میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

پرسش و پاسخ در مورد تزریق چربی
پرسش و پاسخ در مورد تزریق چربی

لیست موضوعات

پرسش و پاسخ در مورد تزریق چربی

در این نوشتار به بررسی موضوع پرسش و پاسخ در مورد تزریق چربی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

پرسش و پاسخ در مورد تزریق چربی
پرسش و پاسخ در مورد تزریق چربی

اگر قصد تزریق چربی دارید پیشنهاد می کنیم به زر کلینیک مراجعه کنید و یا با شماره تلفن این کلینیک تماس بگیرید.

انتقال چربی، همچنین به عنوان پیوند چربی یا تزریق چربی شناخته می شود. یک روش پیوند چربی یا تزریق چربی، چربی را از مناطقی که چربی اضافی دارید، مانند ران های خارجی منتقل می کند و آن را به مناطقی که ممکن است، کمبود حجم داشته باشند، مانند صورت، دست ها، سینه ها یا باسن، تزریق می کند. این روش ایمن، طولانی مدت و قابل تحمل، نتایج طبیعی به بار می آورد. هر ساله هزاران نفر پیوند موفق چربی را انجام می دهند و از نتایج آن راضی هستند.

در مقاله پیش رو قصد داریم تا با پرسش و پاسخ در مورد تزریق چربی، شما را نسبت به برخی از مهم ترین و اساسی ترین سوالات شما در این خصوص مطلع سازیم.

مهم ترین سوال ها در مقاله ی پرسش و پاسخ در مورد تزریق چربی به شرح ذیل می باشند:

  • آیا تزریق چربی موثر است؟
  • آیا تزریق چربی دائمی است؟
  • عوارض جانبی تزریق چربی چیست؟
  • آیا انتقال (تزریق) چربی از بین می رود؟
  • آیا تزریق چربی، عملی بی خطر است؟
  • آیا تزریقات حل کننده چربی بی خطر است؟
  • آیا تزریق محلول در چربی روی معده تأثیر دارد؟
  • چگونه چربی تزریق میشود؟
  • آیا می توان چربی را در لب تزریق کرد؟
  • آیا انتقال چربی سینه بی خطر است؟
  • آیا می توانید از چربی شخص دیگری برای انتقال و تزریق چربی استفاده کنید؟
  • آیا تزریق چربی میتواند باعث ایجاد توده شود؟

 

آیا تزریق چربی موثر است؟

در نظر داشته باشید که این در حالی است که تزریق چربی روند پیری را متوقف نمی کند، افراد با ترزیق چربی به صورت، ممکن است، به تأخیر در انجام اقدامات و عمل های مختلف مانند لیفت صورت، لیفت پیشانی و ابرو یا انواع دیگر جراحی کمک کند. تزریق چربی، همچنین اقدامی مفید نسبت به سایر اقدامات جراحی زیبایی است.

آیا تزریق چربی دائمی است؟

چربی ساکشن شده می تواند به صورت پیوند به صورت افراد منتقل شود. پس از آن چربی پیوند شده برای زنده ماندن مجبور است، از نظر خون مجدداً تولید کند. حدود 50٪چربی تزریق شده زنده خواهد ماند و چربی زنده مانده برای همیشه ماندگار خواهد بود.

با ادامه مقاله ی پرسش و پاسخ در مورد تزریق چربی ما را همراهی نمایید.

عوارض جانبی تزریق چربی چیست؟

معمولاً پس از جراحی انتقال و تزریق چربی، عوارض جانبی مانند موارد زیر وجود دارد:

کبودی و تورم قابل توجه.

بی حسی موقت.

زخم های کوچک (این زخم های کوچک بر اثر انتقال چربی محو می شوند، اما به طور کامل از بین نمی روند. )

از دست دادن مقداری از چربی در ناحیه تزریق شده طی چند ماه اول.

عوارض جانبی تزریق چربی چیست؟
عوارض جانبی تزریق چربی چیست؟

آیا انتقال (تزریق) چربی از بین می رود؟

در این بخش از نوشتار پرسش و پاسخ در مورد تزریق چربی به بیان مواردی در خصوص انتقال (تزریق) چربی خواهیم پرداخت.

با وجود این اقدامات و تزریق چربی، تقریباً 30٪از انتقال چربی طی 6-12 ماه اول پس از جراحی مجدداً جذب می شود. چربی زنده مانده از تزریق چربی برای همیشه باقی خواهد ماند و مانند هر چربی دیگری در بدن رفتار خواهد کرد. و البته این تزریق چربی به افزایش و کاهش وزن طبیعی مانند هر بافت چربی دیگر پاسخ خواهد داد.

آیا تزریق چربی، عملی بی خطر است؟

تزریق لیپوتروپیک مکمل هایی است که برای کاهش چربی استفاده می شود. این موارد برای تکمیل جنبه های دیگر رژیم کاهش وزن، از جمله ورزش و رژیم کم کالری در نظر گرفته شده است. این آمپول ها اغلب حاوی ویتامین B12 هستند که در مقادیر زیاد بی خطر تلقی می شود.

آیا تزریقات حل کننده چربی بی خطر است؟

در واقع می توان گفت که آنها بی خطر هستند. در همین حال، تزریقات کلی حل کننده چربی حاوی ماده ای به نام فسفاتیدیل کولین (PC) است. باز هم، این یک ترکیب طبیعی است که از سویا گرفته شده است. استفاده از هر دو بی خطر است و به طور طبیعی توسط بدن در طول زمان تجزیه می شود.

آیا تزریق محلول در چربی روی معده تأثیر دارد؟

تزریق محلول در چربی یک روش موثر برای تجزیه چربی است. چربی معده یا شکم (منطقه دیگری که چربی را ذخیره می کند شکم است). باز هم، تزریق محلول در چربی در نواحی چرب معده باعث تجزیه و از بین رفتن سلولهای چربی می شود.

آیا تزریق محلول در چربی روی معده تأثیر دارد؟
آیا تزریق محلول در چربی روی معده تأثیر دارد؟

چگونه چربی تزریق میشود؟

سلولهای چربی از طریق یک سوزن کوچک متصل به سرنگ استخراج می شوند، سپس چربی برای حذف مایعات اضافی فرآوری شده و با سوزن دیگری در رشته های نازک متعدد در ناحیه مورد نظر تزریق می شود. ورم کردن بیش از حد بعد از تزریق چربی، به دلیل جذب چربی در هفته های بعد از درمان، یک اصلاح ضروری است.

آیا می توان چربی را در لب تزریق کرد؟

پیوند چربی با استفاده از بافت خود برای بزرگ شدن لب، افزایش لب اتولوگوس نامیده می شود. انتقال و تزریق چربییکی از انواع افزایش حجم لب های اتولوگ است و گزینه عالی دیگری برای افزایش لب است. مانند پرکننده های لب، انتقال چربی به لب یک روش معمول است و معمولا این اقدام در مطب نیز انجام می شود.

آیا انتقال چربی سینه بی خطر است؟

جوانب مثبت افزایش پیوند چربی در پیوند های سینه را می توان گفت که انتقال چربی از چربی بدن خود برای تقویت سینه استفاده می کند. همچنین تزریق چربی یکی از ایمن ترین و طبیعی ترین مواد پر کننده برای سینه ها محسوب می شود. این بدان معناست که هنگام استفاده از بافت چربی اضافی خود، خطر واکنشهای آلرژیک بسیار کمی برای فرد به وجود می آید.

آیا می توانید از چربی شخص دیگری برای انتقال و تزریق چربی استفاده کنید؟

مردم غالباً این باور غلط را که می توان چربی را از بدن آنها به یکی از اعضای مستقیم خانواده یا یکی از دوستانشان منتقل کرد، باور دارند. به عبارتی فکر می کنند که به همان روشی که اندامی از یک شخص به شخص دیگر پیوند می شود، می توان این انتقال چربی را نیز انجام دهند. متأسفانه، این در هنگام برخورد با چربی بدن امکان پذیر نیست.

آیا تزریق چربی میتواند باعث ایجاد توده شود؟

بیمارانی که نکروز چربی را پس از پیوند چربی با افزایش سینه تجربه می کنند، ممکن است، ترکیبی از کیست های روغن و توده های سخت شده را تجربه کنند که هر دو ناشی از نکروز چربی است. علائم شایع نکروز چربی عبارتند از: توده سفت یا انعطاف پذیر در پستان پس از انتقال چربی، یا هر جایی از بدن که تزریق چربی انجام داده اید.

بعد از انتقال و تزریق چربی بهبودی چه مدت است؟

اگر در بیرون از خانه کار می کنید یا نسبت به روزهایی که قرار است، مرخصی بگیرید و از مدت زمان طول درمان خودآگاه نیستید، باید بدانید که می توانید پس از 4 روز به حالت طبیعی خود برگردید، البته اگر شغل شما به فعالیت سنگین احتیاج دارد، ممکن است، بازگشت به کار 3 تا 4 هفته طول بکشد. اکثر افراد ظرف 10 روز تا 2 هفته به کار خود برمی گردند.

بعد از انتقال و تزریق چربی بهبودی چه مدت است؟
بعد از انتقال و تزریق چربی بهبودی چه مدت است؟

روش تزریق چربی چه مدت طول می کشد؟

از آنجا که تزریق چربی یک روش همه کاره است که می تواند تعدادی از مناطق مختلف بدن را درمان کند، زمان جراحی متفاوت است. روشهایی که فقط در نواحی کوچک درگیر هستند، ممکن است، در حدود یک ساعت طول بکشد، در حالی که روشهای انتقال بزرگتر (مانند افزایش باسن) ممکن است، 4 ساعت یا بیشتر طول بکشد.

انتقال چربی چه مدت بهبود مییابد؟

زمان بهبودی انتقال چربی از بیمار به بیمار دیگر متفاوت است، اما اکثر افراد باید ترتیب دهند که حداقل 7-10 روز از کار و سایر فعالیت های اجتماعی مرخصی بگیرند. بهبودی اولیه چند هفته طول می کشد و پس از آن تورم به تدریج قبل از آشکار شدن نتایج نهایی فروکش می کند.

بهترین تزریق چربی برای کاهش وزن چیست؟

در این بخش از نوشتار پرسش و پاسخ در مورد تزریق چربی به بیان مواردی در خصوص بهترین تزریق چربی برای کاهش وزن خواهیم پرداخت.

موثرترین گزینه ی تزریق چربی برای کاهش وزن نیز موجود است. آزمایشات بالینی روی 3، 731 بیمار نشان داد که 85٪کاهش وزن قابل توجهی را گزارش کرده اند. مطالعه یک ساله نشان می دهد که تا 63٪افراد 5٪از وزن خود را از دست داده اند، درحالی که 33٪بیش از 10٪از دست داده اند.

چه زمانی می توانید انتقال چربی را در نظر بگیرید؟

اگر نواحی در صورت خود دارید که به نظر چین خورده و فرورفته است، می توانید با تزریق چربی این چین خوردگی ها و فرو رفتگی را برطرف نمایید.

اگر می خواهید تصمیم به روش دائمی بیشتری نسبت به آنچه توسط پرکننده های موقت ارائه شده است، کنید؛ تزریق چربی می تواند بهترین گزینه برای شما محسوب شود.

همچنین اگر می خواهید خط بدن خود را بهبود ببخشید، جای زخم ها را اصلاح کنید، فرورفتگی های بدن را پر کنید و دست ها و صورت خود را جوان کنید، تزریق چربی می تواند یکی از این روش های ممکن باشد و یا حتی بهترین گزینه ی ممکن برای شما باشد.

چه زمانی می توانید انتقال چربی را در نظر بگیرید؟
چه زمانی می توانید انتقال چربی را در نظر بگیرید؟

ملاحظات اقدامات تزریق چربی به چه صورتی است؟

چربی اتولوگ (از بدن خود شما)، در مقابل پرکننده های پوستی، جایگزین “مانند با مانند” می شود که احتمال واکنش های آلرژیک به مواد خارجی را کاهش می دهد. نتایج انتقال چربی طبیعی، ماندگار و بی خطر است. انتقال چربی روشی غیرتهاجمی برای دستیابی به جوان سازی صورت است.

تزریق چربی چه عواقبی خواهد داشت؟

آماده سازی بافت چربی قبل از انتقال، در مقایسه با پرکننده های پوستی که از قبل بسته بندی شده اند، زمان براست.

ماندگاری بیشتر از پرکننده های پوستی، هزینه انتقال چربی بیشتر است.

برای بزرگ شدن، ممکن است، به چندین جلسه نیاز داشته باشید تا به اندازه دلخواه خود برسید.

گزینه های ممکن برای من چیست؟

ممکن است، از چربی خود برای تغییر دادن خط بدن، پر کردن فرورفتگی های ایجاد شده توسط لیپوساکشن یا جراحی سرطان و جوان سازی دست و صورت استفاده شود. محل های معمول به دست آوردن چربی شامل شکم و پهلوها، بازوها یا و باسن و ران ها است. گزینه هایی که جراح پلاستیک شما با شما در میان خواهد گذارد:

کدام مناطق از انتقال چربی بهره مند می شوند؟

کدام مناطق برای از بین بردن چربی بهتر است؟

آیا روش های دیگری مناسب است؟

تزریق چربی به چه صورتی انجام خواهد شد؟

چربی را می توان از مناطقی مانند ران و باسن برداشت، سپس چربی می تواند به لب (تصویر) و سایر نقاط صورت تزریق شود.

آیا من کاندید تزریق چربی (برای تزریق چربی به صورت) هستم؟

برخلاف سایر مواد تزریقی آرایشی که از محصولات مصنوعی ساخته می شوند، تزریق چربی احتمال واکنش آلرژیک را ایجاد نمی کند، زیرا بافت چربی از بدن شما گرفته می شود.

تزریق چربی برای چه مواردی موثر است؟

  1. تزریق چربی گزینه خوبی است، اگر:
  2. تمایل به افزایش حجم زیاد برخی از اندام های خود دارید و یا به تزریق عمقی بافت احتیاج دارید.
  3. از نظر جسمی سالم هستید.
  4. درجه پیری خفیف یا متوسط داشته باشید.
  5. برای بهبود ظاهر خود اهداف مشخص، اما واقع گرایانه ای در ذهن داشته باشید.
تزریق چربی برای چه مواردی موثر است؟
تزریق چربی برای چه مواردی موثر است؟

چگونه می توانم برای تزریق چربی (تزریق چربی به صورت) آماده شوم؟

تزریق چربی روش گسترده تری نسبت به استفاده از سایر مواد پرکننده تزریقی آرایشی است، زیرا در این کار تکنیک های لیپوساکشن وجود دارد. این روش ها برای استخراج چربی قبل از تزریق استفاده می شود.

در حالی که تزریق چربی یک روش غیر جراحی است که معمولاً با بی حسی موضعی انجام می شود، اگر مقادیر بیشتری چربی از طریق روش های لیپوساکشن جمع آوری شود، ممکن است، به بی حسی موضعی همراه با آرام بخشی نیاز داشته باشد.

آماده سازی برای تزریق چربی، شامل چه مواردی است؟

آماده سازی برای تزریق چربی در مراکز جراحی زیبایی و زیبایی ممکن است، شامل موارد زیر باشد:

تست آزمایشگاهی یا ارزیابی پزشکی

مصرف داروهای خاص یا تنظیم داروهای فعلی

قطع سیگار قبل از جراحی

اجتناب از آسپرین، داروهای ضد التهاب و مکمل های گیاهی به دلیل افزایش خطر خونریزی.

تزریق چربی در لب ها چه مدت طول می کشد؟

حدود شش ماه این پروسه تکمیل می شود. به عبارت دیگر این عوارض ناشی از تزریق چربی، معمولاً حدود شش ماه طول می کشد. پس از آن ممکن است که تزریق های بیشتری برای حفظ حجم لب های شما لازم باشد.

آیا می توان با تزریق چربی، چربی اضافه بدن را از بین برد؟

چربی پیوندی، مانند چربی بومی را می توان تقریباً در هر ناحیه ای که در آن قرار داده شده حذف کرد. مکانی که برداشتن آن می تواند چالش برانگیز باشد، این است که چربی خیلی سطحی قرار گرفته و یک برجستگی قابل مشاهده در افراد ایجاد کرده است.

آیا تزریق چربی سوزی بی خطر است؟

تزریق لیپوتروپیک مکمل هایی است که برای کاهش چربی استفاده می شود. این موارد برای تکمیل جنبه های دیگر رژیم لاغری شامل ورزش و رژیم کم کالری در نظر گرفته شده است. این آمپول ها اغلب حاوی ویتامین B12 هستند که در مقادیر زیاد بی خطر تلقی می شود.

آیا تزریق b12 به کاهش وزن کمک می کند؟

هیچ مدرک معتبری وجود ندارد که نشان دهد، تزریق ویتامین B12 به کاهش وزن کمک می کند. با این حال برخی از کلینیک های کاهش وزن تزریق ویتامین B12 را به عنوان بخشی از برنامه های کاهش وزن خود ارائه می دهند. طرفداران تزریق ویتامین B12 می گویند این تزریق ها انرژی بیشتری به شما می دهد و متابولیسم شما را تقویت می کند.

آیا تزریق b12 به کاهش وزن کمک می کند؟
آیا تزریق b12 به کاهش وزن کمک می کند؟

چگونه می توان از تزریق چربی به عنوان پرکننده های پوستی استفاده کرد؟

برخی از بیماران ممکن است، بخواهند تزریق چربی را در نظر بگیرند که از چربی برداشت شده از بدن خود بیمار استفاده می کند و می تواند مجدداً تزریق شود تا پر شدن صورت را افزایش دهد، چین ها را پر کند یا خطوط کم عمق ایجاد کند.

چگونه تزریق چربی انجام می شود؟

تزریق چربی به روش گسترده تری از پرکننده های نرم نیاز دارد. ابتدا باید ناحیه اهدا کننده تعیین شود، (مانند شکم یا باسن) و از لیپوساکشن برای استخراج چربی استفاده می شود، سپس چربی ساکشن شده می تواند به صورت پیوند به صورت منتقل شود.

پس از آن چربی پیوند شده برای زنده ماندن مجبور است، از نظر خون مجدداً تولید کند. حدود 50٪چربی تزریق شده زنده خواهد ماند و چربی زنده مانده برای همیشه ماندگار خواهد بود.

پیوند چربی صورت چیست؟

در پیوند چربی صورت، چربی از قسمت دیگری از بدن به صورت منتقل می شود. این روش، همچنین ممکن است، انتقال چربی، میکرو لیپوژینک، جوان سازی چربی صورت، پیوندیا انتقال چربی اتولوگ یا تزریق چربی نامیده شود. ظاهر جوانی تری دارد و همچنین می تواند مشکلاتی مانند جای زخم را نیز اصلاح کند.

نتایج تزریق چربی به چه مواردی اطلاق می شود؟

در صورت، بیشتر چربی های منتقل شده معمولاً زنده می مانند، اما نتایج می توانند کمی کمتر قابل پیش بینی باشند. به طور معمول، برای دستیابی به نتایج مطلوب، چندین روش انتقال چربی مورد نیاز است.

استفاده از انتقال چربی باعث ناراحتی اضافی در ناحیه اهدا کننده می شود. این یک عمل جراحی جزئی است که می تواند در اتاق درمان جراح یا در اتاق عمل انجام شود.

تزریق چربی (تزریق چربی به صورت) چگونه انجام می شود؟

در این بخش از نوشتار پرسش و پاسخ در مورد تزریق چربی به بیان مواردی در خصوص چگونگی تزریق چربی (تزریق چربی به صورت)  خواهیم پرداخت.

روش های تزریق چربی معمولاً به صورت سرپایی و با استفاده از بی حسی موضعی در مرکز جراحی های زیبایی و پلاستیک انجام می شود. این روش معمولاً 30 دقیقه تا یک ساعت یا بیشتر طول می کشد، بسته به بیمار، حجم تزریق و روشهای اضافی که همزمان تکمیل می شوند، نیز دارد.

چربی از نواحی خاصی از بدن (به طور معمول شکم یا باسن) خارج می شود، یا با استفاده از یک سوزن و یا از طریق تکنیک های مشابه (با روش های استفاده شده از لیپوساکشن با استفاده از یک کانول مخصوص مکش) به محض اینکه چربی کافی از ناحیه اهدا کننده گرفته شود، سپس با استفاده از سانتریفیوژ، چربی را چرخانده و آلودگی ها را از بین می برد.

به عبارت دیگر چربی برداشته شده، خالص می شود، سپس چربی از طریق سوزن تزریقی به مناطقی که نیاز به بزرگ سازی دارد، تزریق می شود. این یک شبکه از مراحل پیوند چربی ایجاد می کند.

تزریق چربی (تزریق چربی به صورت) چگونه انجام می شود؟
تزریق چربی (تزریق چربی به صورت) چگونه انجام می شود؟

آیا می توان چربی تزریق شده را خارج کرد؟

در این بخش از نوشتار پرسش و پاسخ در مورد تزریق چربی به بیان مواردی در خصوص چگونگی خارج نمودن چربی تزریق شده خواهیم پرداخت.

به عنوان مثال اگر فردی هفت سال پیش چربی در چین های بینی تزریق کرده باشد. این در حالی است که در هر دو طرف ورم داشته باشد. آیا قابل حذف است؟ آیا اگر این تزریق چربی برداشته شود، خطر تغییر شکل در آن وجود دارد؟

چربی را می توان با لیپوساکشن خارج کرد. بسته به میزان اسکار و حجم چربی ممکن است، آسان یا دشوار باشد. همیشه این خطر وجود دارد که ممکن است، از نتایج روش دوم خوشتان نیاید. جالب است که بشنوید چربی شما هفت سال طول کشیده است. شما باید یک جراح پلاستیک پیدا کنید که با این نوع روش ها و به طور کلی پیوند چربی آشنا باشد. شما ممکن است، به فکر مرحله بندی تزریق باشید، بنابراین کار تمام نشده است و لازم است در این مورد با جراح خود صحبت کنید.

لیپوساکشن چربی چیست؟

در این بخش از نوشتار پرسش و پاسخ در مورد تزریق چربی به بیان مواردی در خصوص لیپوساکشن چربی خواهیم پرداخت.

لیپوساکشن چربی اضافی گاهی اوقات یک راه حل ممکن است، برای خارج کردن تزریق چربی که انجام داده اید. با این حال، این واقعیت که شما در مرحله اول تزریق چربی انجام داده اید، به این معنی است که قبل از آن درمان نگرانی داشته اید. برای ارزیابی شرایط فعلی شما مشاوره لازم است.

فقط در این صورت است که می توان در مورد گزینه های درمان بحث کرد و خطرات آنها را به درستی برطرف کرد. چربی تزریقی دقیقاً مانند چربی در هر جایی قابل درمان است. تنها مشکل این است که در اطراف آن جای زخم بیشتری وجود دارد که مقابله با آن را دشوارتر می کند. مشکل دیگر شما این است که در صورت است.

به طور کلی تزریق چربی چیست؟

چربی بدن مواد پرکننده بافت نرم را بسیار عالی می کند. در تزریق چربی (پیوند چربی اتولوگ نیز نامیده می شود) چربی را از یک قسمت از بدن به قسمت دیگر بدن منتقل می کنند. خطوط اخم و چین های بینی (خطوط لبخند) را کاهش دهید. و مناطقی مانند گونه و چانه را پر سازی کنید، همچنین می توان از آن برای پر کردن مناطق زخم شده قدیمی در هر قسمت از بدن استفاده کرد. تزریق چربی دائمی نیست و ممکن است، به یک برنامه نگهداری موثر نیاز داشته باشد.

آیا با تزریق چربی، احتمال بیش از حد بزرگ شدن هم وجود دارد؟

پر شدن بیش از حد به دلیل جذب چربی در هفته های بعد از درمان، یک اصلاح ضروری است. چربی، همچنین می تواند در طی یک روش لیپوپلاستی (لیپوساکشن) در یک ناحیه از بدن جمع شود و سپس در نواحی دیگر تزریق شود. برای طولانی ترین اثر، بیماران به طور کلی 3 تا 4 درمان در یک دوره شش ماهه دریافت می کنند.

محل اهدا کننده (به عنوان مثال شکم، باسن یا ران) و محل درمان با بی حسی موضعی تزریق می شود. مایعات داخل وریدی (IV) نیز به سایت اهدا کننده تزریق می شود تا جمع آوری چربی را تسهیل کند. سلول های چربی از طریق یک سوزن کوچک متصل به سرنگ استخراج می شوند، سپس چربی برای حذف مایعات اضافی فرآوری شده و با سوزن دیگری در رشته های نازک متعدد در ناحیه مورد نظر تزریق می شود.

تزریق چربی از طریق انتقال چربی، چه مزیتی دارد؟

در این بخش از نوشتار پرسش و پاسخ در مورد تزریق چربی به بیان مواردی در خصوص مزیت های تزریق چربی خواهیم پرداخت.

تزریق چربی به صورت طبیعی و غیر آلرژی زا انجام می شود، همچنین در این روش، تزریق چربی به صورت سرپایی که معمولاً کمتر از یک ساعت طول می کشد، انجام می شود. تزریق ممکن است، از چندین ماه ادامه داشته باشد که در برخی از موارد ممکن است تا همیشه ادامه پیدا کند.

ممکن است، عوارض کم یا حتی بدون عوارض باشد. با حداقل درد و ناراحتی بیمار، صورت می پذیرد که می تواند با دارو کنترل و مهار شود. از آنجا که چربی از بدن خود بیمار است، نیازی به پیش آزمایش نیست و نمی توان چربی را رد کرد. اگر بیمار به کلاژن حساسیت دارد، جایگزین مناسبی است. اگر با روش دیگری مانند لیپوپلاستی (لیپوساکشن) ترکیب شود، مقرون به صرفه است.

ملاحظات دیگر در خصوص تزریق چربی چیست؟

در این بخش از نوشتار پرسش و پاسخ در مورد تزریق چربی به بیان مواردی در خصوص ملاحظاتی دیگر در تزریق چربی خواهیم پرداخت.

می تواند طول عمر نتایج تزریق چربی، به طور قابل توجهی از بیمار به بیمار دیگر متفاوت باشد. مقداری تورم و کبودی موضعی معمولاً حدود 48 ساعت به طول می انجامد. در این مدت طول درمان، بیمار باید تا زمان فروکش شدن ورم از در معرض آفتاب قرار گرفتن، پرهیز کند.

همه مناطق برای تزریق چربی مناسب نیستند. به عنوان مثال، تزریق چربی در پستان، تشخیص سرطان از طریق ماموگرافی را دشوارتر می کند. به بیانیه دیگر تزریق چربی برای بزرگ شدن پستان، می تواند مانع تشخیص سرطان سینه شود، البته با تزریق مجدد در مناطق نسبتاً ساکن (مانند گونه ها) مدت ماندگاری طولانی تری را خواهید داشت.

برای حذف چربی از چه فشار خلائی استفاده می کنید؟

برای بیمار تحت عمل جراحی لیپوساکشن باید اولین مرحله تزریق چربی، استخراج چربی توسط لیپوساکشن باشد. جراح استخراج چربی را کنترل می کند. برای به دست آوردن سلولهای چربی سالم، زنده و مناسب و با فشارهای کم(محدوده ایده آل 400 میلی متر (400 میلی متر) جیوه یا نصف فشار اتمسفر)، بهترین روش برای انتقال چربی است.

برای حذف چربی از چه فشار خلائی استفاده می کنید؟
برای حذف چربی از چه فشار خلائی استفاده می کنید؟

از چه اندازه کانولایی باید برای لیپوساکشن استفاده کنید؟

کانول های مختلفی برای لیپوساکشن وجود دارد. کانولا قطعه باریک و بلندی است که برای استخراج چربی در طی لیپوساکشن استفاده می شود. حتی اگر پزشک یک کانول خوب نداشته باشد، باید بتواند قطر کانول و انواع سوراخ های آن را به شما بگوید.

در حالت ایده آل، قطر کانول باید 3 میلی متر (3 میلی متر) باشد، زیرا از بهترین و موثرترین نتیجه ممکن در ناحیه لیپوساکشن اطمینان حاصل می کند. قطرهای بزرگ کانول (5-4 میلی متر) به احتمال زیاد توده ها و برجستگی های ناصافی ایجاد می کند.

چربی خارج شده برای تزریق چربی مجدد را چگونه خالص می کنید؟

فرآوری چربی در سانتریفیوژ برای خالص کردن چربی خارج شده از بدن به این صورت انجام می شود که باید گفت این یک موضوع پیچیده است که متغیرهای زیادی را شامل می شود و در حال حاضر اتفاق نظر رسمی وجود ندارد. با این حال، یک جراح که توضیحات زیادی در مورد چرایی انتخاب روش خود ارائه می دهد، احتمالاً در روند کار خود بسیار دقیق است و درباره این موضوع بسیار فکر کرده است.

از چه کانولایی برای تزریق مجدد چربی استفاده می کنید؟

کانول مورد استفاده برای تزریق مجدد چربی باید دارای قطر 2 میلی متر (2 میلی متر) یا کمتر باشد. دلیل آن این است که یک کانول بزرگتر تکه هایی از چربی را برای جذب مناسب بدن جذب می کند و در نتیجه یک پیوند چربی نهموار یا ناهموار ایجاد می کند.

علاوه بر این، کانول جراح باید یک لومن درمان شده در سطح داخلی داشته باشد، زیرا سطوح صاف به سلول های چربی خوب کمک می کند تا از آسیب مکانیکی جلوگیری کنند.

دستورالعمل های پیوند چربی پس از عمل چیست؟

در طول دوره بعد از عمل، ایده ایجاد فشار بر روی پیوندهای چربی نیست، زیرا این امر می تواند باعث جذب مجدد جزئی پیوند شود. دستورالعمل های جراحی بعد از عمل جراح شما باید شامل موارد اساسی مانند خوابیدن روی قسمت پیوندی به مدت حداقل 2 هفته نباشد. توصیه شخصی ما به بیماران انتقال دهنده چربی این است که 3 هفته روی محل تزریق چربی نخوابند.

جراح شما چند روش تزریق چربی به بدن انجام داده است؟

در حالی که بسیاری از جراحان نوعی پیوند چربی را انجام داده اند، حتماً بفهمید که آیا جراح شما در پیوند چربی در ناحیه خاصی از بدن مورد علاقه شما مهارت دارد، یا خیر. به عنوان مثال، اگر به لیفت لب و تزریق چربی به لب علاقه دارید، مطمئن باشید که جراح شما در آن روش خاص باتجربه است.

تزریق چربی به سینه به چه صورتی انجام می شود؟

با تزریق چربی به پستان به دلیل ترکیب بافت پستان، همه چیز کمی متفاوت عمل می کند. این به این دلیل است که میزان تزریق چربی به هر پستان در یک جلسه جراحی محدودیت دارد. پیوند چربی به پستان ممکن است، به 2 یا 3 جلسه جراحی نیاز داشته باشد تا حجم نهایی مورد نظر را به دست آورید.

اگر در حال انجام هر روشی هستید که شامل پیوند چربی باشد، باید دقیقاً بدانید که قبل، در حین و بعد از جراحی چه انتظاراتی دارید.

اهمیت مشاوره انتقال و تزریق چربی صورت چیست؟

مهم نیست که چه روشی را برای بازگرداندن حجم به صورت در نظر گرفته اید، باید اهداف خود را برای درمان با یک مشاوره با یکی از جراحان زیبایی مورد بحث قرار دهید. این مشاوره ها برای برقراری ارتباط با آنچه شما از طریق جراحی می خواهید، شناختن جراح و پرسیدن هرگونه سوال در مورد روش یا روش های احتمالی خود بسیار مهم هستند.

روش انتقال چربی و کاشت صورت از طریق تزریق چربی به چه صورتی انجام می شود؟

در این بخش از نوشتار پرسش و پاسخ در مورد تزریق چربی به بیان مواردی در خصوص روش انتقال چربی و کاشت صورت از طریق تزریق چربی خواهیم پرداخت.

انتقال چربی روشی کاملاً ملایم است، اما مراحل مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. ابتدا از روش های لیپوساکشن برای از بین بردن چربی در نواحی از پیش تعیین شده بدن مانند شکم، باسن یا ران استفاده می شود. این کار از طریق برش های ریزی انجام می شود که تقریبا ًجای زخمی باقی نمی ماند.

چربی بازیابی شده با استفاده از حداقل دستکاری، برای تزریق آماده می شود. چربی با احتیاط به داخل خطوط، گودال ها و فرورفتگی های صورت تزریق می شود تا با استفاده از کانول های ریز (لوله ها) که از طریق برش های ریز قرار می گیرند، دوباره جوان شده و مجدداً تبدیل به بافت طبیعی بدن شود. جراح ممکن است، نواحی تحت درمان را تا حدی پر کند تا درصد سلولهای چربی را که زنده نمی مانند را نیز جبران کند.

جراحی کاشت صورت کاملاً ساده است و شامل یک برش ساده در ناحیه محتاط نزدیک محل کاشت است. ایمپلنت از طریق این برش وارد می شود و جراح اطمینان حاصل می کند که قبل از بستن برش و انجام جراحی، ایمپلنت (ها) جابجا نخواهند شد.

آیا انتقال و تزریق چربی ایمن است؟

در این بخش از نوشتار پرسش و پاسخ در مورد تزریق چربی به بیان مواردی در خصوص ایمن بودن انتقال و تزریق چربی خواهیم پرداخت.

انتقال چربی بسیار بی خطر است. در حقیقت، این یکی از ایمن ترین روش های جراحی زیبایی موجود است. به چند دلیل:

اگرچه بیهوشی عمومی یک گزینه است، اما می توان به جای آن از بی حسی موضعی استفاده کرد. استفاده از بی حسی موضعی برخی از خطرات مربوط به بیهوشی عمومی را کاهش می دهد.

هنگام تزریق مجدد چربی برداشت شده، فقط نیاز به استفاده از میکرو برش ها دارد که نسبت به برش های بزرگ ایمن تر است و برخی از خطرات مرتبط با جراحی را کاهش می دهد.

سایر اقدامات تقویت آرایشی معمولاً شامل ورود ماده ای مصنوعی مانند پرکننده پوستی یا جسم خارجی مانند کاشت سینه یا گونه در بدن است. در مقابل، انتقال چربی فقط از چربی طبیعی خود شما استفاده می کند، بنابراین بعید است، بدن واکنش منفی به آن نشان دهد.

علاوه بر این، با روش های انتقال چربی تقویت کننده سینه، خطر انقباض و تشکیل بافت اسکار در پستانها حداقل است. زمان بهبودی انتقال و تزریق چربی کمتر از زمان بهبودی مربوط به جراحی ایمپلنت مصنوعی است.

آیا انتقال و تزریق چربی ایمن است؟
آیا انتقال و تزریق چربی ایمن است؟

زخم های ایجاد شده چقدر بزرگ هستند؟

برش های مورد نیاز برای انتقال چربی بسیار کم هستند و بنابراین برای بستن آنها نیازی به بخیه نیست.

برای بزرگ کردن پستان به صورت طبیعی از چه چیزی استفاده می کند؟

برای زنانی که پستانهایشان در قسمت پایین دیواره قفسه سینه قرار گرفته و حجم خود را از دست داده اند، معمولاً به دلیل بارداری، نوسانات عمده وزن یا روند طبیعی پیری، لیفت طبیعی پستان می تواند یک راه حل موثر باشد.

با استفاده از لیفت طبیعی پستان، چربی برداشت شده را به مناطق خاص پستان تزریق می کند تا لیفت بیشتری ایجاد کند. همانطور که گفته شد، همه افراد کاندید مناسبی برای لیفت طبیعی پستان نیستند، زیرا فقط می توانند درجه خاصی از لیفت و حجم را فراهم کنند.

بهترین آمپول برای تزریق چربی به لب ها چیست؟

Restylane و Juvederm پرکننده های پوستی حاوی اسید هیالورونیک هستند که برای جمع شدن پوست و کاهش ظاهر چین و چروک استفاده می شوند. روشهای غیر جراحی هستند که هم برای افزایش لب و هم برای خطوط لب استفاده می شود.

آیا تزریق چربی به لب باعث خراب شدن لب های شما می شود؟

اگر شما سالها است که قصد دارید، تزریق چربی به لب انجام دهید و برای ظاهری طبیعی تر آماده هستید. اگر در روش تزریق چربی از طریق مواد پر کننده انجام شود، در این صورت اگر پرکننده ها دائمی نباشد، لب ها به شکل اولیه خود برمی گردند.

آیا تزریق چربی به لب می تواند لبخند شما را تغییر دهد؟

بله، اگر اکثر مواد پرکننده مستقیماً به داخل خط های اطراف دهان شما تزریق شود، شکل لبخند شما تغییر می کند. خصوصاً اگر که با تزریق بیش از حد محصول در آن قسمت، لب بالایی شما پف کرده به نظر می رسد، تغییر واضحی در لبخند شما به وجود می آید.

لیفت باسن به چه صورتی است؟

لیفت باسن یک روش انتقال چربی خاص است که اندازه و شکل باسن را بدون کاشت افزایش می دهد. با لیپوساکشن چربی اضافی از باسن، شکم، کمر یا ران برداشته می شود و سپس بخشی از این چربی به صورت استراتژیک به باسن تزریق می شود.

تزریق چربی در باسن چه مدت طول می کشد؟

لیفت باسن از طریق تزریق چربی بدن خود شما برای افزایش اندازه و بهبود فرم باسن استفاده می کند. از آنجا که “ماده پرکننده” چربی بدن شماست، نتیجه می تواند چندین سال دوام داشته باشد، اما به طور معمول نتایج کامل ممکن است تا شش ماه طول بکشد.

برای تزریق باسن چه چیزی استفاده می شود؟

سیلیکون ماده ای است که برای کاشت طبیعی باسن استفاده می شود. بر خلاف تزریق، ایمپلنت های سیلیکونی جامد از طریق یک برش در بین گونه های باسن با جراحی در باسن قرار می گیرند. این روش گاهی اوقات با پیوند چربی همراه است تا بیشترین نتیجه را داشته باشد. بهبودی بعد از جراحی باسن چهار هفته طول می کشد.

آیا می توان چربی را در زیر چشم تزریق کرد؟

این روش شامل گرفتن چربی از شکم یا ران ها و تزریق آن در زیر پلک پایین، برای تصحیح فرو رفتگی ناحیه ای است که به طور طبیعی ممکن است، از 30 سالگی شکل خود را از دست بدهد.

انتقال چربی زیر چشم چه مدت طول می کشد؟

بر اساس یک مطالعه جدید، نتایج پیوند چربی زیر چشم حداقل سه سال طول می کشد. در طی روش انتقال چربی، چربی با استفاده از لیپوساکشن از قسمت دیگری از بدن مانند شکم یا ران گرفته می شود و در زیر پلک پایین تزریق می شود تا حجم آن به ناحیه اضافه شود.

تزریق پستان چه مدت طول می کشد؟

به خانمها توصیه می شود که ممکن است، انتظار داشته باشد، نتیجه زیبایی برای مدت زمان تزریق 40 میلی لیتر به ازای هر پستان، تقریباً شش تا 12 ماه و برای حجم تزریق 100 میلی لیتر برای هر پستان، 12 تا 18 ماه طول بکشد.

آیا تزریق چربی درد دارد؟

ممکن است، برای کاهش تورم و رفع ناراحتی، گذاشتن بسته یخ روی موضع به شما پیشنهاد شود. اگرچه ممکن است، این ناحیه برای یک یا دو روز کمی حساس باشد، اما معمولاً آنقدر دردناک نیست که نیاز به دارو داشته باشید.

آیا تزریق چربی درد دارد؟
آیا تزریق چربی درد دارد؟

در زمان بهبودی پرکننده های پوستی چه انتظاری باید داشته باشم؟

زمان بهبودی برای هر بیمار و برای هر نوع ماده پرکننده تزریق شده متفاوت است. می توانید بلافاصله بیشتر فعالیت ها را از سر بگیرید، اما به طور کلی توصیه می شود که از فعالیت بدنی شدید در 24-48 ساعت اول خودداری کنید تا تورم و کبودی را به حداقل برسانید. قبل از تعیین زمان تزریق حتماً برنامه بهبودی خاص خود را با پزشک در میان بگذارید.

ظاهر اولیه بعد از درمان با هر ماده پرکننده پوستی به چه صورتی است؟

ظاهر اولیه بعد از درمان با هر ماده پرکننده پوستی ممکن است، شامل موارد زیر باشد:

ظاهری بیش از حد پر شده در مناطق تحت درمان.

تورم یا کبودی از خفیف تا شدید.

بی حسی یا قرمزی موقت.

توده های قابل لمس یا مناطق سخت در محل های تزریق.

واکنش حساسیت بیش از حد که می تواند مانند واکنش آلرژیک همراه با کهیر و تورم به نظر برسد.

اکثر شرایط را می توان با استفاده از ماساژ موضعی و ماساژ کاهش داد و ظرف چند ساعت یا فقط چند روز بهبود می یابد. برخی از واکنش ها ممکن است، به درمان تهاجمی تری با داروها یا تزریقات نیاز داشته باشند. حتماً برنامه بهبودی و درمانی خود را با پزشک در میان بگذارید.

هنگامی که چربی خود پرکننده تزریق شده است، روند بهبودی طولانی تر است و ممکن است، چند هفته طول بکشد.

بعد از تزریق پرکننده های پوستی چه نتایجی باید انتظار داشته باشم؟

نتایج افزایش بافت نرم با استفاده از پرکننده های پوستی بلافاصله آشکار است و بسته به پرکننده مورد استفاده و تزریق بیمار از چند ماه تا چند سال ادامه خواهد داشت. حفظ سلامت کلی و حفظ سلامت پوست و سالم با محصولات مناسب و درمان های پوستی نتایج و طول عمر تزریق را بهبود می بخشد.

پیوند چربی به صورت چه مدت طول می کشد؟

حدود شش ماه. این سلولهای سالم کافی را برای ایجاد خون رسانی و ماندگاری در صورت باقی می گذارد. پس از حدود شش ماه پس از جراحی، چربی باقی مانده باید نسبتاً دائمی باشد و باعث بهبودی پایدار شود.

پیوند چربی به صورت چه مدت طول می کشد؟
پیوند چربی به صورت چه مدت طول می کشد؟

آیا انتقال چربی باعث ایجاد توده می شود؟

بیمارانی که نکروز چربی را پس از پیوند چربی با افزایش سینه تجربه می کنند، ممکن است، ترکیبی از کیست های روغنی و توده های سخت شده را تجربه کنند که هر دو ناشی از نکروز چربی هستند. علائم شایع نکروز چربی عبارتند از: توده سفت یا انعطاف پذیر در پستان پس از انتقال و تزریق چربی.

مدت زمان ماندگاری تزریق چربی چقدر است؟

برای تزریق چربی از طریق مواد پر کننده باید گفت که این محصولات دائمی نیستند و باید هر شش تا بیست و چهار ماه تکرار شوند، اما در روش پیوند چربی، همچنین یک روش جراحی است که در آن چربی از بدن شما جمع می شود، خالص سازی می شود و بلافاصله مجدداً تزریق می شود تا از دست دادن حجم کاهش یابد.

مدت زمان ماندگاری تزریق چربی چقدر است؟
مدت زمان ماندگاری تزریق چربی چقدر است؟

ورم بعد از تزریق چربی چه مدت طول می کشد؟

بعد از جراحی، کبودی و تورم در قسمت تزریق مشاهده خواهید کرد. معمولاً این ورم و یا گاهی اوقات این کبودی های ایجاد شده، طی 2-3 روز پس از عمل به اوج خود می رسد. بعد از 72 ساعت تورم و کبودی به سرعت فروکش می کند. برای به حداقل رساندن تورم، 4 هفته پس از جراحی روی محل تزریق شده نخوابید.

آیا خطوط و فرورفتگی های صورت با تزریق چربی به طور کلی رفع می شود؟

در این بخش از نوشتار پرسش و پاسخ در مورد تزریق چربی به بیان مواردی در خصوص امکان رفع شدن خطوط و فرورفتگی های صورت با تزریق چربی خواهیم پرداخت.

در حالی که بیشتر مردم فکر می کنند، مهمترین نشانه های پیری چین و چروک شدن پوست و افتادگی آن است، اما یکی از دلایل عمده این مشکلات مسئله دیگری است: از دست دادن حجم صورت. این کاهش حجم صورت می تواند منجر به برجسته شدن خطوط استخوانی شقیقه ها و اطراف چشم شود و گونه ها را صاف و پرتر نشان دهد. فقط در دهه گذشته تأثیر کاهش حجم صورت بر ظاهر پیری کاملاً شناخته شده است.

خط و فرو رفتگی های صورت توسط ژنتیک تعیین می شود، به همین دلیل برخی از افراد دارای چانه و استخوان برجسته هستند، در حالی که دیگران صورت گردتری دارند. این مسئله به پیری یا به سادگی ساختار صورت مربوط باشد، روش هایی برای افزایش حجم صورت و بهبود ظاهر صورت با انتقال و تزریق چربی صورت، کاشت صورت یا پرکننده های پوستی وجود دارد.

کاشت صورت غالباً برای بهبود کانتور و حجم صورت در بیماران جوانی که استخوان گونه یا چانه برجسته تری دارند، استفاده می شود. ایمپلنت های کوچک با جراحی در مناطقی قرار می گیرند که برای بهبود دائمی کانتور صورت نیاز به تقویت دارند. این روش اغلب برای بهبود تعادل کلی با سایر جراحی های صورت مانند جراحی بینی همراه است.

تزریق چربی از طریق پر کننده ها به چه صورتی است؟

در این بخش از نوشتار پرسش و پاسخ در مورد تزریق چربی به بیان مواردی در خصوص تزریق چربی از طریق پر کننده ها خواهیم پرداخت.

پرکننده های صورت یک روش غیر جراحی برای پر کردن چین و چروک و سوراخ شدن پوست و وارد کردن حجم ظریف به صورت در حال پیر شدن است. این روش های درمانی تزریقی و غیر جراحی هستند، اما نتایج موقت هستند. برخی از مواد پرکننده، تولید کلاژن را برای داشتن نتایج طولانی تر تشویق می کنند.

تزریق چربی از طریق پر کننده ها به چه صورتی است؟
تزریق چربی از طریق پر کننده ها به چه صورتی است؟

چه نتایجی می توانم انتظار داشته باشم؟

شما نتایج فوری حاصل از تزریق چربی را مشاهده خواهید کرد. در عین حال ممکن است، در ابتدا نواحی تحت درمان به دلیل تورم بسیار بزرگ شده باشد. با گذشت زمان، تورم فروکش می کند و معمولاً در طی سه تا چهار ماه می توانید نتایج واقعی خود را ببینید. پس از این مدت زمان، بدن شما می تواند چربی را از طریق نواحی تزریق شده از بین ببرد.

به طور کلی، حدود نیمی از چربی تزریق شده طی سه تا شش ماه دوباره به بدن جذب می شود. پیگیری با جراح بهترین راه برای اطمینان از نتایج طولانی مدت است.

چه چیزی در بهبودی بعد از تزریق چربی، نقش دارد؟

افرادی که تحت تزریق چربی قرار می گیرند، معمولاً پس از درمان معمولاً می توانند به روال عادی روزمره خود برگردند. کبودی، تورم یا قرمزی هم در موضع تزریق شده و هم در مناطق خارج شده از بدن انتظار می رود، اما به طور معمول فقط چند هفته طول می کشد.

دوره ی نقاهت بعد از تزریق چربی به چه صورتی است؟

دوره نقاهت ممکن است، بیشتر بر اساس استفاده از لیپوساکشن و میزان چربی خارج شده باشد. در طول بهبودی، شما باید از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید و ممکن است، با استفاده از محافظت در برابر اشعه ماورا بنفش، از خود محافظت کنید تا از اثرات مفید آن استفاده کنید.

دوره ی نقاهت بعد از تزریق چربی به چه صورتی است؟
دوره ی نقاهت بعد از تزریق چربی به چه صورتی است؟

آیا تزریق چربی بی خطر است؟

تمام اقدامات جراحی خطراتی را به همراه دارد. عوارض احتمالی تزریق چربی عبارتند از:

عفونت

کیست های چرب

خون ریزی

تغییر رنگ پوست در اثر کبودی

تورم

کبودی

تقویت باسن با تزریق چربی به چه معنا است؟

بسیاری از افرادی که مایل به باسن پرتر و گردتر هستند، لیفت باسن را انتخاب می کنند که از انتقال چربی برای ایجاد باسن خمیده تر و بدون استفاده از کاشت استفاده می کند. از لیپوساکشن معمولاً برای پر سازی اطراف آن و جمع آوری چربی اتولوگ برای تزریق استفاده می شود.

آیا جوان سازی دست با تزریق چربی نیز ممکن است؟

بله، پیوند چربی در دست برای افزایش حجم، پوشاندن نواحی چروکیده، پوشاندن رگ ها و تاندون های زیرین و بهبود کیفیت پوست با گذشت زمان موثر است. اگر از سلامت عمومی خوبی برخوردار هستید، نگرش مثبت و انتظارات واقع بینانه دارید، به احتمال زیاد نامزد خوبی برای این روش هستید.

آیا جوان سازی دست با تزریق چربی نیز ممکن است؟
آیا جوان سازی دست با تزریق چربی نیز ممکن است؟

روش انتقال چربی چگونه انجام می شود؟

چربی از یک قسمت از بدن شما گرفته می شود، شسته و خالص می شود و سپس با سوزن های مخصوص طراحی شده دوباره به قسمت هایی که نیاز به بزرگ شدن دارند، تزریق می شود.

ممکن است، لازم باشد، چندین بار روش پیوند چربی را تکرار کنید تا به نتیجه مطلوب برسید. پیوند چربی را می توان به عنوان یک فرآیند سه مرحله ای توضیح داد: (1) برداشت چربی از برخی از نقاط بدن (2) تصفیه و خالص سازی چربی خارج شده و (3) قرار دادن و تزریق چربی به ناحیه ی مورد نظر.

تصفیه و خالص سازی چربی به چه صورتی انجام می شود؟

تصفیه و انتقال چربی هنگامی که چربی کافی از ناحیه اهدا کننده به دست آمد، جراح شما آن را پردازش می کند تا سلول های چربی را برای انتقال به سرنگ های کوچک که برای تزریق چربی استفاده می شود، آماده کند. تصفیه ممکن است، نیاز به استفاده از سانتریفیوژ برای چرخاندن چربی یا فرآیند فیلتراسیون برای از بین بردن ناخالصی های قبل از تزریق داشته باشد.

برداشت چربی برای تزریق مجدد چربی به بدن به چه صورتی اعمال می شود؟

شما و جراح خود محلی را برای از بین بردن چربی انتخاب می کنید. در مرحله ی بعد به آن بی حس کننده موضعی تزریق میشود، سپس جراح شما یک برش کوچک در ناحیه ی مشخص شده برای برداشتن چربی ایجاد کرده و با استفاده از یک روش استریل، یک کانول متصل به سرنگ را وارد می کند تا چربی به دقت استخراج شود، (لیپوساکشن).

چربی خارج شده از بدن، چگونه در محل قرارگیری تزریق می شود؟

ابتدا باید منطقه تعیین شده برای دریافت پیوند آماده شود. جراح شما یک سوزن یا کانول را در محل برش محل بزرگ شده قرار می دهد. سوزن تزریق معمولاً از داخل و خارج از نواحی عبور داده می شود تا چندین بار تقویت شود. هر بار که سوزن یا کانول خارج می شود، یک رشته از بسته های بافت چربی با دقت در صفحات بافت طبیعی رسوب می کند.

این روند تکرار می شود تا زمانی که تصحیح مورد نظر حاصل شود و شبکه ای از چربی پیوند زده شده ایجاد شود. برخی از جراحان برای ایجاد کانتور رضایت بخش، ماساژ مناطق پیوندی را توصیه می کنند. برخی دیگر ترجیح می دهند، برای ایجاد کانتور مناسب به تکنیک قرارگیری متکی باشند. جراح، همچنین ممکن است، یک پانسمان یا باند را روی قسمت پیوند زده شده قرار دهد.

چربی خارج شده از بدن، چگونه در محل قرارگیری تزریق می شود؟
چربی خارج شده از بدن، چگونه در محل قرارگیری تزریق می شود؟

برش ها و زخم های انتقال و تزریق چربی چگونه خواهد بود؟

در این بخش از نوشتار پرسش و پاسخ در مورد تزریق چربی به بیان مواردی در خصوص برش ها و زخم های انتقال و تزریق چربی خواهیم پرداخت.

زخم های شما در این اقدام ممکن است، ناشی از لیپوساکشن باشند. از آنجا که برش های لیپوساکشن کوچک است، جای زخم نیز کوچک است و در مناطق پنهان قرار می گیرد. گاهی اوقات بسته به محل رسوبات چربی در بدن، نمی توان برش ها را پنهان کرد.

برش ها و زخم های انتقال و تزریق چربی چگونه خواهد بود؟
برش ها و زخم های انتقال و تزریق چربی چگونه خواهد بود؟

البته باید در نظر داشت که میزان یا درجه زخم بستگی به روش جراح و تمایلات ژنتیکی شما دارد.

بیشتر زخم های لیپوساکشن کمرنگ می شوند و به مرور زمان قابل دیدن نیستند. هنگام استفاده از کانولهای بزرگ لیپوساکشن و در بیمارانی که پوستی رنگی تیره دارند، جای زخم قابل مشاهده بیشتر است.

دو نوع علامت وجود دارد که می تواند پس از لیپوساکشن روی پوست باقی بماند. یکی از آنها جای زخم واقعی است و دیگری به عنوان دیسکرومی، لکه ای تیره (هایپرپیگمانته) یا روشن (هیپوپیگمانته) روی پوست شناخته می شود.

برش ها و زخم های انتقال و تزریق چربی چگونه خواهد بود؟
برش ها و زخم های انتقال و تزریق چربی چگونه خواهد بود؟

در انتخاب جراح برای تزریق چربی چه نکاتی مهم است؟

می توانید که جراح خود را بر اساس موارد زیر انتخاب کنید:

جراحی را انتخاب کنید که به او اعتماد کنید

آموزش و صدور گواهینامه

تجربه پیوند چربی

سطح راحتی شما با او

از یافتن یک جراح پلاستیک دارای مجوز در منطقه خود که در انجام تزریق چربی تجربه دارد، اطمینان حاصل کنید. در طول مشاوره اولیه خود، این فرصت را خواهید داشت که درباره آنچه می خواهید به دست آورید بحث کنید.

جراح شما را به عنوان کاندیدای تزریق چربی ارزیابی کرده و مشخص می کند که تزریق چربی می تواند برای شما چه کاری انجام دهد. هنگامی که جراح اهداف شما را بفهمد، ممکن است، روش های اضافی یا مربوطه را به شما پیشنهاد دهد.

صادق بودن در قرار ملاقات اولیه شما هنگام مشاوره بسیار مهم است، همچنین برای پاسخ به این سوالات کاملاً آماده باشید:

آیا شرایط پزشکی یا آلرژی دارویی دارید؟ آیا شما تحت هیچ شرایط پزشکی تحت درمان هستید؟

آیا جراحی قبلی داشته اید؟داروهای فعلی و مکمل های ویتامینی و گیاهی چیست؟

در حال حاضر استفاده شما از الکل، دخانیات و داروهای استفاده شده چیست؟سابقه شما در مورد اقدامات زیبایی غیرجراحی چیست؟

چه نتیجه ای از جراحی انتظار دارید؟ انگیزه اصلی شما در انجام تزریق چربی چیست؟

چگونه می توانم برای یک عمل تزریق چربی آماده شوم؟

جراح شما دستورالعمل های کامل قبل از عمل را ارائه می دهد، به سوالات شما پاسخ می دهد، یک شرح حال پزشکی دقیق را انجام می دهد و یک معاینه بدنی را انجام می دهد تا تناسب اندام شما را برای این روش تعیین کند.

ممکن است، قبل از عمل، جراح از شما بخواهد حداقل شش هفته قبل از عمل سیگار کشیدن را متوقف کنید تا از ترمیم زخم و زخم ضعیف جلوگیری کنید. از مصرف آسپرین، داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی و ویتامین ها نیز خودداری کنید. به این علت که ممکن است، خونریزی را افزایش دهند.

چگونه می توانم برای یک عمل تزریق چربی آماده شوم؟
چگونه می توانم برای یک عمل تزریق چربی آماده شوم؟

خطرات پرکننده های پوستی چیست؟

تصمیم برای استفاده از مواد پرکننده کاملاً شخصی است. شما باید تصمیم بگیرید که آیا در نهایت این عمل به اهداف شما می رسد یا خیر و خطرات و عوارض احتمالی پرکننده های پوستی قابل قبول شما هستند. جراح پلاستیک به طور جزئی، هر گونه خطری را توضیح می دهد.

عوارض شدید ناشی از پرکننده های پوستی غیر معمول است. خطرات احتمالی بسته به نوع پرکننده خاص استفاده شده و ماندگاری نسبی ماده پرکننده متفاوت است و شامل موارد زیر است:

فوران های پوستی مانند آکنه

عدم تقارن

کبودی، خونریزی از محل تزریق، تورم

آسیب به پوست که منجر به زخم و ایجاد زخم می شود

عفونت در محل تزریق

برآمدگی

قابل لمس بودن پرکننده در زیر سطح پوست

بثورات پوستی همراه با خارش

قرمزی پوست

اصلاح زیاد یا بیش از حد چین و چروک ها

نکروز پوست (زخم یا از بین رفتن پوست در اثر اختلال در جریان خون)

این خطرات و سایر موارد قبل از رضایت شما به طور کامل مورد بحث قرار می گیرند.

از آنجا که عوارض قابل توجهی می تواند در اثر تزریق پرکننده های پوستی ایجاد شود، مهم است که تحت مراقبت از یک جراح پلاستیک دارای مجوز متخصص باشید که خطرات را درک می کند و برای مقابله با هرگونه عارضه ای که دیده باشد، آموزش دیده و آماده است.

در بعضی شرایط ممکن است، دستیابی به نتایج مطلوب با یک روش امکان پذیر نباشد. بیشتر مواد پرکننده با گذشت زمان از بین می روند. برای حفظ اصلاحات انجام شده، باید تکرار فرآیند تزریق را در فواصل زمانی مدنظر قرار دهید.

ارزیابی از صورت، قبل از تزریق چربی چگونه انجام می شود؟

اگر تصمیم دارید، از پرکننده های بسته بندی شده بافت نرم استفاده کنید، جراح پلاستیک آموزش دیده، ظاهر صورت و رنگ پوست شما را ارزیابی کرده و نواحی صورت شما که قصد دارید، بزرگ کنید، را نشانه گذاری می کند. نقاط استراتژیک صورت شما ممکن است، به عنوان مکان های تزریق مناسب برای پرکننده مشخص شود. ممکن است، از مناطق تحت درمان عکس گرفته شود.

در حین تزریق چربی، چه اقدامی انجام می شود؟

محل های تزریق با یک ماده ضد باکتری، به طور کامل پاکسازی می شوند. درد در محل تزریق ممکن است، با استفاده از یک وسیله بسیار سرد برای خنک شدن پوست، پماد مخصوص برای بی حس شدن پوست یا تزریق بی حسی موضعی بهبود یابد. تزریق اگرچه بدون درد نیست، اما معمولاً به راحتی تحمل می شود.

مدت زمان تزریق چربی چقدر است؟

تزریق معمولاً برای هر فرد فقط چند دقیقه طول می کشد. به این صورت که فرآیند تزریق، ماساژ و ارزیابی نتیجه انجام می شود و در صورت لزوم پرکننده اضافی اضافه می شود. بسته به تعداد نواحی تحت درمان، کل مراحل ممکن است، به 15 دقیقه یا یک ساعت هم برسد. هنگامی که نتایج رضایت بخش تشخیص داده شد، هرگونه نشانه گذاری پاک می شود.

چه مقدار چربی از شکم برای سینه ها یا باسن قابل برداشت است؟

همیشه وقتی کسی کمی ذخیره ی چربی اضافی داشته باشد، بهترین عملکرد را دارد، اما با این حال نظر پزشک مربوطه در این اقدام مهم و ضروری است.

آیا می توان چربی موجود در شکم را در پستان قرار داد؟

افزایش پستان با تزریق چربی از روش انتقال چربی از چربی های شکم می تواند یک راه موثر برای بزرگ کردن حجم سینه باشد. در این حالت می توانید چربی را از شکم، در پستان قرار دهید.

استفاده از چربی های دیگر نقاط بدن شخص برای تقویت سینه به طور گسترده ای پذیرفته شده است. در این صورت شکم یک منطقه اهدا کننده عالی برای انتقال چربی است، البته اگر شکم شما چربی لازم را برای اهدا و خارج کردن داشته باشد.

آیا می توان چربی موجود در شکم را در پستان قرار داد؟
آیا می توان چربی موجود در شکم را در پستان قرار داد؟

آماده سازی برای تزریق چرب یشامل چه مواردی است؟

تست آزمایشگاهی یا ارزیابی پزشکی

مصرف داروهای خاص یا تنظیم داروهای فعلی

قطع سیگار قبل از جراحی

جلوگیری از آسپرین، داروهای ضد التهاب و مکمل های گیاهی به دلیل افزایش خطر خونریزی.

نتایج تزریق چربی را می توان در چه مواردی عنوان کرد؟

در این بخش از نوشتار پرسش و پاسخ در مورد تزریق چربی به بیان مواردی در خصوص نتایج تزریق چربی خواهیم پرداخت.

تزریق چربی که به آن تزریق صورت گفته می شود، می تواند روشی موثر برای کاهش چین و چروک، کاهش زخم آکنه و بازیابی ظاهر جوانتر باشد.

در صورت، بیشتر چربی های منتقل شده معمولاً زنده می مانند، اما نتایج می توانند کمی کمتر قابل پیش بینی باشند. به طور معمول، برای دستیابی به نتایج مطلوب، انجام چندین روش انتقال چربی مورد نیاز است.

استفاده از انتقال چربی باعث ناراحتی اضافی در ناحیه خارج کننده چربی می شود، البته این یک عمل جراحی جزئی است که می تواند در اتاق درمان جراح یا در اتاق عمل انجام شود.

فرو رفتگی ها و ناحیه های استخوانی صورت را پر می کنند، چین های عمیق را پر می کنند، چین و چروک های صورت را بر طرف می کنند، لب های بزرگ و خطوط کم عمق ایجاد می کنند.

نتایج تزریق چربی را می توان در چه مواردی عنوان کرد؟
نتایج تزریق چربی را می توان در چه مواردی عنوان کرد؟

در روز تزریق چربی چه انتظاری دارم؟

طول روش شما به میزان چربی و تعداد محل های لیپوساکشن بستگی دارد. بدیهی است که برای پر کردن صورت به چربی کمتری نسبت به تقویت سینه یا باسن خود نیاز خواهید داشت.

داروهایی را دریافت خواهید کرد که درد احتمالی را کاهش دهد، اما غالباً از بی حسی موضعی و آرام بخش برای بیمارانی که تحت تزریق چربی هستند، استفاده می شود، اگرچه بیهوشی عمومی گاهی اوقات مطلوب است.

برای ایمنی شما در حین عمل، از مانیتورهای مختلف برای بررسی قلب، فشار خون، نبض و میزان اکسیژن گردش خون در شما استفاده می شود.

در این جا به پایان مقاله ی خود با عنوان پرسش و پاسخ در مورد تزریق چربی رسیدیم. امید است اطلاعات مناسبی در خصوص پرسش و پاسخ در مورد تزریق چربی کسب کرده باشید.

در روز تزریق چربی چه انتظاری دارم؟
در روز تزریق چربی چه انتظاری دارم؟

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با زر کلینیک:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

۲۳ پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید