میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

متخصص زنان خوش اخلاق
متخصص زنان خوش اخلاق

لیست موضوعات

متخصص زنان خوش اخلاق

در این مقاله می خواهیم به بررسی موضوع متخصص زنان خوش اخلاق بپردازیم.

همان طور که می دانیم خوش اخلاق بودن از بهترین ویژگی هایی است که انسان را محبوب می سازد. پیشنهاد ما کلینیک تخصصی دکتر زرگنج فرد می باشد.

در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

اخلاق چیست؟

نظریه ی فلسفه دانان و اسلام در مورد اخلاق؟

بزرگترین و مهم ترین مرحله ی خودسازی انسان ها چیست؟

نقش اخلاق در جامعه؟

فواید خوش اخلاق بودن چیست؟

راه کار های داشتن اخلاق خوب؟

متخصص زنان خوش اخلاق
متخصص زنان خوش اخلاق

اخلاق چیست؟

اخلاق ریشه در علم انسانی داشته و به دنبال ارزش ها و بیانگرخوبی ها است. کلمه ی اخلاق از جمع مکسر خلق و خو می باشد که تمامی رفتار های آدمی را در بر می گیرد.

اخلاق مختص به رفتار های خوب نبوده و رفتار های بد انسان هم از اخلاق آن ها نشآت خواهد گرفت.

اخلاق چیست؟
اخلاق چیست؟

نظریه ی فلسفه دانان و اسلام در مورد اخلاق؟

فلسفه دانان و گذشته گان و بزرگان اسلام همگی بر این باور ند که اخلاق صورت درون آدم ها است که به شکل درونی و باطنی آدمی را کنترل می کند. این دانشمندان و بزرگان فلسفه تعریف معادلی برای اخلاق دارند کا بی ربط با نفس انسان نیست.

اسلام هم که به وجود نفس معتقد است با نظریه های بزرگان فلسفه موافق بوده و همگی با هم توافق نظر دارند.

اما در حالت کلی اخلاق را به معنایی تعریف کرده اند که عامل هر رفتار خوب یا بد انسان است برای همین به اخلاق لقب صفت انسانی داده و علت هر کار خودب یا بد را اخلاق دانستند.

لازم به ذکر دست که تعریف علمای اسلام و بزرگان فلسفه از اخلاق به یک تعریف ختم نشده و تعریف های بسیاری دارند اما مشهور ترین و درست ترین این تعریف ها همان صفت انسانی بود اخلاق است.

نکته ی قابل ذکر این است که اخلاق همان عامل انجا کار های خوب یا بد آدمی، به راحتی و سهولت از سوی انسان صادر می شود.

بزرگ ترین و مهم ترین مرحله ی خودسازی انسان ها چیست؟

باید بگوییم اعتقادی که تمام ادیان و بزرگ های فلسفه دارند این است که خوش خلق بودن با مردم و برخورد مناسب با دیگران، مهم ترین و اساسی ترین عرصه ی است که انسان خود سازی کرده و خود را پرورش خواهد داد.

توانایی خوش برخورد کردن با کسایی که اطراف ما هستند، از خانواده و دوست و آشنا گرفته تا تمامی افرادی که با ما کوچک ترین برخوردی در خیابان دارند، از سخت ترین کارا بوده و هر کسی بتواند در هر شرایطی با تمام افراد خوش برخورد و خوش اخلاق باشد واقعا به کمال انسانی دست یافته است.

علاوه بر این ها همان طور که همه می دانیم خوش اخلاق بودن و دارای اخلاق خوب بودن از ویژگی هایی است که منش و شخصیت ما را تکمیل کرده و به رشد و تعالی ما کمک فراوانی خواهد کرد.

حتی در جامعه هم برای داشتن روابط خوب اجتماعی باید دارای اخلاق خوب و خوش برخورد باشیم. به جرئت می توان گفت از اساسی ترین دلایل داشتن تعامل اجتماعی اخلاق خوب و خوش اخلاقی است.

نقش اخلاق در جامعه؟

شاید برای شما پیش آمده باشد که دیده باشید فردی به دیگران کمک می کند، یا حتی رئیسی رفتار خیلی خوبی با افرادی که برای او کار می کنند دارد، و از همه مهم تر شنیده باشید فلان دکتر خیلی خوب است، تمامی این ها نشانه ی اخلاق خوب است.

این که کسی با کارکنان خود خوش برخورد باشد روند کاریشرکت خود را بهبود می بخشد. دکتری که با بیمار خود با اخلاق خوب رفتار می کند، زمان بهبودی آن مریض را نزدیک می سازد.

شاید باورش سخت باشد اما تاثیرات اخلاق بر روی تمام جامعه خواهد بود. اینکه فردی با خوش اخلاقی با افراد برخوردکردند یا با عصبانیت بخواهد روز خود و دیگران را خراب کند تصمیمی است که هم برای خود فرد بسیار مهم است وهم زندگی دیگران به او بستگی دارد. خوب یا بد بودن زندگی تاثیر خیلی زیادی از اخلاق ما خواهد گرفت.

یکی دیگر از آثار خوش اخلاق بودن فواید معنی آن است. در دین اسلام بسیار شاهد این هستیم که خداوند به پیامبر خود فرموده اند با اخلاق خوب و خوش رو با افراد سخن بگو.

فواید معنی خوش اخلاق بودن تاثیرکاملا مستقیم روی زندگی ما دارد. البته بهتر است بگویم هر اخلاقی که داشته باشیم، چه خوش اخلاق و چه بد اخلاق که باشیم تاثیرش را در زندگی خود احساس خواهیم کرد.

نقش اخلاق در جامعه؟
نقش اخلاق در جامعه؟

فواید خوش اخلاق بودن چیست؟

این که با دیگران خوش بر خوردباشیم کمک بسیارق در رشد و پرورش شخصیت واقعی ما می کند. و همچنین خوش اخلاق بودن انسان به او کمک می کند رابطه های عاطفی زیادی داشته باشد. اینکه رابطه ی اجتماعی بسیار خوبیخواهی داشت از دیگر فواید خوش اخلاقی خواهد بود.

حدیث در مورد خوش اخلاقی

از دیگر فواید مهم خوش اخلاقی می توان به این اشاره کرد که، بسیار روایت و حدیث وجود دارد که از ثواب و فواید خوش اخلاقی گفته اند و تمامی مردم را به خوش برخورد بودن تشویق کرده است. به طور مثال به حدیثی از پیامبر (ص) اشاره می کنیم که می فرمایند: خوش اخلاقی و خوش برخوردی گناهان را ذوب می کند. این حدیث سعی دارد بگوید کسی که خوش اخلاق است دارای شخصیت پاک و مبرا از گناهان است.

اگر در جامعه هم دقت کنید واقعا کسانی که دارای اخلاق نیک و خوش برخورد هستند انقد شخصیت تکامل یافته ای دارند که به کسی بدی نکرده و گناهی برای خود نخواندنوشت.

حدیثی از امام علی موجود است که می فرمایند: هیچ زندگی گواراتر و بهتر اززندگی آمیخته با اخلاق نیکو نیست.

مثال

دقیقا هم همین طور است، شما پزشک متخصصی را در نظر بگیرد به عنوان مثال پزشک متخصص زنان، این پزشک با برخورد خوب و اخلاق نیک خود به مادرانی آموزش خوش اخلاقی می دهند که تربیت فرزندان این جامعه در دست همان زنان دست.

شاید در ابتدا مشخص نباشد که اخلاق خوب یک دکتر متخصص زنان چه تاثیری در جامعه خواهد داشت، اما وقتی دقیق به آن نگاه کنیم می بینیم اخلاق خوب ی دکتر در زندگی تمامی افراد جامعه تاثیر خواهد داشت. و از همه مهم تر این اخلاق خوب در زندگی همان دکتر خوش اخلاق هم تاثیربییار زیادی دارد.

شاید برای شما پیش آمده باشد که برای رفتن پیش دکتریکسی را به شما معرفی می کنند که دکترخوبی است و هنگامی که علت خوب بودن دکتر را جویا شوید اول از همه این را می گویند که با مریض خود خوب برخورد می کند.

پس اگر خوش اخلاق باشیم تعامل اجتماعی خوبی خواهیم داشت. اجتماعی جایی است که همه ی افراد در آن حضور داشته و از همان جامعه تاثیر می گیرند، چقد خوب است که ما در جامعه به اخلاق خوب معروف باشیم و با داشتن همین اخلاق خوب خود نقش مثبتی در جامعه ی خود ایفا کنیم.

راه کار های داشتن اخلاق خوب؟

در این مطلب به فواید و تاثیرات اخلاق خوب و نیک پرداختیم و گفتیم که خوش اخلاق بودن اول برای خود ما بسیار مفید است و دوم جامعه را به جایی بهتر برای زندگی تبدیل خواهد کرد.

اما الان می خواهیم چند راه کار پیشنهاد بدهیم که اخلاق خوبی داشته باشیم.

راه کار های داشتن اخلاق خوب؟
راه کار های داشتن اخلاق خوب؟

رعایت ادب

مورد اول که مهم ترین مورد هم می باشد این است که ادب را رعایت کنیم. به آدم هایی با ادب می گویند که برایشان فرقی ندارد با چه کسی صحبت می کنند در هر حال با کمال احترام صحبت خواهند گفت. این که برای ما فرقی نداشته باشد با کسی که صحبت می کنیم مهندس و دکتر است یا نه، ما باید در هر حال ادب و احترام آدم روبه روی خود را نگهداریم.

چیزی که در بین تمام فراد خوش اخلاق رایج است همین با ادب بودن است.

از دیگر عواملی که بسیار تاثیر مثبت در خوش اخلاق بودن ما دارد این است که مهربانی کنیم. حتی با کوچک ترین حرکات و رفتار ها مهربانی کنیم و مهربان بودن را رواج دهیم.

شما هیچ آدم خوش اخلاقی را در اطراف خود نمی بینید که مهربانی نکند.

این که دکتری با مریض خود مهربانی کند در روند سلامت آن مریض خیلی تاثیرمثبتی دارد. همان طور که در سطر های بالا تر هم اشاره کردم اگر دکتر زنان با مریض های خود با مهربانی رفتار کند این مهربانی در تمام جامعه تاثیرمثبت خود را خواهد گذاشت.

رعایت ادب
رعایت ادب

لبخند بزنید

راه کار سوم برای خوش اخلاق بودن این است که لبخند بزنید. به همین راحتی با لبخندی هر چند کوچک هم به خود کمک کنید و هم به سلامت جامعه.

لبخند زدن و خنده رو بودن نه تنها برای سلامت خود ما مفید است بلکه سلامت جامعه هم در برخواهد داشت. این که ما در محل کار خود و هرجای دیگری با لبخند با مردم صحبت کنیم و ارتباط بر قرار کنیم بسیار مفید و تاثیرگذار بر داشتن زندگی بهتر است هم برای خودمان و هم برای دیگران.

در نهایت می توان تمامی مطالب بالا به این شکل بیان کرد که خوش اخلاق بودن هم برای خود فرد مفید است و هم برای جامعه و تمامی افراد.

با خوش اخلاق بودن خودمان جامعه ای بهتر برای رشد فرزندان خود بسازیم.

از این که مطلب متخصص زنان خوش اخلاق را مطالعه کردید بسیار ممنون هستم و امیدوارم برای شما مفید و کاربردی باشد.

لبخند بزنید
لبخند بزنید

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران و فارغ التحصیل 1368

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سابقه کار در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ از سال 86

سابقه درخشان در زمینه زیبایی های زنان از سال 94

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس : 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام:dr_zarganj

ایمیل :info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید