میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

عمل لابیاپلاستی در غرب تهران
عمل لابیاپلاستی در غرب تهران

لیست موضوعات

عمل لابیاپلاستی در غرب تهران

در این مقاله قصد داریم به موضوع عمل لابیاپلاستی در غرب تهران بپردازیم.

اگر قصد انجام عمل لابیاپلاستی را دارید پیشنهاد می کنیم به زر کلینیک مراجعه کنید و یا با شماره تلفن این کلینیک تماس بگیرید.

02122930161

همچنین اگر ساکن شرق تهران هستید صفحه عمل لابیاپلاستی در شرق تهران  را ببنید.

در دنیای امروزی عمل های جراحی زیبایی طرفداران ویژه و پرشمار خود را پیدا کرده است. دنیای جراحی زیبایی بسیار گسترده بوده و تمامی حوزه ها را در بر می گیرد.

عمل لابیاپلاستی در غرب تهران
عمل لابیاپلاستی در غرب تهران

یکی از جراحی هایی که جدیدا چند سال است، بسیار مورد استقبال خانم ها واقع شده است، عمل لابیاپلاستی یا جراحی زیبایی در ناحیه واژن است. این عمل در سال های گذشته رشد قابل توجهی داشته و در دنیا تقریبا چهل درصد افزایش داشته است.

یکی از دلایل استقبال از لابیاپلاستی در میان عمل های جراحی زیبایی تاثیر آن بر بهبود روابط زناشویی و همچنین بالا بردن عزت به نفس در مسائل جنسی برای خانم ها است.

خانم هایی که لابیای بسیار بزرگ و یا نامتناسب دارند، کاندید مناسبی برای این عمل زیبایی هستند. در ادامه به توضیح هایی در مورد لابیاپلاستی و مزایای آن، نحوه ی عمل جراحی، مراقبت ها و هزینه های عمل می پردازیم.

عمل لابیاپلاستی در غرب تهران
عمل لابیاپلاستی در غرب تهران

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

آیا انواع مختلف جراحی های زیبایی ناحیه ی واژینال وجود دارد؟

عمل جراحی زیبایی لابیاپلاستی یا زیبایی واژن چیست؟

لابیا چیست؟

چه علتی دارد که خانم ها در پی عمل زیبایی واژن بر می آیند؟

چند روش برای جراحی زیبایی واژن وجود دارد؟

آیا لابیاپلاستی عمل سختی است؟

عمل جراحی زیبا سازی ناحیه ی واژینال حدودا چه مدتی به طول می انجامد؟

بعد از انجام جراحی لابیاپلاستی شخص ملزم به انجام چه نوع مراقبت هایی است؟

آیا انجام عمل لابیاپلاستی شرایط سنی خاصی را می طلبد؟

هزینه های عمل جراحی لابیاپلاستی در غرب تهران چگونه است؟

آیا می شود، عمل جراحی زیبایی ناحیه ی واژن را همزمان با انجام زایمان انجام داد؟

آیا جراحی لابیاپلاستی دردناک است؟

ممکن است، عمل زیبایی ناحیه ی واژینال سبب کم شدن میل جنسی شود؟

آیا انجام عمل لابیاپلاستی برای افرادی ممنوعیت دارد؟

آیا جراحی لابیاپلاستی با لیزر امکان پذیر است؟

مزایا عمل لابیاپلاستی چیست؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با عمل لابیاپلاستی در غرب تهران با ما همراه باشید.

انواع جراحی های زیبایی ناحیه ی واژینال

یکی از دغدغه های زنان در مسائل جنسی، ظاهر دستگاه تناسلی و ناحیه ی واژینال آنها است. این موضوع در کیفیت رابطه ی جنسی و نیز اعتماد به نفس خانم ها بسیار موثر بوده و هستند، کسانی که به همین علت دارای مشکلاتی در زندگی زناشویی خود شده اند.

با پیشرفت علم امروزه این بستر مهیا شده تا با انجام انواع عمل های زیبایی این حس بد از بین رفته و اعتماد به نفس جایگزین آن شود. برای زیبا سازی و جوان کردن ناحیه ی تناسلی انواع مختلف جراحی های زیبایی وجود دارند که این جراحی ها عبارتند از:

واژینوپلاستی، لیبوپلاستی، فرونو پلاستی، پرینوپلاستی، مونس پلاستی، زیاد کردن نقطه ی جی (G) و برداشتن پوست روی کلیتوریس.

انواع جراحی های زیبایی ناحیه ی واژینال
انواع جراحی های زیبایی ناحیه ی واژینال

عمل جراحی زیبایی لابیاپلاستی یا زیبایی واژن

لابیاپلاستی labiaplasty در دسته ی جراحی های زیبایی مختص بانوان قرار می گیرد. این عمل با لبه های واژن مرتبط است و جراح به اصلاح و بهتر کردن حالت ظاهری لابیاها که همان لبه های واژن هستند، می پردازد. تغییر میتواند روی هر کدام از لبه های داخلی و یا خارجی واژن صورت بگیرد.

بر طبق آنچه آمارها نشان می دهند، اکثر قریب به اتفاق بانوانی که تصمیم می گیرند، خود را در معرض این جراحی قرار بدهند بیشتر متمایل هستند تا سایز و یا اندازه ی لبه ی درونی واژن شان را کوچک تر کنند.

لازم است، بدانید که تا به امروز در هیچ کتاب و یا منبع پزشکی ای سایز خاص و معینی برای لبه های واژن و نوع قرار گرفتن آن ها مشخص نشده است که بگوییم غیر از آن سایز لبه ها غیر استاندارد هستند و نیاز به جراحی دارند، اما دلخواه ترین نوع برای عده ی کثیری از خانم ها این است که لبه ی درونی واژن جلوتر از لبه ی خارجی نباشد.

علاوه بر موضوع زیبا سازی، ورم داشتن و التهاب لابیا های خارجی ممکن است، در روند کارهای روزمره هم برای زنان مشکلاتی به وجود بیاورد و روند عادی و معمول زندگی شان را مختل کند. گاهی اوقات در حین عمل ممکن است، جراح قسمت زائد کلاهک کلیتوریس را نیز خارج کند.

عمل جراحی زیبایی لابیاپلاستی یا زیبایی واژن
عمل جراحی زیبایی لابیاپلاستی یا زیبایی واژن

انواع لابیا

لابیا یا لبه های واژن از نظر شکل ظاهری به دو دسته تقسیم می شود: لابیا ماژور یا خارجی و لابیای مینور یا درونی. لابیا خارجی قسمتی از پوست ناحیه ی واژینال است که در دو لایه وجود دارد و از بخش تپه ی ونوس بر روی استخوان شرمگاهی امتداد یافته است و تا قسمت پرینه ادامه پیدا می کند.

وظیفه ی لابیای ماژور به نوعی پوشاندن و حفاظت کردن از ارگان های بسیار حساس درونی شامل دهانه ی واژن، لبه ی داخلی و کلیتوریس است.

لابیا درونی هم مانند نوع خارجی آن از دو قشر پوست تشکیل شده است که دو سوی دهانه ی واژن را در بر می گیرد و محل خود آن میان لبه ی بیرونی می باشد.

لابیای درونی از کلیتوریس آعاز گشته و رو به جهت پایین دهانه ی واژن از هر دو سوی آن امتداد پیدا می کند. لبه ی داخلی در همه ی خانم ها شکل و رنگ یکسانی ندارد و حتی از لحاظ اندازه هم در هر فرد نسبت به دیگری دارای تفاوت است.

تا اینجا با مبحث انواع لابیا آشنا شدید توصیه می کنیم تا انتهای مقاله عمل لابیاپلاستی در غرب تهران با ما همراه باشید.

دلایل عمل لابیا پلاستی

از لحاظ شکل ظاهری و آناتومیک بدن، ظاهر لابیا در خانم ها با دختر خانم ها کاملا و به شکل شایان ذکری با هم فرق دارد و حتی در زنان نیز در گذر زمان و به خصوص بعد از انجام زایمان هم دست خوش تغییر می شود.

عدم تقارن لابیاها و همچنین درشت بودن بیش از حد معمول آن ها ممکن است، برای زنان مشکل های متفاوتی را به وجود بیاورد.

دلایل عمل لابیا پلاستی
دلایل عمل لابیا پلاستی

علاوه بر این تعداد زیادی از خانم ها با چین و چروک و یا لابیا هایی با بافت خیلی گوشتی و یا ناهماهنگ مشکل دارند و این مسئله ممکن است، موجب آزار آن ها را فراهم آورد.

تمام این موارد و از نظر این زنان نازیبایی ها و بعضا زشتی در ناحیه ی تناسلی باعث می شود، اعتماد به نفس خانم بسیار افت پیدا کند و حتی سبب خجالت کشیدن آن ها در مقابل همسر یا نامزد یا به طور کلی شریک جنسی در روابط شود.

به غیر از این موارد مشکل در لابیاها گاها سبب بروز درد در زمان برقراری رابطه ی جنسی می شود که همین خود باعث می شود، کیفیت رابطه بسیار پایین بیاید و از یک عمل لذت بخش و دلپذیر تبدیل به فعلی دردناک و آزاردهنده شود.

تحقیق کنندگان سوئدی

در نتیجه ی تحقیقاتی که به وسیله ی تحقیق کنندگان سوئدی بر روی جامعه ی آماری شامل پانصد خانم مختلف صورت گرفت، آن ها به این نتیجه رسیدند که این جراحی زیبایی باعث بهتر شدن کیفیت روابط زناشویی می شود.

بر اساس داده های بررسی شده فوق تقریبا نزدیک به نود و دو درصد خانم ها از نتیجه ی جراحی زیبایی در ناحیه ی واژن خود رضایت کامل داشته اند و اذعان کرده اند که بعد از انجام عمل تغییرات مثبت چشمگیری در نحوه و همچنین کیفیت روابط جنسی خود را تجربه کرده اند.

علاوه بر این حدودا پنجاه درصد خانم ها هم از نظر رسیدن به ارگاسم در وضعیت بهتری قرار گرفته و به لذت جنسی بیشتری دست یافته اند.

تحقیق کنندگان سوئدی
تحقیق کنندگان سوئدی

یکی دیگر از مشکلاتی که خانم هایی که لبه ی واژن بزرگ دارند، با آن مواجه هستند، محدود بودن آن ها در پوشیدن شلوارها و بیکینی ها و لباس زیرهای چسبان است.

لباس تنگ

چون در صورت پوشیدن لباس های تنگ لبه ها کاملا از زیر لباس هم مشهود بوده و شخص را بسیار معذب می کند. در نتیجه برای فرار از این معضل خانم مجبور می شود، دائما لباس های گشاد و غیر دلخواه خود را بپوشد و عملا از پوشیدن لباس های مورد علاقه ی خود محروم شده و در انتخاب لباس به شدت محدود می شود.

همه ی مشکلات به این سادگی نیستند و برای برخی از خانم ها این بزرگی لابیاها باعث ایجاد احساس درد و ناخوشی موقع انجام کار و ورزش و حتی فعالیت های روزانه می شود.

به علت وجود این مشکلات و نارضایتی ها است که تعداد زیادی از خانم ها به انجام این جراحی روی می آورند که به شکل معمول سرپایی انجام می شود و باید به وسیله ی پزشک متخصص زنان انجام شود.

اصلی ترین علت هایی که زن ها را وادار به انجام این عمل زیبایی در ناحیه ی تناسلی می کند شامل موردهای زیر می شود.

  • مشکل داشتن در هنگام رابطه ی جنسی و وجود درد و ناراحتی
  • زیبا کردن ناحیه ی تناسلی
  • متناسب کردن و تصحیح کردن شکل بدون تقارن لبه ها
  • پایین بودن آستانه ی تحریک کلیتوریس به خاطر دارا بودن لایه ی پوستی مازاد در قسمت کلاهک آن
  • مختل کردن روند انجام بعضی از ورزش ها مانند دوچرخه سواری
  • بد رنگ و تیره بودن لابیاهای داخلی و خارجی
  • خارج نشدن کامل و اصولی ترشحات ناحیه واژینال و در نتیجه ایجاد عفونت های مداوم در این ناحیه
  • احساس ناخوشایند داشتن و معذب بودن به هنگام پوشیدن لباس های تنگ و چسبان مثل شلوار یا مایو و غیره
  • داشتن احساس درد و سوزش در ناحیه ی واژن در هنگام انجام فعالیت های بدنی و ورزش کردن

تغییر در اندازه ی کلاهک کلیتوریس و کوچک کردن آن

این عمل جراحی میتواند، هم به صورت یکباره با لابیاپلاستی و هم به تنهایی انجام شود. از شرایط انجام این جراحی این است که قسمت واژن باید به شکل کلی زیر نظر قرار گرفته شود و عمل تنها در صورتی مجاز به انجام است که اندام های بیرونی ناحیه تناسلی از اندازه ی مناسبی برخوردار باشند.

در حقیقت در بعضی از خانم ها مقداری قشر پوستی زائد در قسمت کلاهک کلیتوریس و لبه های واژن وجود دارد که زمانی که عمل لابیاپلاستی به تنهایی انجام شود و جراحی زیبایی فقط روی لبه ها اعمال شوند، قسمت فوقانی ناحیه ی واژینال ظاهری غیر طبیعی پیدا می کند.

به همین دلیل بیشتر پزشک ها در هنگام اجرای جراحی لابیاپلاستی به صورت موازی و تواما عمل کاهش سایز بخش کلاهک کلیتوریس را هم صورت می دهند تا شکل بصری و دیداری واژن دچار ایراد نشود.

تغییر در اندازه ی کلاهک کلیتوریس و کوچک کردن آن
تغییر در اندازه ی کلاهک کلیتوریس و کوچک کردن آن

روش های جراحی زیبایی واژن

برای انجام عمل لابیاپلاستی تکنیک های مختلفی توسط جراحان به کار گرفته می شود که در بین همه ی آن ها دو روش از همه پر استفاده تر و رایج تر هستند و پزشکان آن ها را به سایر روش ها ترجیح می دهند. اول تکنیک تریم trim و دوم روش وج wedge. که در ادامه به صورت مختصر به این دو روش می پردازیم.

در عمل با شیوه ی تریم لابیای درونی را کلامپ کرده و جراح آن ناحیه را شکاف می دهد و سپس لبه های آن را به هم می دوزند و بخیه می زنند. لابیاپلاستی با تکنیک تریم تقریبا شصت دقیقه به طول می انجامد

اما در تکنیک وج پزشک یک شکاف به شکل حرف وی V انگلیسی در لبه های مینور به وجود می آورد و عمده ی قسمتی که حذف می شود، بافت میانی است. مدت زمانی که این تکنیک به طول می انجامد بیشتر از روش تریم بوده، ولی از نظر نتیجه ی نهایی وج عملکرد بسیار بهتری دارد.

روش های جراحی زیبایی واژن
روش های جراحی زیبایی واژن

مدت زمان عمل لابیا پلاستی

قبل از اینکه شخص تصمیم قطعی خود را برای انجام این عمل زیبایی بگیرد، باید حتما توسط پزشک جراح یا تیم مشاوره او مورد مشورت قرار بگیرد.

در این جلسه ی توجیهی پزشک معالج شما روال کلی جراحی را مفصلا بیان می کند و برایتان توضیح می دهد که پیش از انجام عمل چه کارهایی لازم است، انجام دهید و همچنین پس از تمام شدن عمل منتظر چه نوع نتیجه ای باشید.

به صورت معمول برای انجام عمل جراحی لابیاپلاستی تزریق در ورید انجام نمی شود و بیمار را فقط در موضوع مورد نظر بی حس میکنند.

همانطور که پیشتر نیز گفته شد، زمان حدودی این جراحی یک ساعت است و شخص می تواند بعد از تمام شدن عمل و انجام یک استراحت کوتاه در کلینیک یا مطب به مدت سی دقیقه بدون هیچ مشکلی به منزل خود بازگردد.

روند بهبودی زیر نظر پزشک

بعد از انجام جراحی لازم است که شخص روند بهبود خود را زیر نظر پزشک مربوطه طی کند. پس از اتمام عمل عموما دو دفعه لازم است که خانم به پزشک مراجعه کند و تحت معاینه و ویزیت قرار بگیرد.

نخستین ویزیت هفت روز بعد از عمل صورت می گیرد تا التهاب و تورم لبه ها از بین رفته باشد و معاینه ی ثانویه هنگامی است که شخص احساس می کند توانایی برقراری رابطه ی جنسی را دارد که تقریبا یک ماه بعد از انجام عمل این اتفاق می افتد.

لازم به ذکر است که اگر شخص به مشکل معینی بر نخورده باشد، یا از مسیر دور آمده و یا در شهر دیگری زندگی می کند، می تواند طبق نظر پزشک از معاینه ی دوم صرف نظر کرده و حتی در صورت احساس نیاز، راهنمایی و راهکارهای لازم را از طریق تلفن یا سایت در اختیار داشته باشد.

روند بهبودی زیر نظر پزشک
روند بهبودی زیر نظر پزشک

لابیاپلاستی، یک جراحی زیبایی بدون خطر و با ریسک پایین

عمل لابیاپلاستی یکی از معدود عمل های جراحی است که خطر خاصی متوجه فرد بیمار نیست و در دسته جراحی های کم ریسک و با ایمنی بالا قرار می گیرد.

بهترین و بدون خطر ترین حالت ممکن برای انجام این عمل پیدا کردن یک پزشک جراح کارکشته و حرفه ای است که عمل را در یک مطب و یا کلینیک با اعتبار بالا انجام دهد تا شخص بیمار تجربه ی خوبی از عمل داشته باشد.

هنگامی که عمل در یک کلینیک با کیفیت و همراه با به روزترین تجهیزات و وسایل و در بالاترین سطح کیفی از لحاظ بهداشت انجام بگیرد، دغدغه ی بیمار بسیار کاهش پیدا می کند و بدون استرس و اضطراب راهی انجام جراحی می شود و به راحتی به خواست خود مبنی بر داشتن ناحیه ی تناسلی زیبا و جوان می رسد.

پس از انجام عمل لابیاپلاستی امکان دارد، در ناحیه ای که جراحی بر روی آن انجام شده است، مقداری ورم کند. علت به وجود آمدن این تورم این است که خود واژن از بافت های فراوان و غده های لنفاوی و اعصاب زیادی تشکیل شده است

و ممکن است، در طول عمل جراحی به این نواحی که حساس هم هستند، فشار وارد شده و ممکن است، آنها را دچار آسیب کند و این آسیب در ادامه باعث ورم کردن ناحیه ی واژینال میشود.

این تورم کاملا مقطعی بوده و ممکن است، چند روز و در بدترین حالت یک ماه طول بکشد تا به حالت قبل بازگردد، اما به طور کلی نگران کننده نیست و خطری را به دنبال نخواهد داشت.

لابیاپلاستی، یک جراحی زیبایی بدون خطر و با ریسک پایین
لابیاپلاستی، یک جراحی زیبایی بدون خطر و با ریسک پایین

مراقبت های بعد از عمل جراحی لابیاپلاستی

در همه ی کیس های پزشکی پس از تمام شدن عمل جراحی فرد تحت عمل قرار گرفته، باید مراقبت های به خصوصی را بر طبق دستور پزشک انجام دهد تا دوران نقاهت پس از جراحی را به بهترین نحو ممکن سپری کند.

بعد از انجام عمل جراحی زیبایی واژن به روش لابیاپلاستی شخص تقریبا با سرعت بالایی شرایط پیش از عمل خود را بازیابی می کند و به حالت اولیه باز می گردد.

در این میان انجام دادن تعدادی از کارهایی که در زیر گفته می شود و توصیه ی پزشکان بر انجام آن ها در دوره ی نقاهت پس از جراحی است، بسیار مفید است.

داشتن مقداری درد و التهاب در ناحیه ی تناسلی در سه روز ابتدایی بعد از انجام لابیاپلاستی کاملا طبیعی بوده و شخص می تواند با کمک قرص های مسکن که پزشک معالجش تجویز می کند مانند ایبوپروفن و امثال آن این درد و ورم را تسکین بدهد.

تمیز نگه داشتن ناحیه ی واژینال در اولین روز بعد از انجام جراحی بسیار ضروری است، همچنین شخص می تواند با کمک کمپرس سرد به وسیله ی یخ به بهبود روند درمان کمک کند.

به توصیه ی پزشک ها شخص نباید تا زمانی که به بهبود تمام و کمال نرسیده است، از لباس ها و خصوصا لباس های زیر چسب و تنگ استفاده کند.

عموما اکثریت قریب به اتفاق بیماران پس از گذشت سه الی پنج روز و زیر یک هفته می توانند فعالیت های پیشین خود را مانند سابق از سر بگیرند و به زندگی روزانه ی خود باز گردند.

شما در حال خواندن پست عمل لابیاپلاستی در غرب تهران هستید.

حمام کردن بعد از یک روز

بعد از گذشت یک روز از عمل لابیاپلاستی شخص اجازه ی حمام کردن را دارد، البته تحت هیچ شرایطی نباید به ناحیه ی مورد نظر فشار وارد کند یا آن را مالش دهد.

تا موقعی که شخص تماما خوب نشده است، حق استفاده از وان و خصوصا در آن نشستن و همچنین تایم طولانی استحمام کردن و علی الخصوص استفاده از استخرهای عمومی را به هیچ عنوان ندارد.

میزان التهاب در سه روز ابتدایی بعد از عمل در بالاترین سطح خود قرار دارد و پس از گذشت دوره ی زمانی پانزده الی بیست روزه بعد از جراحی کم کم درد و التهاب آن رو به کاهش خواهد رفت.

برای کم کردن ورم و التهاب ایجاد شده بر اثر لابیاپلاستی لازم است، رژیم غذایی مناسبی داشته باشید. برای نمونه انجیر به دلیل داشتن مقدار زیادی فیبر در کم کردن ورم ها بسیار موثر عمل می کند. حال آن که غذاهایی که میزان روغن و چربی آن ها بسیار بالاست و همچنین میزان زیادی نمک دارند، باعث افزایش پیدا کردن تورم در ناحیه ی تحت جراحی قرار گرفته می شود.

پیش از بهبود پیدا کردن تمام و کمال حتی الامکان از انجام فعالیت های ورزشی ای که مستقیما ناحیه تناسلی را درگیر می کنند و باعث ایجاد فشار در این ناحیه و یا ساییدگی آن می شوند، کاملا خودداری کنید. از نمونه ی این ورزش های نامناسب برای این دوران می توان از اسب سواری و دوچرخه سواری نام برد.

برقراری رابطه ی جنسی بعد از انجام جراحی لابیاپلاستی

یکی از مهم ترین و پر تکرار ترین سوال های مراجعه کنندگان در مورد توانایی برقراری رابطه ی جنسی بعد از انجام جراحی لابیاپلاستی است.

عموما پزشکان این نظر را دارند که بعد از گذشت تقریبا سه هفته تا یک ماه بعد از به اتمام رسیدن عمل جراحی شخص قادر است، رابطه ی جنسی خود را دوباره از سر بگیرد

اما تقریبا عده ی بسیاری از خانم های تحت عمل قرار گرفته دوست دارند، این کار را بین شش هفته تا دو ماه بعد از عمل به تعویق بیاندازند، چرا که از باز شدن زخم و مشکلاتی که ممکن است، بعد از آن به وجود آید واهمه دارند، البته که این دوره ی خوب شدن برای هر شخص به علت ویژگی ها ی متفاوت فیزیکی و بدنی کاملا با شخص دیگر فرق می کند و گذراندن کامل دوره ی نقاهت امری ضروری است.

چون اگر ناحیه ی مورد نظر کاملا خوب نشود، ممکن است، نیاز باشد تا شخص مجددا یک دوره ی نقاهت دیگر هم بگذراند.

در اینجا ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که افراد مختلف شرایط بدنی مختلفی دارند و ممکن است، بعضی از این توصیه های عمومی برای همه کاربرد نداشته باشد.

یا پزشک یک فرد توصیه ها و دستورهایی به وی داده باشد که کاملا با این توصیه ها متفاوت و حتی در تضاد باشد. پس قطعا نظر پزشک با توجه به شناختی که از وضعیت و شرایط بدنی بیمار خود دارد، ارجح تر است و در هر مرحله بهتر است، پس از مشورت با پزشک معالج بهترین تصمیم گرفته شده و عملی شود.

برقراری رابطه ی جنسی بعد از انجام جراحی لابیاپلاستی
برقراری رابطه ی جنسی بعد از انجام جراحی لابیاپلاستی

شرایط سنی برای عمل لابیاپلاستی

همه ی انسان ها از لحاظ ویژگی های بدنی و روند رشد و نمو و به بلوغ رسیدن چه از نظر جسمی و چه از نظر جنسی مانند یکدیگر نیستند و با هم فرق های بسیار زیادی دارند.

این امر همین طور در مورد نوع و چگونگی بالا رفتن سن هم صادق است و به چیزهای متعدد و مختلفی بستگی دارد و به همین خاطر نمی توانیم برای همه ی زن هایی که قصد انجام لابیاپلاستی را دارند، یک دوره ی سنی مشخص و معین را تعیین کنیم.

با وجود تمام موارد ذکر شده، اما جراحی لابیاپلاستی می تواند به سادگی بر روی کلیه ی دخترانی با سن بیشتر از بیست سال تا خانم هایی که محدوده ی سنی آن ها در پنجاه سال است، بدون پیش آمدن هیچ گونه مشکل خاصی صورت بپذیرد.

خانم های بالای پنجاه

برای خانم هایی که رنج سنی آن ها از پنجاه سال بیشتر است، پزشکان این عمل را خیلی توصیه نمی کنند، چرا که در این سن های کمی بالا بدن شخص توانایی های ترمیم خود را کمی تا قسمتی از دست داده و یا ضعیف شده است

و در نتیجه ی این عمل برگشتن محل بخیه به حالت اولیه ی خود و خوب شدن زخم ها به کندی صورت می پذیرد و گاها حتی ممکن است، با مشکل هایی رو به رو شود و ترمیم به طور کلی انجام نشود.

در دختر خانم هایی که سن آن ها از بیست سال کمتر هم هست نیز این امکان وجود دارد که اعضای ناحیه ی تناسلی آنها و به خصوص لابیاها کاملا رشد نکرده باشند و به صورت کامل بالغ نشده باشند. باید این نکته را در نظر داشته باشید که رسیدن دختر خانم به بلوغ جنسی با بزرگ شدن لابیاها همراه است.

به همین خاطر است که جراحان قبول نمیکنند، دخترانی که کمتر از بیست سال دارند، را تحت جراحی لابیاپلاستی قرار دهند و به آن ها توصیه ی اکید می شود که تا به سن مجاز برای عمل نرسیده اند دست به هیچ اقدامی نزنند.

خانم های بالای پنجاه
خانم های بالای پنجاه

هزینه های عمل جراحی لابیاپلاستی در غرب تهران

یکی از پرتکرارترین و صد، البته مهم ترین پرسش هایی که برای افراد مطرح می شود، بحث هزینه های عمل و قیمت انجام آن است. ماهیت انجام عمل جراحی زیبایی واژن برای همه ی خانم ها شبیه هم نیست و نتیجتا نوع کار انجام شده هم برای هر فرد با فرد دیگر کاملا متفاوت است.

به همین دلیل است که پیش از انجام معاینه نمی توان یک رقم و دستمزد کلی و مشخص را برای همه ی خانم ها در نظر گرفت. بهترین روش اطلاع از هزینه های عمل، رفتن به مطب پزشک جراح و یا مراجعه به کلینیک هایی است که خدماتی در این باب ارائه می دهند تا بعد از انجام معاینه و بررسی دقیق توسط پزشک قیمت نهایی و دقیق برای شخص شما معین شود.

میزان تخصص و مهارت

یکی از عوامل موثر بر هزینه پزشک جراح و میزان تخصص و مهارت وی در انجام کار و نیز شهرت و معروفیت او در حوزه ی کاری خود است.

بالطبع هرچه پزشک معروف تر و شناخته شده تر باشد، هزینه های جراحی نیز بالاتر می رود، البته که این به این مفهوم نیست که اگر شما پزشک معالجی را که کمتر شناخته شده است و معروف نیست، را برای جراحی برگزینید دچار مشکل خاصی شوید، بلکه مهارت و حرفه ای بودن جراح حرف اول را می زند.

شخصی که تصمیم دارد، عمل لابیاپلاستی را انجام دهد، می تواند برای تحقیق در مورد پزشک مورد نظر خود و مطمئن شدن از خوب بودن کار وی، در مطب دکتر به صورت ناشناس حضور پیدا کند و از سایر افرادی که به عنوان بیمار در مطب حضور دارند، در مورد پزشک تحقیقات لازم را انجام دهد.

مورد دیگری که بر هزینه تاثیر می گذارد، محل انجام جراحی زیبایی ناحیه ی واژن است. شخص می تواند در صورت تمایل جراحی را در مطب پزشک به انجام برساند یا درخواست داشته باشد که عمل را در یکی از کلینیک های درمانی انجام دهد و یا یک بیمارستان خصوصی را برای انجام این کار در نظر داشته باشد.

تمامی این ها به انتخاب شخص و همچنین نظر جراح بستگی دارد و می تواند در هزینه های جراحی تفاوت هایی ایجاد کرده و آن ها را افزایش و یا کاهش بدهد.

نکته

نکته ای که فرد باید در نظر بگیرد این است که همه ی محل ها را از نظر وجود تجهیزات مناسب و به روز، وضعیت بهداشتی، کیفیت و همچنین کارآمد بودن پرسنل بررسی کرده و بهترین انتخاب را انجام دهد.

یکی از پرسش هایی که در مورد هزینه های عمل لابیاپلاستی مطرح می شود، این است که آیا این جراحی توسط بیمه های متفاوت و متنوع مورد پذیرش و پرداخت قرار می گیرد، یا خیر؟ و اینکه آیا شرکت های مختلف بیمه گر هزینه های انجام عمل را تقبل خواهند کرد؟ پاسخ به این سوال منفی است.

هیچ یک از بیمه ها اعم از تامین اجتماعی، بیمه خدمات درمانی، انواع متنوع بیمه های خصوصی و غیره و حتی بیمه های تکمیلی هزینه های این نوع از جراحی را تحت پوشش خود قرار نمی دهند،

چرا که از نظر آن ها این عمل نوعی جراحی زیبایی محسوب شده و در این دسته قرار می گیرد. و طبق پروتکل های بیمه عمل های جراحی زیبایی شامل پرداخت هزینه توسط شرکت بیمه کننده نمی شوند.

نکته
نکته

عمل جراحی لابیاپلاستی در زمان زایمان

در زمان زایمان شخص دچار خونریزی بسیار زیادی در ناحیه ی واژن می شود و همچنین درد زیادی را متحمل میشود. پس با توجه به این بهتر است که عمل جراحی لابیاپلاستی که یک عمل زیبایی است و اهمیت چندانی نداشته و روی سلامتی تاثیر خاصی نمی گذارد، مدتی به تعویق افتاده تا شخص کمی سلامتی خود را به دست آورده و پس از بهبود پیدا کردن وضعیت بدنی اش عمل زیبایی را در زمان دیگری انجام دهد.

معمولا این فاصله گذاری کاملا لازم بوده و بعد از گذشت دو ماه از زایمان شرایط بدنی فرد به حالت نرمال و ایده آل خود باز می گردد و این زمان برای انجام عمل لابیاپلاستی بسیار مناسب و توصیه شده است.

عمل جراحی لابیاپلاستی در زمان زایمان
عمل جراحی لابیاپلاستی در زمان زایمان

درد جراحی لابیاپلاستی

همواره برای هر نوع عمل جراحی حتی ساده ترین آن ها هم می توان مقداری درد را متصور بود. تعداد زیادی از بانوان به جراحی لابیاپلاستی به چشم یک عمل پر درد و ناراحت کننده نگاه می کنند، چرا که ناحیه ی واژینال بسیار حساس بوده و از تعداد بسیار زیادی نقطه های حسی و عصبی تشکیل شده است

اما با پیشرفت علم و کشف روش های جدید برای انجام بی حسی و نیز بی حس کردن در طول چند گام این میزان درد به پایین ترین حد خود کاهش داشته است.

میل جنسی بعد از عمل لابیاپلاستی

از جمله ی اصلی ترین دغدغه های خانم هایی که مایل به انجام عمل لابیاپلاستی هستند، این است که آیا این امکان وجود دارد که بعد از انجام عمل میل آنها برای برقراری رابطه ی جنسی کم شود و یا اصلا از بین رود؟ در پاسخ به این سوال باید به تشریح محل اعصاب جنسی در ناحیه ی تناسلی بپردازیم.

به طور کلی پایانه های اعصاب جنسی در خانم ها در دو قسمت از ناحیه ی تناسلی قرار گرفته اند. قسمت اول که در داخل واژن و درون نقطه ی جی G قرار گرفته است و سبب ایجاد تحریک جنسی در داخل خود واژن می شود. قسمت دوم که درون کلیتوریس واقع شده اند و باعث ایجاد تحریک در ناحیه ی بیرونی می شوند.

پس با دانستن این موضوع متوجه می شویم که در لبه ها یا لابیاها هیچ گونه پایانه های عصبی برای تحریک جنسی وجود ندارد و با بریدن و برداشتن آن ها تغییری در میل و خواسته ی جنسی خانم ایجاد نمی شود.

علاوه بر این به دلیل زیبا و جوان شدن ناحیه ی تناسلی اعتماد به نفس خانم بالاتر رفته و لذت بیشتری را در رابطه ی جنسی تجربه می کند. پس این عمل نه تنها باعث کاهش میل جنسی نمی شود، بلکه باعث افزایش کیفیت رابطه ی جنسی هم می شود.

برای از سر گرفتن روابط زناشویی بعد از انجام لابیاپلاستی لازم است که ابتدا محل بخیه ها کاملا خوب شوند. این کار حدودا چهار هفته طول می کشد و پس از آن شخص قادر به انجام رابطه می شود.

میل جنسی بعد از عمل لابیاپلاستی
میل جنسی بعد از عمل لابیاپلاستی

نکات مهم در خصوص عمل جراحی لابیاپلاستی

آیا سایر شیوه ها و متدهای زیبا سازی نظیر تزریق ژل را می توان تواما با جراحی لابیاپلاستی انجام داد؟

پاسخ این پرسش مثبت است. ممکن است، برخی خانم ها مایل باشند، علاوه بر انجام لابیاپلاستی برای رسیدن به شکل دلخواه در ناحیه واژن و فرم گرفتن یا برجسته کردن آن به تزریق ژل هم بپردازند.

این افراد باید دقت کنند که بین این اقدامات برای زیبایی ناحیه ی تناسلی باید یک زمان استراحت هم وجود داشته باشد تا التهاب لبه ها از بین رفته باشد. پس از طی این زمان شخص می تواند نسبت به تزریق ژل یا چربی یا هر عمل زیبایی مورد نظر خود اقدام کند.

نکات مهم در خصوص عمل جراحی لابیاپلاستی
نکات مهم در خصوص عمل جراحی لابیاپلاستی

تا اینجا با مبحث نکات مهم در خصوص عمل جراحی لابیاپلاستی آشنا شدید پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله عمل لابیاپلاستی در غرب تهران با ما همراه باشید.

آیا با لابیاپلاستی رنگ ناحیه ی واژینال تغییر می کند؟

این که آیا واژن طی انجام این جراحی دچار تغییر رنگ می شود، یا خیر کاملا منوط به مقدار تیره بودن آن ناحیه دارد. اگر تیرگی مربوط به لبه های بیرونی باشد، متاسفانه امکان روشن شدن رنگ آن طی جراحی وجود ندارد،

اما اگر این تیرگی برای لبه های داخلی اتفاق افتاده باشد تا حد معقولی قابل برطرف شدن است. اگر تیرگی لبه های ماژور ناحیه ی تناسلی برای شما آزار دهنده است، می توانید از روش لیزر مونالیزا تاچ بهره بگیرید.

آیا با لابیاپلاستی رنگ ناحیه ی واژینال تغییر می کند؟
آیا با لابیاپلاستی رنگ ناحیه ی واژینال تغییر می کند؟

افرادی که نمی تواند لابیاپلاستی انجام دهند

این عمل در زمره ی عمل های زیبایی قرار می گیرد، در نتیجه مانعی برای انجام آن وجود ندارد، مگر اینکه شخص مایل به عمل در شرایط خاصی قرار داشته باشد. اگر خانمی یکی از شرایط زیر را دارا باشد، لابیاپلاستی به وی توصیه نمی شود و بهتر است، انجام آن را به تعویق بیاندازد.

زنان در دوره ی بارداری:

دوره ی حاملگی اصلا زمان مناسبی برای انجام جراحی لابیاپلاستی نمی باشد. چون اولا جراحی با کمک بی حسی موضعی صورت می گیرد که احتمال داشتن خطر برای جنین وجود دارد.

ثانیا به خاطر بارداری در وضعیت هورمون های خانم تغییراتی ایجاد می شود که ممکن است، موجب بزرگ و ملتهب شدن لبه ها شوند.

علاوه بر اینها خود زایمان هم می تواند شکل لبه ها را دچار تغییر کند و سبب کشش آن ها شود. پس انجام لابیا پلاستی پس از زایمان بسیار مناسب تر و بهتر است. ایده آل ترین زمان برای جراحی لابیاپلاستی حدودا دو ماه بعد از انجام زایمان است.

کسانی که زگیل یا تبخال تناسلی دارند:

پزشکان به افرادی که از این بیماری ها رنج می برند اکیدا دستور میدهند که از هرگونه تغییر و دستکاری بر روی ناحیه واژینال خود بپرهیزند، چرا که انجام جراحی های های زیبایی، لیزر موهای زائد و کارهایی از این دست ممکن است، باعث زیاد شدن زگیل یا تبخال ها شوند.

دخترانی که سنشان زیر بیست سال است:

کامل شدن قدم های رشد جنسی در دختران تا سن بیست سالگی به طول می انجامد. در نتیجه اگر عمل زیر سن بیست سال انجام شود، امکان برگشت و تغییر شکل لابیاها وجود دارد.

خانم هایی که سنشان از پنجاه و پنج سال بیشتر است:

با بالا رفتن سن بدن قدرت ترمیم و بازسازی خود را رفته رفته از دست می دهد. به همین علت است که از خانم هایی که در این رنج سنی قرار دارند، به خاطر احتمال عفونی شدن ناحیه تناسلی و پیشگیری از خطرات محتمل می خواهند، فکر انجام این عمل را از سر خود بیرون کنند.

اشخاصی که دارای واژن عفونی و زخم هستند:

عموما به افرادی که به بیماری های عفونتی در ناحیه ی تناسلی مبتلا هستند، توصیه می شود که در وهله ی اول در اندیشه ی درمان مشکلات عفونی خود بوده و پس از درمان کامل به لابیاپلاستی فکر کنند. قطعا اقدامات درمانی دارای اولویت بالاتری نسبت به جراحی هایی زیبایی هستند.

پاسخ به چند سوال پر تکرار در مورد لابیاپلاستی

اگر لبه ها کاملا کوتاه شوند، میل جنسی کم می شود؟ خیر، زیرا اعصاب جنسی در لبه های درونی نیستند و در کلیتوریس و داخل خود واژن قرار دارند. در نتیجه این عمل باعث کاهش میل جنسی نمی شود.

امکان بازگشت اندازه ی لابیا ها پس از زایمان طبیعی وجود دارد؟ خیر، چرا که لبه ها همواره در حال رشد نیستند و در طی دوران بارداری فقط افزایش حجم پیدا می کنند.

هنگامی که عمل لبه ها انجام می شود، دیگر امکان تغییر سایز آنها نیست، پس در این مورد جای نگرانی از بابت برگشت شکل آنها وجود ندارد، اما عمل تنگ کردن واژن پس از زایمان طبیعی ممکن است، برگردد.

امکان تنگ شدن واژن با لابیاپلاستی هست؟

اگر میزان باز بودن واژن خیلی زیاد باشد، چنین چیزی امکان پذیر نیست، اما اگر باز شدگی آن کم باشد، قابلیت این را دارد که با لابیاپلاستی آن را مقداری جمع کرد.

کدام یک از جراحان کاندید مناسب تری برای انجام جراحی لابیاپلاستی هستند؟

جراح متخصص زنان و زایمان یا جراح متخصص زیبایی؟ در این مورد نمی شود، نظر قطعی داد. بهتر است، در این مورد به دنبال جراح ماهرتر و حرفه ای تر باشید که نظرات مثبت افراد مراجعه کننده به وی بسیار زیاد باشند و در مقابل نظرات منفی در پایین ترین حد ممکن باشند.

امیدواریم تا اینجای مقاله عمل لابیاپلاستی در غرب تهران اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید.

چه پر کننده ای برای تزریق به ناحیه تناسلی بهتر و با دوام تر است؟

طبق تحقیقات و نتایج بدست آمده از جراحی ها چربی ای که از خود بدن شخص برداشته می شود، بهترین گزینه و با دوام ترین آنها است.

امکان انجام جراحی لابیاپلاستی در مطب پزشک هم وجود دارد؟

اگر عمل با کمک لیزر انجام شود، امکان انجام آن در مطب فراهم است، اما در غیر این صورت حتما باید در کلینیک یا بیمارستان که تجهیزات جراحی را دارا باشد، صورت بگیرد.

انجام عمل جراحی لابیاپلاستی به وسیله ی لیزر

در این مدل از جراحی به عوض استفاده از تیغ برای برش لبه ها از لیزر بهره می گیرند. همانطور که میدانید ناحیه ی واژینال در خانم ها خیلی حساس است و پایانه های عصبی زیادی دارد، در نتیجه لیزر راهی به نسبت کمتر تهاجمی در مقام مقایسه با برش با تیغ هست،

همچنین چون عمل بریدن با لیزر انجام می شود، دقت برش بسیار زیاد است و باعث می شود، در نهایت کار بسیار تمیز تر انجام شود. انجام این عمل با کمک لیزر کاملا دائمی بوده و شکلی که لبه ها پیدا می کنند و فرمشان دیگر قابل تغییر نیست و به حالت اولیه ی خود بر نمی گردند.

در عمده ی کیس هایی که جراحی لابیاپلاستی به روش لیزر را انجام می دهند، خانم بعد از سپری کردن تنها سی دقیقه در مطب و با خیالی آسوده می تواند به محل زندگی خود بازگردد، همچنین در جراحی به کمک لیزر به طور کلی ناحیه ی واژینال را بخیه نمی زنند و اگر در موردی خاص نیاز به بخیه خوردن باشد، فقط یک تا دو بخیه لازم است.

لازم است، این را بدانید که جراحی لابیاپلاستی به وسیله ی لیزر برای همه ی افراد مناسب نیست و بهترین حالت این است که با مشورت پزشک جراح خود بهترین روشی را که با شرایط شما همخوانی بیشتری دارد، انتخاب کنید.

انجام عمل جراحی لابیاپلاستی به وسیله ی لیزر
انجام عمل جراحی لابیاپلاستی به وسیله ی لیزر

ویژگی های مثبت و مزیت های جراحی زیبایی در ناحیه ی واژن

هر تغییری که بر روی بدن انجام می گیرد، قطعا مزیت ها و عیب های خود را در بر دارد. هر خانمی که جراحی لابیاپلاستی را انجام می دهد، حال چه با هدف زیبایی باشد، چه با هدف رفع مشکلات سلامتی بر طبق تجربه و نتیجه های عمل افراد مختلف، اثرهای چشمگیر و شایان ذکری بر وضعیت زندگی اکثر آنان داشته است. در ادامه به ذکر تعدادی از ویژگی های مثبت عمل جراحی زیبایی ناحیه ی تناسلی می پردازیم.

جوان شدن و تغییر شکل ظاهری واژن در جهت مثبت که در نتیجه ی آن اعتماد به نفس بانوان بسیار بالا می رود.

خانم دیگر به راحتی می تواند لباس ها و خصوصا لباس های زیر و بیکینی های تنگ بپوشد، چرا که هیچ دغدغه ای در مورد نمایان بودن لابیاها از روی لباس ندارد.

درست شدن حالت ظاهری لبه ها و متناسب کردن آن ها که از رایج ترین دلایل اقدام برای لابیاپلاستی توسط خانم ها است.

رابطه زناشویی بین زوجین

رابطه زناشویی بین زوجین از لحاظ کیفیت بسیار بهتر می شود و در نتیجه ی آن زندگی بهتر و شیرین تر خواهد شد.

راحتی هنگام ورزش و عدم ایجاد آسیب یا مشکل در لبه های واژن به علت کشیده شدن آنها.

افزایش آستانه ی تحریک پذیری کلیتوریس که در نهایت منجر به افزایش لذت جنسی و به ارگاسم کامل رسیدن در خانم ها می شود. چون که وقتی لبه ها بزرگ هستند، روی آن ها را میزان زیادی پوست می پوشاند و در نتیجه سطح تماس با کلیتوریس کم شده که باعث نرسیدن زن به اوج لذت جنسی می شود.

شخص می تواند به راحتی و بدون ایجاد مشکل پروتکل های بهداشتی مربوط به ناحیه ی تناسلی را رعایت کند.

رفع مشکلات مربوط به تحریک های مداوم ناحیه ی واژینال

اگر عمل جراحی لابیاپلاستی به وسیله ی لیزر انجام شود، دوره ی نقاهت پس از جراحی بسیار کمتر خواهد شد.

رابطه زناشویی بین زوجین
رابطه زناشویی بین زوجین

تا اینجا با مبحث مزیت های جراحی زیبایی در ناحیه ی واژن آشنا شدید پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله عمل لابیاپلاستی در غرب تهران با ما همراه باشید.

نتیجه گیری

عمل لابیاپلاستی یکی از جراحی های معروف و محبوب در حوزه ی جراحی های مربوط به زیبایی در ناحیه ی تناسلی است.

در این روش لبه های داخلی واژن را از نظر شکل ظاهری اصلاح می کنند و به آن شکلی دارای تقارن می دهند. یکی از دلایل مهمی که سبب می شود، کسانی که قصد انجام این جراحی را بکنند، اثر منفی آن بر زندگی زناشویی به علت احساس درد حین مقاربت و نیز ناراحتی در انجام کارهای روزانه و همچنین مشکل داشتن در انجام برخی ورزش ها مانند دوچرخه سواری است.

تواما با انجام جراحی لابیاپلاستی، عموما جراحان عمل کوچک نمودن سایز کلاهک کلیتوریس را هم انجام می دهند تا شکل واژن در ایده آل ترین حالت خود قرار داشته باشد.

از عوامل موثر بر هزینه می توان به انتخاب جراح و دستمزد وی، بیمارستان و یا کلینیکی که قرار است، عمل در آن انجام شود، اشاره کرد، همچنین این عمل به علت این که در دسته ی عمل های جراحی زیبایی قرار میگیرد، تحت پوشش بیمه نیست و بیمه هیچ هزینه ای را تقبل نمی کند.

از اینکه تا انتهای پست عمل لابیاپلاستی در غرب تهران ما را همراهی کردید متشکریم و امیدواریم از خواندن پست عمل لابیاپلاستی در غرب تهران نهایت استفاده را کرده باشید.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با زر کلینیک:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید