میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

آیا بوتاکس پیشانی باعث بالا رفتن ابرو می شود
آیا بوتاکس پیشانی باعث بالا رفتن ابرو می شود

لیست موضوعات

آیا بوتاکس پیشانی باعث بالا رفتن ابرو می شود

در این مقاله، به این پرسش می پردازیم که آیا بوتاکس پیشانی باعث بالا رفتن ابرو می شود . ما را همراهی نمایید.

امروزه تعداد زیادی از مردم برای عمل های زیبایی خود از بوتاکس استفاده می کنند. کاربرد این ماده در نواحی مختلف بدن به خصوص در ناحیه صورت اثبات شده است و دیگر کمتر کسی را می توان یافت که به آن شک داشته باشد.

البته که غیر از موارد زیباسازی در زمینه های دیگر نیز می توان از تزریق بوتاکس برای سلامتی استفاده کرد، اما چنان چه عرض شد، عمل های زیبایی بیشرین بهره را از بوتاکس می برند.

برای کسب اطلاعات لازم در مورد بوتاکس پیشانی می توانید به زر کلینیک مراجعه کنید و یا با شماره تلفن این کلینیک تماس بگیرید.

02122930161

در هر عملی که شاخه ای از علم پزشکی باشد، نقش پزشک در روند و کسب نتیجه از عمل مورد نظر بسیار پر رنگ است. تزریق بوتاکس هم همین طور است و دانش و تجربه پزشک از اهمیت بالایی برخوردار است.

یکی دیگر از عواملی که می تواند در فرایند نتیجه گیری موثر باشد، آگاهی است. اگر شما از روند کار آگاه باشید و بدانید که چه اتفاقاتی خواهد افتاد، در کنترل و پیشبرد فرایند موفق خواهید بود.

ما این مقاله را برای آگاهی شما و تحت عنوان ” آیا بوتاکس پیشانی باعث بالا رفتن ابرو می شود” آماده کرده ایم. امیدواریم مطالب ما برای شما کاربردی و موثر باشد و در پایان به پاسخ سوال ” آیا بوتاکس پیشانی باعث بالا رفتن ابرو می شود” برسید.

فهرست مطالب ارائه شده در این مقاله:
  1. بوتاکس چیست؟
  2. بوتاکس در چه ناحیه هایی از بدن استفاده می شود؟
  3. کاربرد بوتاکس در موارد غیر زیبایی
  4. عوارض تزریق بوتاکس
  5. مزایای بوتاکس
  6. بهترین زمان تزریق بوتاکس
  7. زمان اثر بوتاکس
  8. مراقبت های لازم بعد از تزریق بوتاکس
  9. چه افرادی مجاز به مصرف بوتاکس نیستند؟
  10. بوتاکس و تاثیر آن بر افسردگی
  11. تفاوت ژل و بوتاکس
  12. علت افتادگی پیشانی و ابرو
  13. چه کسانی می توانند از لیفت ابرو با بوتاکس استفاده کنند؟
  14. مزایای استفاده از بوتاکس برای لیفت ابرو
  15. نکات دارویی
  16. اقدامات احتیاطی قبل از تزریق بوتاکس
  17. بالا کشیدن ابرو با بوتاکس
  18. مراقبت پس از درمان لیفت ابرو با بوتاکس و عوارض جانبی احتمالی
  19. عوارض جانبی تزریق بوتاکس در پیشانی
  20. هزینه تزریق بوتاکس پیشانی
  21. چه عواملی باعث افزایش مدت ماندگاری بوتاکس پیشانی می شوند؟
  22. چند نکته و توصیه
  23. سخن پایانی

 

بوتاکس چیست؟

قبل از پاسخ دادن به سوال ” آیا بوتاکس پیشانی باعث بالا رفتن ابرو می شود” می خواهیم اطلاعاتی راجع به بوتاکس و ماهیت آن ارائه دهیم تا با آن بیشتر آشنا شوید.

تزریق بوتاکس به طور مستقیم به عضله باعث کاهش فعالیت ماهیچه ای می شود و چین و چروک های ناشی از خستگی روی صورت را از بین می برد و چهره را جوان تر و شاداب تر نشان می دهد.

بوتاکس یک ترکیب باکتریایی است که از سمی به نام بوتولین ساخته شده است که در ناحیه خاصی تزریق می شود و به گیرنده های ماهیچه هایی که بر عصب تأثیر می گذارند، متصل می شود.

بوتاکس چیست؟
بوتاکس چیست؟

چین خوردگی در پیشانی و بین ابروها در اثر انقباض و گرفتگی ماهیچه های زیر پوست این ناحیه درست می گردد و انقباض ماهیچه های پیشانی موجب فرورفتگی و چروک شدن پوست می گردد.

با شل شدن ماهیچه ها، پوست نیز صاف می شود، ولی به مرور زمان و با انقباضات مکرر، این چین ها دائمی می شوند، به طوری که چین ها حتی بدون انقباض روی پیشانی باقی می مانند. برای انقباض ماهیچه، امواج عصبی مربوطه باید از طریق عصب به عضله برسند.

تزریق بوتاکس به ماهیچه ها این روزها بسیار رایج شده است

تزریق بوتاکس به ماهیچه ها که این روزها بسیار رایج شده است، فعالیت ماهیچه ها را فلج کرده و چین و چروک های ناشی از انقباض ماهیچه های صورت را کاهش می دهد. در این حالت، چهره شاداب تر به نظر می رسد.

درمان و پیشگیری دو دسته ای هستند که از آن ها به عنوان دسته های عمل های زیبایی یاد می شود. بوتاکس یک روش پیشگیرانه در پوست است که از انتقال جریان عصب به عضله جلوگیری می کند، بنابراین ماهیچه دیگر نمی تواند منقبض و شل شود و همچنین به دلیل این که چین و چروک های روی پوست در اثر انقباض بافت زیر جلدی ایجاد می شود، ماهیچه با چین و چروک های شل نیز برداشته می شود.

بوتاکس با مسدود کردن تکانه های عصبی و کاهش فعالیت ماهیچه ها عمل می کند. با کاهش حرکت، سطح پوست به تدریج صاف می شود و چین و چروک های متوسط ​​تا شدید شروع به محو شدن می کنند.

بوتاکس به طور انتخابی اعصاب حرکتی را فلج می کند و بر اعصاب حسی تأثیر نمی گذارد، بنابراین احساس محل تزریق پس از تزریق بوتاکس تغییر نمی کند.

تزریق بوتاکس به ماهیچه ها این روزها بسیار رایج شده است
تزریق بوتاکس به ماهیچه ها این روزها بسیار رایج شده است

بوتاکس در چه ناحیه هایی از بدن استفاده می شود؟

وقتی سوال ” آیا بوتاکس پیشانی باعث بالا رفتن ابرو می شود” را مطرح کردیم، حتما دانستید که پیشانی یکی از ناحیه هایی است که می توان بوتاکس را در آن تزریق کرد.

اما مناطق دیگری نیز وجود دارد. بوتاکس قابلیت استفاده در اکثر نقاط صورت به خصوص قسمت های بالایی آن را دارد. ناحیه پنجه کلاغی که به اطراف چشم اطلاق می شود، متداول ترین محل تزریق بوتاکس به حساب می آید. چین و چروک هایی که روی پیشانی وجود دارد، خط های بین ابرو و مواردی از این دست را می توان از موارد استفاده از بوتاکس نام برد.

کاربرد بوتاکس در موارد غیر زیبایی

در حالی که برخی گمان می کنند کاربرد بوتاکس تنها در موارد مربوط به عمل های زیبایی است، باید بگوییم این تصور اشتباه بوده و در عمل های غیر زیبایی نیز می توان از بوتاکس بهره جست. مواردی مثل اسپاسم ماهیچه صورت و جاهای دیگر بدن، پرش پلک، گرفتگی گردن و لوچی چشم را می توان با تزریق بوتاکس درمان نمود.

عوارض تزریق بوتاکس

در این بخش از مقاله ” آیا بوتاکس پیشانی باعث بالا رفتن ابرو می شود” می خواهیم به عوارض تزریق بوتاکس بپردازیم.

در باب عوارض ناشی از تزریق بوتاکس نمی توان موارد متعددی را یافته و نام برد. بارزترین و شایع ترین عارضه انجام تزریق بوتاکس می تواند ضعف عضلات اطراف محل تزریق باشد.

هرچند این مشکل هم در صورت تزریق صحیح که بستگی به تجربه و مهارت پزشک دارد، می تواند احتمال وقوعی نزدیک به صفر داشته باشد. برای این که احتمال بروز عارضه به صفر برسد، باید بدانید که چه کسانی قادر به این عمل نیستند.

یعنی باید اطلاع داشته باشید که این کار برای کدام یک از گروه ها مناسب نیست. ما می توانیم از کسانی که بیماری های عصبی و عضلانی دارند و همچنین زنان باردار و شیرده به عنوان کسانی که مناسب تزریق بوتاکس نیستند، نام ببریم.

مواردی مثل سردردها و حساسیت ها که احتمال وقوع آن ها بیشتر است، به عنوان عارضه تزریق بوتاکس شناخته نمی شوند. چرا که موقتی بوده و بعد از مدتی کاملا از بین خواهند رفت.

لازم به ذکر است که تزریق بوتاکس حتی می تواند سردردهای ناشی از میگرن را نیز مداوا کند.

عوارض تزریق بوتاکس
عوارض تزریق بوتاکس

مزایای بوتاکس

در بخش های قبلی مقاله ” آیا بوتاکس پیشانی باعث بالا رفتن ابرو می شود” گفتیم که تزریق بوتاکس علاوه بر تاثیر و کابرد در زیبایی، در موارد دیگر نیز کارایی دارد. در این بخش برخی از مهم ترین آن ها را بررسی خواهیم نمود.

کمک به درمان میگرن

برای درمان میگرن می توان از بوتاکس استفاده کرد. استفاده از این روش می تواند تاثیر خوبی در کاهش حملات میگرنی و کاهش دردهای میگرنی داشته باشد.

عوارض جانبی کمتری نسبت به سایر روش های از بین بردن چین و چروک

بوتاکس عوارض جانبی شایع کمتری نسبت به سایر روش های رفع چین و چروک صورت دارد و اگر توسط پزشک مجرب و متخصص انجام شود، نتایج بهتر و ماندگاری را به همراه خواهد داشت.

بهترین زمان تزریق بوتاکس

بوتاکس ماهیچه ها را شل می کند و قابلیت سفت شدن ندارد، بنابراین بهتر است قبل از ایجاد چین و چروک و ترک در پوست، آن را تزریق کنید. در افراد جوانتر، بوتاکس از نظر شکل و اثربخشی بهتر است، اما در افراد مسن، بوتاکس به دلیل انقباض ماهیچه ها و افتادگی پوست بی اثر است.

بهترین زمان تزریق بوتاکس
بهترین زمان تزریق بوتاکس

زمان اثر بوتاکس

معمولا بعد از این که تزریق بوتاکس انجام شد، بلافاصله یا تا 10 روز نمایش آثار آغاز شده و تا سه تا هشت ماه به طول می انجامد.

نتایج بوتاکس پس از چند روز ظاهر می شود و نتیجه نهایی پس از دو هفته ظاهر می شود و به طور متوسط ​​بین سه تا هشت ماه طول می کشد. زیرا این مدت زمانی است که بدن شما طول می کشد تا گیرنده های جدیدی در ماهیچه های شما ایجاد کند.

اثرات بوتاکس برای همیشه دوام نمی آورد و چهار ماه بعد، ماهیچه ها قدرت اولیه خود را بازیابی کرده و خطوط باز می گردند.

تزریق معمولاً با فاصله چهار ماه انجام می شود و به تدریج به بیمار کمک می کند تا داوطلبانه عادت انقباض عضلات را ترک کند.

اگر بوتاکس توسط یک تکنیسین مجرب تجویز شود و نوع بوتاکس، اصلی و عاری از هر گونه ناخالصی باشد، به پوست آسیبی نمی رساند.

مراقبت های لازم بعد از تزریق بوتاکس

بهتر است موارد زیر را به مدت 5 ساعت انجام ندهید:

  • خاراندن
  • عینک آفتابی
  • شستن با آب
  • آرایش کردن
  • خوابیدن
  • دراز کشیدن
  • خم کردن سر
  • ماساژ پیشانی و دور چشم
  • از مصرف الکل، کافئین و سیگار خودداری کنید.

همچنین بهتر است:

  • برای التهاب و کبودی، یخ بگذارید.
  • از پاراستامول ساده برای سردرد استفاده کنید.
  • تا سه روز از کار و ورزش سنگین خودداری کنید.
  • سه شب یک بالش بلند زیر سر خود قرار دهید.
  • به پوست تزریق شده با بوتاکس دست نزنید.
  • این منطقه را به مدت 24 ساعت مالش ندهید زیرا نباید بوتاکس به مناطق دیگر سرایت کند.
  • تا 24 ساعت از استفاده از محصولات مراقبت از پوست، لایه بردارهای شیمیایی، برآمدگی های ریز و غیره خودداری کنید.
  • 48 ساعت پس از تزریق، اثر بوتاکس شروع می شود و حداکثر تا دو هفته به اوج خود می رسد.
مراقبت های لازم بعد از تزریق بوتاکس
مراقبت های لازم بعد از تزریق بوتاکس

چه افرادی مجاز به مصرف بوتاکس نیستند؟

برخی از افراد نمی توانند از تزریق بوتاکس استفاده کنند. ما به این موضوع در بخش های قبلی مقاله ” آیا بوتاکس پیشانی باعث بالا رفتن ابرو می شود” اشاره کردیم. اما این بخش اختصاصا متعلق به این مطلب است و سعی می کنیم تا اطلاعات بیشتری را راجع به آن در اختیار شما قرار دهیم.

افراد زیر نمی توانند تزریق بوتاکس کنند:

  • بیماران مبتلا به اختلالات سیستم اسکلتی عضلانی یا سیستم عصبی
  • افراد مبتلا به عفونت فعال در محل تزریق یا تبخال در آن محل
  • زنان باردار و شیرده و همچنین افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند.
  • افرادی که به هر دلیلی از دوزهای بالای ضد انعقاد استفاده می کنند. (کسانی که از دوزهای پایین استفاده می کنند، مشکلی با تزریق بوتاکس ندارند.)
  • سن زیر 18 سال و بالای 75 سال
  • استفاده از داروهای ضد انعقاد خون
  • التهاب، میاستنی گراویس، نفروپاتی و نارسایی کلیوی
  • بیماری حاد قلبی عروقی
  • واکسیناسیون در 2 هفته گذشته

بهتر است بدانید که بهترین سن برای تزریق بوتاکس بین 30 تا 50 سالگی است. همچنین استفاده از این روش در سنین پایین توصیه نمی شود.

بوتاکس و تاثیر آن بر افسردگی

تزریق بوتاکس در اطراف چشم ها بر لبخند افراد تأثیر می گذارد و باعث می شود تا به نظر برسد که آن ها اصلا نمی خندند. محققان دریافتند افرادی که در ناحیه چشم بوتاکس انجام می دهند، بیشتر از دیگران افسرده هستند. آن ها بیشتر احساس تنهایی می کنند و کمتر احساس خوشبختی می کنند. بوتاکس دور چشم نمی تواند احساسات را برای مدت طولانی بیان کند و این باعث افسردگی می شود.

تفاوت ژل و بوتاکس

بوتاکس دارای خاصیت فلج کننده است، بنابراین از قسمت بالای صورت استفاده می شود. در صورتی که ژل یا پرکننده، حالت پر کنندگی داشته و در قسمت های پایین صورت استفاده می شود. این ژل را می توان به استخوان گونه، خط لبخند، چانه و لب تزریق کرد.

بهتر است بدانید که تداوم ژل بیشتر طول می کشد که این نشانه کیفیت آن نیست، زیرا برخی از مارک ها کلسیم و مواد غیر جاذب را به ژل اضافه می کنند و این امر عمر ژل را برای مدتی افزایش می دهد. اما بدون عوارض جانبی نیست. البته ترک بوتاکس بسیار نادر است.

ژل همچنین می تواند در بافت ها باقی بماند و باعث عفونت شود یا دفع شود.

تفاوت ژل و بوتاکس
تفاوت ژل و بوتاکس

علت افتادگی پیشانی و ابرو

حال می توانیم به پاسخ ” آیا بوتاکس پیشانی باعث بالا رفتن ابرو می شود” پرداخته و گام به گام به پاسخ آن برسیم. گام اول این است که بدانیم علت افتادگی پیشانی و ابرو چیست.

در لایه های عمیق پوست، کلاژن وجود دارد. اما وقتی سن بالا می رود، آن ها نیز از بین می روند. کلاژن مامور حمایت از پوست انسان است و باعث می شود تا پوست، سفت به صورت ما بچسبد. با از دست دادن کلاژن، پوست شل و افتاده می شود.

با این حال، به دلیل فعالیت ماهیچه های اطراف چشم، پیشانی و ابروهای ما افتاده است. هنگام اخم کردن، ماهیچه های اخم، پوست را به سمت پایین بینی حرکت می دهند. به این ماهیچه ها، ماهیچه های راه راه گفته می شود و در پایین آوردن ابروها نقش دارند.

علاوه بر این، هنگام خندیدن یا لبخند زدن، ماهیچه های پیشانی اطراف چشم، آن را به سمت پایین می کشند. این ماهیچه ها که ماهیچه های حلقوی چشم نامیده می شوند، باعث ایجاد چین و چروک در پیشانی و افتادگی دور چشم می شوند.

وقتی از بین رفتن کلاژن، رنگ پوست و پیری پوست با هم همزمان می شوند و همچنین کشش مکرر ابروها و عضلات اخم در اطراف چشم برای مدتی طولانی اتفاق می افتد، می تواند باعث افتادگی ابروها و افتادگی پیشانی شود. این باعث می شود تا چهره پیرتر به نظر برسد.

علت افتادگی پیشانی و ابرو
علت افتادگی پیشانی و ابرو

چه کسانی می توانند از لیفت ابرو با بوتاکس استفاده کنند؟

کاندیدای ایده آل برای لیفت ابرو با بوتاکس ممکن است علائم زیر را داشته باشد:

  • چین و چروک پیشانی
  • افتادگی پیشانی و ابرو
  • افتادگی پلک ها
  • خستگی چشم
  • حالت دائمی خشونت صورت یا بی قراری

مزایای استفاده از بوتاکس برای لیفت ابرو

لیفت ابرو فواید زیادی دارد، از جمله:

  • ظاهر جوانتر
  • ظاهر شاداب
  • خطوط و چین و چروک های ریز کاهش می یابد.
  • ظاهر جذاب تر
  • بهبود بینایی
  • نتیجه دائمی

نکات دارویی

داروهای زیر یا مکمل های زیر را یک هفته قبل از درمان مصرف نکنید زیرا خون را رقیق می کند:

  • آسپرین
  • روغن ماهی
  • سیر
  • ویتامین E
  • اکسردین
  • آلیو
  • آدویل
  • جنسینگ

اقدامات احتیاطی قبل از تزریق بوتاکس

تزریق صحیح بوتاکس بدون درد است. پیش از تزریق، کرم بی حسی باید به پوست اطراف ابروها زده شود. غلطک های تیتانیومی یخ یا سرد نیز از موادی هستند که می بایست قبل از تزریق بوتاکس در محل مورد نظر استفاده شود.

هنگام استفاده از این روش ها، اکثر بیماران حتی درد تزریق را احساس نمی کنند.

اقدامات احتیاطی قبل از تزریق بوتاکس
اقدامات احتیاطی قبل از تزریق بوتاکس

بالا کشیدن ابرو با بوتاکس

اگر دنبال پاسخ سوال ” آیا بوتاکس پیشانی باعث بالا رفتن ابرو می شود” هستید، احتمالا بعد از مطالعه این بخش به آن برسید.

بوتاکس از طریق شل کردن ماهیچه هایی که پیشانی را پایین می کشند، اثر خود را می گذارد. زمانی که بوتاکس به عضلات اخم و ابرو تزریق می شود، ماهیچه ها شل می شوند، نیروی کشش پوست پیشانی به سمت نزدیک بینی متوقف می شود و پوست پیشانی می تواند بالا بیاید. خط اخم نیز کاهش می یابد.

زمانی که تزریق بوتاکس به قسمت فوقانی، بیرونی یا کناری عضلات چشم انجام می گردد، ماهیچه های بالای چشم شل نشده و پیشانی نیز به سمت پایین کشیده نمی شود. به این ترتیب قادر خواهیم بود تا پیشانی را بالا بکشیم.

دو ماهیچه بزرگ پیشانی، پیشانی را نگه داشته و بالا می کشند. بر خلاف ماهیچه های پیشانی، عضلات اخم و چشم ها، پیشانی را پایین می کشند. وقتی بوتاکس ماهیچه هایی را که در چشم و ابرو اخم می کنند شل می کند، ماهیچه های پیشانی می توانند پیشانی را به خوبی بلند کنند.

بوتاکس می تواند ابروها را بهبود بخشد

بوتاکس می تواند ابروها را بهبود بخشد و این اثر را بعد از 2 هفته مشاهده خواهید کرد. به بهبود و سفت شدن آشکار پلک فوقانی، صاف شدن و جوانسازی چین و چروک های گلابلا بین ابروها و کاهش چین و چروک های اطراف چشم توجه کنید. این باعث می شود که چهره شما جوان تر و شاداب تر به نظر برسد.

کسانی که می خواهند ظاهر کلی ابروهای خود را سریع و آسان بهبود بخشند، با استفاده از تزریق بوتاکس می توانند به این مهم دست یابند. بوتاکس برای ترمیم جزئی مناسب افرادی که پلک های سنگینی دارند، انتخاب خوبی است.

تزریق بوتاکس به ماهیچه هایی که ابروها را پایین می آورند، باعث ضعف ماهیچه ها و بالا رفتن ابروها می شود. هدف این است که از تغییر شکل ابروها در طول زمان جلوگیری شود.

پرکننده های بدون نسخه می توانند لبه های ابرو را بلند کنند

پرکننده های بدون نسخه می توانند لبه های ابرو را بلند کنند، در حالی که اسکالپترا برای بلند کردن ابروهای افرادی که ابروهای آویزان دارند، استفاده می شود. همه چیز بستگی به میزان ترمیم ابرو دارد. این درمان ها غیر تهاجمی هستند و باید با افزایش سن بیمار تکرار شوند.

تزریق بوتاکس برای توقف و درمان چین و چروک های دور چشم ایده آل است. همچنین بوتاکس می تواند به عنوان “لیفت ابرو تزریقی” برای بلند کردن ابروها به منظور از بین بردن افق روی پیشانی و جوان تر و صاف تر نشان دادن صورت استفاده شود.

درمان چند دقیقه طول می کشد و نتایج حداقل 3-4 ماه طول می کشد. بسیاری از جراحان پلاستیک معتقدند که بوتاکس بخش مهمی از جراحی لیفت و کوتاه کردن ابرو است. استفاده از بوتاکس قبل از عمل، به شل شدن ماهیچه ها و بهبود بیمار کمک می کند.

تزریق صحیح بوتاکس، موها را بدون هیچ گونه بهبود یا ناتوانی برجسته می کند.

بوتاکس نه تنها چین و چروک های اطراف چشم و ابرو را درمان می کند، بلکه می تواند نیاز به جراحی لیفت ابرو را نیز به تاخیر بیاندازد.

پرکننده های بدون نسخه می توانند لبه های ابرو را بلند کنند
پرکننده های بدون نسخه می توانند لبه های ابرو را بلند کنند

مراقبت پس از درمان لیفت ابرو با بوتاکس و عوارض جانبی احتمالی

24 ساعت پس از درمان:

  • از ورزش و فعالیت شدید خودداری کنید.
  • به محل تزریق دست نزنید.
  • بدون در نظر گرفتن صورت یا میکرودرم ابریژن از لایه برداری استفاده نکنید.
  • برای کنترل کبودی محل تزریق، از کیسه یخ استفاده کنید.

عوارض جانبی تزریق بوتاکس در پیشانی

یک نکته مهم این است که تزریق توسط پزشک مجرب در این زمینه عوارض جانبی را کاهش می دهد.

این دارو بی خطر است و برخلاف آنچه اغلب در رسانه ها گزارش می شود، مسمومیت غذایی نیست.

تزریق بوتاکس، مانند هر داروی قدرتمند دیگری، باید توسط پزشک یا پرستار واجد شرایط و با تجربه و زیر نظر مستقیم پزشک تزریق شود.

در هر کلینیک زیبایی، یک متخصص زیبایی تزریق می کند. دلیل این امر این است که این روش به قدری اهمیت دارد که پزشکان معتقدند که برای دستیابی به بهترین نتایج ممکن، باید اصول جوانسازی و زیبایی صورت را رعایت کنند.

مانند هر داروی دیگری، می توان از آن بیش از حد استفاده کرد. اما هرگز مشاهده نشده که این بیماری چهره خود را از دست بدهد. حتی پس از تزریق، بیمار می تواند احساسات خود را با لبخند بیان کند و طبیعی به نظر برسد. این روش، فقط رفع چین و چروک بین ابروها و اطراف چشم نیست.

عوارض جانبی بسیار نادر است. تورم موقت پلک بدترین عارضه جانبی است، اما بهبودی و بازگشت به زندگی عادی دو هفته طول می کشد. روش های تزریق مناسب می تواند از پژمردگی پلک جلوگیری کند.

سردرد و سندرم شبه آنفلوآنزا نیز در برخی از بیماران رخ می دهد. با این حال، این عارضه غیر معمول است و در کمتر از 2 درصد از بیماران رخ می دهد.

عوارض جانبی تزریق بوتاکس در پیشانی
عوارض جانبی تزریق بوتاکس در پیشانی

هزینه تزریق بوتاکس

این تزریق ها بر اساس میزان بوتاکس مورد استفاده در یک واحد بین المللی قیمت گذاری می شوند.

احتمالاً برای تیمی از متخصصان که از شما مراقبت می کنند، هزینه بیشتری پرداخت خواهید کرد، اما ارزشش را دارد.

قیمت، بستگی به تعداد مناطق پردازش و تعداد واحدهای مورد استفاده دارد. هرچه تعداد واحدهای بین المللی و مناطق بیشتری استفاده شود، هزینه تزریق بوتاکس در هر واحد بیشتر می شود.

مراقب تزریقات ارزان قیمت باشید. برخی از متخصصان مخرب برای کاهش قیمت، مواد را رقیق می کنند. هنگامی که این ماده رقیق شده به شما تزریق می شود، درمان شما اثر و دوام کمتری خواهد داشت.

در مورد نحوه رقیق کردن با پزشک خود مشورت کنید. یک سرنگ 1 سی سی باید دارای 25 واحد بین المللی باشد، زیرا برای هر محلول 0.1 سی سی 2.5 واحد نیاز است.

سوال بپرسید و مطمئن شوید که با هزینه ای که پرداخت می کنید، به آن چه می خواهید می رسید.

عکس های قبل و بعد از بالا بردن ابرو با بوتاکس را ببینید. درباره امنیت بوتاکس بیشتر بدانید.

چه عواملی باعث افزایش مدت ماندگاری بوتاکس پیشانی می شوند؟

مجموعه ای از عوامل می توانند در ماندگاری نتیجه حاصل از تزریق بوتاکس در پیشانی تاثیر بگذارند. به طور کلی، ماندگاری بوتاکس 6 تا 12 ماه است که می توان آن را افزایش داد. باید مراقب باشید تا تحت تأثیر عوامل خارجی قرار نگیرید. عوامل متعددی بر پایداری اثر بوتاکس تأثیر می گذارد که شامل موارد زیر است:

جنس پوست

نوع پوست را می توان به عنوان یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در ماندگاری نتیجه تزریق بوتاکس عنوان نمود. ماهیچه های صورت در بعضی از انسان ها  بسیار ضخیم هستند که می تواند عمر اثر بوتاکس را کوتاه کند. این شرایط نیازمند تزریق مقدار زیادی بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک و اصلاح نواقص صورت است.

این می تواند بیش از حد عضلات صورت را فلج کند، اما هرگز توصیه نمی شود. در چنین مواردی، توصیه می شود تا از روش های بالینی دیگر مانند لیفتینگ استفاده کنید. این به شما نتایج بهتری می دهد.

البته ناحیه تزریق نیز تأثیر قابل توجهی بر عمر بوتاکس دارد. بوتاکس پیشانی، به عنوان مثال، یکی از پرکاربردترین ماهیچه ها است و می تواند فقط 6-8 ماه دوام داشته باشد.

نیازی به گفتن نیست، اگر بعد از تزریق بوتاکس در این ناحیه، اخم نکنید و پیشانی خود را صدمه نزنید، ماندگاری بوتاکس دو برابر می شود. لازم به ذکر است که اثرات بوتاکس در نواحی وسیع مانند گونه ها با سرعت بیشتری محو می شوند و توصیه می گردد که از سایر روش های بالینی برای نتایج بهتر استفاده شود. البته دلیل محبوبیت بوتاکس موقتی بودن آن است و ماندگاری کوتاه آن تعجب آور نیست.

جنس پوست
جنس پوست

شما در حال مطالعه مقاله ” آیا بوتاکس پیشانی باعث بالا رفتن ابرو می شود” و بخش عوامل تاثیر گذار بر ماندگاری نتیجه بوتاکس پیشانی هستید. با ما همراه باشید تا مورد دوم را نیز بررسی کنیم.

سبک زندگی روزمره

مورد دوم که می تواند بر ماندگاری نتیجه تعیین کننده باشد، روش زندگی است. چنان چه می خواهید از بوتاکس استفاده کنید، توصیه این است که از  فعالیت های شدید ورزشی پرهیز نمایید. زیرا ورزش شدید می تواند اثرات بوتاکس را سریعتر از بین ببرد.

بسیاری از ورزشکاران متوجه می شوند که اثرات آن ها پس از جراحی بوتاکس به سرعت کاهش می یابد. دلیل این امر بیش از این که جنسیت ضعیف بوتاکس باشد، فعالیت بدنی بیش از حد ورزشکار است. متابولیسم ورزشکاران بسیار بالاست، در نتیجه سم بوتولینوم یا بوتاکس به سرعت از بین می رود.

با حفظ تغذیه مناسب، طراوت و شادابی پوست، می توانید از اثرات بوتاکس برای مدت طولانی لذت ببرید.

مقدار چین و چروک روی پوست

به مورد سوم می رسیم. مقدار چین و چروک روی پوست نیز از مهم ترین عوامل موثر در ماندگاری نتیجه به حساب می آید. معمولا در تزریق بوتاکس به پیشانی دقت زیادی به خرج می دهند. به این دلیل است که میزان چین و چروک در این ناحیه به قدری زیاد است که حذف خطوط طبیعی هرگز توصیه نمی شود.

بنابراین، توصیه می شود تا پزشکی را انتخاب کنید که تجربه کافی داشته باشد و بتواند به راحتی محل دقیق تزریق بوتاکس را مشخص کند. تشخیص خطوط طبیعی صورت و چین و چروک های پوست معمولا نیازمند تجربه و مهارت پزشک است. این چین و چروک ها را می توان به دو گروه پویا و ایستا تقسیم کرد.

چین و چروک های استاتیک خطوطی هستند که همیشه روی صورت قابل مشاهده هستند و حتی زمانی که عضلات صورت حرکت نمی کنند، قابل مشاهده هستند. از بین بردن این نوع چین و چروک ها به غیر از بوتاکس امکانپذیر است. در مقابل، خطوط پویا فقط در هنگام خندیدن یا اخم کردن قابل مشاهده هستند و معمولاً قابل مشاهده نیستند. معمولاً این خطوط را می توان با روش ساده ای مانند بوتاکس حذف کرد.

مقدار چین و چروک روی پوست
مقدار چین و چروک روی پوست

چند نکته و توصیه

جا دارد در بخش های پایانی مقاله ” آیا بوتاکس پیشانی باعث بالا رفتن ابرو می شود” چند مورد مهم را ذکر کنیم.

24  ساعت بعد از عمل بوتاکس ورزش نکنید. البته ورزش ملایم یا سبک مثل پیاده روی، شنا و دویدن می تواند مفید باشد. پس منظور ما از اجتناب از ورزش، ورزش سخت است. با ورزش شدید، اثرات بوتاکس ظرف چند هفته از بین می رود. برای نتایج طولانی مدت بوتاکس، از خم شدن طولانی خودداری کنید و پیشانی خود را لمس نکنید.

بوتاکس ماهیچه های صورت را هدف قرار می دهد، بنابراین بهتر است باد را از پیشانی خود دور کنید. دوچرخه سواری، موتور سیکلت و سایر فعالیت هایی که باعث می شود تا باد به پیشانی شما بخورد، هرگز توصیه نمی شود. همچنین بهتر است از یک هفته سفر هوایی خودداری کنید،

زیرا تغییرات فشار هوا می تواند به ماهیچه های پوست آسیب برساند. توصیه می شود که روند بهبودی را بدون لمس پوست به مدت چند روز سالم نگه دارید. البته دوره نقاهت جراحی بوتاکس تقریباً چند ساعت است، اما توصیه می شود به عنوان یک اقدام پیشگیرانه مراقب باشید.

سن مطلوب برای انجام جراحی پیشانی بوتاکس 65-18 سال است و در نتیجه به افراد دیگر، توصیه نمی گردد. پوست افراد خارج از این گروه سنی بسیار حساس است و نمی تواند با تغییرات صورت گرفته سازگار شود. متأسفانه، این دیدگاه اغلب هنگام شروع درمان بوتاکس بر ما غلبه می کند.

حال این نکات و توصیه ها را به شکل زیر و به صورت موردی مشاهده بفرمایید و به خاطر بسپارید:

حال این نکات و توصیه ها را به شکل زیر و به صورت موردی مشاهده بفرمایید و به خاطر بسپارید:
حال این نکات و توصیه ها را به شکل زیر و به صورت موردی مشاهده بفرمایید و به خاطر بسپارید:

تزریق بوتاکس با تزریق ژل متفاوت است

استفاده از بوتاکس برای از بین بردن خطوط و چین و چروک های سطحی توصیه می شود. توصیه می شود که ابتدا از بوتاکس استفاده کرده و اگر نتیجه ای نگرفتید، تزریق ژل را امتحان کنید.

تزریق بوتاکس با تزریق ژل متفاوت است
تزریق بوتاکس با تزریق ژل متفاوت است

1 تا 2 هفته قبل از تزریق بوتاکس، موارد احتیاطی را رعایت کنید

برای تزریق بوتاکس، مانند بسیاری از جراحی های دیگر، قبل از تزریق از داروهای خاص استفاده نکنید. در این زمینه، بهتر است قبل از هر اقدامی و این که آیا از داروهای خاصی استفاده می کنید، با پزشک خود مشورت کنید. استفاده بعدی از برخی داروها با تزریق بوتاکس می تواند منجر به کبودی در محل تزریق شود، بنابراین در وهله اول حتماً از پزشک خود تأییدیه بگیرید.

چند ساعت قبل از تزریق بوتاکس

زمانی که از واجد شرایط بودن خود برای تزریق بوتاکس اطمینان حاصل کردید، باید خودتان آمادگی تزریق بوتاکس را داشته باشید. البته ممکن است این ایده کمی نگرانتان کند، اما این نگرانی در حین تزریق از بین خواهد رفت. در عین حال، ممکن است تصمیم بگیرید که از کرم بی حس کننده صورت استفاده کنید تا از درد و مشکلات جلوگیری کنید.

این کرم ها در داروخانه های معتبر موجود هستند، اما برای دریافت کرم های تأیید شده هنوز باید با پزشک خود مشورت کنید. به طور معمول نباید استفاده از این کرم ها را نادیده بگیرید و در واقع باید یک لایه ضخیم از کرم را روی پوست خود بمالید. البته، کرم روی صورت نباید خشک شود، بنابراین باید زمان تزریق را کاملاً کنترل کنید.

برای جلوگیری از خشک شدن کرم روی صورت، از یک کیسه پلاستیکی برای قرار دادن کیسه به سطح پوست خود استفاده کنید تا کرم بی حسی صورت خشک نشده و برای تزریق بهینه باشد.

در عین حال، به یاد داشته باشید که این کرم ها را 1 ساعت قبل از تزریق روی سطح پوست بمالید و در حین تزریق، پوست را بی حس کنید.

توصیه این است که از یک ساعت قبل از تزریق بوتاکس در کلینیک حضور داشته باشید، کرم را روی سطح پوست ماساژ داده، زمان باقیمانده تزریق را بررسی کرده و در نتیجه آرامش را افزایش دهید.

چند ساعت قبل از تزریق بوتاکس
چند ساعت قبل از تزریق بوتاکس

دعوت می کنیم برای آگاهی بیشتر به ادامه مقاله ” آیا بوتاکس پیشانی باعث بالا رفتن ابرو می شود” توجه کنید.

تناسب درد و تزریق

بعد از یک ساعت آمادگی تزریق را خواهید داشت. در این بخش، پزشکان معمولاً کرم صورت را با الکل برمی دارند. توصیه می شود که بعد از تمیز کردن صورت از آن استفاده کنید و بسته یخ را روی سطح پوست محکم کنید تا عوارض، به حداقل برسد.

یک پزشک قابل اعتماد انتخاب کنید

پزشک متخصص باید بوتاکس را تزریق کند. محل تزریق، بوتاکس را مستقیماً به ماهیچه ها می رساند. فاصله بین محل های تزریق بوتاکس بسیار مهم است. اگر این فاصله ها برای تزریق پیشانی بسیار کوتاه باشد، ماهیچه های چشم می توانند گشاد شده و مشکلاتی مانند دوبینی را ایجاد کنند، بنابراین قبل از تزریق حتما این کار را با پزشک متخصص، مرور کنید. به این ترتیب مهارت های او می تواند از این مشکل جلوگیری کند.

در واقع تزریق صحیح بوتاکس یک هنر است. برخی از بیماران با تزریق بوتاکس نیاز به ضعف کامل دارند، در حالی که برخی دیگر فقط به ضعف جزئی نیاز دارند. این را می توان با تشخیص پزشک به دست آورد. با تشخیص مناسب، پزشکان می توانند تنها قسمتی از ماهیچه مورد نیاز خود را تزریق کنند، نه همه آن محل خاص.

به عنوان مثال، اگر یک طرف صورت دارای ماهیچه های قوی باشد، بوتاکس را می توان به آن ناحیه خاص تزریق کرد تا نتایج بهتری برای مراجعه کننده به دست آورد. مهم است که تزریق بوتاکس توسط پزشک واجد شرایط انجام شود تا بهترین نتایج ممکن در چنین تشخیص میدانی حاصل شود.

با دکتر خود حرف بزنید

می دانید که نتیجه عمل بوتاکس روی پیشانی بستگی به عوامل متعددی دارد. برای مثال دوز بوتاکس. در واقع، دلیل یا تعداد تزریق ها مهم نیست، بلکه میزان واحدهای تزریق شده  حائز اهمیت است. بنابراین، اگر این مسائل برای شما مهم است، می توانید به راحتی آن ها را با پزشک خود در میان بگذارید و بررسی کنید.

سخن پایانی

به پایان مقاله ” آیا بوتاکس پیشانی باعث بالا رفتن ابرو می شود” رسیدیم. ما موارد زیادی را مرتبط با عنوان مقاله در تمام بخش های آن بررسی کردیم و سعی نمودیم که اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. چه در رابطه با ماهیت بوتاکس و چه درباره تزریق بوتاکس در پیشانی و تاثیر آن در بالا رفتن ابرو.

امیدواریم به پاسخ سوالات متعدد خود رسیده باشید. اما اگر هنوز نمی دانید که آیا بوتاکس پیشانی باعث بالا رفتن ابرو می شود یا خیر؟ باید بگوییم که جواب “مثبت” است.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با زر کلینیک:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید