میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

بوتاکس یا تزریق ژل
بوتاکس یا تزریق ژل

لیست موضوعات

بوتاکس یا تزریق ژل

شما احتمالا  اطلاعاتی درباره ی  اصول اولیه بوتاکس یا تزریق ژل دارید، به خصوص آن هایی که برای رفع و کم کردن چین و چروک طراحی شده است. اما ممکن است از جنبه های دیگر بوتاکس یا تزریق ژل اطلاعاتی نداشته باشید.

این مقاله سعی دارد به شما  گام به گام از مراحل و جنبه های دیگر بوتاکس صحبت کند.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم

بوتاکس  یا تزریق ژل چیست؟

چگونه بوتاکس کار می کند؟

چه مدت طول می کشد تا بوتاکس کار خود را آغاز کند؟

آیا از بوتاکس و تزریق ژل درمان برای میگرن و عرق کردن بیش از حد استفاده می شود؟

چه کسانی واجد شرایط برای بوتاکس یا تزریق ژل هستند؟

آیا بوتاکس همان بوتولیسم است؟

عوارض جانبی بوتاکس یا تزریق ژل چیست؟

نکات قابل توجه در رابطه با بوتاکس یا تزریق ژل چیست؟

 

بوتاکس یا تزریق ژل

بوتاکس داروهایی است که به عضلات تزریق می شود تا به طور موقت باعث  صاف شدن چین و چروک در اطراف چشم ها و خطوط لب و دیگر خطوط در پیشانی باشد. داروی بوتاکس  شامل یک پروتئین بوتولینوم-تکسین بخش بسیار خالص است.

بوتاکس یا تزریق ژل
بوتاکس یا تزریق ژل

چگونگی کارکرد بوتاکس یا تزریق ژل

بوتاکس به طور موقت عضلات  قسمت های چین و چروک دار را با فلج کردن این عضلات کاهش می دهد، که به باعث صاف و پر شدن خطوط چین و چروک  دار می شود.

چه مدت طول می کشد تا بوتاکس کار خود را آغاز کند

بوتاکس و تزریق ژل تنها 10 دقیقه طول می کشد. نتایج به طور کلی برای 24-48 ساعت نشان داده نمی شود. در عرض یک هفته چهره ها به طور قابل توجهی ظریف تر می شوند و نتایج بهینه بعد از یک ماه نشان داده می شوند.

همانطور که در بالا ذکر شد، شایع ترین محل تزریق بوتاکس در اطراف چشم و یا در پیشانی است. برای اطلاعات مربوط به تعداد واحدهای مورد نیاز برای هر ناحیه، از پزشک متخصص خود در این زمینه استفاده کنید.

آیا از بوتاکس و تزریق ژل  برای درمان میگرن و عرق کردن بیش از حد استفاده می شود

بوتاکس و یا تزریق ژل ممکن است بیشتر به عنوان رفع کننده موقت  چین و چروک شناخته شود، اما از سال 2010، به تایید  FDA برای افرادی است که مبتلا به میگرن مزمن هستند نیز استفاده میشود. همچنین بوتاکس  یا تزریق ژل برای درمان عرق بیش از حد  در کف دست یا پا ، تزریق می شود، ماده  تشکیل دهنده بوتاکس کمک می کند تا غدد عروقی را به طور کامل غیر فعال سازد و مانع از انقباض عضله شود.

افراد واجد شرایط برای بوتاکس یا تزریق ژل

اکثر بزرگسالان واجد شرایط برای بوتاکس و یا تزریق ژل هستند ( محدوده کلی سنی بین افراد زیر 18-65  می باشد).  –          در صورتی که از یکی از این مشکلات زیرین رنج می برید از بوتاکس  و تزریق ژل امتناع نمایید:

حساسیت به هر یک از مواد تشکیل دهنده در بوتاکس یا هر محصول دیگر سم بوتولینوم (Dysport، Xeomin، و غیره)عفونت در محل تزریق داشته اید

عفونت مجاری ادراری (UTI) هنوز  مشخص نیست که آیا بوتاکس میتواند به یک نوزاد متولد شده آسیب برساند یا به شیر مادر منتقل شود. در نتیجه در زنان باردار و شیرده استفاده از بوتاکس یا ژل تزریق توصیه نمی شود. اگر شرایط دیگری دارید، قبل از مصرف بوتاکس بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

افراد واجد شرایط برای بوتاکس یا تزریق ژل
افراد واجد شرایط برای بوتاکس یا تزریق ژل

آیا بوتاکس همان بوتولیسم است؟

از آنجایی که بوتاکس اولین بار در دنیای مد اسپا ساخته شده است، تعدادی از درمان های مشابه نیز از طریق  DYSPORT در دسترس بوده است. که شامل ، یک تزریق نوع A بوکسولینوم نوع A و همچنین پرکننده های پوستی (که از اسید هیالورونیک به پوست پوستی استفاده می کنند) مانند Juvéderm، Restylane و Perlane.  است

تصمیم به انتخاب بین بوتاکس و Dysport تا حد زیادی بستگی به نتایجی است که شما انتظار دارید بستگی دارد.بر خلاف باور عمومی، باکتری هایی که سبب بوتولیسم می شوند، کلستریدیوم بوتولینوم و شش از هفت نوتروکسین آزاد شده است که آن را ترشح می کند.

تنها مواد مورد استفاده در تزریق بوتاکس، سم بوتولینوم A، با دقت استخراج، تمیز کردن و استاندارد شدن در دوزهای مورد تایید FDA است. علاوه بر این، دوز به اندازه کافی کم است، نمی تواند بیش از میزان عضلانی که تزریق می شود را تضعیف کند

اثرات جانبی بوتاکس

در صورت تزریق بوتاکس، در اکثر موارد هیچ اثر جدی ایجاد نمی شود. بیماران بطور معمول می توانند فعالیت های طبیعی خود را بلافاصله پس از یک دوره از سر بگیرند. اما این بدان معنا نیست که تزریق ها به طور کامل بدون خطر هستند.

قرمزی خفیف، کبودی و تورم می تواند در روزهای بعد از یک دوره درمان ایجاد شود و یا حتی در بعضی موارد خاص عواقب جدی تری نیز وجود دارد. این عوارض می تواند تهدید کننده زندگی باشد، از جمله مشکلات بلع، صحبت کردن یا تنفس.

اثرات جانبی بوتاکس
اثرات جانبی بوتاکس

نکات قابل توجه در رابطه با بوتاکس یا تزریق ژل

1) بوتاکس باید فقط تحت مراقبت پزشک مورد استفاده قرار گیرد. درمان با بوتاکس می تواند خطرناک باشد اگر به درستی انجام نشود. پس از  یک پزشک ماهر و متخصص در این زمینه  راهنمایی بگیرید و به تعیین اینکه بهترین حالت در رابط  به نیازهای شما و سلامت شما  چیست مشورت نمایید.

2)     اگر هر نوع تزریق بوتاکس را طی چهار ماه گذشته داشته اید، به پزشک خود اطلاع دهید. همچنین اگر از  آرام بخشهای عضلانی، داروهای خواب یا داروهای آلرژیک استفاده می کنید، به پزشک خود بگویید. اگر از داروهای تقویت کننده خونی استفاده می کنید، ممکن است نیاز داشته باشید چند روز قبل از تزریق از مصرف آن ها خودداری کنید  تا خطر خونریزی و کبود شدن را کاهش دهید.

3)ماساژ دادن مناطق تحت درمان را به مدت 24 ساعت انجام ندهید. این ممکن است به جلوگیری از انتشار سم در یک منطقه دیگر کمک کند. بعد از انجام این کار می توانید به فعالیت های عادی خود بازگردید

4)تزریق بوتاکس معمولا یک تا سه روز پس از درمان آغاز می شود. بسته به مشکل در حال درمان، این اثر ممکن است سه ماه یا بیشتر طول بکشد. برای حفظ اثر، شما نیاز به تزریق و تمدید منظم دارید.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سابقه کار در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ از سال 86

سابقه کار در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا از سال 94

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

 

مشاوره در زمینه مراقبت بعد از تزریق ژل لب

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

اینستاگرام:dr_zarganj

09127379893

شماره تماس : 161 930 22 021

ایمیل :info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید