میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

سفید کردن پوست بدن با لیزر
سفید کردن پوست بدن با لیزر

لیست موضوعات

سفید کردن پوست بدن با لیزر

امروز و در این مقاله با موضوع سفید کردن پوست بدن با لیزر در خدمت شما همراهان عزیز هستیم، امیدواریم که برای شما مفید باشد.

پوست تیره یک مشکل رایج برای مردان و زنان، به ویژه آن‌هایی است که در مناطق زندگی می‌کنند که در آن‌ها تناژ طبیعی پوست تیره‌تر است، مانند آفریقا و آسیا.

سفید کردن پوست بدن با لیزر
سفید کردن پوست بدن با لیزر

دلایل تیره شدن پوست

اما جدای از ژنتیک، دلایل دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند باعث تیره‌تر شدن پوست شما شوند، از جمله حضور بیش از حد در نور خورشید، استفاده بیش از حد از داروها، اختلالات پوستی، مشکلات التهابی، تغییرات هورمونی، و سبک زندگی.

بعضی از مشکلات تیرگی پوست به عنوان قسمت ‌های کوچکی که دربخش های خاصی از بدن ظاهر می‌شوند هستند.

دلایل تیره شدن پوست
دلایل تیره شدن پوست

این معمولا زمانی اتفاق می افتد که تولید بیش از حد ملانین در آن ناحیه پوست وجود داشته باشد. ملانین یک رنگدانه تولید شده در بدن است که به موها، چشم ها و پوست ما رنگ می دهد. با این حال، برخی تغییرات پوستی نیز ممکن است به آرامی رشد کنند و در سایر قسمتهای بدن گسترش پیدا کنند.

در حالی که برخی از اشکال تغییر رنگ پوست ممکن است نگران کننده باشد، خبر خوب این است که بیشتر آنها تنها موقت، بی ضرر و قابل درمان هستند.

با استفاده از کرم ها و صابون های سفید کننده، و همچنین استفاده از لوسیون های خانگی، برخی از رایج ترین روش ها برای از بین بردن لکه های تیره است. اما گاهی اوقات این راه حل ها ممکن است بهترین نتیجه را نداشته باشند.

خوشبختانه، در حال حاضر روش های پیشرفته ای وجود دارد که وعده داده می شود نتایج سریع تر و موثرتری برای روشن شدن پوست به همراه داشته باشد و یکی از این ها روشن کردن پوست توسط لیزر است.

در این مقاله به سوالات زیر پاسخ داده می شود:

لیزر درمانی برای سفید کردن پوست چگونه است؟

روش های مربوط به لیزر پوست چیست؟

 

لیزر درمانی برای سفید کردن پوست چگونه است؟

نور لیزر درمانی روشی است که از نور با انرژی بالا برای حذف سلول‌های پوست آسیب‌دیده استفاده می‌کند و رشد سلول‌های پوست جدید را تحریک می‌کند در نتیجه به شما پوست روشن‌تر و جوان‌تر می‌دهد. این کار معمولا در یک کلینیک با یک متخصص پوست و یا جراح پلاستیک واجد شرایط انجام می‌شود.

رنگ پوست لیزری می‌تواند برای درمان موثر مشکلات پوستی مختلف از قبیل ملاسما، چین و چروک، علائم آکنه، ناهمواری پوست و خال‌های تیره به کار رود. هم چنین به عنوان لیزر پوست و یا لیزر درمانی پوست شناخته می‌شود.

لیزر درمانی برای سفید کردن پوست چگونه است؟
لیزر درمانی برای سفید کردن پوست چگونه است؟

روش های مربوط به لیزر پوست چیست؟

نور لیزر که در دو دسته اصلی قرار میگیرد: لیزر لغزنده و لیزرر غیر لغزنده که هر دوی این درمان‌ها می‌توانند به شما نتایج موثر بدهند اگر به درستی انجام شود؛ با این حال، این درمان‌ها به طور قابل‌توجهی متفاوت از لحاظ پیچیدگی، رویکرد و بازیابی هستند.

روش های مربوط به لیزر پوست چیست؟
روش های مربوط به لیزر پوست چیست؟

لیزر لغزنده:

رفتار لیزری لغزنده روش تهاجمی تری است که به طور کلی از لیزر سنتی کربن دی‌اکسید یا پوست کندن برای حذف لایه بیرونی پوست استفاده می‌کند.

این روش بسیار شدیدتر است؛ بنابراین نیاز به استفاده از بی‌حسی و یا داروهای مسکن برای تسکین ناراحتی بالقوه دارد. زمان جبران طولانی‌تری دارد که معمولا یک هفته طول می‌کشد و می‌تواند تا یک ماه تمدید شود. بعد از عمل جراحی، ممکن است لازم باشد از داروهای ویژه‌ای برای مدیریت تورم و جلوگیری از عفونت استفاده کنید. این درمان‌ها اغلب توسط جراح شما تجویز می‌شوند.

برای بیماران مبتلا به مشکلات تیره شدن خفیف تا متوسط، درمان لیزر لغزنده ممکن است بهترین گزینه باشد. به طور کلی پس از درمان می توان بهبود های قابل توجهی را مشاهده کرد. دو نوع رایج از لیزرها وجود دارد که در روشنایی لایه پوست توسط لیزر استفاده می شوند:

1-لیزر دی اکسید کربن:

این روش از پرتوهای نور استفاده می کند که پالس های پراکنده هستند. این دقیقا لایه های عمیق پوست سالخورده را با کمترین آسیب به تحریک رشد پوست زیر پوست وامیدارد. لیزر CO2 معمولا برای درمان چین و چروک، زخم های آکنه، آسیب ناشی از خورشید، پوست ساجد و زگیل استفاده می شود. عوارض جانبی رایج آن آلرژی و قرمزی است.

1-لیزر دی اکسید کربن:
1-لیزر دی اکسید کربن:

2-لیزر اربیوم:

این روش یک گزینه ملایم‌تر و کم‌تر تهاجمی نسبت به لیزر  CO2است. همچنین از پرتو نور استفاده می‌کند که به طور دقیق پوست آسیب‌دیده را حذف می‌کند اما برخلاف لیزر CO2 که قادر به نفوذ عمیق است، لیزر اربیوم تنها لایه خارجی را هدف قرار می‌دهد. این نوع لیزر سبب عوارض جانبی کمتری می‌شود و زمان ریکاوری معمولا سریع‌تر از عملیات لیزر CO2 است. لیزر اربیوم برای کاهش خطوط ریز، چین و چروک، آثار آکنه، و آسیب‌های آفتاب بسیار عالی است.

2-لیزر اربیوم:
2-لیزر اربیوم:

لیزر غیر لغزنده:

روشن سازی پوست توسط لیزر غیر لغزنده یک روش غیر تهاجمی است که از حرارت ویژه برای نفوذ به پوست استفاده می کند. بر خلاف درمان با لیزر لغزنده، که لایه ی بالای پوست را به طور کامل برطرف می کند، این روش درمانی تنها لایه های پایین تر پوست را هدف قرار می دهد و باعث رشد کلاژن جدید می شود.

و همینطور چون به سطح پوست شما آسیب نمی‌رساند، زمان ریکاوری بسیار سریع‌تر است.

معمولا بعد از یک یا دو روز می توانید به زندگی عادی خود بازگردید. همچنین استفاده از کرم ها و پماد های خاص معمولا ضروری نیست.

اما بسته به نوع پوست شما، پزشک همچنین ممکن است کرم ها و داروهایی را برای جلوگیری از عفونت و سایر عوارض جانبی برای شما تجویز کند. از آنجا که این روش کم‌تر تهاجمی است، درمان‌های بیشتری برای دیدن نتایج قابل‌توجه نیاز است

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سابقه کار در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ از سال 86

سابقه  کار در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزااز سال 94

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

 

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

اینستاگرام:dr_zarganj

09127379893

شماره تماس : 161 930 22 021

ایمیل :info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید