میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

هزینه بوتاکس صورت چقدر است
هزینه بوتاکس صورت چقدر است

لیست موضوعات

هزینه بوتاکس صورت چقدر است

در این مقاله قصد داریم به رایج ترین سوال شما با عنوان هزینه بوتاکس صورت چقدر است ؟ بپردازیم.

برای اطلاع از هزینه بوتاکس صورت می توانید به زر کلینیک مراجعه کنید و یا با شماره تلفن زر کلینیک تماس بگیرید.

02122930161

 

 

بوتاکس یکی از روش هایی است که این روزها مورد توجه بسیاری از افراد چه خانم ها و چه آقایان قرار گرفته است. شما با استفاده از آن می توانید چین و چروک های صورت خود را از بین ببرید و جوانی را به خود هدیه دهید.

هزینه بوتاکس صورت چقدر است
هزینه بوتاکس صورت چقدر است

روش های زیادی در علم پزشکی برای جوان سازی صورت وجود دارد که در بیشتر آنها فرد باید درگیر بیمارستان و مراقبت های سخت آن باشد

هزینه بوتاکس صورت چقدر است
هزینه بوتاکس صورت چقدر است

اما با استفاده از بوتاکس میتوان بدون بستری شدن در بیمارستان و حتی در کمتر از چند دقیقه پوستی جوان و شاداب داشت. جالب است، بدانی بوتاکس با توجه به مزیت های زیادی که دارد، هزینه بسیار کمی دارد.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

بوتاکس از چه سالی وارد علم پزشکی شد؟

بوتاکس چیست؟

تزریق بوتاکس درکدام قسمت از صورت انجام می شود؟

در زمان اولین تزریق بوتاکس چه کارهایی باید انجام داد؟

5 ساعت اولیه بعد از تزریق بوتاکس چه کارهایی باید انجام داد؟

چه افرادی نباید بوتاکس را انجام دهند؟

مراحل انجام تزریق بوتاکس در ناحیه صورت به چه صورتی است؟

عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت بوتاکس چیست؟

بهترین برندهای بوتاکس چیست و بیشترین هزینه بوتاکس مخصوص کدام برند است؟

موارد درمانی در تزریق بوتاکس در صورت چیست؟

سوالهای رایج در خصوص بوتاکس صورت و هزینه های آن چیست؟

مزیت های تزریق بوتاکس چیست؟

برای دریافت اطلاعت کامل تر در رابطه با هزینه بوتاکس صورت چقدر است تا انتهای این پست با ما همراه باشید.

تاریخچه بوتاکس

در سال 1989 در کشور آمریکا با تحقیقات انجام شده توسط شرکت آلرگان، محققان توانستند محصول بوتاکس را کشف و به بازار های داخلی و جهانی صادر کنند.

بعد از گذشت ده سال برای اولین بار در سال 1997 توانستند مجوزهای لازم سازمان غذا و دارو و همچنین تمام استانداردهای جهانی در مورد BTX-A بگیرند.

در ابتدای کشف این دارو پزشکان توانستند افرادی که دچار بیماری تیک چشمک زدن در چشم را داشتند درمان کنند.

بعد از آن در سال 2003 با تزریق در خطوط صورت، مهر تاییدیه را برای شروع گسترده فعالیت خود گرفتند و با انجام این تزریق چین و چروکهای صورت را کمتر یا محو کردند. امروزه بوتاکس در امر زیبایی و جوان سازی صورت در افراد کمک بسزایی داشته باشند.

تاریخچه بوتاکس
تاریخچه بوتاکس

بوتاکس

این سم بوتولینوم که از سم موجود در باکتری کلستریدیوم فرآورده شده، سمی بسیار خطرناک است. حال علم پزشکی از این سم استفاده کرده است، به این صورت که با استفاده از تغییراتی که در این سم به وجود آورده و از نظر خاصیت دارویی در بین مردم رواج پیدا کرده و انحصارا نام بوتاکس را به خود گرفته است.

جالب است، یک سم کشنده با علم پزشکی امروزه بیشترین فروش را در روش های زیبایی داشته است . بوتاکسی که در اختیار مردم قرار گرفته را می توان در دل طبیعت دید، از درون رودخانه ها،کشت زارها و یا در روده ی ماهی ها ( حتی در کنسروهای ماهی که تاریخ انقضاء آنها گذشته است و نشانه های خرابی در آن دیده می شود، ) و همچنین در صدف ها، منشأ اصلی تهیه بوتاکس در طبیعت نام برد.

بهتر است، بدانید که این سم خیلی خطرناک است، به طوری که پزشکان با تحقیقاتی که روی این سم انجام داده اند، به این نتیجه رسیده اند که یک گرم از این سم می تواند حدود یک میلیون نفر از مردم را نابود کرده و از بین ببرد.

زمانی که این سم موجود در بوتاکس تزریق می شود، تمام قسمت هایی که دچار چین و چروک شده اند را از زیر پوست شل می کند و باعث طبیعی شدن صورت و همچنین جوانتر شدن پوست صورت می شود.

به همین علت باعث شده که بیشتر مردم برای زیبایی و جوان شدن صورت از تزریق بوتاکس استفاده کنند. با انجام تزریق بوتاکس در صورت ابروها را به سمت بالا کشیده، افتادگی زیر چشم را برطرف کرده و همچنین خط اطراف لب که دچار خطوط شده است، را برطرف می کند و صورت زیبا و شفاف را برای فرد با انجام تزریق به وجود می آورد.

بوتاکس
بوتاکس

قسمت هایی از صورت که بوتاکس انجام می شود

تزریق بوتاکس در صورت، روشی است که به کمک آن می توان از پوست مراقبت کرد. امروزه در بین بانوان برای جوان سازی و شفاف نشان دادن پوست صورت خود از تزریق بوتاکس استفاده می کنند.

چون تمام افراد با حرکت دادن صورت می توانند صحبت کنند و یا غذا بخورند، این عضلات صورت دائما در حال حرکت هستند و همین حرکات باعث به وجود آمدن چین و چروک های صورت می شوند که برای درمان این خطوط از تزریق بوتاکس کمک میگیریم.

از نظر مرغوبیت و بهداشتی بودن این تزریق باید بگوییم دارای تمام مجوزهای استاندارد غذا و داروی آمریکا و همچنین زیر نظر محصولات بهداشتی انگلستان MHRA که تجربه ی بیست سال تحقیق و آزمایش در علم پزشکی است و توانسته اند مهر تایید در تزریق را بگیرد، می باشد.

تزریق بوتاکس در صورت موجب شده که چین و چروک های که با گذشت زمان بر روی صورت افراد به وجود آمده است، را از بین ببرد.تزریق بوتاکس چین و چروک های صورت مثل: زیر چشم، خط ابرو را پر کرده و شفاف و صاف می کند که این امر به جوان سازی و شادابی در صورت هر فرد کمک بسزایی می کند.

تزریق بوتاکس به دو جنبه ی درمانی و زیبایی مورد استفاده قرار گرفته است. تزریق بوتاکس در زیبایی صورت عبارتند از:

از بین بردن چین و چروک های پیشانی با تزریق بوتاکس:

با بالا رفتن سن در افراد و یا اینکه افرادی که بیشتر در معرض نور خورشید قرار دارند، هنگامی که در جلوی آینه به صورت خود توجه کنند، می بینند که با بالا بردن ابروها چین و چروک ها در پیشانی نمایان می شود.

که برای از بین بردن این چین و چروک ها به کلینیک های زیبایی مراجعه کرده و با مشورت پزشک تزریق را انجام می دهند که البته باید مقدار مناسبی تزریق صورت بگیرد تا پوستی طبیعی و صافتری داشته باشیم

ولی اگر در تزریق افراط کنیم و مقدار زیادی تزریق انجام دهیم ممکن است، پیشانی سفتی مانند سنگ داشته باشیم که حتی نتوانیم ابروهای خود را بالا دهیم که این عامل هم تحمل ش برای خود فرد سخت است و هم صورتی غیر طبیعی و نافرمی خواهیم داشت.

از بین بردن خط اخم در ابرو با انجام تزریق بوتاکس در صورت:

با قرار گرفتن افراد در اجتماع و زندگی های پرمشغله ی کنونی باعث شده که بیش از حد استرس و خستگی داشته باشند و یا اینکه یک حادثه ی ناگوار که ممکن است، تمام روحیه و احساسات یک فرد را به هم بریزد،موجب ایجاد خط اخم در پیشانی می شود.

که این خطوط با افزایش سن در افراد چین و چروک ها را عمیق و گود تر می کند که جلوه ی زیبایی در صورت افراد ندارد، برای همین پزشکان برای برطرف کردن این خطوط تزریق بوتاکس را برای افراد پیشنهاد می کنند.

که این امر به جوان سازی و صاف شدن پوست صورت خیلی کمک می کند. پزشکان نیز به این نتیجه رسیده اند که این تزریق باعث بهتر شدن اخلاق افراد و همچین کاهش سردرد های میگرن مزمن در افراد می شود.

از بین بردن خط اخم در ابرو با انجام تزریق بوتاکس در صورت:
از بین بردن خط اخم در ابرو با انجام تزریق بوتاکس در صورت:

از بین بردن چین و چروک های اطراف چشم با انجام تزریق بوتاکس در صورت:

چین و چروک های صورت که در اطراف چشم در اثر خندیدن، بیشتر خود را نمایان می کنند اصلا خوشایند نیستند، مخصوصا در بانوان که به زیبایی بیشتر اهمیت می دهند.

برای رفع این چین و چروک ها از تزریق بوتاکس کمک می گیریم. چون پوست زیر چشم حساس است، در هنگام تزریق در اطراف چشم کبودی به وجود می آید که این کبودی ظرف یکی و دو روز خوب شده و در بعضی از افراد دیگر به صورت سردرد این تزریق دیده می شود که این سردرد تا یک یا دو شبانه روز بیشتر طول نمی کشد.

برای همین است که پزشکان به افراد متذکر می شوند که از چهارده روز قبل، از خوردن الکل و همچنین داروهای ضد انعقاد خون ( مثل قرص آسپرین ) خودداری کنند

با تزریق بوتاکس به لیفت ابرو کمک کنیم:

در صورت تمام افراد چه مرد و چه زن حالت ابروها نقش زیادی دارد که نشانه بالا رفتن سن است، دیده می شود، این نشانه های چین و چروک هایی است که با گذشت زمان بر روی صورت افراد می نشیند.

داشتن یک ابروی خوش حالت در جلوه ی صورت اهمیت زیادی دارد و فرد را شاداب تر، جذاب تر و همچین اعتماد به نفس را در افراد بالا می برد.

اگر به چهره زیبای مادران مان توجه کنیم، می بینیم که با بالا رفتن سن این فرشته های روی زمین ابروهایشان حالت افتادگی به خود گرفته و حتی کشیدن سایه در پشت چشمانشان به خاطر این چین و چروک ها خیلی خوب انجام نمی شود و تمام مواد آرایشی به پایین از چشم ریخته می شود.

بهتر است، برای اینکه این نواقص را از بین ببریم از لیفت ابرو با انجام تزریق بوتاکس استفاده کنیم، این امر به جوان سازی صورت نیز کمک می کند. انجام این تزریق باعث می شود که ابروها به صورت کشیده تر و چشمان به اصطلاح بادامی تر و بازتر دیده شود.

با تزریق بوتاکس به لیفت ابرو کمک کنیم:
با تزریق بوتاکس به لیفت ابرو کمک کنیم:

این تزریق خیلی آسان و سریع انجام می شود، به طوری که در همان جلسه ی اول اثر خود را نشان داده و فرد احساس رضایتمندی می کند. بهتر است، بدانید که برای تمام این خطوط به چند واحد نیاز داریم.

در زیر به چین و چروک هایی که در صورت وجود دارد و میزانی که باید در صورت تزریق شود، اشاره کرده ایم:

پیشانی:

اولین چین و چروکی که در صورت بر اثر گذر زمان دیده می شود، در قسمت پیشانی است. برای چین و چروک های که در پیشانی است، حدود ده تا بیست واحد تزریق بوتاکس احتیاج داریم.

ابرو:

افتادگی در قسمت ابرو جزء چین و چروک های صورت محسوب می شود. معمولا برای لیفت ابرو حدود دو تا پنج واحد تزریق بوتاکس احتیاج داریم که البته این میزان با توجه به افتادگی که وجود دارد، کاملا متغیر است.

خط ابرو:

یکی دیگر از نشانه هایی که در صورت افراد خبر از پیری افراد میدهد، چین و چروک ها در قسمت ابرو است که به خط ابرو در بین پزشکان رایج است. برای چین و چروکهای خط ابرو و یا خطوطی که بین دو ابرو به وجود آمده معمولا بین بیست تا بیست و پنج واحد احتیاج داریم، همانطور که مشاهده می کنید، حجم بوتاکس به نسبت روش های دیگر بیشتر است.

تزریق بوتاکس در ناحیه ابرو به نسبت تزریق های بخش های دیگر تعداد واحد بیشتری دارد، علت آن هم چین و چروکهای زیاد و گودی بیش از حد در این ناحیه است.

دور چشم:

چین و چروک های اطراف چشم که به پنجه کلاغی معروف هستند، گاهی در افراد با سنین کمتر بین 20 تا 30 نیز دیده می شود. شما می توانید برای از بین بردن این چین و چروک ها از بوتاکس استفاده کنید. معمولا برای چین و چروکهای دور چشم به پنج تا پانزده واحد تزریق بوتاکس احتیاج داریم.

دور چشم:
دور چشم:

خطوط بینی:

بعضی از افراد بر روی بینی چین و چروک هایی مشاهده می کنند که می توانند با استفاده از بوتاکس آن را برطرف نمایند. برای خطوطی که روی بینی ایجاد شده حدود پنج تا ده واحد تزریق بوتاکس احتیاج داریم.

گوشه لب:

گاهی در زمان خنده چین و چروک هایی مشاهده می شود که می توان آنها را با استفاده از بوتاکس برطرف کرد. معمولا پزشکان برای خطوط گوشه ی لب به سه تا شش واحد تزریق بوتاکس استفاده می کنند.

چانه:

یکی دیگر از نشانه های پیری چین و چروک ها در قسمت چانه است که البته این چین و چروک در مقایسه با چین و چروک های دیگر کمتر دیده می شود. پزشکان برای از بین بردن گودی در چانه از دو تا شش واحد بوتاکس تزریق می کنند.

بوتاکس اولی ها

چند نکته که پزشکان برای افرادی که میخواهند برای اولین بار تزریق بوتاکس را تجربه کنند، متذکر شده اند:

باید افراد بدانند که تزریق بوتاکس با تزریق ژل خیلی فرق دارد. به دلیل به وجود آمدن خطوط در صورت، پزشکان تزریق بوتاکس را برای افراد تجویز می کنند تا این خطوط کم کم از صورت محو و یا کمرنگ تر شود. این تزریق بوتاکس در بعضی از افراد جواب نمی دهد و بعد از چند وقت دکتر تزریق ژل را برای فرد پیشنهاد می کند که البته این روش کاملا به شرایط بدنی فرد بستگی دارد.

برای انجام تزریق بوتاکس مانند تمام عمل های دیگر نباید از یک هفته قبل داروهای انعقادی خون خورده شود. در صورت مصرف هر نوع دارویی فرد باید با پزشک در میان بگذارد.

علت اینکه پزشکان خوردن دارو را منع می کنند، این است که ممکن است، کبودی در ناحیه ی که تزریق انجام شده صورت بگیرد و فرد از این کبودی احساس ترس کند.

دقت داشته باشید، هر نوع دارویی می تواند اثراتی بر روی نحوه عملکرد بوتاکس داشته باشد، بهتر است، برای نتیجه اثربخش و سلامتی حتما دو هفته قبل و بعد از تزریق بوتاکس کنترل بیشتری بر روی داروهای خود داشته باشید.

دلهره از درد تزریق

قبل از تزریق اگر استرس و دلهره از درد تزریق دارید، بهتر است، از کرم های مخصوص این کار به عنوان یک بی حسی استفاده کنید. برای جلوگیری از خشک شدن این کرم در صورت بهتر است، روی کرم را با یک نایلون بپوشانیم تا اثر کرم بی حسی بیشتر شود.

تمام این کارها باید یک ساعت قبل از انجام تزریق انجام شود، البته تمامی پزشکان خبره روند تمامی مراحل را با دقت بالا انجام می دهند و به بیمار خود اطمینان میدهند که هیچ نگرانی نداشته باشند.

حالا یک ساعت از زمان بی حسی گذشته است و پزشک با کمک الکل کرم بی حسی را از ناحیه ی که می خواهد تزریق انجام دهد پاک می کند

البته بعضی از پزشکان بعد از بی حسی از کیسه های یخ هم در کمتر شدن درد در فرد کمک می گیرند، تمام این کارها باعث شده که درد در فرد خیلی کم و یا اینکه کلا فرد احساس درد نکند و حتی کبودی هم نیز نداشته باشد.

برای انجام تزریق باید بهترین پزشک را انتخاب کنیم، دقت داشته باشید، انتخاب یک پزشک معتمد به شما کمک می کند که در زمان تزریق به هیچ عنوان استرس نداشته باشید.

زمانیکه پزشک معتمد خود را انتخاب می کنید، او می تواند با توجه به تجربه ای که دارد، تشخیص دهد که چه مقدار نیاز است که بوتاکس تزریق کند.

تزریق بیشتر بخاطر خطوط زیاد تر

بعضی از افراد خطوط خیلی زیاد و گود تری دارند که پزشک از تزریق بوتاکس بیشتری استفاده می کنند و بعضی از افراد این خطوط خیلی گود شده است و به تزریق بوتاکس کمتری احتیاج دارند که در هر دو مورد پزشک با تجربه ای که از قبل به دست آورده است، می تواند تشخیص صحیح و درست را در تزریق انجام دهد.

در مورد میزان تزریق بوتاکس و مراقبت های بعد و همچنین چه مدت این تزریق در صورت باقی می ماند را می توانیم از پزشک سوال کنیم تا با اطمینان کامل تزریق را انجام دهیم.

معمولا تمامی این سوالات در تزریق بوتاکس در مرحله اول است، بعد از آن در تزریق های بعدی فرد به خوبی با شرایط آشنا می شود و می داند که بدن او نسبت به تزریق بوتاکس چه واکنش هایی نشان می دهد.

ده دقیقه در کلینیک استراحت کنید

بعد از اینکه تزریق را انجام دادیم بهتر است، ده دقیقه در همان کلینیک استراحت کنیم تا تزریق به طور کامل جذب ماهیچه های صورت شود.

بعد از این با اجازه دکتر می توانیم به کارهای روزانه خود ادامه دهیم، ولی بیشتر دکترهای با تجربه به بیماران خود تذکر می دهند که بعد از تزریق به هیچ عنوان آرایش و یا ورزش نکنند و این کارها را به زمان دیگری موکول کنند.

بعد از انجام اولین تزریق که بین دو تا شش ماه طول می کشد (، البته در افراد متفاوت است، ) افرادی که برای اولین بار این تزریق را انجام می دهند، باید زمان تزریق دوباره را از پزشک خود سوال کنند

البته خود افراد می توانند با تشخیص اینکه اثر تزریق کمتر شده و یا دارد از بین میرود، به دکتر مراجعه و زمان تزریق دوم را تعیین نمایند.

هدف افراد از تزریق بوتاکس این است که ماهیچه های که در زیر پوست گود شده اند را از کار بیندازد یا اینکه این ماهیچه ها شل تر شوند، با انجام این کارهای می توانند صورتی شاداب و جوانتر داشته باشند.

ده دقیقه در کلینیک استراحت کنید
ده دقیقه در کلینیک استراحت کنید

5 ساعت اولیه بعد از تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس مانند هر روش زیبایی دیگر نیازمند یک سری مراقبت هایی است که مراقبت های آن از همان زمان نخست شروع می شود. توصیه های پزشک در مورد مراقبت های بعد از تزریق که نباید به مدت پنج ساعت انجام دهیم عبارتند از:

اگر تزریق در صورت انجام شده به هیچ عنوان آب به صورت نخورد. آب باعث می شود که محل تزریق دچار التهاب شود، به همین دلیل اولین توصیه ای که پزشکان به بیماران می کنند، این است که به هیچ عنوان نهایت تا 24 ساعت اولیه صورت خود را نشویند.

از لوازم آرایشی استفاده نکنیم، زیرا احتمال دارد که محل تزریق به لوازم آرایشی واکنش های بدی نشان دهد، البته این کاملا واضح است که اگر در بخش پیشانی و ابرو بوتاکس انجام داده اید می توانید از رژلب و یا لوازم آرایش های دیگر در قسمت های دیگر صورت به جز محل تزریق استفاده نمایید.

سرخود را به مدت طولانی به سمت پایین نیندازیم، این توصیه یکی از جدی ترین توصیه هایی است که تمامی پزشکان با تجربه و خبره بعد از تجویز بوتاکس به بیماران خود می کنند.

از عینک آفتابی استفاده نکیند

از زدن عینک آفتابی به صورت بپرهیزیم، زیرا عینک سنگین است و ممکن است، به دلیل وزنی که دارد، تاثیر بدی بر روی صورت بعد از تزریق داشته باشد.

ازکارهای خیلی سنگین و یا انجام هرگونه ورزش بپرهیزیم. این توصیه نیز معمولا بعد از انجام هر روش زیبایی به افراد می شود، تزریق بوتاکس نیز از این قانون مستثنا نیست و افراد باید به این مورد حتما توجه نمایند.

اگر بعد از تزریق دچار سردرد شدیم از یک استامینوفن ساده استفاده کنیم. دقت داشته باشید، بوتاکس معمولا هیچ عوارضی ندارد، حال اگر بر اثر استرس و یا هر دلیل دیگری دچار سردرد شدید تنها یک استامینوفن ساده استفاده کنید و از خوردن داروهای دیگر اجتناب کنید.

بهتر است، شبها به مدت سه شب موقع خواب از چند بالشت که ارتفاع سر از بدن بیشتر شود، استفاده کنیم. این مورد را حتما سعی کنید، بعد از تزریق بوتاکس انجام دهید.

بهتر است، بدانید بیشتر پزشکان با تجربه و خبره از بیماران خود می خواهند که تزریق بوتاکس را در ساعت اولیه صبح و یا بعد از ظهر انجام دهند که مجبور باشند، بعد از تزریق بخوابند.

از عینک آفتابی استفاده نکیند
از عینک آفتابی استفاده نکیند

افرادی که نباید بوتاکس را انجام دهند

تزریق بوتاکس صورت در بعضی از افراد امکان پذیر نیست، در زیر به این افراد اشاره کرده ایم:

بانوانی که شیرده هستند و به فرزند نوزاد خود شیر می دهند به هیچ عنوان نباید تزریق بوتاکس را انجام دهند، زیرا احتمال دارد، ماده سمی بوتاکس بر روی شیر آنها تاثیر بگذارد.

بانوان باردار از دسته افرادی هستند که نباید به هیچ عنوان در نه ماه بارداری تزریق بوتاکس را انجام دهند، زیرا بیشتر پزشکان معتقدند که احتمال دارد، این ماده بر روی جنین تاثیر بگذارد بسیار زیاد است.

افرادی که بیشتر عصبی هستند، این افراد قبل از تزریق باید از شدت عصبانیت خود به پزشک گزارش دهند و قبل از تزریق سعی کنند، بر روی استرس و خشم خود کنترل داشته باشند.

افرادی که آلرژی و حساسیت های مزمن دارند، احتمال دارد، بدن آنها نسبت به بوتاکس اثر بدی نشان دهد.

افرادی که افتادگی پلک دارند، به هیچ عنوان نمی توانند از تزریق بوتاکس استفاده کنند.

افرادی که دارای بیماری ضعف عضلانی ( مانند افرادی که دارای بیماری ام اس )هستند نباید از بوتاکس استفاده کنند، زیرا بوتاکس موجب فلج شدن عضلات می شود و افرادی که دچار بیماری ام اس هستند، این ضعف را در برخی از عضلات خود دارند، به همین دلیل پزشکان توصیه می کنند که این تزریق را انجام ندهند

افرادی که دارای حساسیت پوستی هستند، نباید تزریق بوتاکس را انجام دهند، البته این مورد برای تمامی افراد صدق نمی کنند و افرادی که حساسیت بسیار کمی دارند، با دستور پزشک می توانند تزریق بوتاکس را انجام دهند.

اگر در محل تزریق زخمی ایجاد شده باشد، باید تزریق بوتاکس انجام نشود و تا زمان بهبودی کامل صبر کرد.

افرادی که نباید بوتاکس را انجام دهند
افرادی که نباید بوتاکس را انجام دهند

مراحل انجام تزریق بوتاکس صورت

انجام تزریق بوتاکس خیلی ساده و راحت صورت میگیرد و نیاز به بستری شدن فرد در بیمارستان نیست، این بسیار خوب است، شما با استفاده از یک تزریق صورت بدون اینکه درگیر بستری شدن در بیمارستان شوید، صورتی جوان و شاداب داشته باشید.

پزشکان برای تزریق بوتاکس با کمک سوزنهای نازک و کوچک به زیر پوست تزریق را انجام می دهند. قبل از تزریق پزشک با توجه به درخواست بیمار و شناخت نسبی در مورد آستانه درد او می تواند از کرم های بی حسی استفاده کند،

برای این کار با استفاده از کرم های مخصوص ناحیه ای که تزریق می خواهد انجام شود، را بی حسی می زنند. بعد از اینکه کرم اثر بی حسی خود را نشان داد باید تزریق انجام شود که مدت زمان این تزریق بین پنج تا ده دقیقه بیشتر زمانبر نیست.

بهتر است، بدانید فقط ممکن است، همان ناحیه که تزریق انجام شده کمی قرمز شود که این قرمزی بعد از پنجاه دقیقه کاملا محو می شود.

بعد از اینکه تزریق انجام شد، فرد خیلی طبیعی می تواند به کارهای روزانه ی خود ادامه دهد. پزشک مربوطه به فرد توضیحات لازم را میدهد که چند مرحله تزریق نیاز دارد

مخاطبین گرامی شما در حال مشاهده پست هزینه بوتاکس صورت چقدر است هستید.

نکاتی که پزشکان به بیماران متذکر می شوند

ولی در بیشتر افراد بین یک یا دو جلسه بیشتر نیاز نیست بستگی به نوع چین و چروک های صورت دارد و همچنین پزشک به بیماران خود دو نکته را متذکر می شود که:

1) به مدت دوازده ساعت به محل تزریق دست نزند و حتی ناحیه ی که تزریق را انجام داده اند، را ماساژ و یا مالش ندهند

2) بعد از اینکه تزریق انجام شد به مدت چهار ساعت بر روی زمین دراز نکشد و سعی کند که نخوابد چون ممکن است، به صورت ناخودآگاه به روی صورت بخوابد. این دو نکته بعد از تزریق خیلی مهم است و حتما باید رعایت شود.

بهتر است، بدانید که انجام تزریق صورت بین سه تا شش ماه بیشتر اثر ندارد، بعد از این مدت اثر خود را از دست داده و یا اثر تزریق کم رنگ می شود و باعث به وجود آمدن دوباره چین و چروک های صورت می شود که البته این مورد کاملا بستگی به بدن فرد دارد

البته اگر تمایل داشته باشید، می توانید تزریق را دوباره شروع کنید که این امر باعث می شود که چین و چروک ها به مرور کمتر در صورت نمایان شده و یا به طور کامل از بین برود.

بیشتر پزشکان با تجربه معتقدند که اگر بعد از بین رفتن اثر بوتاکس در دفعات مشخص و منظم تزریق انجام دهد می تواند بعد از چند مرحله تزریق تا مدت ها از شر چین و چروکهای روی صورت راحت شود.

نکاتی که پزشکان به بیماران متذکر می شوند
نکاتی که پزشکان به بیماران متذکر می شوند

عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت بوتاکس

عوامل زیادی بر روی قیمت بوتاکس اثر می گذارد. در زیر به عواملی که روی هزینه ی تزریق بوتاکس اثر می گذارند اشاره کرده ایم:

در ابتدا باید بدانیم که کدام ناحیه از صورت نیاز به تزریق دارد و به چه اندازه که این عامل بر روی قیمت ها اثرگذار است. این مورد در هر فردی متفاوت است

به همین دلیل نمی توان یک قیمت برای تمامی افراد تجویز کرد. به عنوان مثال احتمال دارد، یک نفر بوتاکس را در ناحیه پیشانی و فرد دیگر برای چین و چروک های اطراف لب انجام دهد که هر کدام یک هزینه ای دارند.

بستگی به میزان چین و چروک های صورت دارد که چقدر عمیق و گود باشند، چون به همان اندازه میزان تزریق نیز افزایش می یابد.( که بستگی به قدرت ماهیچه ی صورت دارد، ).

یکی از مواردی که سوال زیادی از افراد است، این است که یکی از نزدیکان آنها تزریق را در همان ناحیه که آنها می خواهد انجام داده اند و قیمت بسیار پایین تری داشته است، این افراد باید به میزان گودی و عمق چین و چروکی که بر روی صورت دارند، توجه کنند.

اطراف چشم به حجم بیشتری بوتاکس نیاز دارد

بعضی نواحی صورت یا ( فرم صورت ) مثل خط خنده خیلی کم به تزریق نیاز دارد، این در حالی است که در چین و چروک های اطراف چشم نیاز به حجم بسیار بیشتری است.

هزینه ی بوتاکس در کشورهای پیشرفته مثل آمریکا خیلی بالا تر از کشور ماست و مقرون به صرفه نیست. این عامل که همان مکان تزریق است

یکی از عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت تمام شده تزریق بوتاکس است، البته بهتر است، بدانید در ایران نیز ممکن است، در تهران در یک منطقه تزریق با قیمت بسیار بالا و در منطقه دیگر با قیمت بسیار پایین تری انجام شود.

برای انجام تزریق بوتاکس به پزشکان متخصص نیاز نیست، بلکه توسط یک تکنسین که در انجام تزریق بوتاکس تبحر و تجربه ی کافی دارد، می توان اعتماد کرده و تزریق را با قیمت پایین تری انجام داد، البته باید دقت داشته باشید که این فرد دوره های لازم را دیده باشد و شناخت کافی بر روی روند تزریق داشته باشد.

یکی دیگر از مهم ترین عامل های تاثیر گذار در هزینه بوتاکس صورت، نوع برند بوتاکسی است که استفاده میکنید، معمولا بوتاکس های تولید آمریکا به نسبت بوتاکس های چینی و ایرانی گران تر هستند و دلیل آن علاوه بر کیفیت بالا کم بودن آنها است.

اطراف چشم به حجم بیشتری بوتاکس نیاز دارد
اطراف چشم به حجم بیشتری بوتاکس نیاز دارد

تا اینجای مقاله با عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت بوتاکس آشنا شدید پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله هزینه بوتاکس صورت چقدر است ما را همراهی کنید.

بهترین برندهای بوتاکس

شرکت های مختلفی اقدام به تولید بوتاکس کرده اند. از بهترین و مرغوبترین برند ها که در ایران برای تزریق بوتاکس استفاده می شود، برند دیسپورت و همچنین برند امریکایی به نام آلرگان است که در بهترین کلینیک های زیبایی دیده می شود و مورد استفاده قرار می گیرد.

دیسپورت در شرایط دمای بین دو تا هشت درجه سانتیگراد نگهداری می شود. در ترکیبات این برند از بوتاکس از لاکتوز استفاده میشود.

در بین مردم افرادی هستند که به فرآورده های شیری حساسیت دارند و نمی توانند این فرآورده ها را مصرف کنند، برای همین در انجام تزریق هم نباید از این برند استفاده کنند، چون بدن آنها واکنش نشان میدهد و به صورت آلرژی در فرد نمایان می شود.

این دو برند به خاطر کیفیت بالا از قیمت بالاتری هم برخوردار هستند، ولی باز هم قیمت بوتاکس دیسپورت سه برابر قیمت آلرگان آمریکایی است که آن هم به میزان واحد تزریق بستگی دارد.

شما در حال خواندن پست هزینه بوتاکس صورت چقدر است هستید.

بوتاکس کنیتوکس

کشور چین به تازگی بوتاکس کنیتوکس را تولید کرده که نسبت به بوتاکس های دیگر قیمت پایینی داشته و ارزان تر هست.

یکی دیگر از بوتاکس ها که محصول ایران است، برند مصپورت نام گرفته، این برند از نظر قیمتی ارزانتر از برند های دیگر بوده و توانسته وارد بازار داخلی شود.

شاید قیمت پایین این محصول باعث شده که مردم به سمت این برند کشیده شوند. جالب است، بدانید این برند در این مدت کوتاهی که در بازار است، با توجه به کیفیتی که داشته است، توانسته مخاطبان زیادی را جذب کند.

امروزه در کل دنیا بهترین برندهای بوتاکس دارای استانداردهای لازم از وزارت بهداشت و غذا و دارو هستند و برای تزریق بوتاکس استفاده می کنند، باید هر بوتاکسی استانداردها را داشته باشد. در زیر به سه برند معروف در ایران اشاره کرده ایم:

  1. بوتاکس دیسپورت که در انگلستان تولید و وارد بازار شده و همچنین دارای تاییدیه FDA
  2. بوتاکس نورونوکس که در کره ی جنوبی تولید و وارد بازار شده و همچنین دارای تاییدیه FDA
  3. بوتاکس مصپورت که در کشورمان تولید شده، این بوتاکس دارای مجوز از وزارت بهداشت بوده و در اختیار مردم قرار می گیرد.این بوتاکس در مقایسه با برندهای دیگر مقرون به صرفه تر است.
بوتاکس کنیتوکس
بوتاکس کنیتوکس

تا اینجا با برندهای مختلف بوتاکس آشنا شدید پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله هزینه بوتاکس صورت چقدر است ما را همراهی کنید.

موارد درمانی در تزریق بوتاکس در صورت

بوتاکس علاوه بر رفع چین و چروک های صورت می تواند، خاصیت درمانی در این قسمت را داشته باشد، در زیر به بارزترین آنها اشاره کرده ایم:

  1. در افرادی که پایین افتادگی پلک دارند، این تزریق به آنها کمک می کند، البته می توان این روش درمان را جزئی از روش های زیبایی بوتاکس نیز دانست.
  2. افرادی که به خاطر استرس و یا مشکلات عصبی دچار تیک هستند، می توانند با استفاده از تزریق بوتاکس این مشکل را برطرف کنند. برخی از افراد احتمال دارد، در حالت عادی در چشم احساس پرش داشته باشند که این امر به مرور زمان خیلی آزار دهنده است و می توانند برای درمان از تزریق بوتاکس کمک بگیرند.
  3. افرادی که میگرن های شدید دارند، تزریق بوتاکس می تواند در درمان آنها کمک کند. با استفاده از تزریق بوتاکس در قسمت هایی مشخص از پیشانی می توانند این بیماری را درمان کنند.
  4. افرادی که گرفتگی گردن دارند و از گردنبند های طبی استفاده می کنند، اگر تزریق بوتاکس را انجام دهند به روند درمانی آنها کمک می کند.
  5. افرادی که بیش از حد عرق می کنند، می توانند در قسمت هایی از صورتشان که بیش از قسمت های دیگر دچار تعریق می شوند، تزریق را انجام دهند.
  6. افرادی که در اثر سکته مغزی آسیب دیده اند و مشکلاتی در زیبایی صورت دارند، می توانند از تزریق بوتاکس برای درمان خود کمک بگیرند.
موارد درمانی در تزریق بوتاکس در صورت
موارد درمانی در تزریق بوتاکس در صورت

تا اینجا با موارد درمانی در تزریق بوتاکس در صورت آشنا شدید توصیه می کنیم تا انتهای پست هزینه بوتاکس صورت چقدر است ما را همراهی کنید.

سوالهای رایج در بین مردم در رابطه با تزریق بوتاکس

در زیر به سوال های رایج بوتاکس اشاره کرده ایم:

  • یکی از سوالات رایج در بین بانوان این است که تزریق بوتاکس چه مقدار ماندگاری دارد؟

بهتر است، بدانید انجام تزریق بوتاکس که برای جوان سازی و شادابی پوست انجام می شود، بین چهار الی شش ماه ماندگاری دارد که آن هم با توجه به محل کلینیک و همچین اندازه بوتاکس تزریق شده بستگی دارد. سه عامل دیگر نیز در دوام تزریق بستگی دارد:

1)سن فرد که بهترین سن بین بیست تا سی سالگی است.

2) میزان انعطاف پذیری پوست در هر فرد از عوامل مهم در دوام بوتاکس است.

3) عمق و گودی بیش از حد چین و چروک های صورت از عوامل مهم دیگر است که نشان می دهد هر تزریق بوتاکس چه میزان بر روی صورت دوام دارد.

  • سوال دیگر این است که آیا به طور مداوم تزریق بوتاکس را انجام دهیم ماندگاری آن هم بیشتر می شود؟

در ناحیه ای از صورت که بوتاکس را انجام داده ایم عضلات کارایی خود را از دست داده اند، یا به اصطلاح شل شده اند که این امر باعث شده اثر تزریق ماندگار تر شود، ولی در مدت چهار تا شش ماه آینده نمی توانیم تزریق بوتاکس را تمدید کنیم.

بیشتر پزشکان تزریق زیر سه ماه را تجویز نمی کنند، چون اگر کمتر از این مدت باشد، بدن فرد نسبت به سم بوتولینوم مقاومت نشان می دهد و دیگر به تزریق های بعدی جواب نمی دهد و بی تاثیر است.

  • تزریق بوتاکس بعد از چند روز خود را نشان می دهد؟

بعد از اینکه تزریق بوتاکس را انجام دادیم بین سه تا ده روز طول می کشد تا اثر تزریق بوتاکس را در صاف و شفاف شدن پوست صورت خود را مشاهده کنیم.

تزریق بوتاکس بعد از چند روز خود را نشان می دهد؟
تزریق بوتاکس بعد از چند روز خود را نشان می دهد؟
  • آیا تزریق بوتاکس با درد همراه است؟

خیر،این تزریق به راحتی انجام شده و با کرم مخصوص محل تزریق بی حس می شود. استفاده از کرم های بی حسی کاملا به پزشک بیمار بستگی دارد، اگر بیمار بخواهد از این کرم ها استفاده می شود، در غیر اینصورت بعضی از پزشکان از کمپرس های یخ برای بیحس شدن ناحیه تزریق استفاده می کنند.

  • بعد از انجام تزریق بوتاکس باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

زمانی که تزریق انجام می شود، باید بین یک تا سه ساعت عضلات ماهیچه ی صورت را به حرکت درآورد (یعنی ابروها را بالا و پایین بیندازیم و یا لوپ خود را پر و خالی کنیم، )همین حرکات باعث شده که تاثیر مثبتی بر روی محل تزریق صورت انجام گیرد.

بهتر است، بعد از تزریق استراحت نکنیم و دراز نکشیم، ولی باز هم اگر مجبور شدیم بهترین راه این است که سر از بدن بلندتر باشد. دلیل اصرار پزشکان برای نخوابیدن این است که فشاری بر روی صورت وارد نشود.

  • بعضی افراد دارای فشار خون هستند، آیا همین عامل بر تزریق بوتاکس اثر می گذارد؟

خیر تاثیری نداشته، ولی باز هم باید به پزشک مربوطه در مورد داشتن فشارخون مشورت کنیم.

بعضی افراد دارای فشار خون هستند، آیا همین عامل بر تزریق بوتاکس اثر می گذارد؟
بعضی افراد دارای فشار خون هستند، آیا همین عامل بر تزریق بوتاکس اثر می گذارد؟

مزایای تزریق بوتاکس در جوان سازی پوست

اولین و مهمترین مزیت تزریق بوتاکس این است که می توانید صورت زیبا و جوان داشته باشید. بوتاکس می تواند در براق شدن و طبیعی شدن پوست صورت تاثیر مطلوبی داشته باشد.

تاثیرگذاری تزریق در مدت طولانی و به طور مداوم انجام شده و نمایان می شود. شما می توانید بعد از تعداد دفعات مکرر که تزریق بوتاکس را انجام میدهید نتیجه چشمگیری مشاهده کنید.

انجام تزریق بوتاکس نسبت به عمل های دیگر زیبایی خیلی ارزان تر و مقرون به صرفه است.

تزریق بوتاکس نیازی به انجام عمل جراحی ندارد و یک عمل سریع، راحت و آسانی است.

زمانی که تزریق بوتاکس را انجام دادیم نیاز به استراحت و مراقبت نداریم.

مناسب ترین وقت برای تزریق بوتاکس هنگامی است که چین و چروک های روی صورت گود نشده باشند. این تزریق برای هر فردی با هر سنی امکان پذیر است.پنج عاملی را که در زندگی روزمره ی افراد باعث شده چین و چروک های در صورت نمایان شود، را در ذیل نام برده ایم:

استرس

یکی از این عوامل استرس است که بیشتر در ناحیه پیشانی خطوطی را نمایان می کند.

سیگارکشیدن افراد چه مرد و چه زن فرقی ندارد که بیشتر در ناحیه ی زیر چشم و گوشه های لب این خطوط نمایان می شود.

بعضی از افراد به خاطر شغلی که دارند، بیشتر در برابر نور مستقیم خورشید قرار می گیرند( مثل کارگران ساختمان )که این خطوط بیشتر در تمام صورت دیده می شود.

افرادی که مشروبات الکلی را به صورت مداوم استفاده می کنند، باعث به وجود آمدن خطوط چین و چروک در تمام صورت خود می شوند.

افرادی که به خاطر شغلی که دارند، نمی توانند به مدت هشت ساعت در شبانه روز مفید بخوابند ( مثل پرستارها ) و یا، همچنین افرادی که عصبی هستند، کم خوابی شدیدی دارند، این بی خوابی باعث شده که در اطراف چشم خطوطی به وجود آمده که از زیبایی صورت فرد کاسته شده است. بی خوابی محدودیت سنی ندارد و در تمام افراد در هر سنی تاثیرگذار است.

استرس
استرس

نتیجه گیری

در حال حاضر بیشتر افراد به ویژه خانم ها برای زیبایی و جوان سازی صورت خود از بوتاکس استفاده می کنند. مهم ترین سوالی که برای این افراد پیش می آید این است که هزینه تزریق بوتاکس صورت چقدر است.

نتیجه گیری
نتیجه گیری

در مقاله هزینه بوتاکس صورت چقدر است به مهمترین عوامل تاثیر گذار اشاره کرده ایم که شامل نوع برند بوتاکس، مقدار تزریق و محل تزریق می باشد. بهتر است، بدانید اگر بوتاکس با کیفیتی را انتخاب کنید، می توانید علاوه بر ماندگاری بالا از سالم بودن آن مطمئن باشید.امیدواریم از خواندن مقاله هزینه بوتاکس صورت چقدر است نهایت استفاده را برده باشید.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با زر کلینیک:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با یک کلیک تماس بگیرید