میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

بوتاکس پیشانی شرق تهران
بوتاکس پيشاني شرق تهران

لیست موضوعات

بوتاکس پیشانی شرق تهران

در این مقاله قصد داریم به بررسی بوتاکس پیشانی شرق تهران بپردازیم.

اگربخواهیم بوتاکس را به زبان ساده تعریف کنیم، بوتاکس یک نوع سم است که از باکتری مولد آن یعنی کلستریدیم بوتولینم به دست می آید. این سم در مقیاس بالا باعث پدیده بوتولیسم که نوعی مسمومیت غذایی است، می شود. اما دانشمندان دریافتند، در صورت رقیق و ضعیف کردن آن می توان بوتولیسم را به عنوان ماده ای مفید و هماهنگ با سیستم بدن نیز به کار برد.

بوتاکس پیشانی شرق تهران
بوتاکس پیشانی شرق تهران

هفت نوع از این سم وجود دارد که تنها پنج نوع آن با بدن انسان سازگار بوده و در محلی که عضله به عصب متصل شده و پیام های عصبی توسط ناقل شیمیایی استیل کولین جا به جا می شود، تاثیرگذار است. اگر مایل به تزریق بوتاکس پیشانی در شرق تهران هستید، پیشنهاد ما کلینیک تخصصی دکتر زرگنج فرد می باشد.

در ادامه بیشتر درباره بوتاکس صحبت می کنیم و به سوالات شما در این باره پاسخ می دهیم.

  • بوتاکس چه کاربرد های دارد؟
  • چه افرادی نباید از بوتاکس استفاده کنند؟
  • معایب تزریق بوتاکس چیست؟
  • مراقبت های بعد از بوتاکس پیشانی چیست؟
  • مزایای بوتاکس پیشانی چیست؟
  • نکات مهمی که باید قبل از انجام بوتاکس بدانیم چیست؟

 

 

بوتاکس چه کاربرد هایی دارد؟

وقتی سم بوتولینم به محلی از بدن تزریق می شود، برمحل اتصال عصب و عضله تاثیر گذاشته و با مسدود کردن انتهای عصب مانع از رسیدن پیام های عصبی به عضله شده، در نتیجه ارتباط آن دو با هم قطع شده و عضله دچار فلج می شود.

این فلج عضله در نهایت مانع از ایجاد چروک روی پوست می شود. هرچند بوتاکس بر روی کاهش میزان چین و چروک هایی که با حرکت عضله روی پوست بدن ظاهر می شوند تاثیر گذاراست، اما تزریق آن باعث کشیدگی و لیفت پوست نمی گردد.

تزریق بوتاکس برای از بین بردن چروک های افقی درپیشانی، چروک های اطراف چشم، خط اخم، چروک های عمودی و افقی در ناحیه گردن، چروک های گوشه لب وبالا رفتن اندک گوشه ابروها تاثیر گذار است.

بوتاکس چه کاربرد هایی دارد؟
بوتاکس چه کاربرد هایی دارد؟

چه افرادی نباید از بوتاکس استفاده کنند؟

سوال رایجی که برای اکثر افراد پیش می آید این است که بوتاکس برای چه کسانی مفید نیست و چه افرادی نباید بوتاکس تزریق کنند؟

اگر به بیماری های خونی خاص مبتلا هستید، مشکل انعقاد خون دارید و داروهای ضد انعقاد خون مصرف می کنید، تزریق بوتاکس برای شما مناسب نیست.

اگر باردارهستید، بهتر است از انجام این کار خودداری کنید. می توانید تزریق بوتاکس را تا بعد از زمان بارداری و شیر دهی به تعویق بیاندازید. تزریق بوتاکس برای بیماران قلبی و عروقی و کسانی که به بیماری های عفونی دچارهستنند ممنوع است. اگر سن شما از هجده سال کمترو یا از هفتاد و پنج سال بیشتر است و یا در دو هفته قبل واکسیناسیون انجام داده اید، از تزریق بوتاکس خود داری کنید.

اگر جز افرادی هستید که در بالا به آن ها اشاره کردیم، از انجام تزریق بوتاکس بپرهیزید، زیرا عوارض انجام آن برای شما خطر ناک است.

چه افرادی نباید از بوتاکس استفاده کنند؟
چه افرادی نباید از بوتاکس استفاده کنند؟

معایب تزریق بوتاکس چیست؟

هر عملی معایب و عوارض جانبی دارد که البته تزریق بوتاکس از آن ها مستثنی نیست. از رایج ترین عوارض تزریق بوتاکس، ورم نواحی مختلف صورت که تزریق درآن ها انجام شده و همچنین بروز عفونت هستند.

مشکل دیگری که در اکثر افرادی که تزریق بواکس انجام داده اند دیده شده، ایجاد واکنش های آلرژیک نسبت به این ماده است. البته عاملی که باعث ایجاد بروز حساسیت در این افراد می شود، دوز مصرفی است که برای آن ها استفاده شده و تزریق بوتاکس به تنهایی عوارض چندانی ندارد.

از عوارض موقتی و زود گذرپس از تزریق بوتاکس می توان به تهوع، سردرد، خارش پوست، التهاب و قرمزی پوست اشاره کرد که طبیعی هستند و بعد از گذشت چند روز از بین می روند.

برای جلوگیری بیشتر ازعوارض جانبی تزریق بوتاکس، به نکات مهم در این باره دقت کرده و برای انجام این کار به یک مرکز معتبر مراجعه کنید.

مراقبت های بعد از بوتاکس پیشانی چیست؟

به منظور موفقیت هرچه بهتر و بیشتر درنتیجه تزریق بوتاکس، به این نکات دقت کرده و به خوبی عمل کنید. مهم ترین مراقبت بعد از تزریق بوتاکس خود داری از لمس محلی است که تزریق در آنجا انجام شده است. بنابراین از لمس و ماساژ این محل اجتناب کنید چرا که باعث می شود بوتاکس به نواحی مجاورآن هم منتقل شود.

بعد از تزریق، ازانجام لایه برداری هایی که به وسیله مواد شیمیایی امکان پذیراست، مثل میکرودرم اجتناب کنید.

تا چند روزبعد از تزریق بوتاکس، از ورزش و فعالیت های فیزیکی سنگین پرهیز کنید. اگر در محل تزریق کبودی ظاهر شد، برای از بین بردن آن از ویتامین کا یا آرنیکا استفاده کنید.

بعد از تزریق بوتاکس از مصرف نوشیدنی های حاوی الکل بپرهیزید.

خوشبختانه اگر بعد از تزریق بوتاکس از نتیجه آن رضایت نداشته باشید می توانید آن را ترمیم کنید. تزریق بوتاکس عوارض جانبی خاصی ندارد اما در صورت بروز مشکلات خاص و شدید مثل نامنظمی ضربان قلب و احساس درد در قفسه سینه، عفونت چشم، زخمی شدن پوست، مشکل در بلعیدن غذا یا صحبت کردن، مشکل در تنفس، ورم زبان، لب ها ، کهیرو… حتما به پزشک مراجعه کنید.

 

مزایای بوتاکس پیشانی چیست؟

تحقیقات نشان داده تزریق بوتاکس علاوه بر این که با فلج عضله از بروز چین و چروک جلوگیری می کند، با قطع پل ارتباطی بین عصب و عضله، مانع از تاثیرات مکانیکی بر آن شده و سبب می شود پوست جوان و شاداب بماند. بنابراین اگر قصد دارید شادابی و جوانی پوست خود را حفظ و دوچندان کنید، پیشنهاد می کنیم از تزریق بوتاکس در ناحیه پیشانی استفاده کنید.

از مزیت های دیگر تزریق بوتاکس تاثیر مستقیم بر غدد مولد عرق است. اگر شما هم جز افرادی هستید که در ناحیه پیشانی زیاد دچار تعریق می شوید، بوتاکس پیشانی برای شما مناسب و سودمند است.

قطع ارتباط عصب و عضله به وسیله بوتاکس مانع از احساس درد هم می شود. از این رو تزریق بوتاکس پیشانی برای کسانی که از سردردهای مضمن و میگرنی رنج می برند، درمانی مناسب محسوب می شود.

 

نکات مهمی که باید قبل از انجام بوتاکس بدانیم چیست؟

فقط یک بار تزریق بوتاکس تاثیری ندارد و برای گرفتن نتیجه ای مطلوب از بوتاکس باید حداقل هر چند ماه آن را با تزریق مجدد شارژ کرد تا از بروز چین و چروک جدید جلوگیری شود. برای انجام یک تزریق موفق و جلوگیری از عوارض جانبی و ناخواسته بهتر است به یک مرکز معتبر مراجعه کنید.

مراکزی که در آن افرادی بدون داشتن تخصص و کارآزمودگی تزریق بوتاکس انجام می دهند، فاقد اعتبارند و قابل اعتماد نیستند. تزریق بوتاکس باید توسط پزشک پوست که دارای بورد تخصصی است، انجام شود. تزریق ناموفق بوتاکس سبب بروز مشکلاتی مثل عدم تقارن اجزاء صورت، ایجاد حساسیت، مشکلات تنفسی و… خواهد شد

توجه داشته باشید که در صورت تزریق نادرست، نمی توان بوتاکس را از زیر پوست خارج کرد و باید چندین ماه صبر کنید تا اثرات ناشی از آن از بین برود.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سابقه موفق از سال 86 در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ

 

سابقه درخشان در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا از سال 94

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس : 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل :info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید