میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

قبل از عمل جراحی
قبل از عمل جراحی

لیست موضوعات

قبل از عمل جراحی

در این مقاله سعی شده به نکات قابل توجه  قبل از عمل جراحی پرداخت شود.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم

قبل از عمل جراحی چه کارهایی باید انجام داد؟

آیا پزشکان انتخابی شما واجد شرایط هستند؟

کدام پزشک مسئول بیهوشی شما خواهد بود؟

آیا بدن شما صلاحیت کافی برای انجام عمل جراحی  را دارد یا که خیر؟

نکات ضروری قبل از عمل جراحی چیست؟

چگونه می توان از صورت‌حساب‌های پزشکی غافلگیر کننده اجتناب کرد؟

قبل از عمل جراحی
قبل از عمل جراحی

اگر قصد دارید جراحی کنید، باید کمی وقت برای خود صرف کنید.

این به آن معنی است که به دقت از سلامت خود مراقبت کنید، به همان اندازه که در توان دارید در مورد نکات مورد نیاز  یاد بگیرید. برنامه‌ریزی می‌تواند به شما کمک کند که یک روش موفق داشته باشید و سریع‌تر التیام یابید. در این مقاله چند مورد از نکات ضروری برای شما ذکر شده است.

 

قبل از عمل جراحی چه کارهایی باید انجام داد

چندین مرحله وجود دارد که باید قبل از عمل جراحی خود انجام دهید تا احساس راحتی و اعتماد به نفس پیدا کنید. با پاسخ دادن به این سوالات شروع کنید.

 

آیا پزشکان شما واجد شرایط هستند

از پزشکان خود در مورد تجربه آن ها در انجام عمل های مختلف در خصوص بیماری خود بپرسید تا مطمئن شوید که آن‌ها واجد شرایط برای انجام این عمل ها برای شما هستند یا که خیر.

آیا دارای مجوز معتبر برای انجام این عمل ها بوده و در حال انجام دستورالعمل‌های به روز پزشکی هستند یا که نه؟ اگر شما در خارج از بیمارستان جراحی می‌کنید –مثلا در مطب پزشکتان مطمئن شوید که محل مورد نظر مجوز دپارتمان سلامتی کشور را برای مراقبت‌های بهداشتی دارد و همچنین مطمئن شوید که این مرکز دارو، تجهیزات و دستورالعمل‌های لازم برای رسیدگی به شرایط اضطراری را دارد، به خصوص اگر هیچ امکانات اضطراری در آن نزدیکی وجود ندارد.

کدام پزشک مسئول بیهوشی شما خواهد بود

دقت کنید که بیهوش کردن شما توسط پزشک متخصص بی‌هوشی انجام می‌شود. پزشک متخصص بی‌هوشی یک پزشک متخصص پزشکی در ضمینه بی‌هوشیست،که در مدیریت درد و درمان تخصص دارد و با جراح شما و دیگر پزشکان برای انجام عمل جراحی و اجرای برنامه مراقبت از بی‌حسی کار می‌کند.

این متخصصان پزشکی به شدت آموزش‌دیده اند، با 5 تا 10 سال و ۱۲،۰۰۰ ساعت آموزش بالینی، نقشی کلیدی در مراقبت‌های شما ایفا می‌کنند.

آن‌ها قبل از جراحی با شما ملاقات می‌کنند و بی‌هوشی و کارکردهای حیاتی شما را در طی این روند تحت نظارت قرار می‌دهند و بعد از اینکه عمل جراحی به پایان رسید آرام درد و کارکردهای حیاتی  شما  را کنترل میکنند تا شما به هوش بیایید.

 

آیا بدن شما صلاحیت کافی برای انجام عمل جراحی را دارد یا که خیر

تا جایی که می‌توانید فعالیت داشته باشید، درست غذا بخورید و خواب خوبی داشته باشید. اگر سیگار می کشید، هر چه زودتر متوقف کنید – حتی اگر فقط یک یا دو روز قبل از جراحی باشد – چون سیگار کشیدن می‌تواند باعث مشکلاتی با تنفس و بازیابی از بی‌هوشی و جراحی شود. مراحل دیگری که باید انجام دهید توسط جلسات و تیم پزشکی از جمله پزشک متخصص بی‌هوشی به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

آیا بدن شما صلاحیت کافی برای انجام عمل جراحی را دارد یا که خیر
آیا بدن شما صلاحیت کافی برای انجام عمل جراحی را دارد یا که خیر

نکات ضروری قبل از عمل جراحی

چند روز قبل از روز جراحی، شما باید با پزشک خود، متخصص بی‌هوشی، ملاقات کنید تا او بتواند اطلاعاتی جمع‌آوری کند که به تعیین برنامه مراقبت از بی‌حسی مناسب برای شما کمک کند. برای صحبت درباره تاریخچه پزشکی شما، عادات سلامتی تان و تجربیات گذشته تان با جراحی و بی‌هوشی، به جلسه بروید. دقت کنید که در مورد این مسائل به طور مفصل صحبت کنید.

 

به پزشک خود در مورد سلامتی خود بگویید،ازجمله اینکه چگونه از نظر فیزیکی فعال هستید و اگر مشکلات سلامتی مزمن دارید،مانندآسم یا دیگرمشکلات ریه،دیابت،بیماری‌های قلبی،کبد یا کلیه،آلرژی یا هرشرایط پزشکی دیگر.با پزشک خود در میان بگذارید.دقت کنید که درصورت خرناس کشیدن یامشکلات خواب خود حتما صحبت کنید؛اینها ممکن است علام گرفتگی تنفس باز دارنده باشند،که می‌تواندجراحی و بی‌هوشی را خطرناک‌ تر کند.

 

لیستی از تمام داروهای تجویزی،مکمل‌ها و ویتامین‌های لازم را در اختیار آن‌ها قرار دهید.پزشک شما ممکن است به شما بگوید که ازمصرف برخی از آن‌ها خودداری کنید.

استفاده از الکل و مواد مخدر

استفاده از الکل، ماری‌جوانا، مواد مخدر و محرک باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد. این مواد می‌توانند بر نحوه واکنش شما نسبت به بی‌هوشی و نوع و میزان نیاز شما تاثیر بگذارند.

 

اگر شما یا اعضای خانواده واکنش بدی نسبت به بی‌هوشی و یا داروی درد داشته اید، به پزشک متخصص بی‌هوشی بگویید و آن‌ها را از هر گونه عوارض جانبی بی‌هوشی که تجربه کرده‌اید، آگاه کنید. همچنین اگر تا به حال سکته کرده اید یا یکی از افراد درجه اول شما این تجربه را داشته حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

 

ترس از جراحی و بی‌هوشی طبیعی است. اگر می ترسید، به پزشک متخصص بی‌هوشی خود بگویید. او می‌تواند به شما اطلاعاتی بدهد که ذهنتان را آرام کند و به شما کمک کند احساس امنیت کنید.

 

پزشک متخصص بی‌هوشی به مراقبت از شما بعد از عمل ادامه می‌دهد، بنابراین درباره نحوه مدیریت درد و نگرانی‌های شما در مورد بهبودی، بازگشت به خانه و بازگشت به روال عادی خود سوال کنید.

 

چگونه می توان از صورت‌حساب‌های پزشکی غافلگیر کننده اجتناب کرد

در حالی که سلامت و ایمنی اولویت‌های اولیه شما هستند، مهم است که پیش از جراحی، پوشش بیمه تان را کامل کنید تا باعث شود که هیچ صورت حساب غیر منتظره‌ای را دریافت نکنید. این اتفاق زمانی ممکن است رخ بدهد که برنامه بیمه شما حق بیمه کمی را ارائه ‌دهد و تعداد پزشکان و عمل جراحی های خاصی را در محدوده ی پوشش خود قرار دهد.

چگونه می توان از صورت‌حساب‌های پزشکی غافلگیر کننده اجتناب کرد
چگونه می توان از صورت‌حساب‌های پزشکی غافلگیر کننده اجتناب کرد

قبل از اینکه عمل جراحی داشته باشید با شرکت بیمه خود تماس بگیرید تا مطمئن شوید که بیمارستان یا مرکز پزشکی و هر پزشک و ارایه‌دهنده مراقبت از شما در شبکه پوششی بیمه قرار دارد و کامل هزینه های مربوطه را تحت پوشش قرار می دهد.

با رعایت همین چند نکته ساده می توانید از هرگونه خطر و عوارض احتمالی پیش رو در امان باشید و با خیال راحت عمل جراحی خود را انجام دهید.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال ۱۳۶۱به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران و فارغ التحصیل 1368

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال۱۳۷۴ در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی و رفع مشکلات جنسیی از جمله واژینیسموس

سابقه کار در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ از سال۱۳۸۶

سابقه کار در زمینه زیبایی های زنان با دستگاه مونالیزاتاچ از سال۱۳۹۴

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

مشاوره در زمینه مراقبت بعد از تزریق ژل لب

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس : 161 930 22 021

۰۹۱۲۷۳۷۹۸۹۳

اینستاگرام:dr_zarganj

ایمیل :info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید