میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

قیمت لیزر ساق پا
قیمت لیزر ساق پا

لیست موضوعات

قیمت لیزر ساق پا

در این مقاله قصد داریم قیمت لیزر ساق پا را برای شما عزیزان مورد بررسی قرار دهیم:

برای اطلاع از قیمت لیزر ساق پا می توانید به زر کلینیک مراجعه کنید و یا با شماره تلفن این کلینیک تماس بگیرید.

02122930161

قیمت لیزر ساق پا
قیمت لیزر ساق پا

 

از قدیم الایام نیز بشر تمایل به رفع موهای زائد بدن برای حفظ تمیزی و زیبایی خود داشته است، برای از بین بردن موهای زائد، روش های مختلفی مورد استفاده قرار گرفته است، استفاده از هر کدام از روش ها به شرایط هر فرد، کم مویی و حساسیت پوستی وی بستگی دارد.

یکی از نواحی بدن که رفع موهای زائد آن برای خانم ها از اهمیت فراوانی برخوردار است، ساق پا می باشد، روش های عمومی رفع موهای زائد برای ساق پا مانند کرم های موبر- اپیلاسیون و شیو (shave)کردن تنها چند روز می تواند، احساس رضایت فرد را نگه دارد،

لذا این دسته از افراد همیشه به دنبال روشی برای رفع دائمی موهای زائد ناحیه ساق پا بودند، در سال های اخیر استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد،

از جمله ناحیه ساق پا تا حد فراوانی توانسته است که رضایت این افراد را جلب کند، در این مقاله می خواهیم بدانیم لیزر ساق پا چگونه انجام می شود و دارای چه مزایایی می باشد، برای این که با این روش درمانی برای رفع موی زائد ساق پا بیشتر آشنا شوید تا پایان مقاله با ما همراه باشید:

در این مقاله به سوالات ذیل پاسخ خواهیم داد:

لیزر موهای زائد ساق پا چگونه انجام می شود؟

چرا برای از بین بردن موهای زائد ساق پا استفاده از لیزر مناسب است؟

برای کاهش درد لیزر ساق پا چه اقداماتی می توان انجام داد؟

انجام لیزر ساق پا چقدر طول می کشد؟

نکاتی که قبل از لیزر موهای زائد بدن می بایست بدانیم  کدام موارد می باشند؟

مراقبت های بعد از لیزر ساق پا به چه صورت است؟

آیا ممکن است، از لیزر ساق پا جواب نگیریم و موها مجددا رشد کنند؟

آیا لیزر ساق پا عوارض دارد؟

آیا نتیجه لیزر ساق پا برای رفع موهای زائد قطعی و مثبت است؟

آیا می توان بعد از لیزر ساق پا ورزش کرد؟

مزایای اصلی لیزر موهای زائد ساق پا چیست؟

آیا در دوران بارداری و شیردهی می توان لیزر موهای زائد ساق پا را انجام داد؟

قیمت لیزر ساق پا به چه عواملی بستگی دارد؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت لیزر ساق پا تا انتهای این پست با ما همراه باشید.

لیزر موهای زائد ساق پا چگونه انجام می شود؟

اشعه لیزر نوعی پالس نوری می باشد که از طریق گرمایی که تولید می کند، بدون وارد نمودن صدمه به بافت های پوستی که دارای موی زائد می باشد، بر روی فولیکول مو اثر گذاشته و جذب ریشه ی مو می شود و بدین طریق بعد از گذشت چند روز مو سست شده و می ریزد.

از طریق این فرایند موهای زائد ساق پا به وسیله لیزر را می توان از بین برد، یکی از مهم ترین مزیت های رفع موهای زائد ساق پا از طریق لیزر این است، بدون اینکه عوارض جانبی در پی داشته باشد، موجب صاف و لطیف شدن پوست ساق پا می شود، متقاضیان این روش به ندرت ممکن است، احساس سوزش و یا درد خفیفی داشته باشند.

استفاده از لیزر برای رفع موهای زائد ساق پا سبب خواهد شد که موهای این ناحیه برای مدت طولانی و دائم کاهش یابند و از بین بروند، لیزر موهای زائد، نوعی روش درمانی غیر تهاجمی به شمار می آید.

نحوه رفع موهای زائد در این روش در افراد مختلف با هم فرق دارد

نحوه رفع موهای زائد در این روش در افراد مختلف با هم فرق دارد و می بایست دوره و مراحل خود را برای دریافت نتیجه مطلوب بگذرانند.

از آن جا که الگوی رشد مو در افراد مختلف متفاوت است، لذا مدت دوره ای که این افراد باید طی کنند، نیز با هم فرق دارد، ولیکن به صورت متوسط برای برطرف شدن موها زائد ساق پا به 6 الی 8 جلسه نیاز می باشد.

حذف موهای زائد در برخی از افراد ممکن است، به زمان بیشتری نیاز داشته باشد، تشخیص مدت زمان مورد نیاز به صورت دقیق، توسط پزشک قابل تشخیص نمی باشد، بلکه می بایست دوره و مراحل آن را تا زمانی که موی زائد بر روی پوست رشد نکند ادامه داد.

افراد با هر رنگ پوستی می توانند از این روش برای رفع موهای زائد ساق پای خود اقدام کنند.

لیزر موجب نازک شدن و کمتر شدن موهای زائد ساق پا می شود، ولیکن نمی توان گفت که به صورت کامل آن ها را از بین می برد، انجام جلسات لیزر ساق پا در حالت نرمال 7 جلسه که به صورت ماهی یک مرتبه انجام می شود.

بعد از گذشت3 جلسه، رشد موها به مرور ضعیف تر و کمتر می شود، لازم به ذکر است، تعداد جلسات به میزان رشد هورمون بدن افراد بستگی دارد، هر چه میزان هورمون رشد موهای زائد افراد بیشتر باشد، احتمال رشد مجدد مو در این افراد بعد از لیزر نیز بیشتر خواهد بود، لذا بر این اساس تعداد جلسات نیز برای دریافت نتیجه مناسب افزایش پیدا می کند.

افراد متقاضی این روش می توانند، قبل از اقدام برای انجام جلسات لیزر، آزمایش تشخیص هورمون در این خصوص را انجام دهند، سپس جلسات درمان را شروع کنند.

چرا برای از بین بردن موهای زائد ساق پا استفاده از لیزر مناسب است؟

اکثریت خانم ها از این موضوع رنج می برند که تنها چند روز از شیو (shave)(shave) موهای زائد پایشان نگذشته، مجددا این موها شروع به رشد می کنند و همیشه به دنبال راهی برای رفع طولانی مدت و دائمی آن ها بوده اند.

در روش هایی مانند وکس و اپیلاسیون نیز با تحمل درد و پرداخت هزینه های بالا مجددا بعد از گذشت چند روز موها شروع به رشد مانند روز اول خواهند کرد

حتی به مرور استفاده از این روش ها برای از بین بردن موهای زائد نه تنها وضعیت را بهتر نخواهد کرد، بلکه رشد موهای زائد بیشتر نیز خواهد شد، در سال های اخیر استفاده از لیزر برای رفع موها زائد بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است،

موهای زائد ساق پا که در مقایسه با سایر نواحی بدن رشد بیشتری دارند، برای درمان با لیزر بسیار مناسب بوده و اکثریت افراد برای رفع موهای زائد این ناحیه لیزر درمانی را انتخاب می کنند،

در این روش موهای ضخیم و پرپشت ساق پا نازک و بسیار کم حجم می شود، به گونه ای که بعد از گذراندن دوره و اتمام جلسات می توان تا سالیان زیاد از شر موهای زائد ساق پا راحت شد.

شما در حال مطالعه مقاله قیمت لیزر ساق پا هستید.

آیا درمان لیزر ساق پا ارزشش را دارد؟

به طور قطع جواب این سوال بله است، لیزر موهای زائد اگر چه به صورت صد در صد موهای زائد را از بین نمی برد ولیکن می توانید از شر موهای سر سخت و زبری که شما را رنج می داد راحت شوید و از آن موهای زائد تنها موهای نازکی که قابل دید نیز نمی باشند، باقی می مانند، با لیزر ساق پا دیگر نگران شیو (shave)کردن مدام و یا تحمل درد و پرداخت هزینه های بالای اپیلاسیون نیستید.

آیا درمان لیزر ساق پا ارزشش را دارد؟
آیا درمان لیزر ساق پا ارزشش را دارد؟

برای کاهش درد لیزر ساق پا چه اقداماتی می توان انجام داد؟

برخی افراد در هنگام لیزر ساق پا به دلیل آستانه درد پایینی که دارند، ممکن است، به دلیل گرمای پالس های لیزر احساس ناراحتی و یا سوزش داشته باشند، لذا این افراد به دنبال راهی برای کاهش این ناراحتی و یا عدم احساس آن در زمان لیزر درمانی هستند، در ادامه چند راه را که می تواند در این زمینه مورد استفاده قرار گیرد را به شما معرفی کرده و به صورت مختصر مورد بررسی قرار می دهیم:

  • استفاده از کرم های بی حس کننده

می توانید قبل از درمان از کرم های موضعی بی حس کننده استفاده کنید، این کرم ها در اثر بخشی درمان نیز هیچگونه اختلالی ایجاد نمی کنند،

این پماد ها را می بایست 30 دقیقه قبل از این که درمان را شروع کنید، را بر روی ناحیه مورد نظر بمالید تا اثر کند، البته به این نکته نیز حتما توجه داشته باشید

قبل از استفاده از این پمادها ابتدا دستور العمل های استفاده از آنها را خوانده و مطابق آن عمل کنید، این روش یکی از روش های کاربردی برای کاهش درد لیزر موهای زائد می باشد.

  • از کمپرس یخ استفاه کنید

استفاده از کمپرس یخ قبل از شروع درمان با لیزر یکی از روش های کاهش درد می باشد، می توانید پک کمپرس یخ را به همراه خود به مطب ببرید و 10 دقیقه قبل از این که درمان را شروع کنید، آن را بر روی ناحیه مورد نظر قرار دهید، استفاده از کمپرس یخ می تواند جانشین مناسبی برای کرم های بی حس کننده باشد.

  • استفاده از دستگاه های لیزر مجهز به سیستم خنک کننده

امروزه دستگاه های لیزر مجهز به سیستم خنک کننده نیز به بازار عرضه شده و در اختیار کلینیک های لیزر درمانی قرار گرفته اند، این دستگاه ها در زمان عملکرد لیزر، هوای سرد را به پوست انتقال می دهند و از این طریق به وسیله هوای سرد موجب کاهش درد می شوند.

  • از تکنسین لیزر بخواهید که سرعت های مختلف را روی پوستتان امتحان کند

تکنسین ها روش های خاصی را برای استفاده از این دستگاه دارند، برخی از آن ها در زمان کار با دستگاه آن را به صورت آهسته و پیوسته و برخی دیگر با سرعت بالا آن را بر روی ناحیه مورد نظر حرکت می دهند، یکی از این روش های استفاده از دستگاه، تعیین سرعت متناسب برای پوست شما بوده و می تواند موجب کاهش درد لیزر شود.

  • از انجام لیزر ساق پا در زمان قاعدگی اجتناب کنید

هورمون های قاعدگی ممکن است، در برخی افراد موجب افزایش آستانه درد شود، لذا خانم ها بهتر است، لیزر ساق پا را در روزهای قبل و بعد از اتمام دوره قاعدگی انجام دهند.

  • قبل از شروع لیزر آب فراوان بنوشید

نوشیدن آب فراوان در حدود 4 الی 6ساعت قبل از لیزر در کاهش درد تاثیر فراوانی دارد، یکی از عواملی که موجب افزایش درد می شود، کمبود آب بدن است.

  • از خوردن قهوه و نوشیدنی های حاوی کافئین پرهیز کنید

یکی از مواردی که موجب افزایش حساسیت و درد می شود، نوشیدنی های حاوی کافئین است، لذا پرهیز از خوردن قهوه و سایر نوشیدنی های حاوی کافئین قبل از لیزر ساق پا تاثیر فراوانی در کاهش درد دارد.

انجام لیزر ساق پا چقدر طول می کشد؟

تاثیر گذاری لیزر برای رفع موهای زائد زمانی است که موها در حال رشد هستند، اگر موهای ساق پا برای درمان با لیزر در مرحله رشد نباشند، به جلسات بیشتری برای درمان نیاز دارد، به صورت میانگین برای یک بدن که رشد موهای طبیعی دارد، می توان گفت در یک بازه زمانی خاص حدود 20 درصد موها در حال رشد می باشند

لذا افراد می توانند برای اینکه از لیزر موهای زائد نتیجه مناسبی را دریافت کنند، حدود 6 الی 12 جلسه را برای آن در نظر بگیرند و لیکن در حالت معمول لیزر ساق پا حدود 6 الی 8 جلسه درمانی نیاز خواهد داشت، البته همانطور که پیشتر نیز گفتیم، افرادی که اختلالات هورمونی دارند، ممکن است، به زمان بیشتری نیاز داشته باشند.

شیو کردن موهای زائد

در روز قبل از هر جلسه می بایست موهای زائد خود را با تیغ و یا ژیلت شیو (shave)کنید و در استفاده از سایر روش های رفع موهای زائد مانند اپیلاسیون- کرم های مو بر و… خودداری کنید.

زیرا برای این که اشعه لیزر بتواند موهای زائد را از بین ببرد، به فولیکول مو نیازمند است و با شیو (shave)کردن با استفاده از ژیلت و تیغ، فولیکول های مو از بین نخواهند رفت.

بعد از این که دوره درمان و تعداد جلسات به صورت کامل به اتمام رسید، می توانید سالیان متمادی از بدن بی موی خود لذت ببرید و برای این که این درمان اثر پذیری خود را از دست ندهد،

نیازمند تمدید جلسات به صورت سالیانه می باشد، این باور که لیزر می تواند یک درمان برای حذف دائمی موهای زائد باشد، کاملا اشتباه است، لیزر موجب نازک شدن – متراکم و کم پشت شدن موهای زائد می شود و می بایست بعد از اتمام جلسات درمان در بازه زمانی مشخص جلسات را تمدید نمود.

انواع لیزرهایی که برای رفع موهای زائد وجود دارد، نمی توانند همه موهای زائد را به صورت کامل حذف و از بین ببرند.

شیو کردن موهای زائد
شیو کردن موهای زائد

نکاتی که قبل از لیزر موهای زائد بدن می بایست بدانیم  کدام موارد می باشند؟

  • لیزر موهای زائد معجزه نمی کند

این روش درمانی از طریق یک لیزر آرایشی بهداشتی انجام می گیرد و عملکرد آن به صورتی است که قادر است، در پوست و موی شما تاثیر بگذارد و در زمان استفاده از لیزر اشعه های آن به صورت مستقیم بر روی فولیکول ها اثر گذاشته و ریشه آن ها را سست کرده و از رشد مجدد آن ها ممانعت می کند.

  • از نور خورشید دوری کنید

بهتر است، از 4 هفته قبل از این که تحت درمان لیزر برای رفع موهای زائد قرار گیرید در معرض نور آفتاب قرار نگیرید، بدین معنا که از حمام آفتاب و برنزه نمودن پوست از این طریق تا زمانی که تحت درمان لیزر هستید، پرهیز کنید.

  • تنها از روش شیو (shave) کردن استفاده کنید

برای لیزر موهای زائد مانند روش های دیگر از جمله اپیلاسیون، نیاز نیست صبر کنید تا موهای زائد بلند شوند، بلکه می بایست یک روز قبل از درمان ساق پایتان را با استفاده از تیغ شیو (shave)کنید،

اگر به تازگی از روش هایی مانند وکس و یا اپیلاسیون برای حذف موهای زائد بدنتان استفاده کرده اید، نبایستی فعلا به سراغ لیزر بروید،

زیرا همانگونه که پیشتر نیز گفتیم، برای از بین بردن موهای زائد توسط لیزر می بایست فولیکول های مو موجود باشند در حالی که از طریق وکس مو را از ریشه بر می دارند، در نتیجه فولیکول های مو از بین می روند.

  • در دوره درمان لیزر نبایستی از سولایوم و یا اسپری های برنزه استفاده نمایید

لیزر و برنزه بودن پوست به هیچ عنوان با هم سازگاری ندارند، اگر تصمیم خود را برای لیزر ساق پا گرفته اید، می بایست حتما برنزه بودن را کنار بگذارید.

  • تشخیص نوع پوست در اولین جلسه توسط پزشک

پیشتر نیز گفتیم، اثر گذاری لیزر در افراد مختلف با هم فرق دارد، رنگ پوست و جنس موی بدن افراد در نتیجه درمان با لیزر بسیار تاثیر دارد، لذا پزشک در جلسه اول با متقاضی این روش درمانی مشاوره داشته و نوع پوست و موی وی را تشخیص داده تا از این طریق در طول درمان بهترین نتیجه ممکن را دریافت کند.

  • در جلسه اول فورا نتیجه لیزر ساق پا را نمی توانید مشاهده کنید.

بسیاری از افراد تصور می کنند که با یک جلسه درمان می توانند آن نتیجه را که تمایل دارند، دریافت کنند، اما باید بگوییم که این تصوری کاملا اشتباه می باشد، برای رسیدن به بهترین نتیجه مطلوب برای لیزر ساق پا در حالت طبیعی، نیاز به 6 الی 8 جلسه درمان می باشد.

  • هر جلسه درمان به 20 دقیقه الی 1 ساعت زمان نیاز دارد

از آنجا که ساق پا ناحیه ای از بدن است که موی زائد بیشتری در آن جا رشد می کند، لذا مدت زمان بیشتری نسبت به سایر نواحی بدن نیاز دارد، البته این زمان در افراد مختلف با هم فرق دارد.

  • در زمان لیزر حتما از عینک مخصوص استفاده کنید

اشعه لیزر برای چشم بسیار مضر می باشد، لذا زمانی که می خواهید لیزر درمانی را انجام دهید، تکنسین کلینیک یک عینک مخصوص را در اختیار شما قرار می دهد، حتما تا پایان کار لیزر آن را از روی چشمانتان بر ندارید.

  • برای دست یافتن به نتیجه دلخواه و مطلوب می بایست ثابت قدم باشید

فولیکول های موی بدن انسان در چرخه رشد هستند و بهترین فاصله زمانی برای ما بین جلسات 4 الی 6 هفته می باشد و در این دوره زمانی امکان رشد مجدد موهای جدید فراهم خواهد شد و موهایی که تحت اشعه لیزر قرار گرفته اند از بین می روند.

  • نتیجه درمان بعد از گذشت 3 ماه مشاهده می گردد

همانطور که گفتیم، در جلسه اول نباید انتظار داشته باشید که نتیجه مطلوبی را دریافت کنید و این امر نیاز به صبر و گذشت زمان دارد، بعد از گذشت 3 ماه موهای زائد پا بسیار به ندرت شروع به رشد می کنند و بعد از آن به مرور اثر درمان بهتر و مطلوب تر قابل مشاهده خواهد بود.

  • برخی پوست ها و موها ممکن است، در برابر لیزر مقاوم باشند، ولی هرگز بدین معنا نیست که غیرقابل شکست باشند

موهای تیره معمولا در برابر اشعه لیزر سریعتر به نتیجه می رسند، ولی موهای که دارای طیف رنگی قهوه ای- قرمز- خاکستری هستند، خیلی دیر تر تحت تاثیر اشعه لیزر قرار می گیرند، همچنین پوست های تیره در مقایسه با پوست های روشن نیز نتیجه پذیری دیرتری دارند، ولی این بدین معنا نیست که غیر ممکن باشند.

برخی پوست ها و موها ممکن است، در برابر لیزر مقاوم باشند، ولی هرگز بدین معنا نیست که غیرقابل شکست باشند
برخی پوست ها و موها ممکن است، در برابر لیزر مقاوم باشند، ولی هرگز بدین معنا نیست که غیرقابل شکست باشند

فرایند درمان لیزر ساق پا نمی تواند لذت بخش باشد

برخی افراد تماس لیزر با پوست بدن خود را مانند ضربه ای که بر اثر کشیدن کش های پلاستیکی بر پوست وارد می شود، را تشبیه می کنند، شاید این نوع تماس برای برخی افراد آزار دهنده باشد،

ولیکن جای هیچگونه نگرانی نیست، افرادی که بر اثر تماس لیزر احساس ناراحتی دارند، می توانند از کرم های موضعی بی حسی برای این منظور استفاده کنند، آنچه که در این میان مهم و لذت بخش می باشد، این است که نتیجه ای که بعد از درمان دریافت می کنید، ارزش تحمل چنین دردی را دارد.

هرگز از اپیلاسیون – وکس و سایر روش مشابه این ها استفاده نکنید

قبل از این که لیزر ساق پا را شروع کنید، لازم است، در طول فرایند درمان و زمان های ما بین دو جلسه لیزر هرگز از اپیلاسیون- وکس و الکترولیز و مانند این ها استفاده نکنید، تنها موردی که مجاز به استفاده هستید، تیغ و شیو (shave)می باشد، بهتر است، در فرایند درمان صبر کنید که موهایتان به صورت طبیعی ریزش پیدا کنند.

هرگز از اپیلاسیون – وکس و سایر روش مشابه این ها استفاده نکنید
هرگز از اپیلاسیون – وکس و سایر روش مشابه این ها استفاده نکنید

مراقبت های بعد از لیزر ساق پا به چه صورت است؟

لیزر موهای زائد ساق پا می تواند، انتخابی درست و مناسب برای افرادی باشد که به دنبال روشی راحت و بدون درد برای از بین بردن موهای زائد این ناحیه هستند،

مراقبت های بعد از لیزر ساق پا به چه صورت است؟
مراقبت های بعد از لیزر ساق پا به چه صورت است؟

در سال های اخیر لیزر به روشی پر استفاده و شایع برای حذف موهای زائد تبدیل شده است، برای اینکه بتوانید از این روش استفاده کنید، می بایست بعد از انجام لیزر حتما نکات مربوط به مراقبت های پوستی را رعایت کنید، در ادامه به بررسی مهم ترین نکات برای مراقبت های بعد از لیزر ساق پا می پردازیم:

درمان ناراحتی های بعد از انجام لیزر ساق پا

  • استفاده از کمپرس یخ برای بی حس نمودن منطقه تحت درمان

ممکن است، بعد از انجام لیزر ساق پا دچار ناراحتی های خفیف و جزیی مانند آفتاب سوختگی های سطحی شوید، همچنین ممکن است

برخی از افراد نیز دچار قرمزی و تورم در ناحیه تحت درمان شوند، در صورتی که شما نیز دچار یکی از این موارد بعد از انجام لیزر شدید، می توانید از یخ یا کمپرس آن برای کاهش درد استفاده کنید، برخی ککلینیک ها، پک یخ را در اختیار بیماران قرار می دهند

استفاده از کمپرس یخ برای بی حس نمودن منطقه تحت درمان
استفاده از کمپرس یخ برای بی حس نمودن منطقه تحت درمان

البته می توانید خودتان هم این پک را تهیه کنید و همراه خود ببرید. در هنگام استفاده از پک های یخ حتما به نکات ذیل توجه کنید:

قبل از استفاده از پک یخ حتما آن را داخل دستمال ضخیمی (مانند حوله) بپیچید، هرگز نباید پک یخ را به صورت مستقیم بر روی پوست قرار داد، زیرا بدین صورت خود موجب التهاب و آسیب پوستی می شود.

سه بار در روز و هر بار به مدت 10 دقیقه کمپرس را بر روی ناحیه تحت درمان قرار دهید، البته می بایست این سه مرتبه دارای حداقل فاصله زمانی یک ساعته باشد

زیرا اگر کمپرس یخ را به مدت طولانی بر روی پوست قرار دهید موجب می شود، میزان گردش خون در آن ناحیه کاهش پیدا کند و روند بهبودی را به تاخیر اندازد.

برای از بین بردن قرمزی و تورم بعد از لیزر موهای زائد می توانید از ژل آلوئه ورا استفاده کنید

این ژل را می توانید از دارروخانه ها خریداری کنید، ژل آلوئه ورا در درمان و حذف قرمزی و تورم پوست بعد از لیزر ساق پا بسیار تاثیرگذار می باشد، این ژل را می بایست در یخچال نگهداری کرد تا تاثیر بیشتری بر روی ناحیه تحت درمان داشته باشد، بهتر است، برای اثرگذاری بیشتر از ژل آلوئه ورا استفاده نمایید.

برای از بین بردن قرمزی و تورم بعد از لیزر موهای زائد می توانید از ژل آلوئه ورا استفاده کنید
برای از بین بردن قرمزی و تورم بعد از لیزر موهای زائد می توانید از ژل آلوئه ورا استفاده کنید

 

طرز استفاده از ژل آلوئه ورا برای از بین بردن قرمزی وتورم بعد از لیزر ساق پا:

  • ژل آلوئه ورا را به صورت مستقیم بر روی ناحیه تحت درمان بمالید، این ژل بعد از گذشت چند دقیقه به صورت کامل جذب می شود و بعد از خشک شدن کامل ژل در صورتی که مقدار اضافه ای بر روی پوست باقی ماند را می توانید با یک پارچه نرم تمیز کنید، البته پاک نکردن قسمت اضافه ژل هم ضرری برای پوست ندارد،ژل آلوئه ورا را می توانید دو الی سه بار در روز بر روی ناحیه تحت درمان بمالید تا قرمزی و تورم کاملا از بین برود.

 

  • استفاده از مسکن در صورت عدم تاثیر پذیری پک یخ و آلوئه ورا

برخی افراد استفاده از یخ و آلوئه ورا را برای کاهش درد و درمان تورم و قرمزی کافی می دانند، ولی برخی دیگر برای این که درد سریعتر از بین برود مسکن نیز مصرف می کنند.

استفاده از مسکن در صورت عدم تاثیر پذیری پک یخ و آلوئه ورا
استفاده از مسکن در صورت عدم تاثیر پذیری پک یخ و آلوئه ورا

بهتر است، مصرف مسکن را یک روز بعد از درمان شروع کنید، ولی اگر چنانچه بعد از مصرف مسکن نیز درد ادامه پیدا کرد می بایست حتما پزشک خود را مطلع سازید،

استفاده از آسپرین و ایبوپروفن برای بعد از لیزردرمانی توصیه نمی شود، زیرا موجب می شود که غلظت خون کاهش پیدا کند، بهتر است، از استامینوفن برای درمان استفاده کنید.

مراقبت از پوست

  • نباید ناحیه تحت درمان در معرض نور خورشد قرار گیرد

نور خورشید موجب تورم- التهاب و قرمزی بعد از لیزر درمانی می شود، بهتر است، بعد از لیزر ساق پا لباس های پوشیده بپوشید، حتی چراغ های UV مصنوعی نیز که در اتاقک های برنزه مورد استفاده قرار می گیرند،

مانند نور خورشید عمل کرده و می بایست تا بهبودی کامل از قرار گیری در برابر نور آن ها نیز اجتناب کنید، از قرار گیری در معرض نور این چراغ مصنوعی و نور خورشید به مدت دو هفته بعد از لیزر ساق پا پرهیز کنید، حتی در مواردی برخی پزشکان توصیه می کنند تا شش هفته می بایست از نور خورشید دوری کنید.

  • در میان دوره های درمان مو را بیرون نکشید.

وقتی که برای رفع موهای زائد ساق پا لیزر درمانی را شروع کردید، دیگر نباید از روش های قدیمی مانند اپلاسیون در طول میان دوره درمان استفاده کنید، زیرا این کار موجب بی اثر شدن اثرات لیزر و رشد مجدد فولیکول ها می شود، تنها روشی که می توانید برای میان دوره های درمان استفاده کنید، استفاده از تیغ می باشد.

یک روز قبل از جلسه لیزر ساق پا، موهای آن ناحیه را با استفاده از تیغ شیو (shave)کنید، با این روش رشد موها را فعال می کنید و موجب اثر گذاری بیشتر لیزر می شوید.

در میان دوره های درمان مو را بیرون نکشید.
در میان دوره های درمان مو را بیرون نکشید.
  • از قرار گیری در معرض گرمای زیاد اجتناب کنید

فولیکول های مو از طریق گرمای تولید شده، پالس های لیزر از بین می روند، لذا قرار گرفتن پوست در معرض گرمای بیشتر موجب افزایش التهاب پوست می شود، بهتر است، از قرار گرفتن در معرض گرما- سونا و اتاق های بخار به مدت دو شبانه روز بعد از لیزر ساق پا اجتناب کنید.

برای شست و شوی ناحیه ای که تحت درمان قرار گرفته، می توانید از آب ولرم استفاده کنید، با این کار موجب تسریع روند بهبودی نیز می شوید.

از قرار گیری در معرض گرمای زیاد اجتناب کنید
از قرار گیری در معرض گرمای زیاد اجتناب کنید
  • از انجام ورزش و فعالیت سنگین فیزیکی به مدت 48 ساعت بعد از لیزر ساق پا اجتناب کنید

ورزش موجب زیاد شدن دمای بدن و ایجاد التهاب پوستی در ناحیه تحت درمان لیزر می شود، لذا بهتر است، به مدت 48 ساعت بعد از لیزر ساق پا، از انجام ورزش و سایر فعالیت های سنگین پرهیز کنید.

انجام ورزش های سبک مانند قدم زدن مشکلی ندارد، از بالا رفتن دمای بدن با شدت بالا می بایست جلوگیری کنید.

از انجام ورزش و فعالیت سنگین فیزیکی به مدت 48 ساعت بعد از لیزر ساق پا اجتناب کنید
از انجام ورزش و فعالیت سنگین فیزیکی به مدت 48 ساعت بعد از لیزر ساق پا اجتناب کنید

استفاده از محصولات مراقبتی پوست

  • بعد از لیزر ساق پا از یک پاک کننده مناسب برای تمیز نمودن ناحیه تحت درمان استفاده کنید

یکی از مواردی که بعد از لیزر درمانی بسیار حائز اهمیت می باشد، تمیز نگه داشتن پوست است، بهتر است، برای این کار از یک پاک کننده مخصوص پوست های حساس استفاده کنید، می توانید بعد از درمان دوش بگیرید، البته نباید دمای آب بالا باشد.

بعد از لیزر ساق پا روزانه دو مرتبه آن ناحیه را شست و شو دهید، ولیکن نباید این شست و شو بیش از دو بار در روز باشد، زیرا ممکن است، موجب تحریک بیشتر قرمزی و یا حتی درد در آن ناحیه شود، بعد از گذشت دو الی سه روز که قرمزی و تورم بهبودی پیدا کرد می توانید، مانند قبل از دوش و حمام های عادی استفاده کنید و مراقبت های پوستی روتین را مثل سابق انجام دهید.

  • از لوسیون های مرطوب کننده بدن مخصوص پوست های حساس استفاده کنید

بعد از لیزر ساق پا پوست حساس شده و احتمال دارد، در هنگامی که در حال التیام و بهبودی است مقداری احساس خشکی کنید، برای این کار می توانید از لوسیون های مناسب پوست های حساس استفاده کنید تا از این طریق خشکی پوست پا را از بین ببرید، بدون این که التهاب ایجاد گردد.

بعد از لیزر ساق پا می توانید روزانه دو مرتبه از لوسیون بدن استفاده کنید، فقط به این نکته توجه داشته باشید، در زمان استفاده از لوسیون آن را به آرامی بر روی پوست بمالید، زیرا مالیدن محکم موجب ایجاد التهاب می شود.

بهتر است، لوسیون مورد استفاده به صورت مرطوب و فاقد چربی باشد تا از این طریق منافذ پوست تمیز و خالی گردد و موجب تسریع روند بهبودی بعد از لیزر درمانی شود.

از لوسیون های مرطوب کننده بدن مخصوص پوست های حساس استفاده کنید
از لوسیون های مرطوب کننده بدن مخصوص پوست های حساس استفاده کنید

آیا ممکن است، از لیزر ساق پا جواب نگیریم و موها مجددا رشد کنند؟

اگر فرد ایراد هورمونی نداشته باشد و انجام جلسات لیزر درمانی را تحت نظر دکتر پوست و با استفاده از دستگاه های استاندارد لیزر موهای زائد، انجام دهد و همچنین دوره درمان و تعداد جلسات مورد نیاز را به صورت کامل طی کند هرگز این امکان وجود ندارد که از روش درمانی نتیجه نگیرد.

ولی اگر چنانچه برای این منظور از دستگاه های ضعیف همچون دستگاه های آی پی ال استفاده شود، البته می بایست تعداد جلسات زیادتری را برای درمان طی کنید، حتی ممکن است، نتیجه درمان نیز هیچگونه تاثیری نداشته باشد.

پس انتخاب دستگاه لیزر برای این منظور مهم می باشد و عوامل مهم در تاثیرگذاری لیزر ساق پا به قرار ذیل است:

  • درمان مشکلات هورمونی
  • انتخاب صحیح دستگاه لیزر
  • انتخاب صحیح درجه لیزر
  • تکمیل تعداد جلسات لیزر درمانی
آیا ممکن است، از لیزر ساق پا جواب نگیریم و موها مجددا رشد کنند؟
آیا ممکن است، از لیزر ساق پا جواب نگیریم و موها مجددا رشد کنند؟

آیا لیزر ساق پا عوارض دارد؟

در حالت کلی لیزر موهای زائد بدن از جمله ناحیه ساق پا، هیچگونه عوارضی ندارد و ممکن است، با توجه به نوع دستگاه – درجه لیزر و نیز میزان حساس پذیری پوست بدنتان در زمان لیزر درمانی کمی احساس درد و ناراحتی داشته باشید

و می توانید برای این که این درد را نیز احساس نکنید، مطابق مواردی که در قسمتهای قبل نیز به آن اشاره کردیم، از کرم های موضعی بی حسی و یا کمپرس یخ و… استفاده کنید

ولی در حالت کلی استفاده از موارد فوق نیز توصیه نخواهد شد، زیرا درد ناشی از لیزر شدت نداشته و قابل تحمل می باشد،

قرمز و متورم شدن پوست بعد از اتمام جلسه

بعد از پایان هر جلسه لیزر ممکن است، کمی پوست ساق پایتان قرمز شده و متورم گردد که می توانید از طریق پمادهای کاهش دهنده التهاب این قرمزی و تورم را فروکش نمایید، میزان شدت درجه ی لیزر و نیز نوع لیزر و همچنین حساسیت پوست فرد در میزان این قرمزی تاثیر فراوانی دارد.

تبحر تکنسینی که با دستگاه لیزر کار می کند در این امر بسیار مهم می باشد، زیرا اگر لیزر درمانی توسط افرادی که در این زمینه تخصص ندارند انجام گیرد ممکن است، عوارضی مانند زخم- لک و تاول بر روی پوست آن ها نمایان شود.

تکنسین آموزش دیده می بایست اطلاعات و تجربه لازم در این خصوص را داشته باشد و قادر باشد، رنگ پوست فرد را به خوبی تشخیص دهد و مطابق با رنگ پوست نوع لیزر و درجه مناسب را برای وی در نظر بگیرد، زیرا در غیر این صورت ممکن است، سوختگی و لکه های قهوه ای بر روی پوست به وجود آید.

همچنین لازم است، بعد از اتمام جلسه حتما مراقبت های بعد از لیزر درمانی که پیشتر به آن اشاره کردیم، را انجام دهید.

قرمز و متورم شدن پوست بعد از اتمام جلسه
قرمز و متورم شدن پوست بعد از اتمام جلسه

آیا نتیجه لیزر ساق پا برای رفع موهای زائد قطعی و مثبت است؟

همانگونه که پیشتر نیز گفتیم، رشد مو در افراد مختلف با هم فرق دارد و این امر به هورمون های بدن هر شخص بستگی دارد، به همین ترتیب نیز اثرگذاری لیزر بر روی افراد مختلف برای رفع موهای زائد ساق پا با هم فرق دارد، به هر میزان که رنگ مو تیره تر و رنگ پوست روشن تر باشد،

اثرگذاری لیزر برای رفع موها زائد نیز بیشتر خواهد بود، همچنین بهتر است، حتما قبل از انجام لیزر درمانی برای رفع موهای زائد، آزمایش هورمونی انجام داده و نتیجه آن را به پزشک نشان دهید

زیرا عامل پرمویی در برخی افراد به دلایل هورمونی ارتباط دارد، لیزر درمانی برای این افراد هیچ سودی ندارد و بعد از گذشت مدت کوتاهی مجددا موهای زائد ساق پا مانند قبل رشد می کنند

لذا بر این اساس بهتر است، قبل از اقدام برای این نوع درمان برای رفع موهای زائد ساق پا اطمینان کسب کنید که مشکل هورمونی ندارید

و اگر چنانچه چنین مشکلی نیز داشتید، می توانید با تجویز پزشک برای درمان دارو مصرف کرده و ابتدا مشکلات هورمونی بدنتان را رفع کنید، سپس برای انجام لیزر اقدام کنید، بدین صورت قطعا نتیجه مطلوب را از لیزر ساق پا دریافت می کنید.

امیدواریم تا اینجا در مورد قیمت لیزر ساق پا اطلاعات خوبی کسب کرده باشید در ادامه با ما همراه باشید.

آیا می توان بعد از لیزر ساق پا ورزش کرد؟

خیر. برای اینکه بهترین نتیجه را از این روش درمانی دریافت کنید، بعد از انجام این فرایند ورزش توصیه نمی شود، در زمان لیزر درمانی موهای زائد ساق پا، بر اثر گرمای تولید شده از پالس های لیزر پوست قرمز و متورم می گردد،

البته این موارد از عوارض جانبی لیزر می باشند و بعد از گذشت 24 ساعت کامل از بین می روند، لذا لازم است، بعد از لیزر ساق پا پوست را خنک نگه دارید و نبایستی دمای بدن بالا رود

زیرا فولیکول های مو در بازه زمانی بعد از لیزر حساس می باشند، پس بسیار مهم می باشد که از انجام هرگونه حرکتی که موجب افزایش دمای بدن و عرق کردن می شود، پرهیز کنید، ورزش کردن موجب تشدید حساسیت فولیکول های مو می شود و موجب می شود، پوست ناحیه تحت درمان دچار جوش و یا حتی در موارد شدیدتر موجب بروز عفونت های پوستی نیز خواهد شد.

پس، بنابراین با توجه به موارد گفته شده می بایست از انجام ورزش هایی که موجب عرق کردن می شوند، به مدت 24 الی 48 ساعت اجتناب کنید، مانند ورزش های: دویدن- شناکردن- رقصیدن- دوچرخه‌ سواری- کلاس‌های اسپینینگ- یوگای داغ- افزایش وزن- کلاس‌های ایروبیک-کراس فیت- تی ‌آر ایکس-زومبا.

مزایای اصلی لیزر موهای زائد ساق پا چیست؟

مهمترین مزیت اصلی لیزر ساق پا کاهش موهای پرپشت پاها در دراز مدت می باشد و در مقایسه با سایر روش های حذف موهای زائد مانند موم- اپیلاسیون و … از نظر زمان و قیمت بسیار به صرفه می باشد، لیزر ساق پا علاوه بر مزیت زیبایی دارای فواید پزشکی نیز می باشد،

لیزر از رشد موهای اصلی که باعث ایجاد جوش و آبسه پوستی می شوند، جلوگیری می کند، از دیگر مزایای درمانی آن می توان به پیشگیری از جوش های پوستی که بعد از شیو (shave)و استفاده از تیغ سینوسی های پیلونیدلی که می تواند هم در مردان و هم زنان رخ دهد اشاره کرد.

آیا در دوران بارداری و شیردهی می توان لیزر موهای زائد ساق پا را انجام داد؟

لیزر موهای زائد در واقع رنگ دانه های مو را هدف می گیرد و از طریق تابش اشعه لیزر موجب سست شدن رشد دوباره فولیکول های مو می شود، تاکنون از نظر علمی این موضوع که لیزر می تواند برای زنان باردار و شیرده آسیب پذیر باشد، به اثبات نرسیده است و هیچ منعی در استفاده از این روش درمانی برای این دسته از افراد وجود ندارد.

ولیکن از آن جا که در دوران بارداری و شیردهی می بایست از انجام هر گونه عمل غیر ضروری خودداری کرد، لذا پزشکان توصیه می کنند که زنان باردار و شیرده این روش را برای رفع موهای زائد انجام ندهند.

علاوه بر موارد فوق ممکن است، تغییرات هورمونی در دوران بارداری و شیردهی موجب برگشت مجدد موهای زائد بدن شود، لذا اگر تمایل دارید، این روش را با دریافت نتیجه مطلوب انجام دهید بهتر است، انجام لیزر را به ماه های پایانی شیردهی موکول کنید.

قیمت لیزر ساق پا به چه عواملی بستگی دارد؟

یکی از مهم ترین عواملی که در تعیین قیمت لیزر ساق پا تاثیر گذار است، تعداد جلسات مورد نیاز برای از بین بردن موهای زائد این ناحیه می باشد، تعداد جلسات به میزان تراکم مو در افراد بستگی دارد، ولیکن در حالت میانگین تعداد جلسات مورد نیاز برای رفع موهای زائد پا 6 الی 8 جلسه می باشد

قیمت لیزر ساق پا به چه عواملی بستگی دارد؟
قیمت لیزر ساق پا به چه عواملی بستگی دارد؟

یکی دیگر از عواملی که در قیمت لیزر ساق پا تاثیر گذار است، نوع دستگاه لیزر می باشد، امروزه با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی روز دنیا هر روزه دستگاه های لیزر با امکانات بیشتر و قدرت پالس های بالاتری به بازار عرضه و در اختیار کلینیک ها قرار می گیرند.

از اینکه تا پایان مقاله قیمت لیزر ساق پا با ما همراه بودید متشکریم و امیدواریم از خواندن مقاله قیمت لیزر ساق پا نهایت استفاده را برده باشید.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با زر کلینیک:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید