میدان هروی-برج هروی

ورودی B -طبقه دوم -واحد 202

شماره تماس

٢٨١١١٦١٥-٠٢١

روزهای فعالیت کلینیک

شنبه تا پنج شنبه

روش اولترازد بهتر است یا لیپوماتیک
روش اولترازد بهتر است یا لیپوماتیک

لیست موضوعات

روش اولترازد بهتر است یا لیپوماتیک

در این مقاله قصد داریم شما را با این موضوع که روش اولترازد بهتر است یا لیپوماتیک آشنا کنیم.

چاقی در افراد یکی از مشکلات رایج مردم در تمام دهه ها بوده است که متاسفانه باعث بروز مشکلات بسیاری و به وجود آمدن بیماری هایی مانند سرطان، بیماری های قلبی و عروقی، آرتروز، آسم، دیابت نوع دوم و در خانم ها ناباروری و بسیاری بیماری های دیگر می شود، همچنین باعث کاهش اعتماد به نفس در افراد می شود که از عوارض چاقی محسوب می شود.

 

شما می توانید با انجام لیپوماتیک و اولترازد، اندام لاغری داشته باشید که در ادامه، این دو تکنولوژی بسیار محبوب در لاغری را و این که روش اولترازد بهتر است یا لیپوماتیک مورد بررسی قرار می دهیم .

در عین حال اگر به دنبال دکتر متخصص برای روش های لاغری هستید، پیشنهاد ما کلینیک تخصصی دکتر زرگنج فرد می باشد. بدین منظور می توانید با مشاوران ایشان تماس بگیرید و از مشاوره رایگان استفاده نمایید. در عین حال در انتهای مقاله بخشی از اطلاعات مربوط به این کلینیک ارائه شده است.

روش اولترازد بهتر است یا لیپوماتیک
روش اولترازد بهتر است یا لیپوماتیک

سوالاتی که ممکن است شما عزیزان درباره ی این موضوع داشته باشید :

  • اولترازد چگونه روشی است؟
  • روش اوترازد دارای چه مزایایی است؟
  • لیپوماتیک چگونه روشی است؟
  • روش لیپوماتیک دارای چه مزایایی است؟
  • روش اولترازد بهتر است یا لیپوماتیک؟

 

اولترازد (ULTRA-Z) چگونه روشی است؟

کشور کره جنوبی سازنده ی روش اولترازد است. این روش بیشتر در کشورهای آسیایی طرفدار دارد و چون مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) نمی باشد در کشورهای اروپایی و آمریکا کاربرد خیلی کمی دارد.

اولترازد نیز مانند روش لیپوماتیک برای شش تکه کردن شکم کاربرد دارد، مخصوصا در ایران که شش تکه کردن شکم با روش اولترازد بیشتر شناخته شده است و دلیل این که افراد در شش تکه کردن شکم بیشتر اولترازد را ترجیح می دهند این است که به سطح مورد نظرشان بیشتر نزدیک شده و جلوه زیباتری دارد. در تصویر زیر دستگاه اولترازد را می توانید ملاحظه کنید.

اولترازد (ULTRA-Z) چگونه روشی است؟
اولترازد (ULTRA-Z) چگونه روشی است؟

روش کارکرد اولترازد به این ترتیب است که در یک مدت زمان کم، بر روی سلول های چربی فشار منفی وارد کرده که باعث درست شدن حباب می شود. سپس حباب ها با گذشت زمان بیشتر و بزرگ تر شده تا وقتی که حجم سلول به قدری بزرگ شده که بترکد و زمانی که می ترکد از حالت جامد به مایع یا امولسیفیه تبدیل می شود و سپس با ساکشن خارج خواهد شد. با این روش بسیاری از چربی های بدن را می توان خارج کرد.

توجه داشته باشید که چربی هایی که از حالت جامد به مایع تبدیل شدند قابل تزریق به جاهای دیگر بدن نیستند. با وجود این که روش اولترازد از لیپوساکشن کلاسیک عوارض کم تری دارد ولی به خاطر این که به یک باره چربی های زیادی را از بدن خارج می کند ممکن است عوارضی مانند تاول زدن، عفونت کردن، مرگ پوستی و سروما را به همراه داشته باشد که معمولا احتمال این عوارض در حالتی که یک پزشک متخصص و ماهر عمل شما را انجام دهد، بسیار کم است.

 

روش اولترازد دارای چه مزایای است؟

  • سرعت بسیار بالایی دارد و در جهان سریع ترین دستگاه لاغری محسوب می شود.
  • حجم بسیار بالایی از چربی ها را در زمان کم از بدن خارج می کند.
  • با بی حسی انجام می شود.
  • عوارض بسیار کمی دارد.
  • اولترازد ایمنی بسیار بالایی دارد.
  • معمولا هزینه جراحی اولترازد کم تر از سایر روش ها است.
  • نتیجه این جراحی ماندگار بوده و رضایت بخش است.
  • می توان همزمان لیفتینگ پوستی را نیز انجام داد.
روش اولترازد دارای چه مزایای است؟
روش اولترازد دارای چه مزایای است؟

لیپوماتیک (LIPOMATIC) چگونه روشی است؟

در سال های گذشته از روش لیپوساکشن استفاده می کردند. درواقع لیپوماتیک نسخه ی جدید لیپوساکشن است.  دستگاه های لیپوماتیک در کشور بلژیک تولید می شوند. لیپوماتیک بهتر و دقیق تر از لیپوساکشن عمل می کند و همچنین امنیت بیشتری داشته همچنین این مهم را بدانید که عفونت در لیپوماتیک کم تر است.

روش انجام لیپوماتیک به این ترتیب است که جراح با استفاده از دستگاهی به نام Probe و با حرکت لرزشی لوله و به صورت غیرلیزری و حرارتی، سلول های چربی را از بدن خارج خواهد کرد. در دستگاه لیپوماتیک یک کمپرسور وجود دارد که این کمپرسور هوای کمپرس شده را به لوله کانولا انتقال می دهد. لوله با ارتعاش و سرعت بالا در زیر پوست، به حالت سه بعدی لرزش های بسیار زیادی را انجام می دهد.

سوراخی که لوله کانولا از آن وارد می شود 3 میلی متر بوده که امواج اینفراسونیک درست شده و باعث تخریب سلول های زیر پوست می شود. دستگاه های لیپوماتیک که در زیر می بینید مورد تایید سازمان FDA آمریکا می باشد.

روش لیپوماتیک دارای چه مزایای است؟

  • بعد از انجام لیپوماتیک ریکاوری خیلی زود اتفاق می افتد.
  • احساس درد در لیپوماتیک کم است.
  • معمولا زمان عمل کم است.
  • این روش دارای عوارض کمی است.
  • با بی حسی انجام می شود.
  • نیاز به بخیه ندارد.
  • برش زیادی زده نمی شود.
  • پوست یکنواخت خواهد بود.
روش لیپوماتیک دارای چه مزایای است؟
روش لیپوماتیک دارای چه مزایای است؟

روش اولترازد بهتر است یا لیپوماتیک؟

همانطور که گفته شد لیپوماتیک با استفاده از لرزش دستگاه پروپ، چربی بدن را خارج کرده و اولترازد با استفاده از امواج حرکتی و صوتی، چربی ها را خارج می کند. صدای انجام جراحی در اولترازد پایین است و بیماران اذیت نمی شوند ولی دستگاه لیپوماتیک دارای صدای زیادی بوده که بیماران را اذیت می کند.

بعد از انجام اولترازد برعکس لیپوماتیک، بیماران نیاز به استراحت طولانی ندارند. توجه داشته باشید که همه ی افراد نمی توانند جراحی اولترازد را انجام دهند افرادی مانند خانم های باردار و شیرده، افرادی که سابقه سکته قلبی داشته و دارای بیماری های قلبی و عروقی هستند همچنین کسانی که حساسیت دارویی داشته و سرطان دارند نباید اولترازد را انجام دهند.

روش اولترازد بهتر است یا لیپوماتیک؟
روش اولترازد بهتر است یا لیپوماتیک؟

روش لیپوماتیک نیز مناسب همه ی افراد نیست و کسانی که بسیار چاق هستند این عمل برای آن ها عمل مناسبی نیست و همینطور کسانی که پوست آن ها حالت ارتجاعی دارد.

در اولترازد عمل سرعت بسیار بالایی دارد به طوری که سرعت عمل در اولترازد از لیپوماتیک بیشتر است. اما جراحی با لیپوماتیک بدون درد بوده و راحت تر است. در اولترازد چربی هایی که نابود می شوند دیگر باز نمی گردند و اولترازد روشی امن به حساب می آید.

همچنین در اولترازد کم کردن سلولیت ها نیز غیرقابل بازگشت است و مخصوصا در صورت و غبغب دارای عوارض کم تر و امنیت بالاتری است. در هزینه نیز بسته به این که چه جراح و مکانی را انتخاب می کنید قیمت ها متفاوت خواهد بود.

هر دو روش از روش های بسیار موثر در لاغری محسوب می شوند که باتوجه به شرایط هر بیمار انتخاب ها متفاوت خواهد بود و شما می توانید با مشورت با جراح خود بهترین تصمیم را برای این که روش اولترازد بهتر است یا لیپوماتیک برای شما، انتخاب درستی داشته باشید.

ممنون از همراهی شما عزیزان امیدوارم مطالب گفته شده مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

آیا با سابقه تخصصی بسیار درخشان دکتر افسانه زرگنج فرد آشنا هستید؟

ورودی سال 1361 به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

دریافت برد تخصصی زنان و زایمان در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی

12 سال سابقه در هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

تجربه موفق از سال 74 در زمینه بیماری های زنان , زایمان , نازایی  و رفع مشکلات جنسی از جمله واژینیسموس

سابقه 12 سال کار در زمینه : لیزر موهای زائد , تزریق ژل, بوتاکس صورت, کاشت نخ از سال 86

سابقه 5 سال کار در زمینه زیبایی های زنان با لیزر مونالیزا از سال 94

لابیاپلاستی

برطرف نمودن خشکی واژن

رفع تیرگی واژن

روش های ارتباط با کلینیک دکتر افسانه زرگنج فرد

آدرس : تهران – میدان هروی – برج هروی – ورودی B – طبقه دوم – واحد 202

شماره تماس : 161 930 22 021

09127379893

اینستاگرام: dr_zarganj

ایمیل :info@drzarganj.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبا یک کلیک تماس بگیرید