میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

زمان خوابیدن ورم تزریق چربی
زمان خوابیدن ورم تزریق چربی

لیست موضوعات

زمان خوابیدن ورم تزریق چربی

در این مقاله قصد داریم به موضوع زمان خوابیدن ورم تزریق چربی بپردازیم .

تزریق چربی معمولا برای انجام عمل های زیبایی انجام می شود و نتیجه آن بسیار در جسم و روحیه فرد تاثیر می گذارد . تزریق چربی مانند هر روش زیبایی دیگر نیاز به یک دوره ریکاوری دارد که این دوره  اگر به صورت دقیق و موثر انجام نشود ، عوارض بسیار بدی را به همراه خود به بار می آورد.

بعد از تزریق چربی معمولا کبودی و تورم امر کاملا عادی است که به مرور زمان حل می شود . نکته ای که باید بدانید این است که میزان تورم به شرایطی مانند نحوه ی تزریق ، میزان و وسعت تزریق چربی و نحوه ی عملکرد بدن بیمار بستگی دارد.

زمان خوابیدن ورم تزریق چربی
زمان خوابیدن ورم تزریق چربی

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم:

زمان از بین رفتن ورم در روش زیبایی تزریق چربی چه زمانی است ؟

تغییرات میزان تورم  در زمان های مختلف به چه صورت است ؟

آیا سبک زندگی زمان تورم در تزریق چربی را کاهش می دهد ؟

برای بهبود سریعتر تورم در تزریق چربی باید چه کارهایی انجام داد ؟

تزریق چربی به چه صورت است ؟

تزریق چربی برای چه موارد استفاده می شود ؟

از چه قسمت هایی می توان چربی برداشت کرد ؟

در زمان تزریق چربی به چه نکاتی باید توجه کرد ؟

آیا بعد از تزریق چربی باید به نکات خاصی توجه شود ؟

مراحل تزریق چربی در چند مرحله انجام می شود ؟

آیا تزریق چربی به نسبت روش های جوانسازی دیگر مزیت دارد ؟

 

زمان از بین رفتن ورم تزریق چربی

همیشه پزشکان ماهر در حوزه زیبایی سعی میکنند ، از روش هایی استفاده کنند که عوارض جانبی بعد از آن بسیار کم باشد یا اگر روشی را انتخاب می کنند به نحوی انجام دهند که باعث تحریکات بیشتر بدن نشود .

معمولا بعد از تزریق چربی  هر بیمار با توجه به شرایط بدن خود شاهد تغییرات مختلفی است در بعضی از بیماران دیده شده است که در قسمت های کم مانند تزریق چربی در لب بعد از نهایت دو روز ورم میخوابد اما در قسمت های دیگر بدن که ممکن است مقدار بیشتر چربی تزریق شود مدت زمان بیشتری نیاز دارد تا ورم به صورت کامل بخوابد. در بعضی از موارد دیده شده است که زمانی که حجم بالایی از تزریق انجام می شود برای خوابیدن ورم باید بیمار حدود یک سال صبر کند تا آن ناحیه به حالت نرمال خود برگردد.

زمان از بین رفتن ورم تزریق چربی
زمان از بین رفتن ورم تزریق چربی

استفاده از چربی بدن بیمار

یکی از راهکارهایی که در تزریق چربی استفاده می شود ، این است که چربی را از بدن خود بیمار می گیرند تا علاوه بر سازگاری با بدن ایمن تر نیز باشد اما در صورت انتخاب این روش بیمار باید توجه کند که به پزشک خبره و با تجربه در این زمینه مراجعه کند تا بعد از اهدا چربی مشکلی برای آن رخ ندهد.

این روش یک مشکلی که ندارد این است که زمانی که از قسمتی از بدن چربی برداشت می شود آن منطقه نیز دچار تورم می شود ،  برای جلوگیری از این روش باید از باندها و یا گن های مخصوص استفاده شود تا از تجمع خون و یا مایعات در زیر پوست جلوگیری شود .

تورم در این قسمت معمولا بعد از دو یا سه هفته به صورت چشمگیر کاهش پیدا می کند . دقت داشته باشید اگر قرار است چربی به مقدار زیادی از بدن گرفته شود باید حتما مایعات  جمع شده که در زیر پوست بعد از تخلیه چربی جمع می شوند توسط پزشک خبره تخلیه شود .

استفاده از چربی بدن بیمار
استفاده از چربی بدن بیمار

تغییرات میزان تورم در زمان های مختلف

می خواهیم در این قسمت به  میزان تورم در دو هفته ی ابتدایی بعد از تزریق چربی بپردازیم :

هفته ی اول: در این هفته معمولا اکثر بیماران شاهد تورم بسیار زیادی هستند. اگر فرد برای تزریق چربی از چربی های بدن خودش بخواهد استفاده کند این تورم را در هر دو قسمت چه قسمتی که چربی برداشته شده و چه قسمتی که چربی تزریق شده است مشاهده می کند .

بیشتر پزشکان معتقدند که بیمار می تواند برای کاهش تورم  محل تزریق را به آرامی  ماساژ دهد دقت داشته باشید ماساژ باید به آرامی باشد تا منجر به حرکت چربی ها نشود .

تغییرات میزان تورم در زمان های مختلف
تغییرات میزان تورم در زمان های مختلف

یکی از راه های پیشنهادی پزشکان معتبر این است که بیماران می توانند برای اینکه درد  و تورم را کاهش دهند از کمپرس سرد  استفاده کنند . برای تهیه کمپرس سرد و یا یخ می توانید چند تکه یخ را درون یک پلاستیک بگذارید و سپس آن را در  یک حوله تمیز بپیچید و سپس آن را بر روی محل تزریق قرار دهید .

هفته دوم: معمولا در اکثر بیماران بعد از تزریق چربی که بیشتر در ناحیه صورت انجام می شود دیده شده است که در روزهای 7 تا 10 بعد از تزریق  تورم به صورت چشم گیری کاهش پیدا می کند . البته باید بدانید که نباید انتظار داشته باشید که ورم به صورت کامل بخوابد .

تاثیر سبک زندگی در میزان تورم تزریق چربی

سبک زندگی در تمامی قسمت های زندگی تاثیر گذار است شما اگر تغذیه ای سالم داشته باشید  و همچنین به صورت منظم ورزش کنید می توانید در گروه افرادی قرار بگیرید که زندگی سالمی دارند.

سبک زندگی سالم نیز می تواند بر روی عوارض تزریق چربی به خصوص تورم تاثیر زیادی دارد  به همین دلیل بیشتر پزشکان در زمان تزریق چربی از بیماران می خواهند که حداقل تا دو هفته بعد از تزریق چربی یک سبک زندگی سالم را پیش بگیرند . سبک زندگی سالم و موثر در تزریق چربی به این صورت است :

رژیم غذایی سالم که دارای مواد مغذی است به بدن فرد کمک می کند که عملکرد بسیار خوبی داشته باشد و بهترین واکنش را نسبت به هر روش زیبایی انجام دهد.

ورزش به صورت منظم باعث میشود که بدن آماده باشد و در برابر هر عمل و روش زیبایی بهترین واکنش  را نشان دهد.

تاثیر سبک زندگی در میزان تورم تزریق چربی
تاثیر سبک زندگی در میزان تورم تزریق چربی

عدم استفاده از دخانیات و الکل تاثیر بسیار زیادی در زمان کاهش تورم دارد . به همین دلیل بیشتر پزشکان به بیماران خود توصیه میکنند قبل و بعد از هر عمل و یا استفاده از هر روش زیبایی دو هفته از دخانیات و الکل استفاده نکنند .

دقت داشته باشید بعضی از داروها مانند ایبوپروفن ، آسپرین ، موترین و ویتامین ای  از جمله داروهایی هستد که تاثیر زیادی در افزایش تورم چربی دارند .

داشتن وزن ایده آل معمولا یکی از نشانه های بدن سالم و طبیعی است که هر بدن سالم می تواند در برابر هر عامل بیرونی واکنشی معقول را انجام دهد . این طبیعی است که هر فرد با اضافه وزن مشکلات جسمی زیادی دارد و همین مشکلات بر روی میزان تورم تاثیر گذار است.

افرادی که دارای شرایط بالا هستند به نسبت دیگر افراد سرعت بهبودی بالاتری دارند .

 

راهکارهای مورد استفاده برای کاهش زمان تورم

بیشتر پزشکان معتقدند برای کاهش تورم در تزریق چربی بهتر است بیماران راهکارهای لازم و ضروری را بعد از تزریق چربی به صورت دقیق انجام دهند . برای اینکار اولین گزینه تاثیر گذار را در زمان خواب می دانند و میگویند در زمان خواب بهتر است حالت سر را به گونه ای قرار دهید تا به محلی که تزریق چربی انجام داده اید فشار وارد نشود . همچنین بهتر است برای اینکه دوره نقاهت کمتری داشته باشید استراحت خود را بیشتر کنید .

بهتر است بدانید شما زمانی که عمل لیپوساکشن را انجام می دهید تا چربی را از بدن خود تخلیه کنید  تجمع مایعات در ناحیه ای که لیپوساکشن کرده اید زیاد می شود و این مایعات به صورت طبیعی به سمت پایین می روند به همین دلیل بعد از تزریق چربی به ویژه در قسمت سینه شاهد تورم در ناحیه هایی مانند قوزک پا، زانو و پاها  می شوید . این تورم در هر بیمار با توجه به شرایط بدنی آن ها متفاوت است به همین دلیل بیشتر پزشکان توصیه میکنند بعد از تزریق چربی بیشتر در حالت خوابیده و استراحت باشند .

راهکارهای مورد استفاده برای کاهش زمان تورم
راهکارهای مورد استفاده برای کاهش زمان تورم

شما برای اینکه ورم در سینه ها را کاهش دهید باید از گن و لباس های مخصوص و تنگ استفاده کنید . دقت داشته باشید پوشیدن لباس تنگ به شما کمک می کند که تورم را در هیچ قسمتی از بدن مشاهده نکنید .

نکته مهم

نکته مهم دیگر که به افرادی که سینه های خود را عمل کرده اند و میخواهند در هیچ قسمتی از بدن ورم را مشاهده کنند این است که در زمان استراحت و خوابیدن پاها را از سطح بدن بالاتر نگه دارند برای این کار می توانند یک بالش را زیر پای خود بگذارند .

افرادی که در صورت تزریق چربی انجام می دهند باید بدانید که تورم و کبودی بعد از دو هفته رفع می شود و حتی افرادی که حساس هستند می توانند با مقدار کمی آرایش این تورم را به صورت کامل محو کنند . بعضی از افرادی که تزریق چربی را در چند نوبت انجام داده اند باید بدانند که این زمان برای کاهش تورم کمی بیشتر است .

بهتر است بدانید بیشتر پزشکان به بیماران خود برای اینکه زمان تورم را کاهش دهند پیشنهاد می دهند که از سبزیجات منجمد و کمپرس های یخ استفاده کنند. کمپرس های یخ تا دو روز بعد از تزریق بسیار در روند بهبودی تورم تاثیر گذار است. همچنین از بیماران می خواهند که کمتر به قسمت هایی که تزریق انجام شده است توجه کنند و در صورت حساس شدن با آرایش آن را بپوشانید تا کمتر فرد را اذیت کند . تنها باید بعد از تزریق کمی صبور باشید.

یکی از کرم های که پزشکان برای بهبودی سریعتر تورم بعد از تزریق چربی تجویز می کند ، آرنیکا مونتانا است که معمولا به صورت ژل و یا کرم در اختیار بیمار قرار می گیرد .

شما در حال مطالعه مقاله زمان خوابیدن ورم تزریق چربی هستید

تزریق چربی

این طبیعی است که شما با تزریق چربی می خواهید روند پیری را به تعویق بیندازید زیرا معمولا با افزایش سن حجم بافت چربی صورت کم می شود و اسکلت صورت بیشتر نمایان می شود که این ها همه نشان دهنده ی افزایش سن است حال افراد با تزریق چربی می توانند این کم و کاستی ها را کاهش دهند .

از نشانه های اصلی پیری در صورت زمانی دیده می شود که ناحیه گیجگاه و یا گونه ها به صورت کامل صاف شود یا تغییراتی مانند فرورفتگی در ناحیه بین ابرو و پلک بالایی و یا فرورفتگی در فک رخ می دهد . حال برای از بین بردن این مشکلات می توان از تزریق چربی در صورت استفاده کرد .

تزریق چربی علاوه بر از بین بردن چین و چروک های صورت می تواند باعث حجم دهی بهتر صورت می شود به همین دلیل افرادی که بیش از اندازه لاغر هستند و صورت استخوانی دارند بهترین روش این است که از تزریق چربی استفاده کرد .

بیشتر پزشکان به افرادی که کاندید مناسب برای تزریق چربی هستند پیشنهاد می دهند که از چربی های بدن خودشان استفاده کنن تا عوارض کمتری داشته باشد . یکی از مزیت های اصلی برای تزریق چربی  این است که به نسبت روش های زیبایی دیگر ماندگاری بسیار بالاتری دارد .

بهتر است بدانید که شاید خارج کردن چربی کمی درد داشته باشد اما تزریق چربی درد زیادی ندارد و بیشتر پزشکان با توجه به آستانه درد هر بیمار  از بی حسی های موضعی استفاده می کنند .

تزریق چربی
تزریق چربی

مواردی که می توان از تزریق چربی استفاده کرد

  • تزریق چربی در ناحیه باسن یکی از روش ها زیبایی اندام می باشد .
  • بزرگ کردن سینه از طریق تزریق چربی روشی بسیار موثر در زیباتر کردن اندام محسوب می شود.
  • با استفاده از تزریق چربی می توانید قسمت هایی از سینه که نیاز به بازسازی دارد مانند افتادگی را استفاده کنید .
  • تزریق چربی می تواند اسکارهایی که بر اثر بخیه و یا هر علت دیگری رخ داده است را برطرف کرد .
  • یکی از روش های موثر که از تزریق چربی استفاده می شود کم کردن عروق در زیر پوست است .
  • جوانسازی دست ها یکی از روش های زیبایی اندام است که در چند سال اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده اند ، بهتر است بدانید بیشتر پزشکان برای این روش زیبایی از تزریق چربی استفاده می کنند .
  • تزریق چربی را نیز می توان در هر قسمت که دچار فرورفتگی شده است مانند گونه ها و دست استفاده کرد .
  • بعضی از افراد علاقه دارند که گونه ، لب یا چانه خود را برجسته تر کنند .
مواردی که می توان از تزریق چربی استفاده کرد
مواردی که می توان از تزریق چربی استفاده کرد

مناطق مفید برای برداشتن چربی

نمی توان به صورت کلی گفت که چربی را از چه مناطقی در بدن می توان برداشت زیرا این مناطق در بدن هر فرد متفاوت است . اما در کل بعضی از مناطق هستند که با ورزش و رژیم چربی های آن حذف نمی شود این مناطق معمولا در ران ، پهلو ، زیر شکم ، کنار زانو و مواردی از این دست که چربی های بسیار مقاوم تری دارد گزینه ای مناسب  برای برداشتن چربی هستند . دقت داشته باشید تزریق چربی از هر نقطه ای که باشد باید ابتدا تصفیه شود و بعد از آن به ناحیه مورد نظر تزریق شود .

مناطق مفید برای برداشتن چربی
مناطق مفید برای برداشتن چربی

نکات مهم در تزریق چربی

در زمان تزریق چربی رعایت کردن یک سری از نکات بسیار مهم و حائز اهمیت است در زیر سعی کرده ایم به این نکات اشاره کنیم :

اصلی ترین و مهمترین اقدامی که باید قبل از تزریق چربی انجام دهید این است که در انتخاب پزشک دقت کنید زیرا اگر پزشک را به خوبی انتخاب نکنید عوارض جبران ناپذیری رخ خواهد داد . یک پزشک خبره میداند که در تزریق چربی به خصوص در قسمت هایی که تقارن بسیار مهم است باید حوصله و وقت بیشتری بگذارید زیرا در صورت عدم تقارن به جای اینکه روش تزریق چربی باعث زیبایی شود نتیجه ای عکس را به همراه خواهد داشت .

نکات مهم در تزریق چربی
نکات مهم در تزریق چربی

زمانی که با آگاهی کامل پزشک را انتخاب می کنید می توانید  به او تکنیک هایی که انجام میدهد اطمینان داشته باشد. به عبارت دیگر یک پزشک خبره علاوه بر تجربه کافی در زمینه تزریق چربی توانایی و مهارت لازم را نیز دارد و با نگاه به سوابق آن می توانید موفقیت های آن را مشاهده کنیم .

یکی از مشکلات عمده در تزریق چربی این است که فرد ممکن است از نتیجه تزریق راضی نباشد و یا اینکه تزریق چربی ماندگاری کمی داشته باشد که این روش را می توان با انتخاب یک پزشک مجرب برطرف کرد . یک پزشک خبره می تواند بهترین روش و تکنیک را با توجه به شرایط جسمی بدن بیمار انتخاب شود .

یکی از نکات مهم در تزریق چربی این است که به هیچ عنوان تزریق در سنین پایین انجام نشود .

شما در حال مطالعه مقاله زمان خوابیدن ورم تزریق چربی هستید

نکات مهم بعد از تزریق چربی

معمولا بعد از تزریق چربی باید به نکات مهمی توجه کرد که این نکات شامل موارد زیر می شود :

معمولا بیشتر پزشکان برای حفظ سلامتی بیماران خود و جلوگیری از هر عفونتی معمولا آنتی بیوتیک برای بیماران تجویز می کنند . برای نتیجه بهتر بیماران باید به موقع از آنتی بیوتیک استفاده کنید .

بعد از تزریق چربی باید دقت کنید که به صورت عمدی و یا غیر عمدی محلی را که تزریق انجام شده است را ماساژ ندهید .

در شرایطی قرار نگیرید که بر روی محلی که تزریق چربی انجام داده اید فشار باشد .

به هیچ عنوان بعد از تزریق چربی تا یک هفته از فعالیت های سنگین بپرهیزید .

بعد از تزریق چربی به هیچ عنوان در نور خورشید قرار نگیرید زیرا باعث تحریک چربی های تزریق شده است .

نکات مهم بعد از تزریق چربی
نکات مهم بعد از تزریق چربی

بعد از تزریق سعی کنید تا یک هفته از رفتن به استخر ، سونا بخار ، سونا خشک و جکوزی بپرهیزید .

به هیچ عنوان بعد از تزریق به حمام های طولانی نروید . سعی کنید استحمام خود را در کمترین زمان انجام دهید .

بهتر است بعد از تزریق چربی یکی از بستگانتان همراه شما باشد و اگر حجم تزریق چربی بالا است بهتر است برای دو سه روز اول از یک همراهی کمک بگیرید .

بعد از برداشتن چربی حتما تا دو هفته از گن و یا باند کشی استفاده کنید تا نتیجه بهتری را ببینید .

بعد از تزریق تورم و کبودی تا دو هفته طبیعی است و بهتر است زیاد حساسیت زیادی به خرج ندهید تا این دوره زودتر طی شود .

بهتر است تا یک هفته برای اینکه ورم صورت کمتر شود مصرف نمک را به حداقل برسانید .

می توانید بعد از دو روز که از تزریق چربی می گذرد  استحمام کنید اما دقت داشته باشید که محل تزریق را با آب خنک و بدون فشار بشویید .

بعد از تزریق به هیچ عنوان کارهایی که نیاز دارد سر خم شود را انجام ندهید زیرا این کار باعث میشود که تورم ناحیه تزریق بیشتر شود .

اگر می خواهید از تورم در ناحیه پا و یا لخته شدن د راین ناحیه جلوگیری کنید بعد از گذشت روز اول پیاده روی آرام را شروع کنید.

تزریق چربی با یک سوزن بسیار نازک انجام می شود و به هیچ عنوان نیاز به بخیه و یا پانسمان ندارد .

می توانید بعد از گذشت یک روز در حالی که تزریق چربی را انجام دهید از لوازم آرایشی استفاده کنید .

اگر می خواهید زمان خوابیدن ورم را در ناحیه تزریق چربی کاهش دهید می توانید از آناناس استفاده کنید ای میوه مغذی به دلیل داشتن ویتامین ث و بروملین کبودی  و ورم به سرعت بهبود می دهد .

ورم در زمان صبح معمولا بیشتر است اما باید دقت کنید این زمان می توانید با خوابیدن درست و صحیح کاهش دهید .

تزریق چربی درد بسیار کمی دارد که برای کنترل آن می توان از استامینوفن و یا ژلوفن نیز با توجه به تجویز پزشک مصرف کنید .

بعد از تزریق باید آنتی بیوتیک استفاده کنید تا در صورت عفونت بدون هیچ مشکلی رفع شود .

برای مشاهده ی نتیجه نهایی تزریق چربی بهتر است حداقل دو هفته صبر کنید و سپس در مورد تقارن یا عدم تقارن تزریق چربی نتیجه گرفت .

دقت داشته باشید که در زمان تزریق سعی کنید میزان مشخص و اندازه ای را برای تزریق در نظر بگیرید زیرا اگر اندازه آن کم باشد می توانید در یک نوبت دیگر تزریق را انجام دهید ولی اگر تزریق بیش از حد انجام شود مشکلات زیادی برای خارج کردن آن خواهید داشت . بیشتر پزشکان معتقدند که برای انجام هرگونه اصلاحی باید حتما چهار تا شش ماه صبر کنید .

 

مراحل تزریق چربی

تزریق چربی معمولا در سه مرحله انجام می شود  که در زیر  به این مراحل اشاره کرده ایم :

مرحله اول :

در این گام باید ناحیه ای که قرار است چربی برداشته شود طبق صلاحدید پزشک تعیین شود و طبق اصول خاص باید چربی ها از اندام فرد با دقت فراوان خارج شود . یکی از نکات مهم که در زمان خارج کردن چربی بسیار مهم است این می باشد  که بعد از آن مشکلی در ظاهر فرد ایجاد نشود  یعنی بعد از آن باعث عدم تقارن و یا افتادگی پوست نشود.

شما در حال مطالعه مقاله زمان خوابیدن ورم تزریق چربی هستید

مرحله دوم :

در این مرحله باید پاکسازی چربی استخراج شده انجام شود و دلیل این کار این است که چربی های استخراج شده برای تزریق مناسب نیستند زیرا دارای یک سری مواد دیگری می باشد و برای جداسازی ناخالصی های موجود باید از دستگاه های سانتریفیوژ استفاده شود .

مرحله سوم :

این مرحله آخرین مرحله است که تزریق چربی در محل مورد نظر انجام می شود و برای این کار از یک سرنگ نازک و ظریف برای انتقال چربی ها استفاده می شود . در این مرحله معمولا تزریق بیشتر از حد معمول انجام می شود زیرا به مرور زمان بعد از دو هفته ورم آن میخوابد و به اندازه دلخواه بیمار می رسد .

مزیت تزریق چربی

در این قسمت به مزیت های تزریق چربی اشاره کرده ایم :

در تزریق چربی معمولا چربی از بدن خود بیمار گرفته می شود و محدودیتی برای برداشتن این میزان چربی وجود ندارد حتی در بعضی از مواقع برای بزرگ کردن باسن حدود 500 سی سی تزریق از بدن فرد گرفته می شود.

حال در نظر بگیرید که می خواهید از ژل برای بزرگ کردن باسن استفاده کنید در این صورت ابتدا باید یک هزینه زیادی را برای ژل بپردازید و عیب بعدی که امکان رخ دادن آن زیاد است جابه جایی ژل است  که اگر محلی که تزریق انجام گرفته است تحت تاثیر فشار قرار بگیرد باعث می شود که  ژل ها جابه جا شوند .

این در حالی است با تزریق چربی شما این امکان را به بدن خود می دهید که رفتاری مانند چربی های بدن با این قسمت داشته باشد  به عنوان یک چربی طبیعی شناخته شود و هیچ گونه فشار و یا عاملی باعث جا به جایی آنها نشود.

یکی از مزیت های تزریق چربی این است که بدن با چربی ها سازگارتر است تا ژل ها زیرا در بعضی از موارد دیده شده است که در سیستم های لنفاوی ژلها حرکت می کنند و ذراتی از آنها در طحال و کبد دیده شده است .

مزیت تزریق چربی
مزیت تزریق چربی

بیشتر پزشکان با تجربه معتقدند که عوارض تزریق ژل ها هنوز کشف نشده است .

چربی ها را معمولا از قسمت هایی از بدن بر می دارند که بر اثر رژیم و ورزش از بین نرفته اند و به اصطلاح چربی های مقاوم هستند به همین دلیل ماندگاری تزریق چربی به نسبت تزریق ژل برای روش های زیبایی بیشتر است .

البته باید بدانید که ماندگاری آن تا حد زیادی به مراحل برداشت و تزریق چربی بستگی دارد که اگر پزشک خبره باشد می تواند با تجربه ای که دارد به گونه ای تزریق را انجام دهد که ماندگاری بالایی داشته باشد .

بهتر است دانید شما در زمان برداشت میتوانید چربی را بیشتر را از بدن خارج کنید و آنها را در یخچال های معمولی حدود 6 ماه و در یخچال های صنعتی حدود 2 سال نگهداری کنید .

یکی از مزیت های مهم چربی به نسبت ژل های این است که چربی ها ظاهر و قوام طبیعی تری دارند این در حالی است که ژل ها و پروتز ها حالتی مصنوعی به بدن و یا صورت فرد می دهند .

با توجه به تحقیقات انجام شده عفونت در تزریق ژل و پروتز بیشتر از تزریق چربی دیده شده است .

معمولا تزریق چربی آلرژی کمتری به نسبت ژل و پروتز دارد .

میزان ماندگاری تزریق چربی بین 1 تا 3 سال است که هر فرد متفاوت است مثلا افرادی که فعالیت های سبک انجام میدهند و تغذیه مناسبی دارند می توانند تا سه سال از زیبایی خود لذت ببرند اما افرادی مانند ورزشکاران که فعالیت اهی سنگین می دهند نباید توقع داشته باشند که تزریق چربی برای آنها ماندگاری بالایی داشته باشد .

یکی از مزیت های دیگر تزریق چربی این است که شما مانند روش های زیبایی دیگر نیاز نیست درگیر محدودیت های غذایی باشید زیرا در این روش محدودیت غذایی وجود ندارد و تنها پزشکان برای کم شدن زمان ورم به بیماران خود توصیه میکنند که از نمک کمتر استفاده کند همچنین آناناس را در وعده های غذایی خود لحاظ کنند .

تزریق چربی یکی از بی خطرترین روش های بزرگ کردن باسن است اما به شرطی که فرد میزان چربی لازم را برای تزریق این ناحیه داشته باشد .

عوارض تزریق چربی

در این قسمت به عوارض تزریق چربی اشاره کرده ایم :

  • قبل از تزریق چربی باید یک سری عملیات انجام شود تا چربی مورد نیاز از بدن بیمار خارج شود این در حالی است که در تزریق ژل و پروتز این سری عملیات وجود ندارد و پزشک این موارد را در زمان تزریق به صورت کامل استریل شده از داخل بسته بندی ها خارج می کند .
  • تزریق چربی به نسبت دیگر پر کننده های دیگر برای زیبایی هزینه بیشتری دارد البته بهتر است بدانید که ماندگاری این روش نیز به همین میزان بیشتر از آن روش ها است .
  • چربی به مرور زمان بعد از تزریق کم می شود و در مواردی مانند تزریق چربی در سینه و باسن ممکن است چندین عمل اصلاحیه انجام شود .
  • یکی از عوارضی که در تزریق چربی دیده می شود تزریق چربی در سینه است که در بعضی از موارد که بسیار نادر است باعث ایجاد رسوب می شود که همین امر سرطان سینه را به همراه دارد . همچنین در این روش برای افرادی که میخواهند سایز سینه را چند سایز افزایش دهند باید تزریق چربی را در چند نوبت انجام دهند زیرا تزریق چربی در سینه در یک نوبت تنها می تواند یک سایز سینه را بزرگتر کند .
عوارض تزریق چربی
عوارض تزریق چربی

نتیجه گیری

تزریق چربی یکی از بی خطر ترین روش های زیبایی است که معمولا چربی مورد نیاز از بدن خود فرد گرفته می شود اما این روش دارای یک عیب بزرگ است که مدت زمان خوابیدن ورم بعد از تزریق کمی طولانی است و فرد باید کمی صبور باشد تا با سپری کردن مدت کوتاه به نتیجه مطلوب خود برسد .

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سالها سابقه کار ( از سال ۸۶) در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت , کاشت نخ

سالها سابقه کار (از سال ۹۴) در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد:

آدرس: تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس: 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل: info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید