج آن مشخص شود در حالیکه در کربوکسی تراپی تزریق گاز به لایه بالایی پوست انجام می شود که باعث زودتر بروز دادن نتایج می شود. دستگاه هایی که در هر روش مورد استفاده قرار می گیرد متفاوت است و چون در مزوتراپی مایعی مخصوص مورد استفاده قرار می گیرد جلسات انجام آن بیشتر می شود که کنترل روش برای پزشک ساده تر شود.

تفاوت ها و شباهت های مزوتراپی با کربوکسی تراپی
تفاوت ها و شباهت های مزوتراپی با کربوکسی تراپی

به جهت نتیجه گیری از کربوکسی تراپی ساق پا، تجربه پزشک چه میزان تاثیرگذار است؟

انجام کربوکسی تراپی باید توسط پزشک با تجربه انجام شود. به طور کل گاز کربن دی اکسید برای بدن مضر است، به خصوص در صورتی که بیمار داروهایی را مصرف کند که با دی اکسید کربن تداخل داشته باشند احتمال بروز عوارض مختلف وجود دارد.

به جهت نتیجه گیری از کربوکسی تراپی ساق پا باید این کار توسط پزشکی انجام شود که در زمینه انجام این روش تخصص داشته و با مشکلات و عوارض احتمالی آن آشنایی کامل داشته باشد.

همچنین توانایی انتخاب محل مناسب برای کربوکسی تراپی را نیز داشته باشد. معمولا در کلینیک هایی که به طور تخصصی فعالیت های جوانسازی پوست را انجام می دهند می توان پزشک مجرب و مناسب برای انجام کربوکسی تراپی ساق پا را پیدا کرد.

به جهت نتیجه گیری از کربوکسی تراپی ساق پا، تجربه پزشک چه میزان تاثیرگذار است؟
به جهت نتیجه گیری از کربوکسی تراپی ساق پا، تجربه پزشک چه میزان تاثیرگذار است؟

کدام بخش از بدن برای انجام کربوکسی تراپی مناسب تر است؟

کربوکسی تراپی روشی است که انجام آن برای تمام قسمت ها امکان پذیر است. در واقع پوست در تمام قسمت های بدن را می توان به وسیله کربوکسی تراپی درمان کرد و بهبودی بخشید.

با این حال قسمت هایی از بدن که عضلانی تر بوده و استخوان بندی مناسب تری دارند این روش می تواند به شکل موثرتری عمل کند. به عنوان مثال استفاده از کربوکسی تراپی ساق پا به دلیل عضلانی تر بودن این قسمت نتیجه بهتری داشته و نتایج آن سریع تر و بهتر بروز خواهند کرد.

چه افرادی نباید کربوکسی تراپی ساق پا را انجام دهند؟

هرچند به طور کربوکسی تراپی روش بی خطری است اما برخی افراد بهتر است از انجام این کار خودداری کنند چون امکان بروز عوارض برای آن ها وجود دارد.

اولین گروهی که کربوکسی تراپی برای آن ها خطرناک است بیمارانی دیالیزی می باشند. همچنین افرادی که نارسایی کلیه داشته و کلیه های آن ها دارای ضعف می باشند نیز بهتر است از انجام کربوکسی تراپی پرهیز کنند.

بیماران سرطانی یا بیمارانی که به هر دلیل شیمی درمانی انجام می دهند نیز بهتر است از انجام کربوکسی تراپی خودداری کنند. زنان باردار و شیرده، افراد دارای کم خونی و افرادی که به بیمارهای مغزی مبتلا بوده نیز نباید از کربوکسی تراپی استفاده کنند.

عارضه های احتمالی بعد از کربوکسی تراپی ساق پا چیست؟

یکی از عوارض کربوکسی تراپی که احتمال بروز آن وجود دارد ورم و قرمز شدن ناحیه ای است که تزریق دی اکسید کربن به آن انجام شده است. تورم این ناحیه با استفاده از لوسین های مخصوص قابل درمان می باشد.

البته به طور کل ورم بعد از کربوکسی تراپی تا 72 ساعت بعد از انجام روش از بین می رود و استفاده از لوسیون های مخصوص تنها در صورتی مورد نیاز است که ورم بیشتر از 3 روز باقی بماند.

نکته مهمی که در کاهش و از بین بردن ورم و مشکلات کربوکسی تراپی ساق پا باید به آن دقت شود عدم استفاده از کمپرس های سرد و گرم بدون تجویز پزشک است.

عارضه های احتمالی بعد از کربوکسی تراپی ساق پا چیست؟
عارضه های احتمالی بعد از کربوکسی تراپی ساق پا چیست؟

بعد از انجام کربوکسی تراپی بیمار چه وضعیتی خواهد داشت؟

اثرات کربوکسی تراپی معمولا بعد از جلسه اول مشاهده می شود. به خصوص در قسمت هایی مانند صورت برای رفع غبغب کربوکسی تراپی از همان جلسه اول مشخص می شود و نشانه های آن بروز پیدا می کند.

البته بیمار باید برای نتیجه گیری بهتر از کربوکسی تراپی تمام مراقبت های لازم بعد از انجام این کار را به طور دقیق رعایت کند و از استحمام و استفاده از کمپرس های سرد و گرم جلوگیری کند.

همچنین بیمار باید به این نکته توجه داشته باشد که برای نتیجه گیری بهتر و بیشتر از کربوکسی تراپی نیاز به تجدید دوره ای این کار است.

در واقع در صورتی که کربوکسی تراپی در زمان مشخص تمدید نشود احتمال بازگشت بدن به حالت عادی وجود دارد. بیمار همچنین بعد از انجام کربوکسی تراپی باید به طور منظم به پزشک مراجعه کند که از عوارض احتمالی کاملا جلوگیری شود.

بعد از انجام کربوکسی تراپی بیمار چه وضعیتی خواهد داشت؟
بعد از انجام کربوکسی تراپی بیمار چه وضعیتی خواهد داشت؟

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با زر کلینیک:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید