میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

علت کبودی بعد از تزریق ژل
علت کبودی بعد از تزریق ژل

لیست موضوعات

علت کبودی بعد از تزریق ژل

در این مقاله می خواهیم به بررسی علت کبودی بعد از تزریق ژل بپردازیم. ژل های تزریقی ممکن است عوارضی را برای مصرف کننده در پی داشته باشند.

بعضی از ژل ها کیفیت خوبی ندارند و بعد از تزریق تا چند ماه اول خوب به نظر می رسند اما بعد از مدتی شکل خود را در زیرپوست از دست می دهند.بعضی ژل ها هم به صورت گوله ای در می آیند که خارج کردن آن از زیر پوست مشکل است. گاهی ژل ها به خاطر تزریق بد آن مشکل ساز می شوند.

اگر کسی که ژل را تزریق می کند به خوبی محل تزریق را ضد عفونی نکند باعث می شود محل تزریق عفونت کند و متورم شود. بعضی از عوارض تزریق ژل هم چند روز دوام دارند و بعد از مدتی خود به خود برطرف می شوند، مثل متورم شدن، خون مردگی یا کبودی محل تزریق ژل.

علت کبودی بعد از تزریق ژل
علت کبودی بعد از تزریق ژل

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم

علت کبودی بعد از تزریق ژل چیست؟

کبودی Tyndall چیست؟

برای اینکه کبودی رخ ندهد چه اقداماتی باید انجام داد؟

چه کارهایی برای جلوگیری از کبودی می توان انجام داد؟

چه کار هایی می توان در درمان کبودی انجام داد؟

 

علت کبودی بعد از تزریق ژل چیست؟

بعد از تزریق ژل ممکن است افراد کبودی را تجربه کنند.در برخی مطالعات معلوم شده که درصد کبودی در افراد به حدود 20 تا 25 درصد می رسد.برخی نیز معتقدند در 70 درصد موارد افراد دچار کبودی می شوند.

درمناطقی از پوست که عوارض پیری بیشتر معلوم است مثل اطراف لب بالا ، کناره های مجرای اشکی و زیر چشم ، کبودی بیشتر به وجود می آید.اگر می خواهید در صورت تان ژل تزریق کنید باید بدانید که در گوشه های اطراف دهان هم احتمال کبودی وجود دارد.

کبودی Tyndall چیست؟

کبودی Tyndall بعد از تزریق ژل ، یک کبودی است که در آن پوست به رنگ آبی تغییر پیدا می کند که به خاطر تزریق خیلی سطحی ژل اسید هیالورونیک به پوست ایجاد می شود ، طوری که انعکاس آن در زیر پوست به رنگ متمایل به آبی دیده می شود.

اگر فردی مطمئن نباشد که این کبودی به خاطر این نوع از تزریق سطحی صورت گرفته می تواند به متخصصی که تزریق ژل انجام می دهد مراجعه کند. اگر کبودی Tyndall باشد جای کبودی بعد از مدتی از بین می رود یا اینکه متخصص می تواند با استفاده از تزریق هیالوروینداز، محل کبودی را از بین ببرد.

کبودی Tyndall چیست؟
کبودی Tyndall چیست؟

برای اینکه کبودی رخ ندهد چه اقداماتی باید انجام داد؟

برخی ازژل ها و نوع تزریق آن ها بیشترازانواع دیگرایجاد کبودی می کنند. به طور مثال ژل هایی مانند پرلان، رستی لان و ژویدرم بیشتر باعث کبودی می شوند چون غلظت بیشتری دارند و تزریق آن ها به صورت عمیق تری انجام می شود.

استفاده از بوتاکس کمترعوارض کبودی را در پی دارد چون به عمق پوست نفوذ نمی کند و به عروق خونی کمتر آسیب می زند. بهتر است حدود دو هفته قبل از درمان از خوردن برخی داروها تا حد امکان و البته تحت نظر پزشک متخصص پرهیز کنید، زیرا این داروها باعث تغییر واکنش بدن شما به مواد تزریق  شده می شود.

به طور مثال داروهایی که خون را رقیق می کنند ویا ضد انعقاد خون هستند به علت اینکه باعث می شوند خون شما لخته نشود موجب کبودی در پوست شما می شود. همچنین از داروهایی مثل آسپرین، ادویل ایبوپروفن، اکسدرین، ناپروکسن و موترین قبل از شروع تزریق ژل پرهیز کنید.

اگر بیماری های کبدی ،هموفیلی یا بیماری هایی که لازم است از داروهای ضد انعقاد خون استفاده کنید مثل وافارین یا هپارین حتما با پزشک خود مشورت کنید.از خوردن مواد خوراکی که ضد انعقاد خون هستند مثل روغن های کتان، ماهی و امگا سه و کریل پرهیز کنید.همچنین بهتر است از خوردن ویتامین E،جینسینگ، چای سبز، زنجبیل، گینکوبیلوبا و مخمرسنت جان خودداری کنید.

برای اینکه کبودی رخ ندهد چه اقداماتی باید انجام داد؟
برای اینکه کبودی رخ ندهد چه اقداماتی باید انجام داد؟

چه کارهایی برای جلوگیری از کبودی می توان انجام داد؟

خوردن آناناس وکمپوت آن قبل از تزریق به شما کمک می کند تا کمتر دچار کبودی شوید.بعد و قبل از تزریق ژل از گیاه آرنیکا مونتانا استفاده کنید.

این گیاه باعث بهبود زخم ودرد عضلات می شود و کبودی را کاهش می دهد.این گیاه به صورت قرص و پماد موضعی تولید می شود و خوردن قرص آن دو روز قبل از تزریق ژل باعث میشود اثر کبودی در شما ایجاد نشود و یا در صورت به وجود آمدن کبودی،سرعت بهبود آن افزایش پیدا کند.

بعد از تزریق بهتر است ازمحصولات این گیاه استفاده کنید. حتی اگر کبودی ایجاد شده باشد برای کاهش دادن و کم کردن کبودی موضع ازآن استفاده کنید.

بعد از تزریق ژل بهتراست از باشگاه رفتن یا انجام ورزش های سنگین خودداری کنید، ورزش کردن باعث می شود فشار خون بالا برود و مویرگ هایی که در حین تزریق آسیب دیده اند تحت فشار قرار بگیرند و موجب کبودی محل تزریق ژل بشوند. اگر قصد انجام ورزش دارید بهتر است کمی به صورت آرام پیاده روی کنید.

بهتر است در انتخاب متخصصی که تزریق ژل را برعهده دارد محتاط باشید.کسی که توانایی انجام این کاررا دارد به طورحتم مانع ایجاد عوارض جدی بعدی ناشی از تزریق ژل می شود.

متخصص باید از محصولات بیحسی قبل از انجام تزریق استفاده کند تا استرس و درد ناشی از تزریق را کاهش دهد وهم با منقبض شدن عروق خونی مانع از ایجاد کبودی های بی مورد شود.همچنین نحوه ی قرار گیری و وضعیت مراجع تا حد زیادی می تواند مانع ایجاد و کمتر شدن کبودی شود.

چه کارهایی برای جلوگیری از کبودی می توان انجام داد؟
چه کارهایی برای جلوگیری از کبودی می توان انجام داد؟

چه کار هایی می توان در درمان کبودی انجام داد؟

ایجاد کبودی و ماندگاری آن به بدن شما ربط دارد.معمولا تا دوهفته بعد از تزریق ژل ،کبودی وجود دارد و بعد از آن به صورت کامل از بین می رود. راهکارهایی برای درمان کبودی وجود دارد که ما به طور مختصر به چند مورد از آن می پردازیم.

چند ساعت بعد از تزریق بهتراست موضع را فشار ندهید و لمس نکنید مگر اینکه بخواهید از کرم هایی برای از بین بردن درد در آن ناحیه استفاده کنید.

کیسه ی یخ برای کاهش تورم در روز اول بعد از تزریق می تواند موثر واقع شود. همچنین برای ضد عفونی محل تزریق می توانید از آب و صابون برای شست وشو استفاده کنید.

اگر کبودی پوست تان شما را آزار می دهد می توانید لوازم آرایشی را هم به کار ببرید هرچند که کاملا نمیتواند آن را پوشش دهد.می توانید از لیزر درمانی برای کاهش واز بین بردن کبودی حدود یک تا سه جلسه  بهره ببرید.در برخی افراد که کبودی بیشتر است معمولا به جلسات بیشتری نیاز است.

چه کار هایی می توان در درمان کبودی انجام داد؟
چه کار هایی می توان در درمان کبودی انجام داد؟

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال ۱۳۶۱به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران و فارغ التحصیل 1368

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال۷۴ در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سابقه کار در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ از سال۸۶

سابقه  کار در زمینه زیبایی های زنان با دستگاه مونالیزاتاچ از سال۹۴

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس : 161 930 22 021

۰۹۱۲۷۳۷۹۸۹۳

اینستاگرام:dr_zarganj

ایمیل :info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با یک کلیک تماس بگیرید