میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

لیزر موهای زائد مردان
لیزر موهای زائد مردان

لیست موضوعات

لیزر موهای زائد مردان

با ما همراه باشید تا با لیزر موهای زائد مردان بیشتر آشنا شویم.

لیزر موهای زائد مردان
لیزر موهای زائد مردان

آقایان محترم اگر قصد انجام لیزر موهای زائد را دارید به شما پیشنهاد می کنیم به کلینیک تخصصی دکتر زرگنج فرد مراجعه کنید و یا با شماره تلفن کلینیک که در انتهای همین مقاله درج شده است تماس بگیرند

تا چند سال پیش بیشتر خانم ها لیزر را برای موهای زائد انتخاب می کردند اما امروزه اکثر آقایان نیز از همین روش استفاده می کنند . رشد موهای زائد در آقایان بسیار بیشتر از خانم ها است و آنها می توانند از نتیجه استفاده از لیزر خشنود تر باشند.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

آیا لیزر میتواند موهای زائد مردان را برای همیشه از بین ببرد؟

اساس کار لیزر چیست؟

آیا لیزر موهای  زائد آقایان درد دارد ؟

آیا خطرات احتمالی لیزر آقایان را تهدید می کند ؟

آیا لیزر موهای زائد مردان باعث ناباروری می شود ؟

لیزر برای چه قسمت هایی بهتر است ؟

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد برا آقایان چیست ؟

آیا لیزر برای موهای زائد بهترین انتخاب است ؟

قبل از لیزر چه اقداماتی باید انجام دهید ؟

بعد از لیزر چه اقداماتی باید انجام دهید ؟

کاربرد لیزر برای آقایان چیست ؟

بهترین کاندیدا برای لیزر موهای آقایان چه کسانی هستند ؟

چه افرادی نباید لیزر موهای زائد را انجام دهند ؟

آیا لیزر عوارض دارد ؟

آیا نکته مهمی در زمینه لیزر وجود دارد که باید فرد قبل از استفاده باید بداند ؟

آیا دستگاه های لیزر متنوع است ؟

 

قدرت لیزر برای موهای زائد آقایان

یکی از ویژگی های اصلی لیزر موهای زائد این است که قدرت لیزر برای از بین بردن موهای زائد در  سراسر بدن به صورت یکسان است مثلا به همان میزان که لیزر می تواند موهای زائد زیر بغل را از بین ببرد، به همان میزان نیز می تواند موهای صورت آقایان را از بین ببرد .

لیزر آقایان هیچ محدودیتی در استفاده ندارد و با توجه به گستردگی رشد موهای زائد آقایان می توان از آن برای از بین بردن موهای زائد از لاله گوش تا انگشتان پا استفاده کرد .  معمولا آقایان بیشترین درد سر را با موهای زائد صورت خود که همان ریش ها هستند، دارند زیرا مجبور هستند که برای اینکه هر روز مرتب به نظر برسند، صورت خود را تیغ بزند شاید شیو با تیغ بدون درد باشد اما اثر کوتاه مدت دارد و تکرار هر روز آن خسته کننده است.

برای  قدرت لیزر برای موهای زائد آقایان باید این نکته را بدانید که لیزر برای آقایان در مقایسه با لیزر خانم ها تاثیر گذار نیست و برای اینکه بتواند نتیجه بهتری بگیرید باید حتما از تعداد جلسات بیشتری استفاده نمایید و  دلیل آن شاید ضخیم  بودن موهای زائد در آقایان است . شاید خانم بعد از چهار یا شش جلسه تاثیر لیزر را در رشد موها زائد خود ببینند و تنها تعداد کمی از خانم ها نتیجه را در جلسات بیشتر ببینند  اما آقایان نیاز به تعداد جلسات بیشتری دارند .

قدرت لیزر برای موهای زائد آقایان
قدرت لیزر برای موهای زائد آقایان

لیزر

دستگاه لیزری که برای موهای زائد استفاده می شود، معمولا بیشترین تمرکز را برای از بین بردن موهای زائد دارد و در کنار آن شاید ویژگی های دیگری داشته باشد اما با توجه به وظیفه اصلی آن تاثیر بر روی فولیکول های مو دارد که آنها را مورد هدف قرار دهد و سعی بر از بین بردن آنها داشته باشد .

بهتر است بدانیم دستگاه های لیزر بیشتر برای موهای زائد تیره استفاده می شود زیرا رنگی که در موهای تیره وجود دارد رنگدانه ی ملانین است و از همین رنگدانه  برای انتقال لیزر تا فولیکول مو استفاده می شود .

دستگاه لیزر موهای زائد با استفاده از گرم کردن این عملیات را انجام میدهد  و برای اینکه گرم کردن فرد را آزار ندهد یک دستگاه خنک کننده نیز استفاده می شود . بهتر است بدانید که اگر دارای موهای قرمز، بلوند و یا خاکستری هستید کمی تامل کنید زیرا لیزر برای این موها جوابدهی خوبی ندارد .

شما در حال مطالعه مقاله لیزر موهای زائد مردان هستید

درد در لیزر موهای زائد در آقایان

امروزه با پیشرفت تکنولوژی دستگاه های لیزر نیز به روز شده است و دیگر مانند  گذشته درد و یا سوزش بر اثر گرما ندارد . البته درد دستگاههای لیزر قدیمی نیز قابل تحمل بود . بیشتر آقایان بعد از لیزر موهای زائد می گویند که درد کاملا قابل تحملی دارد و بعضی که درد را احساس میکنند میتوانند از کرم های بی حسی استفاده کنم تا همان مقدار درد ناچیز را دیگر احساس نکنند .

درد در لیزر موهای زائد در آقایان
درد در لیزر موهای زائد در آقایان

بهتر است بدانید شاید در جلسات اولیه به دلیل اینکه پوست شما هنوز عادت ندارد احتمال  احساس درد بیشتر است اما زمانی که به جلسات انتهایی برسید این احساس درد کمتر می شود .

در انتخاب پزشک و کلینیک توجه کافی داشته باشید زیرا اگر پزشکی که برای شما لیزر انجام می دهد با دستگاه آشنایی نداشته باشد امکان دارد از طول موج های بالا استفاده کند که همین امر باعث سوختگی و درد می شود .

خطرات احتمالی لیزر آقایان

دو مورد اصلی وجود دارد که خطرات احتمالی لیزر آقایان را تشدید می کند در زیر به این دو مورد اشاره کرده ایم :

اگر فرد بنا به هر دلیلی یک مرکز و یا کلینیکی را برای انجام لیزر انتخاب کند که معتبر نیست و استانداردها و مجوزات لازم را ندارد باید احتمال خطراتی مانند تیره شدن و یا سوختگی پوست را در نظر داشته باشد . همچنین اگر فردی که از دستگاه لیزر استفاده می کند آشنایی لازم را نداشته باشد باعث ایجاد آکنه در پوست نیز می شود .

یکی دیگر از مواردی که احتمال بروز مشکل در فرد را تشدید می کند این است که بعد از لیزر قسمت هایی که به صورت مستقیم در معرض آفتاب هستند بیشتر دچار مشکل می شوند . به همین دلیل توصیه می شود که بعد از لیزر چند ساعتی در معرض نور خورشید قرار نگیرید و اگر ضرورتی وجود دارد حتما از کرم های ضد آفتاب قوی استفاده نمایید .

خطرات احتمالی لیزر آقایان
خطرات احتمالی لیزر آقایان

لیزر موهای زائد و ناباروری

یکی از شایعاتی که درمورد استفاده از لیزر موهای زائد  وجود دارد این است که می گویند این عمل باعث می شود که بر روی ناباروری به ویژه در آقایان تاثیر بگذارد این در حالی است که طول موج لیزر به اندازه ای کم است که تنها فولیکول های مو را تحت تاثیر خود قرار می دهد به بیان دیگر تنها سه تا چهار میلیمتر به داخل پوست نفوذ دارد و همین باعث می شود که تنها توسط رنگدانه های پوست جذب شود .

یکی دیگر از شایعاتی که در زمینه لیزر موهای زائد است این است که لیزر باعث سرطان می شود این در حالی است که طی تحقیقات انجام شده هنوز هیچ موردی تایید یا تکذیب نشده است .

شما در حال مطالعه مقاله لیزر موهای زائد مردان هستید

بهترین قسمت هایی که از لیزر برای موهای زائد استفاده می شود

بهترین نتیجه که لیزر در موهای زائد آقایان دارد در قسمت های سینه ، پشت ، شکم ، ناحیه تناسلی و شانه ها است و بیشتر آقایان ترجیح آن این است که لیزر را برای قسمت های شانه ، ناحیه تناسلی ، کمر و گردن انجام دهند .

البته اینکه بخواهیم در مورد بهترین نتیجه بگوییم باید به فاکتورهای دیگری مانند رنگ رنگدانه های پوستی نیز توجه داشته باشیم اگر در همین قسمت ها رنگدانه ها به صورت بلوند باشد نیز نتیجه خوبی به اندازه رنگدانه های سیاه نمی دهد .

همچنین در پوست سیاه و سفید نیز نتیجه تغییر می کند البته امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی دستگاه های لیزر با توجه به رنگ پوست انتخاب می شود که تاثیر زیادی در نتیجه نهایی لیزر موهای زائد دارد .

بهترین قسمت هایی که از لیزر برای موهای زائد استفاده می شود
بهترین قسمت هایی که از لیزر برای موهای زائد استفاده می شود

شما در حال مطالعه مقاله لیزر موهای زائد مردان هستید

در زیر به نکات مهم در این زمینه اشاره کرده ایم :

  • معمولا نتیجه گیری لیزر موهای آقایان بیشتر از هفتاد درصد ممکن نیست و همین میزان به جنس پوست و مو فرد نیز بستگی دارد .
  • بهتر است بدانید نتیجه گیری با توجه به ساختار بدنی هر فرد متفاوت است، حتی در دو خواهر یا برادر دو قلو نمی توان یک نتیجه یکسان را مشاهده کرد.
  • بهتر است برای اینکه نتیجه بهتری از کار مشاهده کنید دستگاهی را انتخاب کنید که با توجه به پوست و شرایط بدنی شما است .
  • برای اینکه نتیجه نهایی کار اثر بخش باشد بهتر است جلسات را با توجه به رعایت زمانی انجام دهید زیرا این رعایت زمانی در برگشت دوباره رشد موهای زائد بسیار تاثیر می گذارد .
  • بهتر است بدانید در زمان لیزر موهای زائد از داروهای مانند گروه های مختلف ویتامین ها و داروهای هورمونی استفاده نشود زیرا باعث عدم نتیجه گیری می شود .
در زیر به نکات مهم در این زمینه اشاره کرده ایم :
در زیر به نکات مهم در این زمینه اشاره کرده ایم :

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد آقایان

اینکه آقایان این تصویر را داشته باشند که هر روز نیازی نیست که موهای زائد صورت خود را بزنند یک رویا است اما می توان این رویا را با لیزر موهای زائد آقایان به پایان برسانند . یکی از قسمت هایی که آقایان بر روی رویش مو در آن حساس هستند رویش در قسمت سرشانه است و اینکه بخواهند به صورت مداوم آنها را شیو و یا وکس کنند باعث می شود به رویش مجدد آنها کمک کند .

حال برای اینکه به نتیجه دلخواه خود برسند باید بهترین دستگاه را با توجه به شرایط خود انتخاب کنند . تا چند سال پیش بیشتر دستگاه ها متناسب با موهای زائد خانم ها بود و دستگاهی برای موهای زائد آقایان نبود و تنها چند نمونه خاص وجود داشت که برای تمامی پوست ها قابل استفاده نبود .

در واقع بیشتر دستگاه های لیزر برای پوست های اروپایی بود که دارای پوست های کاملا روشن و سفید با موها تیره هستند استفاده می شد اما در حال حاضر دستگاه های لیزر برای انواع پوست ها استفاده می شود .

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد آقایان
بهترین دستگاه لیزر موهای زائد آقایان

شما در حال مطالعه مقاله لیزر موهای زائد مردان هستید

بهترین انتخاب برای از بین بردن موهای زائد

روش های زیادی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد مانند اصلا با تیغ ، وکس ، کرم های موبر  . . . که تمامی این روش دارای مزیت هایی مانند کم هزینه بودن و سریع بود است .

مثلا شما به راحتی می توانید هر یک از این روش ها را خودتان در کمترین زمان ممکن انجام دهید اما یک عیب بزرگی که دارد این است که در زمان کوتاه درباره موهای زائد شروع به رشد می کنند و همین عدم ماندگاری باعث می شود که شما به صورت مداوم مجبور باشید

که از همین روش ها استفاده کنید که دلیل اصلی  ضخیم شدن موهای زائد است  همچنین مواردی مانند تیغ و موزر حتی باعث می شود که پوست شما خشک شود . حال شما می توانید با استفاده از لیزر دیگر این عوارض را تجربه نکنید و از ماندگاری آن تا مدت ها لذت ببرید.

در روش لیزر بر روی پوست شما هیچ ژل و یا کرم چسبنده ای مانند وکس زده نمی شود و همچنین جریان های خونی و یا حتی گره های لنفاوی را تحت تاثیر خودش قرار نمی دهد و می توانید برای قسمت هایی که دارای غدد لنفاوی هستند مانند زیر بغل ، ناحیه تناسلی، گوش و بینی استفاده نمایید .

بهترین انتخاب برای از بین بردن موهای زائد
بهترین انتخاب برای از بین بردن موهای زائد

 اقدامات قبل از لیزر

قبل از لیزر باید اقدامات زیر را انجام دهید :

قبل از رفتن برای لیزر حتما دوش بگیرید و تمیز باشید .

روز قبل از لیزر موهای زائد خود را شیو کنید . دلیل اهمیت  این موضوع این است که شما با زدن موهای زائد با استفاده از تیغ در روز قبل فولیکول های مو های زائد را حفظ می کنید و روزی که قرار است لیزر کنید آنها از مرحله استراحت خارج می شوند و وارد فاز جدید که رویش مو است می شود و در این هنگام با استفاده از اشعه لیزر فولیکول ها را تحت تاثیر قرار می دهید و از بین میبرید .

به هیچ عنوان تا شش هفته قبل از روزی که می خواهید لیزر را انجام دهید نباید از حمام آفتاب و یا سولاریوم استفاده کرده باشید همچنین به هیچ عنوان نباید از اسپری ها و کرم های برنزه استفاده نمایید  زیرا تمامی این مراحل احتمال سوختگی پوست را تشدید می نماید همچنین زمانیکه پوست شما تیره باشد باعث می شود که در روند اصلی لیزر درمانی اختلالاتی ایجاد شود .

  ناحیه ای که می خواهید لیزر انجام دهید به هیچ عنوان چرب و روغنی نباشد و از انواع کرم ها حتی کرم های مرطوب کننده سبک استفاده نشده باشد  زیر در نتیجه لیزر تاثیر می گذارد .

به هیچ عنوان نباید تا یک ماه قبل از لیزر از وکس و یا هر روش دیگری که موها را از ریشه کنده اید استفاده کرده باشید . زیرا در این روش پیاز مویی وجود ندارد که لیزر آن را تحت تاثیر خود قرار دهد . بهتر است بدانید اگر در یک ماه گذشته شما از وکس و یا اپیلاسیون استفاده کرده اید به هیچ عنوان نباید انتظاری از نتیجه داشته باشید زیرا فولیکولی وجود ندارد که تحت تاثیر اشعه لیزر قرار بگیرد .

اگر قبل از انجام لیزر موهای ناحیه مورد نظر را شیو نکرده باشید برای شیو یک هزینه اضافی از شما دریافت می شود .

سعی کنید در روز قبل از لیزر از لباس های تنگ استفاده نکنید ، این نکته در نتیجه نهایی بسیار تاثیر گذار است .

  سعی کنید در زمان لیزر آرامش خود را حفظ نمایید زیرا آرام و ریلکس بودن شما در نتیجه کار بسیار موثر می باشد .

اگر بار اولی است که می خواهید به لیزر بروید باید بدانید که شما باید قسمت هایی که می خواهید لیزر را انجام دهید باید کاملا شیو کنید و در زمان لیزر پوششی در قسمت مورد نظر نباشد که مانع لیزر شود .

بهتر است برای این مورد احساس شرم را کنار بگذارید فردی که لیزر انجام می  دهد کاملا با این شرایط آشنا است و شما با این کار علاوه بر محافظت از لباس فضا را برای کار کردن پرستار یا پزشکی که می خواهد کار انجام دهد مهیا می کنید تا تسلط کامل بر روی قسمت مورد نظر داشته باشد .

قبل از انجام لیزر با تمیز کردن تا باکتری های خطرناک به صورت کامل از روی پوست کشته شوند .

قبل از لیزر باید حتما مشاوره های لازم انجام شود تا پزشک مربوطه با سیستم بدن شما آشنا شود و طبق همان از دستگاه متناسب با بدن شما استفاده نماید .

معمولا بعد از اتمام لیزر پرستار یا پزشک مربوطه به شما یک کرم جهت آرام شدن حرارت پوست می دهد و بهتر است از لباس گشاد و راحت استفاده نمایید .

شما در حال مطالعه مقاله لیزر موهای زائد مردان هستید

اقدامات بعد از لیزر

بعد از لیزر موهای زائد پوست حساس می شود و باید اقداماتی را انجام دهید و همچنین  برای اینکه لیزر درمانی شما نتیجه بهتری داشته باشد باید اقدامات لازم زیر را انجام دهید :

باید بعد از لیزر یک تا دو هفته در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرید .

بعد از لیزر تا دو هفته نباید حمام آفتاب و یا سولاریوم بگیرید زیرا باعث سوختگی پوست می شود .

اقدامات بعد از لیزر
اقدامات بعد از لیزر

تا حد ممکن بعد از لیزر در برابر آفتاب نباشد و در صورت لزوم برای  قسمت هایی که لیزر کرده اید حتما از کرم های ضد آفتاب با حداقل SPF30  استفاده کنید .

لیزر ها معمولا بدون درد و سوختگی است اما اگر احساس سوختگی در ناحیه ای که لیزر شده است کردید بهتر است بعد از 24 تا 48 ساعت یعنی روز دوم لیزر از آلوئه ورا برای اینکه پوستتان خنک شود استفاده کنید .

در بعضی از موارد ممکن است بعد از لیزر پوست کمی قرمز شود و یا لکه های قهوه ای ایجاد شود که به مرور زمان این لکه ها از بین می رود و کاملا طبیعی است اما اگر نگران هستید می توانید به پزشک خود مراجعه کنید و با او در این زمینه صحبت نمایید .

بعضی از مواقع پزشکان بار با بیماران خود بعد از لیزر دارو و پماد تجویز می کنند در این صورت باید حتما در زمان های مقرر از آنها استفاده نمایید .

در بعضی از مواقع ممکن است بعد از لیزر امکان پوسته پوسته شدن در نواحی که لیزر شده است دیده شود که این کاملا طبیعی است و نشان دهنده ریختن موهای زائد می باشد .

شما در حال مطالعه مقاله لیزر موهای زائد مردان هستید

کاربرد لیزر برای آقایان

با توجه به روش های مختلف برای از بین بردن موهای زائد بهترین روش برای موهای زائد آقایان لیزر است . لیزر شاید  نیاز به تکرار در بازه های زمانی مشخص داشته باشد اما این عیب در کنار مزیت بزرگی آنکه راحت شدن از شر موهای زائد برای همیشه است به چشم نمی آید . در لیزر موهای زائد ریشه موها تحت تاثیر قرار می گیرد  و اگر در فواصل مشخص شده انجام شود زمان زیادی باید بگذرد تا این  ریشه ها توان گذشته را برای رویش مجدد پیدا کنند .

رشد مو در تمامی بدن ها به سه مرحله تقسیم می شود آناژن ، کاتاژن و تلوژن نام دارد  . محققان به این نتیجه رسیده اند که بهترین زمان برای استفاده از لیزر زمان آناژن است که  موهای زائد می خواهند رشد خود را شروع کنند شما با استفاده از لیزر می توانید از این رشد جلوگیری کنید زیرا اشعه های لیزر باعث می شود که بر روی فولیکول ها تاثیر می گذارند و باعث از بین بردن آنها می شود .

کاربرد لیزر برای آقایان
کاربرد لیزر برای آقایان

کاربرد لیزر برای آقایان متعدد است در زیر به پرکاربرد ترین آنها اشاره کرده ایم :

یکی از قسمت های مهمی که برای آقایان کاربردی است ریش ها می باشد . معمولا بیشتر آقایان در ابتدا کمی برای زدن ریش ها دودل هستند اما زمانی که برای قسمت های دیگر بدن از لیزر استفاده می کنند و نتیجه عالی آن را می بینند تصمیم میگیرند که ریش ها را نیز لیزر کنند .

البته بهتر است بدانید که ریش یک امر طبیعی در صورت آقایان است و حتی خیلی از افراد اقدام به کاشت ریش می کنند و در تعریف موهای زائد نیست اما بسیاری از آقایان ترجیح می دهند که صورتی صاف داشته باشند و از شر اصلاح روزانه خلاص شوند .

بعضی از قسمت های صورت مانند زیر چانه ، گونه ها و کنار ابروها از قسمت هایی است که بهتر است از لیزر استفاده شود زیرا وکس و تیغ باعث تحریک فولیکول های مو این قسمت می شود و باعث می شود که رشد بیشتری داشته باشند . شما در زمان لیزر می توانید قسمت هایی از صورت را که می خواهید مو زائد در نیاید با پزشک و پرستار مورد نظر در میان بگذارید .

کاربرد لیزر برای آقایان متعدد است در زیر به پرکاربرد ترین آنها اشاره کرده ایم :
کاربرد لیزر برای آقایان متعدد است در زیر به پرکاربرد ترین آنها اشاره کرده ایم :

یکی از قسمت هایی که در بدن آقایان موهای زائد دیده می شود ناحیه گوش است . کندن موهای بینی و گوش با استفاده از وکس یکی از دردناک ترین قسمت ها برای از بین بردن موهای زائد است .

گوش و بینی علاوه بر اینکه دسترسی به آنها برای اصلاح سخت است مخاطی که در این نواحی قرار دارد نباید تحریک شود به همین دلیل بهترین روش برای لیزر موهای زائد این قسمت لیزر می باشد یکی از قسمت هایی که آقایان در بدنشان شاهد رشد موهای زائد هستند قسمت پشت بدن می باشد و این موها جلوه بدی دارد و بیشتر آقایان از این موضوع ناراضی هستند .

پشت بدن و کمر از قسمت های پرطرفدار در لیزر موهای زائد در آقایان است زیرا دسترسی به این مناطق برای خود فرد سخت است و اگر بخواهند به صورت مداوم از تیغ برای از بین بردن موهای زائد این ناحیه استفاده کنند باعث می شود که موهای آن قسمت ضخیم تر شود اما با استفاد از لیزر می توانید بعد از چند جلسه از  شر این موهای زائد راحت شوید .

ناحیه تناسلی یکی دیگر از قسمت های است که در لیزر موهای زائد آقایان زیاد دیده می شود . بسیاری از آقایان از لیزر ناحیه تناسلی خود نگران هستند و هراس این را دارند که بر روی باروری آنها تاثیر بگذارد این در حالی است که لیزر هیچ تاثیری بر روی باروری ندارد .

نکته ای که در لیزر این قسمت باید بدانید این است که معمولا رنگ این ناحیه به نسبت قسمت های دیگر تیره تر می باشد و باید از دستگاه های مخصوص استفاده شود که این ناحیه دچار سوختگی نشود .

همچنین سعی کنید در زمانی که می خواهید این قسمت را لیزر کنید بهترین و خبره ترین مرکز را انتخاب کنید که تسلط کامل به لیزر در این ناحیه داشته باشد زیرا طول موج بسیار مهم است و باید با طول موج مشخصی این ناحیه لیزر شود .

زیر بغل از مواردی است که در لیزر موهای زائد در آقایان و خانم ها بسیار پرطرفدار است . البته این قسمت در دسته لیزر دست قرار می گیرد و شامل موهای زائد از سرشانه تا نوک انگشتان دست آقایان می شود .

بسیاری از آقایان به ویژه ورزشکاران موهای زائد ران ، پا ، سینه ، بازو و شکم خود را لیزر می کنند . لیزر موهای زائد در ناحیه پا باعث می شود که رشد موهای این ناحیه کم و یا کاملا از بین برود معمولا برای لیزر پاها آقایان باید قسمت مورد نظر را مشخص کنند معمولا لیزر پاها شامل باسن ، کل پا ، ران و خط بیکینی و انگشتان پا می شود .

لیزر موهای زائد در ناحیه شکم و سینه از رایج ترین مواردی است که در آقایان بیشتر از خانم ها دیده می شود .

 

بهترین کاندیدای لیزر

لیزر موهای زائد در ابتدا برای کشورهای اروپایی طراحی شده است به همین دلیل بیشتر برای افرادی که پوست سفید و موی تیره و ضخیم دارند استفاده می شود  . بعد از مدتی با پیشرفت تکنولوژی دستگاه هایی برای پوست های تیره با موهای نازک به بازار آمد که این دستگاه ها نتیجه خوبی برای پوست های تیره بود . در حال حاضر دستگاه هایی لیزر به روز شده و برای بیشتر پوست ها و موها استفاده می شود .

در لیزر موهای زائد آقایان به دلیل اینکه پوستی تقریبا خشن و همچنین با موهای ضخیم هستند باید تعداد دفعات بیشتری به نسبت خانم ها انجام دهند و دوره ها را به صورت مرتب انجام دهند همچنین به طور سالیانه دوره های تکرار را انجام دهید .

بهترین کاندیدای لیزر
بهترین کاندیدای لیزر

در حال حاضر بسیار از افراد به صورت غیر قانونی در آرایشگاه ها و باشگاه ها با استفاده از یک دستگاه لیزر اقدام به لیزر موهای زائد می کنند که این روش به هیچ عنوان توصیه نمی شود

زیرا این افراد متخصص پوست نیستند و نمی توانند به صورت علمی کار را انجام دهند و در صورت بروز هرگونه مشکل مشاوره های غلط به فرد می دهند . بهتر است مکانی را برای لیزر انتخاب کنید که زیر نظر پزشک و طبق قوانین بهداشت لیزر را  انجام دهند .

بعضی از افراد دچار پرمویی هستند اما پرمویی غیر هورمونی به نام  هایپرتریکوز دارند که این افراد بهترین گزینه برای استفاده از لیزر موهای زائد هستند .

خانم هایی که در دوران شیردهی هستند می توانند بدون استرس از لیزر برای رفع موهای زائد خود استفاده نمایند .

شما در حال مطالعه مقاله لیزر موهای زائد مردان هستید

افرادی که نباید لیزر انجام دهند

لیزر معمولا برای بیشتر افراد انجام می شود به جز سه دسته که در زیر به آنها اشاره کرده ایم :

افرادی که در ناحیه ای که می خواهند لیزر انجام دهند دچار زگیل هستند باید ابتدا زگیل ها را با روش های علمی و پزشکی از بین ببرند و سپس می توانند لیزر را انجام دهند .

افرادی که نباید لیزر انجام دهند
افرادی که نباید لیزر انجام دهند

قبل از لیزر باید با پزشک خود در مورد داروهایی که مصرف می کنید مشورت کنید بعضی از دارو ها باعث می شود که اختلالاتی در عملکرد لیزر ایجاد کند .

گاهی بعضی از خانم ها در طول درمان باردار می شوند و برایشان سوال پیش می آید که آیا مجاز به ادامه درمان هستند . از نظر علمی هیچ خطری جنین را تهدید نمی کند اما بیشتر پزشکان خبره تاکید دارند که در دوران بارداری از لیزر استفاده نشود زیرا با تغییرات هورمون و حساس شدن پوست در دوران بارداری احتمال سوختگی پوست وجود دارد به همین دلیل پیشنهاد می شود که در این دوران درمان لیزر را متوقف کنند .

کودکان نباید از لیزر استفاده کنند زیرا هنوز دوران بلوغ را نگذرانده اند و هنوز نمی توان در مورد جنس موها نظر داد .

معمولا پرمویی یا بر اثر هورمونی و یا غیر هورمونی است حال افرادی که دچار پرمویی هورمونی هستند لیزر بر روی رشد موهای زائد آنها تاثیری ندارد . معمولا اختلالات هورمونی و یا در خانم ها تخمدان پلی کیستیک باعث می شود که در قسمت هایی که مو زائد رشد نمی کند و یا قسمت هایی که مو زائد رشد می کنند موها به صورت ضخیم تر رشد کند . این افراد ابتدا باید سعی کنند بیماری خود را درمان کنند و بعد در صورت درمان می توانند از لیزر برای برطرف کردن موهای زائد خود استفاده نمایند .

افرادی که پوست خود را به تازگی با استفاده از سولاریوم تیره کرده اند نمی توانند از لیزر برای رفع موهای زائد استفاده کند .

افرادی که دچار بیماری مانند لوپوس هستند نباید لیزر را انجام دهند زیرا این بیماران اگر در معرض اشعه و نور لیزر باشند بیماری شان تشدید می شود .

افرادی که دچار بیماری پورفیری هستند نباید لیزر انجام دهند زیرا بدنشان نسبت به پرتوهای لیزر حساس است .

افرادی که در قلبشان باتری گذاشته اند نباید لیزر موهای زائد انجام دهند زیرا در روند کار باتری اختلال به وجود می آید . اما بهتر است قبل از انجام کار اگر در قلبتان باتری دارید با پزشک خود مشورت نمایید .

اگر از داروهایی که پوست را نسبت به نور حساس می کند استفاده ی کنید بهتر است تا پایان دوره داروها از لیزر استفاده کنید و حتما پزشک خود را در مورد داروهای مصرفی در جریان بگذارید .

افرادی که دچار تیک های عصبی هستند بهتر است لیزر را انجام ندهند زیرا این افراد قسمت هایی که لیزر شده است را زیاد دستکاری می کنند .

اگر فرد شغلی دارد که باید به صورت مداوم در برابر نور خورشید باشد بهتر است لیزر را انجام دهند .

اگر فرد در قسمتی که می خواهد لیزر را انجام دهد دچار زخم و عفونت است باید ابتدا صبر کند بهبود یابد سپس می تواند لیزر را انجام دهد .

اگر فرد برای رفع مشکل پرمویی از ماینوکسیدیل استفاده می کند بهتر است صبر کند دوره درمان این دارو تمام شود و بعد از چند ماه اگر نتیجه لازم را مشاهده نکرد سپس اقدام به لیزر برای رفع موهای زائد استفاده نمایید .

اگر دارای مشکل تیروئیدی هستید چه از تنوع کم کار چه پرکار باید بدانید که این مشکل بر روی پوست و مو شما تاثیر می گذارد و شما نباید انتظار داشته باشید که مانند یک فرد سالم نتیجه ای از لیزر بگیرید . بهتر است قبل از لیزر اگر دچار بیماری تیروئید هستید با پزشک خود مشورت کنید .

اگر از داروهایی مانند داروهای غیر کورتونی ، گروهی از داروهای مدر ، کوتریموکسازول ، کینیدین و کنین ، برخی از داروهای دیابت ، تتراسایکلین ها ، پیروکسیکام ، آمیودارون ، سولفونیل اوره ها ، سولفونامیدها ، ایزوترتینوئین و داروهای ضدبارداری  استفاده می کنند نباید از لیزر برای رفع موهای زائد خود استفاده نمایند .

به هیچ عنوان از لیزر برای موهایی زائدی که در اطراف چشم هستند اسستفاده نکنید . زیرا عوارض لیزر به ناحیه حساس چشم ها بسیار زیاد است به همین دلیل در زمان استفاده از لیزر به شما عینک مخصوص داده می شود .

شما در حال مطالعه مقاله لیزر موهای زائد مردان هستید

عوارض لیزر

لیزر از درمان های قوی و معتبر ات که به تایید وزارت بهداشت رسیده است این موضوع نشان دهنده این است که عوارض لیزر کاملا منطقی و گذرا است . در اصل لیزر امواجی که روی پوست کشیده می شود ریشه مو را تحت تاثیر قرار می دهد و برا یاینکه عوارض آن را به حداقل برسانید باید از یک پزشک خبره در این زمینه کمک بگیرید . معمولا عوارض لیزر کاملا گذرا است و مشکلاتی مانند ناباروری ، سرطان ، مشکلات هورمونی و تاثیر بر روی عملکرد تخمدان و غدد لنفاوی ندارد  .

بیشتر پزشکان خبره به بیماران خود در زمان قبل از لیزر مشاوره های لازم را می دهند تا عوارض گذرایی که لیزر درمانی دارد را به حداقل برسانند در این مشاور ها می توان به استفاده نکردن از سولاریوم اشاره کرد .

عوارض لیزر
عوارض لیزر

هیچ گاه گول مرکز های زیبایی که برای تبلیغات به شما میگویند در یک جلسه قادر هستند رشد موهای زائد شما را متوقف کنند را نخورید  .

اگر این مرکز حتی برای تبلیغ این دروغ بزرگ را نگوید و از اشعه های بزرگ در لیزر استفاده کنند باید احساس خطر کنید زیرا بدن توانایی میزان محدودی از اشعه را دارند .

بهتر است برای اینکه عوارض لیزر را به حداقل برسانید باید صبور باشید و بدانید که برای نتیجه گرفتن باید بین 4 تا 6 جلسه به صورت منظم انجام دهید . با صبوری خود رشد موهای زائد را می توانید به صورت کامل از بین ببرید .

شما با استفاده از نکات مهمی که باید قبل و بعد از لیزر به آنها توجه کنید می توانید عوارض لیزر را به حداقل برسانید و دیگر مجبور به روش های از سنتی مانند اصلاح کردن ، موم انداختید و موارد دیگر ندارید .

اما اگر در هر صورتی عوارضی مانند زخم ف لک و تاول مشاهده کردید باید به پزشک مراجعه کنید و مراقبت های لازم را انجام دهید تا اثری از این زخم ها نماند .  همچنین اگر فرد دچار سوختگی شد بهتر است کمی در مورد دستگاه انتخابی خود تحقیق کند زیرا دلایل زیاد برای سوختگی پوست در زمان لیزر وجود دارد که اصلی ترین آن انتخاب نادرست دستگاه می باشد .

شما در حال مطالعه مقاله لیزر موهای زائد مردان هستید

نکات مهم در مورد انجام لیزر

بهتر است بدانید یکی از معایبی که روش ها سنتی در از بین بردن موهای زائد دارند این است که در این روش ها احتمال بوجود آمدن حساسیت ، بروز موهای زیر پوستی ، ایجاد لک و مواردی از این دست وجود دارد حال اگر شما در یک مرکز معتبر زیر یک پزشک خبره موهای زائد خود را لیزر کنید می توانید این معایب را از بین ببرید .  دستگاه های لیزر بسیار متنوع می باشد  و هر دستگاه برای یک نوع پوست و مو مناسب است .

مدت زمان استفاده از لیزر تمامی دستگاه ها یکسان است به عنوان مثال مدت زمانی که نیاز است زیر بغل و بیکینی برای لیزر نیاز دارد بین 15 تا 20 دقیقه می باشد .

نکات مهم در مورد انجام لیزر
نکات مهم در مورد انجام لیزر

معمولا در زمان لیزر به دلیل سوزاندن ریشه مو احتمال بوی نامطبوعی مانند گوگرد است که باید از دستگاه های تهویه مخصوص استفاده شود .

بیشتر پزشکان توصیه می کنند که فصل زمستان را برای لیزر استفاده کنید تا نور خورشید مانند تابستان سوزان نباشد . اگر بعد از لیزر دردی احساس کردید می توانید از کمپرس یخ استفاده نمایید و همچنین در زمان شستشو از آب گرم استفاده نکنید زیرا آب گرم التهابات را تحریک می کند.

همچنین اگر بعد از لیزر التهاب و درد را مشاهده کردید حتما به پزشک مراجعه نمایید . برای اینکه از بروز این عارضه جلوگیری کنید بهتر است از دستگاه متناسب با پوست و همچنین دستگاهی که دارای خنک کننده است استفاده نمایید .

 

انواع دستگاه های لیزر

انواع دستگاه های لیزر بسیار متفاوت است و هر  دستگاه با توجه به مزایای که دارد هزینه های متفاوتی دارد . در زیر به انواع دستگاه های لیزر اشاره کرده ایم :

انواع دستگاه های لیزر
انواع دستگاه های لیزر

 لیزر روبی :

این لیزر از اولین دستگاه لیزری بود که برای حذف موهای زائد استفاده می شود . این دستگاه برای افرادی که دارای پوست های روشن با موهای تیره بودند بسیار نتیجه خوبی میداد و از نظر علمی قابل اعتماد بود .

همچنین دارای یک سیستم خنک کننده داخلی بود . سیستم کاری این دستگاه به این صورت بود که بعد از هر پالس لیزر دو ثانیه مکث داشت تا پوست خنک شود . از معایب این دستگاه می توان به  این موارد اشاره کرد که برای پوست ها تیره اصلا مناسب نبود  ، احتمال بروز سوختگی ، التهاب ، ایجاد آثار زخم ، تغییر رنگ پوست و سرخ شدگی اشاره کرد .

شما در حال مطالعه مقاله لیزر موهای زائد مردان هستید

دستگاه آی پی ال :

این دستگاه از سیستم های نور شدید پالسی است و اساسا کار آن فلش لامپ های زنون است و با تولید نور چند طول موجی می تواند تاثیر خوبی بر روی رشد موهای زائد داشته باشد .

از مزیت ها این روش می توان به جوانسازی پوست ، روشن کردن پوست و همچنین از بین بردن آثار زخم را نیز اشاره کرد  و همچنین مهم ترین مزیت آن قیمت ارزانی است که به نسبت روش های دیگر دارد و همچنین نتیجه سریع تری به نسبت دستگاه های دیگر دارد .

از عوارض این دستگاه می توان به تورم و قرمزی پوست اشاره کرد .  دستگاه آی پی ال به نسبت دستگاه های دیگر کاملا بدون درد است . این روش یا به صورت کامل رشد موهای زائد را از بین می برد و یا رشد موها بسیار نازک می شود .

 دستگاه Elight  :  

این دستگاه ترکیبی از دستگاه آی پی ال و دستگاه رادیو فرکانسی می باشد .

دستگاه لیزر دایود :

این دستگاه پالس هایی با طول  موج 800  و 810 نانومتر تولید می کند . جذب این طول موج ها توسط مالنین که در فولیکول مو است کمتر از دستگاه الکساندرایت  است .

این دستگاه  برای افرادی که دارای پوست تیره هستند مناسب است و برای ایرانی ها بسیار مناسب است اما فردی که از این دستگاه استفاده می کند باید تسلط کامل و کافی بر روی دستگاه داشته باشد که پوست فرد را نسوزاند .

از مزایای این دستگاه می توان به خنک سازی سطحی ، قابل استفاده بودن در پوست های تیره ،  پالس های یکنواخت و همچنین نفوذ عمق بیشتر به نسبت دستگاه لیزر   الکساندرایت دارد . از معایب این دستگاه می توان به سوختگی و تغییر رنگ پوست  اشاره کرد و همچنین باعث کهیر در نواحی که لیزر شده است اشاره کرد .

 دستگاه ان دی یاگ : 

این دستگاه برای از بین بردن موهای زائد استفاده می شود . این دستگاه بیشتر برای مردم آسیای شرقی موثر است . این دستگاه لیزر دارای فرکانس های بالاتر است و نفوذ بیشتری در پوست دارد .

از مزیت های این روش می توان برای پوست ها تیره و زرد که در آسیای شرقی دیده می شود نام برد همچنین به نسبت دستگاههای دیگر زمان رشد مجدد موهای زائد را به تعویق می اندازد .  همچنین از معایب آن می توان به دردناک بودن آن به نسبت روش های دیگر دارد اشاره کرد . موهای نازک و بلوند کمتر تحت تاثیر این دستگاه قرار می گیرد .

شما در حال مطالعه مقاله لیزر موهای زائد مردان هستید

لیزر الکساندرایت :

این دستگاه به نام الکس معروف است و از پیشرفته ترین دستگاه های روز دنیا است این دستگاه قابلیت تنظیم طول موج دارد و برای هر پوست و مویی استفاده می شود . اساس کار این دستگاه، لیزرهای جامد است که طول موج های 755 نانومتر و دارای نور مرئی است را دارد .  این لیزر برای قسمتهای مختلف بدن استفاده می شود .  این دستگاه سرعت درمان بالایی دارد.

از مزایای این دستگاه می توان به موارد مختلفی مانند : مناسب برای از بین بردن موهای نازک  ، قابل استفاده برای انواع پوست ها از تیره تا روش ، دوره درمانی کوتاه اشاره کرد . همچنین از معایب آن می توان به تغییر رنگدانه های پوستی اشاره کرد و همچنین اگر به صورت مکرر استفاده شود باعث ایجاد درد می شود .

نتیجه گیری

امروزه اکثر افراد دیگر از روش ها سنتی برای رفع موهای زائد استفاده نمی کنند زیرا این روش ها مشکلات خاص خودش را دارد مثلا تیغ برای از بین بردن موهای زائد شاید روشی آسان و کم هزینه باشد اما باعث می شود که پوست ضخیم تر شود و رویش موها بیشتر می شود . و بیشتر افراد برای اینکه از شر موهای زائد استفاده کنند از لیزر استفاده می کنند . لیزر بر روی  فولیکول های مو تاثیر میگذارد و باعث می شود که رشد موها متوقف شود و برای اینکه نتیجه آن را مشاهده کنید باید هر سی تا چهل و پنج روز تکرار شود .

نتیجه گیری
نتیجه گیری

دستگاه های لیزر برای انواع پوست و موها متفاوت است و معروفترین دستگاه های لیزر به نام الکساندرایت ، دایود ،آی پی ال و . . . می باشد .  قبل از لیزر باید مراقبت های لازم انجام شود مانند شیو کردن موها 24 ساعت قبل از لیزر و همچنین تمیز بودن ناحیه لیزر و . . . . می باشد که تمامی این موارد در صورت رعایت کردن عوارض بعد از لیزر را به حداقل می رساند .

نتیجه گیری
نتیجه گیری

لیزر در موهای زائد آقایان برای قسمت های مختلف مانند صورت ، زیر بغل و دست ، پا ، ناحیه تناسلی ، سینه ، پشت و گردن استفاده می شود . بهتر است بدانید بعد از لیزر به هیچ عنوان نباید در معرض نور خورشید باشید و در صورت لزوم حتما از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید و همچنین برای خنک کردن پوست خود می توانید از کمپرس یخ استفاده نمایید و برای شستشو از آب گرم نباید استفاده شود.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید