میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

هزینه بوتاکس دور چشم
هزینه بوتاکس دور چشم

لیست موضوعات

هزینه بوتاکس دور چشم

در این مقاله ما سعی داریم اطلاعاتی درباره هزینه بوتاکس دور چشم به شما ارائه کنیم. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بوتاکس از نوعی سم به نام بوتولینوم ساخته شده است، اما هیچ جای نگرانی نیست چرا که اگر این سم در محل مناسب و به میزان لازم تزریق شود آسیبی به شما وارد نمی کند .اگر به دنبال جای مطمئن برای بوتاکس دور چشم هستید با کلینیک تخصصی دکتر زرگنج فرد تماس حاصل فرمایید.

هزینه بوتاکس دور چشم
هزینه بوتاکس دور چشم

در ادامه ما را همراهی کنید تا با چگونگی برطرف کردن چین و چروک دور چشم به کمک سم بوتولینوم آشنا شوید.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

  • به چه ماده ایی بوتاکس می گویند؟
  • تاریخچه استفاده از سم بوتولینیوم به چه زمانی بر می گردد؟
  • انواع سم های بوتولینیوم کدام ها هستند؟
  • بوتاکس در موارد غیر زیبایی چه کارایی دارد؟
  • تزریق بوتاکس برای کدام قسمت های صورت انجام می شود؟
  • تزریق بوتاکس به دور چشم چگونه انجام می شود؟
  • دلیل تایید بوتاکس برای دور چشم توسط سازمان FDA چه بوده است؟
  • بعد از انجام بوتاکس دور چشم که مواردی باید رعایت شود؟
  • بوتاکس و تزریق ژل برای دور چشم چه تفاوت هایی با یک دیگر دارند؟
  • تزریق بوتاکس و فیلر برای دور چشم چه تفاوت هایی با یک دیگر دارند؟
  • تزریق بوتاکس برای دور چشم چه میزان ماندگاری دارد؟
  • سن و جنسیت چه تاثیری بر روی تزریق بوتاکس دارند؟
  • هزینه بوتاکس دور چشم چقدر است؟

 

به چه ماده ایی بوتاکس می گویند؟

بوتاکس سم باکتری کلستریدیوم بوتولینیوم می باشد، اغلب این سم موجب مسمومیت غذایی می گردد و از آن جایی که این ماده سمی است تزریق بیش از اندازه آن ممکن است مرگبار باشد، بوتاکس سعی می کند سیگنال های عصبی را مسدود کرده و به این طریق راه ارسال پیام های عصبی بسته در نتیجه عضله مورد نظر را فلج کند و چین و چروک های نمایان در روی پوست را تقریبا از بین ببرد.

امروزه بوتاکس و تمام راه های درمانی دیگری که با استفاده از سم بوتولینیوم انجام می شود را نوروآمولدوران یا نوروکسین ها می نامند.

بوتاکس نامی بود که اولین بار ایلات متحده آمریکا بر این محصول گذاشت. هم اکنون این ماده در کشور های مختلفی تولید می شود که نام های متفاوتی دارند در ایران این نوع سم را با نام دیسپورت می شناسند این نوع بوتاکس مورد تایید FDA قرار گرفته و ساخت کشور انگلیس می باشد.

به چه ماده ایی بوتاکس می گویند؟
به چه ماده ایی بوتاکس می گویند؟

تاریخچه استفاده از سم بوتولینیوم به چه زمانی بر می گردد؟

این نوع سم نیز مانند آتروپین و دبژیتالیس از ابتدا به دلیل خواص سمی مورد توجه قرار گرفت. اولین بار در قرن 19 میلادی سم بوتولینیوم در اثر مسمومیت های غذایی به وجود آمده از نگهداری اشتباه مواد غذایی شناسایی شد. بار دوم در سال 1822 این سم بر اثر مصرف سوسیس فاسد شده و تاثیر آن بر روی سیستم عصبی شناخته شد. این مسمومیت ها بوتولیسم نامیدند.

1895 عامل بوتولیسم را باکتری ها می دانستند که در سال 1940 قسمتی از این سم با نام بوتولینیوم نوع A از آن جدا گردید. آزمایشاتی در مورد اثر بوتولینیوم بر روی عضلات حیوانات در دهه 1960 صورت گرفت

بعد از آن در دهه 1970 برای درمان فردی که بیماری لوچی چشم یا در اصطلاح پزشکی استرابیم داشت به کار گرفته شد که در سال 1989 این ماده به عنوان داروی مناسب برای درمان استرابیسم توسط سازمان دارو و غذایی ایلات متحده آمریکا FDA تایید شد.

شرکت آلرگان با تصاحب این ماده آن را با نام بوتاکس به جهانیان عرضه کرد این ماده برای درمان اسپاسم موضعی عضلات در اواخر دهه 1980 به کار برده شد

و هم اکنون نیز به عنوان یک داروی کمکی مناسب برای درمان فلج مغزی کودکان و اسپاسم های عضلانی بزرگسالان استفاده می شود. FDA در سال 2002  بوتاکس را برای برطرف کردن خطوط اخم در پیشانی افراد 18 تا 65 سال تایید کرد و دو سال بعد این ماده برای کسانی که زیر بغلشان بیش از اندازه عرق می کرد استفاده گردید.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه بوتاکس دور چشم هستید

انواع سم های بوتولینیوم کدام ها هستند؟

می توان گفت که با در نظر گرفتن مارک، کیفیت، میزان دقت تزریق و قیمت انواع مختلفی از این ماده موجود است که مهم ترین و پرکاربرد ترین آنها را در ذیل بیان می کنیم.

انواع سم های بوتولینیوم کدام ها هستند؟
انواع سم های بوتولینیوم کدام ها هستند؟

بوتاکس:

این نوع سم یکی از بهترین مواد به دست آمده از بوتولینیوم توسکین نوع A می باشد که در درمان چین و چروک کاربرد دارد. سازنده این ماده کشور آمریکا بوده و مورد تایید سازمان FDA می باشد.

نوروبلاک:

به علت عوارض جانبی استفاده زیادی ندارد.

ویستابل:

این برند بسیار شبیه به بوتاکس می باشد با این تفاوت که در بریتانیا عرضه می گردد.

زئومین:

از سری مواد بدست آمد از بوتولینیوم نوع A می باشد که کاربرد های پزشکی فراوان دارد و به علت ناخالصی و عوارض بسیار کم به وفور استفاده می شود.

دیسپورت:

از بهترین و پر کاربرد ترین مارک های سم بوتولینیوم می توان به دیسپورت اشاره کرد این نوع ماده از بوتولینیوم توکسین نوع A  بدست می آید که توسط یک شرکت فرانسوی به نام Ipsen ساخته شده است و هم اکنون در 69 کشور جهان استفاده می گردد. دیسپورت ناخالصی زیادی ندارد و به راحتی بعد از گذشت دو روز تا یک هفته می توانید اثرات آنرا مشاهده کنید.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه بوتاکس دور چشم هستید

مسپورت:

یکی از ماده های ایرانی ساخته شده از بوتولینیوم مسپورت می باشد که شباهت بسیار زیادی با دیسپورت دارد و تنها تفاوتش با دیسپورت قیمت پایین آن است.

نیتوکس:

کشور چین سازنده این برند بوتاکس می باشد و به علت ناخالصی هایی که در آن وجود دارد عوراض جانبی مانند افتادگی پلک، تاری دید را به همراه داشته باشد.

 

بوتاکس در موارد غیر زیبایی چه کارایی دارد؟

بوتاکس علاوه بر موارد زیبایی کاربرد های درمانی زیادی نیز دارد که در ذیل به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

بوتاکس در موارد غیر زیبایی چه کارایی دارد؟
بوتاکس در موارد غیر زیبایی چه کارایی دارد؟

کمک به درمان میگرن:

یکی از مزایای بوتاکس درمان میگرن می باشد دکتر ویلیام بیندر جراح زیبایی کشف کرد کسانی که برای برطرف کردن  چین و چروک بوتاکس انجام می دهند سردرد کمتری داشته اند

این موضوع اینگونه شرح می پذیرد که با انسداد اعصاب حسی دیگر پیام های درد به مغز فرستاده نمی شوند و به این طریق حس سردرد کاهش می یابد. انجمن FDA در سال 1992 این موضوع را تایید کرده است.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه بوتاکس دور چشم هستید

فلج بل:

یکی از بیماری های عضله ای است که بیشتر در عضلات صورت اتفاق می افتد به این نحوه که ماهیچه های صورت به تدریج از کار افتاده و عضلات صورت تحلیل می روند برای این منظور بوتاکس یک راه حل مناسب به نظر می رسد چرا که می تواند ماهیچه های منقبض شده را تا حد زیادی به حالت اولیه برگرداند.

کاهش عرق ناشی از استرس:

پزشکان زیبایی دریافته اند افرادی که برای درمان اسپاسم بوتاکس انجام می دهند به نسبت قبل کم تر عرق می کنند، این مسئله در سال 2004 مورد تایید FDA قرار گرفت و به عنوان یکی از راه حل های درمانی هیپریدرولیس زیر بغل استفاده می گردد.

بزرگ شدن پروستات:

در برخی مردان با تزریق بوتاکس توانسته اند مشکل بزرگی پروستات آن ها را رفع کنند یکی دیگر مزایای این کار کمک به کاهش عفونت و هم چنین کنترل ادرار می باشد.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه بوتاکس دور چشم هستید

درمان مثانه بیش فعال:

در مواردی گزارش شده خانم هایی که در روز حداقل 5 بار نشتی داشته اند با تزریق بوتاکس به حداکثر 3 بار در روز کاهش یافته و سازمان غذا و داروی ایلات متحده آمریکا این موضوع را تایید کرده است.

سفتی و چرخش عضلات:

از بوتاکس می توان برای کمک به درمان گرفتگی عضلات یا در اصطلاح اسپاسم عضلانی استفاده کرد.

 

درمان انحراف چشم:

طبق آزمایشات انجام شده دریافتند که بوتاکس می تواند حرکت چشم ها را در یک مسیر همسو کند که این اثر بوتاکس توسط FDA تایید شده است.

افسردگی:

این مسئله مورد تایید FDA نمی باشد اما برخی از پزشکان دریافتند افرادی که بوتاکس انجام داده اند علائم افسردگی در آن ها کاهش یافته است. این نظریه بر این منوال است که با بهبود چهره فرد روحیه او نیز تحت تاثیر قرار می گیرد.

درمان انزوال زود رس:

برخی می گویند که تزریق بوتاکس در آلت جنسی به مردانی که انزوال زود رس دارند کمک می کند اما این مسئله نیز هنوز توسط FDA تایید نشده است.

درمان تپش قلب غیر عادی:

تایید نشده توسط FDA

دستان خیلی سرد:

با تزریق بوتاکس به دست رگ های منقبض شده شل می شود و خون در دست جریان پیدا می کند این موضوع نیز توسط FDA در حال بررسی است و تایید نشده.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه بوتاکس دور چشم هستید

زخم شکاف لب نوزادان:

در سال حدود5000 نوزاد با زخم شکاف لب برای جراحی به اتاق عمل فرستاده می شوند اما پزشکان می توانند با استفاده از بوتاکس رشد زخم را متوقف کرده و به بهبود آن کمک کنند.

درمان رابطه جنسی دردناک:

برخی پزشکان برای بانوانی که دچار درد های شدید در رابطه جنسی می شود بوتاکس تجویز می کنند که با انبساط ماهیچه ها درد کاهش می یابد این کار معمولا هر دو سال یکبار باید تکرار شود.

درمان اسپاسم شدید گردن:

قبل از استفاده بوتاکس در زمینه زیبایی این نوع سم برای درمان گرفتگی عضلات گردن استفاده می شد، این موضوع مورد تایید سازمان FDA می باشد.

تزریق بوتاکس برای کدام قسمت های صورت انجام می شود؟

بوتاکس یکی از را حل هایی است که برای جوان سازی صورت انجام می گیرد، بدیهی است بالا رفتن سن چین و چروک های صورت افزایش پیدا می کند، در ذیل برخی از نقاط صورت که قابل تزریق برای بوتاکس هستند را شرح می دهیم.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه بوتاکس دور چشم هستید

تزریق بوتاکس بین ابروها و خطوط پیشانی:

یکی از عواملی که می تواند روی چهره شما تا حد زیادی تاثیر بگذارد و حالت چهره شما را عبوس نشان دهد خطوطی است که بر روی پیشانی و ابروها ایجاد می شود.

در این مورد جای نگرانی نیست چرا که شما با تزریق بوتاکس می توانید تا حد زیادی این خطوط را از بین ببرید این کار باعث می شود صورت شما مهربان تر و شاداب تر به نظر برسد همچنین در جوان نشان دادن شما نیز تاثیر بسیار دارد.

تنها افزایش سن باعث ایجاد چین و چروک در صورت نمی شود عواملی مانند نور آفتاب و کشیدن سیگار نیز از جمله عوامل تاثیر گذار در ایجاد خطوط ناخوشایند چهره می باشند.

تزریق بوتاکس بین ابروها و خطوط پیشانی:
تزریق بوتاکس بین ابروها و خطوط پیشانی:

تزریق بوتاکس بالای بینی و اطراف لب:

خطوط بالای بینی را که غالبا خطوط خروگوشی نامیده می شود از سری خطوط ناخوشایند صورت می باشد که در زیبایی چهره تاثیر بسیاری دارند چرا که لبخند یکی از عوامل تاثیر گذار بر جذابیت صورت می باشد که تا حد زیادی توجه افراد را جلب می کند، بوتاکس راه حل مناسبی است برای از بین بردن تقریبی این چین و چروک ها و باعث می شود چهره شما شاداب تر و زیباتر به نظر برسد.

تزریق بوتاکس در فک، گردن و چانه:

عوامل ژنتیکی، سن، فعالیت های بسیار از جمله مسائلی است که باعث ایجاد چین و چروک بر روی گردن می شود. با تزریق بوتاکس تا حد زیادی می توان خطوط عمودی و افقی این محل را کاهش داد

برای این منظور مقداری بوتاکس در قسمت پایینی و بالایی چین و چروک ها تزریق می شود البته لازم به ذکر است این روش درمانی اگر با دیگر روش های پر کننده ترکیب شوند تاثیر بیشتر و بهتری دارند.

گاهی اوقات نیز ماهیچه های چانه تحلیل رفته و صاف می شوند این مسئله تاثیر زیادی در زیبایی فرد دارد با تزریق بوتاکس می توان از روند افزایش آن جلوگیری کرد و به طور تقریبی ماهیچه های چانه را به حالت اول باز گرداند.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه بوتاکس دور چشم هستید

استفاده از بوتاکس در اطراف چشم ها و ابروها:

از دیگر محل هایی که می توان تزریق بوتاکس انجام داد دور چشم و ابروها می باشد این نقطه از صورت بسیار حساس بوده و در زیبایی فرد تاثیر بسزایی دارد، خطوط اطراف چشم را در اصطلاح خطوط پنجه کلاغی می نامند

که با تزریق بوتاکس به اطراف چشم تا حد زیادی می توان این خطوط را کاهش داد، این کار برای افرادی که افتادگی پلک دارند نیز تاثیر گذار است در ادامه مقاله ما را همراهی کنید که اطلاعاتی بیشتری

استفاده از بوتاکس در اطراف چشم ها و ابروها:
استفاده از بوتاکس در اطراف چشم ها و ابروها:

درباره تزریق بوتاکس به دور چشم در اختیار شما قرار دهیم.

تزریق بوتاکس به دور چشم چگونه انجام می شود؟

معمولا برای تزریق بوتاکس به دور چشم حدود 10 الی 15 دقیقه وقت لازم است برای این منظور احتیاجی به بیهوشی نیست فقط در برخی موارد 30 دقیقه قبل از انجام بوتاکس از بی حس کننده استفاده می شود. با استفاده از یک سوزن بسیار ریز تزریق بوتاکس انجام می شود که معمولا کمی درد دارد.

بسته به عمق و تعداد چین و چروک ها دفعات تزریق بوتاکس متفاوت می باشد برای دور چشم حداقل 3 تزریق صورت می گیرد این تعداد برای پیشانی به 10 الی 16 و برای خط اخم به 4 الی 6 تزریق افزایش پیدا می کند.

سم بوتاکس بسیار سریع عمل کرده و تا حد زیادی چین و چروک های صورت را برطرف می کند اگر قبل از انجام بوتاکس بی حس کننده استفاده شود تاثیر آن بین 2 تا 10 روز قابل مشاهده است.

شما در حال مطالعه مقاله هزینه بوتاکس دور چشم هستید

دلیل تایید بوتاکس برای دور چشم توسط سازمان FDA چه بوده است؟

می توان گفت که بوتاکس تنها سمی از انواع بوتولینیوم است که سازمان FDA آن را تایید کرده است، به این دلیل که یک راه درمانی بدون نیاز به جراحی می باشد، زمان ترمیم آن بسیار محدود و هم چنین نارضایتی زیادی نیز از آن گزارش نشده است.

دلیل تایید بوتاکس برای دور چشم توسط سازمان FDA چه بوده است؟
دلیل تایید بوتاکس برای دور چشم توسط سازمان FDA چه بوده است؟

در ذیل به تفصیل دلایل تایید بوتاکس توسط FDA را بیان می کنیم :

رؤیت نتایج حاصل از انجام بوتاکس: بعد از گذشت چند روز اثرات حاصل از انجام بوتاکس به خوبی نمایان می شود همچنین لازم به ذکر است که خطوط چهره پس از یک هفته کاملا بهبود پیدا می کنند و این اثرات حداقل برای 4 تا 6 ماه بر روی صورت باقی می ماند البته این اثرات به مرور تغییر کرده و صورت حالت اولیه خود را به دست می آورد.

در صورتی که از ادامه بوتاکس منصرف شوید جای هیچ نگرانی نیست چرا که پس از مدتی قسمت هایی که بوتاکس در آن تزریق شده به حالت اولیه خود باز می گردند.

یکی از دلایل تایید بوتاکس توسط سازمان FDA این است که بوتاکس کاملا بی خطر است و به هیچ عنوان سمی نیست، این ماده به نوعی پروتئین خالص طبیعی می باشد که به میزان لازم برای بیماران تجویز می شود و هیچگاه در نواحی دیگر بدن پیش روی نمی کند.

یکی از بزرگترین مزایای این ماده این است با وجود پرکنندگی فوق العاده اما بعد از انجام آن به هیچ عنوان ظاهر شما غیر طبیعی به نظر نمی رسد

چرا که عضلات آنقدر سفت نمی شوند که نتوانند حرکت کنند به عبارتی شما می توانید یک لبخند زیبا بدون چین و چروک داشته باشید همچنین بوتاکس زمان زیادی برای استراحت بعد تزریق نیاز ندارد و بعد از انجام این کار می توان بلافاصله کارهای شخصی خود را انجام داد.

تعداد زیادی از افراد به طور متوسط هر 3 تا 6 ماه یکبار به تزریق مجدد این ماده نیاز خواهند داشت، بهتر است بدانید سم بوتاکس به مدت چند روز کاملا در محل تزریق پخش شده و باعث شل شدن عضلات می شود. لازم به ذکر است بوتاکس به تنهایی قادر به از بین بردن چین و چروک های عمیق نمی باشد و بهتر است از ژل یا فیلر استفاده شود.

 

بعد از انجام بوتاکس دور چشم که مواردی باید رعایت شود؟

همانطور که در بالا نیز گفته شد بوتاکس یک راه درمانی بی خطر برای برای برطرف کردن چین و چروک های دور چشم و دیگر نواحی صورت می باشد، یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از پیری است اما با وجود تمام مزایای آن باید بعد از تزریق مراقبت هایی انجام داد که بهترین نتیجه از آن دیده شود، در ادامه روش های مراقبت بعد بوتاکس را برای شما شرح می دهیم.

ماساژ صورت بعد از تزریق بوتاکس:

به طور معمول باید تا 24 ساعت بعد از تزریق بوتاکس از ماساژ صورت خودداری کنید. تزریق بوتاکس به یک ناحیه مشکلات همان ناحیه را بر طرف می کند پس از مهم ترین مواردی که باید رعایت شود این است که از مالیدن صورت یا حداقل فشار دادن آن ناحیه تا 24 ساعت جلوگیری کنیم

چرا که ممکن است با فشار آوردن به صورت بوتاکس به یک قسمت دیگر منتقل شود از ان جایی که بوتاکس توکسین است و یک پر کننده نیست پس بسیار مهم است که از این کار اجتناب شود. در صورت مالیدن صورت ممکن است نتایج بدی مانند آسیب های عصبی یا افتادگی پلک در صورت ظاهر شود.

ورزش بعد از بوتاکس چه تاثیری بر نتایج می گذارد:

یکی از مزایای تزریق بوتاکس این است که هیچ تداخلی در زندگی روزانه ما ایجاد نمی کند، بعد از تزریق بوتاکس می توانید به کارهای شخصی خود برسید، بازار بروید و … این کار ممکن است کمی درد داشته باشد اما با این وجود شما مشکل آنچنانی نخواهید داشت و حداکثر این دردی چند روز از بین می رود.

برای این منظور بهتر است تا 24 ساعت شنا نکنید چراکه محیط استخر بسیار کثیف و پر از میکروب می باشد که گاهی ممکن است عکس العمل های نامطلوب رخ دهد، تا حد توان سعی کنید ورزش های سبک انجام دهید و از ورزش سنگین خودداری کنید.

خوابیدن بعد از بوتاکس:

بهتر است بدانید بعد از تزریق بوتاکس نباید روی آن قسمت از صورت یا بدن خوابید، با وجود اینکه خوابیدن در یک حالت و تکان نخوردن بسیار سخت است

اما باید سعی کنید بعد از تزریق بوتاکس به پشت خوابیده و غلت نخورید، چرا که پس از انجام بوتاکس؛ این ماده سعی می کند در میان عضلات قرار بگیرد و اگر روی شکم بخوابید ممکن است این کار انجام نشود. نکته دیگری که باید به یاد داشته باشید این است که صورت خود را تا حد ممکن بعد از انجام بوتاکس پایین نگیرید و تا 24 ساعت این نکات را رعایت کنید.

خوردن مسکن بعد از تزریق بوتاکس:

گزارشات بسیار ناچیزی وجود دارد که افراد بعد از انجام بوتاکس درد بسیار ناچیزی داشته باشند که همانطور پیش تر ذکر شد این درد طی چند روز از بین می رود و جای نگرانی نیست.

اما در صورتی که قادر به تحمل درد نبودید با مشورت از دکتر خود می توانید مسکن بخورید یا اینکه پماد های بی حس کننده به شما معرفی کند که در صورت داشتن درد به شما کمک کند، به یاد داشته باشید که بوتاکس یک درمان بدون جراحی است و مصرف دارو های تسکین دهنده قوی برای این منظور پیشنهاد نمی شود.

برای برطرف کردن کبودی های حاصل از انجام این کار می توان از کمپرس یخ استفاده کرد به شرطی که با کمپرس یخ ناحیه مورد نظر را ماساژ ندهید.

توجه کنید که بعد از تزریق بوتاکس دارو هایی مانند ایبرپروفن و یا آسپرین که داروهای ضد التهاب می باشند به هیچ عنوان مصرف نکنید چراکه این داروها باعث رقیق شدن خون و در نتیجه کبودی بیشتر می شوند.

معمولا به هنگام تزریق بوتاکس کمی درد خواهید داشت اما این درد به علت سوزن های بسیار ریز که تزریق بوتاکس به کمک آنها انجام می شود بسیار ناچیز است.

نکته دیگری که باید باخاطر داشته باشید این است که قبل از انجام بوتاکس دارو هایی که برای بیماری هایتان مصرف می کنید و اهمیت آن ها را برای دکتر باز گو کنید.

خندیدن بعد از تزریق بوتاکس:

مراقبت های ویژه تنها تا 24 ساعت پس از تزریق بوتاکس لازم است پس از آن شما می توانید ورزش کنید و به انجام کار های روز مره خود بپردازید. لازم به ذکر است که یکی از مهم ترین مراقبت های بعد از بوتاکس حفظ حالت های طبیعی صورت مانند اخم، لبخند و … است چرا که این کار به تاثیر گذاری بیشتر سم کمک می کند.

قرار گرفتن در معرض تابش نور آفتاب:

بهتر است بعد از انجام بوتاکس تا 24 ساعت از قرار گرفتن در معرض تابش نور آفتاب، گرما، دوش آب گرم و همچنین برنزه کردن بپرهیزید چرا که باعث می شود کبودی ها افزایش پیدا کنند.

خوردن نوشیدنی های الکلی:

از آن جایی که الکل خاصیت رقیق کنندگی خون دارد پس باید حداقل یک روز قبل از انجام بوتاکس هیچ نوشیدنی الکی مصرف نشود چرا که در بعضی از افراد مشاهده شده کبودی های بعد از بوتاکس به علت مصرف الکل بسیار زیاد است. البته این کبودی ها دوام نداشته و پس از چند روز از بین می روند.

پرواز و رانندگی:

بهتر است افرادی که بوتاکس انجام می دهند تا 48 ساعت بعد از عمل سوار هواپیما نشوند چرا که به هنگام اوج گرفتن در کابین فشار هوا تغییر می کند و ممکن است اثرات مخربی بر روی صورت شما به وجود آورد به این دلیل که امکان دارد بوتاکس به عضلات دیگر انتقال پیدا کند.

اما بعد از انجام بوتاکس هیچ مانعی برای رانندگی وجود ندارد و شما بلافاصله می توانید پشت رول بنشینید.

آرایش بعد از بوتاکس:

بهتر است که بعد از بوتاکس تا حداقل 4 ساعت از لوازم آرایشی استفاده نکنید.

شستن صورت بعد از بوتاکس:

برای این کار نیز مانعی وجود ندارد تنها باید به خاطر داشته باشید که از فشار بیش از حد به صورت و ماساژ آن بپرهیزید.

لمس صورت بعد از تزریق بوتاکس:

این کار بلامانع است شما می توانید روال عادی مراقبت های پوستی خود مانند مرطوب کردن، تمیز کردن و … را انجام دهید به شرطی که به هیچ عنوان پوست خود را تحت فشار قرار نداده و آن را ماساژ ندهید.

امکان انجام هیدرودرم یا میکرودرم ابریژن پس از تزریق بوتاکس:

محض احتیاط بهتر است بعد از تزریق بوتاکس تا حداقل یک هفته از انجام هیدرودرم یا میکرودرم ابریژن خود داری کنید، همچنین تا هفت روز کرم های مراقبت پوست پس از انجام لیزر را نیز نباید استفاده کرد.

کرم های آلفا هیدروکسی اسید، رتینول، بتا هیدروکسی اسید یا هر کرم دیگری که خاصیت مراقبت از پوست های فعال را داشته باشد تا 3 روز بعد از بوتاکس نباید استفاده کرد.

امکان انجام هیدرودرم یا میکرودرم ابریژن پس از تزریق بوتاکس:
امکان انجام هیدرودرم یا میکرودرم ابریژن پس از تزریق بوتاکس:

بوتاکس و تزریق ژل برای دور چشم چه تفاوت هایی با یک دیگر دارند؟

همانطور که می دانید بوتاکس با تحت تاثیر قرار دادن عضلات سعی می کند چین و چروک ها را از بین ببرد  اما ژل چین و چروک ها را پر کرده و هر گونه خطوط نامطلوب را از بین می برد.

اگر چین و چروک های روی پوست بسیار عمیق باشد و بوتاکس قادر به از بین بردن آن باشد با تزریق ژل نیز می توان به طور موقت آن ها را از بین برد و تا 9 ماه نتایج آن قابل مشاده است. در ادامه سعی می کنیم با ارائه توضیحاتی جامع در باره بوتاکس و ژل تفاوت آنها در از بین بردن چین و چروک های دور چشم را برای شما باز گو کنیم.

بوتاکس و تزریق ژل برای دور چشم چه تفاوت هایی با یک دیگر دارند؟
بوتاکس و تزریق ژل برای دور چشم چه تفاوت هایی با یک دیگر دارند؟

بوتاکس چیست؟

امروزه در جهان روش های مختلفی برای رفع چین و چروک ها یا افزایش حجم برخی از نقاط بدن وجود دارد که در کشور ما آگاهی زیادی در این باره وجود ندارد، به طور کلی می توان گفت که این روش ها به دو دسته تقسیم می شوند:

روش های فلج کننده:

در این راه درمانی سعی می شود که چین و چروک های دور چشم، خطوط پیشانی و … را با فلج کردن عصب های آن قسمت گرفتگی های عضلانی را برطرف کرده و ماهیچه ها را وادار به انبساط کند و به این طریق چین و چروک ها را از بین برده و حتی باعث بالا رفتن پلک نیز می شود، اثر ترکیبات فلج کننده معمولا تا 6 ماه باقی می ماند.

یکی از کاربردی ترین مواد فلج کننده بوتاکس نام دارد و با توجه به مسائلی که پیش تر گفتیم این ماده از یک نوع سم به نام بوتولینیوم ساخته شده که با غیر فعال کردن عضله ها سعی می کند

آن ها را به حالت اولیه باز گرداند و شادابی و نشاط را به پوست شما هدیه کند این روش درمانی امروزه در آمریکا از بهترین روش های جوان سازی می باشد که در میان بازیگران هالیوودی نیز طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

روش های پر کننده:

در این روش سعی می شود که شیار ها و خطوط نامطلوب را پر کرده و باعث از بین رفتن خط لبخند، از بین بردن لاغری دست و صورت، پر کردن گودی زیر چشم، حجم دادن به لب ها، گونه، چانه و اندام های بدن مانند سینه می شود، گاهی اوقات می توان برای حالت به بینی و پر کردن فرورفتگی های نامطلوب نیز از این ماده استفاده می شود.

این نوع از ترکیبات به دو دسته دائم و موقت تقسیم می شوند که عبارت اند از:

ژل های دائم یا پلی اکریل آمید که انواع گوناگونی از آن وجود دارد و با توجه به تحقیقات به عمل آمده در آزمایشگاه های معتبر اروپا این نوع ماده هیچ گونه حساسیتی ایجاد نمی کند و باعث به وجود آمدن بیماری هایی مانند سرطان، مسمومیت و … نمی شود.

این نوع از ترکیبات به دو دسته دائم و موقت تقسیم می شوند که عبارت اند از:
این نوع از ترکیبات به دو دسته دائم و موقت تقسیم می شوند که عبارت اند از:

این مواد جذب نشده و غیر قابل تجزیه می باشند در عوض با بافت های پوستی به خوبی تطابق دارند. ماندگاری ژل های دائم حداقل6 سال می باشد، با وجود اینکه نام آنها دائمی است اما به مرور کوچک شده و با تحلیل بیشتر بافت های بدن نمی توان بیش از اندازه آن ها را زیر پوست نگه داشت.

ژل های موقت یا به عبارتی کلاژن ها و هیالورونیک اسید ها هستند که حداکثر 18ماه ماندگاری دارند و شباهت زیادی با بافت های پوستی ندارند.

تزریق بوتاکس و فیلر برای دور چشم چه تفاوت هایی با یک دیگر دارند؟

فیلر یکی دیگر از راه های درمانی برای زیبا سازی و جوان سازی پوست می باشد این کار بدون نیازبه جراحی است و از این نظرشباهت زیادی با بوتاکس دارد.

انجمن جراحان پلاستیک آمریکا یا به اختصار انجمن ASPS  فیلر و بوتاکس را یکی از کاربردی ترین و محبوب ترین روش های درمانی معرفی کرده و همچنین اعلام کرده در سال 2015 بیش تر از 9 میلیون نفر از این روش ها استفاده کرده اند.

تزریق بوتاکس و فیلر برای دور چشم چه تفاوت هایی با یک دیگر دارند؟
تزریق بوتاکس و فیلر برای دور چشم چه تفاوت هایی با یک دیگر دارند؟

فیلرنیزمانند ژل یکی از ترکیبات پر کننده می باشد که نقاطی از بدن یا صورت را که به مرور زمان تحلیل رفته پر می کند و بعد از بوتاکس یکی از روش های درمانی فوق العاده برای از بین بردن خطوط دور چشم می باشد.

بوتاکس و فیلر در نوع برطرف کردن چین و چروک و حجم دهندگی با یک دیگر تفاوت دارند چرا که در تزریق فیلر از اسید هیالورونیک استفاده می شود و سعی براین است که حجم نواحی تحلیل رفته را باز گردانند، گاهی ممکن است برای از بین بردن زخم ها نیز استفاده شوند.

در برخی مواقع برای برطرف کردن خطوط عمیق می توان این دو روش را با یک دیگر ادغام کرد.

تزریق بوتاکس برای دور چشم چه میزان ماندگاری دارد؟

معمولا اثرات تزریق بوتاکس بعد از یک هفته نمایان می شود اما برای مشاهده دقیق تاثیرات آن حدود دو هفته وقت لازم است.

بوتاکس تقریبا 4 ماه ماندگاری دارد، بعد از 4 ماه عضلات نواحی که بوتاکس در آن قسمت ها انجام شده به حالت اولیه خود بر می گردد

اما بهتر است بدانید هرچه میزان تزریق شما بیشتر شود یعنی تعداد دفعات شارژ این ماده زیاد شود ماندگاری آن نیزافزایش خواهد یافت به نحوی که بین هر بار تزریق فاصله بیشتری به وجود می آید در برخی موارد نیز گزارش شده اثر بوتاکس تا مدت های طولانی از بین نخواهد رفت.

 

سن و جنسیت چه تاثیری بر روی تزریق بوتاکس دارند؟

بهتر است که افراد زیر 20 سال تزریق بوتاکس انجام ندهند، اما به هیچ عنوان جنسیت در این مسئله دخیل نیست و مردان و زنان می توانند این کار را انجام دهند.

سن و جنسیت چه تاثیری بر روی تزریق بوتاکس دارند؟
سن و جنسیت چه تاثیری بر روی تزریق بوتاکس دارند؟

تزریق بوتاکس برای چه کسانی ممنوع می باشد؟

تزریق بوتاکس حتما باید در مکان های معتبر و توسط پزشکان مختصص انجام شود، چرا که برخی از افراد غیرمختصص با انجام این کار باعث به وجود آمدن خطرات بسیاری برای فرد بیمار می شوند.

برخی از افراد که در شرایط خاصی قرار دارند باید انجام عمل بوتاکس را به تاخیر بیندازند و بعد از حل شدن مشکل آن با خیال آسوده تزریق بوتاکس را انجام دهند افرادی که می بایست عمل بوتاکس را به تاخیر انداخته یا با نظر پزشک این کار را انجام دهند عبارت اند از:

تزریق بوتاکس برای چه کسانی ممنوع می باشد؟
تزریق بوتاکس برای چه کسانی ممنوع می باشد؟

افرادی که بیماری اختلال عصبی یا عضلانی دارند:

افرادی که به بیماری های اتوایمیون دچار هستند بهتر است که بوتاکس انجام ندهند و همچنین افرادی که از داروی وارفارین استفاده می کنند می بایست حداقل یک هفته قبل از عمل خوردن دارو را قطع کنند.

خانم های باردار و یا شیرده:

بهتر است خانم هایی که بار دار هستند یا به نوزاد خود شیر می دهند بوتاکس انجام ندهند و حتی کسانی که از قبل تزریق بوتاکس انجام می دادند حداقل 3 ماه قبل از بارداری انجام بوتاکس را متوقف کنند. با این وجود اگر خانمی ندانسته باردار شد و حین بارداری بوتاکس تزریق کرد نگران نباشد چرا خطر سقط جنین وجود ندارد.

  • افراد زیر 20 سال و بالای 70 سال
  • افرادی که بدن آن ها نسبت به شیر گاو حساسیت دارد
  • کسانی که در محل تزریق عفونت دارند و تبخال زده اند

 

هزینه بوتاکس دور چشم چقدر است؟

در این زمینه عوامل متعددی دخیل می باشد در واقع می توان گفت که عمل بوتاکس کاملا مقرون به صرفه است و به نحوی محدودیت مالی برای افراد ایجاد نمی کند اما با این وجود عواملی که در هزینه های بوتاکس دخیل هستند به شرح ذیل می باشند:

هزینه بوتاکس دور چشم چقدر است؟
هزینه بوتاکس دور چشم چقدر است؟
  • محل مورد نظربرای تزریق بوتاکس:

بدیهی است که هر قسمت از بدن به مقادیر مختلفی بوتاکس برای تزریق نیاز دارند مثلا برای از بین بردن خطوط پنجه کلاغی یا به عبارتی خطوط دور چشم 3 تزریق، از بین بردن خطوط اخم 8 تزریق، ترمیم افتادگی و آویزان شدن گوشه لب ها 2 تزریق نیاز می باشد.

  • میزان گستردگی آن ناحیه که قرار است بوتاکس در آن تزریق شود:

با توجه به اندازه محل مورد نظر برای بوتاکس اندازه تزریق متغییر است، همچنین هزینه آن نیزمتفاوت خواهد بود.

میزان گستردگی آن ناحیه که قرار است بوتاکس در آن تزریق شود:
میزان گستردگی آن ناحیه که قرار است بوتاکس در آن تزریق شود:
  • میزان دوز مورد نیاز برای برطرف کردن مشکل:

بدیهی است که با توجه به دوز مورد نیاز برای برطرف کردن چین و چروک ها هزینه آن نیز تفاوت داشته باشد، اگر دوز پایین استفاده شود هزینه کمتر و اگر دوز بالاتر استفاده شود هزینه بیشتر خواهد بود.

عمق شیار ها و خطوط:

یکی از مهم ترین مسائل در این زمینه میزان عمق شیارها و خطوط می باشند چرا که دوز مواد برای تزریق وابسته به عمق چین و چروک ها می باشد.

محل انجام بوتاکس:

انجام بوتاکس در شهرهای مختلف هزینه های متفاوتی دارد برای مثال انجام بوتاکس در لس آنجلس بسیار پر هزینه است.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید