لوگو دکتر زرگنج

منو

واژینیسموس خفیف

واژینیسموس خفیف :برای برخی از زنان، عضلات واژن به طور غیرمستقیم یا به طور مداوم  اجازه نفوذ واژن را نمی دهند. این  حالت واژینیسموس نامیده می شود. انقباضات می توانند از مقاربت جنسی جلوگیری کنند و یا آن را بسیار دردناك كنند.

واژینیسموس خفیف

واژینیسمس با تحریک جنسی مداخله ای ندارد، اما می تواند از نفوذ جلوگیری کند. اختلال عملکرد جنسی در هر دو جنس مردان و زنان رخ می دهد و معمولا می تواند درمان شود. با این وجود، این اختلالات می توانند در روابط شما و کیفیت زندگی شما دخالت کنند.معاینه لگنی ملایم معمولا  علت انقباضات را نشان نمی دهد.

انواع واژینیسموس

واژینیسموس و بارداری

واژینیسموس به دو نوع تقسیم می شود:

واژینیسموس خفیف:

هنگامی که هرگز نفوذی به واژن صورت نگرفته است.معمولا زنان برای اولین بار در تلاش برای انجام مقاربت یا درگیر شدن در این رابطه آن را تجربه می کنند.می توان آن را به عنوان یک  عامل ناتوانی مرد به نفوذ در کانال واژن توصیف کرد زیرا عضلات آنقدر تنگ است، به نظر می رسد به هیج وجه نمیتوان دخول را انجام داد.این مشکل بر زندگی جنسی یک زن تاثیر  زیادی دارد.درد، از دست دادن موقت نفس و اسپاسم عضلانی کلی نیز ممکن است اتفاق بیافتد.این علائم معمولا با یک بار تلاش برای ورود به مهبل (واژن) متوقف شده است.

واژینیسموس ثانویه:

هنگامی که نفوذ واژن یک بار به دست آمد، اما دیگر امکان پذیر نیست، به طور بالقوه به عوامل مانند جراحی زنان،  زخم، و یا تابش اشعه ممکن است پدید آمده باشد.

این نوع از واینیسموس می تواند در هر مرحله زندگی به کسانی که سابقه قبلی تجربه علائم واژینیسم را ندارند رخ دهد.

متاسفانه، برای واژینیسموس ثانویه، درد می تواند حتی پس ازدرمان زمینه ای بیماری باقی بماند.

در بعضی از زنان پس از یائسگی، واژینیسم توسعه  پیدا می کند. هنگامی که سطوح استروژن کاهش می یابد،  خشکی واژن و عدم انعطاف پذیری آن باعث می شود که مقاربت دردناک، شدید یا غیرممکن باشد.

مقاربت دردناک

مقاربت دردناک اصطلاح پزشکی برای مقاربت جنسی دردناک است. این اغلب با واژینیسم اشتباه گرفته می شود، اما دیسپورونی می تواند به علت کیست ها، بیماری التهابی لگن یا آتروفی واژن باشد.

No votes yet.
Please wait...