میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

عوارض کربوکسی تراپی دور چشم
عوارض کربوکسی تراپی دور چشم

لیست موضوعات

عوارض کربوکسی تراپی دور چشم

در این مقاله می­خواهیم « عوارض کربوکسی تراپی دور چشم » را با هم بررسی می­کنیم. کربوکسی­تراپی که ابتدا روشی برای درمان بیماران عروقی بوده و سابقه 70 تا 80 ساله دارد، از فرانسه ایجاد شد. امروزه این عمل در کشورهای مختلف برای زیبایی مورد استفادده قرار می­گیرد. برای آشنایی بیشتر با ما همراه باشید.

عوارض کربوکسی تراپی دور چشم
عوارض کربوکسی تراپی دور چشم

اگر قصد انجام کربوسکی تراپی دور چشم را دارید پیشنهاد می کنیم به کلینیک دکتر زرگنج فرد مراجعه کنید و یا با شماره تلفن کلینیک که در انتهای مقاله درج شده است تماس بگیرید

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم:

کربوکسی تراپی دور چشم چیست؟

کربوکسی تراپی دور چشم چگونه انجام می شود؟

عوارض کربوکسی تراپی دور چشم چیست؟

 

کربوکسی تراپی دور چشم

«عوارض کربوکسی تراپی دور چشم» موضوعی­ست که قرار است در ادامه به ان بپردازیم. اما ابتدا به طور مختصر با کربوکسی تراپی چشم آشنا می­شویم. کربوکسی تراپی عمل تزریق دی اکسید کربن به قسمت ­های مختلف بدن است.

از جمله ران و شکم و چشم و … این عمل بدون درد است و فقط ممکن است هنگام تزریق فشار بسیار کمی در زیر پوست احساس کنید که به دلیل گرم شدن گاز این مورد هم برطرف می­ شود.

کربوکسی تراپی دور چشم
کربوکسی تراپی دور چشم

گرم کردن گاز در طی درمان خطری برای بیمار ندارد. در واقع می­توان گفت به طور کلی ضرری ندارد بنابراین یکی از مقبول­ترین روش­های جوان­سازی در کل دنیاست. علت بی­ضرر بودن کربوکسی ­تراپی این است که دی اکسید کربن به طور معمول در خون وجود دارد و دفع می­شود. دی اکسید کربن در روند متابولیسم بدن خود به خود ایجاد می­شود. اگر دی اکسید کربن به رگ تزریق شود هم مشکل ساز و موجب آمبولی نخواهد شد.

قبل از اینکه انسان به سن 30 سالگی برسد به طور طبیعی، میزان اکسیژن در بدن بالاست

این میزان اکسیژن باعث جوان ماندن اعضای بدن به خصوص پوست می­شود. از 40 سال به بعد این میزان به شدت کاهش می­ یابد.

بدن باید کمبود اکسیژن را جبران کند و به سراغ اکسیژن پوست می­رود. کربوکسی­تراپی با تزریق دی اکسید کربن و تجمع آن در قسمتی از بدن، به دلیل اعلام هشدار کمبود اکسیژن در آن ناحیه خاص، خون رسانی برای رساندن اکسیژن به ناحیه مذکور زیاد می­ شود.

این خون رسانی و اکسیژن مازاد، باعث کلاژن سازی و در نتیجه جوان سازی پوست می­شود. به همین دلیل این روش برای جوان­سازی پوست، از بین بردن ترک­های پوستی، از بین بردن سیاهی زیر چشم و … انجام می­شود. در ادامه با کربوکسی تراپی دور چشم بیشتر آشنا می­شویم.

همان طور که می­دانید، چشم از قسمت­های مهم و حساس بدن است که در عین نیاز به مراقبت بینایی آن، فاش کننده سلامتی و سن شخص است. کم کم چروک­های زیر و اطراف چشم که آشکار می­شود، شادابی و جوانی هم از چهره رخت برمی­بندد. همچنین کبودی زیر چشم جذابیت چهره شما را تحت تاثیر قرار می­دهد.

دلایل شایع کبودی زیر چشم به شرح زیر می ­باشد؛

داشتن حساسیت یا آلرژی

آتوپیک درمیس که به اگزما شناخته می­ شود.

اگر دچار التهاب پوستی تماسی هستید.

خستگی بیش از حد و بدون استراحت هم می­ تواند کبودی ایجاد کند.

بیماری تب یونجه که ورم آلرژیک داخلی بینی است یعنی مخاط بینی را درگیر می­ کند.

کبودی می­ تواند به علل ارثی نیز بروز کند.

در بعضی اشخاص اختلال و مشکلات حاصل از رنگدانه­ های پوست اطراف چشم، این مشکل را ایجاد می ­کند.

اگر بدون مراعات چشم­ ها را بمالید یا با بی ­احتیاطی باعث خراشیدن آن‌ها شوید.

تابش آفتاب به صورت مداوم و تکرار شونده نیز می ­تواند این کبودی را ایجاد کند.

اگر چربی و کلازن پوست نازک و حساس اطراف چشم از دست برود.

کم خوابی و نداشتن خواب کافی هم این موضوع را ایجاد یا تشدید می ­کند.

داشتن شرایط و کارهای پراسترس

مقدار ویتامین‌های C و E را در بدن خود بررسی کنید.

مصرف دخانیات و سیگار علاوه بر از بین بردن سلامت تمام قسمت ­های بدن، اثر سو ان بر چشم هم همین کبودی است.

حال که علل کبودی اطراف چشم را متوجه شدیم متوجه می­شویم که چرا یکی از روش های درمان آن کربوکسی ­تراپی­ست. همان طور که اشاره کردیم، یکی از دلایل تیرگی و کبودی زیر و اطراف چشم، تنگی و بستگی رگ­ های خونی محدوده اطراف چشم است

. این موضوع باعث کاهش خون ­رسانی و در نتیجه کمبود اکسیژن می­شود. وقتی عمل تزریق کربوکسی تراپی را برای این ناحیه اعمال می­کنیم، به همان روش ذکر شده، دی اکسید کربن زیاد شده و با خون رسانی و افزایش اکسیژن جوان­سازی و رفع تیرگی به وجود می­آید. در ادامه به روش دقیق این عمل برای چشم می­پردازیم.

 

روش انجام کربوکسی تراپی دور چشم

روش انجام کربوکسی تراپی یک روش کلی­ست که برای همه قسمت­های بدن از همین روش استفاده می­شود. دستگاه عمل تزریق کربوکسی تراپی به این صورت است که یک کپسول حاوی دی اکسید کربن، سرنگی به آن متصل است و شلنگ­ های کوچکی هم دارد.

دکتر متخصص اول باید با توجه به نوع درمان شیر انتقال گاز دی اکسید کربن را تنظیم کند تا به مقدار لازم گاز انتقال یابد. بعد با استفاده از این سرنگ­های ظریف، گاز را به محدوده مورد نظر تزریق می­کند. تنها تفاوتی که در عمل تزریق در ناحیه اطراف چشم وجود دارد، دقت و ظرافت بیشتر است. چون چشم ناحیه حساس و ظریفی­ست.

عمل کربوکسی تراپی یک عمل سر پایی­ است که بین 5 تا 10 دقیقه بیشتر به طول نمی­انجامد. طول دوره درمان نیز بسته به نوع عمل و مقدار مورد نیاز برای آن ناحیه خاص می­باشد. تعداد دفعات تزریق نیز معمولا با فاصله یک هفته حدود 6 تا 12 جلسه می ­باشد.

البته این نکته را یادآور می­شوم که طول دوره قطعی را نمی­توان تعیین کرد. چون این موضوع به عوامل دیگری از جمله واکنش بدن و همراهی آن با درمان بستگی دارد. بعضی افراد بدنشان زودتر به درمان پاسخ می­دهد و بعضی کمی دیرتر اما تغییر از همان جلسه اول قابل مشاهده است. عمل کربوکسی­تراپی را هر 6 تا 8 ماه یک بار بهتر است تکرار کنید تا همیشه شادابی و جوانی را حفظ کنید.

روش انجام کربوکسی تراپی دور چشم
روش انجام کربوکسی تراپی دور چشم

عوارض کربوکسی تراپی دور چشم

کربوکسی­تراپی مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا یا FDA می­باشد. درباره عوارض کربوکسی­تراپی عرض کنم که به طور کلی متخصصان معتقدند کربوکسی­تراپی ضرر خاصی ندارد.

یک عمل اصطلاحا سرپایی­ست که ظرف نهایتا 30 دقیقه به پایان می­رسد و شما می­توانید ظرف 1 روز زندگی عادی را از سرگیرید. بعد از عمل تا 4 ساعت نباید آب به صورت زده شود. البته اگر این موضوع را 24 ساعت رعایت کنید بهتر است. یعنی تا 24 ساعت از حمام کردن و استخر رفتن خودداری نمایید.

هنگامی که بیمار تحت درمان قرار می­گیرد، ضربه­ های کوچک یا نبض مانند را در محدوده تحت درمان احساس می­کند. هم چنین در حدود 5 دقیقه احساس ناخوشایندی را دریافت می­کند که قابل تحمل است. کربوکسی­تراپی را به افراد بالای 30 سال توصیه می­کنند. هر چه فرد در سنین پایین­تر این کار را انجام دهد، جواب بهتری به درمان می­دهد. همچنین ظاهر آن طبیعی­ست و این نگرانی را برطرف می­کند که شکل چشم غیرطبیعی به نظر برسد.

از آنجایی که سرعت جذب دی اکسید کربن بالاست در حدود 5 دقیقه در محدوده تزریق پخش و برطرف می­شود اما در همان فاصله زمانی که زمان جذب است، ناحیه مذکور قرمز و کمی متورم می­شود و این موضوع جای نگرانی ندارد.

اتفاقا همین حالت ملتهب پوست باعث فرمان تولید کلاژن به مغز می­شود. کبودی هم که رخ می­دهد تنها در 2 درصد بروز می­کند. بعد از انجام مراحل بیمار همان احساس نبض را همراه خواهد داشت و بعد از جذب دی اکسید کربن برطرف می­شود. در کل می­توان گفت تنها عوارض بعد از عمل قرمزی، سوزش، متورم شدن، کبودی و امثال اینهاست.

این عوارض بسیار کوتاه مدت است و معمولا طی چند ساعت رفع می­ شود و به ندرت تا چند روز طول می ­کشد.

عوارض کربوکسی تراپی دور چشم
عوارض کربوکسی تراپی دور چشم

این عمل به طور کلی برای قشر خاصی منع می ­شود که در ادامه آمده است؛

  • افرادی که دچار نارسایی کلیوی هستند نباید این عمل را انجام دهند.
  • افرادی که دیالیز می­شوند.
  • برای خانم ­های باردار نیز مضر است.
  • همچنین مبتلایان به سرطان نیز از این عمل منع شده­اند. به تبع این موضوع افراد تحت درمان شیمی­ درمانی هم باید از این عمل خودداری کنند.
  • افراد دچار صرع و بیماران مغزی و مبتلایان به گلوکوما یا آب­سیاه نیز جز این دسته قرار می­گیرند.
  • افراد دارای کم خونی­ های مختلف نیز از این عمل تزریقی منع شده­اند.

این نکته را مد نظر داشته باشید که برای درمان تمام بیماری­ها به پزشک حاذق و مجرب مراجعه کنید. کربوکسی تراپی و به خصوص کربوکسی تراپی دور چشم، در عین داشتن ساز و کاری ساده و قابل فهم، عمل حساسی­ست.

چشمان خود را که وسیله دیدن دنیای زیبای اطرافمان است در اختیار هر کس قرار ندهیم. چرا که سلامت بینایی ما، بسیار مهم­تر و ارزشمندتر از زیبایی­ای است که قرار است به واسطه این عمل، وارد زندگی ما شود.

این عمل به طور کلی برای قشر خاصی منع می ­شود که در ادامه آمده است؛
این عمل به طور کلی برای قشر خاصی منع می ­شود که در ادامه آمده است؛

نتیجه ­گیری

در این مقاله از ضرر کربوکسی­تراپی دور چشم نوشته­ایم. کربوکسی­تراپی به طور کلی عمل تزریق گاز دی­اکسید کربن یا CO2 به قسمت­های مختلف بدن است. هدف از این تزریق جوانسازی منطقه مورد نظر است. البته از ابتدا کربوکسی­تراپی برای درمان بیماران عروقی بوده است اما بعدا برای جوانسازی مورد توجه قرار گرفت.  سابقه این روش درمانی بین 70 تا 80 سال است.

نتیجه ­گیری
نتیجه ­گیری

کربوکسی تراپی باعث کم کردن یا از بین بردن تیرگی زیر چشم می­شود. این کبودی علل زیادی دارد. از جمله ژنتیک و ارث، آلرژی، مصرف دخانیات، کمبود ویتامین C و E، خستگی و بی­خوابی و … اما علت این کبودی و تیرگی که به واسطه کربوکسی تراپی قابل درمان است؛

انسداد و تنگی عروق ناحیه زیر چشم می­باشد. انسداد عروق باعث کاهش خون­رسانی و در نتیجه اکسیژن لازم به ناحیه تیره زیر چشم می­شود. همچنین اگر چشم بر اثر بالا رفتن سن، دچار چروک و افتادگی زیر پلک شده باشد، با عمل تزریق کربوکسی تراپی، تا حدود زیادی می­توان آن را رفع کرد و حس شادابی و جوانی را دوباره به چهره برگرداند.

روش عملکرد کربوکسی تراپی

روش عملکرد کربوکسی تراپی به این صورت است که با تزریق گاز دی­اکسید کردن به بدن، از مغز فرمان کمبود اکسیژن صادر می­شود. گلبول­ های قرمز اکسیژن ­ها را آزاد کرده، رگ ­ها گشاد می­شود و با تجمع اکسیژن در محدوده تزریق، کلاژن سازی صورت می­ گیرد.

وقتی که کلاژن تولید می­شود، چین و چروک­ها برطرف شده و محدوده جوان­تر به نظر می­رسد. توصیه شده که افراد بالای 30 سال اگر تمایل به جوان­سازی دارند، اقدام به اتجام این عمل بکنند. هر چه سن پایین­تر باشد، تاثیر آن بیشتر دیده می­شود. ماندگاری این روش درمانی حداقل 6 ماه است.

عمل تزریق کربوکسی­تراپی از انواع درمان ­های هجومی­ست که بر خلاف اسمش تقریبا هیچ ضرر جبران­ ناپذیری ندارد. این روش تزریقی مورد تایید سازمان غذا و داروی ایالت متحده آمریکا یا FDA است.

نظر پزشکان در مورد دی اکسید کربن

طبق نظر پزشکان دی اکسید کربن به صورت محلول در خون و در بدن انسان وجود دارد. یعنی طبق ساز و کار و متابولیسم بدن، دی اکسید کربن در خون آزاد می­شود. به صورت محلول در بدن موجود است و از طریق ریه دفع می­شود.

وقتی دی اکسید کربن به محل مورد نظر (که در اینجا ناحیه زیر چشم است) تزریق شد، بیمار در آن ناحیه احساس فشار مختصری دارد. بعد از آن با جذب و بازپس دادن گاز دی اکسید کربن، این فشار برداشته می­ شود.

همچنین بعد از تزریق، ناحیه قرمز می­ شود. این عمل یک عمل سرپایی است که طول آن بین 15 تا 30 دقیقه است. و شما نهایتا بعد از 24 ساعت به زندگی عادی خود باز می­ گردید. مراقبت­ های بعد از این عمل این است که تا 3 الی 4 ساعت از حمام خودداری کرده و اجازه ندهید آب با محدوده تزریق تماس پیدا کند. این مراقبت را تا یک روز هم ادامه دهید بهتر است.

روش انجام این عمل تزریقی

روش انجام این عمل تزریقی به این صورت است که یک کپسول کوچک حاوی گاز دی اکسید کربن که به آن شلنگ کوچکی متصل است و سر شلنگ به سوزن ظریفی وصل می­ شود. از طریق این سوزن، گاز CO2 به قسمت زیر چشم تزریق می­ شود.

همان طور که می­دانید چشم از نقاط حساس بدن است که زیبایی و جوانی آن نوید دهنده سلامت و سن شماست. اما علاوه بر این نکته، مراقبت از بینایی­تان هم از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین مهارت در انجام این تزریق توسط پزشک بسیار حساس و حیاتی است

. پس بهتر است قبل از مراجعه برای انجام این عمل، حتما پزشک مجربی را شناسایی کرده و به او مراجعه کنید. چرا که سلامت چشم­های شما، از زیبایی که از طریق این عمل به شما هدیه داده می­شود، بیشتر است.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید