میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

پرسش و پاسخ در مورد تیرگی واژن
پرسش و پاسخ در مورد تیرگی واژن

لیست موضوعات

پرسش و پاسخ در مورد تیرگی واژن

در این مقاله قصد داریم به پرسش و پاسخ در مورد تیرگی واژن و بیشترین سوالاتی که ممکن است برای افرادی که کاندیدای روش های درمان این مشکل هستند مطرح شود؛ بپردازیم.

برای رفتن به صفحه پرسش و پاسخ اینجا کلیک کنید.

پرسش و پاسخ در مورد تیرگی واژن
پرسش و پاسخ در مورد تیرگی واژن

برای کسب اطلاعات لازم در مورد درمان تیرگی واژن می توانید به زر کلینیک مراجعه کنید و یا با شماره تلفن این کلینیک که در انتهای همین پست درج شذه است تماس بگیرید.

بیشترین پرسش و پاسخ در مورد تیرگی واژن، روش های برطرف کردن این مشکل و مزایا و معایبی است که روش های مختلف درمان و رفع تیرگی واژن دارند؛ می باشد.

پرسش و پاسخ در مورد تیرگی واژن با پزشک مجرب قبل از اقدام به انجام روش های مختلف رفع تیرگی واژن کمک می کند که بهترین روش برای درمان این مشکل پیدا شده و همچنین تمام اقدامات لازم پیش از انجام روش و در دوران ریکاوری بعد از انجام روش به خوبی انجام گیرد. در صورتی که قصد انجام یکی از روش های رفع تیرگی واژن را دارید با مقاله پرسش و پاسخ در مورد تیرگی واژن همراه باشید.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

علل تیرگی واژن و نواحی اطراف آن چیست؟

رنگ طبیعی واژن چیست؟

راهکارهای اولیه برای سفیدی واژن چیست؟

به چه منظور برای سفید سازی واژن و رفع تیرگی اقدام می شود؟

روش های مختلف رفع تیرگی واژن چیست؟

سفیدسازی واژن چه پروسه ای دارد؟

لیزر مونالیزا چیست؟

مزایای سفید سازی واژن با لیزر مونالیزا چیست؟

بعد از درمان و رفع تیرگی با لیزر چه مراقبت هایی مورد نیاز است؟

پیش از لیزر برای رفع تیرگی واژن چه آمادگی هایی مورد نیاز است؟

چه افرادی در اولویت انجام روش های زیبایی برای رفع تیرگی واژن می باشند؟

به چه دلایلی افراد اقدام به درمان و رفع تیرگی واژن نمی کنند؟

کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی چه مزایایی دارد؟

آیا روش های زیبایی سفید کردن واژن معایبی دارند؟

بعد از استفاده از روش های رفع تیرگی واژن نتیجه تا چه مدت ماندگار است؟

آیا سفید سازی واژن در دختران مجرد قابل انجام است؟

در دوران بارداری استفاده از روش های رفع تیرگی واژن چه مشکلاتی دارد؟

مهم ترین نکته های پرسش و پاسخ در مورد تیرگی واژن که توسط بیماران مطرح می شود چیست؟

آیا سفید کردن واژن با دارو امکان پذیر است؟

آیا استفاده از لیزر برای سفیدی واژن محدودیتی دارد؟

استفاده از کرم های موضعی برای رفع تیرگی واژن به چه صورت انجام می شود؟

آیا می توان از لابیا پلاستی برای سفید کردن واژن استفاده کرد؟

با مهم ترین موارد پرسش و پاسخ در مورد تیرگی واژن با ما باشید.

 

علل تیرگی واژن و نواحی اطراف آن چیست؟

افزایش سن، اولین نشانه ها را در پوست افراد بروز می دهد. همچنین هر گونه اشکال در سبک زندگی مانند تغذیه نامناسب، فعالیت های زیاد، پوشش نامناسب و … نیز اولین اثر خود را در پوست گذاشته و از طریق تغییرات پوستی در مورد مشکلات در سبک زندگی هشدار می دهند.

یکی از مشکلات جدی پوست، به خصوص برای زنان تیرگی قسمت واژن و اندام تناسلی است که در صورت عدم انجام اقدامات لازم به موقع و در زمان مناسب این تیرگی شدید تر شده و روشن شدن و رفع آن سخت می گردد.

تیرگی اطراف واژن

به طور کل، رنگ پوست در تمام افراد یکسان نیست و هر فرد با توجه به شرایط مختلف زندگی رنگ پوست متفاوتی دارد. به عنوان مثال افرادی که در شهرهای با آب و هوای سرد، مرطوب و معتدل زندگی می کنند رنگ پوست روشن تری نسبت به افرادی که در نواحی گرم و خشک زندگی می کنند دارند.

همچنین تغذیه، سن فرد، ژنتیک و… نیز در رنگ پوست تاثیرگذار است. رنگ غالب پوست، رنگی است که تمام قسمت های بدن دارا هستند اما گاهی اوقات در بعضی افراد به دلایل مختلف رنگ پوست در برخی نواحی تیره تر می شود.

در زنان ناحیه واژن و اطراف واژن بیشتر در معرض تغییرات رنگ پوست و به ویژه تیرگی است که ممکن است به دلیل افزایش سن، استفاده مدام از پودرهای موبر، بیماری های مختلف و اختلالات پوستی، اختلالات کبد، تولید بیش از حد رنگدانه در پوست، برخی سرطان ها، ژنتیک و اشکال در هورمون ها، عدم فعالیت طبیعی تیروئید، عفونت و حتی پوشش مداوم نا مناسب باشد.

تاثیر زیبایی این ناحیه در اعتماد به نفس فرد

زیبایی، به خصوص زیبایی پوست برای تمام زنان و افراد حائز اهمیت است. بیشتر زنان به محض ایجاد مشکل و تغییر رنگ در قسمت های مختلف پوست خود دچار نگرانی شده و به دنبال راه های درمان این تیرگی و برگشت رنگ این ناحیه هستند. این که کدام قسمت از بدن فرد دچار مشکل و تغییر شکل شده باشد تفاوتی در این ماجرا ندارد و برای کسب زیبایی آن به هر شکل تلاش می شود.

یکی از اندام هایی که زنان به آن توجه بیشتری نشان داده و برای زیبایی آن تلاش می کنند واژن است. اهمیت زیبایی این ناحیه به خصوص در زنان اعتماد به نفس حضور مناسب و موفق در روابط زناشویی را ایجاد می کند

و چون علاوه بر خود واژن اطراف آن مانند کشاله ران و… نیز تحت تاثیر تیرگی قرار گرفته و تغییر رنگ می دهند در پوشیدن لباس هایی، مانند لباس شنا و… دچار مشکل شده و اعتماد به نفس خود را از دست می دهند.

تاثیر زیبایی این ناحیه در اعتماد به نفس فرد
تاثیر زیبایی این ناحیه در اعتماد به نفس فرد

با مطالعه مقاله پرسش و پاسخ در مورد تیرگی واژن اطلاعات خود را تکمیل کنید.

رنگ طبیعی واژن چیست؟

تیرگی پوست، به خصوص در ناحیه هایی از بدن مانند اندام تناسلی و زیر بغل که معمولا با لباس پوشانده شده و بیشتر از سایر قسمت ها دچار سایش می شوند امری طبیعی است. به علاوه، به طور کل اندام تناسلی و واژن تیره ترین قسمت بدن و پوست در زنان نسبت به رنگ سایر قسمت های پوست می باشد.

رنگ طبیعی واژن

رنگ طبیعی واژن، به رنگ اصلی پوست بدن بستگی دارد. بسته به این که بدن فرد چه رنگی داشته باشد رنگ در ناحیه واژن می تواند از صورتی کمرنگ و بنفش، تا قهوه ای تیره باشد.

تغییرات رنگ و ظاهر این ناحیه یکی از دغدغه ها و نگرانی های اصلی زنان است. به خصوص زنان متاهل با هر گونه تغییر ظاهر و رنگ این ناحیه دچار مشکل و این تصور اشتباه می شوند که جذابیت جنسی آن ها تحت تاثیر قرار گرفته که این مسئله در دراز مدت می تواند باعث تاثیرگذاری بر رابطه جنسی شود.

رنگ واژن، ثابت نیست. شرایط مختلف زندگی و در دوران های متفاوت به دلیل تغییراتی که در زندگی زن به وجود می آید این رنگ تفاوت پیدا می کند.

به خصوص مشکلاتی مانند عفونت، که برای یک بار هم که شده برای تمام زنان به وجود می آید معمولا باعث تغییرات رنگ در ناحیه واژن می شود که یکی از نگرانی های اصلی زنان می باشد.

تیرگی ناحیه تناسلی

در تیرگی ناحیه تناسلی عوامل مختلفی دخیل می باشند. اصلی ترین عامل و دلیل در این اتفاق افزایش سن است. بالا رفتن سن زنان معمولا باعث تغییرات هورمونی می شود که این تغییرات در برخی زنان منجر به تیرگی واژن می شود.

همچنین عوامل ژنتیکی نیز در این اتفاق نقش زیادی دارند. در واقع برخی افراد تیرگی واژن و اطراف کشاله ران را از نسل های قبلی خود به ارث می برند.

برخی داروها که باعث اختلالات هورمونی می شوند نیز در این اتفاق بی تاثیر نیستند. در تیرگی واژن همچنین رطوبت واژن و کشاله ران نیز می تواند تاثیرگذار باشد.

در واقع چون این قسمت از بدن به طور دائم پوشیده است و با هوای تازه برخوردی ندارد رطوبت در آن بیشتر است و این رطوبت به خصوص زمانی که با عرق کردن همراه باشد منجر به تیرگی این ناحیه می شود. برخی از زنان همچنین برای پاکسازی این ناحیه از تیغ و ژیلت استفاده می کنند که انجام مکرر این کار نیز در تیرگی واژن بی تاثیر نیست.

تیرگی ناحیه تناسلی
تیرگی ناحیه تناسلی

راهکارهای اولیه برای سفیدی واژن چیست؟

رفع تیرگی واژن که با نام بلیچینگ نیز شناخته می شود از جمله روش هایی است که امروزه بیش از گذشته در کلینیک های زیبایی انجام می گیرد.

هر چند انجام این روش در کلینیک ها قطعی تر بوده و فرد را زودتر به نتیجه دلخواه خود می رساند اما برخی افراد در ابتدا روش های دیگر را برای این کار انتخاب کرده و انجام می دهند و در نهایت بعد از این که از سایر روش ها پاسخ مناسبی دریافت نکردند به دنبال روش علمی و قطعی این کار می روند.

لابیا

لابیا، بخشی از اندام تناسلی زنان است که در واقع بخش قابل مشاهده آن را نیز تشکیل می دهد. لابیا دارای دو نوع است. لابیایی که بزرگتر بوده و به صورت واضح دیده می شود و بخش بیرونی واژن را تشکیل می دهد که به آن لابیا ماژور یا بیرونی گفته می شود و لابیا مینوا که کوچکتر است و معمولا به صورت چین خورده و لایه لایه بین لابیا ماژور قرار می گیرد. در واقع لابیا کلیتوریس، دهانه واژن و مجرای پیشاب را پوشانده و از این نواحی محافظت می کند.

لابیا، یا لبه های واژن بیش از هر قسمتی به چشم آمده و هرگونه تغییر ظاهر در آن ها باعث از بین رفتن زیبایی ناحیه واژن می شود. روش ها و فعالیت هایی که برای رفع تیرگی واژن به کار رفته و انجام می شود معمولا در این ناحیه انجام شده و تاثیر خود را در این ناحیه می گذارند.

روش های اولیه برای رفع تیرگی واژن

یکی از نکاتی که در پرسش و پاسخ در مورد تیرگی واژن مورد بررسی قرار می گیرد،روش ها و راهکارهای متعددی است که از طریق آن می توان سفیدی و رفع تیرگی واژن را انجام داد. برخی از این روش ها برای اثرگذاری باید به طور مداوم انجام شوند اما برخی از این روش ها با یک بار انجام دادن نتیجه مناسب را نشان می دهند.

از جمله روش های اولیه برای رفع تیرگی واژن می توان به استفاده از اسیدهای طبیعی مانند آب لیموی تازه اشاره کرد. در این روش یک تکه پنبه را به چند قطره آب لیموی تازه رقیق شده با گلاب آغشته کرده و سپس آن را در ناحیه ای که قصد رفع تیرگی آن را دارند قرار می دهند.

انجام چند باره این روش در طول روز و تکرار مداوم و روزانه آن باعث رفع تیرگی و سفید شدن واژن می شود. البته در این زمینه احتیاط هایی نیز وجود دارد به عنوان مثال در برخی افراد که دارای پوست حساسی هستند این روش باعث سوزش پوست می شود.

از دیگر روش ها می توان به سفیده تخم مرغ اشاره کرد که بعد از هم زدن و کف کردن، آن را برای رفع تیرگی به کار می برند. نکته مهم در مورد روش های این چنینی احتیاط برای جلوگیری از عفونت است. روش های مناسب و قطعی این کار روش هایی مانند لیزر، درمان های زیبایی با دستگاه های مخصوص و… می باشند.

به چه منظور برای سفید سازی واژن و رفع تیرگی اقدام می شود؟

هرچند تیره شدن واژن در گذر زمان و با افزایش سن امری طبیعی است اما این روند طبیعی برای بسیاری از افراد ناخوشایند است و تلاش می کنند به هر طریقی آن را برطرف کنند. اما در برخی موارد این نگرانی ممکن است به وجود آید که تیرگی واژن به مشکلاتی مانند عفونت و بیماری منتهی می شود. به همین دلیل سفید سازی و رفع تیرگی این ناحیه شکل جدی تری پیدا کرده و اهمیت بیشتری پیدا می کند.

زیبایی

اصلی ترین دلیلی که افراد اقدام به سفید سازی واژن خود و رفع تیرگی این ناحیه می کنند کسب زیبایی این قسمت از بدن است به خصوص در افرادی که تیرگی واژن مدت طولانی داشته باشد و این تیرگی علاوه بر خود واژن به اطراف آن و ناحیه کشاله ران نیز کشیده شده باشد.

زیبایی این قسمت بیشتر تحت تأثیر قرار گرفته و حتی در زمان پوشیدن لباس هایی مانند لباس شنا این تیرگی نشان داده می‌شود که باعث ایجاد احساس ناخوشایند در فرد می شود. رفع تیرگی واژن و سفید سازی این ناحیه از طریق روش های مختلف یکی از عواملی است که می تواند به زیبایی کمک کرده و اصلی ‌ترین دلیل انجام این کار را می سازد.

بهبود اعتماد به نفس

ظاهر زیبا و مناسب تاثیر زیادی در اعتماد به نفس افراد داشته و در بسیاری از انسان‌ها هنگامی که ظاهرا آن ها تحت شرایط مختلف دچار تغییر می شوند، تغییر در میزان اعتماد به نفس و کاهش آن را باعث می شود. یکی از مسائلی که می تواند زیبایی افراد را تحت تاثیر قرار دهد تیرگی ناحیه واژن است.

برطرف کردن تیرگی ناحیه واژن می تواند تا حد زیادی اعتماد به نفس فرد را تحت تاثیر قرار داده و باعث افزایش آن شود که این مسئله در نهایت موجب بهبود روابط فرد می‌شود.

به این دلیل که بسیاری از زنان به خاطر تیرگی ها و ظاهری نا زیبا در این ناحیه حتی تمایلی به انجام به برقراری رابطه جنسی ندارند که این مسئله با برطرف کردن تیرگی تا حد زیادی درمان می شود.

جوان سازی

بسیاری از مواقع تیرگی ناحیه واژن به دلیل ایجاد چین و چروک در این ناحیه به خصوص در لابیا ماژور می باشد. این چین و چروک ها علاوه بر ظاهر نا زیبا باعث ایجاد رنگ تیره پوست می شوند که یکی از دلایلی که افراد اقدام به برطرف کردن تیرگی می کنند جوانسازی پوست در کنار برطرف کردن این مشکل است.

چون برای رفع تیرگی و سفید سازی پوست نیاز است که ابتدا چین و چروک های پوست برطرف شده و پوست حالت یکدست و صاف پیدا کند و سپس اقدامات لازم برای رفع تیرگی انجام گیرد.

جوان سازی
جوان سازی

روش های مختلف رفع تیرگی واژن چیست؟

برطرف کردن تیرگی واژن امروزه به یکی از دغدغه های اصلی زنان تبدیل شده است به خصوص زنانی که این مسئله در روابط زناشویی آ نها تاثیر گذاشته و این مسئله را دچار اختلال کرده‌ بیشتر از سایرین به این امر احتیاج دارند و باید اقدامات لازم برای حل آن را انجام دهند.

 کرم های مخصوص

یکی از روش های سفید سازی واژن و رفع تیرگی این ناحیه استفاده از کرم های مخصوص طبیعی یا شیمیایی مناسب این کار است. در این کرم ها معمولاً موادی وجود دارد که می تواند با تشریح گذاری بر سلول های پوست در این ناحیه باعث رفع تیرگی و از بین رفتن لایه مرده سلول‌های پوست شود که در نهایت منجر به سفیدی و طبیعی شدن رنگ این ناحیه می شود.

البته نکته مهم در مورد این کرم ها این است که معمولاً نتیجه گیری از آن ها زمان زیادی برده است و باید به طور منظم و مکرر استفاده شوند. در غیر این صورت نتیجه مناسبی از استفاده آن ها حاصل نمی شود

همچنین برخی از این کرم ها به خصوص در افرادی که دارای پوست های حساس هستند ایجاد آلرژی و مشکلات پوستی مختلف مانند خارش یا سوزش می کند. بنابراین تنها باید کرم یا لوسیون هایی را استفاده کرد که توسط پزشک زیبایی تایید شده باشند.

اسپا

اسپا یا چشمه های آب گرم طبیعی از دیگر روش هایی هستند که به منظور سفیدی واژن استفاده می شوند. البته نکته مهم در مورد اسپاها این است که این روش به تنهایی پاسخ مناسبی نداده و نیاز است که با یک روش مکمل انجام شود.

در واقع معمولاً اسپا را بعد از لیزر درمانی برای قطعی کردن نتیجه لیزر یا به همراه استفاده از کرم های موضعی برای سریع کردن نتیجه به وسیله افزایش گردش خون از طریق گرم کردن این ناحیه استفاده می کنند.

اسپا و برطرف کردن تیرگی واژن از این طریق هزینه زیادی نیاز دارد که چون باید این کار را به طور مکرر و مداوم انجام داد این هزینه به طور گزافی بالا می رود.

شما در حال مطالعه مقاله پرسش و پاسخ در مورد تیرگی واژن هستید.

لیزر درمانی و جراحی های زیبایی

روش قطعی تر و مناسب تر رفع تیرگی واژن در عصر امروز روش هایی است که معمولاً در کلینیک های زیبایی انجام گرفته و به صورت جراحی و اقدامات لیزر درمانی می باشند.

لیزر درمانی و جراحی هایی که در نتیجه آن ها می توان تیرگی ناحیه واژن را برطرف کرد انواع مختلفی دارند که بسته به وضعیت فرد می توان نوع مناسب این روش ها را انتخاب کرد. با توجه به این که روش‌های درمانی این چنینی قطعیت بیشتری داشته و روش دائمی هستند می توان آن ها را بهترین روش برای رفع تیرگی واژن دانست.

لیزر درمانی و جراحی های زیبایی
لیزر درمانی و جراحی های زیبایی

سفید سازی واژن چه پروسه ای دارد؟

بسته به این که تیرگی واژن در چه حدی باشد روش انتخابی برای رفع تیرگی و سفید سازی این ناحیه متفاوت خواهد بود. همچنین بسته به این که روش انجام رفع تیرگی به چه صورت باشد، پروسه انجام آن متفاوت است اما برخی اقدامات در تمام روش های رفع تیرگی ثابت است.

معاینه اولیه

اولین قدم برای انجام سفید سازی واژن و برطرف کردن تیرگی این ناحیه انجام معاینه اولیه است. معاینه اولیه به منظور بررسی وضعیت پوست انجام می شود. در واقع در این معاینه پزشک وضعیت پوست را از نظر حساسیت، وجود عفونت ها و… بررسی می کند.

در این معاینه همچنین وضعیت واژن و نواحی اطراف آن از نظر تیرگی نیز بررسی می شود. اهمیت این مرحله در انتخاب روش بسیار زیاد است. همچنین با توجه به این که ممکن است روش انتخابی در افرادی که دارای پوست حساس باشند ایجاد مشکل کند؛ دقت در این مرحله بسیار ضروری می باشد.

انتخاب روش

مرحله بعد در پروسه سفید کردن واژن انتخاب روش انجام این کار است. انتخاب روش به چند عامل مختلف بستگی دارد. اولین عامل در انتخاب روش که می تواند تا حدی مهم ترین عامل نیز باشد بودجه بیمار برای انجام این کار است. همچنین وضعیت تیرگی و درصد آن باید بررسی شود تا مطابق آن بهترین روش انتخاب شود.

از دیگر مسائلی که در انتخاب روش مهم است و باید به آن توجه شود نیاز به جراحی است. به عنوان مثال در صورتی که تیرگی واژن به علت لابیا و بزرگی این ناحیه اتفاق افتاده باشد ابتدا باید مشکل لابیا برطرف شده و سپس اقدام به برطرف کردن تیرگی در این ناحیه از بدن شود.

انجام روش سفید سازی

بعد از این که روش سفید سازی پوست انتخاب شد باید انجام آن صورت گیرد. هر کدام از روش های سفیدی و بر طرف کردن تیرگی واژن به صورت مخصوصی انجام می شوند.

برخی از روش های سفید سازی نیاز به بی حسی داشته و در برخی روش ها می توان بدون بی حسی این روش را انجام داد. بعد از این که اقدامات اولیه لازم برای آمادگی عمل انجام گرفت می توان روش رفع تیرگی را آغاز کرد.

برطرف کردن لایه تیره

به عنوان مثال در صورتی که رفع تیرگی واژن به وسیله لیزر درمانی انجام شود ابتدا باید این ناحیه را بی حس کرد و سپس لیزر را به نواحی مقعد، واژن، لابیا و کشاله ران تاباند تا لایه تیره پوست برطرف شود.

همچنین در سایر روش ها نیز بسته به نوع آن فرآیند لازم باید انجام گیرد تا لایه تیره پوست، که معمولا لایه حاوی سلول های مرده و بدون رنگدانه است تحت تاثیر قرار گرفته و سلول ها به وسیله این روش از بین روند تا پوست به لایه زنده و سالم برسد.

مراقبت های بعد از سفید سازی

بعد از انجام سفید سازی واژن مراقبت های بعد از جراحی باید انجام گیرد. بسته به روش و پروسه درمان مراقبت ها متفاوت است. اما در بیشتر روش ها نیاز است که فرد از داروهای ضد عفونی کننده استفاده کرده و همچنین بعد از جراحی تا مدت زمان مشخص، که معمولا توسط پزشک تعیین می شود از لباس زیر های رنگ روشن و نخی استفاده کند تا پروسه درمان کامل شده و تیرگی واژن به طور کامل برطرف گردد.

مراقبت های بعد از سفید سازی
مراقبت های بعد از سفید سازی

لیزر مونالیزا چیست؟

همان طور که در ابتدای مبحث پرسش و پاسخ در مورد تیرگی واژن گفته شد، رفع تیرگی واژن به روش های مختلفی انجام می شود. یکی از روش های انجام این کار لیزر مونالیزا تاچ است. این روش را می توان یکی از به روز ترین و قطعی ترین تکنولوژی ها برای برطرف کردن تیرگی واژن دانست که امروزه محبوبیت زیادی در میان زنان پیدا کرده است.

توضیح روش

این روش، یک روش خاص و پر طرفدار در میان زنان است که برای تنگ کردن واژن، رفع تیرگی، لابیا پلاستی و… مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین بیشتر زنانی که در دوران یائسگی خود دچار مشکلات مختلف می شوند می توانند از این روش برای برطرف کردن این مشکلات استفاده کنند.

تمام این عوامل باعث شده که لیزر مونالیزا امروزه به یکی از روش های محبوب و پرطرفدار در میان روش های مختلف جراحی زیبایی جوان سازی و بر طرف کردن تیرگی واژن تبدیل گردد.

ساخت دستگاه این روش در یک شرکت ایتالیایی انجام گرفته و بعد از دریافت مجوز و تاییدیه از سازمان غذا و داروی جهانی برای استفاده در سراسر جهان آماده گردیده است.

روش کار این لیزر

لیزر به خصوصی که در روش لیزر مونالیزا به کار گرفته می شود لیزری است که از سلول های کربن دی اکسید تولید شده است. این لیزر نه تنها در برطرف کردن تیرگی واژن نقش داشته، بلکه می تواند در درمان و کنترل بسیاری از بیماری های زنانه که به این ناحیه مربوط است نیز تاثیرگذار باشد. همچنین این روش، جایگزین بسیاری از روش های قدیمی و خطرناک گردیده است.

همچنین نوع لیزر، تابش و شدت پرتو را می توان بسته به هدف از انجام آن مشخص کرد. به عنوان مثال برای درمان خشکی در واژن، می توان ابتدا توسط لیزر مخصوص دستگاه، این ناحیه آسیب دیده را مشخص کرد و سپس اقدام به درمان این ناحیه کرد.

لیزر و پرتو تابش شده از این دستگاه معمولا از سطح واژن عبور کرده و بعد از رسیدن به عمق مورد نظر اثر خود را آغاز می کند. در اثر استفاده از لیزر و تاثیری که بر واژن می گذارد بافت های قدیمی تخریب شده و بافت های نو ایجاد می شوند.

روش کار این لیزر
روش کار این لیزر

مزایای سفیدسازی واژن با لیزر مونالیزا چیست؟

همان طور که در بخش قبل گفته شد لیزر مونالیزا به دلایل مختلفی انجام می گیرد که برطرف کردن تیرگی واژن یکی از آن هاست. همچنین این روش مزایای مختلفی دارد که باعث تبدیل آن به یک روش محبوب و پرطرفدار شده است.

کاربردهای روش لیزردرمانی مونالیزا تاچ

لابیا پلاستی، به معنی برطرف کردن لابیا و بزرگی این ناحیه یکی از کاربردهای مهم روش لیزر مونالیزا است. لابیا پلاستی به عنوان یک روش جراحی زیبایی واژن از طریق لیزر مونالیزا قابل انجام است.

از دیگر کاربردهای لیزر مونالیزا می توان به تنگ کردن واژن اشاره کرد. به خصوص در زنانی که چند زایمان طبیعی داشته اند نیاز به تنگ کردن واژن بیشتر احساس می شود که از طریق لیزر مونالیزا انجام می گیرد.

از دیگر کاربرد های استفاده از لیزر مونالیزا می توان به روشن کردن واژن و برطرف کردن تیرگی های این ناحیه اشاره کرد. همچنین افرادی که دارای خشکی واژن بوده یا به دلایل مختلف مانند یائسگی، قارچ واژن، بی اختیاری ادرار و … دائما درگیر عفونت واژن هستند لیزر مونالیزا یک روش بسیار مناسب است. البته مسائلی مانند ترک های بارداری و افتادگی رحم را نیز می توان از طریق لیزر درمانی بر طرف کرد.

مزایای لیزر مونالیزا

لیزر مونالیزا، نه تنها کاربرد های زیادی داشته، بلکه مزایای زیادی نیز باعث می شود که به عنوان یک روش مناسب برای این کاربردها انتخاب شود.

از اولین مزایای استفاده از لیزر مونالیزا می توان به ایمن بودن این روش اشاره کرد. با توجه به این که روش لیزر درمانی به طور کل جزو روش های غیر تهاجمی و بدون نیاز به جراحی است این مزیت می تواند عامل مهمی برای انتخاب این روش محسوب شود.

همچنین این روش را می توان بدون نیاز به بی حسی انجام داد چون معمولا فرد در زمان انجام آن دچار سوزش یا مشکل به خصوصی نمی شود.

نداشتن عوارض جانبی و برطرف کردن تیرگی واژن در کوتاه ترین زمان از دیگر مزایای استفاده از لیزر مونالیزا می باشد. سرعت مناسب جوابدهی این روش باعث می شود که بسیاری از مشکلات زناشویی و جنسی که ناشی از مشکلات این ناحیه بوده برطرف شود.

نسبت به بسیاری از روش ها مانند اسپا و… هزینه استفاده از لیزر پایین تر است. همچنین دوران نقاهت بعد از استفاده از این روش کوتاه است که تمام این مزایا باعث انتخاب این روش توسط بسیاری از زنان می شود.

مزایای لیزر مونالیزا
مزایای لیزر مونالیزا

بعد از درمان و رفع تیرگی با لیزر چه مراقبت هایی مورد نیاز است؟

بعد از لیزر درمانی نیز مانند هر روش دیگری نیاز به اقدامات به خصوصی است که به وسیله آن ها نتیجه جراحی را قطعی تر کرده و به نتیجه گیری از طریق آن سرعت بخشید. این اقدامات در صورتی که به درستی انجام گیرد سفیدی پوست بعد از لیزر را دائمی می کنند.

آشنایی با مشکلات بعد از لیزر

بیشتر افرادی که رفع تیرگی واژن را با استفاده از لیزر انجام داده اند از بدون مشکل و عوارض بودن این روش صحبت کرده اند. اما در برخی افراد بسته به شرایط خاص بدن آن ها مانند برخورداری از پوست حساس ممکن است فرد بعد از انجام لیزر درمانی مشکلاتی مانند سوزش، تورم و درد مختصر در ناحیه واژن را احساس کند.

این موارد موقتی هستند و در بدترین حالت تا دو روز بعد از انجام لیزر برطرف می شوند اما در صورت عدم برطرف شدن می توان به پزشک مراجعه کرد.

عدم انجام رابطه جنسی

از دیگر مسائلی که در مقاله پرسش و پاسخ در مورد تیرگی واژن به آن می پردازیم و باید به آن دقت شود، این نکته است که بعد از انجام لیزر درمانی به منظور برطرف کردن تیرگی واژن،عدم انجام رابطه جنسی بعد از انجام این روش است.

رابطه جنسی می تواند باعث تعرق شده و این تعرق نیز عفونت و تیرگی پوست را منجر می شود. به همین دلیل به منظور جلوگیری از این مشکلات باید حداکثر تا 72 ساعت بعد از لیزر از رابطه جنسی خودداری کرد.

اجتناب از فعالیت های سنگین

یکی از مزایای مهم لیزر درمانی برای رفع تیرگی های واژن امکان برگشت سریع به وضعیت پیش از جراحی است. در واقع برخلاف بسیاری از روش ها، لیزر درمانی دوران نقاهت کوتاهی داشته و بعد از انجام آن می توان خیلی زود به شرایط عادی بازگشت اما بهتر است فعالیت های سنگین را به دلیل عدم اصطکاک و سایش و همچنین تعریق در این ناحیه تا مدتی انجام نداد.

پیگیری معاینات

بهتر است بعد از انجام لیزر درمانی، معاینه توسط پزشک را به طور منظم انجام داد. پیگیری معاینات کمک می کنند که در صورت هرگونه مشکلی بعد از انجام لیزر درمانی پزشک اقدامات مراقبتی را به موقع انجام دهد.

پیگیری معاینات
پیگیری معاینات

پیش از لیزر برای رفع تیرگی واژن چه آمادگی هایی مورد نیاز است؟

قبل از انجام روشن سازی و رفع تیرگی واژن از طریق لیزر می توان برخی اقدامات را انجام داد که نتیجه گیری از روش بهتر شود.

درمان عفونت ها و بیماری ها

پیش از انجام هر گونه روشی برای رفع تیرگی پوست بهتر است بیماری های پوستی درمان شود. در صورتی که پوست دارای هرگونه مشکل یا بیماری مانند زگیل، عفونت و… باشد در زمان استفاده از روش به خصوص لیزر حساس تر بوده و دچار آسیب و صدمه می شود.

به همین دلیل بهتر است قبل از انجام هر روشی برای درمان و سفید سازی واژن عفونت و مشکلات پوست در این ناحیه برطرف گردد و سپس اقدام به انجام روش رفع تیرگی کرد.

همچنین در صورتی که فرد در دوران قاعدگی به سر می برد بهتر است تا چند روز بعد از این دوران استفاده از روش های رفع تیرگی واژن را به تعویق انداخته و بعد از آن اقدام به انجام این کار کند.

حمام کردن شب قبل

قبل از انجام روش درمانی به خصوص لیزر کردن و به خصوص 24 ساعت قبل از انجام روش بهتر است فرد به حمام رفته و از دوش آب گرم استفاده کند. حمام، به خصوص حمام آب گرم باعث می شود که پوست بدن نرم شده و فرد برای انجام روش رفع تیرگی آماده گردد.

اجتناب از شیو

شیو و کرم های موبر می تواند نتیجه لیزر را خراب کند. به منظور دریافت نتیجه مثبت از این روش بهتر است که از 72 ساعت قبل از انجام روش های سفید سازی واژن از اقداماتی مانند شیو کردن از طریق تیغ یا ژیلت و همچنین استفاده از کرم موبر خودداری کرد که نتیجه جراحی را تحت تاثیر قرار نداده و دچار مشکل و اختلال نکند.

عدم رابطه جنسی

به دلایل مختلفی مانند عدم تعریق، عدم تاثیرگذاری ترشحات جنسی و… بهتر است پیش از انجام روش های درمانی برای رفع تیرگی واژن به خصوص لیزر درمانی از انجام رابطه جنسی خودداری کرد. عدم انجام رابطه جنسی بهتر است حداقل 24 ساعت قبل از انجام جراحی صورت گیرد تا فرد برای انجام جراحی و رفع تیرگی کاملا آماده باشد.

استفاده از کرم بی حسی

روش های رفع تیرگی، به خصوص لیزر درمانی روش هایی هستند که بدون درد و سوزش انجام می شوند و مشکل خاصی در بدن به وجود نمی آورد اما در برخی افراد ممکن است انجام این کار با درد همراه باشد.

استفاده از کرم های بی حسی به دلیل این که می تواند مانع درد در هنگام جراحی شود روشی مناسب برای کاهش اثرات احتمالی است. می توان بسته به تجویز و تشخیص پزشک یک ساعت قبل از جراحی از این کرم ها برای بی حسی ناحیه مورد نظر استفاده کرد.

استفاده از کرم بی حسی
استفاده از کرم بی حسی

چه افرادی در اولویت انجام روش های زیبایی برای رفع تیرگی واژن می باشند؟

جراحی های رفع تیرگی واژن و سفید سازی این ناحیه از بدن، جزو جراحی های انتخابی هستند. در واقع تمام افرادی که به هر دلیل احساس کنند نیاز به انجام این جراحی دارند می توانند بعد از معاینه و تایید پزشک برای انجام روش اقدام به انجام آن کنند. اما برخی افراد نسبت به سایرین بیشتر در اولویت انجام این کار هستند.

افراد مستعد به پوست تیره

اولین گروه، که برای انجام روش ها و جراحی های رفع تیرگی واژن کاندید هستند افرادی هستند که به دلایل مختلف مستعد به تیرگی پوست هستند. در واقع نژاد، سبک تغذیه و دیگر دلایلی از این نظر ممکن است باعث شود فرد بیشتر از سایرین در معرض تیره شدن کلی پوست قرار گیرد.

همچنین تعریق و عرق کردن در برخی افراد بیشتر از سایرین است که این عامل نیز ممکن است باعث تیرگی شود. این افراد می توانند به محض این که دچار تیرگی در ناحیه واژن شدند برای برطرف کردن آن از روش های مختلف این کار استفاده کنند.

اگر هنوز دچار ابهاماتی هستید ادامه مطلب پرسش و پاسخ در مورد تیرگی واژن را مطالعه بفرمایید.

افراد دچار کمبود اعتماد به نفس

تیرگی واژن و غیر طبیعی شدن رنگ در این ناحیه در بسیاری از افراد باعث ایجاد حس نارضایتی نسبت به خود و بدن خود می شود. در این شرایط معمولا اعتماد به نفس کاهش پیدا کرده و باعث می شود فرد در دراز مدت به مشکلاتی مانند افسردگی و انزوا طلبی دچار شود.

برای درمان و حل این مشکل می توان از روش های رفع تیرگی واژن استفاده کرد که به منظور بهبود ظاهر و افزایش اعتماد به نفس بسیار موثر می باشند.

افرادی که در رابطه دچار مشکل شده اند

از دیگر گروه هایی که بیش از سایرین نسبت به انجام روش های رفع تیرگی واژن در اولویت هستند می توان به افرادی که در روابط زناشویی دچار مشکل شده اند اشاره کرد.

بسیاری از زنان به دلیل تیرگی در این ناحیه و از دست رفتن اعتماد به نفس تمایلی به برقراری رابطه جنسی نداشته یا از انجام این کار احساس شرم می کنند که انجام و استفاده از روش های رفع تیرگی و سفید سازی واژن راهکاری بسیار مناسب برای برطرف کردن مشکلات، بهبود اعتماد به نفس و احساس خوب فرد نسبت به خود و همچنین بهبود روابط زناشویی است.

سایر افراد

افرادی که به دلیل پیری پوست، بزرگی لابیا، برطرف کردن مکرر موهای زائد با ژیلت و… دچار تیرگی در این ناحیه شده اند نیز می توانند با استفاده از روش های رفع تیرگی واژن سفید سازی این ناحیه را به انجام برسانند.

سایر افراد
سایر افراد

به چه دلایلی افراد اقدام به درمان و رفع تیرگی واژن نمی کنند؟

همان طور که انجام اقدامات برطرف کردن تیرگی واژن به دلایل مختلفی صورت می گیرد بسیاری از افراد به علل مختلف از انجام روش های مناسب برای این کار خودداری می کنند.

هزینه زیاد

یکی از نگرانی های بزرگ بسیاری از افراد در انجام روش های برطرف کردن تیرگی واژن هزینه انجام این روش هاست که باعث عدم انجام هر اقدامی برای این مشکل می شود.

اما باید به این نکته توجه شود که روش های مختلفی برای برطرف کردن تیرگی واژن وجود داشته و هر کدام از این روش ها هزینه متفاوتی دارند که فرد می تواند بهترین و مناسب ترین روش را متناسب با هزینه خود انتخاب کند.

عوارض و مشکلات

عوارض و مشکلاتی که ممکن است بعد از انجام این روش ها به وجود آید از دیگر مسائلی است که باعث دغدغه و نگرانی افراد در انجام روش های برطرف کردن تیرگی واژن می شود.

اما با توجه به این که این روش ها عوارض چندانی نداشته و در بسیاری از افراد بلافاصله بعد از انجام روش برطرف کردن تیرگی واژن می توانند به زندگی عادی خود بازگشته و فعالیت‌های روزمره را از سر گیرند می‌توان با خیال آسوده از این روش ها استفاده کرد.

عدم نتیجه گیری

عدم نتیجه گیری از دیگر دلایل جدی است که باعث می‌شود افراد نسبت به انجام روش های مختلف رفع تیرگی واژن اقدام نکنند. در حالی که این روش ها روش‌های قطعی بوده و بیشتر افرادی که این روش ها را برای رفع کردن تیرگی واژن خود انتخاب می‌کنند می‌توانند در کوتاهترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنند.

عدم نتیجه گیری
عدم نتیجه گیری

کربوکسی تراپی چیست؟

یکی از روش‌هایی که برای جوان سازی پوست و همچنین برای رفع تیرگی واژن به کار برده می شود روش کربوکسی تراپی می باشد که به خصوص در دنیای امروز به یکی از روش های پرطرفدار در میان زنان تبدیل شده است.

جوانسازی و رفع تیرگی های پوست در گذشته

در زمان های قدیم به منظور انجام جوانسازی پوست و همچنین برطرف کردن تیرگی ها افراد از طبیعت و امکانات طبیعی استفاده می کردند.

از جمله ویژگی های مهم طبیعی که به این کار کمک می کرد چشمه های آب معدنی بود که به دلیل برخورداری از کربن دی اکسید تاثیر زیادی در افزایش گردش خون و بهبود سریع تر زخم ها و گرفتگی های بدن داشت.

این عامل باعث می‌شد که خون در تمام نواحی بدن به طور یکسان جریان داشته باشد و در نهایت موجب روشن شدن پوست می شد. البته تاثیر مثبت و یا منفی این شیوه مورد تایید علم روز دنیا نیست.

روش امروزی جوانسازی و روشن کردن پوست

البته امروز هم  استفاده از چشمه‌های آب معدنی کار چندان ساده ای نیست و با وجود آن‌ها تمام افراد امکان استفاده از این ویژگی ها را ندارند.

بهترین جایگزین برای چشمه‌های آب معدنی در دنیای امروز روش کربوکسی تراپی است که همان طور که از نام روش پیداست با استفاده از کربن دی اکسید همان حالتی که چشمه آب معدنی در بدن ایجاد می‌کرد را در بدن افراد به وجود می آورند.

در واقع گردش خون را افزایش داده و موجب بهبود وضعیت بدن و پوست از نظر جوانسازی و روشنایی می شود. سلول ها در برخورد با گاز کربن دی اکسید ناشی از دستگاه کربوکسی تراپی حالت تدافعی از خود نشان داده و این عامل باعث برطرف کردن تیرگی پوست به خصوص در ناحیه واژن می شود.

روش امروزی جوانسازی و روشن کردن پوست
روش امروزی جوانسازی و روشن کردن پوست

کربوکسی تراپی چه مزایایی دارد؟

کربوکسی تراپی یک روش بسیار کم خطر و ایمن در رفع تیرگی ناحیه واژن می باشد. در بسیاری از موارد پرسش و پاسخ در مورد تیرگی واژن افراد روش کربوکسی تراپی را به عنوان یک روش مناسب هم برای برطرف کردن تیرگی و هم برای جوانسازی معرفی کرده‌اند. این روش مزایای مختلفی دارد.

جوانسازی

اولین مزیت کربوکسی تراپی جوانسازی پوست می باشد. جوانسازی پوست از طریق استفاده از کربوکسی تراپی به این صورت است که سلول های بدن نسبت به کربن دی اکسید حاصل از کربوکسی‌تراپی واکنش نشان داده و این واکنش باعث فعالیت بیشتر سلول ها شده و در نتیجه به جوان سازی پوست کمک می کند

در واقع کربن دی اکسید به دلیل این که یک ماده نا مناسب برای بدن است باعث ایجاد حالت تدافعی در سلول ها و در نتیجه افزایش سوخت و ساز و جنب و جوش آن ها می‌شود که این عامل در نهایت موجب جوان شدن پوست می گردد.

افزایش خون رسانی

سوخت و ساز بیشتر سلول ها و تحرک بالاتر آن ها موجب می‌شود که گردش خون در بدن افزایش پیدا کند. همچنین به دلیل این که تحرک سلول ها بالاتر می رود رگ ها و عروق گشادتر شده و این عامل نیز باعث افزایش و بهبود وضعیت خون رسانی در بدن می شود. هنگامی که خون رسانی در بدن با استفاده از این روش افزایش پیدا می‌کند وضعیت پوست بهتر شده و سلول‌های سالم با سرعت بیشتری جایگزین سلولهای مرده و تخریب شده پوست می‌شوند که این عامل روشن شدن پوست را منجر می‌شود.

بهبود انعطاف پذیری و خاصیت ارتجاعی پوست

هنگامی که به دلیل واکنش سلول ها نسبت به کربن دی اکسید فعالیت آن ها افزایش پیدا کرده و جنب و جوش آن ها بیشتر می‌شود خون رسانی در حجم بالاتری انجام می گیرد.

این عامل باعث می شود که پوست به دلیل کشیدگی رگ های زیر سطح آن خاصیت ارتجاعی پیدا کرده و در نواحی که به دلیل چین خوردگی و عدم انعطاف پذیری پوست دچار چروک و تیرگی شده اند، هم پوست انعطاف پذیر تر شده و هم رنگ روشن تری پیدا کند.

سادگی انجام روش

از دیگر مزایای روش کربوکسی تراپی می‌توان به سادگی انجام این روش اشاره کرد. کربوکسی تراپی یک روش بسیار ساده و کم خطر است که جایگزین روش های سابق جوانسازی و رفع تیرگی های نواحی مختلف پوست مانند واژن گردیده است که تنها به وسیله یک سرنگ و کپسول حاوی دی اکسید کربن انجام می گیرد. از طریق این روش همچنین ناهمواری ها و فرورفتگی های پوست نیز برطرف می گردند که در رفع تیرگی ها تاثیر زیادی دارند.

سادگی انجام روش
سادگی انجام روش

تا اینجای مقاله پرسش و پاسخ در مورد تیرگی واژن، به برخی روش های مختلف رفع تیرگی و معایب و مزایای آن ها پرداختیم در ادامه مقاله پرسش و پاسخ در مورد تیرگی واژن، مطالب دیگری را مورد بررسی قرار می دهیم.

آیا روش های زیبایی سفید کردن واژن معایبی دارند؟

به طور کل روش هایی که به منظور رفع تیرگی واژن مورد استفاده قرار می گیرند جزو روش های کم خطر و ساده می باشند. البته ممکن است در برخی افراد که دارای شرایط به خصوصی هستند این روش ها مشکلاتی را به وجود بیاورد.

به عنوان مثال افرادی که دارای پوست حساس می باشند ممکن است در اثر استفاده از روش هایی مانند لیزر درمانی دچار خارش یا التهاب پوست شوند که بهترین راه برای درمان آن استفاده از کرم ها و لوسیون هایی است که توسط پزشک برای بعد از انجام جراحی تجویز می‌شود.

همچنین در برخی افراد ممکن است بعد از استفاده از روش مورد نظر برای برطرف کردن تیرگی واژن این ناحیه دارای تورم شود. مهمترین عاملی که باعث ایجاد عوارض بعد از استفاده از روش های برطرف کردن تیرگی واژن می شود عدم رعایت کردن نکاتی است که توسط پزشک به آن ها توصیه می شود.

مهمترین توصیه تمام پزشکان برای افرادی که اقدام به روش های برطرف کردن تیرگی واژن می کنند اجتناب از رابطه جنسی تا ۷۲ ساعت بعد از انجام هر کدام از روش هاست که در صورت عدم رعایت این مشکل، تورم و سوزش در این ناحیه بیشتر احساس می‌شود.

به طور کلی روش های انجام برطرف کردن تیرگی واژن بدون عیب و ایراد بوده و فرد را بدون هیچ مشکل خاصی به نتیجه دلخواه خود می رسانند.

آیا روش های زیبایی سفید کردن واژن معایبی دارند؟
آیا روش های زیبایی سفید کردن واژن معایبی دارند؟

بعد از استفاده از روش های رفع تیرگی واژن نتیجه تا چه مدت ماندگار است؟

بررسی بیشتر موارد پرسش و پاسخ در مورد تیرگی واژن نشان دهنده این است که سوال و دغدغه بسیاری از افرادی که تمایل به انجام این کار دارند ماندگاری روش هایی است که برای انجام این کار مورد استفاده قرار می گیرند.

در واقع این که روش استفاده شده تا چه حد ماندگاری داشته و چه زمانی نیاز به تجدید و تمدید آن می باشد یکی از دغدغه های اصلی پرسش و پاسخ در مورد تیرگی واژن افرادی است که اقدام به انجام این روش ها می کنند. به طور کل بسته به برخی موارد ماندگاری روش ها متفاوت می باشد.

کیفیت پوست

اولین عامل که در ماندگاری روش های مورد استفاده برای برطرف کردن تیرگی واژن تاثیر گذار است، کیفیت پوست فرد می باشد. مسلماً هرچقدر پوست فرد وضعیت بهتری داشته و در واقع فرد در سنین پایین تری قرار داشته باشد، روش انتخابی، برای مدت زمان بیشتری ماندگاری دارد. در حالی که افراد پا به سن گذاشته و میانسال در صورت انجام هر کدام از روش های رفع تیرگی واژن در آن ها مدت زمان کوتاه تری ماندگاری دارد.

روش انجام

هر کدام از روش ها ماندگاری مشخصی دارند. نوع روش انتخابی تا حد زیادی تعیین کننده میزان ماندگاری آن است. برخی از روش ها برای چند سال و برخی از روش ها برای مدت زمان کوتاهی ماندگاری دارند. انتخاب نوع روش معمولاً توسط خود بیمار و با توجه به معاینات اولیه پزشک بعد از مشورت پزشک و بیمار انجام می شود.

رعایت مراقبت های بعد و قبل از عمل

مراقبت های بعد و قبل از عمل تاثیر زیادی در نتیجه گیری و نتیجه بخشی روش انتخابی برای برطرف کردن تیرگی پوست دارند. در صورتی که مراقبت های قبل از عمل به طور کامل انجام گیرد و همچنین مواردی که بعد از عمل نیاز است توسط بیمار رعایت شوند، به طور دقیق صورت گیرند؛ نتیجه گیری از عمل قطعی تر شده و ماندگاری نتیجه بیشتر می گردد.

عدم انجام اشتباهات سابق

در تیرگی واژن در بسیاری از مواقع اشتباهات فردی تاثیر گذار هستند و عامل ایجاد تیرگی می شوند. در صورتی که فرد بعد از انجام هر کدام از روش های رفع تیرگی واژن از انجام این اشتباهات خودداری کرده و این مسئله ها را رعایت کند، می تواند برای مدت زمان بیشتری از سفیدی واژن بهره ببرد. به طور کل هر چند سال یک بار بهتر است که برای برطرف کردن تیرگی واژن اقدام شود.

عدم انجام اشتباهات سابق
عدم انجام اشتباهات سابق

آیا سفید سازی واژن در دختران مجرد قابل انجام است؟

روش های سفید سازی واژن و برطرف کردن تیرگی این ناحیه به گونه ای است که برای تمام افراد قابل انجام است. از دیگر موارد مهم در میان پرسش و پاسخ در مورد تیرگی واژن که توسط افرادی که کاندیدای انجام این روش ها می باشند مشاهده می‌شود می‌توان به این پرسش اشاره کرد

که بسیاری از افراد به خصوص دختران مجرد در مورد روش های برطرف کردن تیرگی واژن دارای دغدغه می باشند که این روش ها ممکن است به بکارت آن ها آسیب رسانده و ایجاد مشکل کند یا نه.

آیا سفید سازی واژن در دختران مجرد قابل انجام است؟
آیا سفید سازی واژن در دختران مجرد قابل انجام است؟

اما این نکته وجود دارد که تمام روش های انجام شده برای برطرف کردن تیرگی واژن روش های خارجی می باشند که در داخل بدن فرد تاثیر نگذاشته و در نتیجه به بکارت دختران آسیبی وارد نمی کنند. تنها عاملی که باعث می شود در مورد دختران مجرد به عدم انجام این روش توصیه شود احتمال بازگشت تیرگی بعد از ازدواج می باشد.

در دوران بارداری استفاده از روش های رفع تیرگی واژن چه مشکلاتی دارد؟

بارداری تغییرات زیادی را در بدن افراد به وجود می آورد. یکی از مهمترین تغییرات در دوران بارداری تیره شدن واژن در این دوران می باشد. به این دلیل که تیرگی واژن در دوران بارداری ممکن است در تمام ماه های بارداری اتفاق بیفتد. بهتر است که اقدامات لازم برای برطرف کردن تیرگی واژن بعد از این دوران انجام شود.

عوامل تیرگی در دوران بارداری

افزایش جریان خون در واژن یکی از مهمترین عواملی است که باعث تیرگی این ناحیه از بدن در دوران بارداری به خصوص در سه ماهه اول و دوم می‌شود. همچنین بسیاری از افراد در دوران بارداری به دلیل اضافه وزنی که در ناحیه شکم پیدا می‌کنند و همچنین افزایش جریان خون در این ناحیه دچار واریس واژن می شوند.

واریس واژن معمولاً باعث می شود که رگ های خونی بنفش روی واژن دیده شوند که این عامل باعث کبودی و در نتیجه تیرگی واژن می گردد.

عوامل تیرگی در دوران بارداری
عوامل تیرگی در دوران بارداری

همچنین در دوران بارداری تغییرات هورمونی بیشتر از هر دورانی مشاهده می شود. در بسیاری از زنان تغییرات هورمونی باعث می‌شود که رنگدانه های پوست آن ها پررنگ تر شده و در شرایطی که لکه های روی واژن آن ها به وجود آید این لکه ها در نهایت باعث تیرگی واژن می شوند.

درمان تیرگی واژن در دوران بارداری

درمان و برطرف کردن تیرگی واژن در دوران بارداری بهتر است با نظر پزشک و کمترین استفاده از مواد شیمیایی انجام گیرد. بهترین روش برای رفع تیرگی واژن در این دوران لیزر درمانی است که هم به عنوان یک روش غیر تهاجمی کمترین آسیب را به اندام های داخلی و جنین رسانده و هم نسبت به سایر روش ها ماندگاری بیشتری دارد.

به علاوه لیزر درمانی با کلاژن سازی باعث می شود که بعد از بارداری و زایمان پوست خاصیت انعطاف پذیری پیدا کرده و زودتر به حالت طبیعی خود باز گردد.

درمان تیرگی واژن در دوران بارداری
درمان تیرگی واژن در دوران بارداری

مهم ترین سوالات و پرسش و پاسخ در مورد تیرگی واژن که توسط بیماران مطرح می شود چیست؟

در این بخش قصد داریم به مهمترین سوالات و پرسش و پاسخ در مورد تیرگی واژن که توسط بیمارانی که از انجام روش های مختلف برای رفع و درمان این مشکل را دارند مطرح شدند بپردازیم.

اولین و مهمترین پرسش که توسط بسیاری از بیماران صورت می گیرد در مورد طول درمان و مدت زمانی است که انجام روش نیاز دارد. به طور کل بیشتر روش های جراحی رفع تیرگی واژن در یک جلسه انجام گرفته و این جلسه معمولاً کمتر از ۳ ساعت زمان می ‌برد که بسته به روش ممکن است بسیار کوتاه تر باشد.

دیگر پرسش مهم در پرسش و پاسخ در مورد تیرگی واژن که در این باره توسط بیماران مطرح می شود ماندگاری این روش هاست. بیشتر روش های انجام شده برای برطرف کردن تیرگی واژن ماندگاری مناسبی داشته اما می توان روش لیزر درمانی را جزو ماندگار ترین روش ها دانست.

از دیگر سوال های مهم مطرح شده توسط بیماران، پرسش در مورد مسائل و مراقبت هایی است که بعد از انجام روش باید رعایت شوند. بیشتر مراقبت های مورد نیاز برای نتیجه بخشی روش های برطرف کردن تیرگی واژن شامل عدم رابطه جنسی چند روز قبل و بعد از انجام روش و همچنین عدم فعالیت های سنگین و اصلاح واژن با تیغ و ژیلت می باشد.

مهم ترین سوالات و پرسش و پاسخ در مورد تیرگی واژن که توسط بیماران مطرح می شود چیست؟
مهم ترین سوالات و پرسش و پاسخ در مورد تیرگی واژن که توسط بیماران مطرح می شود چیست؟

آیا سفید کردن واژن با دارو امکان پذیر است؟

به طور کل در سفید کردن واژن باید لایه روی پوست که به دلیل تخریب سلول ها دارای رنگ تیره شده است از بین رود تا سفیدی و برطرف کردن تیرگی اتفاق بیفتد.

در صورتی که فرد قصد داشته باشد این کار را با استفاده از دارو درمانی انجام دهد باید تاثیر بر رنگدانه های پوست گذاشته شود که ممکن است قطعی نبوده و در گذشت زمان مشکلات زیادی را برای بیمار به وجود بیاورد.

بنابراین استفاده از دارو برای برطرف کردن تیرگی واژن به هیچ عنوان یک روش قطعی نیست و نمی توان از آن به عنوان جایگزین جراحی ها و روش هایی مانند لیزر و کربوکسی تراپی استفاده کرد.

آیا سفید کردن واژن با دارو امکان پذیر است؟
آیا سفید کردن واژن با دارو امکان پذیر است؟

آیا استفاده از لیزر برای سفیدی واژن محدودیتی دارد؟

تمام افرادی که در پرسش و پاسخ در مورد تیرگی واژن شرکت داشته اند و تمایل به استفاده از روش لیزر درمانی برای انجام سفیدی واژن و بر طرف کردن تیرگی این ناحیه را دارند می توانند بعد از تایید پزشک و آمادگی های لازم پیش از انجام جراحی این روش را انجام دهند. اما در برخی افراد این مسئله باید با رعایت نکات خاص انجام شود.

به عنوان مثال افرادی که دچار عفونت ناحیه تناسلی می باشند بهتر است ابتدا اقدام به درمان عفونت کرده و سپس برای انجام این جراحی اقدام کنند. در غیر این صورت ممکن است در اثر لیزر درمانی عفونت به مرحله حاد رسیده یا در سایر قسمت ها پخش شود.

همچنین افرادی که دارای پوست حساس می باشند نیز بهتر است پیش از انجام لیزر درمانی برای رفع تیرگی واژن ابتدا از طریق استفاده از کرم های مخصوص، وضعیت پوست خود را بهبود بخشیده و سپس اقدام به انجام این روش کنند.

آیا استفاده از لیزر برای سفیدی واژن محدودیتی دارد؟
آیا استفاده از لیزر برای سفیدی واژن محدودیتی دارد؟

استفاده از کرم های موضعی برای رفع تیرگی واژن به چه صورت انجام می شود؟

یکی از روش های درمانی و پرکاربرد برای برطرف کردن تیرگی ناحیه واژن استفاده از کرم های درمانی است که به دو صورت طبیعی و شیمیایی ساخته می‌شوند.

در کرم های طبیعی بیشتر از موادی که می توانند رنگدانه های پوست را تحت تاثیر قرار داده و همچنین با لایه برداری باعث از بین رفتن لایه روی پوست شده و سلول های زنده و شاداب زیر پوست را به سطح پوست آورند، استفاده می شود.

در کرم های شیمیایی نیز از موادی استفاده می شود که همین حالت لایه برداری را ایجاد کرده و باعث از بین رفتن لایه تیره سطحی پوست می‌شوند.

کرم های طبیعی و شیمیایی که برای رفع تیرگی واژن مورد استفاده قرار می گیرند انواع مختلفی دارند و بهتر است که پیش از استفاده آن ها با یک پزشک متخصص پوست مشورت کرد تا کرمی مورد استفاده قرار گیرد که کمترین آسیب را به بدن برساند. زیرا ممکن است برخی از این کرم ها ایجاد حساسیت کرده و مشکلات مانند سوزش و خارش را برای پوست به وجود بیاورد.

استفاده از کرم های موضعی برای رفع تیرگی واژن به چه صورت انجام می شود؟
استفاده از کرم های موضعی برای رفع تیرگی واژن به چه صورت انجام می شود؟

آیا می توان از لابیا پلاستی برای سفید کردن واژن استفاده کرد؟

یکی از مسائلی که باعث تیرگی در ناحیه واژن می شود بزرگ شدن لابیا به خصوص لایه بیرونی و پوشانده شدن سطح واژن با لبه های بیرونی است که این عامل باعث چین خوردگی لبه های واژن شده و تیرگی این ناحیه را منجر می شود.

به منظور درمان تیرگی واژن در افرادی که بزرگی لابیا باعث چین خوردگی و ایجاد تیرگی در این ناحیه از بدن شده می توان ابتدا با روش های مختلف جراحی زیبایی و انجام لابیا پلاستی وضعیت لبه های واژن را به حالت عادی و نرمال رساند و سپس برای برطرف کردن تیرگی اقدام کرد. بعد از لابیا پلاستی می توان با لیزر، کرم های موضعی و سایر روش های مناسب برای رفع تیرگی واژن اقدام به برطرف کردن این مشکل کرد.

آیا می توان از لابیا پلاستی برای سفید کردن واژن استفاده کرد؟
آیا می توان از لابیا پلاستی برای سفید کردن واژن استفاده کرد؟

در انتها امیدواریم از خواندن مقاله پرسش و پاسخ در مورد تیرگی واژن کمال استفاده را برده و از مطالب مفید آن، بهره مند شده باشید.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با زر کلینیک:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید