میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

بعد از بوتاکس چه نکاتی را باید رعایت کرد
بعد از بوتاکس چه نکاتی را باید رعایت کرد

لیست موضوعات

بعد از بوتاکس چه نکاتی را باید رعایت کرد

اگر به دنبال این هستید که بدانید، بعد از بوتاکس چه نکاتی را باید رعایت کرد با ما همراه شوید.

این روزها اکثر افراد به دنبال جوانسازی پوست و صورتشان هستند. یکی از روش های جوانسازی، بوتاکس است. حال اگر شما بوتاکس انجام داده اید و می خواهید بدانید که بعد از بوتاکس، چه نکاتی را باید رعایت کرد، با ما همراه شوید.

بعد از بوتاکس چه نکاتی را باید رعایت کرد
بعد از بوتاکس چه نکاتی را باید رعایت کرد

برای کسب اطلاعات لازم در مورد بعد از بوتاکس چه نکاتی را باید رعایت کرد می توانید به زر کلینیک مراجعه کنید و یا با شماره تلفن این کلینیک که در انتهای همین پست درج شده است تماس بگیرید.

آن چه در نوشتار ” بعد از بوتاکس، چه نکاتی را باید رعایت کرد” مورد مطالعه قرار می گیرد:

بوتاکس چیست؟

آیا بوتاکس، انتخاب مناسب و درستی می باشد؟

توصیه های مهم قبل و بعد از بوتاکس

بعد از بوتاکس، چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

چه افرادی مجاز به تزریق بوتاکس نمی باشند؟

برای تزریق کردن بوتاکس، چه جاهایی و یا چه محل هایی برای بدن مناسب می باشد؟

بوتاکس، چه کاربردهایی دارد؟

انجام بوتاکس چه مزیت هایی دارد؟

عوارض بوتاکس شامل چه مواردی می باشند؟

نتیجه گیری

 

بوتاکس چیست؟

قبل از پرداختن به این که بعد از بوتاکس، چه نکاتی را باید رعایت کرد، ابتدا می بایت با بوتاکس آشنا شویم. کلمه ی بوتاکس را شاید بارها و بارها شنیده باشید و تا حدودی آن را بشناسید.

از این رو می گوییم شاید آن را بشناسید، چرا که امروزه جزو پرطرفدار ترین عمل های زیبایی محسوب می شود. همان طور که اشاره کردیم، بوتاکس یکی از فراگیرترین روش‌هایی می باشد که در  جوانسازی پوست بسیار پرکاربرد است.

بوتاکس چیست؟
بوتاکس چیست؟

به طوری که در کشور ما هم رواج زیاد و چشمگیری دارد. در این روش که یک نوع روش تزریقی می باشد،  از یک نوع  سمی به نام بوتولونیوم  استفاده می شود. این سم برای فلج کردن بعضی از  عضله های  صورت و یا گردن استفاده می‌شود.

علت استفاده از این سم و فلج کردن یک سری از عضله ها نیز این است تا خط ها و چین و چروک‌ هایی که روی صورت ما ایجاد شده است، به طور کامل از روی  صورت از بین بروند.

بوتاکس نیز مانند هر نوع عمل دیگری که انجام می شود، یک سری مراقبت هایی را شامل می شود

بوتاکس نیز مانند هر نوع عمل دیگری که انجام می شود، یک سری مراقبت هایی را شامل می شود که  قبل و بعد از انجام دادن عمل بوتاکس باید حتما رعایت شود تا بتوان نتیجه های مطلوب و دلخواه خود را از این روش به دست آورد.

توصیه های بوتاکس شامل همه ی آن افرادی  است که باید قبل و بعد از انجام عمل بوتاکس و یا  تزریق بوتاکس در نظر تان داشته باشید.

در مقاله ” بعد از بوتاکس، چه نکاتی را باید رعایت کرد” تلاش می شود تا همه ی موردهایی که به شما کمک می کند که عمل بوتاکس راحت تری را تجربه کنید، بیان خواهیم کرد تا شما عزیزان نیز بتوانید از این راهنمایی ها بهره ی کاملی را ببرید.

از قدم‌های پیش از بوتاکس گرفته تا مراقبت‌ های بعد از درمان همه و همه را برای شما جمع آوری کرده ایم تا بتوانید با اطلاعاتی کامل اقدام به انجام این عمل بکنید.

اگر تصمیم به تزریق بوتاکس دارید و یا مطمئن نیستید و یا هر دلیل دیگر، حتما این مطلب را تا انتها بخوانید تا بتوانید با یک دید بازتری نسبت به این موضوع تصمیم گیری کنید.

آیا بوتاکس، انتخاب مناسب و درستی می باشد؟

اگر بخواهیم به سوال “بعد از بوتاکس، چه نکاتی را باید رعایت کرد” پاسخ دهیم، باید قبل از آن بدانید که بوتاکس تا چه میزان روی پوست شما تاثیر می گذارد. قاعده ی پیری یکی از آن دسته مواردی می باشد که دیر یا زود برای هر کسی اتفاق خواهد افتاد. همه ی انسان ها به ویژه خانم ها روی جوانی پوست و این که سنشان کمتر از آن چیزی که هست نشان دهد، حساسیت هایی را نشان خواهند داد.

بنابراین امکان این که خانم ها به سمت این نوع از عمل ها کشیده شوند، بسیار زیاد می باشد. در ادامه باید گفت که پیری را نوعی روند طبیعی می نامند که نوعی دشمن برای زیبایی طبیعی است.

همان طور که می دانید، هر خط یا چین و چروکی که برای صورت شما ایجاد شده است، همه و همه  تاریخچه ‌ای دارند که متشکل از خنده‌ها و اخم‌ها و تمام زمان های خوش و یا حتی گاهی تلخ شما می باشند. با تمام این موارد،  هیچ اشکالی در این که  شما بخواهید ظاهری جوانتر و صورتی  صاف تر و بی‌چین و چروک داشته باشید، وجود ندارد.

همه‌ی انسان‌ها از حفظ زیبایی ظاهری خود لذت می‌برند

حتی واقعیت این است که همه‌ی انسان‌ها از حفظ زیبایی ظاهری خود لذت می‌برند و نوعی انگیزه ی عالی از آن دریافت می کنند.  پس هیچ  عیب و ایرادی ندارد اگر برای این علاقه، اقدامی کنید  و به سراغ انجام بوتاکس بروید.

همیشه در همه ی موردهایی که توصیه می شود، یک سری از آن ها بسیار مهم و اساسی هستند و بر خلاف موردهایی که فقط توصیه می شود که رعایت شوند؛ برخی دیگر تاکید می شود که حتما رعایت شوند.

نکته‌ای که در توصیه های بوتاکس اهمیت بسیار زیادی دارد

نکته‌ای که در توصیه های بوتاکس اهمیت بسیار زیادی دارد و باید پیش از  این که برای انجام بوتاکس اقدام  کنید به آن ها بسیار توجه کنید، این می باشد که قبل از انجام این عمل خوب درباره ی آن تحقیق کنید. همچنین این که دیگر راه هایی که برای جوانسازی پوست می توانند مناسب باشند را برای خود  انتخاب کرده و به طور کامل آن ها را بشناسید.

به عبارت دیگر مد نظر داشته باشید که آیا بوتاکس برای شما بهترین روش برای رسیدن به هدفتان می باشد یا خیر؟ چرا که  امروزه روش‌های بسیار بسیار زیادی  برای جوانسازی پوست وجود دارد که همه و همه ی این روش های متفاوت  در جایگاه خود بسیار موثر و  کم‌خطر، و کم‌عارضه و حتی  مقرون به صرفه  تر نیز هستند.

از روش‌های تزریقی دیگر می توان به روش هایی  مانند تزریق کردن ژل و یا  تزریق  کردن چربی گرفته تا روش‌های مدرن‌تر مانند هایفوتراپی و  یا اندولیفت، اشاره کرد.

همه و همه از جمله روش هایی می باشند که می‌توانند در جوانسازی پوست  بسیار موثر باشند. در ادامه مطلب، علاوه بر این که به توصیه های فبل از عمل می پردازیم، این موضوع را نیز بررسی می کنیم که بعد از بوتاکس، چه نکاتی را باید رعایت کرد.

نکته‌ای که در توصیه های بوتاکس اهمیت بسیار زیادی دارد
نکته‌ای که در توصیه های بوتاکس اهمیت بسیار زیادی دارد

توصیه های مهم قبل و بعد از بوتاکس

در زیر به توصیه های مهم قبل و بعد از بوتاکس و این که بعد از بوتاکس، چه نکاتی را باید رعایت کرد، اشاره کرده ایم:

1- اولین نکته ای که قبل از تزریق و یا انجام بوتاکس حتما باید رعایت کرد، این می باشد که هفت روز الی ده روز قبل از انجام دادن تزریق باید از مصرف یک سری از داروها مانند آسپرین و یا همچنین داروهای دیگری مثل داروهای ضد التهابی که معمولا غیر استروئیدی هستند، حتما خودداری کرد. از جمله از این داروهای ضد التهابی و یا غیر استروئیدی می توان به ایبوپروفن اشاره کرد(حتما درباره قطع داروها از پزشک خود مشورت بگیرید)

نکته دیگر این که از مصرف روغن ماهی و یا دوزهای بالای ویتامین ای جدا خودداری کنید. حال علت این تاکید بیش از اندازه را بیان خواهیم کرد. مصرف این نوع از مواد می توانند منجر به افزایش احتمال خونریزی و یا ایجاد کبودی هایی روی سطح پوست شوند. البته این موضوع نیز ناگفته نماند که مصرف داروهایی مانند مولتی ویتامین های معمولی و یا استامینوفن ها که دوز معمولی و پایین دارند، هیچ ایرادی ندارد.

2- سعی کنید که حداقل تا بیست و چهار ساعت قبل از این که تزریق بوتاکس را انجام دهید، از مصرف کردن نوشیدنی های الکلی از هر نوعی خودداری و پرهیز کنید.

یکی از مهم ترین توصیه هایی که در زمینه بوتاکس از اهمیت بسیاری برخوردار است

3- یکی از مهم ترین توصیه هایی که در زمینه بوتاکس از اهمیت بسیاری برخوردار است، این می باشد که نباید تا دو هفته لعد از تزریق پوست خود را وکس و یا اپیلاسیون کنید. همچنین باید برای صورت خود از بند استفاده کنید. استفاده از انواع کرم های موبر و انجام عمل هایی مثل بلیچینگ پوست مجاز نیست و حق استفاده از این موردها را به هیچ عنوان ندارید.

4- اگر این احساس برای شما ایجاد شد که در طول جلسه های درمانی خود احساس ناخوشایند و یا ناراحتی دارید، حتما باید با پزشک معالج خود مشورت کنید و اگر در کلینیک حضور نداشتید و احساس ناخوشایندی را داشتید، به طوری که برای شما غیر قابل تحمل بود؛ حتما یک ساعت قبل از این که به پزشک معالج خود مراجعه کنید، از قرص استامینوفن استفاده کنید تا درد شما و یا احساس ناخوشایند شما را تسکین بدهد.

یک سری از افراد با این مشکل روبرو هستند که روی قسمت هایی از بدن آن ها تب خال ایجاد می شود

5- یک سری از افراد با این مشکل روبرو هستند که روی قسمت هایی از بدن آن ها تب خال ایجاد می شود و اگر شما جزو آن دسته از افرادی می باشید که سابقه ی تبخال زدن را دارند، حتما در جلسه هایی که حکم جلسه های مشاوره ای قبل از عمل بوتاکس را دارند، بیان کنید.

علت آن هم این می باشد که پزشک معالج شما با دانستن این موضوع و یا با دانستن حساسیت های شما به مواد مختلف می تواند از استفاده از آن مواد پرهیز کند و عملی راحت و بدون دغدغه را برای شما به وجود بیاورد.

همچنین در بعضی موارد برای این که از به وجود آمدن آن بیماری و یا مشکل جلوگیری شود، به شما برخی از داروهای مناسب را تجویز می کنند که باید یک هفته قبل از این که می خواهید عمل بوتاکس انجام دهید را مصرف کنید تا از عود کردن آن بیماری ها جلوگیری شده و در حین عمل بوتاکس، مشکلی برای شخص و پزشک معالج آن شخص ایجاد نشود.

6- یکی از اساسی ترین و مهم ترین نکته ها و توصیه هایی که در ارتباط با عمل بوتاکس حتما باید بدانید و علاوه بر دانستن باید آن ها را صد در صد رعایت کنید، این می باشد که پوست شما به هیچ عنوان نباید دچار آفتاب سوختگی و یا موردهایی از این قبیل شوند.

یک سری از افراد با این مشکل روبرو هستند که روی قسمت هایی از بدن آن ها تب خال ایجاد می شود
یک سری از افراد با این مشکل روبرو هستند که روی قسمت هایی از بدن آن ها تب خال ایجاد می شود

بعد از بوتاکس، چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

به  نظر شما بعد از بوتاکس، چه نکاتی را باید رعایت کرد و یا در نظر داشت؟ در زیر به این نکات اشاره کرده ایم:

1_ نکته ای که برای خیلی ها از شما ممکن است سوال باشد این است که تا چه مدت بعد از بوتاکس می توان آرایش کرد. در پاسخ به این سوال باید گفت که بلافاصله بعد از این که عمل تزریق بوتاکس انجام می شود، آرایش کردن هیچ مشکلی ندارد و بلا مانع است.

2_ به مدت زمان یک ساعت الی دو ساعت بعد از این که تزریق بوتاکس انجام شد، باید همه ی عضله هایی را که قرار است تحت فشار و یا تحت تاثیر فرایند بوتاکس قرار بگیرند را تمرین دهید یا به عبارتی آن ها را جوری تحریک کنید که عمل بوتاکس راحت تر انجام شود.

چرا که زمانی که میزان تحرک داشتن عضله های آن بخش هایی که تحت تاثیر عمل بوتاکس قرار می گیرند، بیشتر باشد، بوتاکس نیز به همان میزان سریع تر جذب و یا وارد عضله خواهد شد. البته این که اگر هم این کار را فراموش کنید، مشکل خاص و حادی به وجود نخواهد آمد.

همه ی ما دوست داریم تا بلافاصله بعد از انجام هر کاری نتیجه آن را ببینیم

3_ همه ی ما دوست داریم تا بلافاصله بعد از انجام هر کاری نتیجه آن را ببینیم. این امر اصولا غیر ممکن نیست اما نمی توان گفت که درباره ی بوتاکس هم این مورد صدق می کند. معمولا افرادی که تزریق بوتاکس را انجام می دهند، ممکن است که نتیجه های آن را تا مدت ها نبینند.

معمولا نتیجه های تزریق بوتاکس را تا مدت چهارده روز بعد از تکمیل شدن درمان نمی توان دید. با گذشت چهار و یا پنج روز از تزریق بوتاکس می توان یک سری تغییراتی را احساس کرد، اما این که نتیجه کلی را بخواهیم ببینیم، باید مدت زمان بیشتری را منتظر بمانیم.

زمانی می توان گفت که اثر گذاری بوتاکس روی صورت اتفاق افتاده است که این احساس را داشته باشید که قدرت عضله های خود را از دست داده باشید و این از دست رفتن قدرت عضله ها در نهایت منجر به از بین رفتن خط ها و انواع چین و چروک های صورت خواهند شد و البته ناگفته نماند که این موضوع یعنی بحث تاثیر گذاری و نتیجه گیری از انجام عمل تزریق بوتاکس؛ یک روند کاملا زمانبر می باشد.

تا حدود دو ساعت الی چهار ساعت محلی که تزریق در آن انجام شده است را لمس نکنید

4_ سعی کنید بعد از این که عمل تزریق بوتاکس را انجام دادید، تا حدود دو ساعت الی چهار ساعت محلی که تزریق در آن انجام شده است را لمس نکنید و یا از مالیدن آن جدا خودداری کنید. همچنین سعی کنید که در طی این دو ساعت تا چهار ساعت، دراز نکشید و حتی خم نشوید.

5_ افرادی که این عمل را انجام داده اند، حداقل تا 10  روز بعد از انجام تزریق بوتاکس از ورزش کردن و یا هر گونه عمل دیگری که منجر به عرق کردن و یا تعریق بدن می شوند، باید خودداری و پرهیز کنند.

6_ خیلی از افرادی که تصمیم به انجام عمل بوتاکس دارند، از تورم و یا کبودی هایی که ممکن است ایجاد شود، ترس دارند. بنابراین از انجام دادن این عمل دوری می کنند.

اما نکته ای که وجود دارد این است که تورم و یا کبودی حتما هست. اما خطرناک و یا خطرساز در طی مرحله های درمانی نمی باشد، بلکه این عوارض کاملا طبیعی می باشند و به صورت موقتی حتما ایجاد خواهند شد و معمولا هم در طی گذشت چند ساعت، کم کم از بین خواهد رفت.

پرهیز از انجام دادن انواع فرایندهایی مثل لایه برداری ها 

7_ به افرادی که عمل تزریق بوتاکس را انجام داده اند، توصیه می شود که از انجام دادن انواع فرایندهایی مثل لایه برداری ها با هر روشی و یا میکرودرم ابریژن و حتی ماساژ صورت و … خودداری و پرهیز کنید. در ارتباط با این موضوع، بهترین زمان برای رعایت این موردها این است که حداقل تا چهارده روز بعد از این که درمان انجام شد، خودداری ویژه بشود.

8_ همان طور که می دانید، استفاده از ضد آفتاب برای پوست بسیار مفید و همچنین بسیار ضروری می باشد و این موضوع زمانی که یک شخص عمل بوتاکس را انجام می دهد، بیشتر از قبل جزو ضرورت ها محسوب خواهند شد. بنابراین استفاده کردن از انواع ضد آفتاب ها را آن هم به صورت روزانه فراموش نکنید .

پرهیز از انجام دادن انواع فرایندهایی مثل لایه برداری ها 
پرهیز از انجام دادن انواع فرایندهایی مثل لایه برداری ها

چه افرادی مجاز به تزریق بوتاکس نمی باشند؟

در ادامه مبحث “بعد از بوتاکس، چه نکاتی را باید رعایت کرد” باید بدانید که آیا شما در دسته افراد مجاز قرار دارید؟

1_ همه ی افرادی که سن آن ها هجده و یا زیر هجده سال می باشد، به هیچ عنوان مجاز برای تزریق بوتاکس نمی باشند.

2_ افرادی که در حال گذراندن دوره هایی از قبیل دوران حاملگی و یا شیردهی می باشند، به هیچ عنوان حق استفاده از این روش درمانی را ندارند.

3_ افرادی که از بیماری ها قلبی و یا عروقی بر خورددار می باشند نیز جزو آن دسته از افرادی می باشند که انجام عمل بوتاکس برایشان مجاز و مقدور نمی باشد.

همچنین افرادی که از بیماری های عصبی مثل ام اس و یا بیماری های دیگر از قبیل نارسایی کلیه ها رنج می برند نیز جزو افرادی می باشند که استفاده از عمل تزریق بوتاکس برایشان مجاز نیست و در صورت انجام دادن آن باید مشکل ها و عوارض و آسیب های زیادی را متحمل شوند.

افرادی که در بدنشان مشکل هایی از قبیل عفونت های فعال دارند

4_ افرادی که در بدنشان مشکل هایی از قبیل عفونت های فعال دارند نیز جزو آن دسته از افرادی می باشند که نباید به فکر انجام دادن عمل تزریق بوتاکس باشند و علت آن نیز این است که افرادی که در بدن خود با عفونت های فعال درگیر هستند، از نظر داشتن ایمنی، نیاز بدن آن ها بسیار ضعیف تر و همچنین آسیب پذیرتر می باشد و از این رو به این دسته از افراد، توصیه می شود که از انجام این عمل، جدا خودداری کنند.

افرادی که در بدنشان مشکل هایی از قبیل عفونت های فعال دارند
افرادی که در بدنشان مشکل هایی از قبیل عفونت های فعال دارند

5_ همه ی افرادی که از بیماری در ارتباط با انواع اختلال های انعقادی رنج می برند نیز جزو این دسته از انسان های غیر مجاز برای انجام عمل تزریق و یا بوتاکس می باشند.

همچنین حساسیت داشتن به یک سری از موارد نیز مثل افرادی که از حساسیت به گلوتن رنج می برند نیز کاملا غیر مجاز می باشد و به طور کلی نیز می توان گفت که همه ی افرادی که به گوشت گاو حساسیت دارند، نباید برای انجام این عمل اقدام و یا برنامه ریزی کنند.

یک سری از افراد نیز از بیماری های عفونی و التهابی رنج می برند

یک سری از افراد نیز از بیماری های عفونی و التهابی رنج می برند که این افراد نیز بهتر است که به هیچ عنوان به فکر انجام چنین عمل هایی نباشند.

زیرا این گونه، سلامت خود را تضمین کرده اند. انجام این عمل همچنین برای کسانی که در دو هفته ی قبل از انجام این عمل واکسن تزریق کرده اند، ممنوع می باشند و بهتر است که تا حد امکان انجام نشود.

همچنین کسانی که افراد حساس تری نسبت به داروها می باشند، باید حتما قبل از انجام بوتاکس، مشاوره های قبل از عمل را انجام دهند تا از خطرهای احتمالی که بعد از عمل ممکن است برای آن ها پیش بیاید، جلوگیری کند.

همان طور که می دانید، جمله ای وجود دارد که می گوید پیشگیری بهتر از درمان است. ما نیز اگر قصد انجام عمل بوتاکس را داریم، باید به طور دقیق به توصیه هایی که پزشک معالج به ما می کند گوش فرا داده و آن ها را رعایت کنیم. در غیر این صورت، اشتباه کرده ایم و به درمان نخواهیم رسید.

یک سری از افراد نیز از بیماری های عفونی و التهابی رنج می برند
یک سری از افراد نیز از بیماری های عفونی و التهابی رنج می برند

برای تزریق کردن بوتاکس، چه جاهایی و یا چه محل هایی از بدن مناسب می باشد؟

حال که دانستیم بعد از بوتاکس، چه نکاتی را باید رعایت کرد، بهتر است با محل های مناسب تزریق نیز آشنا شوید.

1_ عمل تزریق بوتاکس برای خط هایی که بین دو ابرو قرار دارند، بسیار مناسب و تاثیر گذار می باشد. به این خطوط که بین دو ابرو به مرور زمان ایجاد می شود، خط های اخم گفته می شود.

2_ عمل تزریق بوتاکس می تواند برای خط های افقی که بر روی پیشانی ایجاد می شوند، بسیار مناسب  و تاثیر گذار باشد.

3_ چین و چروک های کنار چشم از جمله دیگر موردهایی می باشد که عمل بوتاکس برای آن بسیار مناسب و تاثیر گذار می باشد.

4_ شاید به نظرتان عجیب برسد اما بوتاکس را برای از بین بردن چین و چروک ها و همچنین خط هایی که بر روی پوست گردن قرار دارند و ایجاد شده اند را نیز می توان استفاده کرد.

5_ خط های لبخند از جمله دیگر موردهایی می باشد که بوتاکس می تواند راه خوب و موثری برای از بین بردن آن ها باشد.

برای تزریق کردن بوتاکس، چه جاهایی و یا چه محل هایی از بدن مناسب می باشد؟
برای تزریق کردن بوتاکس، چه جاهایی و یا چه محل هایی از بدن مناسب می باشد؟

بوتاکس، چه کاربردهایی دارد؟

در ارتباط با بوتاکس می توان گفت که دارای چندین کاربرد می باشد و از مهم ترین کاربردهای ان می توان به دو مورد زیر اشاره کرد:

1_ کاربرد های درمانی

2_ کاربرد های زیبایی

در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت که هر کدام از این کاربردها چه تاثیر هایی خواهند داشت.

کاربردهای درمانی بوتاکس

از جمله این کاربردهای درمانی می توان به درمان کردن سر دردهای مختلف و حاد از جمله میگرن اشاره کرد و دیگر این که بوتاکس می تواند درمان خوبی برای عرق کردن زیاد باشد برای مثال: رفع عرق زیر بغل و یا کف دست و یا حتی کف پا ها.

درمان کردن غیر قرینگی صورت یکی دیگر از کاربردهای فوق العاده بوتاکس می باشد.

درمان کردن انواع اسکارهای دردناک که بسیار مهم و کاربردی هستند.

کاربردهای درمانی بوتاکس
کاربردهای درمانی بوتاکس

کاربردهای زیبایی بوتاکس

همان طور که قبل تر نیز اشاره کردیم، به طور کلی از بوتاکس برای رفع کردن و یا از بین بردن کامل چین و چروک ها و یا خط های روی صورت استفاده می شود و علاوه بر آن، متوقف کردن پیشرفت این چین و چروک ها از دیگر مواردی می باشد که کاربردهای زیبایی را تشکیل می دهند.

از دیگر کاربردهای فوق العاده بوتاکس نیز این می باشد که می تواند انواع چروک های ثابتی که مثلا در پیشانی و یا دور چشم ها و یا خط اخم وجود دارد را از بین ببرد و پوست را صاف تر و یکدست تر نمایش دهد.

بیشترین موردی که خانم ها بعد از جوانسازی پوست به سراغ بوتاکس می روند، بالا بردن ابروها می باشد و این مورد بسیار حائز اهمیت است و جزو پر طرفدارترین کاربردهای زیبایی بوتاکس می باشد.

کمتر نشان داده شدن لثه ها در هنگام خندیدن

زمانی که عمل بوتاکس را انجام می دهیم، موجب می شود که در هنگام خندیدن، لثه ها بسیار کمتر نمایش داده شود.

بالا بردن نوک بینی نیز از مهم ترین عوامل دیگر می باشد که مردم به انجام عمل بوتاکس تن خواهند داد. بهبود دادن انواع افتادگی هایی که در قسمت های تحتانی صورت وجود دارد و در کنار آن از تزریق فیلرها و چربی ها شکل می گیرد، از دیگر کاربردهای این عمل می باشد.

درمان و کاهش دادن خط هایی که در عرض گردن ایجاد می شوند  و به مرور زمان بیشتر و بیشتر خواهند شد نیز از دیگر عواملی می باشد که منجر می شود تا به سمت بوتاکس روی بیاوریم.

کاهش چین های عمودی که در گردن ایجاد می شود نیز بهترین راه حل از بین بردنشان بوتاکس است و در ادامه و همچنین در آخر، بهبود دادن چین هایی که در چانه وجود دارند را می توان جزو آخرین کاربردهای زیبایی بوتاکس دانست.

کمتر نشان داده شدن لثه ها در هنگام خندیدن
کمتر نشان داده شدن لثه ها در هنگام خندیدن

انجام بوتاکس چه مزیت هایی دارد؟

روش بوتاکس به عنوان یکی از شناخته شده ترین روش هایی می باشد که در جوانسازی و  زیبا سازی توانسته است  خود را ثابت کند و اعتماد خیلی از افراد را در این زمینه به خود جلب کند و به یکی از پرطرفدارترین ها تبدیل شود.  از مزیت هایی که در ارتباط با بوتاکس می توان به آن ها اشاره کرد، موارد زیر می باشد:

1 – نیازی به این که بعد از انجام این عمل بستری شویم وجود ندارد.  این موضوع خود به تنهایی یکی از پوئن های مثبت این نوع از عمل می باشد.  این که انسان را بعد از عمل از کار نیندازد، بسیار موضوع مهم و قابل توجهی می باشد.

2 – عامل مهم دیگری که این نوع از روش زیبایی را جزو پر طرفدارترین ها قرار داده است، این است که این روش  یعنی تزریق بوتاکس را روشی غیر تهاجمی می نامند و بسیاری از افراد نیز به خاطر این که خطر بسیاری ندارد و روشی غیر تهاجمی می باشد، آن را انجام می دهند.

3 – از طرف دیگر بوتاکس نسبت به عمل های جراحی و تهاجمی و زیبایی دیگر، هم تاثیر گذاری بیشتر و بهتری را دارد و هم هزینه ای که بابت آن باید مصرف کنیم، کمتر می باشد.

نداشتن دوره ی نقاهت

4 – نداشتن دوره ی نقاهت حتی به مدت زمان کم نیز از دیگر عواملی است که می توان آن را جزو مزیت های این عمل پرطرفدار دانست.

5 – همان طور که می دانید، همه ی ما قبل از این که بخواهیم یک عمل و یا یک کاری را در ارتباط با بدن خود و روی بدن خود انجام بدهیم، به این فکر می کنیم که درد نداشته باشد و یا موردی وجود نداشته باشد که برای ما در حین انجام این عمل خطرناک بوده و یا به بدنمان آسیب های جدی وارد کند.

از این رو است که بوتاکس جزو بهترین روش ها در جوانسازی پوست ها انتخاب شده است. چرا که درد آن بسیار کم می باشد و طوری نیست که شخص بعد از انجام عمل تزریق بوتاکس در مدت زمان طولانی احساس ناراحت بودن داشته باشد.

6 – این که بعد از انجام یک عمل احساس راحتی داشته باشیم، خیلی مهم است و این را همه ی ما می دانیم. بوتاکس یکی از همین عمل ها می باشد که بعد از انجام آن کاملا احساس راحتی داریم و طوری نیست که بخواهیم اذیت شویم و یا مدت زمان زیادی را برای این که بهبود پیدا کنیم، صرف کنیم.

7 – مشاهده کردن سریع نتیجه بعد از این که عمل تزریق بوتاکس را انجام داده ایم. همه ی ما توقع داریم که وقتی یک کاری را آن هم به منظور زیبایی خود انجام می دهیم، خیلی سریع، نتیجه ی آن را ببینیم. بوتاکس نیز در ارتباط با این مورد خیلی خوب عمل کرده است و توانسته است طرفدارهای خود را باز هم نگه داشه و روز به روز پیشرفت بیشتری داشته باشد.

نداشتن دوره ی نقاهت
نداشتن دوره ی نقاهت

عوارض بوتاکس، شامل چه مواردی می باشند؟

همان طور که در بخش های قبلی مقاله “بعد از بوتاکس، چه نکاتی را باید رعایت کرد” اشاره کردیم، بوتاکس نوعی عمل زیبایی با دو کاربرد می باشد که نسبت به دیگر عمل های زیبایی بسیار کم عارضه تر می باشد. اما بالاخره این روش نیز یک سری عیب هایی را دارد که ممکن است روی برخی از افراد تاثیر خود را بگذارد.

مثلا اگر فردی که برای شما عمل تزریق بوتاکس را انجام می دهد، نابلد و یا بی تجربه باشد، امکان این وجود دارد که برای شما مشکل هایی از قبیل  نامتقارن شدن صورت  و یا افتاده شدن ماهیچه های صورت و یا موارد دیگر اتفاق بیافتد و شما را درگیر به خود بکند.

اما کاملا برعکس اگر تزریق بوتاکس توسط شخصی کار بلد و با تجربه انجام شود که فوت و فن کارها را می داند انجام بشود، احتمال خطاها و ایجاد شدن  مشکل برای شما کاملا به صفر خواهد رسید و نیازی نیست که نگرانی خاصی از این بابت داشته باشید.

اما به هر حال در جای زخم خود ممکن که نه، صد در صد شاهد زخم ها و یا کبودی هایی خواهید بود که به مرور زمان از بین خواهند رفت و حل خواهند شد و نیازی به نگرانی در ارتباط با این موضوع نیست.

در بعضی از موارد ممکن است شرایط خیلی حادتر و سخت تر برای اشخاص پدیدار شود. البته دقت کنید که عنوان می کنیم در موردهای نادر یعنی خیلی کم؛ ممکن است که کسی با این موردها درگیر بشود. مگر این که عمل بوتاکس خود را به دست کسی بسپارد که کارش را بلد نیست و تجربه ای ندارد.

عوارض بوتاکس، شامل چه مواردی می باشند؟
عوارض بوتاکس، شامل چه مواردی می باشند؟

سوالات مهم در خصوص بوتاکس

در ارتباط با بوتاکس یک سری از سوال هایی نیز ممکن است برای افراد مختلف شکل بگیرد. از جمله این سوال ها عبارتند از:

سوالات مهم در خصوص بوتاکس
سوالات مهم در خصوص بوتاکس

آیا این امکان وجود دارد که در صورت تزریق کردن بوتاکس ، شل شدن و یا افتاده شدن پوست اتفاق بیفتد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که خیر. به هیچ عنوان شلی و یا افتادگی اتفاق نمی افتد. چرا؟ چون تزریق بوتاکس به داخل ماهیچه انجام می شود و آسیبی به جای دیگری نمی رساند.

آیا بوتاکس می تواند خط هایی که به طور طبیعی روی پوست هستند را نیز برطرف کنند یا خیر؟

خیر چنین چیزی نیست و تزریق بوتاکس به تنهایی نمی تواند پاسخگوی این مورد باشد. برای رفع این مشکل علاوه بر انجام تزریق بوتاکس، باید  از لیزرهای فراکسل و یا انواع تزریق های فیلری و یا ژلی نیز کمک گرفت.

آیا بوتاکس می تواند رفع کننده ی خط خنده باشد؟

خیر ممکن نیست. برای از بین رفتن این خط ها، تزریق ژل بهترین راه حل می باشد.

یک بوتاکس خوب و استاندارد و بدون مشکل، چه ویژگی هایی دارد؟

تنها نوع بوتاکس در ایران که می توان آن را واقعا از همه ی لحاظ ها تضمین کرد، بوتاکس دیسپورت می باشد. از این لحاظ که هم دارای تاییدیه های سازمان غذایی می باشد و هم دارای تاییدیه سازمان دارویی آمریکایی می باشد که بسیار کاربردی و مهم می باشد.

آیا کاری هست که باید قبل از انجام تزریق بوتاکس و یا بعد از آن انجام دهیم؟

برای این که عارضه های بعد از عمل را به حداقل برسانیم، بله وجود دارد.

بوتاکس تا چه حدی می تواند سریع عمل کند و چقدر توانایی دارد؟

بوتاکس روی از بین بردن چین و چروک ها معمولا در طی یک هفته تاثیر خود را نشان خواهد داد.

آیا تاثیرهای بوتاکس برگشت پذیر می باشد یا خیر؟

متاسفانه تاثیرهای بوتاکس تماما غیر قابل بازگشت می باشد و کاری از دست کسی برای رفع آن ها بر نخواهد آمد.

آیا بعد از انجام تزریق بوتاکس، می توان به کارهای روزمره ی خود رسید و یا به طور مثال، می توان ورزش کرد؟

بله؛ چرا که نه. کارهای روزمره ی خود را می توانید انجام دهید. با وجودی که ورزش باعث تعریق زیاد می شود، اما سعی کنید با مشورت پزشک معالج خود انجام دهید تا آسیبی به شما وارد نشده و لطمه نبینید.

اگر یک بار عمل تزریق بوتاکس را انجام دهیم، آیا تا آخر عمر هم باید آن را انجام دهیم؟

اثر بوتاکس معمولا تا 6 ماه باقی می ماند. پس از گذشت 6 ماه به طور کامل اثر آن از بین خواهد رفت. بعد از آن، هم می توانید دوباره عمل تزریق بوتاکس را انجام دهید هم خیر. بستگی به خودتان دارد.

آیا منظور از تزریق بوتاکس، همان ژل و یا تزریق آن می باشد؟

خیر منظور آن نیست. اما متاسفانه خیلی وقت ها دیده شده است که این دو مورد با همدیگر اشتباه گرفته می شوند. اما در اصل هرگز چنین نیست و با هم متفاوت می باشند.

آیا منظور از تزریق بوتاکس، همان ژل و یا تزریق آن می باشد؟
آیا منظور از تزریق بوتاکس، همان ژل و یا تزریق آن می باشد؟

آیا تزریق کردن بوتاکس در واژینیسموس، راه حل درستی می باشد؟

بله. حتی می توان گفت که مفید هم هست.  در واقع می توان گفت که واژینموس به معنی  انقباض هایی می باشند که به  صورت بیش از اندازه و بیش از نیاز به دیواره های واژن وارد می شوند. تزریق بوتاکس می تواند راه حل مناسب و مفیدی برای این دسته از افرادی باشد که از این مشکل رنج می برند.

نتیجه گیری

در بخش پایانی نوشتار، به سوال هایی که معمولا ممکن است برای افراد مختلف در ارتباط با بوتاکس پیش بیاید، صحبت کردیم و پاسخ به آن ها را نیز به صورت کامل گفتیم. بنابراین بوتاکس را راه حل خوب و مناسبی می توانیم معرفی کنیم.

یعنی با توجه به موردهایی که در همین مقاله توضیح دادیم، این طور می توان برداشت کرد که بی دلیل نیست که بوتاکس تا این حد، پر طرفدار است. امیدواریم اطلاعات مذکور، مفید بوده باشد و پاسخ سوال بعد از بوتاکس، چه نکاتی را باید رعایت کرد را پیدا کرده باشید.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با زر کلینیک:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید