میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

کربوکسی تراپی سلولیت
کربوکسی تراپی سلولیت

لیست موضوعات

کربوکسی تراپی سلولیت

در این مقاله قصد داریم درباره کربوکسی تراپی سلولیت و کاربردهای آن مطالبی را بگوییم.

کربوکسی تراپی سلولیت
کربوکسی تراپی سلولیت

اگر قصد انجام کربوکسی تراپی سلولیت دارید پیشنهاد می کنیم به زر کلینیک مراجعه کنید و یا با شمار تلفن این کلینیک که در انتهای همین پست درج شده است تماس بگیرید.

کربوکسی تراپی، نوعی شیوه برای جوانسازی و زیبایی پوست است که از تزریق گاز دی اکسید کربن بهره می گیرد، این روش در بین مردم بسیار محبوب است و طرفداران خیلی زیادی دارد، همچنین مربوط به دهه ۱۹۳۰ میلادی می باشد و تاکنون پیشرفت های بسیار زیادی داشته است، با ما باشید تا شما را با کربوکسی تراپی سلولیت آشنا کنیم.

اگر در رابطه با کربوکسی تراپی سلولیت سؤالاتی دارید، پس از مطالعه کردن این مقاله می توانید پاسخ آن ها را به دست آورید.

آیا درباره کربوکسی تراپی اطلاعاتی دارید؟

استفاده از کربوکسی تراپی برای درمان سلولیت چه فوایدی دارد؟

کربوکسی تراپی برای درمان سلولیت دارای چه قیمتی است؟

درباره تاریخچه کربوکسی تراپی چه می دانید؟

آیا می دانید، نحوه کار کربوکسی تراپی چگونه است؟

کربوکسی تراپی دارای چه کاربردهایی است و برای چه مشکلاتی مورد استفاده قرار می گیرد؟

آیا می دانید، عمل کربوکسی تراپی برای برطرف کردن سلولیت چگونه انجام می شود؟

از کربوکسی تراپی برای درمان سلولیت و چربی های موضعی چگونه استفاده می شود؟

برای درمان سلولیت با استفاده از کربوکسی تراپی به چه تعداد جلسه درمانی نیاز است؟

چه مطالبی درباره کربوکسی تراپی برای برطرف کردن سلولیت وجود دارد؟

نحوه انجام آزمایش برای تأثیر شیوه کربوکسی‌ تراپی روی کاهش مقدار سلولیت های بدن چگونه است؟

استفاده از روش کربوکسی تراپی برای درمان سلولیت چه نتیجه ای دارد؟

چه عوامل باعث افزایش سلولیت می شوند؟

چه مواردی باعث مبتلا شدن به سلولیت در بین افراد می شود؟

آیا می دانید، نحوه اثر بخشی روش کربوکسی تراپی برای برطرف کردن سلولیت چگونه است؟

استفاده از شیوه درمانی کربوکسی تراپی برای برطرف کردن سلولیت چه مزیت هایی دارد؟

پس از استفاده شیوه درمانی کربوکسی تراپی برای سلولیت چه مراقبت هایی را باید انجام بدهیم؟

چرا سلولیت در خانم‌ها نسبت به آقایان رایج تر است؟

آیا با انواع سلولیت که با استفاده از کربوکسی تراپی برطرف می شوند، آشنا هستید؟

 

آیا در باره کربوکسی تراپی اطلاعاتی دارید؟

تحقیقات خیلی زیادی در عرصه کربوکسی تراپی انجام شده است که تمامی آنها نشان دهنده تأثیرات بالا و عوارض بسیار کم روش کربوکسی تراپی هستند،

به گونه ای که کربوکسی تراپی می تواند کلاژن ایجاد کند و جریان خون را در بدن زیاد کند، همچنین چین و چروک ها را از بین می برد و کلاژن سازی را تحریک می‌کند، یکی از کاربردهای کربوکسی تراپی این است که برای درمان چاقی از آن استفاده می کنند.

کربوکسی تراپی شیوه ای است که ترک های پوستی، کبودی ها و تیرگی های زیر چشم را برطرف میکند، این عمل در کشور فرانسه و در دهه ۱۹۳۰ اختراع شد. از روش کربوکسی تراپی برای برطرف کردن افتادگی پلک، جوان سازی پوست و غیره استفاده می شود

روش کار کربوکسی تراپی به گونه ای است که گاز دی اکسید کربن به ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود و نسبت به روش های دیگری که برای جوانسازی و زیبایی پوست استفاده می شوند، کاربرد بسیار زیادی دارد و هیچ گونه عوارضی ندارد.

استفاده از کربوکسی تراپی برای درمان سلولیت چه فوایدی دارد؟

یکی از کاربردهای کربوکسی تراپی این است که برای درمان سلولیت از آن استفاده می شود، این تکنیک در کوتاه ترین زمان و به راحتی انجام می‌شود، علاوه بر این تعداد جلسات درمانی آن بسیار کم است و مدت زمان انجام این عمل تقریباً بین پانزده تا سی دقیقه به طول می انجامد، پس از درمان سلولیت باید تا ۲۴ ساعت از رفتن به حمام و شنا خودداری کرد.

یکی از مزایای کربوکسی تراپی برای برطرف کردن سلولیت این است که علاوه بر لاغری باعث روشن شدن پوست می شود.

استفاده از کربوکسی تراپی برای درمان سلولیت چه فوایدی دارد؟
استفاده از کربوکسی تراپی برای درمان سلولیت چه فوایدی دارد؟

کربوکسی تراپی برای درمان سلولیت دارای چه قیمتی است؟

  • قیمت کربوکسی تراپی در درمان سلولیت بستگی به عوامل بسیار زیادی دارد، یکی از عواملی که روی قیمت کربوکسی تراپی سلولیت تأثیر می‌گذارد، این است که ناحیه درمان به چه میزان گستردگی دارد، زیرا هر چه بزرگتر باشد، به هزینه بیشتری نیاز دارد.
  • یکی دیگر از عواملی که روی قیمت کربوکسی تراپی تأثیرگذار می باشد، این است که بیمار به چند جلسه نیاز دارد تا درمان شود، هر چه تعداد جلسات درمان بیشتر باشد، قیمت کربوکسی تراپی افزایش پیدا میکند‌.
  • میزان مهارت و تجربه پزشک جزء فاکتورهایی است که باید برای هزینه کربوکسی تراپی در نظر بگیرید، چرا که هر چه پزشک مورد نظر، سابقه بیشتری داشته باشد، باعث افزایش قیمت این روش می شود.

کربوکسی تراپی یکی از بهترین روش های زیبایی و جوانسازی پوست است و تمامی کسانی که این روش را استفاده کرده‌اند، رضایت کامل داشته اند.

درباره تاریخچه کربوکسی تراپی چه میدانید؟

نام دیگر کربوکسی تراپی، دی اکسید کربن تراپی می باشد که روشی جدید در علم پزشکی نیست، چرا که در دهه ۱۹۳۰ در کشور فرانسه پیدایش یافته است، مردم فرانسه پی بردند که حمام کردن یا شنا در آبی که گاز دی اکسید کربن بیشتری دارد، باعث برطرف کردن زخم ها و مشکلات پوستی میشود

درباره تاریخچه کربوکسی تراپی چه میدانید؟
درباره تاریخچه کربوکسی تراپی چه میدانید؟

از دهه ۱۹۵۰ میلادی تا کنون بسیاری از متخصصان قلب از کربوکسی تراپی برای برطرف کردن بیماری های عروقی که بر اثر مشکلات خونرسانی به بافت ها یا اضافه چربی در عروق به وجود آمده اند، بهره می برند

در سال ۱۹۹۵ کربوکسی تراپی در بین روش های زیبایی و جوانسازی تأثیر بسیار زیادی داشت و در کوتاه ترین زمان یکی از شیوه‌های رایج در این عرصه شد

بیشترین کاربرد کربوکسی تراپی در گذشته برای از بین بردن چربی های اضافی و زیبا سازی پوست بود که به مرور زمان برای افزایش انعطاف پذیری و گردش خون رسانی به بافت های بدن و افزایش کلاژن سازی از آن استفاده شد.

درباره تاریخچه کربوکسی تراپی چه میدانید؟
درباره تاریخچه کربوکسی تراپی چه میدانید؟

آیا می دانید، نحوه کار کربوکسی تراپی چگونه است؟

عملکرد کربوکسی تراپی شبیه به مزوتراپی است، در این روش گاز دی اکسید کربن به ناحیه مورد نظر و سطوح زیرین پوست نفوذ می کند، دی اکسید کربن وارد بافت ها شده و در محل مورد نظر درمان را شروع می‌کند، بدن در واکنش به میزان زیادی از دی اکسید کربن، فعال سازی خود را انجام می دهد.

گاز دی اکسید کربن در پروسه ایجاد انرژی با استفاده از سلول‌های بدن، به وجود می آید، سلول ها از طریق مواد غذایی مانند قندها و گاز اکسیژن در پروسه تنفس سلولی، انرژی و دی اکسید کربن را ایجاد می‌کنند، به همین دلیل بدن انسان همیشه به اکسیژن احتیاج دارد و دی اکسید کربن ایجاد شده را با بازدم خارج می‌کند.

هنگامی که در حالت معمولی در یک بافت میزان دی اکسید کربن افزایش پیدا می کند یا به منظور دیگر میزان ورود اکسیژن کاهش می‌یابد، خونرسانی به آن بافت کم می شود

زیرا دی اکسید کربن همراه با خون از بافتهای بدن به ریه فرستاده می شود تا از بدن خارج شود، بدن برای جبران چنین مشکلاتی خون رسانی به بافت ها را زیاد می کند، بنابراین کربوکسی تراپی پروسه های معمولی بدن را تحریک میکند تا مشکلات را برطرف کنند.

پس از تزریق دی اکسید کربن به سطوح زیرین پوست تقریبأ ۷۰ درصد از این گاز با آبی که در بافتهای بدن از جمله خون وجود دارد، ترکیب می شود، سپس ماده ای اسیدی به نام بی کربنات را به وجود می آورد

بی کربنات موجب اسیدی شدن فضای بافت و خون محل مورد نظر می شود و بدن را برای برطرف کردن مشکل خونرسانی به بافت ها تحریک می کند، لازم به ذکر است که هر چه فضای بافت اسیدی تر باشد، باعث افزایش اکسیژن در محل مورد نظر می شود.

روش های خون رسانی به بافت های بدن

برای زیاد شدن خون رسانی به بافت های بدن چندین روش وجود دارد که از جمله آنها به شرح زیر می باشند:

  • باز شدن عروق کوچک بافتی بدن
  • عروق خیلی سریع بعد از اینکه در برابر درصد بالایی از دی اکسید کربن قرار می گیرند، باز شده و گردش خون را بالا ببرند.
  • بدن هورمون های رشد گوناگونی را ترشح کند تا در محل مورد نظر، عروق جدیدی به وجود آید و شبکه خون رسانی باز شود.

هورمون های رشد روی بافت های بدن، تأثیر هایی مانند موارد زیر می گذارند:

خون رسانی را در بدن زیاد میکنند، بافت‌ها را تحریک به از بین بردن چربی ها می کنند، راه های بهبود پوست مانند کلاژن سازی را افزایش می‌دهند.

کربوکسی تراپی یکی از خدمات زیباسازی پوست و برطرف کردن سلولیت می باشد که در کلینیک های فوق تخصصی انجام می‌شود،

پزشکان و گروه درمانی باید به خوبی انواع روش ها و شیوه های استفاده از کربوکسی تراپی را بدانند و جدیدترین تکنیکهای اجرای درمان را به کار گیرند، دستگاه ها و لوازم مصرفی کلینیک باید از بهترین و عالیترین برندها انتخاب شوند.

هورمون های رشد روی بافت های بدن، تأثیر هایی مانند موارد زیر می گذارند:
هورمون های رشد روی بافت های بدن، تأثیر هایی مانند موارد زیر می گذارند:

کربوکسی تراپی دارای چه کاربردهایی است و برای چه مشکلاتی مورد استفاده قرار می گیرد؟

کربوکسی تراپی کاربردهای بسیار زیادی دارد، از جمله :

  • برای برطرف کردن شل شدگی پوست ناشی از چاقی و لاغری های زیاد و بعد از زایمان، مؤثر می باشد و تاثیر خیلی زیادی روی سفت شدن پوست دارد.
  • علائمی که نشانه پیری روی پوست می باشند و بیشتر در پشت دست‌ها، پیشانی و دور چشم به وجود می‌آیند را برطرف می‌کند.
  • سیاهی و کبودی های زیر چشم را که بر اثر کمبود اکسیژن به وجود می آیند را برطرف می‌کند.
  • یکی از کاربردهای مهم و مؤثر کربوکسی تراپی این است که سلولیت و چربی های زیاد را برطرف میکند.

علاوه بر موارد بالا کربوکسی تراپی کاربردهای بسیار زیاد دیگری هم دارد.

کربوکسی تراپی برای تمامی افراد استفاده می شود، ولی کسانی که دچار بیماری‌های خاصی هستند، باید تا زمانی که بیماری خود را درمان نکرده اند از این روش استفاده نکنند،

بیماری‌هایی مانند: قلبی و عروقی، فشار خون کنترل نشده، بیماری‌های تنفسی، مشکلات هورمونی، مشکلات ریوی، بیماری های بافت پیوندی، عفونت و بیماری های پوستی، دیابت زیاد و دوران بارداری جزء مواردی هستند که تا زمان برطرف کردن بیماری خود این روش را نمی توانند مورد استفاده قرار بدهند.

کربوکسی تراپی دارای چه کاربردهایی است و برای چه مشکلاتی مورد استفاده قرار می گیرد؟
کربوکسی تراپی دارای چه کاربردهایی است و برای چه مشکلاتی مورد استفاده قرار می گیرد؟

آیا میدانید عمل کربوکسی تراپی برای برطرف کردن سلولیت چگونه انجام میشود؟

پروسه مشخص درمانی، به استفاده و محل مورد نظر بستگی دارد، اما به طور کلی روش استفاده از کربوکسی تراپی تقریباً در تمامی بیماری ها مساوی است، در این شیوه از یک کپسول گاز دی اکسید کربن استفاده می شود و توسط یک لوله ای که دارای جنس پلاستیکی است انجام می شود

که آن لوله، به یک دستگاه کنترل کننده جریان گاز وصل می شود، سپس پزشک متخصص از طریق این دستگاه با ظرافت و دقت بسیار زیادی، میزان نفوذ گاز را به بدن کنترل می کند، دی اکسید کربن از کپسول به دستگاه کنترل کننده و بعد به لوله استریل منتقل می شود،

در انتهای این لوله فیلتری قرار گرفته است که تمام مواد اضافی همراه گاز را جذب میکند و از وارد شدن آنها به بدن جلوگیری می کند، گاز از فیلتر نفوذ کرده و وارد سوزن های باریک و بسیار کوچکی می شود، پزشک از طریق این سوزن‌ها گاز دی اکسید کربن را به محل مورد نظر تزریق می‌کند.

پروسه درمان بدون احساس درد انجام می شود و نیازی به بیهوشی و کرم‌های موضعی نیست، ولی اگر احساس درد بیمار پایین باشد، از کرم های موضعی استفاده می شود تا درد را احساس نکند.

آیا میدانید عمل کربوکسی تراپی برای برطرف کردن سلولیت چگونه انجام میشود؟
آیا میدانید عمل کربوکسی تراپی برای برطرف کردن سلولیت چگونه انجام میشود؟

از کربوکسی تراپی برای درمان سلولیت و چربی های موضعی چگونه استفاده می شود؟

یکی از کاربردهای کربوکسی تراپی برای برطرف کردن سلولیت و چربی های اضافی دست، شکم، پا و غیره است که دارای شرایط ویژه ای می باشد، در این موارد گاز بیشتری به بافت‌های چربی مورد نظر وارد می‌شود و در واقع آن بافت ها باد می شوند

به همین دلیل امکان دارد، بیمار احساس فشار در ناحیه تحت درمان را داشته باشد، برای مثال هنگام برطرف کردن سلولیت دست ها، احساسی شبیه به زمانی است که میخواهند فشار خون را اندازه بگیرند، زیرا خونرسانی به این قسمت ها زیاد می شود، سپس تا ۲۴ ساعت ناحیه درمان ورم می کند.

برای درمان سلولیت با استفاده از کربوکسی تراپی به چه تعداد جلسه درمانی نیاز است؟

برای انجام این روش تعداد جلسات درمانی بستگی به نوع بیماری و ناحیه درمان دارد، یعنی هر چه ناحیه درمان وسیع تر باشد، به جلسات بیشتری نیاز دارد، علاوه بر این تعداد جلسات در انواع بیماری ها متفاوت است، مثلاً برای درمان سلولیت و پوستهای پرتقالی، تقریباً ۶ تا ۱۰ جلسه درمانی نیاز است که بین جلسات باید حدود هفت تا چهارده روز فاصله باشد.

بسیاری از افراد فکر می کنند که گاز دی اکسید کربن سمی است و ممکن است، مشکلاتی را به وجود آورد، در حالی که اینگونه طرز تفکر کاملاً اشتباه است

چرا که گاز دی اکسید کربن به طور طبیعی در بدن انسان ها وجود دارد و این گاز محصول معمولی پروسه‌های سوخت و ساز بدن است که در خون انسان ها وجود دارد و با استفاده از ریه از بدن خارج می شود، لذا گاز دی اکسید کربن نه تنها سمی نیست، بلکه برای بدن انسان بسیار مفید و لازم است.

برای درمان سلولیت با استفاده از کربوکسی تراپی به چه تعداد جلسه درمانی نیاز است؟
برای درمان سلولیت با استفاده از کربوکسی تراپی به چه تعداد جلسه درمانی نیاز است؟

چه مطالبی درباره کربوکسی تراپی برای برطرف کردن سلولیت وجود دارد؟

سلولیت به تبادلاتی در پوست گفته می‌شود که باعث غیر یک نواختی و برآمدگی پوست می شود، تقریباً ۸۰ تا ۹۰ درصد خانم‌ها بعد از بلوغ جنسی دچار این مشکل می شوند، درمان های زیادی برای سلولیت وجود دارد، مانند:

رژیم‌های غذایی، فعالیت فیزیکی و غیره، اما یک روشی که با استفاده از آن می توانید برای همیشه از این مشکل خلاص شوید این است که کربوکسی تراپی را انجام بدهید، با استفاده از گاز دی اکسید کربن که برای محل های درمانی استفاده می شود، تمامی مشکلات را برطرف میکند.

نتیجه درمان سلولیت با استفاده از کربوکسی تراپی

تحقیقات خیلی زیادی برای ارزیابی تأثیر درمان با استفاده از کربوکسی تراپی روی انباشته شدن چربی ها انجام شده است و این تحقیقات کم شدن خیلی زیاد تجمع چربی ها در نواحی مختلف بدن مانند: شکم، ران، زانو و غیره را نشان می‌دهند و شواهد دیگری وجود دارد که به کمک آن ها هیستولوژیک اثر نشت گاز را ارزیابی می‌کنند، همچنین ممکن است، تأثیرات لیپولیتیک نشت گاز را به وجود آورند.

بعد از تزریق گاز دی اکسید کربن سیستم جریان خون در زیر پوست ایجاد اتساع عروق می کند و عروق زیر پوستی باعث بالا رفتن جریان خون می شوند و بر اثر آن دمای بدن بالا می‌رود، سپس تأثیر بسیار زیادی روی باسن و ران ها می گذارد

از لحاظ علم علت شناسی، کربوکسی تراپی یک رخداد چند علتی می‌باشد و تحقیقات بسیار زیاد و پیچیده‌ای دارد، بنابراین درمان و ارزیابی آن باید با استفاده از متدولوژی های نوین انجام شود، لیپولیز با استفاده از کربوکسی تراپی و به دلیل زیاد شدن حرارت و جریان خون به وجود می آید.

نتیجه درمان سلولیت با استفاده از کربوکسی تراپی
نتیجه درمان سلولیت با استفاده از کربوکسی تراپی

نحوه انجام آزمایش برای تأثیر شیوه کربوکسی‌تراپی روی کاهش مقدار سلولیت های بدن چگونه است؟

محققان برای ارزیابی تأثیر تکنیک کربوکسی تراپی برای برطرف کردن سلول های بدن، آزمایش‌هایی را ارائه داده اند که نحوه انجام آنها به صورت زیر می باشد:

این تحقیقات با ۱۲ نمونه آغاز شد و با ۱۰ مورد از آنها خاتمه یافت و این نمونه‌ها ۲۹ ساله می‌باشند، همچنین شاخص توده بدنی آنها نسبتا زیاد است، شرط انجام این آزمایش، یک خانم سالم است که دارای سن ۲۰ تا ۳۵ سال می باشد و شاخص توده بدنی آن کمتر از ۲۹.۹ و دارای دوره قاعدگی طبیعی با وجود سلولیت دو طرفه در ناحیه گلوتئال و ران می باشد

داوطلبان زیادی بودند که برای برطرف کردن سلولیت و بیماری‌های دیگری که در ناحیه گلوتئال و ران آن ها وجود داشت، این آزمایش را انجام دادند، ولی کسانی که حامله هستند، یا بیماری قلبی عروقی دارند

همچنین بیماری افرادی که دارای متابولیکی، دیابت، تنفسی و مشکلات نارسایی کلیه و کبد، بیماری های پوستی و عفونت های پوستی در محل مورد نظر هستند، نمی‌توانند این آزمایش را انجام بدهند.

همه داوطلبان در مورد فرایند درمان و مراحل انجام آن اطلاعاتی را به دست آوردند، درمان دارای ۸ جلسه است که هر کدام از جلسه ها یک هفته با یکدیگر فاصله دارند، ارزیابی ها در اولین جلسه درمان و یک هفته بعد از آخرین جلسه درمان انجام می شوند، سپس فاصله بین این دو مورد بررسی می شود.

نحوه انجام آزمایش برای تأثیر شیوه کربوکسی‌تراپی روی کاهش مقدار سلولیت های بدن چگونه است؟
نحوه انجام آزمایش برای تأثیر شیوه کربوکسی‌تراپی روی کاهش مقدار سلولیت های بدن چگونه است؟

استفاده از روش کربوکسی تراپی برای درمان سلولیت چه نتیجه ای دارد؟

همانطور که گفته شد، سلولیت نوعی بیماری چند علتی می باشد و بیشتر در خانم های جوان به وجود می‌آید، این بیماری هرچند مرگبار نمی باشد، ولی نارضایتی خیلی زیادی را در بر داشته و تأثیراتی منفی روی کیفیت زندگی می گذارد

بر اساس علم پاتوفیزیولوژی، سلولیتیک یا مشکل زیبایی برای اکثر خانم ها بعد از دوران بلوغ اتفاق می افتد، سلولیتیک بیماری پیچیده ای می باشد که در گردش و جریان خون اختلال ایجاد می‌کند

علاوه بر این سیستم لنفی، ماتریس بیرونی سلول و بافت چربی را پوشش می‌دهد، سلولیت روی بعضی از قسمت های بدن بیشتر تأثیر می‌گذارد

مانند: باسن، ران ها و…، پاتوفیزیولوژی بیماری را به این صورت شرح می دهد که فیبروپلاست ها با استفاده از استروژن بیشتر تحریک می شوند، این رخداد موجب ساخت کلاژن می‌شود و نیروی اسمز درون شبکه را زیاد می کند، همچنین باعث حفظ آب می شود.

توجه داشته باشید که فشار پایین اسمزی مویرگی، به دلیل بالا رفتن فشار اسمزی درون شبکه، بوجود می آید و باعث پیدایش ادما می شود

همچنین موجب کاهش زهکشی می‌شود و در پایان باعث شکل‌گیری ریز گره ها و کلاژن خواهد شد، علائم این رویداد شامل آدیپوزیته ادمی، سلولیت اولیه و تغییر در رهایی پوست می شود که با استفاده از میزان کلینیکی اندازه گرفته می شوند.

از نظر آناتومیکی، بافت چربی با استفاده از یک سطح بافت فیبروز که دارای نام campers fascia می باشد، به دو سطح بخش بندی می شود.

استفاده از روش کربوکسی تراپی برای درمان سلولیت چه نتیجه ای دارد؟
استفاده از روش کربوکسی تراپی برای درمان سلولیت چه نتیجه ای دارد؟

چه عوامل باعث افزایش سلولیت می شوند؟

گاهی در قسمت هایی از بدن مانند بازوها، شکم، ران و باسن برآمدگی هایی به وجود می‌آید که تقریباً بیش از ۹۰ درصد زن‌ها به این مشکل دچار می شوند، سلولیت بر اثر سه نوع گوناگون چربی و به علت انباشته شدن بیش از حد چربی ها، مختل شدن ایجاد کلاژن، جریان خون نامناسب و لمفاتیک به وجود می آید.

چه مواردی باعث مبتلا شدن به سلولیت در بین افراد می شود؟

یکی از عواملی که سبب مبتلا شدن به سلولیت میشوند، جنسیت است، خانم ها بیشتر از مردان دچار این مشکل می شوند، زیرا در خانم ها چربی به طور معمولی در قسمت‌های پایینی بدن و بین زانو، ران و … جمع می‌شود که این نواحی اغلب سلولیت هستند

همچنین توان انباشته چربی در سلول‌های چربی این نواحی بیشتر از سلول های چربی دیگر است، یکی دیگر از فاکتورهای مبتلا به سلولیت استرس می باشد، سعی کنید از استرس دوری کنید، چرا که استرس باعث ذخیره چربی در برخی از نواحی بدن میشود.

روش زندگی غیر فعال روی مبتلا شدن به سلولیت تأثیر می گذارد، همچنین کسانی که داروهای ضدبارداری مصرف می‌کنند، نسبت به افراد دیگر دچار سلولیت می شوند، زیرا هورمونهای آنها تغییر می‌کند.

در سنین گوناگونی زندگی خانم ها دچار تغییر می شود، زیرا فعالیت هورمون‌ها تغییر می‌یابد و این دوران بیشتر در زمانهای بلوغ، بارداری، شیردهی و یائسگی متداول است.

بالا رفتن سن باعث افزایش سلولیت می شود، زیرا الاستیسیته پوست کاهش می‌یابد همچنین افزایش وزن و چاقی مفرط باعث بالا رفتن شانس ابتلا به سلولیت می‌شود.

یکی دیگر از عواملی که روی مبتلا شدن به سلولیت تأثیر می‌گذارند، مسائل ارث بری و ژنتیک است.

اکثر خانمها به دنبال روش درمان مناسب برای برطرف کردن سلولیت هستند و شیوه های زیادی را امتحان کرده اند، ولی نتیجه دلخواه را کسب نکرده اند، چرا که این روش‌ها روی درمان و برطرف کردن مشکلات زیربنایی فیزیولوژیکی، تاثیری نمی گذارند و در جریان خون و مشکلات پوست در عرصه کلاژن سازی مؤثر نیستند.

چه مواردی باعث مبتلا شدن به سلولیت در بین افراد می شود؟
چه مواردی باعث مبتلا شدن به سلولیت در بین افراد می شود؟

آیا می دانید، نحوه اثر بخشی روش کربوکسی تراپی برای برطرف کردن سلولیت چگونه است؟

امروزه بسیاری از کشورها برای برطرف کردن سلولیت از کربوکسی تراپی بهره می گیرند، زیرا این شیوه‌ درمانی علاوه بر اینکه به بافت‌های بدن و عصب ها هیچ گونه صدمه ای نمی‌زند، بلکه باعث سوخت و ساز سلول‌های چربی می‌شود و به ایجاد کلاژن کمک می‌کند، همچنین موجب کلفت شدن و برطرف شدن برآمدگی های پوست می شود.

کاهش سلولیت با تزریق گاز دی اکسید کربن زیر پوست، همراه با مالش برای کمک به یکپارچگی گاز و نفوذ آن به درون بافت ها، بسیار مفید و موثر می باشد، موقعی که گاز با سلول‌های چربی ارتباط برقرار می‌کند، آنها را تشویق به واکنش متابولیکی می کند که موجب سوزاندن چربی در بدن می شود.

تأثیر باز شدن رگها در رگ های خونی و کوچک نواحی سلول‌های چربی، موجب زیاد شدن میزان اکسیژن و گردش خون به مناطق مورد نظر می شود

این کار باعث از بین رفتن مایعات و سمومی که در بین سلول ها به وجود آمده اند، می شود که از بین رفتن حالت لنفاوی، زیاد شدن انعطاف مناطق پوستی عمیق با تشویق و ایجاد کلاژن جدید را در پی دارد، این امرموجب جوان سازی در لایه های بالایی می شود، در نهایت افتادگی ها و حالت پرتقالی پوست که بر اثر سلولیت ایجاد شده‌اند، درمان می شوند.

آیا می دانید، نحوه اثر بخشی روش کربوکسی تراپی برای برطرف کردن سلولیت چگونه است؟
آیا می دانید، نحوه اثر بخشی روش کربوکسی تراپی برای برطرف کردن سلولیت چگونه است؟

استفاده از شیوه درمانی کربوکسی تراپی برای برطرف کردن سلولیت چه مزیت هایی دارد؟

  • یکی از مزیت های استفاده از روش درمانی کربوکسی تراپی این است که به بیهوشی نیاز ندارد و غیر تهاجمی است، یا به منظور دیگر این روش به صورت سرپایی انجام می شود.
  • بعد از انجام کار بیمار می‌تواند تأثیرات مفید این روش را مشاهده کند و موجب زیاد شدن جریان خون می شود.
  • این تکنیک در کوتاهترین زمان انجام می شود و نیازی به دوره نقاهت ندارد.

پس از استفاده شیوه درمانی کربوکسی تراپی برای سلولیت چه مراقبت هایی را باید انجام بدهیم؟

  • بیمار تا ۲۴ ساعت بعد از انجام عمل باید از رفتن به حمام، شنا، سونا، جکوزی و غیره دوری کند.
  • بیمار باید از قرار گرفتن در معرض نور خورشید تا مدتی اجتناب کند.
  • از انجام فعالیت های سنگین و تمرین های زیاد ورزشی پرهیز کند.
  • از داروهایی که پزشک تجویز می‌کند، به طور مداوم استفاده کند و برای قطع کردن آن حتماً از پزشک مشورت بگیرد.
  • به مدت هفت روز از قرار گرفتن در وان و استفاده از آب داغ خودداری کند.

همان طور که گفته شد، برای از بین رفتن چربی های موضعی با استفاده از روش سلولیت بین هشت تا ده جلسه نیاز می‌باشد و جلسات درمان با فاصله مشخصی برگزار می شوند، مدت زمان فاصله بین تعداد جلسات بستگی به بیمار دارد، زیرا در تمامی افراد گوناگون است.

در واقع می‌توان گفت سلولیت اختلالی است که در خانم‌های جوان به وجود می‌آید، این بیماری هیچ گونه خطر و تهدیدی برای زندگی بیمار ندارد، ولی باعث کاهش کیفیت زندگی می شود.

پاتوفیزیولوژی سلولیت

پاتوفیزیولوژی سلولیت، نوعی بیماری ناخوشایند از لحاظ زیبایی برای خانم ها و پس از گذراندن دوره نوجوانی می باشد، سلولیت بیماری پیچیده است که تغییر در جریان خون مویرگ ها و سیستم های لنفاوی و آدیپوسیت ها را در پی دارد، این مشکل قسمت‌های مشخصی از بدن را هدف قرار می‌دهد و بیشتر در ناحیه ران، باسن و بازوها به وجود می آید

بر اساس اطلاعات به دست آمده، بیش فعالی فیبروبلاست های ناشی از استروژن در پاتوفیزیولوژی روی این مشکل تأثیر دارند، زیرا این امر باعث بالا رفتن سنتز گلیکوز، آمینو گلیکان و کلاژن می شود.

پاتوفیزیولوژی سلولیت
پاتوفیزیولوژی سلولیت

از روشهای زیادی برای بررسی این روش غیر تهاجمی و بررسی سلول ها و نتیجه بعد از درمان استفاده شده است که از جمله آنها می‌توان به عکسبرداری با رزونانس مغناطیسی و شناسایی با فراصوت نام برد، محققان توسط میکروتصاویر ام آر آی، آناتومی بافت های زیر پوستی را به اختلالات سلولیت با میزان شدت گوناگون تطبیق می دهند.

همان طور که می دانید، کربوکسی تراپی یکی از شیوه های برطرف کردن سلولیت و طیفی از بیماری‌های پوستی می باشد، در این شیوه از گاز غیر سمی دی اکسید کربن استفاده می شود که با استفاده از سوزن های بسیار باریک و ظریف وارد سطوح پوست می‌شود

این روش باعث تحریک و زیاد شدن محصولات اکسیژنی در لایه های پوست خواهد شد، علاوه بر این موجب بهبود متابولیسم لایه های پوست می‌شود و فیبروپلاست ها در ناحیه سنتز کلاژن بهبود پیدا می‌کنند.

چاقی زیاد که همراه با لاغری باشد، باعث افتادگی پوست میشود و توسط کربوکسی تراپی برطرف خواهد شد.

طبق تحقیقاتی که انجام شده است، بین هر ۱۰ زن حداقل ۸ نفر از آنها دچار سلولیت هستند، با وجود این که سلولیت نوعی اختلال و بیماری نمی باشد، ولی روی ظاهر افراد تأثیر زیادی می گذارد.

پیدایش سلولیت در افراد

سلولیت چربی معمولی است که بر اثر بافت پیوندی فشار وارد می کند و برآمدگی هایی را به وجود می‌آورد و ربطی به افزایش وزن و کاهش وزن در افراد ندارد، زیرا افراد لاغر ممکن است، دچار سلولیت باشند.

در سطوح زیرین پوست افراد، یک شبکه از بافت پیوندی که اجتماع بافت چربی نام دارد، موجود می باشد و چربیهای زیر پوست را محافظت می کند، در صورتی که این بافت به میزان لازم توان نداشته باشد و به درستی کار نکند، بافت چربی این قابلیت را دارد که ناهمواری هایی را در سطح بالایی پوست به وجود آورد که به آنها سلولیت می گویند.

پیدایش سلولیت در افراد
پیدایش سلولیت در افراد

چرا سلولیت در خانم‌ها نسبت به آقایان رایج تر است؟

همانطور که اشاره شد، خانم ها بیشتر از مردان دچار این مشکل می شوند، چرا که بافت انباشته چربی در بین خانم‌ها به اندازه کافی قوی نیست، علاوه بر این پوست آن ها ضخیم نمی باشد و در بدن آنها هورمون های متفاوتی ترشح می شوند که روی سایز سلول های چربی تأثیر می گذارند.

در صورتی که والدین (به خصوص مادر) ترک های پوستی داشته باشند، احتمال خیلی زیادی وجود دارد که فرزندان او دچار سلولیت شوند، زیرا نقش بسیار مهمی روی ایجاد آن دارد.

در صورتی که بافت پیوندی توان زیادی نداشته باشد، سلول های چربی به دلیل اینکه ساختار مقاومت زیادی ندارد، آن را از بین می برند.

میزان کلفتی یا نازکی پوست موجب می‌شود، روی نمایان شدن سلول های چربی تأثیر بگذارد، زیرا پوست نازک سلولیت را بیشتر نشان می‌دهد، درحالی که هر چه فرد پوست کلفت تری داشته باشد، کمتر سلولیت مشخص می شود.

رژیم های غذایی ضعیف باعث مشکلات زیادی می شوند و یکی از آنها انباشته شدن چربی های زیر پوستی می باشد که سموم زیادی در سلول های چربی ذخیره می کنند و به مرور زمان روی سطح پوست نمایان می شوند.

در روش کربوکسی تراپی گاز دی اکسید کربن وارد زیر پوست می شود، لازم به ذکر است، مقدار اندکی گاز دی اکسید کربن به ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود، هر چه اکسیژن در ناحیه مورد نظر زیاد باشد، سلول ها فعالیت بیشتری انجام می دهند، لذا هرگونه بهبود یا ایجاد سلول جدید مورد نیاز برای زیبایی و برطرف کردن سلولیت را در مدت زمان کوتاهی انجام میدهد.

چرا سلولیت در خانم‌ها نسبت به آقایان رایج تر است؟
چرا سلولیت در خانم‌ها نسبت به آقایان رایج تر است؟

آیا با انواع سلولیت که با استفاده از کربوکسی تراپی برطرف می شوند، آشنا هستید؟

ادماتوس:

یکی از انواع سلولیتها ادماتوس نام دارد که بیشتر در بین خانم هایی که بین ۲۰ تا ۳۰ سال هستند، ایجاد می‌شود، علت به وجود آمدن این نوع سلولیت کاهش جریان خون و جمع شدن مایع میانی بافت ها می باشد، این نوع سلولیت یکی از دشوارترین انواع برای برطرف کردن آن است که بیشتر در قسمت های ران ها و زانوها به وجود می‌آید.

فلاکسید:

این نوع از سلولیت ها بیشتر در کسانی به وجود می‌آید که دارای سن ۳۰ تا ۴۰ سال هستند، شکل این نوع سلولیت نرم و ژله ای می باشد و باعث کلفت شدن بافت پوست می‌شود، فلاکسید در زیر پوست افراد به گردش در می‌آید و موقعی که فرد در حالت درازکش است، بیشتر مشخص می‌شود.

متراکم:

سلولیت متراکم بیشتر در کسانی که سن بالایی دارند، رایج می باشد و از مقاوم ترین سلولیتها است که اگر درمان نشود، بر طرف کردن آن به سختی قابل انجام است، نام دیگر سلولیت متراکم پوست پرتقالی می باشد.

میزان ماندگاری استفاده از کربوکسی تراپی برای درمان کردن سلولیت

پایداری برطرف کردن سلولیت با استفاده از کربوکسی تراپی بستگی به ناحیه مورد نظر دارد، ولی اگر تعداد جلساتی که برای بیمار تجویز شده است، به طور مرتب انجام شوند، ماندگاری خیلی زیادی دارد و غیر قابل بازگشت است.

میزان ماندگاری استفاده از کربوکسی تراپی برای درمان کردن سلولیت
میزان ماندگاری استفاده از کربوکسی تراپی برای درمان کردن سلولیت

کیفیت ماده مصرفی که برای کربوکسی تراپی سلولیت استفاده می شود، جزء عواملی است که روی هزینه کربوکسی تراپی تأثیر می گذارند

مثلأ بسیاری از کلینیکها تبلیغات زیادی انجام می‌دهند و در نهایت هزینه‌های بالایی را از بیمار دریافت می کنند، در حالی که کیفیت کار آن ها بالا نمی باشد

علاوه براین بسیاری از کلینیک ها هستند که برای جذب مشتری بیشتر، هزینه کمتری را در نظر می گیرند و در برابر، کیفیت کاری آنها ضعیف میباشد، بنابراین برای اینکه کربوکسی تراپی سلولیت را در مراکز معتبر و با کیفیت انجام بدهید، باید اطلاعات زیادی را به دست آورید.

از بیمارانی که در مطب مورد نظر درمان شده اند پرس و جو کنید، همچنین می‌توانید به مرکز درمانی مراجعه کنید و تصاویری که قبل و بعد از درمان بیماران وجود دارند را بررسی کنید، اگر از نتیجه کار رضایت داشتید، برطرف نمودن سلولیت را انجام بدهید.

سوالات خود را از پزشک مورد نظر بپرسید

قبل از انجام کربوکسی تراپی برای درمان سلولیت به پزشک مورد نظر مراجعه کنید و سؤالاتی که درباره روش انجام درمان، مراقبت هایی که باید قبل و بعد از درمان انجام بدهید، میزان ماندگاری، میزان هزینه و غیره را بپرسید.

یک روش غیر جراحی که در لاغری و کاهش وزن بسیار مؤثر می باشد، کربوکسی تراپی است.

اولین دلیلی که باعث جمع شدن چربی در ناحیه شکم می شود، کم تحرکی است که فرد به طور مرتب ورزش انجام نمی دهد، روش زندگی بی تحرک مشکلات زیادی را ایجاد می کند و بزرگترین آن سلولیت می باشد که اگر برطرف نشود، عوارض دیگری را به وجود می آورد.

سوالات خود را از پزشک مورد نظر بپرسید
سوالات خود را از پزشک مورد نظر بپرسید

کربوکسی تراپی برای درمان سلولیت در تمامی پوست ها به کار می رود و سلول های چربی را به شکل ناحیه ای مورد هدف قرار می گیرد و آنها را از بین می‌برد، این امر باعث رفع سلولیت می شود و فرد اندام مناسب را به دست می‌آورد

در بعضی افراد و زیر پلک آن ها چربی اضافی وجود دارد که با استفاده از کربوکسی تراپی از بین میرود، نحوه تزریق گاز دی اکسید کربن و زاویه سوزن در دو شیوه جوان سازی و برطرف کردن استریا با از بین بردن چربی متفاوت می باشد، همچنین میزان تزریق گاز دی اکسید کربن در بین افراد متفاوت می باشد.

مدت زمان انجام درمان سلولیت با استفاده از کربوکسی تراپی

مدت زمان انجام درمان سلولیت بستگی به ناحیه درمان دارد، یعنی هر چه ناحیه درمان بزرگتر باشد، به مدت زمان بیشتری برای درمان کردن آن نیاز می باشد، ولی به طور کلی بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه انجام می شود.

مدت زمان انجام کربوکسی تراپی برای برطرف کردن انواع بیماری ها متفاوت می باشد.

کربوکسی تراپی برای درمان کردن سلولیت جزء شیوه‌های جدید و راحت است که می‌تواند چربی‌های اضافی را برطرف کند، بدون اینکه خونریزی و دردی را به وجود آورد

یکی از کاربردهای کربوکسی تراپی در لاغری است، امروزه افراد برای برطرف کردن اضافه وزن و دیگر مشکلات پزشکی خود در پی شیوه های غیر تهاجمی هستند، به این معنا که شیوه هایی که به عمل جراحی نیاز نداشته باشند و بدون بخیه و برش انجام شوند را انتخاب می نمایند.

هیچ خطری ندارد

کربوکسی تراپی برای سلولیت عمل جدیدی است که نه تنها هیچ گونه خطری ندارد، بلکه مزایا و فواید زیادی را به وجود می‌آورد، زیرا گاز دی اکسید کربن را به ناحیه درمان تزریق می‌کند و این گونه در بسیاری از جاهای بدن که اکسیژن کاهش یافته است، جبران می شود.

کربوکسی تراپی بیمار بسیار راحت و خیلی سریع انجام می‌شود، همچنین دوره نقاهت ندارد و بعد از انجام آن فرد می‌تواند فعالیت های روزمره خود را انجام بدهد، این روش کاهش وزن را همراه با از دست دادن چربی انجام می دهد و برای کسانی که در نواحی شکم، پهلو، ران ها، بازوها و غیره چربی زیادی دارند، بسیار مناسب می باشد.

اقداماتی که باید قبل انجام کربوکسی تراپی برای درمان سلولیت در نظر داشته باشید.

اگر قصد دارید از روش کربوکسی تراپی برای درمان سلولیت استفاده کنید باید اقداماتی را انجام بدهید تا ماندگاری زیادی داشته باشد و نتیجه دلخواه را ببینید، طوری که قبل از انجام کربوکسی تراپی با پزشک مورد نظر و به صورت حضوری گفتگو کنید تا با اقداماتی که بستگی به نوع شرایط شما دارد

آشنا شوید و آنها را انجام دهید تا نتیجه درمان مؤثرتر باشد، اقدامات قبل و بعد از انجام عمل کربوکسی تراپی در بین افراد گوناگون می باشند،

به طور کلی بیماران باید به موارد زیر توجه کنند:

  • یکی از مهمترین اقداماتی که باید برای انجام کربوکسی تراپی انجام بدهید این است که یک پزشک ماهر و با تجربه را پیدا کنید.
  • بعد از انتخاب پزشک مجرب برای مشاوره به مطب وی مراجعه کنید و ناحیه مورد درمان را مشخص کنید تا پزشک با معاینه آن، راهنمایی های لازم را به شما بگوید.
  • عکس های دیگر بیماران که این روش را انجام داده اند، مشاهده کنید.
  • اگر داروی خاصی را مصرف می کنید، باید از پزشک مورد نظر مشورت بگیرید.

اگر در ناحیه شکم چربی اضافه دارید، کربوکسی تراپی با استفاده از سوزنی که بسیار باریک و ریز است، با این ناحیه ارتباط برقرار می‌کند و گاز دی اکسید کربن را وارد زیر پوست می کند، در آن ناحیه گاز تبدیل به اسید کربنیک میشود و چربی ها را از بین می برد.

تمامی افراد به دو دلیل، روش کار با کربوکسی تراپی را برای درمان سلولیت انتخاب می‌کنند که به صورت زیر درج شده است:

ایمنی بالای کار:

کربوکسی تراپی از طرف اداره F.D.A تایید شده است، به همین دلیل عوارضی ندارد.

سهولت و سرعت:

کربوکسی تراپی در سریع‌ترین زمان انجام می‌شود و خیلی راحت است.

کربوکسی تراپی برای تمامی افراد در صورت سالم بودن آنها و نبود بیماری های پوستی یا عفونت هایی در منطقه درمان، انجام میشود، چند دلیل پزشکی برای استفاده نکردن از کربوکسی تراپی برای خانم های باردار وجود دارد، لذا تا پایان دوره بارداری باید صبر کنند و این عمل را انجام ندهند.

نشانه های کششی پوست هنگامی به وجود می آیند که کلاژن پوست آسیب می بیند، این رخداد معمولاً در طول دوران بارداری یا افزایش وزن ایجاد می‌شود که کربوکسی تراپی برای نشانه های کششی که در گذشته به وجود آمده اند و در حال حاضر دیده می‌شوند، مناسب میباشد و جوابگوی تمام انواع پوست ها است،

کربوکسی تراپی به تولید کلاژن جدید کمک می‌کند و بعد از آن پوست را کلفت تر نشان می دهد، سپس نشانه کششی را از بین می برد.

گاز دی اکسید کربن یک محصول طبیعی است که در بدن ما وجود دارد، بدن انسان اکسیژن را دریافت می‌کند، سپس دی اکسید کربن را دفع می‌کند، گیاهان دی اکسید کربن را استفاده می‌کنند و اکسیژن را به وجود می آورند

کمبود اکسیژن باعث بسیاری از بیماری ها می شود

انسان اینگونه اکسیژن را به دست می‌آورد، ولی در بدن برخی از انسان ها ممکن است، اکسیژن به اندازه کافی وجود نداشته باشد و کمبود اکسیژن باعث بروز بسیاری از مشکلات و بیماری ها می شود که با استفاده از کربوکسی تراپی اکثر آنها برطرف می‌شوند.

با توجه به نظر پزشک برای برخی از بیماران، هنگام انجام عمل کربوکسی تراپی، برای اینکه بیمار هیچگونه دردی را احساس نکند از کرمهای موضعی استفاده می شود

ولی در کل نیازی به انجام این امر نیست و تنها در بعضی افراد که بر اثر ناراحتی، فشار یا خستگی ناحیه تحت درمان ممکن است، کمی احساس درد داشته باشند، با استفاده از کرمهای بی حسی این مشکل برطرف می‌شود.

توجه داشته باشید که افراد به دلیل افزایش وزن، دچار ترک های پوستی شده اند و در برخی از آنها ترک های قرمز رنگ یا سفیدی به وجود آمده است، علاوه بر این که این روش افزایش وزن را برطرف می‌کند، بلکه ترک ها را نیز به طور کامل از بین میبرد و باعث روشن شدن پوست ناحیه مورد نظر می شود.

در پایان از تمامی کسانی که این مقاله را مطالعه کرده اند، متشکرم.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با زر کلینیک:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با یک کلیک تماس بگیرید