میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

دکتر زنان روزهای پنجشنبه
دکتر زنان روزهای پنجشنبه

لیست موضوعات

دکتر زنان روزهای پنجشنبه

مقاله ای که امروز قرار است برای شما عزیزان مورد بررسی قرار دهیم راجع به دکتر زنان روزهای پنجشنبه می باشد با ما همراه باشید.

دکتر زنان روزهای پنجشنبه مقاله ی امروز ماست، در این مقاله هرآنچه را که باید در خصوص دکتر زنان بدانید برای شما به صورت مفصل شرح داده ایم.

اگر میخواهید به دکتر زنان در روزهای پنجشنبه مراجعه کنید و یا مالید که در این زمینه مشاوره دریافت کنید، پیشنهاد ما کلینیک تخصصی دکتر زرگنح فرد می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کلینیک می توانید به انتهای همین مقاله مراجعه کنید.

همچنین می توانید جهت استفاده از خدمات متخصص زنان در روز پنج شنبه با ما در تماس باشید.

161 930 22 021

دکتر زنان روزهای پنجشنبه
دکتر زنان روزهای پنجشنبه

در ادامه قصد داریم به تعدادی از سوالات شما دوستان که ممکن است در این باره به ذهنتان خطور کرده باشد پاسخ دهیم:

  1. دکتر زنان خوب چه ویژگی هایی دارد؟
  2. دکتر زنان خوب از چه روش هایی با بیمار خود ارتباط برقرار می کند؟
  3. چه زمانی باید به دکتر زنان مراجعه شود؟
  4. قبل از مراجعه به دکتر زنان به چه نکاتی باید دقت کرد؟

 

دکتر زنان خوب چه ویژگی هایی دارد؟

هنگامی که شخصی در پزشکی قبول می شود، به اینکه برای نجات جان سایر افراد جامعه تلاش کند متعهد می شود. پزشکی شغلی است که با رسالت درمان ادامه می یابد. به همین جهت پزشکان در طول روز با اشخاص مختلفی سرو کار دارند که همگی را با نام بیمار می شناسند. بیماران نیز با آسودگی خاطر به دکتر خود اطمینان کنند و مشکل خود را با او در میان بگذراند از مهم ترین دلایلی که یک بیمار به پزشک خود اعتماد می کند قابلیت و توانایی علمی اوست.

توضیحاتی که در خصوص دکتر زنان خوب می توان گفت این است که یک  دکتر زنان باید در خصوص شناخت اختلالات جنسی، مشکلاتی که اندام جنسی می تواند داشته باشد، درمان هایی که برای آن در نظر گرفته می شود، بیماری های مربوط به رحم و… از تخصص کافی برخوردار باشد و به هنگام مراجعه ی بیماران توانایی راهنمایی و مشاوره درست و همچنین نشان دادن راه درمان مختص به مشکلش هیچگونه قصور و کوتاهی نداشته باشد.

دکتر زنان خوب چه ویژگی هایی دارد؟
دکتر زنان خوب چه ویژگی هایی دارد؟

ویژگی های پزشک خوب

به طور کلی پزشکی را می توان در دسته ی پزشکان خوب قرار داد که از ویژگی هایی برخوردار باشد که شامل موارد زیر است:

  • به نیاز بیمار توجه کافی داشته باشد و علاوه بر آن رفتاری صمیمی، اطمینان بخش، مشاوری خوب و همچنین توانا باشد.
  • رفتار فردی اش به نحوی باشد که بتوان آثار ایمان، شهامت، شجاعت و تواضع را دید.
  • با بیمار رفتاری سرشار از خونسردی همراه با دقت، تسلی دهنده، با وجدان، وظیفه شناس، با کمال و معرفت داشته باشد.
  • دل نگران، با توجه، با قابلیت، دلسوز، بی پروا، خلاق، از مهارت های ارتباطی قوی برخواردار باشد.
  • توانایی مصاحبه و مناظره داشته باشد همچنین کاوشگر، حساس، دقیق و قاطع باشد.
  • از اصول اخلاقی پیروی کند و اینکه احساس یکدلی، کارآمدی، بردباری، اشتیاق و پر انرژی ودن ا در خود تقویت کند.
  • در مواجه با بیمار رفتار دوستانه، با وفا و دارای انعطاف اخلاقی باشد.
  • روشنفکر، محقق، منصف، دارای اطلاعات مفید
  • در قضاوت کردن عاقلانه و عادلانه برخورد کند.
  • خوش برخورد، مطلع، مهربان، سخاوتمند، پذیرای افکار جدید، خوش بین، هوشیار، شنونده ای خوب، صبور، با گذشت، واقع بین و رفتاری عاری از خود پرستی داشته باشد.
  • صادق بودن، خوش اخلاقی، حس نوع دوستی، فروتن بودن، با وقار بودن،احساس امیدواری داشتن و نیز امیدواری را در دیگران به وجود آوردن و تقویت کردن از مواردی است که یک پزشک خوب داشته باشد.
ویژگی های پزشک خوب
ویژگی های پزشک خوب

نکته

توضیحاتی که در قسمت قبل برای یک پزشک خوب گفته شاید به ظاهر زیاد باشد اما همه ی اینها در واقع بخشی از آن ویژگی هاست، در واقع شناخت تمام ویژگی هایی که یک پزشک خوب باید از آنها برخوردار باشد اصلا کار آسانی نیست، به بیان دیگر می توان گفت که گاهی خصوصیاتی که وجود دارد و یک پزشک باید از آن برخوردار و مطلع باشد مختص به شاخه و یا نوعی بیماری خاص است که پزشک باید آن را تشخیص داده و لحاظ کند. می توان علم پزشکی را با هنر طبابت یکی دانست به نحوی که این دو تکمیل کننده ی یکدیگر باشند.

دکتر زنان خوب از چه روش هایی با بیمار خود ارتباط برقرار می کند؟

هر بیماری که به پزشک مراجعه می کند از خصوصیات اخلاقی خاصی برخوردار است و گاهی به راحتی نمی توان با آن ها ارتباط برقرار کرد، پزشک باید راه های مختلفی را برای برقرای ارتباط با او بداند که بتواند در این ارتباط مشکلات و مسائل مربوط به بیمار را کشف کند و در نهایت راهنمایی لازم را متذکر شود. ما در این مقاله روش های برقراری ارتباط بین پزشک و بیمار را لیست کرده ایم و به طور مختصر راجع به هر یک توضیح داده ایم.

دکتر زنان خوب از چه روش هایی با بیمار خود ارتباط برقرار می کند؟
دکتر زنان خوب از چه روش هایی با بیمار خود ارتباط برقرار می کند؟
  • مدل فعال _ نافعال

در گذشته برخی از افراد بر این باور بودند که برای اینکه دوره درمانی تداوم داشته باشد باید بین قدرت پزشک و بیمار تمایز باشد، به زبان ساده شخص بیمار از مشکلات خود اطلاعاتی را به پزشک می دهد در مقابل پزشک هر آنچه را که متذکر شود بیمار ناگزیر باید پیروی کند و در روند درمان هیچ کنترل و یا اراده ای نداشته باشد باید گفت که این روش تنها در فوریت های پزشکی جواب گو است و امروزه محبوبیتی در میان مردم ندارد.

مدل فعال _ نافعال
مدل فعال _ نافعال
  • مدل هدایت _ همکاری

از معمول ترین روشی که پزشکان در پیش می گیرند مدل هدایت _ همکاری می باشد. روش فوق به صورتی است که در آن پزشک تمام راه های درمانی را جستجو کرده و بهترین آن را به بیمار معرفی می کند بیمار نیز موظف به همکاری است در واقع بیمار با این ایده که پزشک بهتر می داند به این همکاری ادامه می دهد و این بدان معنا نیست که پزشک دخالتی مبتنی بر اجبار داشته باشد.

مدل هدایت _ همکاری
مدل هدایت _ همکاری
  • مدل مشارکت دو طرفه

اخرین روش مدل مشارکت به صورت دو طرفه است همانگونه که از تسمیه ی آن پیداست مشارکت آن به هر دو طرف بستگی دارد. در روش فوق پزشک و بیمار به یک اندازه در تصمیم گیری و برنامه ریزی در طول دوره ی درمان سهیم می باشند، به یک اندازه برای نظرات هم احترام قائلند. به عقیده ی برخی روش مشارکت دو طرفه بهترین روش در بین انواع موجود است که برای بیماری های مزمن می توان در نظر گرفت به این دلیل که ارتباط بین پزشک و بیمار از نوع مفید آن است که خود می تواند طول دوره ی درمان را به کفایت برساند.

مدل مشارکت دو طرفه
مدل مشارکت دو طرفه

چه زمانی باید به دکتر زنان مراجعه شود؟

تمام بانوان باید به صورت منظم به دکتر زنان مراجعه کنند این مسئله برای افراد متاهل و مجرد به طور یکسان صدق می کند. حال آنکه برخی از افراد از مراجعه به متخصص زنان خجالت می کشند و یا حتی می ترسند زیرا بعضی راه های درمان با درد همراه است با این وجود توصیه می شود به صورت مرتب به دکتر نان مراجعه کنند. با این کار بانوان می توانند از سلامت دستگاه تناسلی و باروری خود اطمینان پیدا کنند. از مهم ترین عللی که زنان یا دختران باید به پزشک متخصص مراجعه کنند شامل موارد زیر است:

  • قاعدگی نامنظم

چنانچه به طور مکرر قاعدگی نامنظم بود حتما باید به پزشک مراجعه شود زیرا امکان اینکه در دستگاه تناسلی مشکلی پیش آمده باشد بسیار زیاد است. به هنگام مراجعه، متخصص ابتدا موضوع بارداری بیمار را بررسی کند که در خصوص منفی بودن جواب آن باید احتمالات دیگر را با آزمایش مشخص کرد. عواملی مثل: کاهش وزن زیاد، کم خونی، مسافرت های مداوم و طولانی مدت، مصرف دارو های ضد بارداری، فعالیت های جسمی زیاد و… سبب ایجاد چنین اختلالاتی می شوند.

  • مشکل ادراری

توصیه می شود اگر به طور مکرر دستشویی می روید حتما یک نوبت برای معاینه نزد پزشک متخصص زنان بروید. زیرا از شایع ترین عوامل عفونت مجاری ادراری دستشویی رفتن به دفعات زیاد می باشد.

علاوه بر این موضوع از عواملی که احتمال می رود شخص به عفونت مجاری ادرای و دستگاه تناسلی مبتلا شده است مواردی همچون: سوزش ادراد، درد هنگام ادرار، بوی نامطبوع ادرار، کم بودن میزان ادرار نسبت به دفعاتی که احساس می کنید به دستشویی نیاز دارید. در صورت نمایان شدن هر یک از علل گفته شده حتما به متخصص زنان جهت معاینه و انجام آزمایش مراجعه کنید.

  • ترشحات غیر طبیعی واژن

ترشح در ناحیه تناسلی در بین بانوان امری طبیعی است، دلیل آن تمیز نگه داشتن دستگاه تناسلی و همچنین گردن رحم می باشد. رنگ طبیعی که این ترشحات دارند معمولا سفید و یا شیری است. لازم به ذکر است که ترشحات زنانه به هنگام شیر دهی، تخمک گذاری و همچنین تحریک جنسی افزایش می یابد. اما در صورتی که ترشحات موجود به رنگی تیره تر و یا تغییر رنگ غیر طبیعی و یا اینکه بوی نامطبوعی داشته باشند مراجعه به دکتر زنان واجب می شود.

به جز مواردی که در بالا گفته شد طبق توصیه ی پزشکان بهتر است از سن 13 سالگی مراجعه به متخصص زنان شروع شود و به هنگام نیاز مراقبت های پیشگیرانه داشته باشند.

ادامه ی مطالب را با شرح مطالبی درباره ی مراجعه به پزشک زنان پیش می بریم و تنها به موارد قبلی گفته شده اکتفا نمی کنیم به یاد داشته باشید که نکات قبلی جز مهم ترین و حساس ترین این دلایل هستند.

  • منتظر بیماری های زنانه نباشید

مراجعه به متخصص زنان چیزی است که زنان و دختران به طور مکرر بدان نیازمند هستند این مراجعه بعد از ازدواج و یا به هنگام بارداری به دفعات بیشتر می شود، زیرا برقرای رابطه ی جنسی خود زمینه ساز بیماری های تناسلی می باشد بدین منظور باید هر 6 ماه یکبار معاینات توسط متخصص صورت گیرد.

پس حتما نباید پس از مشاهده ی بیماری های زنانه به سراغ متخصص رفت، با تمام توصیه هایی که امروزه گفته می شود متاسفانه بسیاری از بانوان در انجام این امر کوتاهی می کنند همچنین از انجام تست های سرطان شناسی که به شکل ساده ای انجام می شود پرهیز می کنند. حتی برخی از آن ها به هنگام پیشنهاد مراجعه به متخصص اظهار می کنند که سال هاست مشکلی نداشته ام و به متخصص نیز مراجعه نکرده ام.

این موضع کاملا اشتباه است زیرا آمار سرطان های زنانه بالا رفته است حتی برخی از آنها با آزمایشات ساده قابل رویت نیست. با تمام توضیحاتی که متذکر شده ایم نتیجه می شود که مراجعه به متخصص زنان حتما برای مشاوره های قبل از بارداری نیست و حتما باید برای آزمایشات چک آپ، آزمایشات هورمونی، سونوگافی و موارد این چنینی به دکتر رجوع کرد تا اگر زمانی مشکلی وجود داشت بتوان به موقع به درمان آن رسیدگی کرد.

  • مراجعه به دکتر زنان بعد از یائسگی

برخی از بانوان بر این باورند که چون دیگر قاعدگی ماهیانه ندارند و یائسه شده اند دیگر مشکلی آن ها را تهدید نمی کند به همین دلیل مراجعه به پزشک زنان را فراموش می کنند. در حالی که تمام این افکار غلط است و این چنین نیست حتی می توان گفت که بعد از یائسگی نیاز است که به طور ویژه تری به خود توجه داشته کنند. آمار ها نشان داده است که سرطان های زنانه مخصوصا سرطان تخم دان در دوران یائسگی بیشتر گریبان گیر بانوان بوده است بنابراین معاینات مکرر را به خاطر بسپارید.

مراجعه به دکتر زنان بعد از یائسگی
مراجعه به دکتر زنان بعد از یائسگی
  • مراجعه سالیانه به دکتر زنان

به جز معایناتی که برای دستگاه تاسلی صورت می گیرد انجام ماموگرافی به صورت سالیانه هم جز توصیه هایی است که لزوم آن دیده می شود، دلیل بر استمرار این کار این است که سرطان سینه در زنان بسیار شیوع پیدا کرده است و با انجام ماموگرافی می توان از صحت سلامت خود اطمینان یافت در صورتی که مشکلی نیز وجود داشته باشد می توان با مراجعه ی به موقع درمان را به سرعت شروع کرد.

مراجعه سالیانه به دکتر زنان
مراجعه سالیانه به دکتر زنان

قبل از مراجعه به دکتر زنان به چه نکاتی باید دقت کرد؟

  • گفتو گویی صادقانه داشته باشید
  • برخی از افراد به هنگام رجوع به متخصص زنان احساس خجالت می کنند مخصوصا اگر پزشک مرد باشد. شما می توانید به پزشک خود اعتماد کنید و دقت داشته باشید هنگامی که از شما سوال می شود درباره ی قاعدگی، سابقه ی جنسی و… به طور صادقانه بدون ترس و خجالت پاسخ دهید زیرا اگر می خواهید در زمینه ی درمان به شما کمک شود و راهنمایی پزشک مثمر ثمر باشد لازمه ی آن داشتن صداقت است.
  • مراجعه به پزشک بعد از اتمام دوران قاعدگی

پیشنهاد می شود در دوران قائدگی به متخصص مراجعه نکنید زیرا برخی آزمایشات مثل پاپ اسمیر اگر در دوران قائدگی انجام شود ممکن است نتایج درستی نداشته باشند.

  • نوشیدن مقداری آب قبل از ملاقات

قبل از اینکه به ملاقات پزشک خود بروید مقداری آب بنوشید زیرا ممکن است آزمایش ادرار انجام دهید.

از اینکه مقاله ی ما را برای خواندن انتخاب کردید صمیمانه سپاسگذاریم. هدف از گردآوری مطالب فوق آشنایی بیشتر شما با موضوع مربوطه بود امیدواریم پاسخ سوال های خود را یافته باشید.

قبل از مراجعه به دکتر زنان به چه نکاتی باید دقت کرد؟
قبل از مراجعه به دکتر زنان به چه نکاتی باید دقت کرد؟

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟
آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سابقه کار در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ از سال 86

سابقه  کار در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا از سال 94

جزو معدود دکتر زنان روزهای پنجشنبه.

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس : 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل :info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید