میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

متخصص پوست و مو در فرمانیه
متخصص پوست و مو در فرمانیه

لیست موضوعات

متخصص پوست و مو در فرمانیه

ما در این مقاله تصمیم داریم شما را با ویژگی های بهترین متخصص پوست و مو در فرمانیه آشنا کنیم. اگر می خواید یک پزشک متخصص پوست و مو با ویژگی های خوب و نکات کلیدی را بشناسید با ما همراه باشید.

متخصص پوست و مو در فرمانیه
متخصص پوست و مو در فرمانیه

اگر به دنبال متخصص پوست و مو هستید پیشنهاد می کنیم به کلینیک تخصصی دکتر زرگنج مراجعه کنید و یا با شماره تلفن کلینیک که در انتهای همین مطلب درج شده است تماس بگیرید.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

  1. معرفی متخصص پوست و مو
  2. متخصص پوست و مو باید دارای چه مدارکی باشد
  3. مهارت هایی که یک متخصص پوست و مو باید داشته باشد
  4. چگونگی پیدا کردن یک متخصص پوست و مو
  5. اعتماد و انتخاب بهترین متخصص پوست و مو
  6. بهترین متخصص پوست و مو چه ویژگی ‌هایی دارد
  7. عوامل متعددی که در رابطه با بیماری های پوستی مورد توجه قرار میگیرند
  8. وظایف یک متخصص پوست و مو
  9. ویژگی‌های یک کلینیک پوست و موی خوب
  10. از متخصص پوست و مو سوال بپرسید
  11. سوالاتی که یک بیمار می‌تواند جواب آن ‌ها را از متخصص پوست و مو بگیرد

 

معرفی متخصص پوست و مو

یکی از تخصص ‌های مهم علم پزشکی که در زیر شاخه‌ های اصلی این علم وجود دارد، مبحث تخصص پوست و مو است. پوست و موی هر انسانی (فرقی نمی‌کند که زن  و یا مرد باشد) برای خودش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

و اگر برای پوست او جزیی ترین مشکلی پیش آید برای او بسیار نگران کننده می باشد و دوست دارد که این بیماری به سرعت از بین برود تا سلامتی پوست او دوباره بازگردد و پوستی شاداب و لطیف داشته باشد.

از این جهت سلامت پوست و موی هر فرد بسیار قابل اهمیت است و تمامی کسانی که در این زمینه تخصص بسیاری دارند، به بیماران خود تاکید می‌کنند که در تمامی شرایط حتماً باید به فکر سلامتی پوست و موی خود باشند. اما همیشه اکثر افراد بعد از آنکه برای پوست و موی آن‌ها مشکلی به وجود آمد در پی درمان برای این عارضه می‌گردند.

این افراد در این صورت باید هزینه‌ های بیشتری را پرداخت کنند و نیز ممکن است سلامت اولیه پوست خود را به دست نیاورند و از این عمل که پیشگیری نکرده‌اند پشیمان شوند.

معرفی متخصص پوست و مو
معرفی متخصص پوست و مو

متخصص پوست و مو کسی است که در مورد درمان انواع بیماری‌های پوستی پوست مو ناخن و نواحی مخاطی مثل چشم بینی دهان تخصص و تبحر لازم را دارد.

پزشکان متخصص پوست و مو توانایی تشخیص و درمان بیش از چند هزار از انواع بیماری ‌های مختلف پوستی مانند :  اگزما، جوش، عفونت ناخن، آکنه، سرطان پوست و غیره دارد.

پزشکان متخصص پوست و مو نیز همچنان برای بهبود و سلامت و شادابی پوست و موی افراد تحت درمان تلاش می‌کنند و تجویز های مختلفی مانند: بوتاکس، رفع آکنه، جای جوش، احیای زیبایی‌های پوست، جراحی صورت و جراحی سرطان پوست نیز برای بیماران خود دارند.

متخصص پوست و مو برای همه بیماران خود از سنین پایین تا بالای صد سال را درمان های مخصوص همان سن را تجویزمی‌کنند. پزشکی که تخصص پوست و مو و زیبایی دارد، باید در زمینه‌های مختلفی تبحر و توانایی های لازم را داشته باشد.

شما در حال مطالعه مقاله متخصص پوست و مو در فرمانیه هستید

متخصص پوست و مو باید دارای چه مدارکی باشد

برای گرفتن تخصص پوست و مو٬ با موفقیت گذراندن دوره های زیر یک فرد پزشک متخصص پوست و مو می شود.

متخصص پوست و مو باید دارای چه مدارکی باشد
متخصص پوست و مو باید دارای چه مدارکی باشد

دوره های پزشکی که پس از گذراندن آن، فرد، پزشک (MD) یا پزشک استخوان درمانی (DO) می‌کند.

  • تحصیلات دانشگاهی برای دریافت مدرک لیسانس
  • یک سال به عنوان کارورز فعالیت کردن
  • سه سال به عنوان دستیاری(Residency) در رشته پوست شناسی فعالیت داشتن

بعد از آن که مدرک  تخصص پوست و مو را دریافت کردند، بعضی از آنها تحصیلات خود را بیشتر  می کنند. این دوره آموزشی که پزشکان بعد از گرفتن تخصص اقدام به تحصیل درآن می کنند، فلوشیب نام دارد. این دوره در جراحی زیبایی ، آموزش پیشرفته جراحی است.

دوره فلوشیب در جراحی پوست و زیبایی حدودا یک سال زمان می برد. در دوره فلوشیب متخصص پوست و مو توانای های پیشرفته‌ای را در حوزه مطالب زیر به دست می‌آورد:

  • لیپوساکشن چربی ‌ها (حذف مقدار کمی چربی های بیمار)
  • لایه‌برداری ‌های شیمیایی پوست
  • تزریق پرکننده ‌ها و توکسین بوتولینوم
  • جراحی موهس: روشی منحصر به فردی برای درمان بیماری سرطان پوست می باشد.
  • جراحی ترمیمی: روشی مهم برای درمان زخم ‌های ایجاد شده در اثر عمل جراحی سرطان پوست.
  • اسکلروتراپی (درمان رگه ها)
  • پیوند موی طبیعی (برای طبیعی جلوه دادن)
  • جراحی با لیزرهای پیشرفته

 

مهارت هایی که یک متخصص پوست و مو باید داشته باشد

برای مراجعه به یک پزشک باید تحقیقات لازم را به عمل آورده و اطلاعات دقیقی در رابطه با آن متخصص پوست و مو داشته باشید، که آیا آن پزشک تخصص کافی را برای برطرف نمودن و درمان بیماری شما دارد. چند نکته از مهارت‌ هایی که یک پزشک باید برای درمان بیماری‌های پوست و مو داشته باشد عبارتند از :

قدرت بالای تشخیص بیماری‌های پوست و مو

داشتن مهارت کافی برای نمونه ‌گیری از پوست و موی بیمار و تشخیص انواع بیماری ‌های مختلف پوستی

وی بودند در روند جراحی پوست و مو

مهارت هایی که یک متخصص پوست و مو باید داشته باشد
مهارت هایی که یک متخصص پوست و مو باید داشته باشد

چگونگی پیدا کردن یک متخصص پوست و مو

برای آشنایی با یک متخصص پوست و موی خوب فقط نمی‌توان به مدرک دانشگاهی و پزشکی آن دکتر توجه کرد و همین طور وجود مطب یک متخصص پوست و موی خوب در بالاترین نقطه شهر و یا وجود هزینه های ویزیت زیادتر از بقیه پزشکان دلایل خوب بودن تخصص آن پزشک پوست و مو نمی‌باشد.

این سوال برای شما مراجعه‌ کنندگان به وجود می‌آید که چگونه می‌‌توان یک پزشک متخصص پوست و موی خوب را انتخاب کرد و چه گزینه‌ هایی را باید برای پیدا کردن پزشک متخصص پوست و مو مد نظر داشت.

چگونگی پیدا کردن یک متخصص پوست و مو
چگونگی پیدا کردن یک متخصص پوست و مو

همان ‌طور که همه شما عزیزان می‌دانید بسیاری از متخصصین و کلینیک های زیبایی و مراقبت از پوست و مو از روش ‌های بسیاری برای جذب مراجعه کننده استفاده می‌کنند.

اما شما باید آگاه باشید که فقط متخصصان پوست و مو هستند که تخصص ویژه‌ای در زمینه پیشگیری و درمان بیماری‌های پوستی شما دارند.

همچنین به دلیل آموزش‌ های پی ‌در پی که به متخصصان پوست و مو داده می شود، دارای دانش کامل و پیشرفته ‌ای برای اعمال آن بر روی مراجعه‌ کنندگان خود دارند.

شما باید با انتخاب یک متخصص پوست و موی باتجربه نیاز های پوستی خود را تامین کنید و برای نیازها و مراقبت‌ های پوست خود از آن پزشک مطمئن باشید که پزشک متخصص پوست و موی شما دارای دانش و مهارت‌های کافی برای مربوط به تخصص خود دارد.

یکی از بهترین اعمال برای پیدا کردن یک متخصص خوب پوست و مو این است که شما از بیمار های قبلی آن پزشک سوالات خود را مطرح کنید. شما می توانید درباره روند کار آن پزشک و در مورد این که آن پزشک در تخصص خود مهارت کافی را دارد، یا آن بیمار از مراجعه به آن متخصص پوست و مو نتیجه ی لازم را دریافت کرده است و از نتیجه راضی است یا خیر سوال بپرسید.

شما باید حتماً قبل از این‌که پزشک متخصص پوست و موی خود را انتخاب کنید و به او اعتماد کنید، یک جلسه مشاوره بگذارید و از تجربیات و استفاده ‌های اکثر افراد در مورد دکتر و متخصص پوست و مو سوال کنید.

شما در حال مطالعه مقاله متخصص پوست و مو در فرمانیه هستید

خالی نبودن نوبت

یکی از بهترین دلایلی که می‌توانید بفهمید پزشک متخصص پوست و مویی که به او مراجعه کردید پزشک حاذقی در حیطه فعالیت خود می باشد یا نه این است که منشی آن پزشک به شما بگوید که تا چند هفته آینده وقت خالی برای رزرو وجود ندارد.

خالی نبودن نوبت
خالی نبودن نوبت

از این مسئله ناراحت نشوید این نشانه خوبی برای شماست، که بتوانید تشخیص دهید می‌خواهید از یک پزشک و متخصص پوست و موی حرفه ای وقت بگیرید و به دلیل توانایی های زیاد این پزشک در برطرف نمودن مشکلات بیماران، آن متخصص مراجعه کنندگان بسیار بالای دارد.

پیشنهاد می‌شود از بین چندین پزشک متخصص بررسی‌های لازم را به عمل آورید، بعد از بین آن‌ها بهترین گزینه را انتخاب کنید.

این مسئله بسیار مسئله مهم و حائز اهمیتی است زیرا این پزشکان متخصص با زیبایی صورت و موی شما سروکار دارند و اصلاً شوخی بردار نیست.

پزشکانی که در حوزه پوست و مو تخصص دارن به شیوه یکدیگر اقدام به درمان نمی‌کنند و یافتن پزشکی که بتواند به ‌نحو احسن مشکل شما را درمان کند و کمترین عارضه‌ای برای شما به رقم نیاورد به تحقیق و بررسی بیشتری نیاز دارد.

یکی دیگر روش‌هایی که می‌توانیم به یک متخصص پوست و موی حرفه ای را پیدا کنید جستجوی کلمه متخصص پوست و مو یا بهترین متخصص پوست و مو در موتور جستجوی گوگل می‌باشد

و همچنین شما می‌توانید، نام شهر یا استان خود را نیز اضافه کنید تا موتور جستجوی گوگل بتواند بهتر شما را راهنمایی کند و سریعتر به هدف دلخواه خود برسید.

شما در حال مطالعه مقاله متخصص پوست و مو در فرمانیه هستید

اعتماد و انتخاب بهترین متخصص پوست و مو

شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که با این ‌همه افزایش پزشک ‌های معتبر و بیلبورد ها و تراکت های تبلیغاتی در فضای مجازی و اینترنت و که مشاهده می‌شود، چگونه می‌توان یک پزشک متخصص پوست و موی مورد اطمینان را از بقیه متخصصان  پوست و مو تشخیص داد.

اعتماد و انتخاب بهترین متخصص پوست و مو
اعتماد و انتخاب بهترین متخصص پوست و مو

این سوال پیش می آید که کدام یک از آن‌ ها به راستی تخصص بالایی برای درمان بیماری های پوستی ما  بدون نگرانی دارند. همان طور که قبلاً نیز اشاره شد با جستجو در موتور جستجوی گوگل شما می‌توانید به اطلاعات زیادی در مورد متخصصین پوست و مو در محدوده شهر یا استان خود پی ببرید و به آن‌ها دسترسی لازم را داشته باشید.

شما از خود می پرسید آیا تمامی آن‌ها متخصص هستند؟ چه طوری می‌توانم به آن پزشک اعتماد کنم و پوست و سلامت زیبایی خود را در اختیار آن‌ها قرار بدهم؟ ما به شما توصیه می‌کنیم که برای اعتماد به پزشک متخصص پوست و مو مطالب زیر را مطالعه کنید:

اگر متخصص پوست و مو برای خود سایت و صفحات مجازی فراوانی دارند در ابتدا فعالیت‌های پزشکی متخصص پوست مورد نظر خود را بررسی و تحقیق‌های لازم را به عمل آورید.

  • از نزدیکان خود که به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کرده‌اند پرس ‌و جو کنید و از آن‌ها نیز تحقیق ها لازم را به عمل آورید.
  • به کلینیک پزشک متخصص پوست و موی انتخاب‌ شده و برگزیده مراجعه کنید و با متخصص صحبت و از آن مشاوره بگیرید.
  • در رابطه با نتیجه درمان بیماری‌های پوستی خود مطمئن شوید.
  • داشتن عنوان “دارای بورد تخصصی” در مطب پزشک متخصص
  • بودن کلمه متخصص قبل از عنوان پوست، مو و زیبایی یکی دیگر از روش های اعتماد است.
  • شماره عضویت در سرنسخه و مهر پزشک، آرم انجمن متخصصین پوست و مو نیز الزامی است.
  • عنوان کلمه متخصص و بورد تخصصی در سرنسخه و مهر پزشک مذکور نیزکار آمد است.

همین‌طور شما می‌توانید هنگام مراجعه به مطب یک پزشک متخصص پوست و مو برای دریافت خدمات مورد نیاز خود به موارد بالا توجه کنید.

شما در حال مطالعه مقاله متخصص پوست و مو در فرمانیه هستید

بهترین مخصص پوست و مو چه ویژگی‌هایی دارد

پوست یکی از مهم‌ ترین عضوهای بدن می باشد که خیلی سریع به چشم می آید و در زیبایی ما تاثیر به سزایی دارد. شما باید در هنگام مشکل پوستی سریعاً به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید. انتخاب یک متخصص پوست و موی خوب و قهار برای بیماری ‌های مرتبط با پوست و مو از اهمیت بالایی برخوردار است.

بهترین مخصص پوست و مو چه ویژگی‌هایی دارد
بهترین مخصص پوست و مو چه ویژگی‌هایی دارد

همین موضوع باعث می‌شود که اگر پزشک متخصص پوست و موی شما مهارت و کارایی کافی را در زمینه تخصص خود نداشته باشد نه ‌تنها باعث رفع و بهبود درمان شما نمی‌شود، بلکه ممکن است عوارض بسیاری برای شما به ‌همراه داشته باشد.

یکی از تفاوت‌های بهترین متخصص پوست و مو با یک دکتر پوست و موی معمولی در این است که اگر برای شما مشکلی پیش آمد او بتواند که چگونه این مشکل را برای شما حل کند و شما مطمئن می شوید در ازای مبلغی که پرداخت می‌کنید تاثیر و نتیجه خوبی از روند درمان می‌گیرید.

اما حتماً باید به این نکته توجه کنید که هیچ قانونی  وجود ندارد که مانع شود پزشکان خودشان را با هر تخصصی که دارند، یک متخصص پوست و مو معرفی کنند.

مراکز و کلینیک ‌های کثیری در سرتا سر کشورمان ایران تأسیس شده‌اند که توسط پزشکان اداره می‌شوند. پزشکان نا معتبر فاقد هیچ گونه مدارک پزشکی و تخصص‌های کافی در زمینه پوست و مو هستند اما قصدشان این است که بدون داشتن تخصص در زمینه پوست و مو کسب درآمد کنند.

پس شما باید نکات بسیاری را در حرفه‌ای بودن یک متخصص پوست و مو در نظر بگیرید تا بتوانید نتایج مطلوبی در روند بیماری تان داشته باشید.

در ادامه برای شما عزیزان به موضوع ویژگی‌ های یک متخصص پوست و موی با تجربه می‌پردازیم.

سوابق تحصیلی پزشک متخصص پوست و مو:

هر پزشک می‌تواند بعد از گذراندن دوره تخصصی و گرفتن مدرک پزشکی موردنظر خود به طبابت در مورد تخصص خود بپردازد. اما یک متخصص پوست و مو حرفه‌ای دوره‌های آموزشی بیشتری را نسبت به بقیه پزشکان طی می‌کند و با دادن آزمون‌های بسیار سخت مدرک متخصص پوست و مو خود را دریافت می‌کند.

سوابق تحصیلی پزشک متخصص پوست و مو:
سوابق تحصیلی پزشک متخصص پوست و مو:

شما با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید ببینید که آیا نام این پزشک در بین  پزشکان انجمن متخصصین پوست و موی ایران وجود دارد  یا خیر. شما برای درمان بیماری پوستی خود حتماً باید از روش های مطمئن آگاه باشید و بدانید که پزشک متخصص پوست و مو برگزیده شما جزو لیست انجمن پزشکان ایران باشد.

تخفیف در هزینه ویزیت:

یک متخصص پوست و مو حرفه ای و با مهارت، هرگز برای هزینه‌های ویزیت مطب خود تخفیف‌ها و آفرهایی قائل نمی‌شود، تا به این بهانه بتواند جذب مشتری کند.

اگر شما به هر دلیل فکر کردید که پزشک متخصص پوست و موی مورد نظرتان از این کار برای جلب توجه شما استفاده می کند، مطمئن باشید که آن پزشک حاذقی نیست و علاقه‌ بیشتری به مسائل مالی دارد تا به حل مشکل بیماران و مراجعه‌کنندگان خود.

شما در حال مطالعه مقاله متخصص پوست و مو در فرمانیه هستید

زمان‌بندی جلسات درمانی:

یک متخصص پوست و مو  نیاز دارد بر اساس روند درمان بیمار خود قرار ویزیت را برای او تعیین کند. اما این پزشک ماهر باید زمان کافی برای شرح مسئله مورد نظر بیمار خود و روند درمان و بهبودی او را داشته باشد و تمامی آزمایشات لازم را برای او تجویز کند. در این صورت بیمار می‌تواند جلسات درمانی خود را مدیریت کند.پس یک پزشک متخصص خوب باید برای درمان بیمار خود زمان کافی را ارائه دهد

نمونه گیری لازم برای درمان:

اگر در مطب یک پزشک متخصص پوست و مو لوله‌های آزمایشی مشاهده کردید، بدانید و آگاه باشید که این پزشک متخصص پوست و مو پزشک مطمئن و قابل اعتمادی است. زیرا برای درمان بیمار خود به هر روشی دست نمی‌زند و راهکارهای مختلف را تجزیه و تحلیل می‌کند.

نمونه گیری لازم برای درمان:
نمونه گیری لازم برای درمان:

تجربه داشتن و تسلط کافی :

قابل ذکر است که هر چقدر تجربه کاری یک پزشک متخصص پوست و مو بیشتر باشد، آن پزشک روش‌های درمانی بهینه تری را برای بیمارهای خود به کار می‌گیرد. تجارب بسیار متخصص پوست و مو می‌تواند یک گزینه مهم برای انتخاب آن به وجود بیاید و بیمار را از وجود چنین پزشک متخصص و کارآمدی بی‌نیاز کند.

تشخیص دقیق و درست و انتخاب روش درمانی خوب :

یکی دیگر از نکات و ویژگی‌های مهم یک پزشک متخصص پوست و مو دارا بودن توانایی‌ها و مهارت‌های تشخیص دقیق و درست بیماری است. یک پزشک متخصص پوست و مو باتجربه با تشخیص درست بیماری می‌تواند در کم کردن زمان و هزینه‌های مراجعه کننده خود بسیار تاثیرگذار باشد و با جزئی‌ترین عوارض به درمان مراجعه کننده خود بپردازد.

به همین دلیل یکی دیگر از علت‌هایی که در انتخاب پزشک متخصص پوست و موی خوب باید عنوان کرد، تشخیص صحیح بیماری توسط پزشک می باشد تا بتوانید در کمترین زمان به نتیجه دلخواه در روند بیماری خود برسید.

تشخیص دقیق و درست و انتخاب روش درمانی خوب :
تشخیص دقیق و درست و انتخاب روش درمانی خوب :

استفاده از دستگاه‌های پیشرفته:

یکی دیگر از ویژگی‌هایی یک پزشک متخصص پوست و مو خوب میتواند این باشد که برای درمان و روند بهبود درمانی، بهترین روش‌ها ، امکانات و دستگاه‌های مجهز را استفاده کند. یک متخصص پوست و موی خوب باید با تمام تجهیزات درمانی آشنا باشد و در تخصص خود همیشه به روز باشد و از آن‌ها برای بهبود بیماری‌های مراجعه‌کننده‌های خود استفاده کند.

پیگیری وضعیت بیمار:

یک پزشک متخصص پوست و موی خوب باید برای بیماران خود ارزش‌های فراوانی قایل شود و توانایی مدیریت و پیگیری‌های مکرر از روند درمان بیمار خود را به‌عهده داشته باشد.زیرا بیماری‌های پوستی از مواردی هستند که باید به‌صورت مکرر توسط پزشک مورد بررسی و درمان قرار بگیرند.

یک پزشک متخصص پوست و مو خوب فقط تنها به درمان و تشخیص مشکلات پوستی نمی‌پردازد بلکه او در حوزه‌های دیگری نیز باید مهارت داشته باشد.

  • تشخیص صحیح بیماری با استفاده از نمونه‌گیری و بررسی آن
  • درمان انواع بیماری ‌ها از طریق روش‌های مختلف جراحی
  • درمان و جلوگیری از ایجاد بیماری‌هایی که ممکن است برای پوست ناخن و مو تاثیرگذار باشد
  • در نظر گرفتن جنبه‌های زیبایی و درمان مشکلات پوست و مو با هدف بهبود ظاهری

شما در حال مطالعه مقاله متخصص پوست و مو در فرمانیه هستید

عوامل متعددی که در رابطه با بیماری های پوستی مورد توجه قرار میگیرند:

 

فاکتور جغرافیایی :

عادات ، شغل بیمار، تفریحات ، اعتقادات ، عوامل اجتماعی و سوابق بیماری هایی از قبیل کهیر ، پسوریازیس ، واسکولیت که می توانند در اثر عوامل ویروسی و باکتریال ایجاد و شدید تر شوند.

آگاهی یافتن از نحوه درمان :

درمان های قبلی نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

شروع ضایعات پوست :

لازم است زمان دقیق شروع ضایعه های پوستی و بدتر شدن  آن مورد تجزیه و تحلیل پزشک قرار گیرد.

محل شروع :

محل هایی که شروع اولین ضایعه بیماری در آن رخ داده است کمک به سزایی برای تشخیص و بهبود می کند .

مشخصه ضایعات :

باید از بیمار درخواست کرد تا آن ضایعه پوستی را به دقت شرح دهد .برخی مراجعه کنندگان برجستگی جزیی را بر روی پوست به تاول می نامند. به همین دلیل لازم است که پزشک با پرسش های دقیق از امکان تشخیص بیماری را آسان تر کند.

عوامل محرک:

داشتن آگاهی از عوامل موثر در بروز و تغییرات ضایعه از اهمیت زیادی برای پزشک برخوردار است برای نمونه: بررسی اثرات گرما ، سرما و نور آفتاب بر آن بیماری .

نشانه ها :

ایجاد خارش و دانستن زمان پیشرفت بیماری ، از جمله نکات مهم در تشخیص بیماری است.

درمان موضعی :

اکثرا در همه جای جهان، درمان های خودسرانه وجود دارد و ممکن است در هنگام مراجعه به متخصص پوست و مو ضایعه از حالت اولیه خارج شده باشد. به همین دلیل در مورد مصرف دارو ها نیز باید از بیمار سوال پرسید.

 

وظایف یک متخصص پوست و مو

تزریق ژل :

از تزریق ژل برای بزرگ کردن لب ها ، لیفت گونه و صورت استفاده می شود. همچنین با پر کردن ژل در گودی زیر چشم به زیبا شدن شما کمک می کند.

تزریق بوتاکس :

متخصص پوست و مو برای کاهش چین و چروک و درمان بیماری هایی مثل عرق کردن بیش از حد از روش تزریق بوتاکس استفاده می کند.

تزریق چربی:

یک روش پیشرفته به نام تزریق چربی وجود دارد که چربی را از خود بدن بیمار گرفته و برای افزایش حجم صورت یا بدن مراجعه کننده استفاده می کنند.

میکرودرم:

در این روش پوست در معرض تماس با یک ماده معدنی بی خطر اکسید آلومینیوم قرار میگیرد که این پودر با دارا بودن کریستال های ریز باعث سابیده شدن پوست می شود و بافت های مرده را از بین برده و پوست ترمیم می شود و موجب زیبایی پوست می گردد.

میکرونیدلینگ:

در این روش هر سوزن با ورود به پوست بیمار یک میکرو زخم روی پوست ایجاد می کند و بعد از آن پوست برای ترمیم و پر کردن این محدوده کلاژن والاستین به وجود می آورد.

خال برداری با دستگاه:

اکثر خال ها معمولا بر روی صورت، پوست دست و پا به وجود می آیند. در بیشتر موارد خال ها بدون مشکل هستند اما خال هایی سرطانی نیز وجود دارند که باید با عمل خال برداری انجام شوند.

درمان جای جوش:

برای بهبود جای جوش از لایه برداری های عمیق و قدرتمند، میکرونیدلینگ و … در موارد سطحی اعمال می شود و هر کدام با توجه به نیاز بیمار انجام شود.

کرایو تراپی:

روشی است برای درمان ضایعات پوست که سرپایی در مطب انجام می گیرد . در این روش با سرد کردن ناگهانی سلول های مورد نظر از هم گسسته می شوند.

لیزر موهای زائد:

خلاص شدن از شر موهای زائد همیشه مشکل بسیاری از افراد بوده است. در دنیای امروز با بررسی انواع پوست و شرایط پوستی مراجعه کننده، بعد از بررسی های هورمونی با استفاده از لیزر به سوزاندن ریشه مو می پردازند

که این روش درد کمی دارد و سوختگی در آن خیلی کم دیده می شود و در نتیجه به سزایی دارد که در طی چندین جلسه مداوم و برای قسمتی یا تمام بدن انجام می شود که بیمار پس از پشت سر گذاشتن دوره از دست موهای زائد راحت می شود.

ویژگی‌های یک کلینیک پوست و موی خوب

شما بهتر است همیشه به جای پزشکان عمومی از پزشکان متخصص استفاده کنید. این پزشکان با تمام راه حل های موجود برای درمان بیماری به خوبی آشنایی دارند.، پزشکان متخصص عوارض و تجویز احتمالی دارو را به بیمار گوشزد می کنند و با مهارت کافی می‌توانند اعتماد مراجعه کننده را به خود جلب کنند.

ویژگی‌های یک کلینیک پوست و موی خوب
ویژگی‌های یک کلینیک پوست و موی خوب

خیلی بهتر است حداقل یک پزشک متخصص پوست و مو با مدارک معتبر در آنجا حضور داشته باشد تا در صورت ایجاد عوارض و مشکلات جزیی و بتواند راه حلی برای درمان بیمار پیدا کند.

لازم است آن کلینیک مهارت کافی در مورد انجام عمل‌های زیبایی و پرونده درخشانی برای ارائه به مراجعه کنندگان  داشته باشد.

یک کلینیک خوب باید حداقل یک مشاور رایگان داشته باشد که مراجعه کنندگان را برای انجام امور مناسب راهنمایی کند و نتیجه را برای آنها کاملا شرح دهد.

یک کلینیک تخصصی و حرفه ای باید به تجهیزات و دستگاه‌ها مدرن و روز دنیا مجهز باشد.

قیمت‌های عرف داشته باشد و با توجه به خدماتی و کاراهایی که ارائه می‌دهد و تجهیزات و دستگاه‌هایی که دارد قیمت‌های حدودی خود را مشخص کند.

تمامی پرسنل از خدمات کلینیک اطلاع داشته باشند و نسبت به آنها آشنایی اندکی داشته باشند.

خدمات کلینیک حتما باید بر اساس به قوانین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه شود.

پزشک باید این توانایی کلامی را داشته باشد که اگر فرد انتظارات غیر واقع بینانه دارد، او را از انجام عمل منصرف کند.

کارمندان کلینیک چه حضوری و چه تلفنی همیشه باید در دسترس باشند و مشتری مداری را سرلوحه خود قرار دهند و همواره با صبر و حوصله پاسخگوی مراجعه کنندگان باشند.

درست است که افراد مراجعه کننده به این کلینیک‌ها بیمار از نظر پزشکی محسوب نمی‌شوند، اما بیشتر آنها به دلیل نارضایتی که داشته‌اند دست به این عمل‌ها می‌زنند و باید در رفتار با آنها احتیاط لازم را داشت.

مهم است که کارکنان پیگیر رضایت بیماران باشند. اگر بیمار از روند درمان خود احساس نا رضایتی داشته باشد، به اعتراض او در صورت منطقی بودن رسیدگی شود.

از متخصص پوست و مو سوال بپرسید

در آخر باید گفت که شما باید از پزشک متخصص خود اطلاعاتی دریافت کنید. پر کاربرد ترین اطلاعی که می‌توانید از پزشک خود دریافت کنید، این است که چه روش درمانی متناسب با پوست من می باشد ؟

به طور معمول شما باید متخصص پوستی را انتخاب کنید، که بتواند جوابگوی سوالات شما باشد و برای شما انرژی و وقت صرف کند. به همین دلیل قبل از شروع کردن درمان خود از پزشک معالج خود سوالاتی که در ذهن دارید را بپرسید. به‌ این ‌ترتیب با خیال آسوده ‌تری می‌توانید تحت درمان قرار بگیرید.

سوالاتی که یک بیمار می‌تواند جواب آن‌ها را از متخصص پوست و مو بگیرد

ممکن است شما سوالاتی داشته باشید که جواب‌ های آن‌ ها را ندانید و دوست دارید با دکتر متخصص پوست و مو خود مشورت کنید و از او جواب سوالات خود را بگیرید. در ادامه برای شما برخی از این سوالات را آورده‌ایم تا بتوانید با ذهنیت بازتری به دکتر پوست و موی خود مراجعه کنید.

  • لایه ‌برداری پوست معمولاً در چه بازه زمانی انجام می‌شود ؟
  • کدام غذا ها برای سلامت پوست و مو مفید نیست ؟
  • کدام ماسک ‌ها می‌تواند برای پوست من مؤثر باشد ؟
  • علت جوش های مکرر پوست من چیست ؟
  • یک مرطوب کننده خوب چه ویژگی‌ هایی می‌تواند داشته باشد ؟
  • از کدام ضد آفتاب ها برای پوست خود استفاده کنیم ؟
  • چگونه می‌توانم آثار زخمی که روی پوستم ایجاد شده را برطرف کنم ؟

سعی کردیم برای شما سوالاتی که بسیار متداول است و ممکن است از پزشک خود داشته باشید را برایتان مطرح کنیم. امیدواریم مطالبی که برای شما شرح دادیم در انتخاب یک پزشک متخصص پوست و موی خوب شما را راهنمایی کرده باشد.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید