میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

افتادگی ابرو بعد از بوتاکس
افتادگی ابرو بعد از بوتاکس

لیست موضوعات

افتادگی ابرو بعد از بوتاکس

در این مقاله قصد داریم به موضوع افتادگی ابرو بعد از بوتاکس بپردازیم :

یکی از روش های جوانسازی که امروزه طرفداران زیادی دارد بوتاکس است . بوتاکس با توجه به اینکه  از یک ماده سمی تشکیل شده است ، می تواند با مقداری مشخص و معین عصب ها را فلج کند و صورت را جوان  تر نشان دهد . همچنین بوتاکس علاوه بر مزیت های زیبایی و جوانسازی دارای ویژگی های درمانی زیادی است .

افتادگی ابرو بعد از بوتاکس
افتادگی ابرو بعد از بوتاکس

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

بوتاکس چیست ؟

چرا افتادگی ابرو رخ می دهد ؟

چرا افتادگی ابرو بر اثر بوتاکس رخ می دهد ؟

راه هایی که می توان افتادگی ابرو را برطرف کرد ؟

ورزش های مناسب برای جلوگیری و درمان افتادگی ابرو چیست ؟

مشکل دوبینی بعد از تزریق بوتاکس چیست ؟

موارد منع بوتاکس چیست؟

عوارض شایع بوتاکس چیست ؟

بوتاکس دیسپورت چیست ؟

تزریق بوتاکس باید به چه مقداری انجام شود ؟

سوالات مهم در خصوص تزریق بوتاکس چیست ؟

 

بوتاکس

امروزه افراد برای رسیدن به زیبایی و جوان تر شدن راه های زیادی را انتخاب می کنند و علم پزشکی نیز روز به روز به روش هایی که در زیبایی تاثیرگذار است می افزاید .

مدت زمانی که شما نیاز دارید که بوتاکس تزریق شود حدود 10 تا 15 دقیقه است . بوتاکس دردی ندارد به همین دلیل معمولا بی حس کننده تزریق نمی شود و تنها در بعضی از موارد با توجه به صلاح دید پزشک پماد های بی حسی استفاده می شود .

تزریق بوتاکس  معمولا با سوزن های ظریف که به سرنگ انسولین معروف هستند انجام می شود ؛ به همین دلیل درد بسیار کمی دارد .

بوتاکس
بوتاکس

افتادگی ابرو

یکی از نشانه های پیری افتادگی ابرو است که ، روش های زیادی برای درمان آن وجود دارد . غیر ممکن است کسی افزایش سن داشته باشد و بگویید من دچار افتادگی ابرو نشده ام ! زیرا این امری ناگزیر است و تمامی افراد دیر یا زود با این مشکل مواجه می شوند .

به همین دلیل پزشکان به آن ها توصیه می کنند قبل از رخ دادن این مشکل ، سعی کنند بهترین راه را برای پیشگیری انتخاب نمایند . دلیل اینکه افتادگی ابرو رخ می دهد این است که ، افزایش سن باعث می شود ماهیچه ها استحکام اولیه خود را از دست بدهند و به مرور زمان ضعیف شوند و همین امر باعث می شود که ابروها به سمت پایین کشیده شوند .

همچنین افزایش سن الاستین موجود در بدن را که باعث کشسانی پوست می شود ، کاهش می دهد و زمانی که از بین می رود در ناحیه ابرو ، باعث افتادگی می شود .

افتادگی ابرو
افتادگی ابرو

یکی دیگر از عوامل افتادگی ابرو را می توان ژنتیک در نظر گرفت که ممکن است خیلی از افراد در سنین کم به دلیل ژنتیکی دچار افتادگی ابرو شوند . از دیگر عوامل افتادگی ابرو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش وزن :

گاهی بعضی از افراد بعد از کاهش وزن با افتادگی و شل شدن پوست صورت ، به ویژه افتادگی در ناحیه ابرو مواجه می شوند .

استعمال دخانیات :

یکی از عوامل شایع استعمال دخانیات می باشد که موجب افتادگی پوست می شود و اگر در سنین پایین استعمال دخانیات ، به ویژه سیگار شروع شود ، باعث افتادگی ابرو در سنین پایین می شود .

تاثیرات مخرب نور خورشید :

افرادی که نسبت به بقیه بیشتر در معرض نور خورشید قرار می گیرند ، بیش از بقیه با مشکل افتادگی ابرو مواجه هستند .

بهتر است برای زیباتر شدن چهره خود سعی کنید افتادگی ابرو را برطرف نمایید ؛ زیرا این افتادگی چهره شما را بی حوصله و خشن نشان می دهد و همچنین باعث چین و چروک هایی در ناحیه پیشانی و دور چشم می شود . همچنین گاهی دیده شده که افتادگی ابرو در میزان بینایی افراد نیز تاثیر می گذارد و آنها را با مشکل دید روبرو می کند .

اگر شما برای حل افتادگی ابرو می خواهید بوتاکس ابرو را انتخاب کنید ، بهتر است به پزشک مجرب مراجعه کنید ؛ زیرا یک پزشک با تجربه بالا می داند باید ، تمامی ارزیابی های بالینی که باعث افتادگی ابرو ، افتادگی پلک ، تغییر شکل ابرو ، الگوی حرکت عضله پیشانی ، ورم در ناحیه گونه و تورم پلک تحتانی را بررسی نماید .

افتادگی ابرو بعد از بوتاکس

به طور معمول دو عضله برای پلک زدن وجود دارد . یک عضله  برای باز کردن پلک  که ارادی است و عضله دیگر  برای بسته شدن پلک که به صورت ارادی و غیر ارادی می باشد.

این عضله تحت تاثیر بوتاکس قرار نمی گیرد و تنها برای بالا بردن آن می توان از داروهای مخصوص تقویت کننده سیستم سمپاتیک  برای بالا بردن پلک حدود سه میلی متر استفاده شود .

افتادگی ابرو بعد از بوتاکس
افتادگی ابرو بعد از بوتاکس

بهتر است بدانید برای درمان افتادگی پلک بر اثر بوتاکس ، می توانید از قطره چشمی  آپراکلونیدین به دستور پزشک از شش تا هشت ساعت ، بین دو تا چهار هفته ، به میزان دو قطره استفاده کنید .

زمانی که تزریق توکسین بوتولینوم به منظور فلج کردن عضله فرونتالیس انجام می شود ، ممکن است شکل بدی را در ابروها ایجاد کند ؛

زیرا تزریق بوتاکس در ناحیه عضله فرونتالیس بسیار حساس است  و باید با دقت بالا انجام شود.

زمانی که شما می خواهید تزریق بوتاکس را به منظور بالا بردن ابرو انجام دهید باید ابروهایتان را بالا ببرید و در این زمان پزشک باید به مواردی مانند :قسمت های خارجی ، میانی ، داخلی و همچنین قوس ابرو توجه داشته باشد .

این مرحله برای پیدا کردن ناحیه دقیق برای تزریق بسیار مهم است . بعد از آن بیمار باید عضله پیشانی را ریلکس کند و  چشم هایش را به آرامی ببندد تا میزان افتادگی ابرو را در این مرحله نیز پزشک بررسی کند .

معمولا به افرادی که قبل از بوتاکس دارای افتادگی هستند ، توصیه می شود که بوتاکس را در قسمت فوقانی در ناحیه پیشانی انجام دهند . اگر عضله فرونتالیس کمی فلج شود می توان گفت میزان بالا رفتن ابرو موقتی است.

اگر فردی قبل از بوتاکس دارای ابروهایی بالا و قوسی شکل می باشد ، بعد از اینکه تزریق بوتاکس تمام می شود و اثر خود را نشان می دهد این بالا رفتگی بیشتر دیده می شود .

همچنین در بعضی از افراد که قسمت میانی ابروهایشان بالا است ، احتمال اینکه ابروها در قسمت خارجی بالاتر بروند بیشتر است . به تعریف عامیانه ابروها حالت شیطانی به خود می گیرند .

همچنین اگر افتادگی ابرو وجود داشته باشد می توان عضلات ابرو را در ناحیه ی داخلی و همچنین قسمت خارجی عضله  تضعیف کرد و تا حدی ابرو را بالاتر برد.

اگر می خواهید علاوه بر بالا بردن ابرو آن را تیز کنید ، می توان به تشخیص پزشک یک یا دو واحد بوتاکس را استفاده کرد . یک پزشک خبره معمولا به بیمار خود توصیه میکند که ابتدا برای بالا بردن و درمان افتادگی ابرو مقدار کمی بوتاکس تزریق کند و در صورت لزوم اگر نیاز بود 2 هفته بعد بوتاکس را انجام دهد .

 

راه های برطرف کردن افتادگی ابرو

راه های برطرف کردن افتادگی ابرو
راه های برطرف کردن افتادگی ابرو

درمان از طریق جراحی :

یکی از روش ها برای برطرف کردن افتادگی ابرو جراحی است که به لیفت ابرو معروف است و به وسیله برش لیفت انجام می شود .

این روش نیاز به برش دارد و معمولا در آن قسمت ابرو که مو وجود دارد برش ها را انجام می دهند تا دیده نشود و ظاهر بدی نداشته باشد . با لیفت ابرو ابروها به محل قبلی خود برمی گردانند .

مزیت اصلی این روش ، این است که به صورت دائمی می توانید از آن استفاده کنید و دیگر نگران افتادگی ابرو خود نباشید . البته این روش کمی چهره را مصنوعی تر می کند و به همین دلیل طرفداران آن کمتر شده است .

درمان از طریق بوتاکس :

یکی از روش های درمان افتادگی ابرو ، تزریق بوتاکس است . بوتاکس باید توسط یک پزشک خبره انجام شود تا بهترین نتیجه را داشته باشد .

بوتاکس باید دقیقا در انتهای دم ابرو انجام شود و باعث شود که ابرو به سمت بالا کشیده شود . این روش برای افراد بالای 18 سال مناسب است و بهتر است افراد زیر 18 سال از این روش استفاده نکنند .

آقایان و خانم ها می تواند از این روش استفاده کنند و هیچ خطری افراد را تهدید نمی کند  اما باید بدانید دارای  یک سری عوارض مانند بی حالی ، سردرد و . . . هستند .

البته باید بدانید که اگر بوتاکس به درستی تزریق نشود ، ممکن است افتادگی ابرو را بیشتر کند و همچنین اگر بوتاکس به مقدار زیاد تزریق شود ، دچار نشت  به ماهیچه هایی که پلک ها را به  سمت بالا و پایین کنترل می کنند ، می شود .

افتادگی ابرو بعد از بوتاکس :

معمولا افراد با افزایش سن به یک مشکل بزرگ بر می خورند و آن این است که به دلیل تاثیر نیروی جاذبه بر صورت ، پوست صورت به سمت پایین کشیده می شود . به ویژه در قسمت ابروها به مرور افتادگی ابرو رخ می دهد که این موضوع در بیشتر نشان دادن سن ، بسیار تاثیر دارد .

حال می توان با استفاده از درمان های  مخصوص این مشکل را برطرف کرد . بیشتر پزشکان به بیماران خود توصیه می کنند قبل از اینکه افتادگی در ناحیه ابرو زیاد شود از روش های معتبر استفاده کنند ، به عبارت دیگر پیشگیری بهتر از درمان است .

یکی از روش های پرطرفدار برای درمان افتادگی ابرو بوتاکس است . اگر بوتاکس در محل مناسب و مقدار کافی تزریق شود می تواند بهترین نتیجه را داشته باشد .

اما اگر این موارد به خوبی رعایت نشود شما با مشکل مواجه می شوید و باید به یک پزشک معتبر دیگر مراجعه کنید تا بتواند بوتاکس را از ناحیه مورد نظر خارج کند .

به تازگی یک روش جدید برای خارج کردن بوتاکس در اختیار پزشکان قرار گرفته است که در آن پزشکان می توانند با تزریق آن  بوتاکس اضافی را از بین ببرند .

افتادگی ابرو بعد از بوتاکس یکی از عوارض تزریق بوتاکس است که ناشی از بی دقتی  و تزریق نامناسب می باشد ، به همین دلیل همیشه توصیه می شود قبل از اینکه هر عمل زیبایی انجام دهید ، سعی کنید بیشترین وقت را برای پیدا کردن پزشک مجرب بگذارید ؛

زیرا اگر پزشک تجربه کمی داشته باشد ، به جای اینکه به شما زیبایی هدیه دهد ، باعث بدتر شدن چهره تان می شود . تنها مشکل ، انتخاب پزشک بد نیست ، شما بعد از آن با مشکلات روانی

و همچنین مشکلاتی برای برطرف کردن آن مواجه می شوید که در بیشتر مواقع ، حتی امکان برطرف کردن آن مشکل وجود ندارد . پس بهتر است قبل از بروز هر مشکل ، اولین گام را مطمئن بردارید تا نگران بد شدن اتفاق ها نباشید .

ورزش های مناسب برای جلوگیری و درمان افتادگی ابرو :

در این قسمت به ورزش های مناسب برای جلوگیری و درمان افتادگی ابرو اشاره کرده ایم که مهم ترین و اصلی ترین  آنها ورزش ابرو است که به صورت زیر می باشد :

ورزش های مناسب برای جلوگیری و درمان افتادگی ابرو :
ورزش های مناسب برای جلوگیری و درمان افتادگی ابرو :

ورزش اول :

در این ورزش ابرو ، باید انگشتان وسط هر دو دست را در زیر ابروهایتان بگذارید و سعی کنید با این کار فشاری که بر روی ابرو و پلک ها می باشد را کم کنید .

از قرار گرفتن کامل دست ها بر روی صورت تان مطمئن شوید . بعد از آن با کمک انگشتان ابروهای خود را به سمت بالا بکشید ، سپس سعی کنید به سمت خارج حرکت دهید . سعی کنید این حالت را چند ثانیه حفظ کنید . اگر می خواهید این روش به صورت یک لیفت موثر باشد آن را سه بار در روز انجام دهید .

ورزش دوم :

در این ورزش ، چشم هایتان را ببندید و سعی کنید به پایین نگاه کنید با این کار شما احساس می کنید که ابرو ها کشیده می شوند  هر زمان که به صورت کامل کشش را احساس کردید چند ثانیه صبر کنید .

بعد از آن سعی کنید با چشمان بسته بالا را نگاه کنید . این کار نیز اندکی کشش در ابرو ها ایجاد می کند که این روش را نیز چند ثانیه انجام دهید برای اینکه نتیجه کامل آن را مشاهده کنید . این ورزش را چند بار در روز انجام دهید .

ورزش سوم :

در این روش باید چشمانتان را باز کنید . سر را صاف نگه داشته و به جلو نگاه کنید ، بدون این که سر را تکان دهید ، بالا را نگاه کنید و بعد از آن پایین را نگاه کنید . دقت داشته  باشید به هیچ عنوان گردن تکان نخورد . این تمرین را شش بار انجام دهید . حال همین کا را برای سمت چپ و راست نیز انجام دهید .

ورزش چهارم :

در این روش باید ماهیچه ها را فشرده کنید . به این صورت که صورت خود را به حال اخمو در آورید . برای این کار با همین حالت سعی کنید تا جایی که می توانید ابروها را به چشمتان نزدیک کنید حال چشمان را کاملا باز کنید و سپس ابروها را به سمت بالا ببرید . بهتر است برای اینکه لیفت ابرو به خوبی انجام شود ، این تمرین را حدود شش بار در روز انجام دهید .

ورزش پنجم :

چشم هایتان را محکم ببندید و تا جایی که می توانید ابروهای خود را بالا ببرید ، سعی کنید چشم هایتان را باز کنید و چند ثانیه در این حالت باشید . برای این که از این ورزش نتیجه خوب دریافت کنید ، باید در روز ، روزی سه بار و هر بار  10 تا 15 بار در روز انجام دهید .

دقت داشته باشید اگر شما ورزش های بالا را با دقت انجام دهید ، از غذاهای سالم به همراه نوشیدنی های سالم استفاده کنید ، استراحت کافی داشته باشید و تا حد امکان مصرف مشروبات الکلی و دخانیات را کاهش دهید ، می توانید تا حد زیادی این افتادگی ها را کاهش دهید و دیرتر با پیری پوست مواجه شوید .

بهتر است اگر افتادگی ابرو شما زیاد نیست و در سنین پایین هستید و احتمال می دهید که بر اثر ژنتیکی این مشکل زودتر به سراغتان می آید ، به صورت مرتب موارد ذکر شده را رعایت کنید و ورزش های بالا را به صورت منظم انجام دهید .

دو بینی در تزریق بوتاکس

گاهی بر اثر تزریق بوتاکس در ناحیه ابرو و یا چین های پنجه کلاغی که در نزدیکی صورت است ، عضلات خارجی چشم ها تحت تاثیر قرار میگیرند و احتمال دارد که فرد دچار دوبینی شود .

این فلج عضلات که در ناحیه خارجی چشم اتفاق می افتد ، ابرو را تحت تاثیر قرار می دهد  . البته بهتر است نگران نباشید اگر شما پزشکی خبره را انتخاب کنید و او تجربه کافی در این زمینه داشته باشد می داند که چه مقداری از بوتاکس را تزریق کند تا عوارضی برای بیمار نداشته باشد .

دلایل افتادگی ابرو بر اثر بوتاکس

افتادگی ابرو معمولا بر اثر موارد زیر می باشد:

اولین و شایعترین علت این است که پزشک تجربه کافی  ندارد و تزریق را به صورت نادرست انجام می دهد .

دومین علت این است که احتمال دارد بعد از تزریق ، به دلیل انتشار بوتاکس ، سپتوم اربیت رخ دهد .

علت شایع سوم ، تزریق بوتاکس در حجم بالاست . به همین دلیل پزشکان خبره برای تزریق بوتاکس در این نواحی از بیماران می خواهند که تزریق را در دو مرحله انجام دهند .

دلایل افتادگی ابرو بر اثر بوتاکس
دلایل افتادگی ابرو بر اثر بوتاکس

اگر فرد به هر علتی از موارد فوق دچار دوبینی شد باید سریعا به پزشک مراجعه کند و موارد زیر را با دقت انجام دهد :

چشم های خود را به صورت موقت ببندد .

حتما از عینک های مخصوص ، مانند عینک هایی که لنز پریسماتیک دارند استفاده کند .

بعد از آن در این مرحله پزشک باید بوتاکس را به عضله آگونیست تزریق کند .

 

موارد منع بوتاکس

استفاده از بوتاکس در مواردی که باعث اختلال نوروموسکولر می شود ، ممنوعیت دارد . این موارد می تواند شامل میاستنی گراو ، اسکلروز مولتیپل، سندروم ایتون لامبرت باشد ؛ زیرا باعث  اختلالات عصبی عضلانی می شود .

بوتاکس در افرادی که دچار اسکار کلوئید ، آلرژی به مواد تشکیل دهنده بوتاکس ، اختلال بدشکلی در بدن هستند ممنوعیت دارد .

موارد منع بوتاکس
موارد منع بوتاکس

یک واقعیت وجود دارد و این است که بعضی از بیماران از تزریق بوتاکس توقعی غیر واقع گرایانه دارند به این افراد پیشنهاد می شود که به هیچ عنوان  بوتاکس را انجام ندهد ؛ زیرا بوتاکس قرار نیست چهره افراد را تغییر دهد تنها وظیفه بوتاکس این است که بتواند صورت فرد را جوان تر کند .

افرادی که دارای چین های استاتیک عمیق هستند ، مانند کاهش الاستیسیته پوست ، آسیب های محیطی  و افزایش سن نمی توانند توقع داشته باشند که بوتاکس تاثیر خوبی بر روی پوست آنها بگذارد .

به همین دلیل همیشه در زمانی که می خواهید بوتاکس را برای جوانسازی انتخاب کنید پزشک های با تجربه صورت شما را بررسی می کنند ، که از نوع  استاتیک عمیق یا دینامیک هستید ؛ زیرا افرادی که چین های دینامیک هستند بهترین گزینه برای تزریق بوتاکس معرفی می شوند .

افرادی که از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین ، ایبوپروفن ، عمومی یا ادویل ، آلیو، یا موتری ، اکسیدیرین، سنت جان وارت استفاده می کنند ، نباید از بوتاکس استفاده کنند و یا با تجویز پزشک دو هفته قبل از بوتاکس از مصرف آن خودداری کنند ؛ زیرا باعث خونریزی در حین  و یا بعد از تزریق بوتاکس می شود .

افرادی که دچار عفونت های فعال هستند  مانند افرادی که دچار تبخال شده اند نباید به هیچ عنوان تا پایان خوب شدن تزریق بوتاکس را انجام دهند  .

خانم های باردار و شیرده دارای سیستم دفاعی ضعیفی هستند این افراد تا پایان بارداری و شیردهی بهتر است تزریق بوتاکس را انجام ندهند .

عوارض بوتاکس

روزبه روز به طرفداران تزریق بوتاکس اضافه می شود حال این تزریق می تواند با توجه به شرایط بیمار و بیماری آن متفاوت باشد . در زیر به عوارض شایع در تزریق بوتاکس اشاره کرده ایم :

در بعضی از مواقع تزریق بیش از اندازه بوتاکس باعث می شود بخش زیادی از صورت بی حرکت بماند  و دقیق صورتی مصنوعی مانند یک ربات را به فرد بدهد .

گاهی اوقات تزریق بوتاکس در ناحیه ابرو به اندازه ای  بد انجام می شود که قوس  ابرو را بیش از اندازه می کند و چهره فرد را به صورت دائم التعجب در می آورد  و حتی ممکن است باعث ایجاد چین و چروک در بالای ابرو شود .

این در حالی است که شما می خواهید صورت خود را جوان تر کنید اما با یک اشتباه باعث اضافه کرد چین و چروک در صورت خود می شوید .

عوارض بوتاکس
عوارض بوتاکس

یکی از عوارض شایع در بوتاکس در ناحیه ابرو افتادگی پلک است . البته این عارضه تا حدودی قابل درمان  موقتی است .

در بعضی از مواقع تزریق نادرست بوتاکس باعث می شود که پیشانی شما  سنگین شود و چهره را افسرده و عبوس نشان می دهد .

گاهی بوتاکس دچار مسمومیت غذایی حاد می شود . که معمولا چند ساعت بعد از تزریق دیده می شود . این مسمومیت  می تواند به صورت  تاری در دید ، دو بینی ، تضعیف در قدرت بدنی ،  از دست دادن  صدا و همچنین کم شدن کنترل مثانه باشد .

ممکن است بعد از بوتاکس فرد دچار کبودی و سوزن سوزن شدگی  در محلی که تزریق بوتاکس انجام شده است شود .

یکی از عارضه های بوتاکس که به صورت نادر اتفاق می افتد  فلج شدن موقتی صورت است .

گاهی در بعضی از موارد ممکن است فرد دچار سردرد ، درد در ناحیه صورت ، حالت تهوع و سرخی صورت شود . این عوارض معمولا بیشتر به دلیل نوع و کیفیت بوتاکس است و به همین دلیل توصیه  می شود از برندهای معتبر استفاده شود .

بوتاکس دیسپورت

یکی از بوتاکس های معتبر است که  عوارضی رایج بین تمامی بوتاکس ها را دارد . معمولا بوتاکس ها اگر در اطراف چشم و حدقه چشم تزریق شوند ، تاثیراتی بر روی دید می گذارد .

به همین دلیل اگر در صورت لزوم این تزریق در این ناحیه ها انجام شود ، فرد به هیچ عنوان تا سه یا چهار ساعت نباید دراز بکشد و یا بخوابد و حتما باید با مقدار مشخص و معین تزریق شود .

اگر بعد از تزریق بوتاکس دچار افتادگی پلک شدید اصلا نگران نباشید زیرا طبیعی است و بعد از دو تا چهار هفته به صورت کامل برطرف می شود اما معمولا بیمار زمانی که با این مشکل مواجه می شود  میخواهد که زودتر این مشکل برطرف شود .

بوتاکس دیسپورت
بوتاکس دیسپورت

دیسپورت به نسبت بوتاکس های دیگر مزیت بیشتری دارد و به افرادی که از بوتاکس های نامرغوب استفاده کردند و نتیجه خوبی دریافت نکرده اند توصیه می شود .

اگر بوتاکس به صورت مداوم استفاده شود واکنش های خود ایمنی بدن را کاهش می دهد و به مرور زمان بوتاکس اثر خود را ندارد . حال در دیسپورت مقداری پروتئین وجود دارد که این مشکل را برطرف می کند ، به همین دلیل پزشکان برای افرادی که بوتاکس روی صورت شان تاثیری ندارد این نوع از بوتاکس را تجویز می کنند .

دیسپورت به دلیل همین مقدار کم پروتئینی که دارد بهتر پخش می شود و همین امر باعث می شود که تزریق حالت طبیعی تری به خود گیرد .

روش تزریق آن به این صورت است که  تزریق در محل مورد نظر انجام می شود و باید بدانید که این تزریق ها کاملا بدون درد است و نیازی نیست که برای تزریق از بی هوشی و حتی بی حسی استفاده شود . در بعضی از مواقع به دلیل اصرار بیمار پزشک ممکن است کمی کرم بی حس کننده به بیمار تزریق کنند .

دیسپورت به نسبت بوتاکس با برندهای مختلف نتیجه را سریع تر نشان می دهد و افراد نهایتا بعد از هفت روز از تزریق می تواند از نتیجه آن لذت ببرند .

همچنین به دلیل کیفیت خوبی که دارد دوام بیشتری دارد و معمولا افراد حداقل تا شش ماه  نتیجه آن را مشاهده می کنند  . یکی دیگر از ویژگی های مهم دیسپورت این است  که تمامی خطوط عمیق و متوسط پوست را  بدون اینکه تاثیری بر روی اجزای دیگر داشته باشد  تحت تاثیر قرار می دهد .

شما در حال مطالعه مقاله افتادگی ابرو بعد از بوتاکس هستید

مقدار تزریق بوتاکس

به دلیل اینکه بیشتر افرادی که دچار عوارض بوتاکس قرار گرفته اند بر اثر تزریق با مقدار نامناسب است ، به همین دلیل بیشتر بیماران قبل از تزریق بوتاکس از پزشک خود می خواهند که در مورد میزان تزریق بوتاکس فرد را در جریان بگذارد .

نمی توان به صورت دقیق به این سوال پاسخ داد  زیرا میزان تزریق بوتاکس در هر فردی متفاوت و باید شرایط مختلف آن سنجیده می شود . حتی اینکه بوتاکس در چه منطقه ای در صورت فرد انجام شود نیز متفاوت است . در زیر به مواردی که بر میزان تزریق بوتاکس تاثیر می گذارند اشاره کرده ایم :

مقدار تزریق بوتاکس
مقدار تزریق بوتاکس

تعبیر از زیبایی صورت:

گاهی بعضی از افراد می خواهند که صورتشان کاملا مشخص شود که بوتاکس تزریق شده است و به عبارت دیگر می خواهند حالت یخ زدگی در صورت داشته باشند اما گاهی بعضی از افراد می خواهند صورتشان حالت طبیعی داشته باشد و آن تغییرات همیشگی را داشته باشند .

معمولا در بعضی خانم ها بیشتر دیده می شود که تمایل دارند صورتشان به خصوص در قسمت پیشانی بی حرکت باشد . این در حالی است که اکثر آقایان در زمان تزریق بوتاکس تاکید می کنند که حتما حرکت پیشانی زیاد تحت تاثیر بوتاکس قرار نگیرد.

تعبیر از زیبایی صورت:
تعبیر از زیبایی صورت:

نقاط قوت ماهیچه های صورت :

فردی که دارای ماهیچه های قوی پیشانی است به نسبت کسی که ماهیچه های ضعیفی در ناحیه پیشانی دارد کاندیدای بهتری برای تزریق بوتاکس است .

افرادی که دچار چین و چروک های عمیق هستند به نسبت افراد دیگر  به میزان بیشتری به تزریق بوتاکس نیاز دارند .

فرم صورت: این طبیعی است که افراد با فرم های مختلف نیاز به بوتاکس ها با مقادیر مختلف هستند به عنوان مثال افرادی که می خواهند تزریق در ناحیه پیشانی شان انجام شود اگر دارای پیشانی بلند باشند به نسبت افرادی که پیشانی کوتاه تری دارند به بوتاکس بیشتری نیاز دارند .

تاثیر متابولیسم :

میزان نتیجه گرفتن بوتاکس به متابولیسم بدن فرد بستگی دراد.

به طور معمولا هر بخش از صورت  به مقداری مشخص از بوتاکس نیاز دارد که در زیر به آن اشاره کرده ایم :

در خط پیشانی  به ده تا سی واحد بوتاکس نیاز داریم .

در بالا بردن ابرو  به دو تا پنج واحد بوتاکس نیاز داریم .

در خط اخم  به ده تا بیست و پنج واحد بوتاکس نیاز داریم .

در پنجه کلاغی به پنج  تا پانزده واحد بوتاکس نیاز داریم .

در گوشه های لب  به سه تا شش واحد بوتاکس نیاز داریم .

در خط چانه   به دو تا شش واحد بوتاکس نیاز داریم .

سوالات مهم در تزریق بوتاکس

من باردار هستم می توان تزریق بوتاکس انجام دهم ؟

خیر بارداران و خانم های که شیر می دهند بهتر است تا پایان بارداری و شیردهی تزریق بوتاکس انجام ندهند .

در کنار لب هایم چند روز تبخال زده است می توان بوتاکس را انجام دهم؟

معمولا پزشکان با تجربه توصیه می کنند که ابتدا عفونت های فعال برطرف شود و سپس اقدام به تزریق بوتاکس شود .

شما در حال مطالعه مقاله افتادگی ابرو بعد از بوتاکس هستید

تزریق بوتاکس به چه نحوی انجام می شود ؟

بوتاکس باید توسط پزشک با تجربه و حرفه ای در قسمت های مشخص و در میزان معینی  انجام شود . فرایند بوتاکس معمولا سریع و ساده انجام می شود .

 

آیا بوتاکس درد دارد ؟

خیر بوتاکس دردی ندارد و تنها بیمار ممکن است درد سوزن را تحمل کند که این کاملا طبیعی و قابل تحمل است . معمولا پزشکان گاه به اصرار بیمار مجبور هستند از کرم های بی حسی استفاده کنند .

چرا بعد از تزریق بوتاکس احتمال درد ، کبودی و ورم وجود دارد ؟

معمولا بیشتر افراد ممکن است با کبودی و ورم مواجه شوند و درد در موارد بسیار نادر اتفاق می افتد . این مشکلات معمولا در مواردی رخ می دهد که رگ پاره شده باشد  و معمولا بعد از دو سه روز خود به خود از بین می رود .

شما در حال مطالعه مقاله افتادگی ابرو بعد از بوتاکس هستید

آیا می توان بوتاکس و ژل را با یکدیگر استفاده کرد؟

این دو ماده دارای دو ماده با خاصیت های متفاوت است و به همین دلیل باید به صورت جداگانه انجام شوند .

آیا می توان بوتاکس و ژل را با یکدیگر استفاده کرد؟
آیا می توان بوتاکس و ژل را با یکدیگر استفاده کرد؟

آیا از طریق بوتاکس می توان به صورت کامل تعریق بدن را متوقف کرد ؟

بوتاکس برای از بین بردن تعریق بدن زیر بغل تزریق می شود اما باید بدانید که این اثری موقتی دارد و نمیتوان گفت با یک بار تزریق می توان به صورت کامل اثر آن را از بین برد .

آیا می توان قبل از تزریق بوتاکس متوجه شد که به آن حساس هستیم ؟

اگر شما فردی حساس هستید به شما پیشنهاد قبل از تزریق از تست بوتاکس استفاده کنید تا درصد حساسیت به بوتاکس در  بدن شما مشخص شود . حساسیت های به بوتاکس معمولا به صورت تنگی نفس ، آسم ، سوزش ، خارش  و کهیر می باشد.

شما در حال مطالعه مقاله افتادگی ابرو بعد از بوتاکس هستید

آیا اگر به صورت مداوم بوتاکس را انجام دهیم تاثیر آن کم می شود ؟

بهتر است بدانید که هیچ گاه بوتاکس نمی تواند عضله ای را به صورت کامل فلج کند و باید در نوبت های مختلف این تزریق انجام شود اما اگر به صورت مداوم استفاده شود ممکن است اثر اولیه را دیگر نداشته باشد .

چند روز بعد از تزریق می توانم نتیجه بوتاکس را مشاهده کنم؟

به طور معمول بعد از یک هفته میتوانید نتیجه بوتاکس را مشاهده کنید .

بعد از بوتاکس انتظار چه عوارضی را داشته باشم؟

بوتاکس یک روش نسبتا ایمن است اما در موارد نادر ممکن است با تورم و کبودی همراه باشد که بعد از چند روز به خودی خود برطرف می شود . البته اگر بوتاکس در نواحی چشم انجام شود و پزشک میزان نامناسبی از بوتاکس را تزریق کند باعث افتادگی پلک می شود .

بعد از بوتاکس انتظار چه عوارضی را داشته باشم؟
بعد از بوتاکس انتظار چه عوارضی را داشته باشم؟

آیا می توان در هر سنی از بوتاکس استفاده کرد ؟

خیر بوتاکس در سنین پایین و یا خیلی بالا انجام نمی شود  . مگر اینکه فرد بعد  از سن بلوغ به دلیل ژنتیک به چین و چروک هایی مواجه می شود .

آیا اگر از بوتاکس ناراضی بودم راه چاره ای وجود دارد ؟

اگر شما از اثر بوتاکس خود راضی نبودید می توانید صبر کنید تا نهایت بعد از شش ماه اثر آن از بین برود . البته باید دقت داشته باشید که ای زمان به میزان تزریق و محل تزریق بستگی دارد و ممکن است گاهی کمتر و گاهی بیشتر شود .

آیا از بوتاکس می توان برای پیشگیری استفاده کرد؟

بهتر است بدانید شما می توانید در قسمت هایی که در حال چین خوردن هستند سریعا بوتاکس تزریق کنید و از چین خوردگی بیشتر در آن نواحی  پیشگیری کنید .

آیا  قبل و بعد از تزریق بوتاکس باید رژیم غذایی داشته باشیم ؟

خیر قبل و بعد از تزریق نیازی به رژیم غذایی نیست  و تنها باید از موادی که باعث رقیق کردن خون می شوند پرهیز کنید . همچنین بیشتر پزشکان توصیه می کنند برای اینکه ورم و کبودی کاهش پیدا کند  بهتر است به هیچ عنوان  حمام آفتاب نگیرید .

بعد از بوتاکس چه کارهایی را نباید انجام دهیم ؟

باید دقت داشته باشید بعد از تزریق بوتاکس ممکن است در محل تزریق درد و ناراحتی احساس کنید و بخواهید آن ناحیه را ماساژ دهید که پزشکان به شدت این کار را منع می کنند ؛ زیرا اصلا نباید ناحیه ای که بوتاکس انجام شده است تحت تاثیر حرکات غیر ضروری قرار بگیرد .

همچنین باید سعی کنید بعد از تزریق دو تا چهار ساعت استراحت نکنید و بعد از آن تا یک روز به صورت نخوابید .

شما در حال مطالعه مقاله افتادگی ابرو بعد از بوتاکس هستید

آیا بعد از بوتاکس می توانم میکرونیدلینگ انجام دهم؟

به هیچ عنوان تا دو روز بعد از بوتاکس  از مراقبت های پوستی  مانند میکرونیدلینگ ، پیلینگ شیمیایی و  مواردی از این دست را نباید انجام دهید .

بعد از بوتاکس دچار کبودی شده ام ، چه کار کنم که زودتر برطرف شود ؟

بعد از بوتاکس اگر دچار کبودی شدید ، می توانید از آرنیکا و ویتامین k استفاده نمایید . کانسیلر زرد و سبز نیز گزینه خوبی برای محو کردن کبودی می باشد .

آیا در بوتاکس ترمیم نیز وجود دارد ؟

اگر احساس می کنید که از نتیجه ناراضی هستید و نیاز به ترمیم دارید با پزشک خود مشورت کنید و در صورت لزوم و توصیه پزشک می توانید ترمیم را انجام دهید .

 

نتیجه گیری

افتادگی ابرو به دلیل افزایش سن دیر یا زود به سراغ افراد می آید و افراد می توانند از طریق جراحی و یا بوتاکس این مشکل را برطرف کنند .

اما گاهی افراد با تزریق بوتاکس در ابرو با عارضه ای به نام افتادگی ابرو مواجه می شوند که این مشکل بیشتر به دلیل تزریق در ناحیه نادرست و به میزان نادرست رخ می دهد به همین دلیل همیشه توصیه می شود که برای انجام عمل و روش های زیبایی باید به پزشک های با تجربه و دوره دیده مراجعه کرد .

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید