میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

مراقبت های بعد از تنگ کردن واژن
مراقبت های بعد از تنگ کردن واژن

لیست موضوعات

مراقبت های بعد از تنگ کردن واژن

در این مقاله به بررسی عمل تنگ کردن واژن و مراقبت های بعد از تنگ کردن واژن می پردازیم.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم

عمل تنگ کردن واژن به چه منظور انجام میگیرد؟

روش های جراحی تنگ کردن واژن چیست؟

میزان رضایت افراد بعد از انجام عمل تنگ کردن واژن چقدر است؟

مراقبت های بعد از تنگ کردن واژن چیست؟

 

عمل تنگ کردن واژن

شل شدن و افتادگی در ناحیه واژن یکی از مشکلات جدی در مسائل جنسی است و مشکلاتی را نه تنها برای زنان، بلکه بین زوجین به وجود می آورد. همانطور که تنگی و افتادگی واژن می تواند بسته به ویژگی های ژنتیکی بدن فرد باشد، ولی از بین بردن عضله و افزایش وزن، شل شدن پوست، مخاط و بافت نرم در ناحیه واژن،  رابطه جنسی بیش از حد ، تعداد کورتاژ بالاو پس از زایمان طبیعی به عنوان نتایج از آسیب هایی است که ممکن است باعث شل شدن واژن در افراد شود.

هدف از جراحی تنگ کردن واژن یا جراحی زیبایی جنسی واژن، ارائه یک فرآیند پیکربندی با هدف افزایش لذت جنسی در منطقه داخلی و اصلاح ظاهر زیبایی در ناحیه بیرونی ناشی از شل شدن (واژن) بسته به سن یا زایمان است. در صورت تمایل بیمار، استفاده از روش تنگ کردن واژن با عمل های غیر جراحی نیز امکان پذیر است.

جراحی تنگ کردن واژن می تواند از زمانی که خونریزی قاعدگی تمام می شود، و یا زمانی که 10 روز تا شروع دوره وجود دارد انجام شود. اگر بیمار داروهای آسپرین و قرص های ویتامین مصرف میکند، باید از 1 هفته قبل مصرف آن را قطع کند.

عمل تنگ کردن واژن
عمل تنگ کردن واژن

روش های جراحی تنگ کردن واژن

جراحی می تواند تحت بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام شود. اگر روش بی حسی موضعی ترجیح داده شود، بیمار می تواند بلافاصله پس از جراحی به خانه برود.

روش اول:

در عمل جراحی تنگ کردن واژن، کانال واژن از جلو به عقب  کشیده و سفت می شود، مقدار کافی از مخاط خفیف و بافت عضلانی حذف می شود و ساختار عضلانی، که از بین رفته و آناتومی که از یک دیگر جدا شده اند،را با انجام عمل حالت الاستیسیته خود را بدست می آورد و دوباره کشش داده می شوند.

در اصل، مهمترین مسئله در زیبایی شناسی واژن این است که، نه تنها حجم داخلی را کاهش می دهند، در عین حال ساختار عضلانی را به درستی از هم جدا می کنند. همچنین باعث از بین بردن ساختارهایی به نام روگا می شوند که باعث فراهم آوردن احساس لذت بیشتر و اصطکاک در ناحیه درون واژن در زنان تحت جراحی تنگ کردن واژن می شود.

با عمل جراحی سفتی واژن، قسمت های پاک شده از روگا نیز برداشته می شود و بنابراین مراحل جوان شدن روگا در همان زمان انجام شده است.

 

روش دوم:

با لیزر نوری به بافت فوتونی در بافت همبند را فعال می کنند، باعث تحریک و بازسازی کلاژن و تولید کلاژن جدید در داخل بافت موکوز واژن و فاسیای اندوپلوویک می شود. با اثر حرارتی، الیاف الاستین مسئول کلاژن و کشش تغییر شکل و ترمیم میابند و تشکیل کلاژن جدید منجر به تنگ تر شدن کانال واژینال  می شود.

علاوه بر این، گردش خون در این منطقه افزایش می یابد و رطوبت طبیعی واژینال را افزایش میدهد.افزایش تولید کلاژن حتی پس از اتمام روند نیز افزایش می یابد. به عبارت دیگر، پس از آنکه سفت شدن واژن توسط لیزر برای مدت مشخصی انجام شود، افزایش تولید کلاژن به خودی خود ادامه می یابد.

سفت کردن واژن با لیزر یک عمل جراحی نیست که نیاز به آماده سازی مخصوص قبل یا بعد داشته باشد. تصمیم به انجام این روش می تواند به راحتی توسط معاینه قبلی انجام شود.

به طور خاص، باید دید که هیچ شرایط خاصی مانند عفونت در بدن فرد وجود ندارد.کرم تسکین درد باید حدود 20 دقیقه قبل از عمل استفاده شود.در طی این روش، اسپکولوم بسیار کوچک و نازک به داخل واژن وارد می شود تا در طول آزمایش معمول استفاده شود. این فرایند با لیزر از طریق این اسپولوم کامل می شود.

این روش معمولا حدود 15 تا 20 دقیقه طول می کشد و باعث درد و ناراحتی جدی برای بیمار نمی شود.برای یک نتیجه موثر، دو جلسه دیگر 4 یا 6 هفته پس از اولین جلسه انجام می شود.

روش دوم:
روش دوم:

میزان رضایت افراد بعد از انجام عمل تنگ کردن واژن

در مطالعات بالینی که بر روی روش تنگ کردن واژن انجام و فشارهای کانال واژنی قبل و بعد از آن اندازه گیری می شود، انقباض و سفت شدن واژن در سطح خوبی نشان داده شده است.علاوه بر این، مطالعات در مورد رضایتمندی بیمار، افزایش معنی داری در سطح رضایت جنسی و کیفیت زندگی نشان داده شده است.

95٪ از بیماران میزان تنگ شدن کانال واژینال پس از تزریق را در حد متوسط ​​یا بالا گزارش می دهند. در مطالعه ای که در زنان 33-56 ساله ای که دارای زایمان طبیعی بودند، 70 درصد از بیماران و 76.6 درصد از همسرانشان دو ماه پس از عمل بهبود قابل توجهی در سستی دیواره واژن داشتند و گزارش دادند که زندگی جنسی آنها بسیار رضایت بخش بوده است.

افزایش کششی در آزمایشات هیستوپاتولوژیک انجام شده بر روی نمونه های بافتی که بیوپسی قبل و بعد از عمل انجام شده بود، ثبت شده است.

میزان رضایت افراد بعد از انجام عمل تنگ کردن واژن
میزان رضایت افراد بعد از انجام عمل تنگ کردن واژن

مراقبت های بعد از تنگ کردن واژن

1)پس از سفت شدن واژن، درد زیادی وجود ندارد. در اغلب موارد درد ممکن است با نشستن احساس شود. یک تامپون در داخل واژن به مدت 1 روز باقی می ماند و روز بعد برداشته می شود.

2)نشت جزئی خون ممکن است از داخل به مدت 3-4 روز باشد. لازم نیست نگران باشید و کار خاصی برای آن انجام دهید.

3)بیمار می تواند به زندگی طبیعی خود در عرض 1-2 روز بازگردد و در طی یک هفته بهبودی در بافت ها به پایان می رسد.

4)از آنجا که بخیه های جذب شده در جراحی استفاده می شود، مشکل برداشتن نخ وجود ندارد.

5)رابطه جنسی می تواند پس از 4-6 هفته شروع شود.

6)فقط به مدت 1 هفته از رفتن به استخر و وان حمام باید خودداری شود.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال ۱۳۶۱به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران و فارغ التحصیل 1368

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق ازسال۱۳۷۴در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سابقه کار در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ از سال۱۳۸۶

سابقه کار در زمینه زیبایی های زنان با دستگاه مونالیزاتاچ از سال۱۳۹۴

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس : 161 930 22 021

۰۹۱۲۷۳۷۹۸۹۳

اینستاگرام:dr_zarganj

ایمیل :info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید