میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

حذف موهای زائد
حذف موهای زائد

لیست موضوعات

حذف موهای زائد

ما در این مقاله سعی براین داریم که درباره موضوع حذف موهای زائد که برای انسان ها این موهای زائد بسیار ناراحت کننده است به ویژه در بانوان که در بیشتر موارد وجود این موها در ظاهرشان اثر نامطلوبی را به وجود می آورد صحبت کنیم

از این رو روش هایی که برای این کار وجود دارد اعم از روش های قدیمی وسنتی گرفته تا به روش های مدرنی که به  واسطه ی رشد علم وتکنولوژی برای این عمر پدیدار شده همه را برایتان توضیح خواهیم داد

و همچنین باید این را هم گفت که عوارضی وفوایدی را این روش ها برجا میگذارند ما همه را برایتان به صورت کامل ومرحله به مرحله شرح می دهیم پس از شما عزیزانی که این مقاله را انتخاب کرده اید خواهشمندم که به صورت کامل و با دقتی زیاد مقاله را مطالعه کنید.

ما در ادامه به صورت کامل و دقیق به سوالات بالا پاسخ خواهیم داد .

  • به چه مویی موی زائد می گوییم ؟
  • به چه دلیلی موی زائد در بدن به وجود می آید ؟
  • به چه علت بعضی از انسان ها پر مو هستن ؟

 

به چه مویی موی زائد می گوییم ؟

برای پاسخ به این سوال باید اول این موضوع را توضیح داد که به همه ی موهایی که در بدن وجود دارد موی زائد نمی گویند .بیشتر انسان ها به دلیل ژنتیکی وهورمون های موجود در بدنشان پر مو هستن و رشد کردن زیاد موها در بانوان و بعضی از آقایان باعث ناراحتی آنها میشود

به چه مویی موی زائد می گوییم ؟
به چه مویی موی زائد می گوییم ؟

و موی زائد به موهایی میگویند که دارای ضخامتی زیاد ودارای رنگی تیره تر هستن ومحل رشد آنها در خطوط میانی بدن مانند صورت , چانه , گلو , واطراف سینه و اطراف ناف است و این موها از نظر رنگ وظاهرشان با موهایی که در نقاط دیگر بدن رشد می کنند متفاوت است و رشد سریع و زیاد این موها باعث ناراحتی در بانوان می شود .

به چه دلیلی موی زائد در بدن به وجود می آید؟

مطمنا این را می دانید که رشد موها وابسته به یکسری هورمون هستند و ترشح این هورمون باعث رشد مو می شود که میزان این موها به میزان ترشح این هورمون ها بستگی دارد .

ما میخواهیم علت اصلی رشد این موهای زائد که جزء بزرگترین مشکلات بانوان هستن را نام ببریم نام آن هیرسوتیسم است . این عامل رشد موهای زائد معمولا براساس تحقیقاتی که دانشمندان به عمل آورده اند بعد از اینکه فرد به سن بلوغ می رسد معلوم می شود .

اگر بخواهیم بگوییم به طور کلی چه دلایلی برای به وجود آمدن هیرسوتیسم وجود دارد به دو دلیل اصلی اشاره میکنیم , که این دلایل به شرح زیر هستن :

هورمون های مردانه که در زنان وجود دارد از تخمدان وغددهای فوق کلیوی ترشح می شوند .و وقتی که این هورمون ها در بدن بانوان زیاد ترشح کند ومیزان آن بیشتر شود رشد موهای زائد  وضخیم وتیره رنگ در نقاط مختلف بدن شروع می شود . و زنانی که موهای زائد زیادی در بدن خود دارند دارای مشکلات کیست به تعداد زیاد در تخمدان خود هستن و باید به دکتر مراجعه کنند .

دلیل دوم رشد موهای زائد این است که گیرنده های موی در بعضی از بانوان به صورت کم به هورمون های مردانه ای که در بدنشان وجود دارد وترشح می شود عکس العمل نشان می دهند . بیمارهای تخمدان وکیست و بیماری های مربوط به غدد داخلی باعث به وجود آمدن هیرسوتیسم در بانوان می شود . و اگر مقدار سطح این هورمون های مردانه  و اگر حساسیت به آنها وجود داشته باشد باعث این می شود که موهای زائد وبیهوده دربدن مقدارشان زیاد شود .

اگر بانویی در بدنش دچار مشکل بهم ریختگی هورمون ها شود ,  باعث این می شود که رشد موها یی که وابسته به آندروژن و یا هورمون های مردانه است بیشتر شود .

به چه علت بعضی از انسان ها پر مو هستن؟

اگر در بدن تغییری مانند اختلال در تیروئید به وجود بیاید مهمترین دلیل پرمویی می شود .ولی نمی شود گفت که تیروئید از مهمترین عوامل اصلی رشد موی زائد نیست ,  و علت پر مو بودن خانم ها بیشتر می تواند به دلیل نژادشان باشد . به صورتی که در بعضی از نژادها مثل اسکاندیناوی مشکل پرمویی وجود ندارد ولی در مقابل در قسمت جنوب اروپا و خاورمیانه و کشور ایران بانوان با مشکل پرمویی درگیر هستند .

روش های حذف موهای زائد چه هستن

در رابطه با موهای زائد که اغلب تیره رنگ وضخیم هستن در سراسر تاریخ از اصلی ترین خواسته های بانوان وهمچنین در بعضی از آقایان نیز که دارای موهای زائد زیادی در قسمت هایی مانند زیر بغل دست ها وپاهای خود هستن بوده وهمچنین هست .

روش های حذف موهای زائد چه هستن
روش های حذف موهای زائد چه هستن

اگر فردی دارای موهای زائد زیادی باشد آن فرد مجبور میشود که برای از بین بردن این موها همیشه در تلاش باشد که با روش هایی موقتی که بعد از مدتی موها دوباره رشد میکنند تلاش به حذف این موهای زائد موجود در بدنش کند .

به وجود آمدن محصول های تجاری زیادی که برای حذف موهای زائد است بیان کننده اهمیت بسیار بالای این موضوع در بین تمام افراد جهان است , با توجه به رشد زیاد محصولات تجاری برای حذف موهای زائد , حذف آنها به صورت دائمی ممکن شده است ولی براساس شواهد ونتایج بدست آمده تنها روش مطمن وموثر برای از بین بردن موهای زائد (موهای تیره وضخیم)  لیزر والکترولیز است .

برای اینکه بتوان موهای زائد بدن را حذف کنیم تنها دو راه داریم :

1.روشهای موقتی برای حذف موهای زائد که پس از مدتی بر می گردند .

موچین : برای این است که موهارا تک به تک از ریشه اش جدا کنن که بیشترین کاربردش برای صورت مناسب است (زمان لازم جهت رشد کردن مجدد 3تا 8 هفته است , عوارض برگشت مو به پوست).

برای اینکه بتوان موهای زائد بدن را حذف کنیم تنها دو راه داریم :
برای اینکه بتوان موهای زائد بدن را حذف کنیم تنها دو راه داریم :

وکس و یا موم: (که مدت زمان رشد موها 3 تا 8 هفته است و با مقداری از موم ویا پارچه ویا حتی بدون پارچه است وعوارض آن قرمزی یا ورم کردن پوست و یا عفونت است).

2.روشهای دائمی که اغلب موهای زائد دیگر قابل برگشت نیستند .

لیزر موهای زائد : با طول موج نور توسط تکنسین ها انجام میشود که این موج نور ریشه مو را خراب میکند (عوارضش تورم وقرمزی ویا سوختگی است )

الکترولیز : توسط تکنسین با وارد کردن یک نیدل به هرفولیکول مو و با استفاده از جریان الکتریکی فولیکول از بین می رود (کاربردش برای بانوانی مناسب است که موهای سفید وبلوند دارند و استفاده لیزرنتیجه نمیگرند و عوارضش سوختگی وتورم وقرمزی است)

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال ۱۳۶۱به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران و فارغ التحصیل 1368

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال۷۴ در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سابقه  کار در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ از سال۸۶

سابقه کار در زمینه زیبایی های زنان با دستگاه مونالیزاتاچ از سال۹۴

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس : 161 930 22 021

۰۹۱۲۷۳۷۹۸۹۳

اینستاگرام:dr_zarganj

ایمیل :info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید