میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

آیا مزوتراپی باعث رویش مجدد مو می شود
آیا مزوتراپی باعث رویش مجدد مو می شود

لیست موضوعات

آیا مزوتراپی باعث رویش مجدد مو می شود

با ما همراه شوید با موضوع آیا مزوتراپی باعث رویش مجدد مو می شود .

این روزها همه ی مواردی که به زیبایی و یا آرایشی مرتبط می باشند، از اهمیت بسیار بالاتری نسبت به مسائل دیگر قرار دارند. از بحث اهمیت که بگذریم، طرفدارهای زیادی نیز دارند. مزوتراپی یکی از این دسته از  کارهایی می باشد که به زیبایی موها کمک بسیاری می کند.

برای کسب اطلاعات لازم در مورد مزوتراپی می توانید به زر کلینیک مراجعه کنید و یا با شماره تلفن این کلینیک  تماس بگیرید.

02122930161

آیا مزوتراپی باعث رویش مجدد مو می شود
آیا مزوتراپی باعث رویش مجدد مو می شود

در اصل مزوتراپی می تواند یکی از راه حل هایی باشد که می تواند به درمان کم آبی پوست، چین و چروک های سطحی، حتی سلولیت و ریزش مو کمک بسیار زیادی به ما بکند. در ادامه مقاله قصد داریم تا به سوال آیا مزوتراپی باعث رویش مجدد مو می شود ؟ پاسخ دهیم. با ما همراه شوید.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

مزوتراپی چیست و آیا مزوتراپی باعث رویش مجدد موها می شود ؟

منظور از لایه ی میانی چیست؟

آیا مزوتراپی باعث رویش مجدد موها می شود ؟ و سن چه تاثیری بر روی آن دارد؟

مزوتراپی را توضیح دهید.

مزوتراپی یا درمان لایه ی میانی پوست را تحلیل کنید؟

شیوه و روش  استفاده از مزوتراپی مو به چه شکل می باشد؟

نکات مهم در مورد مزوتراپی

چگونه می توان  به درم دسترسی پیدا کرد و مرحله های  درمانی و یا مزوتراپی را بر روی آن انجام داد؟

تاریخچه ی مزوتراپی چیست؟

اثرات و فواید مزوتراپی

منظور از ریزآسیب‌های مفید در مزوتراپی چیست؟

دارو رسانی، آبرسانی و تغذیه چه نقشی در فرایند مزوتراپی دارند؟

آیا مزوتراپی درد دارد؟

به چند جلسه درمانی و یا مزوتراپی  نیاز داریم؟

مراقبت‌ های قبل و بعد از مزوتراپی چگونه است؟

مزوتراپی  چه طور به درمان ریزش مو کمک می کند؟

پس از انجام مزوتراپی، چه کارهایی را باید انجام داد؟

چقدر زمان لازم است تا نتیجه ی مزوتراپی را ببینیم؟

جمع بندی مطالب

 

مزوتراپی چیست و آیا مزوتراپی باعث رویش مجدد موها می شود ؟

امروز ما نیز در این مقاله به شرح یک سری توضیحات در ارتباط با مزوتراپی خواهیم پرداخت.

یکی از پرکاربرد ترین روش های درمانی و زیبایی های پوستی، مزوتراپی است. شیوه به کارگیری این روش درمانی به صورت تزریقی می باشد.  به این ترتیب که یک سری موادی خاص و ویژه که دارای خاصیت های درمانی خاص می باشند را به زیر پوست تزریق می کنند.

مزوتراپی چیست و آیا مزوتراپی باعث رویش مجدد موها می شود ؟
مزوتراپی چیست و آیا مزوتراپی باعث رویش مجدد موها می شود ؟

نکته ای که بسیار حائز اهمیت می باشد این است که این مواد تزریقی را طوری با همدیگر ترکیب می کنند که با توجه به مشکل شما قابل استفاده بوده تا بتواند مشکل شما را حل کند.

این مواد که برای تزریق به کار برده می شوند، شامل موادی مانند انواع عصاره های گیاهی و انواع ویتامین های مختلف و همچنین انواع آنزیم ها و انواع داروها و هورمون ها جزئی از این دسته می باشند که در طی آن مدت زمانی که شخص در حال انجام مزوتراپی می باشد، به صورت موضعی به درون پوست تزریق خواهد شد.

درمان لایه ی میانی پوست و یا همان مزوتراپی چیست؟

همان طور که می دانید خود واژه مزوتراپی از دو بخش تشکیل شده است که بخش اول کلمه مزو و بخش دوم کلمه تراپی است. کلمه مزو را در زبان لاتین به معنی میانی ترجمه کرده اند و تراپی را به معنی درمان ترجمه کرده اند.

همان طور که از اسم این روش مشخص می باشد، کاری که در مزوتراپی انجام می شود، تماما بر روی لایه ی میانی پوست انجام می شود و آن را درمان می کند.

منظور از لایه ی میانی چیست؟

اگر بخواهیم موضوع آیا مزوتراپی باعث رویش مجدد مو می شود ؟ را راحت تر بیان کنیم، باید با لایه های پوستی آشنا شویم.  پوست ما دارای یک ساختار سه لایه می باشد. این سه لایه را در ادامه به طور کامل نام خواهیم برد و در ارتباط با آن ها توضیحاتی را بیان خواهیم کرد.

منظور از لایه ی میانی چیست؟
منظور از لایه ی میانی چیست؟

1_ اپیدرم یا روی پوست

2_ درم

3_ هیپو درم

اپیدرم:

به عنوان سطحی ترین لایه و محافظ پوست شناخته می شود. این لایه از پوست از یک سری از سلول ها به نام سلول های شاخی و یا سلول های مرده تشکیل شده است.

ضخامت این لایه را نیز می توان حدود یک میلی متر تخمین زد.

ضخامت این لایه را نیز می توان حدود یک میلی متر تخمین زد. ویژگی جالب سطحی ترین لایه پوست ما این می باشد که سلول های آن به طور مداوم در حال تقسیم شدن مرگ و یا ریخته شدن از سطح پوست ما می باشد. به همین دلیل است که زخم های پوستی ما معمولا زود التیام پیدا می کند و ما می توانیم بهبودی را در پوست خود ببینیم.

درم:

دومین و میانی ترین لایه ی پوست را درم می نامند. در ادامه به توضیحاتی در ارتباط با ساختار درم که لایه ی هدف عمل مزوتراپی می باشد، می پردازیم. درم و یا همان لایه میانی پوست ما دارای یک سری بافت می باشد. این بافت ها بسیار انعطاف پذیر بوده و از نوع بافت پیوندی می باشند.

همچنین این که درم شامل یک سری رشته های پروتئینی نیز می باشند و این رشته های پروتئینی می توانند کلاژن و یا الاستین و یا همچنین هیال و رونیک اسید باشند.

همان طور که قبل تر هم گفته شد، این رشته ها پروتئینی می باشند و در یک سری فعالیت هایی مثل سفتی پوست و یا حفظ کردن و در تعادل کردن پوست و همچنین انعطاف پذیری که بسیار برای پوست مهم می باشد، کاربرد دارد.

درم:
درم:

آیا مزوتراپی باعث رویش مجدد موها می شود ؟ و سن چه تاثیری بر روی آن دارد؟

سن یکی از کمیت هایی می باشد که خود به خود و به طور طبیعی در حال زیاد شدن است. در راستای این روند، پوست نیز ممکن است دچار یک سری تغییرات بشود که این تغییرات می تواند شامل شل شدن و یا کدر شدن و حتی خشک شدن پوست ما بشود.

همان طور که گفتیم، لایه ی میانی پوست، لایه ی هدف مزوتراپی شناخته شده است. حال به این نکته اشاره خواهیم کرد که چرا این لایه به عنوان لایه ی هدف شناخته شده می باشد. در ارتباط با بیان علت این موضوع می توان گفت که انواع فولیکول های مو همچنین غده های چربی و حتی غده های عرقی نیز در این لایه از پوست ما واقع شده اند.

از این رو این لایه از پوست بسیار از اهمیت بالایی برخوردار بوده و عمل مزوتراپی نیز بیشتر در این لایه انجام خواهد  شد.

هیپو درم:

هیپودرم سومین و یا آخرین لایه پوست می باشد. همچنین هیپو درم را به عنوان یک نوع بافت زیر پوستی و یا همچنین به عنوان عمقی ترین لایه ی پوست می شناسند.

عمقی ترین لایه ی پوست یعنی هیپو درم متشکل از انواع بافت های چربی و پیوندی می باشد. وظیفه ای که این لایه بر عهده دارد، این می باشد که درم یا لایه ی میانی پوست را به ساختارهای زیرین که عضله ها می باشد، متصل می کند.

هیپو درم:
هیپو درم:

مزوتراپی را توضیح دهید

آیا مزوتراپی باعث رویش مجدد مو می شود ؟این سوال خیلی سوال کاربردی و خوبی است. اما قبل از آن باید بدانید که مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی (Mesotherapy) به نوعی از فرایند گفته می شود که  در آن با انواعی از ویتامین ها مثل انواع ویتامین های مواد معدنی، مواد مغذی، کوآنزیم ها و … سر و کار داریم.

این روش از طریق تزریق به لایه زیر پوست سر  انجام می شود و سپس از همان ناحیه وارد بدن می شود. از طریق این روش، ابتدا کمبودهای ویتامین را به بدن رسانده  و آن ها را رفع می کنند و سپس باعث تنظیم نقص کامل در هورمون ها می شوند.

مزوتراپی را توضیح دهید
مزوتراپی را توضیح دهید

نکته ی مهم دیگر در ارتباط با مزوتراپی و انجام آن

نکته ی مهم دیگر در ارتباط با مزوتراپی و انجام آن این می باشد که مزوتراپی مو با توجه به بررسی ها و با توجه به شرایط فرد تجویز می شود.  این نکته خیلی مهم است. چرا که ممکن است برای هر شخصی این عمل مناسب نباشد و اثرهای جبران ناپذیری را بعدا برای آن شخص به دنبال داشته باشد.

به عبارتی دیگر، مزوتراپی از آن دسته از کوکتل هایی می باشد که به شکل های بسیار  ریز، تزریق هایی تشکیل می دهند  که در طی آن همه ی نقص ها  و کمبودهایی که نتیجه آن  موجب ریزش مو شده است را به طور کامل  جبران کند و موجب بهبودی کامل آن شخص شود.

از نظر داشتن درد نیز باید بگوییم که  این روش تقریبا بدون درد می باشد. علاوه بر همه ی این موارد که گفته شد، یکی از نکته های مهم و قابل توجه این می باشد که از نظر نتیجه می توانید به طور صد در صد نتیجه ی دلخواه خود را دریافت کنید  و برای بسیاری از افراد تا کنون به خوبی نتیجه داده است  و رضایت کامل را داشته اند.

نکته ی مهم دیگر در ارتباط با مزوتراپی و انجام آن
نکته ی مهم دیگر در ارتباط با مزوتراپی و انجام آن

مزوتراپی یا درمان لایه ی میانی پوست را تحلیل کنید؟

در این بخش در ارتباط با سوال آیا مزوتراپی باعث رویش مجدد مو می شود ؟ بیشتر توضیح هایی خواهیم داد و آن ها را بررسی خواهیم کرد تا اطلاعات شما نیز در این زمینه بیشتر از قبل باشد و یا اگر اطلاعاتی در این مورد نداشته اید، بتوانید اطلاعات مفیدی کسب کنید.  همان طور که می بینید، واژه مزوتراپی از دو بخش «مزو» و «تراپی» تشکیل شده است.

مزو (Meso)  را در زبان لاتین به معنی «میانی» ترجمه کرده اند و تراپی  (Therapy)  هم که  به معنی «درمان» است. همان طور که از اسم این روش ممکن است متوجه شده باشید،  در مزوتراپی  بخشی که مورد درمان قرار می گیرد، لایه‌ی میانی پوست می باشد.

مزوتراپی یا درمان لایه ی میانی پوست را تحلیل کنید؟
مزوتراپی یا درمان لایه ی میانی پوست را تحلیل کنید؟

شیوه و روش استفاده از مزوتراپی مو به چه شکل می باشد؟

انجام مزوتراپی مو در افراد با توجه به شرایط بدنی ای که دارند تجویز و توصیه می شود. همچنین معمولا مزوتراپی را به افرادی  که وضعیت متفاوت تری نسبت به سایرین دارند، و یا ممکن است که برای آن ها مضر باشد و یا مشکل ساز شود، به هیچ عنوان توصیه نمی کنند. معمولا مزوتراپی برای افرادی که برای انجام این عمل اقدام می کنند، به شکل عادی درمان، در سه جلسه انجام می شود.

همچنین این که از نظر زمان می توان گفت که با فاصله زمانی دو هفته ای  انجام می شود و مدت زمان آن  برای انجام نیز به زبان پزشکی  یک تلورانس یعنی زمانی بین  20 الی 10 دقیقه ای  می باشد.

این که می گوییم حتما باید تجویز شود، به این دلیل می باشد  که بدن انسان های مختلف با یکدیگر متفاوت می باشد و درمان هایی به این شکل ممکن است که بر روی همه ی افراد به یک شکل نتیجه نداشته باشد.

شیوه و روش استفاده از مزوتراپی مو به چه شکل می باشد؟
شیوه و روش استفاده از مزوتراپی مو به چه شکل می باشد؟

نکات مهم در مورد مزوتراپی

برای مثبت بودن پاسخ این سوال که آیا مزوتراپی باعث رویش مجدد مو می شود ؟ باید حتما به نکات زیر توجه کنید:

با توجه به موردهایی که کمی قبل تر در همین مقاله به آن ها اشاره کردیم، مزوتراپی عملی است که زیر پوستی می باشد و از آن به عنوان یک ریز تزریق برای مو استفاده می کنند. بنابراین امکان این که برای برخی از بیمارها درد ایجاد بشود، کاملا بدیهی می باشد.

البته نکته ی قابل توجهی که در ارتباط با مزوتراپی وجود دارد، این است که به طور کلی مزوتراپی عوارض جانبی خاصی ندارد ولی این امکان نیز وجود ندارد که احتیاط ها را در نظر نگرفت. بنابراین نمی توان برخی از آلرژی ها و حساسیت ها را نادیده گرفت. چرا که همان طور که قبل تر نیز به این موضوع ها پرداخته شده است، بدن انسان های مختلف با یکدیگر متفاوت می باشد.

نکات مهم در مورد مزوتراپی
نکات مهم در مورد مزوتراپی

مرکزهای تخصصی بسیار زیادی وجود دارند

مرکزهای تخصصی بسیار زیادی وجود دارند که به طور تخصصی ارائه کننده ی به روزترین و بهترین تکنیک ها در حوزه ی مو و کاشت مو هستند که یکی از خدمات آن مزوتراپی می باشد که از  یک سری کوکتل هایی تشکیل شده که حاوی انواع ویتامین ها، مواد مغذی، مواد معدنی و … بوده که در سه جلسه با فواصل دو هفته ای تزریق خواهد شد. علت دیگری که مزوتراپی قابل توجه افراد زیادی قرار گرفته است نیز همین نکته می باشد.

این که از مواد شیمیایی و یا مضر استفاده نخواهد شد و همه و همه ی موردهایی که استفاده می شود، مواد مغذی و مفید می باشد. چرا که انسان ها مطمئن هستند که از انجام این عمل آسیبی نمی بینند.

چگونه می توان  به درم دسترسی پیدا کرد و مرحله های  درمانی و یا مزوتراپی را بر روی آن انجام داد؟

متوجه شدیم که مزوتراپی یکی از آن دسته از راهکارهای  خاص برای دسترسی پیدا کردن  به درم و  یا همان  لایه‌ ی میانی پوست است که لایه ی هدف انجام عمل مزوتراپی می باشد و یا به بیان دیگر این که در طی انجام عمل مزوتراپی، بیشترین کارکرد روی این بخش می باشد که دلیل مثبت بودن پاسخ آیا مزوتراپی باعث رویش مجدد مو می شود ؟ می باشد.

در حالت عادی، روی پوست یا اپیدرم همان طور که از اسم آن ها مشخص است،  به طور کامل روی پوست پخش شده است و آن را به صورت کامل و یکدست پوشش می دهد. نکته ی مهم این موضوع  می باشد که خیلی کم پیش می آید که چیزی  و یا عنصرهای خاصی بتوانند از این لایه از پوست عبور ‌کنند.

به عبارت دیگر دارای ساختار دفاعی قوی می باشد. اگر بخواهیم در ارتباط با این موضوع مثال بزنیم، می توانیم به این  نکته اشاره کنیم که در بین این همه از عنصرهای طبیعی، تنها عنصری که توانایی عبور از  این لایه از پوست را دارد، جیوه  می باشد (که یک فلز بسیار سمی است).  همچنین می تواند یکی از مثال هایی باشد که می تواند قدرت عبور از اپیدرم را داشته باشد.

پس در واقع کار داروهای موضعی  برای این که بتوانند از  اپی درم نفوذ بکنند خیلی سخت است. یعنی برای این که به مهم ترین لایه یعنی  به لایه ‌ی میانی یا درم راه پیدا بکنند، بسیار سخت و دشوار خواهد بود.

حال شیوه ی رسیدن به درم و یا لایه ی میانی را در مزوتراپی برای شما شرح خواهیم داد. در مزوتراپی برای این که به لایه ‌ی میانی برسیم، تنها راهکار این می باشد که از سوزن استفاده کنیم.

بهترین راه دسترسی استفاده از سوزن می باشد

یعنی می توان گفت که بهترین راه دسترسی استفاده از سوزن می باشد چرا که این گونه مواد را به صورت مستقیم وارد لایه ی میانی خواهیم کرد.

البته یک سری از روش‌ های بدون سوزن (Needle Free) هم برای مزوتراپی وجود دارند و از آن ها استفاده می شود که ساز و کارهای متفاوت دیگری  دارند. اما به طور کلی  برای مزوتراپی از سوزن ‌های بسیار نازک و کوتاه استفاده می‌ شود.

مثلاً برای  انجام عمل مزوتراپی  بر روی پوست سر و  یا درمان کردن  ریزش موی سر  که یکی از مشکل های اساسی همه ی ما می باشد، بهترین و کم خطرترین روش، مزوتراپی خواهد بود.

مهم ترین نکته در انجام عمل مزوتراپی، تزریق داروی ماینوکسیدیل می باشد و شاید با استفاده از این دارو بتوان راحت تر به سوال آیا مزوتراپی باعث رویش مجدد مو می شود ؟ پاسخ داد.

در مزوتراپی باید داروی ماینوکسیدیل را مستقیم به لایه ‌ی درم بفرستیم تا تاثیر گذاری بهتر و بیشتری را مشاهده کنیم. این کار و مستقیم فرستادن به وسیله ی سوزن ها به آسانی انجام خواهد شد. مثلا می توان گفت که  ماینوکسیدیل در حالت عادی به سختی از اپی‌درم عبور می کنند و تنها  راه عبور دادن آن به داخل این لایه، استفاده از سوزن ها می باشد.

بهترین راه دسترسی استفاده از سوزن می باشد
بهترین راه دسترسی استفاده از سوزن می باشد

تاریخچه ی مزوتراپی چیست؟

بهتر است برای پاسخ به سوال آیا مزوتراپی باعث رویش مجدد مو می شود ؟ با تاریخچه ی مزوتراپی کمی آشنا شوید . مزوتراپی از  روش درمانی هایی محسوب می شود که سابقه‌ ی زیادی در پزشکی سنتی دارد.

همچنین می توان به کاربردهای ویژه ای که  در پزشکی مدرن دارد نیز اشاره کرد. اولین باری که از این روش  استفاده‌های زیادی شد، به قرن ۱۲ میلادی  بر می گردد. این روش در کشور فرانسه بسیار به کار گرفته شد.

در آن سال‌ها آمبروز پاره (پزشک دربار فرانسه) با استفاده از همین سوزن های معمولی توانست یک سری سوراخ‌هایی روی پوست ایجاد کند و داروهای گیاهی را  که برای درمان در نظر داشت، روی سوراخ‌ ها می ‌ریخت تا بهتر  بتوانند جذب پوست بشوند. البته مزوتراپی به شکل امروزی که وجود دارد، در گذشته نیز از طریق دانشمندان دیگری به کار گرفته شده اند.

شیوه ی مدرن آن نیز توسط  یک پزشک فرانسوی دیگری در سال ۱۹۵۲ معرفی و به کار گرفته شده است

همچنین شیوه ی مدرن آن نیز توسط  یک پزشک فرانسوی دیگری در سال ۱۹۵۲ معرفی و به کار گرفته شده است. این روش ها همگی برگرفته از همان روش های قدیمی و تاریخچه ای که دارند، می باشد. دکتر میچل پیستورنیز یکی از آن دسته پزشک هایی می باشد که برای  برای درمان کردن  بیماری آسم از این روش تزریقی  بهره گرفت و توانست موفق بشود.

تزریق وریدی دارویی به نام پروکائین نیز شیوه ی درمانی می باشد که این پزشک در راستای کار خود آن را استفاده کرد. همچنین پزشکی دیگر برای درمان ریزش موی خود این روش را به کار گرفت .

او  بعد از مدتی متوجه تغییراتی که در روند بهبودی مریض هایش ایجاد می شد، گردید. او متوجه شد که ریزش موی بعضی از بیمارهایش  بهبود یافته است و دیگر اثری از آن ها نیست و توانسته بود که نتیجه ی مثبتی را به دست بیاورد.

شیوه ی مدرن آن نیز توسط  یک پزشک فرانسوی دیگری در سال ۱۹۵۲ معرفی و به کار گرفته شده است
شیوه ی مدرن آن نیز توسط  یک پزشک فرانسوی دیگری در سال ۱۹۵۲ معرفی و به کار گرفته شده است

اثرات و فواید مزوتراپی

قبل  از این که بخوهیم کاربردهای مزوتراپی  را مورد بررسی قرار بدهیم، باید ببینیم که آیا مزوتراپی باعث رویش مجدد مو می شود ؟ نکته ی مهم اینجاست که درست است که بیشترین کارکرد در مزوتراپی بر روی لایه ی میانی پوست می باشد، اما مزوتراپی  توانایی این را دارد که بر هر سه لایه ی پوست اثر گذار  باشد.

همچنین این که این اثرات  درمانی اش  را بر روپوست، لایه‌ ی میانی و همچنین بافت‌های پیوندی زیرین پوست می گذارد و قابل  مشاهده خواهد بود. به طوری که حتی ما نیز می توانیم آن ها را  بر روی پوست خود احساس کنیم. همین مسئله باعث شده  است که  مزوتراپی کاربردهای متنوعی داشته باشد و در سرتاسر دنیا پر طرفدار باشد.

منظور از ریزآسیب‌های مفید در مزوتراپی چیست؟

یکی از فایده های جالبی که مزوتراپی می تواند بر روی کسانی که این عمل را انجام داده اند داشته باشد، این است که ریزآسیب‌های ایجاد شده توسط سوزن‌ هایی که از آن ها استفاده می کنیم، در این روش بر پوست تاثیر می ‌گذارند. حتی این اثر گذاری مثبت بوده و به بهبودی بسیار کمک خواهند کرد.

در این روش معمولا سوزن ها را تا عمق زیاد تا متوسط در پوست فرو می‌ برند و موجب می شوند که آسیبی جزئی به پوست و لایه های آن  وارد شود.

درست است که در ابتدا آسیب  وارد می کنند، اما  باید گفت که این آسیب ها باعث می ‌شود که فرآیندهای ترمیمی پوست بتوانند فعال شوند و روند درمانی  و به دنبال آن روند بهبودی افزایش پیدا کند.

کم کم که زمان فرآیندهای ترمیمی پوست شروع می شوند، سلول‌های پوستی که  نسبت به بقیه در وضعیت  بهتری قرار دارند و سالم تر هستند، شروع به ساختن و به دنبال آن ترشح  کردن  یک سری از نیازهای پوست می کنند.

کلاژن، فاکتورهای رشد، پروتئین ‌های بین بافتی و … نمونه هایی از این نیازهای پوستی می باشند. همچنین این که در طی انجام شدن این روندها رگ‌ های خونی جدیدی ایجاد خواهند شد. همه ی موردهایی را که در بالا شرح دادیم، نقش اساسی و مهمی را در جوانسازی پوست و درمان کردن انواع مشکل هایی از قبیل ریزش مو ایفا می‌ کنند.

منظور از ریزآسیب‌های مفید در مزوتراپی چیست؟
منظور از ریزآسیب‌های مفید در مزوتراپی چیست؟

دارو رسانی، آبرسانی و تغذیه چه نقشی در فرایند مزوتراپی دارند؟

همان طور که  در بخش های قبلی این مقاله هم به این موضوع ها اشاره کردیم، تا حدودی می دانیم که در طی انجام دادن عمل مزوتراپی،  یک سری موادی به درون پوست تزریق می‌شوند. حال این که به این محلول های ترکیبی و  تزریق شده کوکتل می‌ گویند.

فرمول کوکتل ها با توجه به  این که چه چیزهایی  برای شما لازم است و باید تزریق شود، مشخص می گردد. مثلاً  اگر بخواهیم از مزوتراپی برای درمان کردن ریزش موهای خود بهره ببریم، کوکتل مزوتراپی را  بدین ترتیب ترکیب می‌کنند که حاوی  همه ی داروهای مرتبط به ریزش مو باشد. یعنی داروهای ضد ریزش و  موادی که مواد تغذیه ای هستند و یا مواد غذارسان به فولیکول‌های مو  نام دارند.

یک سری از  موادی که از لازمه های کوکتل ‌های مزوتراپی می باشند و برای همه  و در هر زمینه ای با هر مشکلی استفاده می شود، در زیر برای شما بیان شده است.

داروها:

    • انواع اتساع دهنده های عروقی
    • انواع بی‌ حسی هایی که بیشتر موضعی می باشند.
    • انواع داروهایی که  هورمونی می باشند و برای اثر گذاری بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.
    • کلسی تونین که جزو مهم و تقویت کننده محسوب می شود.
    • داروهای مغذی کننده ‌که به نمونه ای از آن ها می توان اشاره کرد. برای مثال کارنیتین که نمونه ای از این مواد می باشد.

ویتامین ها

  • ویتامین های ب 5
  • بیوتین ها
  • ویتامین ث و ویتامین های مغذی
  • و در نهایت مواد معدنی
  • سایر مواد:
  • سدیم پیروات:  برای این که  حالت کدر و شکل و شمایل خسته‌ ی پوست رفع بشوند.
  • گلیکولیک اسید:  ماده‌ ای سفید کننده و بسیار مناسب برای از بین بردن لکه های پوستی می باشد.

سایر مزایای مزوتراپی

  • هزینه مناسب تری  نسبت به دیگر روش های درمانی  و با توجه به میزان اثر گذاری آن ها دارد.
  • جزو روش های بدون جراحی محسوب می شود. معمولا به این روش ها روش های غیر تهاجمی گفته می شود.
  •  هیچ گونه نیاز به بیهوشی  ندارد و  تقریبا بدون درد می باشد و باعث اذیت شدن شخص نمی شود.
  • عوارض جانبی بسیار کم است و در صورت بروز، خطر خاصی ندارد.
سایر مزایای مزوتراپی
سایر مزایای مزوتراپی

آیا مزوتراپی درد دارد؟

بعد از سوال دارو رسانی، آبرسانی و تغذیه چه نقشی در فرایند مزوتراپی دارند؟ سوالی که خیلی از ما  وقتی می خواهیم یک کاری را انجام دهیم، از هر کسی که آن را انجام داده است، می پرسیم.

اما در پاسخ به این که مزوتراپی درد دارد یا خیر، باید بگوییم که خیر؛ مزوتراپی معمولاً  به صورت طبیعی باعث درد نمی‌شود. همچنین این که سوزن‌های دستگاه مخصوص  انجام مزوتراپی  که مزوگان نام دارد، بسیار نازک هستند و در محلول تزریقی نیز از داروهای بی‌حسی که موضعی می باشند نیز استفاده می‌شود.

البته این را هم باید بدانیم که در صورتی که با مزوتراپی از طریق سوزن مشکل داشته باشید، امکان استفاده از مزوتراپی بدون سوزن هم ممکن است  و می توان از آن ها استفاده کرد ولی  اگر بخواهیم آن را با روش اصلی، قابل قیاس قرار بدهیم، اثر آن   طبیعتا کمتر از این روش می باشد.

به چند جلسه درمانی و یا مزوتراپی  نیاز داریم؟

تعداد جلسه هایی که در مزوتراپی باید داشته باشید، به شرایط شما و این که میزان پاسخدهی پوستتان به چه میزان می باشد، بستگی دارد.

مراقبت‌ های قبل و بعد از مزوتراپی چگونه است؟

معمولا در این روش درمانی  و زیبایی نیازی به مراقبت‌ های خاصی نیست و می ‌توانید  بعد از هر جلسه خیلی راحت به کارهای روزمره  خود برسید. اما اگر بخواهیم بگوییم، یک سری از موردها باید رعایت شود که این موضوع هم کاملا بدیهی و مشخص می باشد.

مثلا این که حتما قبل از رفتن به کلینیک، سرتان را شست و شو بدهید. این کار را کسانی باید انجام بدهند که  قرار است برای انجام مزوتراپی موی سر اقدام بکنند. حتما توجه داشته باشید که چند روز قبل از مزوتراپی تان نباید داروهایی مانند آسپرین و ایبوپروفن مصرف کنید.

آب و مایعات را خیلی زیاد استفاده کنید و مصرف آن را فراموش نکنید.

مزوتراپی چه طور به درمان ریزش مو کمک می کند؟

یکی از کاربردهای جدیدتر  و پر طرفدارتر مزوتراپی، برای کاهش و یا رفع کامل ریزش موها  می باشد. همچنین از طریق این روش می توان  باعث تحریک رشد دوباره‌ ی موها  شد.

درمان سلولیت

بعضی از وقت ها نیز از مزوتراپی به عنوان  یک سری از روش ها استفاده می کنند که برای کاهش وزن می توانند بسیار مناسب و کاربردی باشند. همچنین از این روش در از بین بردن چربی‌ های بدن  نیز زیاد  استفاده می شود و جالب اینجا است که می توان نتیجه های مطلوب و خوبی را هم از آن ها دریافت کرد.

البته به این موضوع حتما باید توجه ویژه داشت که از طریق این روش می توان چربی های موجود در شکم را  از بین برد. اما نباید منتظر تغییرات خیلی زیادی مثل معجزه باشیم.

در مقایسه با لیپوساکشن

مزوتراپی در مقایسه با لیپوساکشن، همان طور که قبل تر نیز به آن اشاره هایی کرده بودیم، یک روش کم ‌تهاجمی تر می باشد. حتی به قدری روش موثری می باشد که در از بین بردن و رفع کردن چربی ها از آن ها استفاده خواهد شد.

در روش لیپوساکشن، بافت های چربی که در شکم  وجود دارند، به عنوان هدف می باشند. بر اثر این روش، چربی  و یا چربی هایی که در  ران‌ها و یا  پشت ران ها وجود دارند نیز رفع خواهند شد و برای همیشه از بدن دفع خواهند شد.

این کار را، منظور کار دفع شدن کامل چربی ها را، معمولا با استفاده از یک سری لوله ها و یا انواعی از لوله هایی که جنس آن ها  پلاستیکی  می باشند، انجام می دهند.  سپس برای ادامه ی روند کار، یک برش باریک  و بسیار کوچک را روی آن به وجود می آورند.

دستگاه مکنده

سپس یک نوع دستگاه که مناسب برای عمل مزوتراپی می باشد را برای طی کردن روند مزوتراپی به کار می گیرند که دستگاه مکنده نام دارد. کار دستگاه مکنده  این می باشد که همه ی چربی‌های بدن را  به بیرون می ‌کشد و آن ها را از بدن خارج می کند. نکته ی قابل توجه در باره ی لیپوساکشن این می باشد که با استفاده از بیهوشی انجام خواهد شد.

با وجود این که لیپوساکشن روشی موثر و دائمی برای از بین بردن چربی‌ها به شمار می‌آید، دوره‌ی نقاهت یا ریکاوری‌اش ممکن است تا ۶ هفته هم  طول بکشد.

البته این موضوع را هم اشاره بکنیم که  می تواند خطرهای زیادی هم برای شخص به دنبال داشته باشد. برای  مثال آسیب به انواع عروق خونی و اعصاب، کانتورهای نامناسب، و یا سوختگی ها و عفونت و … همچنین می توان گفت که هزینه ی آن نیز نسبت به مزوتراپی چندین و چند برابر می باشد.

بهترین روش برای حذف کردن چربی‌های اضافه

به طور کلی می توان گفت که مزوتراپی بهترین روش برای حذف کردن چربی‌های اضافه خواهد بود. در ادامه روشی که می تواند بیشتر به رفع این مشکل کمک کند، لیپوساکشن خواهد بود.

البته روش های مختلف و همچنین زیادی در زمینه ی رفع چربی ها وجود دارد. مثلا یکی از این روش ها روشی به نام «لیپولیز تزریقی» می باشد. مشکل اینجا است که که معمولاً خیلی ها این روش را با مزوتراپی اشتباه می گیرند. در این بخش به طور کامل برای شما توضیح داده خواهد شد تا تفاوت های آن ها را بدانید و اشتباه نکنید.

در لیپولیز تزریقی موادی مانند فسفاتیدیل کولین و دئوکسی‌کولات به چربی های  زیر پوستی تزریق می‌شود تا بافت های چربی شکسته  شده و در نهایت منجر به حذف شدن  می شوند.

بهترین روش برای حذف کردن چربی‌های اضافه
بهترین روش برای حذف کردن چربی‌های اضافه

پس از انجام مزوتراپی، چه کارهایی را باید انجام داد؟

همان طور که هر عملی یک سری از قوانین قبل و بعد دارد، مزوتراپی نیز همان طور می باشد. در ادامه به همه ی مراقبت هایی که بعد از انجام مزوتراپی بهتر است تا یک بیمار انجام بدهد، اشاره خواهیم کرد.

اولین نکته این است که مدت کوتاهی را در مطب بماند تا در صورت وجود مشکل، سریعا به پزشک مراجعه نماید.علت آن هم این است که در مزوتراپی اگر شخص حساسیت داشته باشد و یا مشکلی برای او ایجاد بشود، زود خودش را نشان می دهد.

بنابر این این که بیمار در مطب بماند، می تواند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد و سلامت او را در بعد از انجام عمل مزوتراپی اش تضمین بکند. همچنین بیماران بعد از انجام نباید فعالیت‌هایی که  خیلی سنگین  است را انجام دهند. برای مثال تا 24 ساعت از شنا کردن حتما پرهیز کنند. اگر که شخص، مزوتراپی  را در ناحیه صورت انجام داده باشد، حتماً باید از ضد آفتاب مناسب  برای آن محل استفاده کند.

چقدر زمان لازم است تا نتیجه ی مزوتراپی را ببینیم؟

با توجه به مورد درمانی مزوتراپی، مدت ‌زمان لازم برای تأثیر  دیدن از آن متفاوت  می باشد. برای مثال مشاهده آثار درمانی در درمان ریزش موی مردانه تقریباً شش ماه زمان می برد.

البته  این مورد را هم از قلم نیاندازیم که استفاده از سایر روش ‌ها  و موردهای درمانی نیز در کنار مزوتراپی می‌تواند زمان حاصله را تحت تأثیر قرار دهد و بهبود را تا حد زیادی بیشتر و بیشتر کند. البته  ممکن است زمان مشاهده نتایج در افراد مختلف متفاوت باشد.

برای مثال در روش های مختلف مزوتراپی در برخی افراد در شش ماه استفاده از مزوتراپی تنها توقف ریزش مو حاصل می‌شود که به‌ نوبه خود امر بسیار  مهمی است. در برخی افراد هم این مورد ممکن است این تأثیر روی استحکام مو تأثیر بگذارد.

به‌ طوری‌ که روی رشد مو و حالت گیری موها هم بتواند  تأثیر گذار باشد. در برخی افراد هم استفاده کردن از مزوتراپی در کنار سایر تأثیرات می ‌تواند چربی زیاد مو را از بین ببرد که یکی از موضوع های مهم در زمینه مزوتراپی می باشد. همچنین با کمتر شدن چربی موها، ریزش موها نیز به مراتب بسیار کمتر خواهد شد.

البته موردی که وجود دارد این است که مدت‌ زمان مشاهده نتایج برای افرادی که دچار ریزش موی ارثی نیستند، معمولا نسبت به افراد دیگر با شرایط دیگر کوتاه‌ تر می باشد. برای مثال نتایج درمان در افرادی که ریزش موی آن‌ ها ناشی از رژیم‌‌ های غیراصولی و سخت است، ماندگار تر خواهد بود. چون علت ریزش مو برطرف شده  است.

ولی اگر این ریزش ها بر اثر عامل هایی  باشد که همیشه با بیمار می باشد و از بین نمی رود، باید تا آخر عمر از روش مزوتراپی استفاده کند تا ریزش مو مجددا شروع نشود.

چقدر زمان لازم است تا نتیجه ی مزوتراپی را ببینیم؟
چقدر زمان لازم است تا نتیجه ی مزوتراپی را ببینیم؟

جمع بندی

تا این قسمت از مقاله با ما همراه بودید و با توجه به توضیحاتی که بیان شد، توانستید به درک این موضوع ها برسید که: مزو تراپی چیست؟ در چه جاهایی می توان از آن استفاده کرد؟ کاربرد اصلی آن در چیست؟ کاربردی که در لاغری دارد، چه فرایندهایی را به دنبال خواهد داشت؟ به درک این موضوع رسیدیم که مزوتراپی چه کاربردی در رفع ریزش موها دارد.

اصولا این که مزوتراپی چه روشی می باشد را متوجه شدیم. این که تاریخچه ی آن از چه زمانی می باشد را نیز به طور کامل بیان کردیم.

همان طور خیلی از موضوع های دیگر که به مزوتراپی مرتبط می باشد را سعی کردیم که به صورت کامل در این متن بگنجانیم و به صورت مرتب طبقه بندی کنیم. همان طور که متوجه شدید، بهترین روشی که به شما برای درمان ریزش مو و یا به طور کلی سلامت  آن ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد، مزوتراپی می باشد.

از این رو مزوتراپی را به عنوان بهترین روش می خوانیم که  با هزینه ی کمتر انجام می شود. علاوه بر این ها، این موضوع نیز وجود دارد که این روش بسیار سالم است و ضرری برای بدن و … ندارد.

به شما نیز توصیه می شود که اگر به دنبال راهی برای لاغری هستید و یا برای درمان ریزش موهای خود به دنبال یک روش کم هزینه تر می باشید، مزوتراپی را حتما امتحان کنید.

علت این هم که ما این روش را به شما پیشنهاد می کنیم این می باشد که  نسبت به روش های دیگر درمانی بسیار کم هزینه تر و روند درمانی و تاثیر گذاری بسیار بیشتری را خواهد داشت. به طوری که خودتان نیز راحت می توانید متوجه این تغییرات زیاد بشوید .

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با زر کلینیک:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید