میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

بعد از مزوتراپی مو چه باید کرد
بعد از مزوتراپی مو چه باید کرد

لیست موضوعات

بعد از مزوتراپی مو چه باید کرد

در این نوشتار پزشکی، به این موضوع می پردازیم که بعد از مزوتراپی مو چه باید کرد . با ما باشید.

امروزه از مزوتراپی مو به عنوان بهترین روش درمان ریزش و تقویت مو یاد می شود. مزوتراپی مو روشی ایمن و بی ضرر بوده و مواد مورد نیاز مو به صورت مستقیم به پوست تزریق می شوند.

بعد از مزوتراپی مو چه باید کرد
بعد از مزوتراپی مو چه باید کرد

برای کسب اطلاعات لازم در مورد مزوتراپی مو می توانید به زر کلینیک مراجعه کنید و یا با شماره تلفن این کلینیک تماس بگیرید.

02122930161

اما نکته مهمی که بسیاری از افراد به آن توجه دارند، مراقبت های بعد از مزوتراپی است. بدون شک مراقبت از موها باعث می شود تا نتایج مزوتراپی مطلوب تر گردد و ماندگاری نتایج مزوتراپی بیشتر شود. از این رو بسیاری از افراد سوال می کنند که بعد از مزوتراپی مو چه باید کرد؟

زر کلینیک به عنوان بهترین مرکز مزوتراپی مو در این مقاله اطلاعات کاملی را در خصوص مزوتراپی مو در اختیارتان قرار می دهد. در این مقاله همچنین به سوال بعد از مزوتراپی مو چه باید کرد، پاسخ کامل داده شده است. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

عناوین مقاله:

مزوتراپی مو

مزوتراپی مو به چه شکل عمل می کند؟

انواع اثرات مزوتراپی مو چیست؟

مراحل انجام مزوتراپی مو

مواد تشکیل دهنده محلول مزوتراپی چیست؟

اثر مواد مزوتراپی بر موها

مزایای مزوتراپی مو چیست؟

کاندیدای مناسب برای مزوتراپی مو

مزوتراپی مو برای چه کسانی مناسب نیست؟

تفاوت مزوتراپی مو و کاشت مو چیست؟

بعد از مزوتراپی مو چه باید کرد؟

عوارض مزوتراپی مو چیست؟

میزان ماندگاری مزوتراپی چقدر است؟

میکرونیدلینگ در کنار مزوتراپی

بهترین مواد مزوتراپی مو کدام است؟

سخن پایانی

 

مزوتراپی مو

مو یکی از موارد مهم در زیبایی افراد است. انسان ها به سلامت موهایشان اهمیت زیادی می دهند و در طول زندگی خود از بسیاری از لوسیون ها و سرم های تقویت کننده مو استفاده می کنند تا میزان ماندگاری موها افزایش یابد و جلوی ریزش آن ها گرفته شود.

با همه این ها ممکن است باز هم فرد دچار ریزش مو شود و در مدت کوتاهی حجم زیادی از موهای خود را از دست بدهد. در این صورت نگرانی های زیادی در مورد سلامت موها ایجاد می شود. در این شرایط استفاده از لوسیون ها و تقویت کننده ها هم بی فایده است.

لوسیون ها و تقویت کننده ها از مواد خوبی برخوردار هستند اما از لایه اپیدرم پوست نمی توانند عبور کنند و به ریشه موها برسند. در این صورت مصرف آن ها بی فایده است. باید از روشی استفاده کنید که مواد تقویت کننده به ریشه موها یعنی لایه میانی پوست برسد.

برای این کار ما روش مزوتراپی مو را پیشنهاد می کنیم که طی آن پزشک مواد تقویت کننده مو را به وسیله سوزن به صورت مستقیم به ریشه موها می رساند.

معتبرترین مرکز مزوتراپی مو ، زر کلینیک می باشد.

مزوتراپی مو به چه شکل عمل می کند؟

در صورتی که روزانه مقدار زیادی از موهای خود را از دست می دهید، باید به مسئله جدی تر نگاه کنید و به دنبال یک راه چاره باشید. پیشگیری از ریزش مو در هر زمان و هر سنی دیر نیست.

با استفاده از تقویت کننده ها می توان جلوی ریزش مو را گرفت و حجم آن ها را افزایش داد. مزوتراپی مو با همین هدف انجام می شود. با استفاده از مزوتراپی مو مقدار مشخصی از ویتامین ها، آنزیم ها، پروتئین ها و مواد معدنی وارد لایه مزودرم پوست می شوند تا به ریشه موها رسیده و موها تقویت گردند.

مو برای ادامه حیات و حجیم شدن به همین مواد احتیاج دارد و ما این مواد را با استفاده از سوزن به آن ها می رسانیم. در روش مزوتراپی، تزریق مواد با استفاده از سوزن های ریزی انجام می گیرد. بنابراین در این روش هیچ گونه آسیب و صدمه ای به پوست سر وارد نمی شود.

یکی از مواردی که روی کیفیت مزوتراپی مو تاثیر می گذارد، مراقبت های بعد از تزریق است. بسیار مهم است که یاد بگیرید بعد از مزوتراپی مو چه باید کرد. در این مورد زر کلینیک راهنمایی های کامل را در اختیارتان قرار می دهد. پس در بخش های بعدی همراه ما باشید.

مزوتراپی مو به دو روش تاثیر می گذارد:

مزوتراپی شیمیایی

در طی مزوتراپی مو موادی مانند انواع ویتامین ها، بیوتین، بوفلومدیل و … در لایه مزودرم پوست تزریق می شوند. همه این مواد سبب می شوند که مو رشد طبیعی خود را داشته باشد و دچار ریزش نگردد. این ماده ها در واقع با بهبود گردش خون، کاهش التهاب و تحریک تولید کلاژن سبب جلوگیری از ریزش مو می شوند.

پیشنهاد می کنیم از مقاله آیا مزوتراپی باعث رویش مجدد مو می شود دیدن کنید.

مزوتراپی فیزیکی

سوراخ هایی که در اثر تزریق مواد با سوزن روی پوست سر ایجاد می شوند، به رشد موها کمک می کنند. با این کار کلاژن ها و الاستین موجود در لایه میانی پوست تحریک می شوند تا سلول های جدیدی تولید کنند. در این صورت بافت های جدیدی در مو ایجاد می شوند که سبب جلوگیری از ریزش آن ها می گردد.

مزوتراپی فیزیکی
مزوتراپی فیزیکی

انواع اثرات مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی برای تقویت مو

مو برای ادامه حیات و رشد منظم احتیاج به مواد مغذی دارد. در برخی افراد مواد مغذی لازم به پوست نمی رسد یا گردش خون در پوست کم است و مواد مغذی به بخش های مختلف مو نمی رسند.

مزوتراپی این مواد را به ریشه موها می رساند و سبب بهبود جریان خون در پوست سر می گردد. مواد تزریق شده به پوست سر بر اساس نیاز موهای هر بیمار می باشد. با تقویت شدن موها و ترمیم هورمون ها، شاهد پر پشتی و زیاد شدن تارهای مو خواهیم بود.

مزوتراپی برای جلوگیری از ریزش مو

مواد مغذی که پزشک آن را به پوست سر تزریق می کند، برای جلوگیری از ریزش موها بسیار موثر است. با تضعیف ریشه ها است که موها دچار ریزش می شوند.

مواد موجود در روش مزوتراپی ریشه ها را تقویت کرده و از ریزش آن ها جلوگیری می کند. این مواد به ترمیم سلول های پوستی نیز می پردازند. در این صورت و با تحریک شدن فولیکول ها، رویش مجدد موهای سر نیز اتفاق می افتد.

مزوتراپی برای درمان آلوپسی

یکی از کاربردهای مزوتراپی مو، درمان آلوپسی آندروژنیک می باشد. داروی بیماری آلوپسی ماینوکسیدیل موضعی و فیناستراید خوراکی می باشد که این دو ماده در مواد مزوتراپی موجود می باشند. از این رو متخصصین زر کلینیک برای درمان آلوپسی از مزوتراپی استفاده می کنند.

مزوتراپی برای درمان آلوپسی
مزوتراپی برای درمان آلوپسی

مزوتراپی برای ترمیم بعد از کاشت مو

زمانی که فردی اقدام به کاشت مو می کند، موهای کاشته شده تقریبا دو هفته بعد از کاشت شروع به ریزش کرده و پس از دو ماه، مجددا رشد خواهند کرد.

در صورتی که پزشک بتواند گردش خون در پوست سر را بهبود ببخشد، مواد مغذی بیشتری به فولیکول ها می رسند و رشد موها چند برابر می شود. از این رو پزشکان برای تقویت و رشد بیشتر موها بعد از کاشت از مزوتراپی مو استفاده می کنند تا نتایج کار مطلوب تر گردد.

مراحل انجام مزوتراپی مو

پزشک با توجه به مشکلات مو، مواد مورد نیاز و میزان دوز آن را تعیین می کند.

در ابتدای کار، پوست سر متقاضی با مواد بی حس کننده به صورت کامل پوشانده می شود تا فرد درد و سوزش ناشی از سوزن ها را حس نکند.

در مرحله بعد، پزشک مواد مورد نیاز برای مو را با استفاده از سوزن های مخصوصی به پوست میانی سر تزریق می کند. سوزن ها به یک اسلحه مکانیکی متصل هستند تا پزشک بتواند تزریق ها را به صورت مکرر انجام دهد. سوزن ها تا عمق 1 تا 4 میلیمتری پوست فرو برده می شوند و مواد برای رسیدن به ریشه موها تزریق می گردند.

مراحل انجام مزوتراپی مو
مراحل انجام مزوتراپی مو

بعد از اتمام تزریق، محل سوزن ها کمی خونریزی دارند. در نهایت خون ها با استفاده ازپنبه استریل شده تمیز می شوند.

مواد تشکیل دهنده محلول مزوتراپی چیست؟

مواد تزریقی به پوست سر را کوکتل یا کاکتل می گویند. این مواد در واقع یک نوع تقویت کننده قوی برای ریشه های مو می باشد. مزوتراپی کاربردهای مختلفی دارد.

برای هر کاربرد، محلول خاصی وجود دارد. برای مزوتراپی مو، پزشک محلول مخصوص به مو را به کار می برد. در محلول های مخصوص مو در مزوتراپی مواد زیر موجود می باشد:

  • انواع مواد معدنی نظیر فسفر، زینک و منیزیم
  • سیلیکون ماده اصلی برای جلوگیری از ریزش مو
  • داروهای بی حس کننده
  • کلسی تونین برای بهبود خونرسانی در پوست سر
  • داروهای از بین برنده انسداد عروق خونی

اثر مواد مزوتراپی بر موها

به صورت کلی مزوتراپی روی اپیدرم، لایه میانی، بافت پیوندی، سیستم گردش خون، سیستم ایمنی و سیستم عصبی اثر می گذارد. اثرات مزوتراپی به صورت زیر می باشد:

بهبود خونرسانی:

در مواد مزوتراپی داروهایی وجود دارند که سبب از بین بردن انسداد عروق می گردند. از این رو شاهد افزایش گردش خون در پوست سر خواهیم بود.

غذارسانی به فولیکول ها:

در مواد مورد استفاده برای مزوتراپی، ویتامین ها و آمینو اسیدهایی وجود دارند که سبب تقویت فولیکول ها می گردند.

جلوگیری از فرایند آسیب دیدگی فولیکول ها:

مواد تزریق شده در فرایند مزوتراپی باعث افزایش قدرت و عملکرد فولیکول ها خواهد شد و جلوی آسیب دیدگی و تحلیل رفتگی آن ها را می گیرد.

تنظیم ترشح چربی پوست:

مواد مزوتراپی روی غدد سباسه اثر می گذارند و فعالیت آن ها را کنترل می کنند. از این رو چربی ایجاد شده روی پوست سر تنظیم می گردد و خشکی و چربی بیش از حد پوست سر از بین می رود.

تنظیم ترشح چربی پوست:
تنظیم ترشح چربی پوست:

شما در حال مطالعه مقاله بعد از مزوتراپی مو چه باید کرد هستید.

مزایای مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی روشی ایمن و بی خطر برای تقویت موهای سر می باشد. به شرطی که در مرکز معتبری همچون زر کلینیک انجام شود. از این رو بسیار مورد استقبال زیبا دوستان قرار گرفته است.

افرادی که برای انجام مزوتراپی به کلینیک های زیبایی مراجعه می کنند، از مزایای این روش شامل موارد زیر بهره می برند:

  • روشی ایمن و کم تهاجمی
  • افزایش حجم موها
  • تقویت فولیکول ها و رسیدن به مرحله آناژن
  • ایجاد درخشش و تازگی در موها
  • افزایش استحکام موها
  • جلوگیری از پوسته پوسته شدن کف سر
  • عدم داشتن تداخلات دارویی
  • عدم نیاز به بیهوشی
  • ظهور سریع نتایج
  • مقرون به صرفه بودن
  • نداشتن دوره نقاهت
  • عدم داشتن حساسیت
  • بدون ایجاد درد و فشار
  • جلوگیری از آسیب زودرس موها
  • از بین بردن ضایعه های کف سر
  • عدم وجود محدودیت
  • درمان آلوپسی
  • جلوگیری از ریزش مو
  • رضایت زیاد متقاضیان از این روش
  • مناسب برای ریزش ارثی موها

کاندیدای مناسب برای مزوتراپی مو

مزوتراپی برای همه افرادی که با مشکلات مختلف مو مواجه هستند، مناسب می باشد. همچنین افرادی که به انواع آلوپسی مبتلا هستند، می توانند از این روش برای درمان استفاده کنند. این روش درمانی هیچ نوع محدودیت جنسی ندارد و روش تایید شده ای برای تمام افرادی می باشد که با مشکلات مو مواجه هستند.

نتایج این روش برای افراد با گروه سنی 18 تا 70 سال به خوبی نمایان خواهد شد. نتایج حاصل از مزوتراپی برای هر فردی متفاوت است. با این حال برای تمام افرادی که به مراقبت های بعد از آن توجه دارند، ماندگاری دارد. به همین دلیل بسیار مهم است که یاد بگیرید بعد از مزوتراپی مو چه باید کرد.

مزوتراپی مو همچنین برای افراد با مشکلات زیر مناسب است:

آلوپسی آره آتا (ریزش سکه ای مو)

مزوتراپی برای افرادی که با مشکل ریزش مو سکه ای مواجه هستند، گزینه مناسبی می باشد. در صورتی که مشکل بیمار حاد نباشد، کاندید خوبی برای این روش است.

ریزش مو ناشی از استرس

برخی افراد با وجود استرس و اضطراب دچار ریزش موی شدید می شوند. مزوتراپی برای جلوگیری از ریزش مو و رشد موهای جدید، گزینه خوبی است.

ریزش مو بعد از بارداری

زنان بعد از بارداری به دلیل اختلالات هورمونی دچار ریزش موی شدید می شوند. مزوتراپی به کمک این افراد می آید تا موی از دست داده خود را بازیابند.

آسیب دیدگی ساقه های مو

مزوتراپی با تقویت فولیکول ها و افزایش رشد مجدد موها، به کمک ساقه های آسیب دیده می آید. ساقه موها ممکن است به دلایل مختلفی آسیب ببیند که با مزوتراپی به راحتی قابل درمان است.

آسیب دیدگی ساقه های مو
آسیب دیدگی ساقه های مو

مزوتراپی مو برای چه کسانی مناسب نیست؟

مزوتراپی مو مزایای زیادی دارد. با این حال برای همه افراد مناسب نیست. افرادی که شرایط زیر را دارند، نمی توانند از مزوتراپی استفاده کنند:

  • افرادی که بیماری زمینه ای مانند سیفلیس دارند.
  • افرادی که مبتلا به دیابت، ایدز، هموفیلی و هپاتیت هستند.
  • افرادی که بر اثر شیمی درمانی دچار ریزش مو شده اند، باید بعد از اتمام شیمی درمانی اقدام به مزوتراپی نمایند.
  • مردان بالای 40 سال که طاسی آندروژنی شدید دارند.
  • زنان بالای 60 سال که طاسی آندروژنی شدید دارند.
  • افرادی که جنس موهای ضعیفی به صورت ارثی دارند.
  • زنانی که باردار هستند.

تفاوت مزوتراپی مو و کاشت مو چیست؟

این که برای موها روش کاشت انجام شود یا مزوتراپی، با توجه به علت ریشه ای مشکلات مو انتخاب می گردد. کسانی که با مشکلات ارثی و ریزش موی ارثی مواجه هستند، باید از روش کاشت استفاده کنند زیرا مزوتراپی برای این افراد پاسخگو نیست.

اما برای داشتن نتایج بهتر و مطلوب تر و پرپشت شدن موها می توان در کنار کاشت مو، از مزوتراپی مو استفاده کنید. برای تعیین روش مناسب رشد موها باید توسط پزشک یا متخصصان زر کلینیک معاینه شوید.

از فواید مزوتراپی در کنار کاشت مو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

قبل از کاشت مو:

بهبود وضعیت خونرسانی به پوست سر

بالافاصله بعد از کاشت مو:

درمان لایه اپیدرم و لایه میانی پوست

مدتی بعد از کاشت مو:

التیام زخم ها و تقویت گرافت ها

مدتی بعد از کاشت مو:
مدتی بعد از کاشت مو:

مراقبت های قبل از مزوتراپی مو

لازم است برای اثر گذاری بیشتر نتایج مزوتراپی به نکاتی توجه کنید. این نکات شامل موارد زیر می باشد:

  • روز قبل از مزوتراپی موهای خود را به خوبی شست و شو دهید.
  • در صورتی که داروهای ضد انعقاد خون و رقیق کننده خون مانند آسپرین مصرف می کنید، لازم است 2 هفته قبل از مزوتراپی مصرف آن ها متوقف گردد.
  • از 24 ساعت قبل از مزوتراپی از استعمال هر گونه تقویت کننده و داروهای مراقبت مو خودداری نمایید.

بعد از مزوتراپی مو چه باید کرد؟

مسئله مهمی که بسیاری از افراد با آن مواجه می شوند، این است که بعد از مزوتراپی مو چه باید کرد؟ اقدامات بعد از مزوتراپی مو بسیار مهم است زیرا در نتایج آن تاثیر زیادی دارد. از این رو بسیار مهم است که یاد بگیرید بعد از مزوتراپی مو چه باید کرد. اقدامات لازم بعد از مزوتراپی مو شامل موارد زیر می باشد:

بهتر است تا 24 ساعت بعد از انجام مزوتراپی از مواد آرایشی مو، تقویت کننده ها، حالت دهنده ها و ماینوکسیدیل استفاده نکنید. این مواد روی نتایج نهایی مزوتراپی تاثیر منفی می گذارند.

لازم است تا 8 ساعت بعد از مزوتراپی موها شسته نشود. بهتر است برای نتایج بهتر، سه روز بعد از مزوتراپی به حمام بروید. دوش گرفتن در زمان مناسب روی نتایج نهایی مزوتراپی تاثیر می گذارد.

در حمام با آب ولرم موهای خود را بشویید

در حمام با آب ولرم موهای خود را بشویید و سعی کنید تا زودتر از حمام بیرون بیایید. عدم رعایت این موارد سبب ایجاد کبودی در پوست سر می شود.

برای جلوگیری از تعریق پوست سر، تا سه روز بعد از مزوتراپی ورزش نکنید. تعریق پوست باعث می شود که مواد مزوتراپی از پوست خارج گردند.

لازم است بدن، آب و مایعات کافی را در طی روز به دست آورد. بنابراین حداقل روزی 8 لیوان آب بنوشید.

در صورتی که به مواد مزوتراپی حساسیت داشته باشید، برآمدگی هایی را روی سر خود می بینید. در این صورت به پزشک و یا متخصصان زر کلینیک مراجعه نمایید.

تا 24 ساعت بعد از مزوتراپی از مصرف داروهای ضد التهابی مانند آسپرین و ایبوپروفن پرهیز کنید.

لازم است تا 24 ساعت بعد از مزوتراپی از مصرف داروهای ضد التهابی مانند آسپرین و ایبوپروفن پرهیز کنید. علاوه بر این داروها توصیه می شود تا 24 ساعت از مصرف ویتامین E نیز خودداری نمایید. ناگفته نماند که ممنوعیت های دارویی ذکر شده فقط تا 24 ساعت بعد از مزوتراپی می باشد و بعد از آن می توانید بدون مشکل داروهای خود را مصرف کنید.

برای اثر دهی بیشتر نتایج مزوتراپی در نواحی تزریق شده، از کمپرس سرد استفاده نمایید. کمپرس سرد از کبودی و تورم محل سوزن ها نیز جلوگیری می کند.

از رفتن به سونا، جکوزی و استخر تا 24 ساعت بعد از تزریق خودداری نمایید.

بعد از مزوتراپی ممکن است پوست سر دچار کبودی گردد

بعد از مزوتراپی ممکن است پوست سر دچار کبودی گردد. لازم به ذکر است که این کبودی طبیعی بوده و چند روز بعد، از بین می رود. برای تسریع در از بین رفتن کبودی ها می توانید اقداماتی انجام دهید.

از جمله این که می توانید از ژل آرنیکا استفاده کنید. در صورتی که کبودی را در پوست سر خود احساس کردید، تا دو روز از ژل آرنیکا استفاده کنید. ژل آرنیکا دستور مصرف خاصی ندارد و آن را باید به صورت موضعی در محل کبودی ها روزی سه مرتبه بمالید.

برخی افراد بعد از مزوتراپی، درد ناشی از جای سوزن ها را احساس می کنند. برای تسکین دردها می توانید از مسکن های معمولی به جز ایبوپروفن استفاده نمایید.

داروهایی که پزشک تجویز کرده است را به موقع مصرف نمایید. از پزشک بخواهید برای شما داروی مسکن مناسب را تجویز کند.

در صورتی که داروی خاصی مصرف می کنید، قبل از مزوتراپی به پزشک اطلاع دهید

در صورتی که داروی خاصی مصرف می کنید، قبل از مزوتراپی به پزشک اطلاع دهید. ممکن است لازم باشد تا چند ساعت قبل و بعد از مزوتراپی مصرف داروهای خود را قطع کنید. از پزشک در مورد ساعت های قطع داروهای خود سوال کنید.

بعد از مزوتراپی شامپویی که استفاده می کنید، از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا به صورت مستقیم روی مواد مزوتراپی تاثیر می گذارد. برای انتخاب شامپو با پزشک خود مشورت کنید. شاید لازم باشد شامپویی که قبلا استفاده می کردید، تعویض گردد.

در روزهای اول بعد از مزوتراپی برای حفظ سلامت موها از سشوار و اتوی مو استفاده نکنید. استفاده از این وسایل جدا از بحث مزوتراپی، سبب کاهش عمر موها می شوند.

از رنگ کردن موها تا چند ماه بعد از مزوتراپی پرهیز کنید

از رنگ کردن موها تا چند ماه بعد از مزوتراپی پرهیز کنید. در مورد زمان دقیق رنگ کردن موها از پزشک سوال کنید.

در صورتی که بعد از مزوتراپی قصد استفاده از محلول های ریزش مو و تقویت کننده مو را دارید، حتما به پزشک اطلاع دهید. در مورد اصیل بودن این محلول ها اطمینان حاصل کنید و ترکیبات آن را بررسی نمایید.

همان طور که در بخش های قبلی اشاره شد، اقدامات و نکات بعد از مزوتراپی از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو شما باید بدانید که بعد از مزوتراپی مو چه باید کرد. تمام نکات و توصیه های بالا را در دفترچه ای برای خود یادداشت کنید تا هیچ کدام از موارد را از یاد نبرید. توجه به این نکات و توصیه ها از بروز برخی عوارض جلوگیری می کند و سبب افزایش نتایج مزوتراپی می گردد.

با مراجعه به زر کلینیک و مشورت با متخصصان زر کلینیک، راهکارهای مناسبی دریافت خواهید نمود.

از رنگ کردن موها تا چند ماه بعد از مزوتراپی پرهیز کنید
از رنگ کردن موها تا چند ماه بعد از مزوتراپی پرهیز کنید

آیا مزوتراپی مو درد دارد؟

معمولا انجام مزوتراپی، درد و سوزش غیر قابل تحملی ندارد. ضمن این که درون مواد مزوتراپی داروهای بی حسی نیز وجود دارد که از ایجاد درد و سوزش جلوگیری می کند.

با این حال برخی افراد نسبت به این قضایا حساس می باشند. از این رو پزشک برای این افراد داروهای بی حسی جداگانه ای در نظر می گیرد و به صورت موضعی روی پوست سر می زند.

با این حال برخی دیگر از دستگاه های مزوتراپی وجود دارند که بدون سوزن کار می کنند. اما باید گفت که نتایج آن ها کمتر از سوزن می باشد.

عوارض مزوتراپی مو چیست؟

به صورت کلی مزوتراپی مو عوارض خاصی ندارد و تا کنون عارضه ای از این روش درمانی گزارش نشده است. با این حال برخی افراد دچار کبودی در ناحیه سوزن ها می شوند.

باید گفت که این عارضه طبیعی بوده و موقتی است. کبودی های ناشی از سوزن ها بعد از چند روز از بین می روند. در موارد نادری نیز حساسیت به مواد مزوتراپی گزارش می شود.

در این صورت پزشک در جلسات بعدی، محلول مزوتراپی را تغییر می دهد تا جلوی عوارض حساسیت را بگیرد. تا کنون در مبحث مزوتراپی مو عوارضی مانند تنگی نفس و آسیب های خفیف گزارش نشده است.

عوارض مزوتراپی مو چیست؟
عوارض مزوتراپی مو چیست؟

از این رو می توان به مزوتراپی مو به عنوان روشی ایمن و بی خطر یاد کرد. می توان گفت که تا حد زیادی عوارض ناشی از مزوتراپی مانند کبودی و التهاب بر اثر عدم توجه به مراقبت های بعد از آن نیز بستگی دارد. از این رو بسیار مهم است که شما یاد بگیرید بعد از مزوتراپی مو چه باید کرد.

نتایج مزوتراپی چه زمانی بروز پیدا می کند؟

این که نتایج مزوتراپی چه زمانی بروز پیدا می کند، تا حدود زیادی بستگی به جنس موهای فرد دارد. متقاضی لازم است حداکثر تا 4 ماه، هفته ای یک بار تحت درمان مزوتراپی قرار بگیرد.

بنابراین برای گرفتن بهترین نتیجه از مزوتراپی لازم است تا 8 جلسه تحت درمان قرار بگیرید. معمولا نتایج حاصل از مزوتراپی را از جلسه پنجم به بعد ملاحظه خواهید کرد.

زمانی که نتایج مزوتراپی پدیدار می گردد، پزشک تعداد جلسات مورد نیاز باقیمانده را تعیین می کند. ممکن است بعد از این دیگر احتیاجی به درمان نباشد. یا لازم باشد 3 جلسه دیگر درمان صورت بگیرد. یعنی زمانی که موها شروع به پاسخ به درمان می کنند، تعداد جلسات درمان کاهش می یابد.

تفاوت PRP و مزوتراپی چیست؟

یکی از روش های تقویت و رشد موها PRP می باشد. PRP یک روش پیچیده تر از مزوتراپی است. در این روش از بیمار خون گرفته می شود. خون بیمار مورد بررسی قرار می گیرد.

در این مرحله تغییراتی روی خون اعمال می گردد. سپس پزشک، پلاسمای خون شفاف و پلاسمای غلیظ شده را به پوست سر فرد تزریق می کند.

با این کار ریشه موها تقویت شده و میزان گردش خون در سر افزایش می یابد. در این صورت ریشه موها تحریک شده و به سرعت رشد می کنند. اما در مزوتراپی مواد تقویت کننده به پوست سر تزریق می گردد.

میزان ماندگاری مزوتراپی چقدر است؟

میزان ماندگاری مزوتراپی بستگی به عوامل مختلفی دارد. در صورتی که دوره درمان را کامل انجام داده باشید و مزوتراپی توسط یک پزشک ماهر و یا یک مرکز معتبر همچون زر کلینیک صورت گرفته باشد، می توان به ماندگاری نتایج مزوتراپی امیدوار بود.

مراقبت های بعد از مزوتراپی تاثیر زیادی در ماندگاری نتایج دارد. به همین دلیل است که توصیه می شود یاد بگیرید که بعد از مزوتراپی مو چه باید کرد. علاوه بر این موارد، مواد مورد استفاده در جلسات مزوتراپی اهمیت زیادی در ماندگاری نتایج دارد.

در صورتی که پزشک از مواد با کیفیت و مرغوب استفاده کند، شاهد بهترین نتایج و طولانی ترین اثرات خواهیم بود. این که در هر جلسه چه مقدار مواد در پوست تزریق گردد و مکان دقیق سوزن ها برای تزریق مشخص شوند، به عهده پزشک است.

به همین دلیل توصیه می شود تا در انتخاب پزشک دقت زیادی داشته باشید. مهارت و تجربه پزشک در نتایج نهایی و ماندگاری اثرات مزوتراپی مو نقش بسیار مهمی دارد.

میزان ماندگاری مزوتراپی چقدر است؟
میزان ماندگاری مزوتراپی چقدر است؟

ممکن است پزشک توصیه کند که برای ماندگاری نتایج لازم باشد تا سالی یک بار یک جلسه تزریق انجام شود. با این کار اثرات مزوتراپی دائمی خواهد شد.

به همین دلیل، پیشنهاد اکید ما مراجعه به متخصصان زر کلینیک می باشد.

سن مناسب برای مزوتراپی مو چه سنی است؟

افراد در هر سنی بنا به دلایل مختلف ممکن است با مشکلات ریزش مو و آسیب های ساقه مو مواجه شوند. بر اساس گزارشات، بیشترین بازدهی اثرات مزوتراپی در بازه سنی بین 20 تا 40 سال بوده است.

با این حال افراد با سنین بالای 40 سال نیز نتایج خوبی از این روش دریافت کرده اند. اما بهتر است افراد زیر 20 سال از مزوتراپی استفاده نکنند زیرا در این سنین هورمون ها هنوز به تعادل نرسیده اند و مزوتراپی بی فایده است.

میکرونیدلینگ در کنار مزوتراپی

میکرونیدلینگ روشی است که برای درمان انواع آلوپسی به کار می رود. در واقع میکرونیدلینگ سبب تقویت فولیکول ها شده و سلول های بنیادی را تحت تاثیر قرار می دهد.

در این روش، پزشک از یک غلتک که سوزن های ریزی روی آن دارد، استفاده می کند. این غلتک روی پوست سر کشیده می شود تا ریشه موها برای رشد تحریک شوند. در میکرونیدلینگ، از مواد تقویت کننده استفاده نمی شود و اساس کار آن تحریک فولیکول ها در ریشه موها است.

برخی پزشکان، میکرونیدلینگ را در کنار مزوتراپی استفاده می کنند. استفاده از میکرونیدلینگ در کنار مزوتراپی سبب می شود تا کوکتل ها و مواد مقوی راحت تر جذب پوست بشوند. استفاده از میکرونیدلینگ در هنگام تزریق کورتیکواستروئیدها به درمان هر چه سریع تر انواع آلوپسی کمک می کند.

میکرونیدلینگ در کنار مزوتراپی
میکرونیدلینگ در کنار مزوتراپی

بهترین مواد مزوتراپی مو کدام است؟

در ادامه مقاله بعد از مزوتراپی مو چه باید کرد، باید گفت که در بازار مواد گوناگونی با برندهای مختلف برای مزوتراپی موجود است. بهترین مواد مزوتراپی موادی است که انواع ویتامین ها و آمینواسیدهای مورد نیاز مو را دارا باشد. از جمله بهترین مواد موجود در بازار برای مزوتراپی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

CYTOCARE 715:

این محلول سرشار از زینک بوده و برای جلوگیری از ریزش مو موثر می باشد. افرادی که مشکل ریزش موی شدید دارند، این محلول برایشان بسیار اثرگذار است.

استیل هگزا پیتاید – 3:

این محلول انقباضات عضلات سر را کاهش می دهد و از این طریق سبب افزایش گردش خون در پوست سر می گردد. این محلول سبب رشد بیشتر موها می گردد.

پروپشیا یا فیناستراید:

عامل اصلی ریزش موی آندروژنیک، دی هیدرو تستوسترون می باشد. این دارو غلظت دی هیدرو تستوسترون را در پوست سر کاهش می دهد و از این طریق سبب افزایش رشد موها می گردد.

محصولات BNC Classics :

این داروها اسپانیایی کلاسیکی بوده و روی رشد موها تاثیر گذاشته و جلوی ریزش آن ها را می گیرند.

محصولات BNC Classics :
محصولات BNC Classics :

سخن پایانی

مزوتراپی مو مزایای زیادی دارد و نسبت به روش هایی مانند کاشت مو کم تهاجمی تر است. علاوه بر این عوارضی ندارد و بسیار ایمن است. نکته مهم در خصوص مزوتراپی مو انتخاب یک مرکز معتبر و با سابقه است.

زر کلینیک به عنوان بهترین مرکز برای مزوتراپی مو، به سلامت پوست و موی متقاضیان اهمیت زیادی می دهد. از این رو از بهترین کوکتل ها برای تزریق استفاده می کند. با انتخاب زر کلینیک، از مزایای یک مرکز معتبر بهره خواهید برد.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با زر کلینیک:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید