میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

ماندگاری تزریق ژل خط اخم
ماندگاری تزریق ژل خط اخم

لیست موضوعات

ماندگاری تزریق ژل خط اخم

با موضوع ماندگاری تزریق ژل خط اخم در خدمت شما هستیم.

اکثر مردم مایلند در طی دوران زندگی از پوستی با طراوت که علاوه بر جذابیت بیشتر صورت بیانگر کمتر نشان دادن سن آنهاست برخوردار باشند. اغلب بانوان و آقایان با بالا رفتن سن با پیری پوست که شامل موارد متعددی نظیر بروز چین و چروک و یا دیگر اختلالات مانند ایجاد خط در بخش های متعدد صورت همچون خط اخم است همراه می شوند.

برای کسب اطلاعات لازم در مورد ماندگاری تزریق ژل اخم ابرو، هزینه بوتاکس اخم ابرو  و هزینه تزریق چربی خط اخم می توانید به زر کلینیک مراجعه کنید و یا با شماره تلفن این کلینیک تماس بگیرید.

02128111615

به عبارتی باید گفت با افزایش سن و یا ورود به دهه چهارم زندگی، ممکن است شخص بنا به دلایل مختلف و یا بروز بیماریها با پیری پوست و یا رویداد اختلالات پوستی روبرو شوند. یکی از این مشکلات که بتدریج پس از چند سال از زندگی در مردان و یا بانوان مشاهده میشود، خط اخم در صورت است.

ماندگاری تزریق ژل خط اخم
ماندگاری تزریق ژل خط اخم

در واقع میان دو ابروی اشخاص خطوط عمودی ایجاد میشود که میتواند اثرات منفی بر روی زیبایی چهره به دنبال داشته باشد که Frowning line می گویند. با ما همراه باشید تا در مورد شیوه های درمانی و ماندگاری تزریق ژل خط اخم توضیحات لازم را در اختیار شما زیباجویان عزیز قرار دهیم.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

علل بروز خط اخم در صورت چیست؟

تزریق ژل خط اخم چیست؟

شیوه تزریق ژل در ناحیه درمان به چه صورت انجام میشود؟

چه افرادی کاندیدای تزریق ژل خط اخم هستند؟

ماندگاری تزریق ژل خط اخم چقدر است؟

مزایای فیلرهای تزریقی در ناحیه خط اخم را نام ببرید؟

مراقبت های پس از تزریق ژل خط اخم را توضیح دهید؟

 

خط اخم و علل آن

پیش از توضیح درباره ماندگاری تزریق ژل خط اخم لازم است در مورد خط اخم توضیحاتی را بیان کنیم. اگر دقت کرده باشید با افزایش سن میان ابروهای شما خطوط عمودی ایجاد میشود که به آن خط اخم می گویند. بطور معمول ممکن است برخی افراد Frowning line را با خط های که در قسمت پیشانی یا بخش فوقانی ابروها ایجاد میشود، اشتباه بگیرند.

بهتر است بدانید خط های ایجاد شده در قسمت پیشانی را خطوط و یا چروک پیشانی می گویند. در کل، خطوط میان ابروها را خط اخم می گویند که احتمال بروز آن در هر رده سنی وجود دارد.

ممکن است بعضی از اشخاص بروز خطوط فوق را در دوران بیست سالگی احساس کنند که می تواند برای اغلب افراد به خصوص بانوان تکان دهنده باشد زیرا براین باورند که بروز چنین مشکلات پوستی بیشتر در رده های سنی بالا ایجاد میشود.

خط اخم و علل آن
خط اخم و علل آن

جهت پیشگیری و معالجه این مشکل میان ابروها اقدامات موثر و بسیاری من جمله تزریق ژل را می توانید انجام دهید که توضیحات بیشتر را در ادامه بیان خواهیم کرد.

اما در مورد علل آن بایستی متذکر شویم که:

یکی از اصلی ترین علل این خطوط میان ابروها میتواند صدمات برآمده از تابش مستقیم نور خورشید باشد

یکی از اصلی ترین علل این خطوط میان ابروها میتواند صدمات برآمده از تابش مستقیم نور خورشید باشد. پس از صدمه رسیدن به پوست، ماهیچه های صورت که تعامل بسیاری با پوست شما دارند، به تدریج خود را با شرایط جدید تطبیق داده و بدین گونه به شکل دائمی میان ابروها خط اخم نمایان میشود.

اشعه خورشید سبب حذف پروتئین های Collagen و elastin پوست میشود و در نهایت شما شاهد نازک تر شدن پوست خواهید شد. بنابراین بروز چنین مشکلی مانع از محکم و یا صاف شدن پوست میشود.

مورد دیگر در بروز خط اخم را میتوان به پروسه طبیعی افزایش سن و پیر شدن پوست اشاره کرد. با افزایش سن، Dermis ( غشاء میانی پوست) به مرور نازک و روند تکثیر سلولی در آن تقلیل می یابد و از سوی دیگر بافت های موجود در بخش تحتانی پوست و elastin دچار شل شدگی میشوند و در نهایت پوست با عدم قابلیت ارتجاعی همراه خواهد شد.

درضمن افزایش سن سبب می گردد تا پوست شما نسبت به گذشته کمتر مرطوب باشد. گفتنی است مصرف سیگار هم می تواند روند پیری پوست را تسریع و منجر به ایجاد چروک های پوستی شود.

پیشنهاد می کنیم از پست خرید ژل فیلر 10 سی سی دیدن کنید.

حال سوالی که ممکن است مطرح شود این است که چگونه از ایجاد خط اخم جلوگیری کنیم؟

در حقیقت با پرهیز از انجام اموری که سبب بروز خط اخم در فرد میشود، به پیدا کردن شیوه ی مناسب جهت معالجه مشکل فوق نیازی نیست. اقدامات متعددی مانع از ایجاد خط اخم در فرد میشود که رعایت آنها از مشکلات پوستی پیشگیری می کند.

بنابراین شما با پیروی از اقدامات پیشگیرانه اضافه بر صرفه جویی در سرمایه و زمان خود، از بروز خطوط میان ابروها پیشگیری می کنید. طبق نظر متخصصین پوست و زیبایی اموری من جمله خوابیدن و استراحت کافی میتواند به حفظ جذابیت بیشتر و در عین حال پوستی شاداب و با طراوت کمک بسیاری کند.

رعایت از موارد نامبرده مقدار هورمون های موجود در پوست را که سبب تولید elastin و collagen میشود را افزایش و در نهایت مانع از خط اخم میشود. البته توصیه میشود که از اخم کردن بسیار خودداری کنید. اغلب افراد در زمان ناراحتی، عصبانیت و یا حتی در موارد معمول، با اخم صورت همراه هستند که این مورد سبب تشدید و تسریع خط ابرو میشود.

تزریق ژل خط اخم

در مجموع تزریق فیلرهای پوستی و یا ژل جهت از بین بردن خط اخم گزینه درمانی موثری است که اغلب متخصصین زیبایی به زیباجویان عزیز توصیه می کنند. در حال حاضر یکی از متداول ترین متدهای درمانی کم تهاجمی تزریق ژل است که اضافه بر اثربخش بودن، دوران بازیابی کوتاهی را به همراه دارند.

پروتئین Collagen و کربوهیدرات Hyaluronic acid از جمله موادی هستند که سبب جوانسازی و نرمی بیشتر پوست میشوند. همانطورکه در بخش قبلی بیان کردیم با بالا رفتن سن مقدار ماده های نامبرده در پوست تقلیل و صورت شما با چروک های پوستی همراه خواهد شد.

تزریق ژل خط اخم
تزریق ژل خط اخم

به همین منظور جهت بازگردان زیبایی صورت بایستی تزریق کلاژن و یا حتی Hyaluronic acid را تحت نظر مجرب ترین متخصصین زیبایی انجام دهید. به عبارتی این متد همچون تزریق ژل عمل کرده و میتواند در بهبود چین و چروک های پوستی به خصوص خط اخم موثر باشد، البته بهتر است پیش از هر اقدامی در مورد ماندگاری تزریق ژل خط اخم اطلاعات لازم را از پزشک متخصص خود دریافت کنید.

معمولاً فیلرهای تزریقی اغلب در نواحی تضعیف شده پوست همچون خط اخم انجام میشوند تا بدینوسیله مشکل فوق بهبود و پوست مجدداً شادابی خود را بدست آورد. بهتر است بدانید به دلیل اثر پرکنندگی و حجم دهی ژل ها به آنها فیلرهای تزریقی می گویند.

مراجعه به زر کلینیک

توصیه ما به شما جهت بهره مندی از مزایای تزریق ژل مراجعه به بهترین مراکز درمانی همچون زر کلینیک است تا تحت نظر متخصصین با سابقه و کارآمد و استفاده از مرغوب ترین برندها در جهت رفع خطوط اخم میان دو ابرو به نتیجه قابل قبولی دست یابید. فیلرهای تزریقی به منظور صاف کردن خطوط اخم و یا به عبارتی فلج کردن خط های فوق مورد استفاده قرار می گیرد.

در واقع فیلرهای تزریقی بایستی دارای عملکردی من جمله قطع نیروی عصب به ناحیه گیرنده که بین ابروها ست شود تا بدین وسیله مانع از انقباض ماهیچه ها شود.

طبق بررسی های صورت گرفته سالانه بالغ بر هزاران نفر از فیلرهای پرکننده (ژل) به منظور از بین بردن چروک های صورت و همینطور خط اخم استفاده می کنند زیرا خاصیت ژل ها برجستگی یا به عبارتی افزایش حجم ناحیه تحت درمان است.

مراجعه به زر کلینیک
مراجعه به زر کلینیک

افراد کاندید تزریق ژل خط اخم

جهت بهره مندی از ماندگاری تزریق ژل خط اخم در وهله نخست بایستی به این موضوع که آیا شما کاندید مناسبی به منظور انجام فیلرهای تزریقی هستید دقت بسیار داشته باشید و تحت نظر مجرب ترین متخصصین ارزیابی های لازم را انجام دهید.

معمولاً بیشتر اشخاص جهت انجام فیلرهای تزریقی و از بین بردن خط اخم کاندید مناسبی هستند که البته موظف به رعایت برخی از امور به شکل دائمی هستند که مهمترین آنها برخورداری از موقعیت سلامت خوب و عدم مصرف سیگار است. بطور معمول روند بهبودی اشخاص سیگاری نسبت به سایر افراد طولانی تر است.

بنابراین افراد سالم بعد از تزریق ژل خط اخم به عملکرد سریعتر و طولانی تری دست خواهند یافت. در ضمن اگر مایلید نسبت به ماندگاری تزریق ژل خط اخم به نتیجه قابل قبولی دست یابید بایستی انتظارات واقع بینانه و یا معقولی از این روش زیبایی داشته باشید و به این مورد توجه کنید که شاید جهت دستیابی به بهترین عملکرد به جلسات درمانی متعددی نیاز باشد.

لازم به توضیح است که فیلرهای تزریقی تنها جهت درمان موقتی بر روی این ناحیه انجام می شوند به عبارتی بالغ بر بیست و چهار ماه دوام و ماندگاری نخواهند داشت و اینکه متد درمانی مناسبی جهت تغییرات ظاهری فاقد از انجام جراحی و یا معالجه تهاجمی است.

در انتها بایستی متذکر شد که طیف گسترده ی از اشخاص جهت انجام تزریق ژل کاندیدای مناسبی هستند نظیر آن گروه از اشخاصی که چروک های پوستی و یا علائم پیری بر روی پوست شان مشاهده می شود و یا حتی افرادی که در پی حجم دادن و از بین بردن خطوط میان ابروها هستند، میتوانند از این تکنیک زیبایی برخوردار شوند.

افرادی که کاندیدای تزریق ژل خط اخم نیستند

با توجه به عنوان مقاله ماندگاری تزریق ژل خط اخم لازم است در ادامه به موارد منع این تزریق اشاره کنیم. همانطورکه بیان کردیم فیلرهای تزریقی تکنیک درمانی کاملاً علمی و حتی ایمن است که بکارگیری از آن به گروه های خاص پیشنهاد نمی شود. اگر جزء آن گروه از افرادی که در ذیل متذکر می شویم قرار دارید تا هنگام معالجه کامل و یا از بین بردن عارضه بایستی از انجام فیلرهای تزریقی خودداری کنید.

افرادی که کاندیدای تزریق ژل خط اخم نیستند
افرادی که کاندیدای تزریق ژل خط اخم نیستند

o      اشخاصی که در ناحیه تحت درمان با عفونت همراه هستند.

o      بانوان شیرده و یا باردار بایستی انجام تزریق ژل خط اخم را به زمان دیگری موکول کنند.

o      مبتلایانی که در ناحیه بین ابروها با آکنه و یا تبخال مواجه هستند.

o      مبتلایان به مشکلات کلوئیدی و یا اشخاصی که بیشتر در معرض گوشت اضافه به روش Hypertrophic Scar هستند.

o      مبتلایان به اختلالات پوستی همچون ویتیلیگو، eczema و یا Psoriasis دچار هستند.

o      اشخاص مبتلا به عارضه خود ایمنی و یا نقص در دستگاه ایمنی بدن روبرو هستند بایستی جهت رفع این مشکل از دیگر متدهای درمانی استفاده کنند.

اشخاصی که به اختلالات مهار نشده همچون Systemic دچار هستند

o      اشخاصی که به اختلالات مهار نشده همچون Systemic دچار هستند کاندیدای مناسبی جهت انجام تزریق زیبایی فوق نیستند.

o      اشخاصی که به مواد تشکیل دهنده موجود در فیلر آلرژی و یا حساسیت دارند می توانند طبق نظر متخصصین زیبایی از دیگر روش های درمانی به منظور زیبایی و جذابیت بیشتر صورت استفاده کنند.

o      مبتلایان به مشکل entropy پوست که برآمده از Syndrome EDS و یا استفاده بسیار از کورتون، واجد شرایط این تکنیک درمانی نیستند.

o      مبتلایان به اختلالات خونریزی دهنده جهت انجام فیلرهای تزریقی انتخاب مناسبی نیستند.

o      اشخاصی که در مدت شش ماه گذشته از داروهای من جمله Roaccutane استفاده کرده اند.

o      مبتلایان به مشکلات روانی که ممکن است توقع غیرمنطقی و ناموجهی از انجام این تزریق داشته باشند.

o      دیابتی ها که به دلیل کنترل سطح گلوکز خون انسولین استفاده می کنند.

o      نوجوانان رده سنی (18-) مجاز به انجام تزریق ژل خط اخم نیستند.

تمامی گروه های نامبرده مجاز به انجام تزریق ژل خط اخم نیستند و جهت از بین بردن خطوط فوق و زیبایی بیشتر بایستی از سایر تکنیک های درمانی استفاده کنند.

اشخاصی که به اختلالات مهار نشده همچون Systemic دچار هستند
اشخاصی که به اختلالات مهار نشده همچون Systemic دچار هستند

مراقبت های پیش از تزریق ژل خط اخم

به منظور بهره مندی از مزیت های این تکنیک درمانی زیبایی و همینطور ماندگاری تزریق ژل خط اخم بایستی پیش از هر اقدامی الزاماتی که در زیر متذکر می شویم را رعایت کنید:

چنانچه پیشینه عارضه خاصی مانند پرفشاری، مشکلات قلبی عروقی دارید، توصیه میشود این موضوع را با پزشک معالج خود در میان گذارید.

درصورتیکه تا به حال تجربه تزریق فیلر را داشته اید، بهتر است دکترتان را از این موضوع مطلع کنید.

اگر به بیماری حاد ویروسی تبخال مبتلا هستید، قبل از تزریق پزشک متخصص را باخبر کنید.

مراقبت های پیش از تزریق ژل خط اخم
مراقبت های پیش از تزریق ژل خط اخم
توصیه می شود هفت روز پیش از فیلرهای تزریق در ناحیه خط اخم از داروهای من جمله آسپرین، Cellophane استفاده نکنید

توصیه می شود هفت روز پیش از فیلرهای تزریق در ناحیه خط اخم از داروهای من جمله آسپرین، Cellophane استفاده نکنید، زیرا مصرف آنها درصد خونریزی و یا کبودی در محدوده درمان را تا حد بسیار افزایش می یابد.

هفت روز پیش از تزریق ژل از مصرف خوراکی های همچون روغن ماهی، دمنوش های گیاهی، زنجبیل و یا حتی سیر خودداری کنید.

همچنین اسید گلیکولیک و Retinol که از جمله کرم های موضعی به شمار می آیند را به مدت هفت روز پیش از تزریق مصرف نکنید.

به هیچ عنوان هفت روز پیش از تزریق اصلاح و یا اپیلاسیون مو صورت را انجام ندهید.

مصرف قلیان، سیگار و مشروبات الکلی هفت روز پیش از تزریق متوقف شود.

در انتها هم خاطر نشان می شویم که پیش از مراجعه به مرکز درمان جهت انجام تزریق فیلر بهتر است با آب و صابون صورت خود را کاملاً بشویید و از هیچ لوازم آرایشی در ناحیه تحت درمان استفاده نکنید. دقت داشته باشید که رعایت از مراقبت های پیش از فیلرهای تزریقی می تواند عامل مهمی در ماندگاری تزریق ژل خط اخم باشد.

فرایند تزریق ژل جهت درمان خط اخم

در طی معالجه فوق پزشک پیش از نظافت کامل صورت از طریق ژل Anti bacterial، محدوده تزریق (بین دو ابرو) را مشخص میکند. معمولاً از کرم، یخ و یا بی حسی موضعی جهت تقلیل درد استفاده میشود.

Filler که بطور معمول نوعی Hyaluronic acid و یا ماده ی شیمیایی به منظور ترغیب ایجاد Collagen است، انجام تزریق از طریق سوزن ظریفی صورت می پذیرد. بعضی از زیباجویان در هنگام فیلرهای تزریقی به ناحیه خط اخم با حس سوزن سوزن شدن و یا کمی سوزش همراه می شوند که امری کاملاً طبیعی است.

فرایند تزریق ژل جهت درمان خط اخم
فرایند تزریق ژل جهت درمان خط اخم

به دلیل اینکه تزریق بایستی در محدوده دقیقی از خطوط اخم تزریق شود، انجام فیلرهای تزریقی کمی مشکل است. چنانچه عمق تزریق بسیار باشد، این امر مانع از برامدن خطوط موجود در بین ابروها خواهد شد؛ ولی سطحی بودن بسیار فیلرهای تزریقی هم ممکن است سبب خروج آنها از منافذ پوستی شود.

اگر طبق بررسی های انجام شده توسط پزشک متخصص دشوار بودن تزریق تشخیص داده شود بایستی به منظور ماندگاری تزریق ژل خط اخم تزریق های پیاپی در جهات متعدد با هدف از بین بردن خطوط و یا پر شدن ناحیه تحت درمان انجام شود. البته این روند سبب ورم و یا حتی قرمزی بیشتر ناحیه فوق میشود.

دقت داشته باشید که خطوط عمیق و یا حتی چروک های پوستی بلافاصله رفع نمی شوند

دقت داشته باشید که خطوط عمیق و یا حتی چروک های پوستی بلافاصله رفع نمی شوند، بلکه کمی زمان نیاز است تا به تدریج با رعایت برخی از دستورالعمل های پزشکی شخص به نتیجه قابل قبولی دست یابید. بطور معمول تزریق فوق جهت درمان این ناحیه و یا شاید به منظور صاف شدن کامل به سه جلسه پروسه درمانی نیازی داشته باشد. در انتها پزشک معالج جهت فرم دهی بهتر و بیشتر ناحیه درمان بعد از تزریق، ماساژ انجام میدهد.

دقت داشته باشید که خطوط عمیق و یا حتی چروک های پوستی بلافاصله رفع نمی شوند
دقت داشته باشید که خطوط عمیق و یا حتی چروک های پوستی بلافاصله رفع نمی شوند

دقت داشته باشید که Frowning line بخشی است که در فیلرهای تزریقی درصد پیامدهای جانبی بیشتر گزارش میشود، لذا، بایستی توسط مجرب ترین متخصصین پوست انجام شود.

مزیت های تزریق ژل خط اخم

به منظور جوانسازی و حجم دادن بیشتر صورت فیلرهای تزریقی گزینه درمانی مناسبی هستند که اغلب متخصصین به زیباجویان کاندیدای این تکنیک درمانی توصیه می کنند. از مزایای فیلرهای تزریقی میتوان به:

افزایش elastin و Collagen

از اصلی ترین مواد موجود در فیلرهای تزریقی Hyaluronic acid است که مقدار الاستین و حتی Collagen را تا حد بسیار افزایش میدهد. به این ترتیب بالا بودن مقدار هیالورونیک اسید سبب جوان تر ماندن پوست صورت خواهد شد.

نتایج سریع قابل مشاهده

شما می توانید پس از معالجه بلافاصله با تقلیل خط اخم همراه شوید. معمولاً نتایج نهایی پس از گذشت چهار روز به وضوح قابل مشاهده خواهد بود.

افزایش اعتماد به نفس

چنانچه مایلید تزریق ژل را با هدف جذابیت بیشتر پوست انجام دهید و یا معتقدید با اینکه عصبانی نیستید به دلیل وجود این خطوط از نظر اطرافیان عصبانی به نظر می آید. انجام این روش زیبایی متدی مطلوب جهت حذف خطوط اخم و بالا بردن اعتماد به نفس است.

عدم دوران بازیابی

همانطور که بیان کردیم فیلرهای تزریقی از جمله روش های غیرتهاجمی به شمار می آیند که احتیاجی به استراحت و یا گذراندن دوران نقاهت ندارد. مورد فوق یکی از مهمترین مزیت های فیلرهای تزریقی است که سبب گردیده اغلب زیباجویان جهت درمان این روش درمانی را انتخاب کنند. شما این امکان را دارید که به آسانی در میان امور روزانه خود از تزریق ژل با هدف از بین بردن خطوط بین دو ابرو استفاده کنید.

پیامدهای کمتر

پیامدهای حاصل از تزریق ژل به نسبت دیگر روش های درمانی کمتر است. درصورتیکه تزریق فوق با رعایت از دستورالعمل های پزشکی و بوسیله حاذق ترین پزشکان متخصص انجام شود، مشکلی را بدنبال نخواهد داشت.

ماندگاری بالا

تمام افرادی که برای نخستین بار در پی ترمیم و یا بازسازی پوست هستند، به احتمال بسیار در پی شیوه های در راستای بازگرداندن پوست به شکل نخست خود هستند. با این وجود ژل علاوه بر قابلیت ادامه نداشتن و برگشت به شکل اولیه، دارای ماندگاری و دوام بین شش الی هجده ماهه است. به این ترتیب باید گفت تزریق ژل خط اخم روشی ماندگار با امکان تغییرات لازم در آینده ی نزدیک است.

ماندگاری تزریق ژل خط اخم یکی از مهمترین مزیت های فیلرهای تزریقی است که در حال حاضر به اکثر زیباجویان توصیه میشود.

ماندگاری بالا
ماندگاری بالا

مراقبت های پس از تزریق ژل خط اخم

در ابتدا باید گفت که جهت بهره مندی از ماندگاری تزریق ژل خط اخم بهتر است به کلیه مراقبت های پس از این روش درمانی دقت و توجه بسیار داشته باشید. در واقع بعد از تزریق ژل به ناحیه تحت درمان مواظبت از خود امری الزامی است. دکترتان در مورد مراقبت های پس از فیلرهای تزریقی دستورالعمل های لازم را به شما متذکر می شوند که معمولاً موارد نامبرده اغلب در خصوص شیوه مهار درد، مراقبت و یا نظافت ناحیه تحت درمان است که عبارتند از:

بطور کلی تمیز نگه داشتن ناحیه تحت درمان یکی از مهمترین الزامات بعد از تزریق ژل است که توصیه میشود در این مدت از آرایش کردن و یا مصرف کرم های سنگین در ناحیه بین دو ابرو تا بهبودی کامل بپرهیزید.

از قرار گرفتن در دماهای بالا و یا حتی گرما اجتناب کنید، زیرا احتمال بروز التهابات و یا تحریک های پوستی بعد از تزریق ژل بسیار بالا است.

از دست زدن و یا ماساژ دادن ناحیه درمان بپرهیزید تا بدینوسیله ورم و یا التهابات شما کاهش یابد. البته در صورت بروز نشانه های غیرعادی توصیه میشود سریعتر این موضوع را با پزشک معالج خود در میان گذارید.

در صورت داشتن درد و ناراحتی، لازم است Paracetamol استفاده کنید

در صورت داشتن درد و ناراحتی، لازم است Paracetamol استفاده کنید و از داروهای که ممکن است بر روی خون اثر منفی داشته باشند نظیر ibuprofen بپرهیزد.

توصیه میشود تا دو روز بعد از تزریق ژل از داشتن فعالیتهای ورزشی دوری کنید.

به منظور ماندگاری تزریق ژل خط اخم توصیه میشود از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید اجتناب کنید.

می توانید از کرم های ضدعفونی کننده و یا مسکن نظیر Bepanthen جهت مراقبت بیشتر از خطوط میان ابروها استفاده کنید.

جهت عدم فشار کمتر به ناحیه تزریق بهتر است حدالامکان تا مدتی به پشت بخوابید تا فیلرهای تزریقی با مشکل خاصی مواجه نشوند.

به منظور پیشگیری از رقیق شدن خون توصیه میشود تا یک روز پس از معالجه از مصرف مشروبات الکلی بپرهیزید.

از مصرف ویتامین C و Retinol تا بیست و چهار ساعت پس از تزریق خودداری کنید.

تا چهارده روز پس از تزریق از انجام لایه برداری شیمیایی، میکرودرم ابریژن و یا لیزر درمانی دوری کنید.

در صورت داشتن درد و ناراحتی، لازم است Paracetamol استفاده کنید
در صورت داشتن درد و ناراحتی، لازم است Paracetamol استفاده کنید

و در انتها خاطر نشان می شویم چنانچه هر سوال دیگری در خصوص مراقبت های پس از تزریق ژل برای شما مطرح می شود میتوانید با پزشکان مجرب و حاذق ما در مرکز درمانی در کلینیک در ارتباط باشید.

نتایج فیلرهای تزریقی خط اخم

همانطور که در بخش های قبلی متذکر شدیم ماندگاری تزریق ژل خط اخم و همچنین نتایج حاصل از تزریق ژل یکی از مهمترین پارامترهای است که سبب گردیده اغلب زیباجویان عزیز جهت از بین بردن خطوط فوق از این تکنیک زیبایی استفاده کنند.

حجم دهی خط های اخم عمقی از طریق فیلرهای تزریقی سبب تقلیل عمق خط های فوق شده و همینطور طی فرایند Myomodulation حرکت ماهیچه های مرتبط به اخم کردن را تا حد بسیار تقلیل میدهد. در مجموع خیلی سریع پس از انجام تزریق فیلر شما شاهد نتایج این روش درمانی خواهید شد، ولیکن جهت دستیابی به راندمان نهایی بایستی چهارده روز صبر کنید تا ژل تزریقی کاملاً در ناحیه تحت درمان تثبیت و ثابت شود.

ماندگاری تزریق ژل خط اخم

در این بخش از مقاله لازم است به ماندگاری تزریق ژل خط اخم بپردازیم.

معمولاً ماندگاری و دوام فیلرهای تزریقی که در ناحیه خط اخم استفاده میشود، از شش الی هجده ماه متغیر است. در حقیقت ماندگاری تزریق ژل خط اخم به پارامترهای متعددی همچون:

1)    شرایط پوستی بیمار 2) نوع ژل و کیفیت آن 3) رعایت مراقبت های بعد از تزریق

بستگی دارد. بعد از اینکه ژل تزریقی کاملاً جذب پوست شود، امکان تمدید مجدد آن برای زیباجویان محترم وجود دارد. چنانچه بنابر هر علتی از راندمان پس از فیلرهای تزریقی رضایت کامل نداشته باشید، با عدم تمدید ژل پس از گذشت مدتی، میتوان گفت فیلر کاملاً تخلیه و همچون قبل تاثیر پرکنندگی چندانی به همراه نخواهد داشت.

شیوه های موثر در ماندگاری تزریق ژل خط اخم

ژل های پوستی یکی از مناسب ترین متدهای مبارزه با پیری پوست محسوب میشود. بنابراین تاثیر فیلرهای تزریقی محدود بوده و با توجه به موقعیت بدن اشخاص بعد از گذشت مدتی تخریب و یا جذب بدن میشود و خطوط اخم مجدداً در بین ابروها نمایان میشود. جهت ماندگاری بیشتر تزریق ژل برای خطوط اخم به نکاتی که در زیر متذکر می شویم دقت بسیار داشته باشید که شامل:

مراقبت در مقابل نور خورشید:

قرار گرفتن بسیار در معرض اشعه (UV) تا حد قابل توجهی تاثیر فیلرهای تزریقی را کاهش میدهد. از این رو به بیماران کاندیدای تزریق ژل توصیه میشود که بعد از معالجه از قرار گرفتن در نور مستقیم خورشید حدالامکان خودداری کنند و یا در صورت لزوم از کلاه های نقاب دار و یا کرم های ضدآفتاب توصیه شده توسط پزشک معالج جهت تقلیل اثربخشی ژل استفاده کنید.

حفاظت از پوست:

مزیت های بهره مندی از تزریق ژل برای زیباجویانی ماندگارتر و بادوام است که تمامی دستورالعمل های پزشکی را رعایت می کنند. مصرف آب بسیار و همینطور لوسیون های پوستی سبب می گردد که ژل های تزریقی مخصوصاً انهای که حاوی Hyaluronic Acid هستند کندتر جذب بدن شوند و در نهایت دوام بیشتری به دنبال خواهند داشت.

مصرف خوراکی های مفید:

دقت داشته باشید که گروه های غذایی که پس از تزریق ژل استفاده میکنید اثر بسزایی بر روی سلامت و حتی ظاهر پوست ناحیه تحت درمان به همراه دارد.

توصیه اغلب پزشکان متخصص پوست به افرادی که از شیوه درمانی فوق استفاده می کنند این است که از مصرف مواد غذایی فراوری شده و یا کنسروی بپرهیزند و در این مدت مصرف قند را تا حد بسیار کاهش دهید. مصرف این نوع محصولات غذایی تاثیر مستقیمی بر روی افزایش التهابات پوستی و در نتیجه بهبود کلی پوست به همراه دارد.

مصرف بسیار مکمل ZINC (روی):

پژوهش های پزشکی انجام شده حاکی از آن است که مقدار روی موجود در بدن رابطه مستقیمی با ماندگاری ژل های تزریقی دارد. همینطور اغلب اشخاص با فقدان روی بدن همراه هستند که این امر می تواند سبب پیری پوست زودرس شود. به همین منظور مصرف مکمل بعد از تزریق طبق تجویز پزشک معالج میتواند با ماندگاری طولانی مدت پوست همراه باشد.

دوری از استرس:

اضطراب های ناشی از مشکلات خانوادگی، مالی و یا شغلی در اغلب موارد پیامدهای منفی را برای حفظ سلامتی بدن به همراه دارد. اضطراب های شدید روزانه میزان Crystal و سایر هورمون ها که سبب تسریع فرایند پیری میشود را افزایش و در نهایت علائم پیری سریعتر مشاهده میشود.

به منظور اثربخشی طولانی مدت تزریق ژل بهتر است از شیوه های من جمله یوگا و یا meditation استفاده کنید و حداقل از استرس های روزانه دوری کنید. دقت داشته باشید که اضطراب های کمتر پروسه پیری را کندتر و به عبارتی تضمین کننده طراوت و شادابی پوست شما خواهد بود.

دوری از استرس:
دوری از استرس:

ترمیم دوباره ژل:

از مناسب ترین شیوه های ماندگاری بیشتر تزریق ژل این است که پیش از حذف کامل تاثیر فیلرهای تزریقی، با انجام منظم تزریق اندکی از ژل توسط پزشک معالج با هدف ترمیم از ماندگاری طولانی مدت این تکنیک بهره مند شوید. تزریق ژل خط اخم نسبت به دیگر شیوه های زیبایی همچون تزریق بوتاکس تاثیرگذارتر و طولانی تر است.

انجام تمرینات فیزیکی:

دقت داشته باشید که تاثیر فیلرهای تزریقی در اشخاصی که از تمرینات فیزیکی مناسب بعد از تزریق استفاده نمی کنند، سریعتر ناپدید میشود. توصیه ما به شما زیباجویان محترم این است که فعالیت های ورزشی را به منظور حفظ ماندگاری بیشتری ژل بطور مستمر انجام دهید و البته چنانچه مایلید در فضای باز تمرینات خود را ادامه دهید به مراقبت های پوستی نامبرده دقت بسیار داشته باشید.

کلیه موارد نامبرده از مهمترین اقداماتی است که به ماندگاری بیشتر تزریق ژل خطوط اخم کمک بسزایی میکند.

عوامل تاثیرگذار در هزینه تزریق ژل خط اخم

پارامترهای متعددی در هزینه فیلرهای تزریقی و همینطور افزایش آنها موثر است. نوع ماده ی که شما جهت پر کردن خطوط اخم طبق تجویز پزشک معالج استفاده می کنید مهمترین فاکتور در هزینه تزریق ژل محسوب میشود. بنابراین به هر میزان که ماده تزریقی جهت بهبود ناحیه فوق کیفیت بسیار بالایی داشته باشد، شما زیباجویی عزیز بایستی هزینه بیشتری را در جلسات تزریق ژل پرداخت کنید.

البته میزان ژل مصرفی طبق تشخیص متخصص پوست که به منظور پر کردن خطوط اخم در بین دو ابرو استفاده میشود مورد دیگری است که در افزایش هزینه فیلرهای تزریقی تاثیرگذار است. واکین دقت داشته باشید در اشخاص متعدد این میزان ژل بنابر رسیدن به نتایج قابل قبول در جذابیت بیشتر صورت می تواند متفاوت و در نهایت بر روی قیمت پایانی فیلرهای تزریقی موثر باشد.

بازتاب بدن شخص به نوع ماده تزریقی

بازتاب بدن شخص به نوع ماده تزریقی فاکتور موثر دیگر در هزینه فیلرهای تزریقی است که در حال حاضر اغلب مواد پرکننده به شکلی ساخته می شوند که بیشترین سازگاری را با بدن بیمار داشته باشند تا بدینوسیله کمترین پیامدها بعد از تزریق متوجه شخص شود.

همانطور که بیان کردیم به علت سازگاری بالای بدن با بیشتر ژل های تزریقی، بعد از گذشت مدتی جذب بدن خواهند شد که میتوان گفت علت موقتی بودن فیلرهای تزریقی است.

در حقیقت مقدار جذب مواد تزریقی فوق و همینطور بازه زمانی که نیاز است مواد فوق جذب بدن شود ممکن است در زیباجویان متعدد به دلیل وضعیت بدن متفاوت باشد.لذا، احتمال اینکه جذب مواد تزریقی در بدن برخی افراد سریعتر رخ دهد بسیار است که در چنین شرایطی نیاز است در بازه زمانی کوتاه تر شخص اقدام به تزریق ژل کند که این امر می تواند برای هزینه تزریق ژل تاثیرگذار باشد.

بازتاب بدن شخص به نوع ماده تزریقی
بازتاب بدن شخص به نوع ماده تزریقی
حال سوالی که ممکن است در این رابطه برای شما مطرح شود این است که آیا استفاده از شیوه های تزریق ژل دائمی مقرون به صرفه تر است؟

ممکن است تقریباً پس از گذشت دوازده ماه با جذب ماده تزریقی شما به تزریق ژل مجدد نیاز داشته باشید اما تکنیک های درمانی دیگری وجود دارد که به تجدید پرکننده نیازی نیست زیرا متخصصین با تجربه ما از موادی در فیلرهای تزریقی استفاده می کنند که تاثیر دائمی دارند و به آسانی جذب بدن نخواهند شد.

گفتنی است متد دائمی مورد استقبال زیباجویان بسیاری قرار نگرفته است زیرا تضمینی که بیانگر این موضوع باشد که تزریق انجام شده به مرور فرم اولیه خود را حفظ میکند وجود ندارد.

ولو درصورتیکه شما شخص مناسبی جهت بهره مندی از این تکنیک درمانی باشید و تزریق شما توسط حاذق ترین متخصصین پوست با موفقیت در ناحیه تحت درمان انجام شود، احتمال اینکه پس از گذشت چندین سال ژل تزریق شده به دلیل بالا رفتن سن و یا تغییر چهره جابجا شود بسیار است.

در چنین شرایطی ممکن است شخص از طریق جراحی اقدام به تخلیه فیلر تزریقی و یا ترمیم محل درمان کنند. برهمین اساس اغلب متخصصین انجام فیلرهای تزریقی را به صورت دوره ی ایمن ترین و در عین حال مطمئن ترین متد درمانی به زیباجویان محترم توصیه می کنند و البته درخواست کنندگان هم این روش تزریق را اولویت نخست خود قرار میدهند.

اهمیت تعیین متخصص جهت انجام تزریق ژل خط اخم

در حال حاضر تزریق ژل در اغلب کلینیک ها و یا حتی سالن های زیبایی انجام میشود که باید گفت به دلیل سخت بودن این امر انجام آن مستلزم تخصص و مهارت بسیار است.

همانطور که در بخش شیوه تزریق ژل متذکر شدیم از طریق سوزن های نازک و بسیار ظریف محتویات ژل به ناحیه تحت درمان یعنی بین دو ابرو تزریق میشود که قبل از هر اقدامی بهتر است محدود مدنظر بطور کامل استریل و بهداشتی شود تا از این طریق از عفونت های بعد از تزریق جلوگیری شود.

در ضمن چنانچه عمق فیلر تزریقی زیاد باشد، خطوط اخم از بین نمی روند و یا چنانچه تزریق برروی پوست به صورت سطحی انجام شود احتمال اینکه محتویات و یا حتی ژل از طریق منافذ پوستی خارج شود بسیار است؛ لذا، در چنین شرایطی است که تخصص و تسلط پزشک متخصص پوست ضرورت دارد.

متخصصین خبره و باتجربه ما در کلینیک به این مورد که در وهله نخست جهت از بین بردن خطوط عمیق بایستی زوایا و یا حتی نواحی بیشتری امتحان شود توجه و دقت بسیار دارند. بنابراین چنانچه تزریق ژل خط اخم از نقاط متعددی انجام شود شما شاهد ورم و یا قرمزی بیشتری در این محدوده خواهید بود.

رفع چروک های پوستی با استقامت بسیار پوست روبرو است

لازم به ذکر است که رفع چروک های پوستی با استقامت بسیار پوست روبرو است. لذا، بایستی تحت نظر متخصصین پوست به شکل تدریجی اقدام به از بین بردن این خطوط کنید. برهمین اساس روند معالجه تزریق ژل خط اخم دست کم نیازمند 3 جلسه تزریق است تا بتوانید به بهترین نتایج دست یابید.

رفع چروک های پوستی با استقامت بسیار پوست روبرو است
رفع چروک های پوستی با استقامت بسیار پوست روبرو است

لازم به توضیح است که:

حساس ترین ناحیه در چهره خطوط اخم است که اگر شخص غیرماهر اقدام به فیلرهای تزریقی در این ناحیه کند، پیامدهای متعدد و در برخی موارد جبران ناپذیری را به همراه دارد. از این رو بایستی در تعیین پزشک متخصص و همینطور مرکز درمانی مجهز و پیشرفته دقت و توجه بسیار داشته باشید.

یکی از مراکزی که شما با اطمینان خاطر می توانید تحت نظر حاذق ترین پزشکان متخصص تزریق ژل و از همه مهمتر به دلیل نوع کیفیت مواد تزریقی از ماندگاری تزریق ژل خط اخم بهره مند شوید، زرکلینک است.

نتیجه گیری

مناسب ترین شیوه جهت برطرف کردن خطوط اخم بسیار عمیق در صورت استفاده از فیلرهای تزریقی تحت نظر پزشک متخصص است. در شیوه فوق از ساختاری که کاملاً شبیه ژل است به منظور پر کردن زیر پوست ناحیه تحت درمان استفاده میشود. به منظور ماندگاری تزریق ژل خط اخم لازم است که تزریق فلج کننده ماهیچه ها استمرار یابد تا بدینوسیله شما از دوام طولانی مدت آن بهره مند شوید.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با زر کلینیک:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: :02128111615

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

در پایان توصیه می کنیم صفحه بوتاکس خط اخم را ببنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید