میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

لیفت مانکنی چشم
لیفت مانکنی چشم

لیست موضوعات

لیفت مانکنی چشم

ما در این مقاله، قصد داریم پیرامون موضوع « لیفت مانکنی چشم » مطالبی را برای شما دوستان عزیز، ارائه نماییم. امروزه، جوان سازی صورت، با انجام لیفت مانکنی چشم ، یکی از روش های جدید و پر مخاطب است. ویژگی خاص این روش، تثبیت و ماندگاری آن، بعد از گذشت چند ماه است؛ که نیاز به تجدید روش انجام شده، ندارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره، با ما همراه باشید.

لیفت مانکنی چشم
لیفت مانکنی چشم

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم:

چرا افراد، روش لیفت چشم را برای زیبایی و  جوان سازی صورت، انجام می دهند؟

کدام یک از روش های لیفت، به روش لیفت چشم، ارتباط دارد؟

روش انجام لیفت چشم، کدام نواحی صورت را بهبود می بخشید؟

انواع روش های لیفت چشم و یا مدل مانکنی، کدام اند؟

چرا روش لیزر، برای لیفت چشم، نتوانست، روش محبوبی به شمار آید؟

محبوبیت روش لیفت چشم با نخ، بر چه اساسی شکل گرفت؟

روش لیفت چشم با نخ، کدام نخ ها را مورد استفاده قرار می دهد؟

روش لیفت چشم با نخ لیفت PDO، چگونه انجام می شود؟

روش لیفت چشم با نخ لیفت مونو، چگونه روشی است؟

کیفیت روش جراحی پلک، برای لیفت چشم، چگونه است؟

جایگزین مناسب برای روش جراحی پلک، کدام روش است؟

آیا روش لیفت چشم، به صورت سرپایی انجام می شود؟

برای بهبود جای بخیه در روش های لیفت چشم، از کدام روش استفاده می شود؟

شرایط دوره نقاهت روش های لیفت چشم چه مواردی را شامل می شود؟

عوارض نگران کننده روش لیفت چشم، کدام است؟

آیا روش لیفت چشم، ماندگاری همیشگی دارد؟

ماهیت روش لیفت چشم به صورت مدل مانکنی، چگونه است؟

روش لیف چشم با نخ با روش لیفت ابرو با نخ چه ارتباطی دارد؟

لیفت مانکنی چشم
لیفت مانکنی چشم

چرا افراد، روش لیفت چشم را برای زیبایی و جوان سازی صورت، انجام می دهند؟

صورت و زیبایی های آن، یکی از مواردی است که افراد در هر سنی که باشند، در جستجوی روش های تثبیت و نگهداری از آن هستند. هیچ فردی، دوست ندارد، صورت ناخوشایندی داشته باشد. زیبایی صورت، به زیبایی تک تک جزئیات موجود در صورت ارتباط دارد. در یک صورت، وجود یک بینی، چشم، ابرو، گونه، لب، چانه، و دندان زیبا، فرد را زیبا جلوه می دهد.

هر فردی زیبایی خود را به صورت طبیعی دارد اما آنچه زیبایی آنان را خدشه دار می کند، مربوط به افزایش سن و پیری است. پیری و افزایش سن، صورت را به شکل نا زیبا در می آورد. زیبایی صورت با افزایش چین و چروک، از بین می رود. چین و چروک ظاهر شده در صورت در چند ناحیه از صورت بیشتر دیده می شود. این نواحی عبارتند از :

چرا افراد، روش لیفت چشم را برای زیبایی و جوان سازی صورت، انجام می دهند؟
چرا افراد، روش لیفت چشم را برای زیبایی و جوان سازی صورت، انجام می دهند؟

ناحیه اول، چین و چروک اطراف چشم و پلک است:

این ناحیه از تمام نواحی پنجگانه مهم تر است. دلیل مهم بودن این ناحیه به خاطر بیشتر دیده شده آن است. به صورت معمولی زمانی را در نظر بگیرید که با طرف مقابل خود در حال صحبت و مکالمه هستید. آنچه نظر شما را در حین صحبت با فرد مقابل، به خود جلب می کند، چشمان وی است.

چشم و زیبایی آن یکی از مواردی است که بیشتر از سایر نقاط صورت به چشم می آید. می توانید یک تصور دیگری را در ذهن خود بیاورید. زمانی که یک فرد در اثر افزایش سن و پیری، دچار چین و چروک در تمامی نواحی پنجگانه در صورت می شود، اگر فقط به زیبایی چشم و جوان سازی آن، بپردازد؛ در نظر شما آن فرد ممکن است تا ده سال جوان تر هم دیده شود. پس اهمیت جوان سازی چشم، از سایر نواحی صورت، مهم تر و با اهمیت تر است.

ناحیه اول، چین و چروک اطراف چشم و پلک است:
ناحیه اول، چین و چروک اطراف چشم و پلک است:

ناحیه دوم، چین و چروک اطراف لب و دهان است:

چین و چروک اطراف لب، با افزایش سن در صورت به وجود می آید. این چین و چروک لب، زیبایی افراد را کم تر کرده و ظاهری ناخوشایند برای فرد، به وجود می آورد. این ناحیه از صورت نیز روش های درمان زیبایی دارد. روش هایی که با تزریق ژل، لب را به حالت طبیعی خود، بر می گرداند.

ناحیه سوم، چین و چروک اطراف گردن است:

عوامل ایجاد و روش های درمانی این ناحیه از صورت نیز، مشابه حالت چین و چروک لب است. یک نکته مهم برای درمان این روش آن است که با توجه به بیشتر بودن ناحیه گردن و سفتی آن، مقدار و نوع ماده تزریق شده در این ناحیه باید بسیار بیشتر از سایر نواحی صورت باشد.

ناحیه چهارم، چین و چروک اطراف پیشانی است:

عوامل ایجاد و روش های درمانی این ناحیه از صورت نیز، مشابه حالت چین و چروک لب و گردن است.

ناحیه پنجم، چین و چروک کلی در پوست صورت است:

این ناحیه از صورت برای درمان، با ترکیب چند روش جوان سازی و زیبایی به صورت همزمان نیاز دارد. این تغییر، یک تغییر کلی در صورت است و هزینه تمام شده آن ممکن است به حد هزینه یک جراحی پلاستیک نیز برسد.

حال که با نواحی مختلف صورت، و دلایل چین و چروک صورت، آشنا شدید، می توانید با درک درست خود، زیبایی چشم و راه های انجام آن را مهم بدانید. آن چه بیش از همه باید به آن توجه شود، روش های درمان، راحت تر آن است؛ زیرا به صورت طبیعی ناحیه چشم در عین زیبایی ذاتی خود، فقط وجود پوست چین و چروک شده اطراف آن است که جلوه آن را ناخوشایند کرده است.

این مقدار پوست چروک شده نیز در مقایسه با پوست چروک شده گردن و پیشانی بسیار اندک است. از این رو، روش زیبا سازی آن نیز به تبع می تواند، ساده تر و راحت تر از سایر نواحی چروک صورت باشد.

کدام یک از روش های لیفت، به روش لیفت چشم، ارتباط دارد؟

بهتر است، قبل از شرح روش لیفت چشم، نکاتی را، درباره چشم و زیبایی آن بدانید. چشم یکی از اولین زیبایی های صورت است. در یک صورت، آنچه بیشتر توجه و نظر افراد را به خود جلب می کند، چشم است. از این رو، افراد با مشاهده چین و چروک در پوست اطراف چشم، به سراغ روش های زیبایی آن می روند. این دسته از افراد قصد دارند، زیبایی طبیعی خود را با روش های جدید جوان سازی و زیبایی، به سوی برگردانند.

یکی از روش های زیبایی صورت برای چشم، لیفت چشم نام دارد. افزایش سن و پیری، عاملی است که افراد را برای انجام لیفت چشم، به سوی خود می کشاند. لیفت چشم، یک روش بسیار کارآمد و به نوعی یک روش راحت، برای باز گرداندن زیبایی ناحیه چشم است. کار اصلی این روش کشیدن پوست ناحیه اطراف چشم است.

روش لیفت چشم در صورت، با یک بی حسی موضعی، انجام می شود. این روش نیازی به بیهوشی ندارد؛ مگر در موارد بسیار نادر. موارد نادر این روش، زمان هایی است که پوست صورت فرد، بسیار ناخوشایند شده به گونه ای که چین و چروک آن با یک روش ساده قابل باز گرداندن نیست.

از این رو، نیاز اجباری این حالت، بیهوشی فرد بیمار است تا عمل زیبایی با کیفیت بهتری انجام شود. به طور یقین انجام روش زیبایی در این حالت به زمان بیشتری نیاز است، پس بیهوشی تنها راه برای قبل از انجام عمل زیبایی باید باشد.

نکات مهم

برای ادامه کار باید جهت زیبای سازی چشم، چند نکته را یاد آور شویم. زیبایی چشم، به زیبایی نواحی اطراف آن ارتباط مستقیم و تنگاتنگی دارد. به عنوان مثال؛ چنانچه ابرو های بالای چشم دارای فاصله بیشتری از چشم باشند، چشم زیبا تر دیده می شود. و یا اینکه اگر پلک صاف و کشیده ای در اطراف چشم باشد، زیبایی ذاتی چشم، بیشتر دیده می شود.

هر یک از نکات ذکر شده، روش های خاص خود را دارند. به صورت کلی، انجام هر یک از این روش ها، به روش های لیفت چشم، معروف شده اند. مثلاً روش لیفت ابرو به روش لیفت چشم ارتباط دارد و یا اینکه لیفت پلک نیز به روش لیفت چشم مرتبط است.

یک نکته مهم در این جا قابل ذکر است و آن این است که، لیفت نواحی پلک چشم شامل دو پلک فوقانی و تحتانی است. خوشبختانه روش لیفت پلک فوقانی، به راحتی قابل انجام است ولیکن، روش لیفت پلک تحتانی، مانند روش لیفت پلک فوقانی، ساده نیست و به راحتی انجام نمی شود.

این روش باید با دقت بالا، همراه باشد. گاهی نیز، نیاز به انجام بیهوشی، برای روش انجام شده، خواهد بود. بنابراین باید گفت ریسک روش لیفت پلک تحتانی، بسیار بالاتر از روش لیفت پلک فوقانی است.

روش انجام لیفت چشم، کدام نواحی صورت را بهبود می بخشید؟

لیفت چشم، یک روش بهبود نواحی چروک شده اطراف چشم است. نواحی چین و چروک اطراف چشم، به پلک های فوقانی و تحتانی چشم و نیز گوشه اطراف چشم، ارتباط دارد. در حالت کلی، روش لیفت چشم برای بهبود نواحی اطراف چشم شامل این موارد می شود:

روش انجام لیفت چشم، کدام نواحی صورت را بهبود می بخشید؟
روش انجام لیفت چشم، کدام نواحی صورت را بهبود می بخشید؟

بهبود حالت افتادگی پلک فوقانی:

پلک فوقانی چشم، با افزایش سن و پیری به حالت افتاده می شود. این شکل، حالتی ناخوشایند برای فرد و نیز مخاطبان فرد به دنبال دارد. لیفت چشم این مسئله را به خوبی حل می کند و رضایت خاطر را برای فرد، به ارمغان خواهد آورد.

بهبود حالت پف پلک تحتانی:

حالت پف پلک تحتانی، بیشتر در اثر پیری و بعد از آن به خاطر برخی بیماری های گوارشی در صورت فرد، دیده می شود. حالت پف پلک تحتانی نیز با روش لیفت چشم، قابل درمان است.

بهبود پوست چین و چروک شده اطراف چشم:

اگر چین و چروک پوست در نواحی اطراف چشم دیده شد، به راحتی با روش لیفت چشم، قابل درمان است و زییابی دوباره چشم، قابل بازگشت دوباره خواهد بود.

بهبود فاصله میان چشم با ابرو به واسطه افزایش فاصله مابین آنها:

فردی زیبا تر به نظر می رسد که فاصله میان چشم و ابرو هایش، بیشتر باشد. روش لیفت چشم، که اساس کارش بر مبنای کشیدن پوست خواهد بود، روش بسیار خوب و راحت برای افزایش این زیبایی به شمار می رود.

افزایش مقدار چربی در کیسه های چربی برای پوست نواحی اطراف چشم:

روش لیفت چشم، با کشیدگی پوست همراه است و علاوه بر آن مقداری چربی را در کیسه های چربی پوست اطراف چشم تزریق کرده و به این وسیله بعد از کشش پوست، حالت سفتی را برای پوست به وجود خواهد آورد.

انواع روش های لیفت چشم و یا مدل مانکنی کدام اند؟

برای باز گرداندن زیبایی دور چشم که حالت طبیعی داشته باشد، یکی از نکاتی است که افراد سعی می کنند برای آن راه حل مناسبی را پیدا نمایند. به صورت معمول، لیفت چشم، می تواند این زیبایی را به خوبی و طبیعی، برای فرد، برگرداند. اما باید توجه داشته باشید که لیفت چشم به روش مانکنی، تا حدی به صورت مصنوعی می باشد و حالت مانکنی به خود خواهد گرفت.

انواع روش های لیفت چشم و یا مدل مانکنی کدام اند؟
انواع روش های لیفت چشم و یا مدل مانکنی کدام اند؟

حالت مانکنی حالتی بیش از زیبایی طبیعی است که در طبیعت کمتر وجود دارد. افرادی هم که قصد دارند به صورت یکتا و منحصر به فرد، دیده شود، به روش لیفت مانکنی اقدام می کنند. این روش با هزینه بیشتر و ریسک بالاتری، قابل انجام است. افرادی هم که این روش را برای زیبایی خود، بر می گزینند، به مانکن های مشهور، معروف می شوند.

در ادامه مطلب، انواع روش های لیفت چشم، را به صورت جزئی برای آگاهی شما، بیان خواهیم کرد. این روش ها عبارتند از:

جراحی پلک:

افتادگی پلک در اثر پیری و افزایش سن و گاهی نیز به صورت طبیعی و ذاتی خواهد بود. رفع این مشکل با روش های مختلفی قابل انجام است. در گذشته جراحی پلاستیک، یک روش رایج برای رفع آن بود. جراحی برای پلک به منظور زیبایی چشم، به صورت سرپایی و فقط با بی حسی موضعی قابل انجام است.

روش کشسانی پوست:

چین و چروک ایجاد شده در اطراف چشم برای حذف و از بین رفتن نیاز به کشش دارند. روش کشسانی پوست، یک روش معمول برای افراد به شمار می آید و برای لیفت چشم، کاربرد دارد.

روش لیزر:

با افزایش تکنولوژی و فناوری های روز دنیا، روش لیزر نیز پا به عرضه درمان زیبایی چشم نهاد. روش لیزر، روشی جدید و نوپا بود که بسیار مورد استقبال قرار گرفت. از آن جا که روش لیزر برای لیفت چشم، یک روش غیر جراحی و ایمن بود، ولی طبق خاصیتی که داشت، برای ادامه روند کار، نتیجه امید بخشی را به خود ندید.

روش لیفت چشم با نخ:

این روش یکی از روش های پر کاربرد از سلسله روش های لیفت چشم به شمار می رود. روش لیفت چشم با نخ، همه روزه مخاطبان بیشتری را نسبت به قبل به خود جذب می کند. لیفت چشم با نخ یک روش بدون جراحی است پس به طور یقین، افراد زیادی را به سوی خود، خواهد کشاند.

روش حذف چروک دور چشم با پلکسر:

روش پلکسر، روشی است که با دستگاه پلکسر، انجام می شود. در واقع این روش، به خاطر نام دستگاه مخصوص آن، نامگذاری می شود. پلکسر، یک روش کارآمد در جامعه امروز، به شمار آمده است و روش پلاسما را برای خود انتخاب کرده است. روش پلاسما، یعنی روشی که به تولید پلاسما در بدن می پردازد.

چرا روش لیزر، برای لیفت چشم، نتوانست، روش محبوبی به شمار آید؟

نکته مهم در این روش این بود که علارغم خوب و راحت بودن نتیجه لیزر برای علم پزشکی، نتوانست جایگاه خوبی را در لیفت چشم به خود اختصاص دهد. اشخاصی که روش لیزر را برای لیفت چشم خود، انتخاب کرده بودند، از انجام این روش، رضایت کامل نداشتند.

در حقیقت، لیفت چشم با لیزر، برای نواحی پوست دور چشم، خیلی جالب نبود و نتیجه کاملی از آن به دست نمی آید. پس رفته رفته، روش لیزر برای لیفت چشم نیز، کم تر انجام می شد و در حال حاضر شاید اصلاً کسی برای این روش مراجعه ای نداشته باشد.

چرا روش لیزر، برای لیفت چشم، نتوانست، روش محبوبی به شمار آید؟
چرا روش لیزر، برای لیفت چشم، نتوانست، روش محبوبی به شمار آید؟

محبوبیت روش لیفت چشم با نخ، بر چه اساسی شکل گرفت؟

روش لیفت چشم با نخ، روشی است که توسط پزشکان متخصص زییایی، همواره توصیه می شود. افرادی که از این روش درمانی، استفاده کرده اند نیز، رضایت کامل تری را نسبت به سایر روش های لیفت چشم دارند.

محبوبیت روش لیفت چشم با نخ، بر چه اساسی شکل گرفت؟
محبوبیت روش لیفت چشم با نخ، بر چه اساسی شکل گرفت؟

روش لیفت چشم با نخ، به صورت کاشت نخ در ناحیه پوست اطراف چشم است. برای شروع این روش، نیاز است که فرد، در موضع دور چشم، بی حسی موضعی به صورت کامل را تزریق کرد. گاهی اوقات که چین و چروک بیش تر باشد، بیهوشی بیمار، برای انجام روش، مورد نیاز می شود. کاشت نخ در زیر پوست دور چشم به شکلی غیر قابل مشاهده، انجام می شود. روش نخ، روش مناسب و کارایی است و مخاطبان بیشتری را به خود دیده است. به عبارت دیگر مراحل لیفت چشم با نخ شامل دو مرحله خواهد بود:

  • مرحله اول، بی حسی موضعی به صورت کامل در ناحیه اطراف چشم است.
  • مرحله بعدی نیز، روش کاشت نخ در ناحیه زیر پوست دور چشم است.

استفاده از نخ در نوع خود، هیچ عارضه خاصی ندارد. ممکن است عوارض لیفت نخ، فقط تورم یا کبودی کمی باشد که به صورت طبیعی است. این عوارض ممکن است درد کمی داشته باشد. که به زودی هم بهبود می یابد و در عرض چند روز به صورت کامل از بین خواهد رفت.

نکته مهم تری نیز در این روش وجود دارد و آن این است که اصلاً جای بخیه و یا برش در آن دیده نمی شود. پس نگرانی برای روش لیفت چشم با نخ، برای کسی، وجود نخواهد داشت. دلیل آن هم تزریق مواد پروتئینی در بدن است که با کاشت نخ در ناحیه اطراف چشم، انجام شده است. پس جای بخیه و یا نخی دیده نخواهد شد.

روش لیفت چشم با نخ، کدام نخ ها را مورد استفاده قرار می دهد؟

روش لیفت چشم با نخ، یک روش محبوب و پر طرفدار برای زیبایی نواحی دور چشم به شمار می آید. استفاده از نخ با روش کاشت نخ در ناحیه مورد نظر دور چشم، انجام می شود. نخ می تواند جای بخیه بسیار کمی را از خود باقی بگذارد. بخیه با روش لیزری می تواند پوشش داده شود. دلیل این پوشش هم به خاطر ریز بودن بخیه ای است که در میان سایر خطوط دور چشم، به صورت نامرئی، ناپدید می شود و جلوه طبیعی را به خود خواهد گرفت.

روش لیفت چشم با نخ، کدام نخ ها را مورد استفاده قرار می دهد؟
روش لیفت چشم با نخ، کدام نخ ها را مورد استفاده قرار می دهد؟

روش بی خطر لیفت چشم با نخ، هیچ عارضه ای ندارد. کاملاً بی درد است و اگر عارضه ای مانند کبودی یا قرمزی و یا تورمی پس از آن، مشاهده شود به صورت طبیعی، از بین خواهد رفت. استفاده از نخ نیز بخیه بسیار سطحی و نا معلومی دارد.

بنابراین جای زخمی از آن، در نواحی اطراف چشم دیده نمی شود. نخ هایی که این روش برای انجام عمل، مورد استفاده قرار می گیرد شامل : 1- نخ لیفت PDO و 2- نخ لیفت مونو است. دو نخ مورد نظر دارای شرایطی هستند که در زیر به آن اشاره خواهیم نمود.

روش لیفت چشم با نخ لیفت PDO، چگونه انجام می شود؟

همان طور که گفته شد، روش انجام لیفت چشم با دو نخ متفاوت که مخصوص انجام لیفت هستند انجام می شود. روش اول استفاده از نخ لیفت pdo است. این روش برای کار لیفت خود، سوزن سنتی خود را از نخ های لیفت pdo، پر می کند.

سوزن سنتی بسیار نازک است و حجم زیادی از نخ را نیز در خود جای می دهد. این سوزن، یک سوزن ویژه برای لیفت است که نخ های لیفت pdo را توسط مواد پروتئینی درون خود، به خوبی جذب می کند. این نوع نخ، برای پوست های ضعیف و بعضاً پوست های بسیار حساس، مناسب تر است. نکته بعدی به طول سوزن و میزان نخ ارتباط دارد؛ و همه این موارد به نوع هدف لیفت، مرتبط می شود.

روش لیفت چشم با نخ لیفت PDO، چگونه انجام می شود؟
روش لیفت چشم با نخ لیفت PDO، چگونه انجام می شود؟

روش لیفت چشم با نخ لیفت مونو، چگونه روشی است؟

در روش لیفت چشم، استفاده از نخ لیفت مونو، یکی دیگر از نخ های مورد استفاده در لیفت چشم است. این نخ مناسب برای رفع چین و چروک نواحی دور چشم به کار می رود. خاصیت بسیار ویژه نخ لیفت مونو، به نحوی است که برای از بین بردن چین و چروک نواحی دیگر صورت، استفاده می شود. به صورت کلی می توان نواحی مختلف صورت را به این موارد خلاصه کرد:

  • ناحیه زیر چشم
  • ناحیه گوشه لب
  • ناحیه گوشه چشم
  • ناحیه چروک پیشانی
  • ناحیه افتادگی ابرو
  • نواحی بالای لب
  • نواحی گردن

نکته بسیار هم در استفاده از نخ لیفت چشم، جذب آن پس از 4 ماه الی 5 ماه است. جذب نخ به صورت کامل بوده و دیگر به انجام تزریق مجدد این لیفت، نیازی نخواهد بود.

روش لیفت چشم با نخ لیفت مونو، چگونه روشی است؟
روش لیفت چشم با نخ لیفت مونو، چگونه روشی است؟

کیفیت روش جراحی پلک، برای لیفت چشم، چگونه است؟

روش جراحی پلاستیک برای پلک، خوب عمل می کرد؛ ولی مضرتی که داشت ، باقی ماندن جای برش اطراف چشم بود. همین عامل باعث شد تا دیگر افراد برای این عمل جراحی، مراجعه و یا تقاضایی را نداشته باشند. این روش کم کم مخاطبان خود را از دست داد؛ زیرا با ترمیم یک زیبایی، زیبایی دیگری باید از دست داده می شد.

جایگزین مناسب برای روش جراحی پلک، کدام روش است؟

خوشبختانه، امروزه روش بلفاروپلاستی به روش پلاسما، را جایگزین روش قبل کرده است و روش مناسب تر ی برای لیفت چشم به شمار می آید. مخاطبان این روش، نسبت به روش قبلی، بسیار بیشتر است.

جایگزین مناسب برای روش جراحی پلک، کدام روش است؟
جایگزین مناسب برای روش جراحی پلک، کدام روش است؟

آیا روش لیفت چشم، به صورت سرپایی انجام می شود؟

همان طور که گفته شد، روش لیفت چشم، روشی است که برای بهبود پوست چروک شده دور چشم به کار می رود. این روش با انجام بی حسی موضعی و یا آرام بخش، به صورت سر پایی انجام می شود. روش لیفت چشم، برای لیفت پلک بالایی، با همین بی حسی موضعی، قابل انجام است. ولی برای لیفت پلک تحتانی، ممکن است، نیازمند بیهوشی فرد باشد.

آیا روش لیفت چشم، به صورت سرپایی انجام می شود؟
آیا روش لیفت چشم، به صورت سرپایی انجام می شود؟

لیفت چشم برای رفع و بهبود افتادگی چشم نیز هست. افتادگی چشم، در اثر افزایش چربی پلک و یا شل شدن پلک، اتفاق می افتد. درمان افتادگی و شل شدن پلک چشم نیز به روش سرپایی قابل انجام است. و تنها به بی حسی موضعی و یا آرام بخش نیاز خواهد بود.

برای لیفت چشم در ناحیه پلک زیرین، گاهی اوقات به جای بی حسی موضعی به بیهوشی نیاز می شود. اگر بیمار بیهوش شود، عمل انجام شده تا حدی ریسک پذیر شده است و به پزشک متخصص مجرب نیاز دارد تا بتواند تجمع چربی ایجاد شده در پلک زیرین را با دقت و به روش درست و بدون بخیه، انجام دهد.

برای بهبود جای بخیه در روش های لیفت چشم، از کدام روش استفاده می شود؟

به صورت معمول، روش های لیفت چشم جای بخیه را به صورت نامرئی، ناپدید خواهند کرد. در میان روش های لیفت چشم، تنها روش جراحی پلک بود، که جای بخیه ها باقی می ماند. سایر روش های لیفت چشم، جای بخیه ندارند و یا آنقدر روش های لیفت چشم، با ظرفت و حساسیت بالا انجام می شود که جای بخیه ای باقی نخواهد ماند.

در میان روش های لیفت چشم، لیفت با نخ، یک روش بدون جراحی و غیر تهاجمی است و تنها با کاشت نخ در زیر پوست دور چشم، ایجاد می شود. نخ در ماهیت خود، شاید جای پای کمی را در پوست دور چشم، باقی بگذارد. آنچه قابل توجه است، حذف کامل آن با استفاده از لیزر خواهد بود. لیزر یک روش برای بهبود زخم، اسکار و بخیه ایجاد شده مربوط به نخ است. در واقع، لیزر با تزریق پر کننده به بهبود فرم چشم، جای زخم و سایر علائم پیری، کمک شایانی خواهد کرد.

برای بهبود جای بخیه در روش های لیفت چشم، از کدام روش استفاده می شود؟
برای بهبود جای بخیه در روش های لیفت چشم، از کدام روش استفاده می شود؟

شرایط دوره نقاهت روش های لیفت چشم چه مواردی را شامل می شود؟

انجام روش لیفت چشم، مانند هر روش درمانی دیگر به دوره نقاهت خاص خود نیاز دارد. روش لیفت چشم، به صورت کلی، دوره نقاهت کوتاهی دارد. بیمار پس از انجام روش لیفت چشم، می تواند به خانه مراجعه کرده و در آنجا استراحت نماید. ولی توصیه می شود که بعد از این عمل، یک روز در بیمارستان باشید تا اگر عوارضی از عمل لیفت چشم، دیده شد، بتوانید به لحاظ پزشکی با سرعت آن را درمان نمایید.

شرایط دوره نقاهت روش های لیفت چشم چه مواردی را شامل می شود؟
شرایط دوره نقاهت روش های لیفت چشم چه مواردی را شامل می شود؟

به صورت معمول، برای آغاز دوره نقاهت این روش درمانی، در 24 ساعت اول باید کمپرس آب یخ را روی چشم خود قرار دهید. سرد کردن موضعی، در بهبود تورم یا کبودی محل لیفت، کمک بسیاری به شما خواهد کرد. می توانید برای جلوگیری از عفونت در ناحیه عمل لیفت چشم، از قطره یا پماد آنتی بیوتیک نیز استفاده نمایید.

اگر بخیه ای هم بعد از عمل لیف چشم در نواحی دور چشم، دیده شود، در مدت 3 الی 5 روز بهبود کامل می یابد و اثری از خود به جای نخواهد گذاشت. از روز ششم می توانید به زندگی عادی خود برگردید.

عوارض نگران کننده روش لیفت چشم، کدام است؟

روش لیفت چشم، غیر از عوارض طبیعی تورم و کبودی، هیچ عارضه دیگری ندارد. عوارض طبیعی به روش طبیعی و بدون استفاده از داروی خاصی، تنها با گذشت چند روز، از بین رفته و کاملاً ناپدید خواهد شد.

عوارض نگران کننده روش لیفت چشم چند مورد نادر است که آن ها را برای شما بیان خواهیم کرد. عارضه اول که ممکن است بسیار ناخوشایند نیز باشد، مربوط به نا هماهنگی پلک با چشم ارتباط دارد. این ناهماهنگی پلک با چشم، عدم تقارن را ایجاد کرده است. ظاهر دیده شده این عارضه، مطلوب نیست. این حالت، برای رفع عیب به وجود آمده، نیاز به انجام یک عمل مجدد دارد.

 

کشیده شدن پوست حین عمل

همان طور که گفته شد این عارضه، به صورت نادر اتفاق می افتد. عدم تقارن ایجاد شده، در اثر کشیده شدن پوست حین عمل است که بیش از حد بوده است. و یا کشیدگی پوست زیر پلک است که زیاد برداشته شده است. اگر این حالت رخ دهد، ترمیم آن بسیار به سختی خواهد افتاد و در برخی موارد ممکن است اصلاً ترمیمی باقی نماند و به صورت ثابت همچنان جلوه ناخوشایندی باقی بگذارد.

گاهی اوقات نیز ممکن است در اثر کشیدگی زیادف ناحیه پیشانی، دچار چین و چروک شود. جراحان زیبایی لیفت چشم، برای این مورد نیز، راه حلی را عنوان کرده اند. راه حل این موضوع، انجام جراحی برای پیشانی است. البته باید گفت انجام این روش، اگر عارضه خطرناکی داشته باشد، جراحی های بعدی را با خود خواهد آورد. این ها همه از هزینه مازاد و نارضایتی فرد مراجعه کننده خبر می دهند.

عارضه بعدی که بسیار خطرناک و جدی نیز می باشد، خطر خونریزی و عفونت پلک و یا کبودی است. این عارضه نیاز به مراقبت پزشکی خاصی دارد. فرد بیمار بعد از مشاهده خونریزی و یا کبودی، باید با پزشک متخصص، مشاوره نماید و برای قطع خونریزی خود، اقدام نماید.

 

آیا روش لیفت چشم، ماندگاری همیشگی دارد؟

هر روش درمانی برای زیبایی دوران ماندگاری منحصر به فردی خواهد داشت. ماندگاری روش لیفت چشم برای زیبایی چشم نیز، یکی از درمان های زیبایی است که دارای ماندگاری دائمی نیست.

دلیل ماندگاری موقت روش لیفت چشم، یک نکته مهم است. نکته اساسی ارتباط با اشعه خورشید دارد. اگر فرد بیمار، روش لیفت چشم را برای برگرداندن زیبایی طبیعی خود برگزیند و بعد از عمل در شرایط مختلف، زیر اشعه خورشید قرار گیرد؛ حالت های چین و چروک و یا افتادگی پلک، به مرور زمان، بر می گردد.

اگر فرد مراجعه کننده سن بیش از 50 یا 60 سال داشته باشد، این روش ماندگاری بسیار کمی خواهد داشت. زیرا در این سن، چین و چروک و افتادگی پلک، بیشتر از سنین کمتر از آن است. و برگرداندن پوست به حالت طبیعی با یک عمل ساده لیفت چشم، قابل انجام نیست.

استفاده از کرم های ضد آفتاب و سایر روش های حذف چین و چروک نیز، جلوه ماندگار و یا طبیعی را در این سنین، برای افراد به وجود نخواهد آورد. از این رو، برای انجام روش لیفت چشم، بیشتر به افرادی که شاهد چین و چروک های اولیه در صورت خود هستند، توصیه می شود.

ماهیت روش لیفت چشم به صورت مدل مانکنی، چگونه است؟

مدل مانکنی، مدلی منحصر به فرد است که با هدف مانکنی و منحصر به فرد به صورت ویژه انجام می شود. نکته ای که این روش دارد این است که مدل منکنی، مدلی فراتر از لیفت چشم است و به صورت جراحی پلاستیک، انجام می شود. گاهی اوقات به روش جراحی پلاستیک، روش جراحی صورت نیز گفته می شود.

البته برخی افراد این لیفت های مانکنی را فقط به صورت جزئی در صورت خود، به کار می برند و ممکن است، طبیعی جلوه نماید. اما آنچه نظر افراد را به خود جلب خواهد کرد، خاص بودن شیوه عمل انجام شده است که با اصطلاح مانکنی، معروفیت یافته است. برای نمونه می توان به تغییر رنگ عنبیه چشم اشاره کرد. این روش دیگر ارتباطی با تغییرات پوست دور چشم ندارد، بلکه به عمل جراحی پلاستیک در ناحیه چشم، مرتبط خواهد شد.

انجام این نوع از جراحی باید با رضایت کامل فرد و در صحت و سلامت کامل باشد. زیرا تغییرات اساسی آن، چیزی خارج از طبیعت ظاهری فرد است؛ این عبارت حاکی از آن است که فرد با انجام مدل مانکنی چشم، به یک تغییر بزرگ با تحولی عظیم دچار می شود. به گونه ای که ماهیت ظاهری فرد بسیار تغییر پیدا می کند.

تغییر رنگ چشم

به عنوان مثال، تغییر رنگ چشم یکی از مواردی است که برای روش مدل مانکنی چشم، عنوان شده است. اخیراً افرادی که برای شهرت به این عمل نیاز دارند، برای انجام این مدل جدید، به جراحان متخصص زیبایی پلاستیک، مراجعه می کنند.

خاصیت اصلی مدل مانکنی، ماندگاری دائم آن است که انجام آن را برای مخاطبان اصلی خود، رضایت بخش کرده است. انجام جراحی زیبایی پلاستیک، باید با هوشیاری کامل و درخواست خود باشد. انجام این روش برای اشخاصی که برای بار اول اقدام به زیبایی می کنند، اصلاً توصیه نمی شود.

زیرا ممکن است روش انجام شده در برخی مواقع به بیهوشی نیاز داشته باشد و یا مورد بعدی به زمان بعد از عمل و رضایت با عدم رضایت آن، مربوط شود. در نتیجه باید برای انجام این روش تمامی جوانب حاکم بر موضوع، به صورت کامل بررسی شود. روش یاد شده، بعد از انجام، به تغییرات عمده در ظاهر فرد و به صورت دائمی، منجر می شود.

روش لیف چشم با نخ با روش لیفت ابرو با نخ چه ارتباطی دارد؟

همان طور که گفته شد، روش های لیف چشم متفاوت است و به روش لیفت نواحی دور چشم ارتباط نزدیک دارد. یکی از این نواحی ابروها است که در بالای چشمان قرار گرفته اند. روش لیفت برای ابروها همانند روش لیفت چشم با نخ، انجام می شود.

در این روش باید ابروها تا حدی کشیده شود که نواحی پوست آن، حالت افتادگی نداشته باشند. این کار برای بهتر دیده شدن و چشم به کار می رود. انجام این روش ممکن است همچون سایر روش های لیفتی، عوارض جانبی داشته باشد. منظور از عوارض جانبی درد خفیف، و تورم و کبودی بسیار کمی است که به صورت طبیعی، با گذشت چند روز، کاملاً بهبود خواهد یافت.

انجام روش با استفاده از سوزن های ویژه ای است که نخ های بسیار باریکی را در خود جمع کرده است. نخ ها مشابه نخ های لیفت چشم، به صورت جذب پروتئین در بدن خواهد بود. این روش یک روش موقت است و پس از گذشت 12 ماه الی 18 ماه، بر اثر عوامل متعدد، به حالت اولیه بر می گردد.

عوامل متعدد می تواند شامل افزایش سن، اثر طبیعی جاذبه زمین، افتادگی و شلی پلک و ابرو باشد. بنابر این نمی توان این روش را برای ماندگاری دائم انتخاب کرد. بعد از گذشت زمان مطرح شده باید برای داشتن این لیفت، حتماً آن را دوباره انجام دهید. در مجموع روش بیان شده، یک روش غیر تهاجمی است که دارای عوارض خاصی نیز نمی باشد.

نکته

نکته بسیار مهم این روش لیفت، به نوع عوارض آن مرتبط است. همان طور که می دانید این روش نیز، بدون شک ممکن است دارای عوارض جانبی و طبیعی باشد. برای عوارض جانبی و طبیعی جای نگرانی وجود ندارد. تنها نگرانی این روش، عارضه ای است که شامل خطرناک ترین و جدی ترین عوارض آن می شود.

روش لیفت مورد نظر، به خاطر کشیدن پوست، به سمت قسمت انتهایی صورت، ممکن است به عصب مردگی دچار شود. عصب مردگی اصطلاحی است که در اثر کشش زیاد پوست، باعث شده است تا پوست، حالت عصب خود را به کلی از دست بدهد.

منظور از این عبارت آن است که عصب این ناحیه به صورت کامل مختل می شود؛ یعنی آسیب جدی به عصب پوست در این ناحیه خواهد رسید. گاهی اوقات نیز ممکن است در اثر کشیدگی زیاد پوست، عفونت پوستی برای فرد بیمار به وجود آید. در واقع، روش بوتاکس، ممکن است بسیاری از عوارض را برای این لیفت به همراه داشته باشد.

از اینکه تا انتهای این مقاله، با ما همراه بودید، بسیار متشکریم؛ و امیدواریم که از خواندن مطالب آن، بهره لازم و کافی را کسب کرده باشید.

 

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سابقه 12 سال کار در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ از سال 86

سابقه 5 سال کار در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا از سال 94

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس : 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل :info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید